Je werkt er netquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:33 schreef Viper86 het volgende:
tvp
TNT owned
Erg leuk bedrijf om bij te werken als zaterdagmedewerker.
Ik snap dan ook niet hoe jullie het voor mekaar kunnen krijgen om elk topic maar weer vol te baggeren met negatieve berichten over TNT........
Ik vind het nou eens tijd om positieve berichten over TNT te plaatsen
Oke, hier gaat-ie:
- je hoeft niet te sporten als postbezorger, scheelt vrije tijd.
- meeste collega's zijn aardige mensen
- het is een sociaal beroep
Oke, nu jullie!!
Ik wil vandaag, zondag, alleen maar pósitieve berichten zien!
Tja, dit topic is uiteindelijk voortgekomen uit een klaagbaaktopic (TPG Post vs Kutklanten), dus dat merk je soms. Daarnaast is het zo dat naarmate je er langer werkt en meer meemaakt je toch een beetje "verzuurt". Vroeger was alles beter geldt zeker voor de arbeidsomstandigheden bij TNT Post, en hoewel het vooralsnog zeker niet slecht is is het wel beter geweest. En de lijn van de versobering zal worden voortgezet............quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:33 schreef Viper86 het volgende:
tvp
Ik snap dan ook niet hoe jullie het voor mekaar kunnen krijgen om elk topic maar weer vol te baggeren met negatieve berichten over TNT........
Dat gaat vast wel goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
...
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als ik een flexibel pakketje heb (eigenlijk gewoon een plastic tas met een shirt erin), dan kan ik dat wel gewoon de brievenbus invrotten he? Zodat ik niet ook nog eens in de rij hoef te staan, aangezien het naar een antwoordnummer gaat en dus ook gratis is.
Het past ongetwijfeld, want met een shirt en een broek heeft jullie vriendelijke collega het hier ook in de brievenbus gekregen.
Die zijn rottig ja. Ik moest er een keer een onbuigbaar boekje door heen zien te wurmen. Dat ging natuurlijk never nooit lukken en ook niemand thuis, dan maar een briefje uitschrijven dat ze het bij een postagentschap af kunnen halen. Ik ben blij dat ik voor dit soort gevallen altijd nog enkele briefjes mee heb.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.
Een dagje alles Retour Afzender wegens kutcao lijkt me beter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd of de vakbonden de daad bij het woord voegen als de onderhandelingen over de nieuwe CAO op niets uitlopen. De SC's hoeft maar plat te gaan en de post ligt stil.
Dat tijdschriftje omslag. Ik lees telkens ontslag.
Oh, je hebt het over waar ik het heen gestuurd heb. Dat is een online kledingwinkel, die zullen wel vaker dergelijke pakketjes moeten ontvangen, dus dat zal geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Zolang je het niet naar een Kleine Bus stuurt, vind ik het best.
Uiteindelijk snijden de vakbonden in de vingers van hun leden. Stakingen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentiepositie van de TNTquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:29 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Een dagje alles Retour Afzender wegens kutcao lijkt me beter.
En die titel is inderdaad beroerd gekozen...
Schrijf een brief naar meneer Koorstra!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb net die kledingboer ook maar eens gemaild waar mijn kleding blijft. Dat ze mijn formuliertje wel hebben, wist ik al, omdat ze me meer dan 3 maanden geleden al eens gebeld hebben.
Leg dat de gewone postbode maar eens uitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uiteindelijk snijden de vakbonden in de vingers van hun leden. Stakingen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentiepositie van de TNT.
Wat een nieuws....quote:Het is goed mogelijk dat TNT duizenden éxtra banen gaat schrappen. Peter Bakker, TNT-topman, heeft dit afgelopen weekeinde gezegd. Er was in April al vastgesteld dat er 7000 banen geschrapt worden. Ook zouden de lonen voor een jaar gaan bevriezen.
De kosten moeten worden verlaagd tot 300 miljoen euro. Hierdoor zouden nog meer banen geschrapt moeten worden. "We moeten kiezen tussen het schrappen van zo'n 11.000 banen of het jarenlang bevriezen van de lonen van ons huidige personeel", aldus Bakker.
Er is een groeiende concurrentie op het gebied van post en pakketbezorging. Dit gaat alleen nog maar sterker worden doordat TNT zijn monopoliepositie gaat verliezen.
Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.quote:Op zondag 9 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, gister was de post die ik rond moest brengen gezet door een kneus eerste klasse. Zelfs geblinddoekt had ik het beter gekund. Zoveel zetfouten zaten er in. Daardoor een stuk langer onderweg geweest dan de bedoeling was.
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?quote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.
En dat nieuws was toch al bekend? Waarom zegt meneer Bakker dat nog een keer? Wil hij de postbodes extra bang maken?
De concurrentie gaat het schip in als TNT staakt. Die laten namelijk alle post voor adressen waar ze te weinig aan verdienen netjes door TNT bezorgen. Dus als TNT een week staakt merken de grote verzendhuizen als tijdschriften bijv. hoe weinig werk de concurrentie verzetten en hoe weinig adressen ze bestellen. Zowat alle kleine dorpen en zeker alle individuele adressen worden door Selektmail, Sandd e.d. gewoon van een frankering voorzien en bij TNT afgeleverd. Zowat alle post die door Selektmail en Sandd verkeerd bezorgd wordt (en dat is nog alwat want zij zenden niet door bij verhuizing) wordt door de mensen in een TNT brievenbus gekieperd. Als dat ook niet terugkomt, dan worden de grote verzenders pas echt lastig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Als er stakingen komen, dan profiteren de concurrenten van TNT er van en zullen er ook meer mensen ontslagen moeten worden. Zo zal het wel gaan en de directie is dan blij, omdat er dan verder in de kosten gesneden kan worden. Het dan nog resterende personeel zal dus nog verder uitgeknepen worden.
De vakbonden blazen wel hoog van de toren dus als de onderhandelingen mislukken zullen ze inderdaad wel oproepen om te gaan staken. Het kan natuurlijk ook grootspraak zijn om het management onder druk te zetten. Die vervolgens de vakbonden net zo goed onder druk zetten. Uiteindelijk is de consument de grote dupe en wordt het gevecht uitgevoerd over de ruggen van de medewerkers. In vakbonden heb ik persoonlijk allerminst vertrouwen.quote:Op maandag 10 september 2007 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?
Lijkt me een goed idee. Die vent is volstrekt incapabel.quote:Als we nou gewoon die Bakker eruit gooien? Dat levert alvast een besparing van zo'n 6 miljoen op!
De streep door de postzegels is gedaan omdat ze kennelijk niet waren afgestempeld, dus zijn ze handmatig ongeldig gemaakt. Als er T 27 stond woog de brief waarschijnlijk 27 gram, en was dus ondergefrankeerd.quote:Op zondag 16 september 2007 18:44 schreef Klonk het volgende:
Wie weet het antwoord, ik kreeg gisteren een verjaardagskaart. Op die kaart zat een oude 39 euro cent postzegel en een kerstzegel van 2004 (ook in euro's dus). Voor mijn gevoel niets mis mee, maar de post dacht daar anders over een streep door de beide postzegels en 88 cent strafporto
Met de hand stond er ook nog T27 naast geschreven.
quote:Op donderdag 20 september 2007 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ons loopt het momenteel echt helemaal in de stront. Vrijwel alle parttimers werken 40 uur of meer en dan nog hebben we problemen om het elke dag weg te krijgen.
Het waren zware bundels ja. Maar wat weten postbodes in de praktijk ervan. In theorie was het makkelijk en daar draait het om hoger in de organisatie.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Een ramp ja, niet te tillen dat spul.
Op zich ging het goed, V&D in de rechtertas en de post links. Maar als je tassen slecht zijn ingepakt, en je eerst kilo's HAH opzij moet douwen om bij je post te komen........quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo verschrikkelijk zijn die V&D's toch niet? Zodra je tassen maar op je fiets zitten is het goed te doen. Als het nou elke dag van dat spul was werd het iets anders maar 1 keer in de zoveel tijd flink moeten zeulen hoort nou eenmaal bij de baan.
Dat vind ik als zaterdagmedewerker/student niet erg hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Bij ons is het niet zo erg. Hoewel ik en 3 andere zaterdagmedewerkers vrij vaak door de weeks werken en ook de parttimers overuren draaien.
Die transits zijn echt traaaaaaaaaaag, geef me maar een Renaultquote:Op zaterdag 22 september 2007 05:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Moggeeeeeeh. Zo weer het platteland en de bossen onveilig maken in m'n Transit Connect!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |