Innovaties. Dat lijkt me een iets te chique woord voor TNT begrippen. Trial and error lijkt meer in de buurt te komen van de werkelijkheid. De vakjes van de wijken zijn nu op alfabetische volgorde en bij sommige wijken zijn er vakjes samengevoegd. Daarnaast maak je gewoon je hele wijk klaar en pak je daarna pas je nabrengzakjes in. De kasten staan ook op andere plekken dus zoals het was toen jij er nog werkte is het niet meer. Goede oude tijdquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaanHoe is het nu ingedeeld dan? Hebben jullie nu electronische displays?
Ik dacht dat oud-medewerkers die ook nog kregen. Blijkbaar niet. Niet dat je veel mist.quote:Ik krijg de mail al niet meer vanaf dat ik uit dienst ben, dus ook de dvd niet. Ik zag het wel op FTD langskomen maar heb hem niet meegenomen.
Hoe gaat het met de relaties bij de post?
Je bent een wijs manquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen relaties. Werk en prive gescheiden houden.
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegevenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:45 schreef Hooghoudt het volgende:
Als je contract afloopt, en je contract te laat wordt geleverd, dan wil het weleens gebeuren dat je je tegoed aan vakantiegeld krijgt uitgekeerd, terwijl je daar geen recht op hebt. Dat vorderen ze dan later weer terug. Dat had ik iig een tijdje geleden.
Het kan nog erger. Bij een collega van mij waren ze vergeten z'n contract te verlengen. Maar al die tijd is hij vrolijk door blijven werken, totdat hij een maand later zelf constateerde dat hij geen salaris meer ontving. Had hij dus al die tijd onbezoldigd (en onverzekerd!) gewerkt. Nu moet hij dus noodgedwongen thuisblijven (onbetaald) tot er een nieuwe indiensttreding is aangemaakt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:34 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegeven![]()
Maar je bent nu dus definitief gestopt bij TNT?
Contracten worden automatisch verlengd als niemand iets doet.......... Hij hoeft dus helemaal niet thuis te blijven maar hoort gewoon te blijven werken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het kan nog erger. Bij een collega van mij waren ze vergeten z'n contract te verlengen. Maar al die tijd is hij vrolijk door blijven werken, totdat hij een maand later zelf constateerde dat hij geen salaris meer ontving. Had hij dus al die tijd onbezoldigd (en onverzekerd!) gewerkt. Nu moet hij dus noodgedwongen thuisblijven (onbetaald) tot er een nieuwe indiensttreding is aangemaakt.
Dat contracten automatisch worden verlengd is niet zo, in elk geval niet hier. Het is al meermalen voorgekomen dat een contract te laat werd verlengd en dat een medewerker ineens in oktober vakantiegeld kreeg uitbetaald en afkoop vakantie-uren. Vervolgens werd het contract alsnog verlengd en werd bij het salaris van november het vakantiegeld en de afkoop weer ingehouden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Contracten worden automatisch verlengd als niemand iets doet.......... Hij hoeft dus helemaal niet thuis te blijven maar hoort gewoon te blijven werken.
Het enige wat ze kunnen doen is de teamcoach een schop onder zijn kont geven, maar voor de medewerker maakt het niets uit,hoe TNT het regelt intern is niet zijn probleem.
Ik geloof best dat het zo werkt bij de post, maar het is tegen de wet. Volgens de wet is je contract automatisch verlengt als je nadat je contract is afgelopen werkt. Dat de post dit niet doet is punt twee.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat contracten automatisch worden verlengd is niet zo, in elk geval niet hier. Het is al meermalen voorgekomen dat een contract te laat werd verlengd en dat een medewerker ineens in oktober vakantiegeld kreeg uitbetaald en afkoop vakantie-uren. Vervolgens werd het contract alsnog verlengd en werd bij het salaris van november het vakantiegeld en de afkoop weer ingehouden.
Ik heb dus sterk de indruk dat men aflopende contracten juist NIET automatisch verlengd. Op gezette tijden stuurt Personeelszaken naar de vestiging een lijstje waarop staat welke contracten er aflopen binnenkort. Vervolgens dienst een teamcoach of vestigingsmanager door te geven of hij wil verlengen of niet. Doet hij dit niet of te laat dan wordt een uitdiensttreding in gang gezet, en onderneemt dan nog steeds niemand iets dan is de uitdiensttreding een feit.
De betreffende medewerker gaat nu de rest van de maand via een uitzendbureau aan de slag en komt in november weer bij ons in dienst.
Officieel hebben wij geen teamcoach, alleen een interimteamcoach die ons er even "bij" doet, naast zijn eigen vestigingen. En voor een eigen vestigingsmanager zijn we te klein, dus het is vooral de postbode+ die hier de boel draaiende houdt qua organisatie.
Bron: Juridisch Loketquote:Mijn arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt af. Wat nu?
Uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt automatisch ('van rechtswege') af op de dag na de in het contract genoemde einddatum. Dus zonder dat uw werkgever u hoeft op te zeggen, of dat u zelf moet opzeggen. Tegen die tijd is wel duidelijk of uw werkgever wil dat u inderdaad vertrekt, of dat u blijft. In het laatste geval zijn er 3 mogelijkheden:
1. Stilzwijgende voortzetting. Er wordt geen nieuwe arbeidsovereenkomst opgesteld, maar u blijft gewoon doorwerken. Dan gelden automatisch de voorwaarden van het afgelopen contract. Dus is ook de duur hetzelfde. Een contract voor een half jaar wordt dus verlengd met nog eens een half jaar.
2. Uitdrukkelijke voortzetting. Er wordt een nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd opgesteld. Daarin kunnen nieuwe arbeidsvoorwaarden worden afgesproken en een nieuwe contractduur.
3. U krijgt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Uw werkgever is dan zo tevreden over u dat hij u in vaste dienst wil.
Ja, nie wieder. Had het helemaal gezien bij die kleretent. Zelfs nu ik niet meer bij ze werk zagen ze nog... Ik had mijn kleren ingeleverd. Vervolgens belt de vestigingsmanager me op dat ze volgens een teamcoach stonken. Ik had ze keurig gewassen, maar ze zaten wel in een fietstas, dus de kans is dik aanwezig dat die gewoon stonk. Het zal trouwens wel even schrikken zijn geweest voor haar, zomaar een fietstas zien, dat had ze nog nooit meegemaakt... Enfin, eind van het liedje is dat ik de kleren nog maar een keer was en van het geheel een 10-delige fotoreportage heb gemaakt. Met als tip dat de betreffende teamcoach maar even contact op moet nemen met de klantenservice van het gebruikte wasmiddel als ze het nog steeds vindt stinken. Helaas geen reactie meer op gehad...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:34 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ah, dat is dus precies wat bij mij ook is gebeurd.. Aangezien ik 2 weken terug een nieuw contract heb gekregen. Wel irritant, aangezien ik dat vakantiegeld dus allang heb uitgegeven![]()
Maar je bent nu dus definitief gestopt bij TNT?
Ik zal eens een poging doenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:32 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb er nog wel wat vragen over en die kunnen jullie vast wel beantwoorden:
- Is het echt zo gevaarlijk werk dat het nodig is om veiligheidsschoenen te moeten dragen?
- Is het echt hard werken of valt het wel mee als je wat ervaring hebt?
- Is het moeilijk om door de proeftijd heen te komen?
Is dat zo duur die verhuisservice?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ga mij even schuldig maken aan vloeken in de kerk. TNT Verhuisservice is volkomen kut! Zeker de helft van mijn post wordt nog gewoon op het oude adres bezorgd. Als ik klaag gaat het hooguit een weekje goed, en daarna weer mis.
Krijg ik ook nog een reminder in de bus, dat mijn verhuisservice eind deze maand afloopt en dat ik dan mogelijk belangrijke post misloop. Ja, maar dat doe ik nu ook al, MET verhuisservice. Dus ik ga zeker niet nog een paar tientjes lappen!
En ook wacht ik al uren op een pakje. Volgens ons onfeilbare (kuch) track en trace is de status van mijn pakje "Chauffeur is onderweg 26-10-2007 Katwijk Zh , pakkettendistributie".
Die kerel is al de hele dag onderweg met mijn pakje, maar gezien het tijdstip vrees ik dat hij niet meer gaat komen vandaag.
Dat was vroeger, tegenwoordig is niets meer gratis. De eerste maand is nog goedkoop (EUR 1,25), daarna is het EUR 2,15 per week. Dat zijn tenminste de tarieven die je te zien krijgt bij het daadwerkelijke aanvragen, want elders op de site staan weer andere getallen. Maar EUR 20,60 (3 maanden) vind ik nog steeds veel voor een niet geleverde dienst. En wil je daarna nog verlengen dan kan het niet meer per week, maar moet het gelijk voor meerdere maanden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:22 schreef Hooghoudt het volgende:
1 maand is gratis, daarna moet je betalen.
Zo gaat dat bij ons vaak ook ja, ik schaam me soms echt als ik zie hoe er met die mensen omgesprongen wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:18 schreef sempron2400 het volgende:
Het is tegenwoordig echt geen lolletje om postbezorger te zijn, er wordt ongelofelijk veel beroep op je flexibiliteit gedaan en dat tegen het laagst mogelijke salaris. Alles wordt uit de kast gehaald om iemand over te halen om die zaterdag toch te werken, zo erg dat men eigenlijk geen nee meer durft te zeggen.
Met BuBa heb ik niet zo heel veel ervaring, maar het is -zeker in het begin van de avond- stevig aanpoten. Op dat moment komt namelijk een groot deel van de post binnen dat binnen enkele uren in de juiste vrachtwagen naar elders in het land moet zitten. Hoe hard je moet werken hangt natuurlijk ook enorm af van de stroom post en de hoeveelheid post die al voorgemeld of aangeleverd is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:32 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb er nog wel wat vragen over en die kunnen jullie vast wel beantwoorden:
- Is het echt zo gevaarlijk werk dat het nodig is om veiligheidsschoenen te moeten dragen?
- Is het echt hard werken of valt het wel mee als je wat ervaring hebt?
- Is het moeilijk om door de proeftijd heen te komen?
Plus het feit dat iedereen met de ervaring weet dat het niet leuk is een zwaar beladen rolcontainer tegen je voeten te krijgen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een Buba werk je nogal veel met rolcontainers. Veiliheidsschoenen zijn niet altijd verplicht maar ik zou ze wel aandoen. Veel kosten ze niet en het scheelt verslijt van je gewone schoenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |