abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52913893
Ga vandaag maar eens kijken of mijn nieuwe contract er eindelijk eens is..... is per 1-9 ingegaan maar nog altijd niets op papier gezien helaas.

Hoop trouwens dat die CAO niet doorgaat want die ziet er niet echt florisant uit.
pi_53060454
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Uiteindelijk snijden de vakbonden in de vingers van hun leden. Stakingen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentiepositie van de TNT .
Leg dat de gewone postbode maar eens uit

Ik begrijp sowieso niet waarom de betere postbodes niet buiten het bedrijf een baan gaan zoeken. Er is nu werk zat te vinden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 september 2007 @ 22:55:40 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53061466
Pff, gister was de post die ik rond moest brengen gezet door een kneus eerste klasse. Zelfs geblinddoekt had ik het beter gekund. Zoveel zetfouten zaten er in. Daardoor een stuk langer onderweg geweest dan de bedoeling was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2007 @ 10:49:32 #29
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53068603
quote:
Het is goed mogelijk dat TNT duizenden éxtra banen gaat schrappen. Peter Bakker, TNT-topman, heeft dit afgelopen weekeinde gezegd. Er was in April al vastgesteld dat er 7000 banen geschrapt worden. Ook zouden de lonen voor een jaar gaan bevriezen.
De kosten moeten worden verlaagd tot 300 miljoen euro. Hierdoor zouden nog meer banen geschrapt moeten worden. "We moeten kiezen tussen het schrappen van zo'n 11.000 banen of het jarenlang bevriezen van de lonen van ons huidige personeel", aldus Bakker.

Er is een groeiende concurrentie op het gebied van post en pakketbezorging. Dit gaat alleen nog maar sterker worden doordat TNT zijn monopoliepositie gaat verliezen.
Wat een nieuws....
  maandag 10 september 2007 @ 14:42:09 #30
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_53073508
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, gister was de post die ik rond moest brengen gezet door een kneus eerste klasse. Zelfs geblinddoekt had ik het beter gekund. Zoveel zetfouten zaten er in. Daardoor een stuk langer onderweg geweest dan de bedoeling was.
Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.

En dat nieuws was toch al bekend? Waarom zegt meneer Bakker dat nog een keer? Wil hij de postbodes extra bang maken?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_53076213
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Gewoon de missers in je tas proppen en op de terugweg in een rooie bus mikken. Niet jouw probleem.

En dat nieuws was toch al bekend? Waarom zegt meneer Bakker dat nog een keer? Wil hij de postbodes extra bang maken?
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?

Als we nou gewoon die Bakker eruit gooien? Dat levert alvast een besparing van zo'n 6 miljoen op!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_53076946
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Als er stakingen komen, dan profiteren de concurrenten van TNT er van en zullen er ook meer mensen ontslagen moeten worden. Zo zal het wel gaan en de directie is dan blij, omdat er dan verder in de kosten gesneden kan worden. Het dan nog resterende personeel zal dus nog verder uitgeknepen worden.
De concurrentie gaat het schip in als TNT staakt. Die laten namelijk alle post voor adressen waar ze te weinig aan verdienen netjes door TNT bezorgen. Dus als TNT een week staakt merken de grote verzendhuizen als tijdschriften bijv. hoe weinig werk de concurrentie verzetten en hoe weinig adressen ze bestellen. Zowat alle kleine dorpen en zeker alle individuele adressen worden door Selektmail, Sandd e.d. gewoon van een frankering voorzien en bij TNT afgeleverd. Zowat alle post die door Selektmail en Sandd verkeerd bezorgd wordt (en dat is nog alwat want zij zenden niet door bij verhuizing) wordt door de mensen in een TNT brievenbus gekieperd. Als dat ook niet terugkomt, dan worden de grote verzenders pas echt lastig.
Nee, een staking bij de TNT is juist een groot probleem voor de concurrentie.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 18:58:39 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53078184
Dit verhaal klinkt alsof jij bereid bent om te gaan staken om te kijken wat er van komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53085207
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ongetwijfeld met het oog op de aanstaande CAO-onderhandelingen, nog wat extra druk op de ketel. Er schijnen trouwens stakingen in aantocht te zijn, oa in Amsterdam. Iemand die dat kan bevestigen?
De vakbonden blazen wel hoog van de toren dus als de onderhandelingen mislukken zullen ze inderdaad wel oproepen om te gaan staken. Het kan natuurlijk ook grootspraak zijn om het management onder druk te zetten. Die vervolgens de vakbonden net zo goed onder druk zetten. Uiteindelijk is de consument de grote dupe en wordt het gevecht uitgevoerd over de ruggen van de medewerkers. In vakbonden heb ik persoonlijk allerminst vertrouwen.
quote:
Als we nou gewoon die Bakker eruit gooien? Dat levert alvast een besparing van zo'n 6 miljoen op!
Lijkt me een goed idee. Die vent is volstrekt incapabel.
  maandag 10 september 2007 @ 23:54:18 #35
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_53085789
Tja, het is net Diplomacy inderdaad. Als je ergens mee dreigt, moet je ook bereid zijn om het echt te doen, anders betekent het niks.
  zondag 16 september 2007 @ 18:44:49 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53224515
Wie weet het antwoord, ik kreeg gisteren een verjaardagskaart. Op die kaart zat een oude 39 euro cent postzegel en een kerstzegel van 2004 (ook in euro's dus). Voor mijn gevoel niets mis mee, maar de post dacht daar anders over een streep door de beide postzegels en 88 cent strafporto

Met de hand stond er ook nog T27 naast geschreven.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage zondag 16 september 2007 @ 23:02:36 #37
J'adore hardcore
pi_53231380
Kaart zwaarder dan 20 gram lijkt me dan
pi_53239797
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:44 schreef Klonk het volgende:
Wie weet het antwoord, ik kreeg gisteren een verjaardagskaart. Op die kaart zat een oude 39 euro cent postzegel en een kerstzegel van 2004 (ook in euro's dus). Voor mijn gevoel niets mis mee, maar de post dacht daar anders over een streep door de beide postzegels en 88 cent strafporto

Met de hand stond er ook nog T27 naast geschreven.
De streep door de postzegels is gedaan omdat ze kennelijk niet waren afgestempeld, dus zijn ze handmatig ongeldig gemaakt. Als er T 27 stond woog de brief waarschijnlijk 27 gram, en was dus ondergefrankeerd.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_53240160
was de streep nieuw of oud?
Indien oud, dan waren de zegels al eens gebruikt en weer afgeweekt.
pi_53333620
Bij ons loopt het momenteel echt helemaal in de stront. Vrijwel alle parttimers werken 40 uur of meer en dan nog hebben we problemen om het elke dag weg te krijgen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53343994
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ons loopt het momenteel echt helemaal in de stront. Vrijwel alle parttimers werken 40 uur of meer en dan nog hebben we problemen om het elke dag weg te krijgen .
.

Bij ons is het niet zo erg. Hoewel ik en 3 andere zaterdagmedewerkers vrij vaak door de weeks werken en ook de parttimers overuren draaien.

Hadden jullie vandaag ook de HAH van de V&D?
pi_53344264
Een ramp ja, niet te tillen dat spul.
pi_53344679
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Een ramp ja, niet te tillen dat spul.
Het waren zware bundels ja. Maar wat weten postbodes in de praktijk ervan. In theorie was het makkelijk en daar draait het om hoger in de organisatie.

Ik weet niet wie die HAH accepteert maar diegene had vandaag misschien zelf even een wijkje weg moeten brengen .
pi_53361459
Zo verschrikkelijk zijn die V&D's toch niet? Zodra je tassen maar op je fiets zitten is het goed te doen. Als het nou elke dag van dat spul was werd het iets anders maar 1 keer in de zoveel tijd flink moeten zeulen hoort nou eenmaal bij de baan .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53362426
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo verschrikkelijk zijn die V&D's toch niet? Zodra je tassen maar op je fiets zitten is het goed te doen. Als het nou elke dag van dat spul was werd het iets anders maar 1 keer in de zoveel tijd flink moeten zeulen hoort nou eenmaal bij de baan .
Op zich ging het goed, V&D in de rechtertas en de post links. Maar als je tassen slecht zijn ingepakt, en je eerst kilo's HAH opzij moet douwen om bij je post te komen........

Maar 's ochtends was geen feest. Stampvolle tassen, en stromende regen. Binnen no-time was het HAH nat en bleef het aan elkaar plakken. Het schoot voor geen meter op.

's Middags was het gelukkig droog. Toen liep het prima. Hoewel mijn ochtend- en mijn middagwijk even groot zijn was ik 's middags 5 kwartier sneller!

Vandaag ook een hele hoop post, iedere ochtendwijk had minstens 6 blauwe bakken. Allemaal loodzware H&M boeken, en veel andere post die kennelijk door dat Netwerk VSP rondgebracht moest worden (onze goedkope tak), maar dat is hier kennelijk nog niet van de grond.
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:30:22 #46
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_53368846
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

.

Bij ons is het niet zo erg. Hoewel ik en 3 andere zaterdagmedewerkers vrij vaak door de weeks werken en ook de parttimers overuren draaien.
Dat vind ik als zaterdagmedewerker/student niet erg hoor

's middags om 1600 cbl draaien en hup zo weer 22,50 ( +- ) binnen

Zou op zich ook wel wijkjes willen lopen, maar ben niet zo vaak zó vroeg vrij, binnenkort in de herfstvakantie maar weer
Nothing is what it seems
pi_53369604
Vandaag ook maar weer eens mijn collega's uit de brand geholpen. Om 3 uur een telefoontje van de planner in grote paniek; 2 wijken die nog open lagen!

Morgen weer lekker om 6 beginnen! Weet nu al dat we morgenvroeg een mannetje minder hebben bij het vossen en voorbereiden. Wordt weer lekker laat!
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:05:47 #48
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_53369801
Mijn ontslagbrief is de deur uit! Met wat geluk hoef ik nog maar een paar keer te werken (morgen incluis). Tabee! Ik heb nu werk waar ik wel al m'n uren betaald krijg.
  Redactie Frontpage zaterdag 22 september 2007 @ 05:13:22 #49
J'adore hardcore
pi_53374727
Moggeeeeeeh. Zo weer het platteland en de bossen onveilig maken in m'n Transit Connect!
pi_53379377
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 05:13 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Moggeeeeeeh. Zo weer het platteland en de bossen onveilig maken in m'n Transit Connect!
Die transits zijn echt traaaaaaaaaaag, geef me maar een Renault

Goed voor je boco trouwens, dat scheuren

Overigens toch nog op tijd klaar met werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')