Je werkt er netquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:33 schreef Viper86 het volgende:
tvp
TNT owned
Erg leuk bedrijf om bij te werken als zaterdagmedewerker.
Ik snap dan ook niet hoe jullie het voor mekaar kunnen krijgen om elk topic maar weer vol te baggeren met negatieve berichten over TNT........
Ik vind het nou eens tijd om positieve berichten over TNT te plaatsen
Oke, hier gaat-ie:
- je hoeft niet te sporten als postbezorger, scheelt vrije tijd.
- meeste collega's zijn aardige mensen
- het is een sociaal beroep
Oke, nu jullie!!
Ik wil vandaag, zondag, alleen maar pósitieve berichten zien!
Tja, dit topic is uiteindelijk voortgekomen uit een klaagbaaktopic (TPG Post vs Kutklanten), dus dat merk je soms. Daarnaast is het zo dat naarmate je er langer werkt en meer meemaakt je toch een beetje "verzuurt". Vroeger was alles beter geldt zeker voor de arbeidsomstandigheden bij TNT Post, en hoewel het vooralsnog zeker niet slecht is is het wel beter geweest. En de lijn van de versobering zal worden voortgezet............quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:33 schreef Viper86 het volgende:
tvp
Ik snap dan ook niet hoe jullie het voor mekaar kunnen krijgen om elk topic maar weer vol te baggeren met negatieve berichten over TNT........
Dat gaat vast wel goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
...
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als ik een flexibel pakketje heb (eigenlijk gewoon een plastic tas met een shirt erin), dan kan ik dat wel gewoon de brievenbus invrotten he? Zodat ik niet ook nog eens in de rij hoef te staan, aangezien het naar een antwoordnummer gaat en dus ook gratis is.
Het past ongetwijfeld, want met een shirt en een broek heeft jullie vriendelijke collega het hier ook in de brievenbus gekregen.
Die zijn rottig ja. Ik moest er een keer een onbuigbaar boekje door heen zien te wurmen. Dat ging natuurlijk never nooit lukken en ook niemand thuis, dan maar een briefje uitschrijven dat ze het bij een postagentschap af kunnen halen. Ik ben blij dat ik voor dit soort gevallen altijd nog enkele briefjes mee heb.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.
Een dagje alles Retour Afzender wegens kutcao lijkt me beter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd of de vakbonden de daad bij het woord voegen als de onderhandelingen over de nieuwe CAO op niets uitlopen. De SC's hoeft maar plat te gaan en de post ligt stil.
Dat tijdschriftje omslag. Ik lees telkens ontslag.
Oh, je hebt het over waar ik het heen gestuurd heb. Dat is een online kledingwinkel, die zullen wel vaker dergelijke pakketjes moeten ontvangen, dus dat zal geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.
Uiteindelijk snijden de vakbonden in de vingers van hun leden. Stakingen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentiepositie van de TNTquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:29 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Een dagje alles Retour Afzender wegens kutcao lijkt me beter.
En die titel is inderdaad beroerd gekozen...
Schrijf een brief naar meneer Koorstra!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb net die kledingboer ook maar eens gemaild waar mijn kleding blijft. Dat ze mijn formuliertje wel hebben, wist ik al, omdat ze me meer dan 3 maanden geleden al eens gebeld hebben.
Leg dat de gewone postbode maar eens uitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uiteindelijk snijden de vakbonden in de vingers van hun leden. Stakingen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentiepositie van de TNT.
Wat een nieuws....quote:Het is goed mogelijk dat TNT duizenden éxtra banen gaat schrappen. Peter Bakker, TNT-topman, heeft dit afgelopen weekeinde gezegd. Er was in April al vastgesteld dat er 7000 banen geschrapt worden. Ook zouden de lonen voor een jaar gaan bevriezen.
De kosten moeten worden verlaagd tot 300 miljoen euro. Hierdoor zouden nog meer banen geschrapt moeten worden. "We moeten kiezen tussen het schrappen van zo'n 11.000 banen of het jarenlang bevriezen van de lonen van ons huidige personeel", aldus Bakker.
Er is een groeiende concurrentie op het gebied van post en pakketbezorging. Dit gaat alleen nog maar sterker worden doordat TNT zijn monopoliepositie gaat verliezen.
Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.quote:Op zondag 9 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, gister was de post die ik rond moest brengen gezet door een kneus eerste klasse. Zelfs geblinddoekt had ik het beter gekund. Zoveel zetfouten zaten er in. Daardoor een stuk langer onderweg geweest dan de bedoeling was.
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?quote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.
En dat nieuws was toch al bekend? Waarom zegt meneer Bakker dat nog een keer? Wil hij de postbodes extra bang maken?
De concurrentie gaat het schip in als TNT staakt. Die laten namelijk alle post voor adressen waar ze te weinig aan verdienen netjes door TNT bezorgen. Dus als TNT een week staakt merken de grote verzendhuizen als tijdschriften bijv. hoe weinig werk de concurrentie verzetten en hoe weinig adressen ze bestellen. Zowat alle kleine dorpen en zeker alle individuele adressen worden door Selektmail, Sandd e.d. gewoon van een frankering voorzien en bij TNT afgeleverd. Zowat alle post die door Selektmail en Sandd verkeerd bezorgd wordt (en dat is nog alwat want zij zenden niet door bij verhuizing) wordt door de mensen in een TNT brievenbus gekieperd. Als dat ook niet terugkomt, dan worden de grote verzenders pas echt lastig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Als er stakingen komen, dan profiteren de concurrenten van TNT er van en zullen er ook meer mensen ontslagen moeten worden. Zo zal het wel gaan en de directie is dan blij, omdat er dan verder in de kosten gesneden kan worden. Het dan nog resterende personeel zal dus nog verder uitgeknepen worden.
De vakbonden blazen wel hoog van de toren dus als de onderhandelingen mislukken zullen ze inderdaad wel oproepen om te gaan staken. Het kan natuurlijk ook grootspraak zijn om het management onder druk te zetten. Die vervolgens de vakbonden net zo goed onder druk zetten. Uiteindelijk is de consument de grote dupe en wordt het gevecht uitgevoerd over de ruggen van de medewerkers. In vakbonden heb ik persoonlijk allerminst vertrouwen.quote:Op maandag 10 september 2007 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?
Lijkt me een goed idee. Die vent is volstrekt incapabel.quote:Als we nou gewoon die Bakker eruit gooien? Dat levert alvast een besparing van zo'n 6 miljoen op!
De streep door de postzegels is gedaan omdat ze kennelijk niet waren afgestempeld, dus zijn ze handmatig ongeldig gemaakt. Als er T 27 stond woog de brief waarschijnlijk 27 gram, en was dus ondergefrankeerd.quote:Op zondag 16 september 2007 18:44 schreef Klonk het volgende:
Wie weet het antwoord, ik kreeg gisteren een verjaardagskaart. Op die kaart zat een oude 39 euro cent postzegel en een kerstzegel van 2004 (ook in euro's dus). Voor mijn gevoel niets mis mee, maar de post dacht daar anders over een streep door de beide postzegels en 88 cent strafporto
Met de hand stond er ook nog T27 naast geschreven.
quote:Op donderdag 20 september 2007 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ons loopt het momenteel echt helemaal in de stront. Vrijwel alle parttimers werken 40 uur of meer en dan nog hebben we problemen om het elke dag weg te krijgen.
Het waren zware bundels ja. Maar wat weten postbodes in de praktijk ervan. In theorie was het makkelijk en daar draait het om hoger in de organisatie.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Een ramp ja, niet te tillen dat spul.
Op zich ging het goed, V&D in de rechtertas en de post links. Maar als je tassen slecht zijn ingepakt, en je eerst kilo's HAH opzij moet douwen om bij je post te komen........quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo verschrikkelijk zijn die V&D's toch niet? Zodra je tassen maar op je fiets zitten is het goed te doen. Als het nou elke dag van dat spul was werd het iets anders maar 1 keer in de zoveel tijd flink moeten zeulen hoort nou eenmaal bij de baan.
Dat vind ik als zaterdagmedewerker/student niet erg hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Bij ons is het niet zo erg. Hoewel ik en 3 andere zaterdagmedewerkers vrij vaak door de weeks werken en ook de parttimers overuren draaien.
Die transits zijn echt traaaaaaaaaaag, geef me maar een Renaultquote:Op zaterdag 22 september 2007 05:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Moggeeeeeeh. Zo weer het platteland en de bossen onveilig maken in m'n Transit Connect!
Is dat bij jullie nog steeds niet het geval dan? Schandalig....quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:05 schreef Hooghoudt het volgende:
Mijn ontslagbrief is de deur uit! Met wat geluk hoef ik nog maar een paar keer te werken (morgen incluis). Tabee! Ik heb nu werk waar ik wel al m'n uren betaald krijg.
Bij onze vorige teamcoach werd je ook vaak genaaid met je uren, en omdat hij wist dat veel mensen (vooral zaterdagbestellers) hun uren nooit controleerden op de Harmony-uitdraai kwam hij er vaak mee weg. Gelukkig is hij 8 maanden na z'n aantreden al weer overgeplaatst, dus zijn we weer van 'm af. Wat is dat trouwens, met dat overplaatsen van slecht functionerende teamcoaches. Als ze op vestiging A niet functioneerden, waarom zou het in B dan ineens beter gaan? Ik heb nu zo onderhand 6 verschillende teamcoaches gehad, en waar ze vroeger nog zo'n 3 jaar meegingen zijn ze tegenwoordig binnen een jaar alweer pleite.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is dat bij jullie nog steeds niet het geval dan? Schandalig....
Ik weet nog wel hoe hard ik er van baalde toen je alleen nog maar de tijd kreeg die voor je dienst stond. Vaak betekende dat gewoon dat ik 5 tot 10 uur per week voor de kat z'n kut werkte. Toen we eindelijk gewoon onze tijd mochten schrijven vloog m'n salaris omhoog (voor zover dat kan met zo'n laag uurloon).
Er zijn genoeg trucjes om die BOCO's te omzeilen hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:42 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Die transits zijn echt traaaaaaaaaaag, geef me maar een Renault
Goed voor je boco trouwens, dat scheuren
Dashboardkastje?quote:Op zondag 23 september 2007 16:32 schreef Carport het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trucjes om die BOCO's te omzeilen hoor
In de Sprinters moet je eens bij de kastje aan de passagierszijde gaan kijken en bij de Transporters wil het wel eens werken om in z'n 4 de koppeling op te laten komen. Verdere details mag je zelf uitzoekenDaarnaast natuurlijk het gebruikelijke remmen met de handrem en 50 in z'n 5
![]()
![]()
![]()
Bij sommige auto's zie je inderdaad de 'BlackBox' ergens onder het dashboard hangen, maar kun je daar iets mee dan?quote:Op zondag 23 september 2007 16:32 schreef Carport het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trucjes om die BOCO's te omzeilen hoor
In de Sprinters moet je eens bij de kastje aan de passagierszijde gaan kijken en bij de Transporters wil het wel eens werken om in z'n 4 de koppeling op te laten komen. Verdere details mag je zelf uitzoekenDaarnaast natuurlijk het gebruikelijke remmen met de handrem en 50 in z'n 5
![]()
![]()
![]()
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:47 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Bij sommige auto's zie je inderdaad de 'BlackBox' ergens onder het dashboard hangen, maar kun je daar iets mee dan?
Er lopen drie of vier draadjes naar dat kastje. Een is er voor de stroom en daar kan je niks mee. Dan zijn er nog twee of drie datakabeltjes. Tijdens het starten van de motor moeten alle draadjes erin zitten, maar op het moment dat de motor loopt en je Bocobutton aangemeld blijft (die 8 minuten nadat de motor afgezet wordt), kan je het draadje dat leidt naar de ingang 'data' (geschwindigkeit oid) eruit halen. Op dat moment ontvangt dat kastje geen gegevens meer, maar kan je wel blijven rijden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:47 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Bij sommige auto's zie je inderdaad de 'BlackBox' ergens onder het dashboard hangen, maar kun je daar iets mee dan?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:42 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een dag gisteren. Foute knopje van de laadklep ingedrukt. Daar gingen 2 containers met gesorteerde rode bakken...![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:42 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat een dag gisteren. Foute knopje van de laadklep ingedrukt. Daar gingen 2 containers met gesorteerde rode bakken...![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Oeps. Dat geeft een enorme zooi. Zul je wel wat commentaar hebben gehad.
Voor zover ik weet gaat het allemaal buiten TNT om, maarzij zouden misschien wel een nummer van een subcontractor kunnen geven, zodat je contact op kunt nemen met een subcontractor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:08 schreef Timmai het volgende:
Kan iemand vertellen hoe je een baantje bij de pakkettendienst kunt regelen. Contact opnemen met TNT, of bij subcontractors? Ik heb geen idee wie dat zijn hier in de buurt..
Vroeg ik me ook al af ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:33 schreef MadGuy het volgende:
Zeg... hoeveel kost die nieuwe campagne wel niet? Over die persoonlijke postzegels? En wat kostte het wel niet om alle medewerkers (en ik geloof oud-medewerkers) een dvd over die campagne te geven?
Ik stel voor: we sturen ze massaal terug. Wát hebben de medewerkers er nu aan?!
Ik vind het wel een leuke reclame en die dvd's tsja ze zijn gewoon enthousiastquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:33 schreef MadGuy het volgende:
Zeg... hoeveel kost die nieuwe campagne wel niet? Over die persoonlijke postzegels? En wat kostte het wel niet om alle medewerkers (en ik geloof oud-medewerkers) een dvd over die campagne te geven?
Ik stel voor: we sturen ze massaal terug. Wát hebben de medewerkers er nu aan?!
Ik begon bij de post direct met CBL op een Ford Transit zonder enige echte rijervaring. Zo nu en dan in mijn pa's opel corsa rijden was het enigste wat ik ervoor deed qua autorijden......quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoelang moet je je rijbewijs hebben als pakketchaffeur?
Bij ons is de werkdruk ook veel te hoog. Oorzaken zijn vooral dat het verloop onder de postbezorgers erg hoog is en we in sommige stadsdelen gewoon nauwelijks nieuwe postbezorgers kunnen vinden en natuurlijk de uitstroom van fulltimers die voor de oprotpremie gekozen hebben. Zolang er niemand op vakantie is of ziek is gaat het prima, nooit dusquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:26 schreef Paran0id het volgende:
Tering
De vlam is echt in de pan geslagen op mijn vestiging. Alle vaste werknemers klagen over een te hoge werkdruk en lopen continu tegen de verschillende teamcoaches te zeiken (althans dat was het resultaat tijdens werkoverleg). Het is zelfs zover gekomen, dat een planner bedreigd is door een teamcoach. Er waren wat irritaties over en weer. De teamcoach in kwestie is nu op het matje geroepen door een hogere hand en tijdelijk uit zijn functie gezet. Toch vreemd, want het was altijd een beste man
![]()
Tijdens de herfstvakantie maar eens een weekje fulltime meedraaien, kijken hoe kut het is
Tof, dank.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik begon bij de post direct met CBL op een Ford Transit zonder enige echte rijervaring. Zo nu en dan in mijn pa's opel corsa rijden was het enigste wat ik ervoor deed qua autorijden......
Als ze echt mensen nodig hebben zullen ze je vast wel aannemen.
Daar weet ik het fijne nog niet van, we kregen het te horen tijdens het koffiepraatje van de de andere teamcoach. Blijkbaar, had hij dingen gezegt zoals 'ik maak je kapot' en 'we kunnen het buiten wel even oplossen'.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar een teamcoach die een planner bedreigt?Waar ging dat dan in hemelsnaam over?
Dat klinkt meer alsof hij zijn vrouw genaaid heeft ipv problemen met het werk eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:23 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Daar weet ik het fijne nog niet van, we kregen het te horen tijdens het koffiepraatje van de de andere teamcoach. Blijkbaar, had hij dingen gezegt zoals 'ik maak je kapot' en 'we kunnen het buiten wel even oplossen'.
Nu zoeken ze weer flexmedewerkers die voor minimaal drie maanden willen werken (inclusief sorteren). Ik denk dat het nog een aardige dobber wordt voor TNT Post, omdat uren nu vaak al verkeerd uitbetaald worden. Dat is geen goede reclame.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons is de werkdruk ook veel te hoog. Oorzaken zijn vooral dat het verloop onder de postbezorgers erg hoog is en we in sommige stadsdelen gewoon nauwelijks nieuwe postbezorgers kunnen vinden en natuurlijk de uitstroom van fulltimers die voor de oprotpremie gekozen hebben. Zolang er niemand op vakantie is of ziek is gaat het prima, nooit dus.
Maar een teamcoach die een planner bedreigt?Waar ging dat dan in hemelsnaam over?
Denk ik wel. Heb zelf in de zomer van 2005 onder andere pakketten bezorgd, was wel leuk om te doen, omdat je veel contact met de mensen had. Toen was het nog kwaliteit. Nu zal het wel kwantiteit zijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:56 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tof, dank.
Wel een beetje leuk werk?
Is dat net zo leuk als je in de achterbuurten moet rondbrengen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk ik wel. Heb zelf in de zomer van 2005 onder andere pakketten bezorgd, was wel leuk om te doen, omdat je veel contact met de mensen had. Toen was het nog kwaliteit. Nu zal het wel kwantiteit zijn.
Bij ons op de vestiging krijgen medewerkers cadeau- en tegoedbonnen als ze een nieuwe medewerker het bedrijf binnenlokkenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons is de werkdruk ook veel te hoog. Oorzaken zijn vooral dat het verloop onder de postbezorgers erg hoog is en we in sommige stadsdelen gewoon nauwelijks nieuwe postbezorgers kunnen vinden en natuurlijk de uitstroom van fulltimers die voor de oprotpremie gekozen hebben. Zolang er niemand op vakantie is of ziek is gaat het prima, nooit dus.
Jep, ik krijg elke dag telefoontjes. Terwijl ik al meerdere malen heb duidelijk gemaakt dat ik het doordeweek te druk heb met mijn studiequote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat er om dat ze zo weinig mogelijk dure krachten binnen het bedrijf willen houden. De nieuwe mensen die ze aannemen, zijn goedkoper wat betreft de loonkosten, omdat ze onder andere functienamen en de daarbij behorende loonschalen vallen. Dit is minder dan wat een ervaren postbode per uur verdient.
Wat peterselieman al zegt, verder wordt er vooral naar de lange termijn gekeken natuurlijk. Iedereen die ze nu kwijt zijn hoeven ze in de toekomst als de markt/marktaandeel verder krimpt niet meer buiten te werken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:20 schreef Bartaz het volgende:
Hoe kan het nu eigenlijk dat er overal mensen te weinig zijn? Ik dacht dat er 6000 mensen uit het bedrijf moesten, terwijl ik nu regelmatig mails krijg van mijn teamcoach of ik niet doordeweeks een paar dagen kan werken?
Ik vind het niet erg trouwens, nu ik momenteel maar 3 uur op zaterdag kan maken zijn een aantal extra uren op doordeweekse dagen wel welkom.
Aha, feestjes vieren in Nieuwerkerk dus......quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
De Heksenketel in Rotterdam. Thema restaurant.
Het eten was nou niet echt geweldig, vandaar waarschijnlijk dat ze het compenseren met een thema en een show eromheen maar voor de rest erg goed vermaakt.
Het was Rotterdam.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:42 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Aha, feestjes vieren in Nieuwerkerk dus......Werkt alles nog een beetje sinds ik weggegaan ben?
Overigens krijgen oud-medewerkers geen dvd, ik heb alvast niets gehad.
Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaanquote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het was Rotterdam.
Alles werkt alleen maar beter sinds je weg bent. We hebben sinds deze week nieuwe kastindeling. Geen communicatie en bedacht door theoretici die de praktijk niet kennen. Leuk dat het op de computer klopt maar de praktijk is waar het om gaat. Maar ja dat zal altijd wel typisch TNT Post blijven. Uitermate (moedwillig) zwakke communicatie.
Wat betreft die dvd. Daar staat de nieuwe commercial op en de making of. Krijg je de Mail normaal wel daar zat hij namelijk bij.
Die elektronische displays zijn volgens mij in de ijskast gezet vanwege de hoge investeringskosten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaanHoe is het nu ingedeeld dan? Hebben jullie nu electronische displays?
Innovaties. Dat lijkt me een iets te chique woord voor TNT begrippen. Trial and error lijkt meer in de buurt te komen van de werkelijkheid. De vakjes van de wijken zijn nu op alfabetische volgorde en bij sommige wijken zijn er vakjes samengevoegd. Daarnaast maak je gewoon je hele wijk klaar en pak je daarna pas je nabrengzakjes in. De kasten staan ook op andere plekken dus zoals het was toen jij er nog werkte is het niet meer. Goede oude tijdquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaanHoe is het nu ingedeeld dan? Hebben jullie nu electronische displays?
Ik dacht dat oud-medewerkers die ook nog kregen. Blijkbaar niet. Niet dat je veel mist.quote:Ik krijg de mail al niet meer vanaf dat ik uit dienst ben, dus ook de dvd niet. Ik zag het wel op FTD langskomen maar heb hem niet meegenomen.
Hoe gaat het met de relaties bij de post?
Je bent een wijs manquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen relaties. Werk en prive gescheiden houden.
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegevenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:45 schreef Hooghoudt het volgende:
Als je contract afloopt, en je contract te laat wordt geleverd, dan wil het weleens gebeuren dat je je tegoed aan vakantiegeld krijgt uitgekeerd, terwijl je daar geen recht op hebt. Dat vorderen ze dan later weer terug. Dat had ik iig een tijdje geleden.
Het kan nog erger. Bij een collega van mij waren ze vergeten z'n contract te verlengen. Maar al die tijd is hij vrolijk door blijven werken, totdat hij een maand later zelf constateerde dat hij geen salaris meer ontving. Had hij dus al die tijd onbezoldigd (en onverzekerd!) gewerkt. Nu moet hij dus noodgedwongen thuisblijven (onbetaald) tot er een nieuwe indiensttreding is aangemaakt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:34 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegeven![]()
Maar je bent nu dus definitief gestopt bij TNT?
Contracten worden automatisch verlengd als niemand iets doet.......... Hij hoeft dus helemaal niet thuis te blijven maar hoort gewoon te blijven werken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het kan nog erger. Bij een collega van mij waren ze vergeten z'n contract te verlengen. Maar al die tijd is hij vrolijk door blijven werken, totdat hij een maand later zelf constateerde dat hij geen salaris meer ontving. Had hij dus al die tijd onbezoldigd (en onverzekerd!) gewerkt. Nu moet hij dus noodgedwongen thuisblijven (onbetaald) tot er een nieuwe indiensttreding is aangemaakt.
Dat contracten automatisch worden verlengd is niet zo, in elk geval niet hier. Het is al meermalen voorgekomen dat een contract te laat werd verlengd en dat een medewerker ineens in oktober vakantiegeld kreeg uitbetaald en afkoop vakantie-uren. Vervolgens werd het contract alsnog verlengd en werd bij het salaris van november het vakantiegeld en de afkoop weer ingehouden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Contracten worden automatisch verlengd als niemand iets doet.......... Hij hoeft dus helemaal niet thuis te blijven maar hoort gewoon te blijven werken.
Het enige wat ze kunnen doen is de teamcoach een schop onder zijn kont geven, maar voor de medewerker maakt het niets uit,hoe TNT het regelt intern is niet zijn probleem.
Ik geloof best dat het zo werkt bij de post, maar het is tegen de wet. Volgens de wet is je contract automatisch verlengt als je nadat je contract is afgelopen werkt. Dat de post dit niet doet is punt twee.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat contracten automatisch worden verlengd is niet zo, in elk geval niet hier. Het is al meermalen voorgekomen dat een contract te laat werd verlengd en dat een medewerker ineens in oktober vakantiegeld kreeg uitbetaald en afkoop vakantie-uren. Vervolgens werd het contract alsnog verlengd en werd bij het salaris van november het vakantiegeld en de afkoop weer ingehouden.
Ik heb dus sterk de indruk dat men aflopende contracten juist NIET automatisch verlengd. Op gezette tijden stuurt Personeelszaken naar de vestiging een lijstje waarop staat welke contracten er aflopen binnenkort. Vervolgens dienst een teamcoach of vestigingsmanager door te geven of hij wil verlengen of niet. Doet hij dit niet of te laat dan wordt een uitdiensttreding in gang gezet, en onderneemt dan nog steeds niemand iets dan is de uitdiensttreding een feit.
De betreffende medewerker gaat nu de rest van de maand via een uitzendbureau aan de slag en komt in november weer bij ons in dienst.
Officieel hebben wij geen teamcoach, alleen een interimteamcoach die ons er even "bij" doet, naast zijn eigen vestigingen. En voor een eigen vestigingsmanager zijn we te klein, dus het is vooral de postbode+ die hier de boel draaiende houdt qua organisatie.
Bron: Juridisch Loketquote:Mijn arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt af. Wat nu?
Uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt automatisch ('van rechtswege') af op de dag na de in het contract genoemde einddatum. Dus zonder dat uw werkgever u hoeft op te zeggen, of dat u zelf moet opzeggen. Tegen die tijd is wel duidelijk of uw werkgever wil dat u inderdaad vertrekt, of dat u blijft. In het laatste geval zijn er 3 mogelijkheden:
1. Stilzwijgende voortzetting. Er wordt geen nieuwe arbeidsovereenkomst opgesteld, maar u blijft gewoon doorwerken. Dan gelden automatisch de voorwaarden van het afgelopen contract. Dus is ook de duur hetzelfde. Een contract voor een half jaar wordt dus verlengd met nog eens een half jaar.
2. Uitdrukkelijke voortzetting. Er wordt een nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd opgesteld. Daarin kunnen nieuwe arbeidsvoorwaarden worden afgesproken en een nieuwe contractduur.
3. U krijgt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Uw werkgever is dan zo tevreden over u dat hij u in vaste dienst wil.
Ja, nie wieder. Had het helemaal gezien bij die kleretent. Zelfs nu ik niet meer bij ze werk zagen ze nog... Ik had mijn kleren ingeleverd. Vervolgens belt de vestigingsmanager me op dat ze volgens een teamcoach stonken. Ik had ze keurig gewassen, maar ze zaten wel in een fietstas, dus de kans is dik aanwezig dat die gewoon stonk. Het zal trouwens wel even schrikken zijn geweest voor haar, zomaar een fietstas zien, dat had ze nog nooit meegemaakt... Enfin, eind van het liedje is dat ik de kleren nog maar een keer was en van het geheel een 10-delige fotoreportage heb gemaakt. Met als tip dat de betreffende teamcoach maar even contact op moet nemen met de klantenservice van het gebruikte wasmiddel als ze het nog steeds vindt stinken. Helaas geen reactie meer op gehad...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:34 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegeven![]()
Maar je bent nu dus definitief gestopt bij TNT?
Ik zal eens een poging doenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:32 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb er nog wel wat vragen over en die kunnen jullie vast wel beantwoorden:
- Is het echt zo gevaarlijk werk dat het nodig is om veiligheidsschoenen te moeten dragen?
- Is het echt hard werken of valt het wel mee als je wat ervaring hebt?
- Is het moeilijk om door de proeftijd heen te komen?
Is dat zo duur die verhuisservice?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ga mij even schuldig maken aan vloeken in de kerk. TNT Verhuisservice is volkomen kut! Zeker de helft van mijn post wordt nog gewoon op het oude adres bezorgd. Als ik klaag gaat het hooguit een weekje goed, en daarna weer mis.
Krijg ik ook nog een reminder in de bus, dat mijn verhuisservice eind deze maand afloopt en dat ik dan mogelijk belangrijke post misloop. Ja, maar dat doe ik nu ook al, MET verhuisservice. Dus ik ga zeker niet nog een paar tientjes lappen!
En ook wacht ik al uren op een pakje. Volgens ons onfeilbare (kuch) track en trace is de status van mijn pakje "Chauffeur is onderweg 26-10-2007 Katwijk Zh , pakkettendistributie".
Die kerel is al de hele dag onderweg met mijn pakje, maar gezien het tijdstip vrees ik dat hij niet meer gaat komen vandaag.
Dat was vroeger, tegenwoordig is niets meer gratis. De eerste maand is nog goedkoop (EUR 1,25), daarna is het EUR 2,15 per week. Dat zijn tenminste de tarieven die je te zien krijgt bij het daadwerkelijke aanvragen, want elders op de site staan weer andere getallen. Maar EUR 20,60 (3 maanden) vind ik nog steeds veel voor een niet geleverde dienst. En wil je daarna nog verlengen dan kan het niet meer per week, maar moet het gelijk voor meerdere maanden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:22 schreef Hooghoudt het volgende:
1 maand is gratis, daarna moet je betalen.
Zo gaat dat bij ons vaak ook ja, ik schaam me soms echt als ik zie hoe er met die mensen omgesprongen wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:18 schreef sempron2400 het volgende:
Het is tegenwoordig echt geen lolletje om postbezorger te zijn, er wordt ongelofelijk veel beroep op je flexibiliteit gedaan en dat tegen het laagst mogelijke salaris. Alles wordt uit de kast gehaald om iemand over te halen om die zaterdag toch te werken, zo erg dat men eigenlijk geen nee meer durft te zeggen.
Met BuBa heb ik niet zo heel veel ervaring, maar het is -zeker in het begin van de avond- stevig aanpoten. Op dat moment komt namelijk een groot deel van de post binnen dat binnen enkele uren in de juiste vrachtwagen naar elders in het land moet zitten. Hoe hard je moet werken hangt natuurlijk ook enorm af van de stroom post en de hoeveelheid post die al voorgemeld of aangeleverd is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:32 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb er nog wel wat vragen over en die kunnen jullie vast wel beantwoorden:
- Is het echt zo gevaarlijk werk dat het nodig is om veiligheidsschoenen te moeten dragen?
- Is het echt hard werken of valt het wel mee als je wat ervaring hebt?
- Is het moeilijk om door de proeftijd heen te komen?
Plus het feit dat iedereen met de ervaring weet dat het niet leuk is een zwaar beladen rolcontainer tegen je voeten te krijgen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een Buba werk je nogal veel met rolcontainers. Veiliheidsschoenen zijn niet altijd verplicht maar ik zou ze wel aandoen. Veel kosten ze niet en het scheelt verslijt van je gewone schoenen.
Laat me raden........ jij bent ook zo iemand die een contract van 3 uur heeft maar er ondertussen iets van 20 werkt. Ik weet niet of je die extra uren gewoon erbij werkt voor een extra zakcentje of dat je dat geld echt nodig hebt? In het laatste geval is het misschien een idee om contractvergroting te vragen. Juridisch gezien heb je daar namelijk recht op als je structureel meer werkt dan je contract. En structureel betekent in dit verband 3 maanden of meer, tenzij de werkgever kan aantonen dat deze 3 maanden niet representatief waren vanwege bijv. een plotselinge griepepidemie of ineens heel veel post.quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:20 schreef sk888er het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn verlof lijst.
Als zaterdagbezorger met een vast contract van 3 uur doe ik het nog best goed om een verloflijst met daarop 160 uur te krijgen![]()
Ik heb een contract voor 3 uur op de zaterdag, maar op de zaterdag loop ik dus standaard 5 uur. Daarnaast loop ik alleen in vakanties of op dagen dat ik vrij ben van school. Er zitten dus weken bij dat ik gewoon 5 uur loop maar daarnaast zitten er ook weken bij dat ik 25 uur loop (ligt er dus helemaal aan in wat voor kwartaal ik zit op school).quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat me raden........ jij bent ook zo iemand die een contract van 3 uur heeft maar er ondertussen iets van 20 werkt. Ik weet niet of je die extra uren gewoon erbij werkt voor een extra zakcentje of dat je dat geld echt nodig hebt? In het laatste geval is het misschien een idee om contractvergroting te vragen. Juridisch gezien heb je daar namelijk recht op als je structureel meer werkt dan je contract. En structureel betekent in dit verband 3 maanden of meer, tenzij de werkgever kan aantonen dat deze 3 maanden niet representatief waren vanwege bijv. een plotselinge griepepidemie of ineens heel veel post.
Als je niet iedere week doordeweeks beschikbaar bent is het wellicht beter geen deeltijdcontract te vragen. Wel kun je vragen of ze je zaterdagcontract vergroten naar bijv. 5 uurquote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor 3 uur op de zaterdag, maar op de zaterdag loop ik dus standaard 5 uur. Daarnaast loop ik alleen in vakanties of op dagen dat ik vrij ben van school. Er zitten dus weken bij dat ik gewoon 5 uur loop maar daarnaast zitten er ook weken bij dat ik 25 uur loop (ligt er dus helemaal aan in wat voor kwartaal ik zit op school).
Nu heb ik toch een aantal vraagjes.
Welke voordelen zitten er aan contractvergroting?
Ik heb deze verlofuren dus gespaard voor mijn stage en minor periode maar met dit aantal heb ik dus uren over. Hoe kan ik deze extra verlof uren toch opnemen zonder dat ik vrij/ziek ben of stop bij tnt?
HIer een vergelijkbare situatie: ik heb ook met 150+ vakantieuren en ik voel er niet zo veel voor om dit in één keer uit te betalen. Met m'n teamcoach heb ik nu een regeling getroffen dat ik zolang vakantie neem totdat m'n vakantieuren op zijn (dat is dus bijna een jaar inderdaad). De sfeer bij de TNT bevalt me al tijden niet meer en ik ben dan ook op zoek gegaan naar een andere baan. Mocht het niet lukken om een leuk alternatief te vinden, schuif ik gewoon weer terug naar de TNT, heb ik wél iets leuks gevonden, beëindig ik na het opnemen van mijn vakantieuren mijn contract. Op die manier bouw ik mijn vakantieuren af en heb ik toch zekerheid van inkomen.quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef sk888er het volgende:
[..]
Nu heb ik toch een aantal vraagjes.
Welke voordelen zitten er aan contractvergroting?
Ik heb deze verlofuren dus gespaard voor mijn stage en minor periode maar met dit aantal heb ik dus uren over. Hoe kan ik deze extra verlof uren toch opnemen zonder dat ik vrij/ziek ben of stop bij tnt?
Al sla je me doodquote:Op donderdag 8 november 2007 18:41 schreef Beach het volgende:
Wat is ook alweer de site om kleding te bestellen? Al 3 jaar niet meer gedaan![]()
Je krijgt elk jaar een kleine vijf weken verlof geloof ik. Voor jou komt dat dus neer op 5 vrije zaterdagen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:05 schreef Paran0id het volgende:
Ik moet voor vrijdag mijn gekozen verloflijst inleveren. Ik heb momenteel een 3 uren contract, maar wat moet ik nu met die lijst. Iemand enig idee hoeveel (zater)dagen ik mag kiezen?
Dit is niet helemaal correct volgens mij. Ik heb iig nog 60 verlofuren over van de laatste 2 jaar, ff nagevraagd. Dit zou betekenen dat ik 20 zaterdagen vrij zou kunnen pakken?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je krijgt elk jaar een kleine vijf weken verlof geloof ik. Voor jou komt dat dus neer op 5 vrije zaterdagen.
Of vraag een groter contract!quote:Op woensdag 14 november 2007 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ja die vakantieplanning is altijd weer leuk. Geen idee wanneer ik op vakantie ga in de zomervakantie.
Ik heb nog meer dan 200 verlofuren op een contract van 3 uur. Ik vraag verlof aan voor de hele zomervakantie.
Dit dus, over elk uur wat jij meer dan je contract werkt krijg je extra verlof. Dus ook over uren die je doordeweeks eventueel werkt, en over je meeruren op zaterdag.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:42 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal correct volgens mij. Ik heb iig nog 60 verlofuren over van de laatste 2 jaar, ff nagevraagd. Dit zou betekenen dat ik 20 zaterdagen vrij zou kunnen pakken?Word tijd dat mijn contract opgewaardeerd wordt, krijg ze zo nooit op
En besides, ik werk op zaterdag sowieso meer dan 3 uur dus dan voel ik het nog in mijn portomonnee ook.
Tja, wie weet er in hemelsnaam al in november wat hij het hele volgend jaar gaat doen?quote:Heb 3 kruisjes gezet bij zaterdagen op de lijstVan 1 datum weet ik zeker dat ik niet kan, de rest gewoon random ingevuld. Ik vraag idd tzt gewoon aantal weken van te voren verlof, alhoewel het dan altijd een hels karwei is om vrij te krijgen.
Dat gaat je nog vies tegenvallen denk ik zo. Bedrijven sturen namelijk wél heel veel post (maar inderdaad relatief weinig echte kerstkaartjes) voor de kerstdagenquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:05 schreef ruben3123 het volgende:
Ben benieuwd hoe druk het zal worden op de Buba met de kerstpost. Bedrijven zullen vast niet zoveel kerstpost versturen als personen, dus ik verwacht dat het wel mee zal vallen.
Niet zoveel, volgens de CAO van postbezorgers krijgt een 18-jarige EUR 3,58 per uur! Dan kun je beter zaterdagbesteller worden, een zaterdagbesteller van 18 krijgt EUR 6,12 per uur.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:58 schreef marcosandman het volgende:
Ik wil deze winter als postbezorger gaan werken bij tnt, maar heeft iemand eenig idee wat verdient per uur als 18 jarige?
Yup, als je een bijbaantje zoekt moet je zorgen dat je nooit postbezorger wordt maar altijd gaan voor zaterdagpostbode. Als dat niet kan raad ik je sterk aan een ander bijbaantje te zoeken.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet zoveel, volgens de CAO van postbezorgers krijgt een 18-jarige EUR 3,58 per uur! Dan kun je beter zaterdagbesteller worden, een zaterdagbesteller van 18 krijgt EUR 6,12 per uur.
Zo, dat is wel een groot verschil. Maar wat moet ik me voorstellen bij een zaterdagbesteller? en is dat alleen op zaterdag?quote:Op donderdag 22 november 2007 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet zoveel, volgens de CAO van postbezorgers krijgt een 18-jarige EUR 3,58 per uur! Dan kun je beter zaterdagbesteller worden, een zaterdagbesteller van 18 krijgt EUR 6,12 per uur.
Kijk dat zijn nog eens voordelenquote:Op donderdag 22 november 2007 16:14 schreef Bartaz het volgende:
Er zit wel een bon voor 40% korting voor de TNT-kadowinkel bij de loonstrook, stel, je besluit voor de ruimtereis te gaan, dan heb je toch al snel zo'n 8 miljoen euro korting. Dat is de moeite waard
Een zaterdagbesteller heeft idd in principe een contract voor alleen op zaterdag te werken, maar als je meer dagen in de week kunt werken, dan wordt daar vaak gretig gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef marcosandman het volgende:
Zo, dat is wel een groot verschil. Maar wat moet ik me voorstellen bij een zaterdagbesteller? en is dat alleen op zaterdag?![]()
Mmm, dan ga ik wel ff mailen naar de tnt of ze nog zaterdagpostbodes zoeken en dan proberen of ik meer dagen in de week kan werken. (want ik zoek eigenlijk een baan voor minimaal 4 dagen in de week, gestopt met studiequote:Op donderdag 22 november 2007 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yup, als je een bijbaantje zoekt moet je zorgen dat je nooit postbezorger wordt maar altijd gaan voor zaterdagpostbode. Als dat niet kan raad ik je sterk aan een ander bijbaantje te zoeken.
Zaterdagbestellers zijn zelf ook weer een stuk goedkoper dan reguliere postbodes. En je krijgt op den duur méér ervaring dan een postbezorger omdat je ook binnen activiteiten moet doen en je een groter gedeelte van het logistieke postproces meemaakt. Waardoor je betrouwbaarder bent, maar tóch goedkoper dan een normale postbode.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:23 schreef marcosandman het volgende:
[..]
Mmm, dan ga ik wel ff mailen naar de tnt of ze nog zaterdagpostbodes zoeken en dan proberen of ik meer dagen in de week kan werken. (want ik zoek eigenlijk een baan voor minimaal 4 dagen in de week, gestopt met studie)
Maar denken jullie dat tnt wel extra dure mensen gaat aannemen voor werk dat ook door goedkopere krachten gedaan kan worden? En wat is het verschil in functie tussen zaterdagbesteller en postbezorger?
LOL, is het eigenlijk noodzakelijk om een rijbewijs te hebben?quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:46 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Wat ik op zich niet erg vind, na een lang dag op school is het toch ook wel weer verfrissend om lekker door het platteland te skeuren in een Ford Transit...
Denk dat je gelijk zult krijgen Carport. We beginnen namelijk vanaf 7 december niet om half 7 met het opzetten van de post voor de sorteermachine, maar om 6 uur. En vanaf 17 december beginnen we vanaf 5 uur. Dus het zit er dik in dat het lekker druk zal worden. Vandaag waren we ook tot 22.20 uur bezig met het opzetten, terwijl het streven altijd 21.45 uur is. Maar ja het is goed voor mijn portomonnee, dus ik klaag niet.quote:Op zondag 18 november 2007 14:50 schreef Carport het volgende:
[..]
Dat gaat je nog vies tegenvallen denk ik zo. Bedrijven sturen namelijk wél heel veel post (maar inderdaad relatief weinig echte kerstkaartjes) voor de kerstdagen
Hier valt het mee qua kerstdrukte, er is wel veel post, maar daar zitten nog maar weinig kerstksaarten bij...quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:38 schreef martinnutjuh het volgende:
En de KNJ is weer officieel begonnen![]()
![]()
![]()
Vandaag tijdens de extra collectieritten/verzending al best wel wat kerstpost tegengekomen
quote:Op zondag 9 december 2007 10:35 schreef Paran0id het volgende:
Overigens hebben we zaterdag HAH (gamma)
Ik hoop dat je je sollicitatiebrief beter gespeld hebt, anders had ik ook niet geantwoord.quote:Op maandag 10 december 2007 14:02 schreef marcosandman het volgende:
Wat een stelletje apen bij tnt:P, ik ben al ruim een week aan het wachten op antwoord op mijn solicitatie. Terwijl ze toch duidelijk zeggen dat ze binnen een week antwoorder:@
Die week zou ik met een flinke schep zout nemen, over het algemeen komt 4-6 weken meer in de buurtquote:Op maandag 10 december 2007 14:02 schreef marcosandman het volgende:
Wat een stelletje apen bij tnt:P, ik ben al ruim een week aan het wachten op antwoord op mijn solicitatie. Terwijl ze toch duidelijk zeggen dat ze binnen een week antwoorder:@
Misschien is de kist waarin het zit nog het handigste.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geen handige dingen deze keer dus?
Dat heb ik hier in Tilburg eo ook al een paar keer gezien deze week.quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:43 schreef Paran0id het volgende:
Hij had een gewone auto bij, leek erop dat hij stand-in was oid omdat het anders allemaal niet te doen was.
Normaalgesproken ben ik best te spreken over het pakket, maar deze keer kon ik een lichte uitroep van teleurstelling toch niet onderdrukken. Een houten kistje met daarin nog een soort houten kistje, een zak pinda´s (zelf pellen), toastjes en waxinelichtjes. Dat was het wel zo´n beetje.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
Het is inderdaad nogal een aanfluiting. Dat "gratis" lot van de postcode loterij wat ze erbij hebben gedaan is overigens wel übertriest.
ja kon er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:41 schreef MrX1982 het volgende:
Kutdag vandaag met die dikke Gamma krantjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |