abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53896983
Hoelang moet je je rijbewijs hebben als pakketchaffeur?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:26:59 #77
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_53906797
Tering

De vlam is echt in de pan geslagen op mijn vestiging. Alle vaste werknemers klagen over een te hoge werkdruk en lopen continu tegen de verschillende teamcoaches te zeiken (althans dat was het resultaat tijdens werkoverleg). Het is zelfs zover gekomen, dat een planner bedreigd is door een teamcoach . Er waren wat irritaties over en weer. De teamcoach in kwestie is nu op het matje geroepen door een hogere hand en tijdelijk uit zijn functie gezet. Toch vreemd, want het was altijd een beste man

Tijdens de herfstvakantie maar eens een weekje fulltime meedraaien, kijken hoe kut het is
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:03:32 #78
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_53907415
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 22:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoelang moet je je rijbewijs hebben als pakketchaffeur?
Ik begon bij de post direct met CBL op een Ford Transit zonder enige echte rijervaring. Zo nu en dan in mijn pa's opel corsa rijden was het enigste wat ik ervoor deed qua autorijden......

Als ze echt mensen nodig hebben zullen ze je vast wel aannemen.
Nothing is what it seems
pi_53908264
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:26 schreef Paran0id het volgende:
Tering

De vlam is echt in de pan geslagen op mijn vestiging. Alle vaste werknemers klagen over een te hoge werkdruk en lopen continu tegen de verschillende teamcoaches te zeiken (althans dat was het resultaat tijdens werkoverleg). Het is zelfs zover gekomen, dat een planner bedreigd is door een teamcoach . Er waren wat irritaties over en weer. De teamcoach in kwestie is nu op het matje geroepen door een hogere hand en tijdelijk uit zijn functie gezet. Toch vreemd, want het was altijd een beste man

Tijdens de herfstvakantie maar eens een weekje fulltime meedraaien, kijken hoe kut het is
Bij ons is de werkdruk ook veel te hoog. Oorzaken zijn vooral dat het verloop onder de postbezorgers erg hoog is en we in sommige stadsdelen gewoon nauwelijks nieuwe postbezorgers kunnen vinden en natuurlijk de uitstroom van fulltimers die voor de oprotpremie gekozen hebben. Zolang er niemand op vakantie is of ziek is gaat het prima, nooit dus .

Maar een teamcoach die een planner bedreigt? Waar ging dat dan in hemelsnaam over?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53909299
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik begon bij de post direct met CBL op een Ford Transit zonder enige echte rijervaring. Zo nu en dan in mijn pa's opel corsa rijden was het enigste wat ik ervoor deed qua autorijden......

Als ze echt mensen nodig hebben zullen ze je vast wel aannemen.
Tof, dank.

Wel een beetje leuk werk?

[ Bericht 9% gewijzigd door Koploperkopper op 13-10-2007 17:02:11 ]
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:23:01 #81
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_53909765
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Maar een teamcoach die een planner bedreigt? Waar ging dat dan in hemelsnaam over?
Daar weet ik het fijne nog niet van, we kregen het te horen tijdens het koffiepraatje van de de andere teamcoach. Blijkbaar, had hij dingen gezegt zoals 'ik maak je kapot' en 'we kunnen het buiten wel even oplossen'.
pi_53910360
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:23 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Daar weet ik het fijne nog niet van, we kregen het te horen tijdens het koffiepraatje van de de andere teamcoach. Blijkbaar, had hij dingen gezegt zoals 'ik maak je kapot' en 'we kunnen het buiten wel even oplossen'.
Dat klinkt meer alsof hij zijn vrouw genaaid heeft ipv problemen met het werk eerlijk gezegd .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53912746
quote:

[..]

Bij ons is de werkdruk ook veel te hoog. Oorzaken zijn vooral dat het verloop onder de postbezorgers erg hoog is en we in sommige stadsdelen gewoon nauwelijks nieuwe postbezorgers kunnen vinden en natuurlijk de uitstroom van fulltimers die voor de oprotpremie gekozen hebben. Zolang er niemand op vakantie is of ziek is gaat het prima, nooit dus .

Nu zoeken ze weer flexmedewerkers die voor minimaal drie maanden willen werken (inclusief sorteren). Ik denk dat het nog een aardige dobber wordt voor TNT Post, omdat uren nu vaak al verkeerd uitbetaald worden. Dat is geen goede reclame.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:52:30 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53914651
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:56 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Tof, dank.

Wel een beetje leuk werk?
Denk ik wel. Heb zelf in de zomer van 2005 onder andere pakketten bezorgd, was wel leuk om te doen, omdat je veel contact met de mensen had. Toen was het nog kwaliteit. Nu zal het wel kwantiteit zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53914980
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Denk ik wel. Heb zelf in de zomer van 2005 onder andere pakketten bezorgd, was wel leuk om te doen, omdat je veel contact met de mensen had. Toen was het nog kwaliteit. Nu zal het wel kwantiteit zijn.
Is dat net zo leuk als je in de achterbuurten moet rondbrengen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:18:40 #86
Maffe Fries
pi_53915112
Geen idee. Deed het in een aantal dorpen, maar had daarnaast ook sorteren en postbezorgen er bij zitten.
pi_53944282
quote:

[..]

Bij ons op de vestiging krijgen medewerkers cadeau- en tegoedbonnen als ze een nieuwe medewerker het bedrijf binnenlokken
Dan is dat hele oprotproject wel erg ver gezonken
pi_53944662
Wij hadden gister een bedrijfsuitje. Altijd leuk.
pi_53947368
Waar gingen jullie heen?
pi_53950822
De Heksenketel in Rotterdam. Thema restaurant.

Het eten was nou niet echt geweldig, vandaar waarschijnlijk dat ze het compenseren met een thema en een show eromheen maar voor de rest erg goed vermaakt .
pi_54012573
Hoe kan het nu eigenlijk dat er overal mensen te weinig zijn? Ik dacht dat er 6000 mensen uit het bedrijf moesten, terwijl ik nu regelmatig mails krijg van mijn teamcoach of ik niet doordeweeks een paar dagen kan werken?

Ik vind het niet erg trouwens, nu ik momenteel maar 3 uur op zaterdag kan maken zijn een aantal extra uren op doordeweekse dagen wel welkom.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 oktober 2007 @ 17:06:50 #92
Maffe Fries
pi_54013294
Het gaat er om dat ze zo weinig mogelijk dure krachten binnen het bedrijf willen houden. De nieuwe mensen die ze aannemen, zijn goedkoper wat betreft de loonkosten, omdat ze onder andere functienamen en de daarbij behorende loonschalen vallen. Dit is minder dan wat een ervaren postbode per uur verdient.
pi_54013690
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat er om dat ze zo weinig mogelijk dure krachten binnen het bedrijf willen houden. De nieuwe mensen die ze aannemen, zijn goedkoper wat betreft de loonkosten, omdat ze onder andere functienamen en de daarbij behorende loonschalen vallen. Dit is minder dan wat een ervaren postbode per uur verdient.
Jep, ik krijg elke dag telefoontjes. Terwijl ik al meerdere malen heb duidelijk gemaakt dat ik het doordeweek te druk heb met mijn studie

Volgende week herfstvakantie, 6 dagen werken
pi_54013825
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:20 schreef Bartaz het volgende:
Hoe kan het nu eigenlijk dat er overal mensen te weinig zijn? Ik dacht dat er 6000 mensen uit het bedrijf moesten, terwijl ik nu regelmatig mails krijg van mijn teamcoach of ik niet doordeweeks een paar dagen kan werken?

Ik vind het niet erg trouwens, nu ik momenteel maar 3 uur op zaterdag kan maken zijn een aantal extra uren op doordeweekse dagen wel welkom.
Wat peterselieman al zegt, verder wordt er vooral naar de lange termijn gekeken natuurlijk. Iedereen die ze nu kwijt zijn hoeven ze in de toekomst als de markt/marktaandeel verder krimpt niet meer buiten te werken.
pi_54015701
Daarbij speelt ook het probleem dat niet iedere vestiging hetzelfde is samengesteld. Op sommige vestigingen is het verloop vele malen groter dan voorspeld/verwacht, terwijl de uitstroom op andere vestigingen daarbij achterblijft. Per saldo verloopt de uitstroom dan wel op een juiste snelheid
pi_54018727
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
De Heksenketel in Rotterdam. Thema restaurant.

Het eten was nou niet echt geweldig, vandaar waarschijnlijk dat ze het compenseren met een thema en een show eromheen maar voor de rest erg goed vermaakt .
Aha, feestjes vieren in Nieuwerkerk dus...... Werkt alles nog een beetje sinds ik weggegaan ben?

Overigens krijgen oud-medewerkers geen dvd, ik heb alvast niets gehad.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_54020622
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:42 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Aha, feestjes vieren in Nieuwerkerk dus...... Werkt alles nog een beetje sinds ik weggegaan ben?

Overigens krijgen oud-medewerkers geen dvd, ik heb alvast niets gehad.
Het was Rotterdam.

Alles werkt alleen maar beter sinds je weg bent . We hebben sinds deze week nieuwe kastindeling. Geen communicatie en bedacht door theoretici die de praktijk niet kennen. Leuk dat het op de computer klopt maar de praktijk is waar het om gaat. Maar ja dat zal altijd wel typisch TNT Post blijven. Uitermate (moedwillig) zwakke communicatie.

Wat betreft die dvd. Daar staat de nieuwe commercial op en de making of. Krijg je de Mail normaal wel daar zat hij namelijk bij.
pi_54027364
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het was Rotterdam.

Alles werkt alleen maar beter sinds je weg bent . We hebben sinds deze week nieuwe kastindeling. Geen communicatie en bedacht door theoretici die de praktijk niet kennen. Leuk dat het op de computer klopt maar de praktijk is waar het om gaat. Maar ja dat zal altijd wel typisch TNT Post blijven. Uitermate (moedwillig) zwakke communicatie.

Wat betreft die dvd. Daar staat de nieuwe commercial op en de making of. Krijg je de Mail normaal wel daar zat hij namelijk bij.
Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaan Hoe is het nu ingedeeld dan? Hebben jullie nu electronische displays?

Ik krijg de mail al niet meer vanaf dat ik uit dienst ben, dus ook de dvd niet. Ik zag het wel op FTD langskomen maar heb hem niet meegenomen.

Hoe gaat het met de relaties bij de post?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_54028884
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik ben blij dat mijn vertrek de innovatie van de TNT niet in de weg heeft gestaan Hoe is het nu ingedeeld dan? Hebben jullie nu electronische displays?
Die elektronische displays zijn volgens mij in de ijskast gezet vanwege de hoge investeringskosten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:51:16 #100
Maffe Fries
pi_54029399
Ook lekker dat ze dat even niet eerder hebben gezegd. Mensen die een contract voor zaterdag hebben bij de post moeten hun kleding maar even zelf via de baas bestellen. Ze krijgen niet meer automatisch een kledingpakket geleverd. Kom ik nu achter na een telefoontje met de miep van het kledingbedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')