Laat me raden........ jij bent ook zo iemand die een contract van 3 uur heeft maar er ondertussen iets van 20 werkt. Ik weet niet of je die extra uren gewoon erbij werkt voor een extra zakcentje of dat je dat geld echt nodig hebt? In het laatste geval is het misschien een idee om contractvergroting te vragen. Juridisch gezien heb je daar namelijk recht op als je structureel meer werkt dan je contract. En structureel betekent in dit verband 3 maanden of meer, tenzij de werkgever kan aantonen dat deze 3 maanden niet representatief waren vanwege bijv. een plotselinge griepepidemie of ineens heel veel post.quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:20 schreef sk888er het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn verlof lijst.
Als zaterdagbezorger met een vast contract van 3 uur doe ik het nog best goed om een verloflijst met daarop 160 uur te krijgen![]()
Ik heb een contract voor 3 uur op de zaterdag, maar op de zaterdag loop ik dus standaard 5 uur. Daarnaast loop ik alleen in vakanties of op dagen dat ik vrij ben van school. Er zitten dus weken bij dat ik gewoon 5 uur loop maar daarnaast zitten er ook weken bij dat ik 25 uur loop (ligt er dus helemaal aan in wat voor kwartaal ik zit op school).quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat me raden........ jij bent ook zo iemand die een contract van 3 uur heeft maar er ondertussen iets van 20 werkt. Ik weet niet of je die extra uren gewoon erbij werkt voor een extra zakcentje of dat je dat geld echt nodig hebt? In het laatste geval is het misschien een idee om contractvergroting te vragen. Juridisch gezien heb je daar namelijk recht op als je structureel meer werkt dan je contract. En structureel betekent in dit verband 3 maanden of meer, tenzij de werkgever kan aantonen dat deze 3 maanden niet representatief waren vanwege bijv. een plotselinge griepepidemie of ineens heel veel post.
Als je niet iedere week doordeweeks beschikbaar bent is het wellicht beter geen deeltijdcontract te vragen. Wel kun je vragen of ze je zaterdagcontract vergroten naar bijv. 5 uurquote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor 3 uur op de zaterdag, maar op de zaterdag loop ik dus standaard 5 uur. Daarnaast loop ik alleen in vakanties of op dagen dat ik vrij ben van school. Er zitten dus weken bij dat ik gewoon 5 uur loop maar daarnaast zitten er ook weken bij dat ik 25 uur loop (ligt er dus helemaal aan in wat voor kwartaal ik zit op school).
Nu heb ik toch een aantal vraagjes.
Welke voordelen zitten er aan contractvergroting?
Ik heb deze verlofuren dus gespaard voor mijn stage en minor periode maar met dit aantal heb ik dus uren over. Hoe kan ik deze extra verlof uren toch opnemen zonder dat ik vrij/ziek ben of stop bij tnt?
HIer een vergelijkbare situatie: ik heb ook met 150+ vakantieuren en ik voel er niet zo veel voor om dit in één keer uit te betalen. Met m'n teamcoach heb ik nu een regeling getroffen dat ik zolang vakantie neem totdat m'n vakantieuren op zijn (dat is dus bijna een jaar inderdaad). De sfeer bij de TNT bevalt me al tijden niet meer en ik ben dan ook op zoek gegaan naar een andere baan. Mocht het niet lukken om een leuk alternatief te vinden, schuif ik gewoon weer terug naar de TNT, heb ik wél iets leuks gevonden, beëindig ik na het opnemen van mijn vakantieuren mijn contract. Op die manier bouw ik mijn vakantieuren af en heb ik toch zekerheid van inkomen.quote:Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef sk888er het volgende:
[..]
Nu heb ik toch een aantal vraagjes.
Welke voordelen zitten er aan contractvergroting?
Ik heb deze verlofuren dus gespaard voor mijn stage en minor periode maar met dit aantal heb ik dus uren over. Hoe kan ik deze extra verlof uren toch opnemen zonder dat ik vrij/ziek ben of stop bij tnt?
Al sla je me doodquote:Op donderdag 8 november 2007 18:41 schreef Beach het volgende:
Wat is ook alweer de site om kleding te bestellen? Al 3 jaar niet meer gedaan![]()
Je krijgt elk jaar een kleine vijf weken verlof geloof ik. Voor jou komt dat dus neer op 5 vrije zaterdagen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:05 schreef Paran0id het volgende:
Ik moet voor vrijdag mijn gekozen verloflijst inleveren. Ik heb momenteel een 3 uren contract, maar wat moet ik nu met die lijst. Iemand enig idee hoeveel (zater)dagen ik mag kiezen?
Dit is niet helemaal correct volgens mij. Ik heb iig nog 60 verlofuren over van de laatste 2 jaar, ff nagevraagd. Dit zou betekenen dat ik 20 zaterdagen vrij zou kunnen pakken?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je krijgt elk jaar een kleine vijf weken verlof geloof ik. Voor jou komt dat dus neer op 5 vrije zaterdagen.
Of vraag een groter contract!quote:Op woensdag 14 november 2007 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ja die vakantieplanning is altijd weer leuk. Geen idee wanneer ik op vakantie ga in de zomervakantie.
Ik heb nog meer dan 200 verlofuren op een contract van 3 uur. Ik vraag verlof aan voor de hele zomervakantie.
Dit dus, over elk uur wat jij meer dan je contract werkt krijg je extra verlof. Dus ook over uren die je doordeweeks eventueel werkt, en over je meeruren op zaterdag.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:42 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal correct volgens mij. Ik heb iig nog 60 verlofuren over van de laatste 2 jaar, ff nagevraagd. Dit zou betekenen dat ik 20 zaterdagen vrij zou kunnen pakken?Word tijd dat mijn contract opgewaardeerd wordt, krijg ze zo nooit op
En besides, ik werk op zaterdag sowieso meer dan 3 uur dus dan voel ik het nog in mijn portomonnee ook.
Tja, wie weet er in hemelsnaam al in november wat hij het hele volgend jaar gaat doen?quote:Heb 3 kruisjes gezet bij zaterdagen op de lijstVan 1 datum weet ik zeker dat ik niet kan, de rest gewoon random ingevuld. Ik vraag idd tzt gewoon aantal weken van te voren verlof, alhoewel het dan altijd een hels karwei is om vrij te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |