abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:58:36 #1
3542 Gia
User under construction
pi_52647260
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.

Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.

Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
pi_52647297
Lijkt me niet de bedoeling
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_52647344
lijkt me niet nee
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:16 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52647366
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52647373
Tuurlijk mag C1000 vragen wat ze willen; vaak zijn die voorverpakte spullen inderdaad iets meer geselecteerd. In ieder geval heeft het meer geld gekost voor verpakking en vervoer. Dus ik kan me zo voorstellen dat ze niet zo blij zijn als jij die verpakkingen gaat openmaken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:42 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52647377
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:04:20 #7
3542 Gia
User under construction
pi_52647425
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
Paprika's zitten in een plastic zakje, dat weeg niks. Al zou ik ze met zakje en al nawegen, dan scheelt het nog hetzelfde.
pi_52647439
quote:

Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.

Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
Daar geef je zelf de reden van het prijsverschil al....
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_52647457
Vraag het aan Maikuuul, die heeft ervaring met loller1000 en met groentens pwnen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:05:49 #10
3542 Gia
User under construction
pi_52647469
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef Brupje het volgende:

[..]

Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.
Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
pi_52647488
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52647608
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
Een paprika is een paprika... Maar een verpakte mooie paprika is niet gelijk aan een losse verlepte paprika... Djeez...
Of ga je nu ook klagen over het feit dat de frieten bij de snackbar zo duur zijn en dat zijn frieten niet anders zijn dan die verpakt bij de C1000...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_52647648
quote:

Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:12:28 #14
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647664
quote:

[..]

OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..

NEE smartie. Als ik bij de bandenboer een setje bandjes wil hebben neem ik toch ook geen Pirelli's mee voor een hakkietakkie prijs?

En je plakt ook de streepjescode van de euroshopper pindakaas op de Calve? Want hé! Dies goedkoper!

Ik stop ook altijd pizza's van dr. Oetker in de doos van de aldi-pizza's. Zijn allebei pizza's van 300 gram.

Doe je dat wel, dan hebben ze daar een naam voor: Diefstal.
Ik mag lijen dat ze je een keer aangeven.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:14:03 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647698
edit: verkeerde knoppie...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:15:15 #16
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52647732
quote:
Mag dit zomaar?
Je probeert een duur product mee te krijgen voor de prijs van een goedkoper product? Dat heeft diefstal, en bovendien is het een pauperactie

Als je echt arm bent vreet dan gewoon uien en wortels ipv dure paprika's
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:15:42 #17
3542 Gia
User under construction
pi_52647742
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:11 schreef Tain het volgende:

[..]

Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?
Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:16:39 #18
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647769
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.
Als ze toch hetzelfde zijn, neem dan gewoon die losse mee.
Is het al eens in die gigantische grot achter je ogen opgekomen dat niet de mindere kwaliteit goedkoper is, maar de betere kwaliteit iets duurder?

Opgelost.

vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:17:35 #19
109065 sungaMsunitraM
pi_52647792
Ofwel: voorverpakte paprika is gewoon een totaal ander product, met andere eigenschappen en een andere prijs, dan losse paprika

Je gaat toch ook geen dure Fuji appels afwegen als goedkope Jonagolds?
pi_52647798
quote:

[..]

Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:18:15 #21
3542 Gia
User under construction
pi_52647809
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:12 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..

NEE smartie. Als ik bij de bandenboer een setje bandjes wil hebben neem ik toch ook geen Pirelli's mee voor een hakkietakkie prijs?

En je plakt ook de streepjescode van de euroshopper pindakaas op de Calve? Want hé! Dies goedkoper!

Ik stop ook altijd pizza's van dr. Oetker in de doos van de aldi-pizza's. Zijn allebei pizza's van 300 gram.

Doe je dat wel, dan hebben ze daar een naam voor: Diefstal.
Ik mag lijen dat ze je een keer aangeven.
Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:19:52 #22
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647864
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
Welkom in de grote mensenwereld.
Het is wel degelijk een ander 'merk' paprika. Het is namelijk een andere kwaliteit.
Tip: Ga eens bij de eieren kijken, daar kan je winst pakken! Gewoon die XXL eieren in een doosje van de M-metjes proppen.

Overigens komen de Omo en de euroshopper voor de witte was ook van dezelfde produktielijn. Enige wezenlijke verschil is de verpakking. Wat is je punt?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:27 #23
3542 Gia
User under construction
pi_52647892
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:17 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."
Nou, maakt niet zoveel uit hoor, want ik ga voor de groenten sowieso niet meer naar de c-1000. De kwaliteit is gewoon echt bagger. Appels waar de nagels staan ingedrukt, of perziken die uit het bakje druipen, zo rot. Nee, laat maar.

Bij de aldi hebben ze uitstekende paprika's (verpakt en wel) en nog niet de helft van de prijs die ze los bij de c-1000 rekenen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:35 #24
109065 sungaMsunitraM
pi_52647895
quote:
Het zijn wel andere paprika's, dat zei je zelf in de OP.

En de verpakking kan inderdaad invloed hebben om de prijs. Bier in blik heeft toch ook een andere prijs dan bier per fles..

(mijn god, dat ik hier serieus op in ga )
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:21:50 #25
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647932
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
(mijn god, dat ik hier serieus op in ga )
Ik betrap mezelf er ook op. Kan enig bloed onder mijn nagels vandaan zien vertrekken bij dit soort topics. En daar gaan je vingers nu eenmaal van jeuken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:22:21 #26
3542 Gia
User under construction
pi_52647945
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:19 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Welkom in de grote mensenwereld.
Het is wel degelijk een ander 'merk' paprika. Het is namelijk een andere kwaliteit.
Tip: Ga eens bij de eieren kijken, daar kan je winst pakken! Gewoon die XXL eieren in een doosje van de M-metjes proppen.

Overigens komen de Omo en de euroshopper voor de witte was ook van dezelfde produktielijn. Enige wezenlijke verschil is de verpakking. Wat is je punt?
Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven. Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:24:10 #27
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52648003
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven. Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.
Neen. Je hebt het niet over hetzelfde produkt.

Je hebt het over losse (mindere kwaliteit) paprika's enerzijds en per 3 verpakte (grotere, betere) paprika's anderzijds.
Je vergelijking met de appels gaat dus niet op.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:24:13 #28
109065 sungaMsunitraM
pi_52648004
quote:
Ik heb het over exact hetzelfde product
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:24:24 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52648008
Pauper! Je klaagt dus eigenlijk dat mooiere paprika's meer kosten?
censuur :O
pi_52648036
quote:

[..]

Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven . Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.
Ja duh . Dat is nou precies waar je extra voor betaald. Maar ga het maar weer voor jezelf goedpraten. Waarom heb je eigenlijk een topic geopend hiervoor
Have fun...
pi_52648107
Het ís niet hetzelfde product. Op de veiling kan je paprika's kopen in verschillende kwaliteiten. A, B of C kwaliteit bijvoorbeeld. De A kwaliteit is mooi van vorm en heeft geen onregelmatigheden. De C kwaliteit is wat kleiner, heeft wat putjes en plekjes en uitsteeksels.

De paprika's die voorverpakt in jouw supermarkt liggen zijn dan de A paprika's, de losse zijn de C paprika's.

En bovendien mag een winkel lekker helemaal zelf weten hoeveel ze voor een product vragen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:27:58 #32
3542 Gia
User under construction
pi_52648121
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Pauper! Je klaagt dus eigenlijk dat mooiere paprika's meer kosten?
Nee, als dat staat aangegeven, heb ik daar geen enkel probleem mee. Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.

En bij appels is het exact hetzelfde. Een schaaltje granny's is duurder, dan hetzelfde gewicht, met schaaltje en al aan losse appels. Een granny is een granny. Ik vind dat het gewoon aangegeven moet worden als een product verpakt duurder is dan los. Leg maar eens iets wat verpakt is, op de weegschaal en druk op het juiste knopje, dan zie je dat de prijs niet overeenkomt met wat er op het etiket staat.
pi_52648122
Geen fratsen, dat scheelt, spaart u zegeltjes? !
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:29:09 #34
3542 Gia
User under construction
pi_52648147
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef Handschoen het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een topic geopend hiervoor
Omdat veel mensen dit niet weten. Ik vind het namelijk nergens op slaan. Geef het dan gewoon goed aan.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:30:10 #35
109065 sungaMsunitraM
pi_52648185
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Gia het volgende:
Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.
Er staat een kiloprijs voor lelijke losse paprika's, en een prijs voor een pakje mooie paprika's

Ik begin te vermoeden dat TS een kloon van BHFH is trouwens
pi_52648250
quote:

[..]

Nee, als dat staat aangegeven, heb ik daar geen enkel probleem mee. Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.

En bij appels is het exact hetzelfde. Een schaaltje granny's is duurder, dan hetzelfde gewicht, met schaaltje en al aan losse appels. Een granny is een granny. Ik vind dat het gewoon aangegeven moet worden als een product verpakt duurder is dan los. Leg maar eens iets wat verpakt is, op de weegschaal en druk op het juiste knopje, dan zie je dat de prijs niet overeenkomt met wat er op het etiket staat.
De "paprika's" kosten dan wel allemaal hetzelfde. Maar die verpakte zijn expres verpakt om dit soort dingen te voorkomen... Om aan te geven dat het een ander product is dus.

Ik kan toch ook niet een fles Johny Walker blue label (¤275,-) meenemen voor ¤15,- als er een stand staat van red label met "Whisky's ¤15,- "...

Of snap je dat ook niet...
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:35:13 #37
3542 Gia
User under construction
pi_52648328
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ik begin te vermoeden dat TS een kloon van BHFH is trouwens
Jah, newbie!!

Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:36:01 #38
109065 sungaMsunitraM
pi_52648351
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen!

Ik krijg trouwens enorm veel zin om je hoofd te pletten met een stoeptegel, dus je slaagt wonderwel in je opzet
pi_52648419
quote:

[..]

Er zijn van verse producten diverse kwaliteiten in omloop (meestal aangeduid als A, B C etc), en aangezien die voorverpakte paprika's wat langer onderweg zijn, en wat meer handelingen moeten ondergaan (wassen, verpakken etc), nemen ze daarvoor een betere kwaliteit, omdat de mindere kwaliteiten er dus niet meer uit zien na al die (be)handelingen. En overal staan tegenwoordig de prijzen bij, of je vraagt het even? Dat ze er voor de moeite nog wat extra bij de prijs op doen is bekend, maar zodra aan een product mensenhanden komen wordt het ineens een stuk duurder, die zijn nou eenmaal veel duurder dan machines..
Heb je mijn minicity al bezocht?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:38:10 #40
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_52648428
Werk zelf als groentingsboer bij de C1000 en het klopt inderdaad dat de meeste voorverpakte groente/fruit duurder is dan de losse. De voorverpakte zijn ook van betere kwaliteit en 9 v/d 10 minder snel rot dan losse groente dus daar betaal je dan vaak wat meer voor.

Wel vreemd van die vrouw die ze uit de verpakking scheurt en ze zelf voor goedkoper afweegt, is gewoon hetzelfde als diefstal dus.
Op elke fokker past een bril.
pi_52648432
quote:

[..]

Jah, newbie!!

Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.

My God. Ga eens snel terug naar je eigen wereldje, pshht pssht
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:43:19 #42
3542 Gia
User under construction
pi_52648605
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:38 schreef Catch_me het volgende:
Werk zelf als groentingsboer bij de C1000 en het klopt inderdaad dat de meeste voorverpakte groente/fruit duurder is dan de losse. De voorverpakte zijn ook van betere kwaliteit en 9 v/d 10 minder snel rot dan losse groente dus daar betaal je dan vaak wat meer voor.

Wel vreemd van die vrouw die ze uit de verpakking scheurt en ze zelf voor goedkoper afweegt, is gewoon hetzelfde als diefstal dus.
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.

Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.

Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
pi_52648689
_ - topic
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:46:19 #44
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52648709
quote:

[..]

Jah, newbie!!

Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....
Stel: er zijn 2 vakjes paprika's:
Vakje 1: Paprika's (meestal met vermelding van klasse:B) 4,99 per kilo
Vakje 2: Paprika''s (klasse:A) 1,99 per 3 stuks

Dan klopt het toch dat er een goedkopere prijs op de mindere zit? Het is maar net wat je als referentie neemt.

En anders koop je gewoon een goedkope paprika en als je hebt afgerekend stamp je hem kapot. Doet die cassiere zovan hee men me paprika wat doe je!!!??!??! en jij zo van ja, ik heb hem toch gekocht net!?!!?!!?
pi_52648722
Blijkbaar is het moeilijk...

1) De losse groenten/fruit hebben een eigen prijs per kilo en dat mag je helemaal zelf doen

2) De verpakte zooi ligt ook ergens anders, heeft een andere kwaliteit en een andere prijs... Het is niet hetzelfde als de losse, dus ook een andere prijs.

*Zucht*
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:46:46 #46
109065 sungaMsunitraM
pi_52648726
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed.
Je had haar van achteren moeten besluipen en dan op barse toon vragen 'en waar zijn wij mee bezig mevrouwtje? '
pi_52648767
quote:

[..]
..............

Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.

.....................
Het zijn dus niet dezelfde kwaliteit producten, wat snap je daar nou niet aan?????

En ook al is het exact hetzelfde product, dan komen die meerkosten dus van de extra handelingen. Wat denk je dat zo'n verpakkingsmachine kost? (hint, paar ton voor eentje die zuurstof arm kan verpakken) en dan nog de etiketteermachine, het gebouw en de mensen die alles bedienen, en de P&O afdeling die hun salaris betaald etc etc. Miss wat beter opletten bij de volgende economie les??
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:51:10 #48
3542 Gia
User under construction
pi_52648862
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....
Stel: er zijn 2 vakjes paprika's:
Vakje 1: Paprika's (meestal met vermelding van klasse:B) 4,99 per kilo
Vakje 2: Paprika''s (klasse:A) 1,99 per 3 stuks

Dan klopt het toch dat er een goedkopere prijs op de mindere zit? Het is maar net wat je als referentie neemt.

En anders koop je gewoon een goedkope paprika en als je hebt afgerekend stamp je hem kapot. Doet die cassiere zovan hee men me paprika wat doe je!!!??!??! en jij zo van ja, ik heb hem toch gekocht net!?!!?!!?
Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.
Het is dus de omgekeerde wereld. Normaal is een slecht product goedkoper dan de normale prijs. Bij C-1000 is een vers product dus duurder dan de aangegeven, normale prijs.
pi_52648904
En jij denkt dat dat zakje waar de paprika's in zitten niks kost? In theorie misschien aan grondstoffen, maar er draaien hele fabrieken op met werknemers....
En als je de kwalteit toch al niks vind van de C1000 en je er toch niks koopt aan groenten en/of fruit snap ik ook niet waar je je nu zo druk om maakt.
pi_52648968
Ga gewoon bij de Aldi boodschappen doen

De verpakte paprika is duurder, want:
- Betere paprika's geselecteerd (vers en stevig zeg je zelf)
- Schoon verpakt (kosten: verpakkingsmateriaal + arbeid die je normaal zelf doet)
- Makkelijk uit het rek te pakken
- Hoeft niet afgewogen te worden

Alle vier deze zaken zijn toegevoegde waarde, dus het is logisch dat ze daar meer voor vragen. En volledig terecht.

En als je die paprika's uit de verpakking haalt en zelf afweegt moet je je heel erg gaan schamen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:55:18 #51
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52648987
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.
Het is dus de omgekeerde wereld. Normaal is een slecht product goedkoper dan de normale prijs. Bij C-1000 is een vers product dus duurder dan de aangegeven, normale prijs.
Nee, naar dat punt ben je toe gedraaikont toen het paprikavoorbeeld onderuit geschoffeld was.
Nogmaals: wat is nu goedkoper en wat is een goed produkt. Allemaal referentie.

Er wordt geadverteerd met een kilo appels soort x (los) voor prijs x.
Als dan een kilo appels soort x (voorverpakt) iets anders kost dan de losse is dat toch niet raar?

Zal er nog een voorbeeld bijhalen: Goudse kaas. Vergelijk de voorverpakte en verse kiloprijzen eens....
pi_52649034
quote:

[..]

Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.

Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.

De losse paprika's zijn van mindere kwaliteit en daar betaal je een kiloprijs.

Je vergelijk eigenlijk appels met peren en kan echt niet zomaar een verpakking kapot maken om ze even als "andere" paprika's af te rekenen.

Vreemd dat dit niet duidelijk is. Als je 2 wasmachines naast elkaar ziet staan, ga je toch ook niet het prijskaartje van de goedkope op de duurdere plakken?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:59:49 #53
3542 Gia
User under construction
pi_52649109
Tja, ik vind dat ik voor een normale prijs gewoon een goede kwaliteit product moet krijgen.
Als een product is afgeprijsd, dan mag het wmb van slechtere kwaliteit zijn.

Maar om een product 'op te prijzen' alleen omdat het vers is, slaat m.i. nergens op.
Als het gesneden is, of iets anders mee gedaan of zo, dan snap ik dat nog wel.
Bijvoorbeeld varkensfilet aan een stuk is goedkoper dan lapjes. Heel normaal. Maar een hele paprika is imo een hele paprika. Als een rode paprika volgens de borden 55 cent kost, moet hij, omdat hij verpakt zit, niet ineens 75 cent kosten. Zeg dan dat rode paprika normaal 75 cent kost, maar los goedkoper is.

Ga alleen nog naar C-1000 voor vlees, want dat is er wel uitstekend.
Voor de rest ga ik naar Aldi en Jumbo.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:03:06 #54
3542 Gia
User under construction
pi_52649203
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:56 schreef Brad het volgende:

[..]

Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.
Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.
quote:
De losse paprika's zijn van mindere kwaliteit en daar betaal je een kiloprijs.

Je vergelijk eigenlijk appels met peren en kan echt niet zomaar een verpakking kapot maken om ze even als "andere" paprika's af te rekenen.

Vreemd dat dit niet duidelijk is. Als je 2 wasmachines naast elkaar ziet staan, ga je toch ook niet het prijskaartje van de goedkope op de duurdere plakken?
Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid. En dit geldt voor meerdere producten. Hiermee vragen ze dus eigenlijk op een slinkse manier een hogere prijs voor normale verse producten.
pi_52649237
Ik snap niet dat je blijft zeggen "een paprika is een paprika". Dat is toch de grootste onzin? Er zit verschil tussen, zij het in kwaliteit, zij het aan zorg die er aan het product is besteedt.

Paprika's die los zijn, zijn niet per definitie verser. Het komt gewoon bij een andere leverancier vandaan en de C1000 biedt beiden aan. De 1 kiest voor de voorverpakte versie, de ander voor de losse. De voorverpakte versie is blijkbaar van betere kwaliteit anders doe je er niet zo moeilijk over. Is het dan gek dat die ook een duurdere prijs heeft?

Nog iets. Je hebt hebt over een afgeprijst product. De losse paprika's zijn afgeprijst, de verpakte paprika's niet. Jij kiest welke kwaliteit je wilt en welke prijs je ervoor wilt betalen.
pi_52649257
Ik heb trouwens nog een 'besparingstip' voor je. Ga met een lege fles C1000-huismerk cola en een trechter naar de C1000 en gooi daar een fles Coca-Cola in leeg. Bespaar je zo 15 cent, als je dan nog die lege fles Coca-Cola in de flessenautomaat gooit verdien je nog eens 25 cent extra.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:05:55 #57
3542 Gia
User under construction
pi_52649276
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef Brad het volgende:
De losse paprika's zijn afgeprijst, de verpakte paprika's niet.
Niet waar. De losse paprika's kosten de normale prijs. Die zijn niet afgeprijsd, maar de verpakte zijn juist in prijs verhoogd.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:10 #58
109065 sungaMsunitraM
pi_52649287
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:
De aangegeven prijs moet slaan op het verse product.
Hoezo? Er staat 'Paprika, X euro per kilo,' en voor dat geld krijg je ook paprika.

Voor extra luxe paprika betaal je extra.

Als je een auto koopt het je ook altijd een vanaf-prijs, en voor opties als airco, lichtmetalen velgen, navigatie etc betaal je ook extra
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:58 #59
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649311
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.
[..]

Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid.
Dat is wel zo. Eigenwijs. Beiden zijn vermoedelijk vers, enkel is de ene soort geselecteerd, gewassen en netjes verpakt en de andere soort de rest, niet verpakt en al 175x vastgepakt door medeklanten).
Je betaalt de normale prijs voor het gewone product en een toeslag op de geselecteerde, gewassen, verpakte versie. Zie het maar als een special-edition dvd-tje.
pi_52649320
quote:

[..]

Ok jip en janneke taal...

Bij een veiling hebben ze verschillende gradaties in bv groenten..
Appels die wat soft zijn..
appels die glanzen van gezondheid
appels die te lang in de zon lagen te baden
appels die teveel nat geregend zijn..en ga zo maar door..
Deze appels krijgen een kwaliteits plakkertje op... de ene heeft een A kwaliteit...dat is de beste appel die kost ook duurder en komt bv van een speciale boomgaard..
Appel B is van een iets mindere kwaliteit maar is ook nog redelijk goed.

Ga zo maar door Appel E is bv bijna verrot en de wormen zitten erin.

Dan komen de supermarkten die gaan bieden op de appels..
de een kiest voor 100 kratten appels met B kwaliteit...dat moet de ah zijn..
Dan komt de aldi en die kiest voor de goedkopere appels kwaliteit D

Snap u het nu een beetje?

Dit is dus met alles wat er in supermarkten ligt van vlees tot aan fruit en groente, kaas etc etc..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52649335
Ik denk dat je echt even een paar foto's moet maken, want ik kan er niet bij dat voorverpakte paprika dezelfde paprika is als niet verpakte paprika. En ik denk meerderen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:09:10 #62
3542 Gia
User under construction
pi_52649371
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hoezo? Er staat 'Paprika, X euro per kilo,' en voor dat geld krijg je ook paprika.
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
pi_52649387
quote:
En als een winkel adverteert dat de cola in de aanbieding is, dan is dus ALLE cola in de aanbieding?
punt is dus: in de advertentie zal dan vast wel staan of het om losse, of voorverpakte paprika's gaat

Wel een vet goed en topic!
pi_52649390
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]

Als een rode paprika volgens de borden 55 cent kost, moet hij, omdat hij verpakt zit, niet ineens 75 cent kosten. Zeg dan dat rode paprika normaal 75 cent kost, maar los goedkoper is.

[..]
Die voorverpakte paprika's liggen onder een ander bord dan de gewone paprika's. Op het bord staat toch niet 'ALLE PAPRIKA'S IN DEZE WINKEL: 55 CENT'? Het hierboven genoemde kaas voorbeeld is ook goed: De voorverpakte Maaslander is een stuk duurder dan de maaslander die je bij de kaasafdeling laat afsnijden. Terwijl het echt dezelfde kaas is. Alleen zit er een mooie Maaslander verpakking omheen en hoef je niet in de rij te staan bij de kaasafdeling, daarvoor betaal je extra.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:10:12 #65
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649399
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Kun je wellicht je perceptie van 'vers' definieren?

Je werkt ontzettend op m'n lachspieren overigens. Dit topic kon weleens legendarisch worden....
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:10:17 #66
109065 sungaMsunitraM
pi_52649404
quote:

[..]

Maar ik wil voor dat geld een verse paprika.
Adverteert de winkel daarmee?

Losse groente valt sowieso onder 'vers', niet vers = ingeblikt of diepgevroren.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:10:45 #67
109065 sungaMsunitraM
pi_52649417
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef ToMaSZ het volgende:
Je werkt ontzettend op m'n lachspieren overigens.
Wij werken allemaal op TS z'n lachspieren
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:11:25 #68
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649428
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wij werken allemaal op TS z'n lachspieren
Hope so...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:12:13 #69
3542 Gia
User under construction
pi_52649445
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ok jip en janneke taal...
Jaha, zeg ik toch ook. Maar je mag voor de NORMALE vraagprijs toch een vers product verwachten!!
Is een product slechter en wil je dat als winkel toch nog kunnen verkopen, dan maak je dat goedkoper.
C-1000 vraagt een bepaalde prijs voor een product. Wat vergeleken bij andere supermarkten een NORMALE prijs is voor dat product, en dan vragen ze een HOGERE prijs voor hetzelfde product maar dan vers. Oftewel is eigenlijk de NORMALE prijs voor een normaal, vers product veel hoger dan staat aangegeven.
pi_52649461
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef ToMaSZ het volgende:
Zal er nog een voorbeeld bijhalen: Goudse kaas. Vergelijk de voorverpakte en verse kiloprijzen eens....
en dan ook de voorgesneden plakjes erbij!

Wat dacht je dan van kipfilet: in blokjes, per 2 of per 4 verpakt. Ik haal voortaan gewoon de blokjes mee en pak daar het prijskaartje op van die van de 'per 4 stuks verpakt'.
pi_52649464
Misschien moeten we Maikuuul er even bijroepen.. die kan ons vast meer vertellen of de verschillende paprika's bij de C1000
pi_52649482
quote:

[..]

Maar ik wil voor dat geld een verse paprika.
Je krijgt een paprika en je mag zelf de best uitzoeken.
quote:
Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten.
Staat een kiloprijs op. Behalve dan op de voorverpakte die hebben een vaste prijs. Bovendien ben je toch niet blind?
quote:
Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
Ze zijn beide vers. De ene is alleen geselecteerd en voorverpakt. Daardoor hoef jij niet zelf een paprika te zoeken die al aangeraakt is door het halve dorp. Daar betaal je dan meer voor. Nogmaals, dit staat gewoon op het pak.
quote:
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan.
Zie bovenstaande.
quote:
De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product.
C1000 bepaalt zelf de prijzen. De niet-verpakte zijn toch goedkoper dan de voorverpakte. Dus dat is toch een lagere prijs. Of die voorverpakte hebben een hogere prijs, maar dat is feitelijk hetzelfde
quote:
Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Pauper
pi_52649486
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

en dan ook de voorgesneden plakjes erbij!
En gerapst!
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52649487
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, zeg ik toch ook. Maar je mag voor de NORMALE vraagprijs toch een vers product verwachten!!
Is een product slechter en wil je dat als winkel toch nog kunnen verkopen, dan maak je dat goedkoper.
C-1000 vraagt een bepaalde prijs voor een product. Wat vergeleken bij andere supermarkten een NORMALE prijs is voor dat product, en dan vragen ze een HOGERE prijs voor hetzelfde product maar dan vers. Oftewel is eigenlijk de NORMALE prijs voor een normaal, vers product veel hoger dan staat aangegeven.
Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:14:10 #75
3542 Gia
User under construction
pi_52649492
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Bigs het volgende:

[..]

Die voorverpakte paprika's liggen onder een ander bord dan de gewone paprika's. Op het bord staat toch niet 'ALLE PAPRIKA'S IN DEZE WINKEL: 55 CENT'? Het hierboven genoemde kaas voorbeeld is ook goed: De voorverpakte Maaslander is een stuk duurder dan de maaslander die je bij de kaasafdeling laat afsnijden. Terwijl het echt dezelfde kaas is. Alleen zit er een mooie Maaslander verpakking omheen en hoef je niet in de rij te staan bij de kaasafdeling, daarvoor betaal je extra.
Da's niet hetzelfde. Je hebt het hier over exact dezelfde kaas, niet verser of minder vers, maar alleen verpakt en onverpakt. Als dat het enige verschil was, had ik er geen probleem mee, hoor, dan nam ik graag de onverpakte versie om zelf de moeite te doen die af te wegen.
pi_52649510
quote:

[..]

Jij weet toch niet uit welk kratje deze paprika's komen?
Het kunnen wel afrikaanse bescheten paprika's zijn...nou die zijn goedkoper..dan die opgepoetste vanuit een frans paleizen paprika paradijs..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52649522
Mja ok.. het ging even om mijn toegevoegde waarde voorbeeld. Klopt niet helemaal dan nee Maar toch!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:17:09 #78
109065 sungaMsunitraM
pi_52649574
De staalprijs is ongeveer ¤ 0,13 per kilo.

Ik ga dus vanmiddag naar de dealer, zoek een leuke auto uit, druk die dealer ¤ 150 in zijn handen en neem die auto mee
pi_52649580
quote:

[..]

De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...

Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn. Ik betwijfel het.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:18:52 #80
109065 sungaMsunitraM
pi_52649613
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:
Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn.
TS z'n probleem is juist dat de losse en verpakte paprika's niet hetzelfde zijn, wat het geheel nóg triester maakt
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:19:47 #81
3542 Gia
User under construction
pi_52649637
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:13 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.
Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.

Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
pi_52649641
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

TS z'n probleem ...
haar

vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:48 #83
109065 sungaMsunitraM
pi_52649663
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Brad het volgende:
haar
Oh, dat verklaart een hoop
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:22:33 #84
109065 sungaMsunitraM
pi_52649706
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost.
Nee, hoor, we hebben hier een vrije markteconomie waar het iedere aanbieder vrij staat om een bepaalde prijs voor een product te vragen, en een ieder mag vervolgens bepalen of 'ie dat product wil kopen voor die prijs of niet
pi_52649712
Nog even je opening:
quote:
Dus. De verpakte paprika die er beter uit ziet, is verpakt en kost meer dan de onverpakte paprika die er niet zo goed uit ziet?

Wat ik hier niet aan snap, is dat jij dat onlogisch vind.
pi_52649734
quote:

[..]

Ik doe ook nog even een duit in het paprika zakje.. "Vers" is geen absolute waarde, de basiskwaliteit/versheid hangt af van de teelt, pluk methode (verliefde 15 jarige meisjes in de kassen plukken wat zachter), het type vervoer etc etc, en is ook nog iets wat afneemt in de tijd. Daarom is er tussen dezelfde soort producten ook een initieel prijsverschil (mede door toedoen van de toegevoegde waarde, maar dat mag je nu toch wel es door hebben), zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:24:41 #87
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649761
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.

Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
Stick to the facts.
Er zijn geen richtprijzen. Er zijn dagprijzen die op de veiling worden bepaald.
Bij elke supermarkt worden produkten die tegen de uiterste verkoopdatum lopen afgeprijsd. Niet relevant in dit verhaal; de losse paprika's zijn ook gewoon vers.

Je bepaalt overigens zelf voor welke prijs je een goed produkt verwacht. De laatste keer dat ik keek was het niet verplicht om paprika's te kopen bij de C1000.

Oja: Bonus:
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:25:23 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52649786
Ik nomineer hierbij Gia voor de "betonnen balk" award .
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:25:40 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52649796
Wat C-1000 doet mag. Wat jij wil doen mag niet. Maar ik neem het je niet kwalijk hoor.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:26:40 #90
3542 Gia
User under construction
pi_52649819
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
Ze worden niet afgeprijsd.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef ToMaSZ het volgende:
de losse paprika's zijn ook gewoon vers.
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:26:48 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649823
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:

[..]

De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...

Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn. Ik betwijfel het.
Twee dingen kunnen hoe dan ook nooit exact hetzelfde zijn.

En verder is dit een gigantisch lachwekkend topic en hoop ik dat als TS ook van die fratsen uit gaat halen als de vrouw die ze beschrijft, ze gesnapt wordt door de beveiliging en dat die het vervolgens in zijn broek doet van het lachen als ze gaat uitleggen dat het heel normaal is omdat het om dezelfde paprika's gaat

Oja, en het antwoord op de vragen: de C1000 mag dit inderdaad zo verkopen en nee, de klant mag niet de paprika's uit het zakje halen en wegen alsof het losse paprika's zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52649839
Behoorlijk triest als je dit niet snapt. Voorverpakt is betere kwaliteit (geef je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, hele rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:27:25 #93
36431 bleiblei
pi_52649841
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Ga dan verdomme naar de Aldi . Ipv. hier diefstal goed te praten .
pi_52649846
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:28:17 #95
36431 bleiblei
pi_52649865
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
En de brocolli, en het vlees (voorverpakt is waarschijnlijk ook andere prijs dan vers), etc. etc. etc.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:28:51 #96
3542 Gia
User under construction
pi_52649882
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Loohcs het volgende:
Voorverpakt is betere kwaliteit (geeft je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, heel rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
Nee, de kiloprijs staat aangegeven en er staat aangegeven wat een paprika verpakt kost. En dat is 50 % meer dan de kiloprijs.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:22 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649893
quote:

[..]

[..]

Ondanks dat ze zacht en verschrompeld zijn, kunnen het nog wel verse paprika's zijn. Net zoals je in "dom" verschillende gradaties hebt, heb je dat met "vers" ook, en ook bij "diefstal" heb je verschillende gradaties.

De prijs die bij de losse paprika's staat, is de prijs van de losse paprika's, voorverpakte paprika's hebben een andere prijs. Maakt niet uit of het duurder is of goedkoper, je hoort te betalen wat er voor gevraagd wordt en geen diefstal te plegen. SIM-PEL.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:28 #98
3542 Gia
User under construction
pi_52649894
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:40 #99
109065 sungaMsunitraM
pi_52649902
quote:
Idd, supermarkt biedt een product aan tegen een bepaalde prijs, en als jij die prijs te hoog vindt of het product te slecht, dan koop je t toch lekker niet?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:30:12 #100
109065 sungaMsunitraM
pi_52649912
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

En die verpakte paprika's zijn verpakt en beter. Dus ook logisch dat ze duurder zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:30:39 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649924
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja en die paprika in zo'n zakje is mooi voor je opgepoetst en dus duurder. Logisch.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:31:30 #102
36431 bleiblei
pi_52649949
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, de kiloprijs staat aangegeven en er staat aangegeven wat een paprika verpakt kost. En dat is 50 % meer dan de kiloprijs.
De kiloprijs staat aangegeven bij het ene product. De verpakte prijs staat aangegeven bij het andere product.
Er staat geen kiloprijs bij beide producten . Waar haal je dat vandaan .
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:31:43 #103
109065 sungaMsunitraM
pi_52649954
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Troel het volgende:
en ook bij "diefstal" heb je verschillende gradaties.
Nee. Ook 'grijs' rijden is 100% zwartrijden, en ook prijskaartjes verwisselen is 100% diefstal
pi_52649959
De paprika onverpakt die er niet uit ziet is onder de noemer vers. Dat jij ze er niet vers vind uitzien kun je als klacht aangeven bij de C1000. Maar dat wil gewoon niet zeggen dat je dan de verpakte paprika's kan pakken, want dat is gewoon een compleet ander product die toevallig ook paprika heet.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:31:58 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649961
Ben jij trouwens ook iemand die gaat miepen als je 's ochtends vroeg een verse paprika op de markt heb gekocht voor 55 cent, en je man aan het einde van de middag een zelfde soort paprika voor 35 cent mee krijgt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:32:37 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649981
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee. Ook 'grijs' rijden is 100% zwartrijden, en ook prijskaartjes verwisselen is 100% diefstal
Ik vind diefstal van een chocoladereep van een andere gradatie dan diefstal van een auto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:32:40 #107
3542 Gia
User under construction
pi_52649982
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja en die paprika in zo'n zakje is mooi voor je opgepoetst en dus duurder. Logisch.
Als ze dan die prijs aangeven als de prijs voor paprika's, heb ik daar geen moeite mee.
Als dan de prijs voor losse, slappe paprika's lager is dan de normale (dure) prijs voor normale paprika's heb ik daar ook geen problemen mee.

Maar i.p.v. een slechte kwaliteit af te prijzen, steken ze de goede kwaliteit op.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:33:16 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_52649994
Wat een topic zeg. Ik ga ook nog maar eens papegaaien wat iedereen al zegt en wat TS zelf ook al zegt:
quote:
Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.
quote:
De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig.
Daarom zijn ze ook duurder, snappie?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:33:24 #109
3542 Gia
User under construction
pi_52649997
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De kiloprijs staat aangegeven bij het ene product. De verpakte prijs staat aangegeven bij het andere product.
Er staat geen kiloprijs bij beide producten . Waar haal je dat vandaan .
Kiloprijs voor paprika's zie je als je ze afweegt.
pi_52649998
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg de kiloprijs voor losse groente staat aangegeven en op een verpakt product kan je ook gewoon zien wat dat extra kost (redenen staan in m'n vorige post).

Je doet net of je een schandaal zo groot als de bouwfraude ontdekt hebt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:34:01 #111
36431 bleiblei
pi_52650009
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze dan die prijs aangeven als de prijs voor paprika's, heb ik daar geen moeite mee.
Als dan de prijs voor losse, slappe paprika's lager is dan de normale (dure) prijs voor normale paprika's heb ik daar ook geen problemen mee.

Maar i.p.v. een slechte kwaliteit af te prijzen, steken ze de goede kwaliteit op.
Er staat toch "paprika's voor prijs X" en "verpakte paprika's voor prijs y"?
Ze prijzen niets af of steken iets op. Ze hebben 2 producten met 2 prijzen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:34:11 #112
3542 Gia
User under construction
pi_52650011
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:31 schreef Troel het volgende:
Ben jij trouwens ook iemand die gaat miepen als je 's ochtends vroeg een verse paprika op de markt heb gekocht voor 55 cent, en je man aan het einde van de middag een zelfde soort paprika voor 35 cent mee krijgt?
Nee.
pi_52650014
quote:
Zoals ik hiervoor zeg. Dien er een klacht over in bij de C1000. Maar ga niet doen alsof een voorverpakte paprika hetzelfde is, ofdat je even het goedkope prijskaartje mag ophangen op de verpakte paprika. Als er dan niet een belletje gaat rinkelen dat je de boel aan het besodemieteren bent...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:34:24 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650023
quote:

[..]

Ja, maar het zijn twee verschillende producten en ze mogen beide producten prijzen naar hun eigen inzicht.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:35:22 #115
3542 Gia
User under construction
pi_52650048
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:33 schreef Karina het volgende:
Wat een topic zeg. Ik ga ook nog maar eens papegaaien wat iedereen al zegt en wat TS zelf ook al zegt:
[..]

[..]

Daarom zijn ze ook duurder, snappie?
Jaha, geef dan die duurdere prijs aan als de normale prijs!
En de goedkopere prijs als de afgeprijsde prijs.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:36:45 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650072
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, geef dan die duurdere prijs aan als de normale prijs!
En de goedkopere prijs als de afgeprijsde prijs.
Er is niets afgeprijsd, het gaat om twee totaal verschillende producten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:36:45 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52650073
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:59 schreef Gia het volgende:
Tja, ik vind dat ik voor een normale prijs gewoon een goede kwaliteit product moet krijgen.
Als een product is afgeprijsd, dan mag het wmb van slechtere kwaliteit zijn.
Het is je nooit opgevallen dat de kiloprijs bij de bak grabbelpaprika's staat en dat de verpakte paprika's in een andere bak liggen?
Carpe Libertatem
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:38:09 #118
36431 bleiblei
pi_52650096
Overigens een leuke voor Gia, als je bij de AH bij de eieren alle mooie grote uit de doosjes pikt en in 1 doosje doet krijg je ook gelazer met het personeel . Wordt namelijk ook als diefstal gezien. En dan doe je dus van hetzelfde merk en type alle mooie deruit zoeken. Niet van andere merken of soorten .
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:39:23 #119
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_52650118
Tijd geleden ging ik naar de markt voor aarbeien.

Ik kon kiezen, de mooie aardbeien voor wat duurder of de minder mooie voor minder duur. Dan probeer ik de goede ook niet voor de prijs van de minder mooie te krijgen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:39:30 #120
109065 sungaMsunitraM
pi_52650120
quote:
Stel je komt in een kledingwinkel.
Daar staat één rek met merkloze spijkerbroeken van 25 euro.
Daarnaast staat een rek met Levi's van 80 euro.

Ga je dan ook zeiken dat je die Levi's niet mee krijgt voor ¤ 25,- ?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:40:56 #121
36431 bleiblei
pi_52650155
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Stel je komt in een kledingwinkel.
Daar staat één rek met merkloze spijkerbroeken van 25 euro.
Daarnaast staat een rek net Levi's van 80 euro.

Ga je dan ook zeiken dat je die Levi's niet mee krijgt voor ¤ 25,- ?
Wel als er staat "spijkerbroeken ¤25" blijkbaar .
Dat die Levi's op een andere plek liggen maakt dan niets uit.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:41:58 #122
3542 Gia
User under construction
pi_52650188
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar het zijn twee verschillende producten en ze mogen beide producten prijzen naar hun eigen inzicht.
Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.
En dit geldt ook voor appels. De verse worden verpakt. En dan boven de normale prijs verkocht.
Wanneer die verpakte producten na een paar dagen niet meer zo vers zijn, worden ze uit de verpakking gehaald en gewoon bij de andere in de bak gegooid en voor de normale prijs verkocht.

Ik haal niks ergens uit, heb dat één keer gedaan, om te kijken wat het scheelde. Maar ik vind het raar dat de normale prijs, vergeleken met andere normale supermarkten, geldt voor gedateerde artikelen. En dat vers, van recentere datum duurder is dan de normale prijs.
pi_52650219
En wat schiet je er mee op als ze om een of andere rare reden de hogere kiloprijs van de voorverpakte groente boven de bakken met de losse groente/fruit hangen om 'm vervolgens weer door te strepen en er permanent een 'aanbiedingsprijs' onder te zetten?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:43:44 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650222
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde paprika's,

met dat verschil dat de verse verpakt zitten
Je geeft zelf al aan dat er een verschil in versheid zit, dus het zijn niet dezelfde paprika's.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:43:49 #125
109065 sungaMsunitraM
pi_52650224
quote:

[..]

Het zijn geen verschillende producten.
Het zijn wél verschillende producten, net zoals merkloze spijkerbroeken en Levi's spijkerbroeken verschillende producten zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:43:54 #126
3542 Gia
User under construction
pi_52650225
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef Keiichi het volgende:
Tijd geleden ging ik naar de markt voor aarbeien.

Ik kon kiezen, de mooie aardbeien voor wat duurder of de minder mooie voor minder duur. Dan probeer ik de goede ook niet voor de prijs van de minder mooie te krijgen.
Dat zeg ik toch ook niet. Als de dure prijs staat aangegeven als de normale prijs bij C-1000 en de goedkope voor afgeprijsde artikelen, dan vind ik dat prima. Maar dat is dus niet het geval.
pi_52650229
quote:

[..]

Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.
En dit geldt ook voor appels. De verse worden verpakt. En dan boven de normale prijs verkocht.
3e maal. Maak foto's. Je overtuigd hier niemand namelijk dat de verpakte paprika dezelfde is als de onverpakte.

Hoe kom je zelf tot die conclusie?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:45:26 #128
3542 Gia
User under construction
pi_52650262
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wel als er staat "spijkerbroeken ¤25" blijkbaar .
Dat die Levi's op een andere plek liggen maakt dan niets uit.
Bij groenten heb je geen verschillende merken. Het is één pot nat.
Sterker, na een paar dagen worden ze uit de verpakking gehaald en bij de andere losse gegooid, omdat ze dan niet meer zo lekker zijn.

Als die dan goedkoper zijn dan de NORMALE prijs, is dat prima. Maar dat is dus niet zo.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:45:47 #129
109065 sungaMsunitraM
pi_52650273
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet. Als de dure prijs staat aangegeven als de normale prijs bij C-1000 en de goedkope voor afgeprijsde artikelen, dan vind ik dat prima. Maar dat is dus niet het geval.
De losse en verpakte paprika's liggen toch in verschillende vakken?
pi_52650276
quote:
Dat zeg ik toch ook niet.
Dat zeg je wel.
quote:
De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:14 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650288
quote:

[..]

Dan vind je dat niet prima. Dit is de normale prijs bij de C1000 en als het je niet bevalt, ga je je boodschappen bij een andere winkel doen. Of je levert een klachtenpapiertje in bij de C1000. Of je opent een topic in KLB. Maar dit topic is echt te zot voor woorden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:36 #132
36431 bleiblei
pi_52650299
quote:

[..]

1. Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, 2. met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.
Wanneer die verpakte producten na een paar dagen niet meer zo vers zijn, worden ze uit de verpakking gehaald en gewoon bij de andere in de bak gegooid en voor de normale prijs verkocht.

Ik haal niks ergens uit, heb dat één keer gedaan, om te kijken wat het scheelde. Maar ik vind het raar dat de normale prijs, vergeleken met andere normale supermarkten, geldt voor gedateerde artikelen. En dat vers, van recentere datum duurder is dan de normale prijs.
1. Okee, is goed.
2. Eh? Net waren ze nog hetzelfde! Maar nu zijn de 1 verser en mooier en ook nog verpakt!

Je zegt het hele topic hetzelfde.
Eerst zijn ze hetzelfde en dan opeens niet meer .
Als ze hetzelfde zijn koop je toch de goedkope?
Als ze niet hetzelfde zijn koop je die paprika's waarvan je de prijs/kwaliteit verhouding okee vind. Kan je lekker kiezen. Of de mooie verse voor iets meer geld. Of de niet zo mooie verse voor iets minder geld.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:39 #133
109065 sungaMsunitraM
pi_52650301
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
Nee, er zijn duidelijke gradaties in kwaliteit, dat zeg je zelf.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:47:37 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650323
quote:

[..]

Dat is dus niet waar. Je hebt kasgroenten en openlucht groenten en dan heb je ook nog verschillende landen van herkomst. Spaanse mandarijnen en mandarijnen uit Portugal kunnen er wellicht hetzelfde uitzien, maar anders zijn van kwaliteit en dus van prijs.

En zelfs al zien de mandarijnen uit Spanje er misschien een stuk slechter uit en zijn ze wat bruin en hebben ze wat deuken, dan kunnen ze nog wel veel lekkerder qua smaak zijn en dus duurder zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52650341
quote:

[..]

Ah, duidelijk.

Dit is dus NIET waar. Er zit wel degelijk verschil. Misschien kun je het verschil al zien bij het land van herkomst. En zelfs dan. Een paprika uit limburg is niet hezelfde als een paprika uit groningen.

Nog een voorbeeld. Kijk eens hoeveel verschillende tomaten de AH normaal gesproken aanbiedt. Ik zie 4 verschillende. Van verschillende type tomaten, tot tomaten die hetzelfde zijn maar wel of niet voorgeselecteerd en verpakt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50:12 #136
36431 bleiblei
pi_52650401
quote:

[..]

Sterker, na een paar dagen worden ze uit de verpakking gehaald en bij de andere losse gegooid, omdat ze dan niet meer zo lekker zijn.

Als die dan goedkoper zijn dan de NORMALE prijs, is dat prima. Maar dat is dus niet zo.
Dat is bullshit... Als je ooit bij een supermarkt gewerkt hebt weet je dat ze niet verse producten linea recta in de vuilnisbak mikken. Die mogen ze simpelweg niet verkopen.

Daarnaast proef je hopelijk wel het verschil tussen bijv. spaanse aardbeien uit het voorjaar of hollandse aardbeien in de zomer. De Hollandse zijn veel lekkerder en een stukje duurder.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50:12 #137
3542 Gia
User under construction
pi_52650402
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee, er zijn duidelijke gradaties in kwaliteit, dat zeg je zelf.
Na een paar dagen halen ze ze zelf uit de verpakking en dumpen ze bij de andere over de datum zooi. Dan zijn het ineens wel dezelfde?
pi_52650413
In je 1e post zeg je "Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.", dus je snapt het wel, maar je wilt het gewoon niet begrijpen? Als jij ze te duur vindt koop je ze toch lekker ergens anders? Verpakking openhalen en dan apart afwegen mag niet, ze hebben verschillende prijzen door de diverse redenen die al tig keer genoemd zijn inmiddels. Dat er soms een product wat scheef voor/naast/onder het bijbehorende prijs stickertje ligt kan gebeuren, niet in het minst door graaiende klanten die verpakkingen open scheuren omdat ze voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, en dus de boel maar besodemieteren.
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50:48 #139
43556 miss_dynastie
pi_52650416
quote:

Wélke normale prijs??? Er bestaat helemaal niet zoiets als normale prijs. Misschien wel in jouw hoofd, maar in de rest van de wereld niet. Er is geen plicht om groente van mindere kwaliteit te verkopen voor een lagere prijs dan de prijs die als normale prijs in jouw hoofd zit. Daarnaast is er wel degelijk merk c.q. soortverschil in groente: romatomaat, cherrytomaat, vleestomaat, bintje, opperdoezer, etcetera.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50:59 #140
36431 bleiblei
pi_52650419
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Na een paar dagen halen ze ze zelf uit de verpakking en dumpen ze bij de andere over de datum zooi. Dan zijn het ineens wel dezelfde?
Nee... Dat doen ze niet, mogen ze niet en oh! doen ze niet. Weet ik 100% zeker.
De versheid is wel hetzelfde, de kwaliteit niet.
Net als bij spijkerbroeken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:51:08 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650422
quote:

[..]

Ah, nu verkoopt de C1000 ineens de over de datum paprika's
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52650430
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Brad het volgende:

[..]

Zoals ik hiervoor zeg. Dien er een klacht over in bij de C1000.
Inderdaad. Gewoon doen, hebben ze bij C1000 ook weer een leuke werkdag
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:51:38 #143
109065 sungaMsunitraM
pi_52650433
quote:

[..]

Maar zolang ze verser zijn, zijn ze dus niet hetzelfde
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:53:45 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_52650490
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon doen, hebben ze bij C1000 ook weer een leuke werkdag
Ik denk dat ze hier wel een week van kunnen genieten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:53:46 #145
3542 Gia
User under construction
pi_52650491
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is bullshit... Als je ooit bij een supermarkt gewerkt hebt weet je dat ze niet verse producten linea recta in de vuilnisbak mikken. Die mogen ze simpelweg niet verkopen.
Tja, dan zal ik toch maar eens gaan klagen. Er ligt me wat rommel tussen, hier in Helmond.
Gisteren nog: Perziken, lagen rot in hun bakjes!! En niet afgeprijsd of zo, neuh.
En als je er dan wat van zegt, dan wordt het wel weggegooid, maar eerst proberen om er nog de normale prijs voor te vangen.
quote:
Daarnaast proef je hopelijk wel het verschil tussen bijv. spaanse aardbeien uit het voorjaar of hollandse aardbeien in de zomer. De Hollandse zijn veel lekkerder en een stukje duurder.
Het gaat niet om andere producten, maar puur om de versheid. En dat er een prijsverschil is tussen vers en minder vers, prima. Maar geef dan de duurste prijs aan als normale prijs. Probeer je niet te profileren als 'goedkoop' terwijl je eigenlijk op dat gebied de duurste bent.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:54:57 #146
109065 sungaMsunitraM
pi_52650522
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:53 schreef Gia het volgende:
Tja, dan zal ik toch maar eens gaan klagen. Er ligt me wat rommel tussen, hier in Helmond.
Gisteren nog: Perziken, lagen rot in hun bakjes!! En niet afgeprijsd of zo, neuh.
En als je er dan wat van zegt, dan wordt het wel weggegooid, maar eerst proberen om er nog de normale prijs voor te vangen.
Je. Hoeft. Het. Niet. Te. Kopen. Als. Je. Het. Niks. Vindt.
pi_52650556
quote:

[..]

Miss omdat ze dan makkelijker verkopen? (voor de helft v/d prijs verkopen is altijd nog beter dan weggooien) Volgens mij stond jij vroeger bij mij in de AH bij de vleeskoeling als je me zag afprijzen, of niet? En dan vers vlees pakken en vragen of ik dat ook nog ga afprijzen? Wat jij die vrouw zag doen mag niet, en als je de prijs/kwaliteit verhouding niet goed vindt koop je ze toch niet????
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:57:21 #148
3542 Gia
User under construction
pi_52650578
Gaat mij er alleen maar om dat ik het valse voorlichting vind als je adverteert met granny's voor 1,59 per kilo, terwijl ze op schaal een euro duurder zijn. Dezelfde appels, alleen kost een goed product niet 1,59 per kilo, maar 2,59 per kilo.
pi_52650592
Ik denk dat ik eindelijk.... ja het duurt even om de logica te snappen, snap waar je je druk om maakt.

In jouw ogen worden de verpakte paprika's uit de verpakking gehaald en neergelegd als losse paprika's voor minder geld. Jij denkt om die reden dat ze dezelfde zijn. Wil je hier zekerheid overhebben, zou ik aan een medewerker vragen wat het verschil is tussen de 2 paprika's. Als het goed is, krijg je tehoren dat ze uit verschillende locaties komen en ook een andere behandeling gehad hebben.

Als het echt zo is, dat ze de verpakte paprika's uit de verpakking halen en bij de andere leggen, dan zijn ze niet goed bezig. Maar heb jij er bewijs van dat ze dat doen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:58:33 #150
3542 Gia
User under construction
pi_52650609
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:56 schreef uncle_sjohie het volgende:

[..]

Miss omdat ze dan makkelijker verkopen? (voor de helft v/d prijs verkopen is altijd nog beter dan weggooien)
Maar het wordt niet voor de helft van de prijs verkocht. Het wordt voor de aangegeven prijs verkocht. Alleen de echt verse variant wordt voor 150% van de aangegeven prijs verkocht.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:58:37 #151
109065 sungaMsunitraM
pi_52650610
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:57 schreef Gia het volgende:
Gaat mij er alleen maar om dat ik het valse voorlichting vind als je adverteert met granny's voor 1,59 per kilo, terwijl ze op schaal een euro duurder zijn. Dezelfde appels, alleen kost een goed product niet 1,59 per kilo, maar 2,59 per kilo.
Hoezo? De supermarkt adverteert met granny's voor ¤ 1,59 per kilo, je gaat naar de supermarkt, en je kríjgt granny's voor ¤ 1,59 per kilo! Wat wil je nog meer?
pi_52650618
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Je. Hoeft. Het. Niet. Te. Kopen. Als. Je. Het. Niks. Vindt.
Ze wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, zoals elke Nederlander
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:00:00 #153
43556 miss_dynastie
pi_52650655
quote:
Mijn hemel, je snapt toch echt wel dat dat gewoon twee verschillende dingen zijn? Voorverpakt is over het algemeen duurder en beter, in elk geval bij mijn C1000 wel. Dat dat betere spul mijn standaard is en ik dat mee zal nemen, wil niet zeggen dat dat ook de standaard prijs zou moeten zijn. Net als dat Honig macaroni er hetzelfde uitziet als huismerkmacaroni, maar er toch verschil in zit. Mag men dan ook niet adverteren met 'macaroni voor 59 cent', alleen maar omdat jouw standaard hoger ligt?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:00:22 #154
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_52650666
Ik heb gewerkt in de C1000, en ja de voorverpakte groenten zijn duurder dan de niet verpakte.

Uiteraard mag je niet zomaar paprika's uit de verpakking halen, dit mag echter wel wanneer het zakje van het product kapot is.

Dat deed ik in ieder geval altijd, verpakking kapot > bij de losse paprika's leggen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_52650693
Het slaat nergens op (maar dat is met dit hele topic), maar ik moet denken aan die postcodeloterij discussie waar TS heel erg tegen die vrouw was die er niet tegen kon dat ze niets had gewonnen. Ik zie toch een overeenkomst je kiest ook in dit geval bewust voor iets nl. betere kwaliteit (zeg je zelf), die eerst voor jou geselecteerd moest worden en daarna apart verpakt en waar je dus meer voor betaalt en dan vind je het raar dat de mindere kwaliteit goedkoper is of althans dat daarboven niet de hoogste kiloprijs hangt die vervolgens doorgestreept moet worden om er de 'aanbiedingsprijs' onder te zetten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:01:32 #156
36431 bleiblei
pi_52650695
De conclusie is dus eigenlijk dat de TS graag voor een dubbeltje topkwaliteit verwacht.
Pfoeh, krijg je een zwaar leven van .
pi_52650707
quote:
Schiet mij maar lek, die appels van 1,59 verkopen ze toch ook gewoon zoals geadverteerd???? Een betere versie van hetzelfde product kost dus 2,59, dat jij die dan aanziet voor die van de aanbieding is toch echt heel erg jouw probleem, kwestie van goed lezen en opletten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:02:31 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52650718
Een discussie over al dan niet verpakte paprika's, interesting...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:03:31 #159
3542 Gia
User under construction
pi_52650755
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:57 schreef Brad het volgende:

Als het echt zo is, dat ze de verpakte paprika's uit de verpakking halen en bij de andere leggen, dan zijn ze niet goed bezig. Maar heb jij er bewijs van dat ze dat doen?
Dat heeft ooit iemand verteld.

Ander voorbeeld. Als ik melk moet hebben, mag ik toch achteraan een pak versere pakken voor hetzelfde geld als de pakken die vooraan staan, net aan de datum!!
Als ik bamigroenten nodig heb, en ik vind de taugé die vooraan staat er niet uitzien, dan mag ik toch ook een pakje pakken dat achteraan staat, wat er verser uitziet!

Waarom mag dat bij paprika's niet?
Als het nu inderdaad ging om een ander merk paprika of een andere soort, dan is zo'n verschil te verklaren. Maar dat is echt niet zo. Als een ouder product wordt afgeprijsd, is dat ook normaal dat een verser product duurder is. Maar ook dat is niet het geval.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:03:42 #160
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_52650758
Damn

Dit topic is bijna net zo sad als mensen die hun hele kassabon natellen, en dan na een half uur erachter komen dat er op de een of andere reden 10 cent meer is afgehouden.
Dan gaan ze naar de informatiebalie hun 10 cent terugvragen ik wilde eigenlijk 10 cent uit mijn portomonnee halen en deze naar hem toegooien zulks een sadness
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_52650760
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:02 schreef Sjeen het volgende:
Een discussie over al dan niet verpakte paprika's, interesting...
vrijdagmiddag...
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:03:45 #162
43556 miss_dynastie
pi_52650761
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:01 schreef Loohcs het volgende:
Het slaat nergens op (maar dat is met dit hele topic), maar ik moet denken aan die postcodeloterij discussie waar TS heel erg tegen die vrouw was die er niet tegen kon dat ze niets had gewonnen.n.
Ik was ook heel erg tegen die vrouw, maar ik zie de overeenkomst die jij ziet niet, geloof ik
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:04:48 #163
109065 sungaMsunitraM
pi_52650783
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ander voorbeeld. Als ik melk moet hebben, mag ik toch achteraan een pak versere pakken voor hetzelfde geld als de pakken die vooraan staan, net aan de datum!!
Als ik bamigroenten nodig heb, en ik vind de taugé die vooraan staat er niet uitzien, dan mag ik toch ook een pakje pakken dat achteraan staat, wat er verser uitziet!

Omdat bij die melk en die bamigroenten alle pakken voor dezelfde prijs worden aangeboden
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:06:02 #164
43556 miss_dynastie
pi_52650818
quote:
Dat mag je juist wel, uit die hele bak paprika's voor prijs x mag je elke paprika pakken die je zint. Net als met de melk en taugé. Je mag alleen niet op eigen houtje beslissen dat je campina melk voor de prijs van huismerk meeneemt. Dat het op de groenteafdeling makkelijker valsspelen is dan met melk doet daar niets aan af.
pi_52650829
De amusementswaarde van dit topic is aan het dalen.. het wordt nu gewoon treurig
pi_52650843
quote:

[..]

Als het nu inderdaad ging om een ander merk paprika of een andere soort, dan is zo'n verschil te verklaren. Maar dat is echt niet zo. Als een ouder product wordt afgeprijsd, is dat ook normaal dat een verser product duurder is. Maar ook dat is niet het geval.
Omdat die voorverpakte paprika's als een ander product verkocht worden? Jouw vergelijking gaat pas op als je Campina melk overgiet in een C1000 pak om zo die 5ct winst te pakken..
pi_52650861
Ik krijg er nog lol in ook moet ik eerlijk toegeven...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:08:00 #168
3542 Gia
User under construction
pi_52650879
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:01 schreef bleiblei het volgende:
De conclusie is dus eigenlijk dat de TS graag voor een dubbeltje topkwaliteit verwacht.
Pfoeh, krijg je een zwaar leven van .
Nee, ik wil gewoon niet verkeerd voorgelicht worden.
Ik wil gewoon weten wat de prijs is van een product en dan wel de verse variant.
Als een product een prijs heeft, die normaal is voor dat product, dan mag ik daar gewoon een goede kwaliteit voor verwachten. Is de prijs lager dan normaal, dan kan ik verwachten dat de kwaliteit minder is.

Hier betaal je dus een normale prijs voor een minder goed product, terwijl het in die toestand dus eigenlijk goedkoper zou moeten zijn.

Ik heb er totaal geen probleem mee om de normale prijs te betalen voor een normaal vers product.
Wil ik minder betalen, dan neem ik genoegen met een mindere kwaliteit.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:08:30 #169
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_52650889
1. Voorverpakte dingen kosten duurder.
2 Voorverpakte producten mogen alleen bij losse producten gelegd worden als de verpakking kapot is / er 1 rot product bij zit.
3. Slotje
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:08:45 #170
109065 sungaMsunitraM
pi_52650897
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:07 schreef uncle_sjohie het volgende:
Ik krijg er nog lol in ook moet ik eerlijk toegeven...
Zowel TS als alle tegenstanders blijven tot in den treuren dezelfde argumenten heen en weer gooien en TS blíjft maar overtuigd van haar gelijk
pi_52650906
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik was ook heel erg tegen die vrouw, maar ik zie de overeenkomst die jij ziet niet, geloof ik
Bewust kiezen om niet mee te doen en klagen als je niet wint is bijna net zo raar als bewust kiezen voor betere kwaliteit (dat geeft ze toe) en dan klagen dat het duurder is.

Ik geef toe een beetje een rare gedachtekronkel, maar in dit topic kan dat wel vond ik.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:09:11 #172
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_52650916
Volgens mij staat er op het schapetiketje voor de verpakte groente ook altijd de kiloprijs erbij vermeld!

Het verpakken en schoonmaken/oppoetsen kost ook geld,moet terugverdient worden.

Voor de rest de verpakking kapot maken en een ander stickertje erop plakken Gewoon pure diefstal.

Heb het zelf ook een keer meegemaakt dat verpakte en verse rookworst als hetzelfde werden aangezien.. kon ik die klant ook niet aan het verstand brengen Zelfde argument..een rookworst is een rookworst

Je woont toch niet in Rijswijk btw?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:09:50 #173
3542 Gia
User under construction
pi_52650930
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Omdat bij die melk en die bamigroenten alle pakken voor dezelfde prijs worden aangeboden
Nee hoor, de datum van vandaag is meestal afgeprijsd.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:09:52 #174
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52650931
Overigens sinaasappels enzo in een netje wel ff netjes afwegen.

Soms gebeurd het dat personeel rotte eruit haalt alleen dan betaal je dus nog steeds de prijs van een volledig netje van bijv. een kilo terwijl er 2 uit zijn! (Dit is dus iets anders als voorverpakte producten als los afrekenen, want dan besteel je de winkel van haar verpakkingskosten etc.)

Ik vraag me af of Gia ook boos is dat voorgesneden boontjes duurder zijn.
[KNE]-Mod
pi_52650938
quote:

[..]

Jij zegt nu dus, dat alle "losse" paprika's, ALLEMAAL eerder verpakt waren geweest zoals de "verpakte" paprika's?

Dat lijkt mij onjuist.

Ik ben het er niet mee eens, maar ik denk na maikuul's post gelezen te hebben dat het inderdaad wel voor zal komen dat verpakte paprika's die wat minder mooi eruit zien, niet meer verkocht gaan worden als verpakte paprika's omdat net zoals jij, je de achterste/verse pak melk gaat pakken. Tussen de minder mooie losse paprika's valt het minder op en wordt het wellicht wel verkocht. Netter zou het zijn als ze een 35% korting sticker erop plakken, maar sommige supermarkten lossen het vast wel zo op.

Dat wil niet zeggen dat het dezelfde paprika's zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:10:23 #176
109065 sungaMsunitraM
pi_52650949
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wil gewoon weten wat de prijs is van een product en dan wel de verse variant.
Als een product een prijs heeft, die normaal is voor dat product, dan mag ik daar gewoon een goede kwaliteit voor verwachten. Is de prijs lager dan normaal, dan kan ik verwachten dat de kwaliteit minder is.
Je wordt niet verkeerd voorgelicht. What you see is what you get. De supermarkt biedt paprika's aan met een bepaalde kwaliteit en een bepaalde prijs. Aan jou om te beoordelen of je dat aanbod de moeite waard vindt.

Wat emmer je trouwens over 'normale' prijs en kwaliteit?
Stel dat de C1000 geen verpakte paprika's had, maar alleen die losse, zou je dan ook klagen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:10:27 #177
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_52650950

Er is wel zeker een verschil tussen paprika's

Voorbeeld: Paprikakweker 1 neemt het niet zo nauw, plukt ze wat later, geeft minder goed water, bemest minder goed, sorteert wat minder goed en heeft luizig personeel in dienst. Paprikakweker 2 is wat nauwkeuriger, investeert wat meer in zijn materialen, zorgt voor goed personeel en is nauwkeuriger in zijn teeltplan. Welke paprika's zullen in welke bak terecht komen en is het terecht dat 1 van de 2 kwekers meer geld vraagt voor zijn producten??

(Paprikakweker 3 is een biologische kweker )
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_52650971
quote:

[..]

En die 2 producten liggen er zij aan zij, zodat je die keus gemakkelijk kan maken.
quote:
Hier betaal je dus een normale prijs voor een minder goed product, terwijl het in die toestand dus eigenlijk goedkoper zou moeten zijn.
Moet je even op de prijzen letten.
quote:
Ik heb er totaal geen probleem mee om de normale prijs te betalen voor een normaal vers product.
Wil ik minder betalen, dan neem ik genoegen met een mindere kwaliteit.
En het feit dat er dus 2 duidelijk verschillend uitziende & verpakte soorten paprika's liggen met bijbehorende prijzen hinderen je hoe in die keuze?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:11:38 #179
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52650980
quote:

[..]

Dat staat meestal toch op het pakje, hoeveel dat kost?
En het is niet hetzelfde product, de voorverpakte zijn een ander product als de losse!

Volgens mij staan bij mij bij de appie wel trouwens 2 prijzen, een voor de losse per kg en een voor de voorverpakte per kg.
[KNE]-Mod
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:12:10 #180
43556 miss_dynastie
pi_52650996
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:08 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Bewust kiezen om niet mee te doen en klagen als je niet wint is bijna net zo raar als bewust kiezen voor betere kwaliteit (dat geeft ze toe) en dan klagen dat het duurder is.

Ik geef toe een beetje een rare gedachtekronkel, maar in dit topic kan dat wel vond ik.
O ja, het kan hier sowieso, dat ben ik met je eens, maar ik volgde de kronkel niet Nu wel trouwens
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:13:49 #181
3542 Gia
User under construction
pi_52651039
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:09 schreef ThE_ED het volgende:

Ik vraag me af of Gia ook boos is dat voorgesneden boontjes duurder zijn.
Heb ik al eerder aangegeven. Gesneden sla, gesneden boontjes, gesneden uitjes, enz.... heel logisch dat dat duurder is. Dit gaat gewoon om een verse rode paprika in een zakje en een verlepte rode paprika los. Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
pi_52651061
quote:

[..]

Ongelooflijk betrouwbaar ja. Inkoop van voorverpakte is duurder, die gaan ze enkel met gegronde redenen uit die pakken halen (vb dat ze eigenlijk al oud & verlept beginnen worden, dus daarom los verpakken zodat ze goedkoper zijn en misschien toch nog verkocht raken)

Kwaliteit (en in het pakje zitten paprika's van betere kwaliteit) betaal je gewoon voor, wil je dat niet dan koop je maar de losse.

Hoe weet jij in godsnaam dat het niet gaat om een andere soort paprika? Bij aardbeien is dat toch ook zo; als je ze los schept kosten ze niet zoveel, als je ze in een bakje koopt al een heel pak meer en als je voorgesorteerde koopt die allemaal dezelfde grootte hebben dan vragen ze er best veel voor. Ga jij ook zo'n bakje nemen, de aardbei'tjes uitgieten in een schepje en ze aan die prijs meenemen? Haast je maar snel terug naar de losse paprika's en zoek daar een uur lang naar de paar mooiste exemplaren, de rest ondertussen goed bepampelend zodat ze sneller kapot gaan...

Oudere producten worden wel degelijk vaak afgeprijsd (bij vlees toch), als ze verkocht worden op de vervaldag dan gaat daar vaak 50% af. Verder is dat niet belangrijk hier, daar gaat het om producten die even goed zijn, of die fles cola nu nog 6 maand of nog 3 maand goed is; who cares, binnen de week is die fles toch op
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:01 #183
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651081
quote:
Dezelfde appels, alleen kost een goed product niet 1,59 per kilo, maar 2,59 per kilo.
Zoals je zelf al zegt zijn het dus niet dezelfde appels.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:06 #184
109065 sungaMsunitraM
pi_52651085
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef Gia het volgende:
Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
Hoezo de volle mep? Gewoon de prijs die op het schap staat. Misschien is in die prijs al meegenomen dat die paprika's niet de aller aller beste kwaliteit zijn.
Een aanbieder hoeft jou toch niet te vertellen hoe zijn prijzen tot stand komen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:16:56 #185
3542 Gia
User under construction
pi_52651149
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Stel dat de C1000 geen verpakte paprika's had, maar alleen die losse, zou je dan ook klagen?
Als de kwaliteit niet goed is, wel, ja.
Als er alleen maar losse paprika's zijn, lekker stevig, zoals in een bepaalde tijd van het jaar het geval is, dan hoor je mij niet klagen.
Voor een slechtere kwaliteit wil ik gewoon niet de volle mep betalen. Prijs die af en laat gewoon zien wat de normale prijs is voor goede paprika's.
pi_52651157
Gia, ga naar de supermarkt en ga daar naar het verschil vragen tussen de verpakte en de losse paprika's.

Ik ga nog wat werk doen

toch nog edit
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er alleen maar losse paprika's zijn, lekker stevig, zoals in een bepaalde tijd van het jaar het geval is, dan hoor je mij niet klagen.
Voor een slechtere kwaliteit wil ik gewoon niet de volle mep betalen. Prijs die af en laat gewoon zien wat de normale prijs is voor goede paprika's.
Conclusie. De C1000 heeft gewoon geen goede kwaliteit losse paprika's.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:17:51 #187
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651173
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
Ja omdat die verpakte dus beter zijn dan de losse, buiten de verpakkignskosten nog.
Je zou ook kunnen zeggen; je betaald de volle mep voor goede en je betaald minder voor de verlepte.

Dat de winkel adverteerd met de prijs van de verlepte is om types zoals jou tot kopen aan te zetten. Bij auto's staat ook "altijd" een belachelijk lage prijs, alleen heb je dan de meest basic auto die ze konden vinden van dat type en kost de autoradio je al extra.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:18:58 #188
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651204
quote:

[..]

Jij doet het steeds voorkomen alsof de "verlepte" minder zijn als de standaard, nee de verlepte zijn de standaard en dus het goedkoopst, de mooie verpakte zijn meer!

En dat is misschien kut, maarja.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:20:13 #189
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651235
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hoezo de volle mep? Gewoon de prijs die op het schap staat. Misschien is in die prijs al meegenomen dat die paprika's niet de aller aller beste kwaliteit zijn.
Een aanbieder hoeft jou toch niet te vertellen hoe zijn prijzen tot stand komen?
Gia is zo iemand die blij is als die verlepte een 50c duurder zijn maar er staat dat ze van 2 euro meer afgeprijsd zijn. Want dan heeft ze het idee dat ze korting heeft gekregen.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:21:21 #190
109065 sungaMsunitraM
pi_52651267
quote:

Eh, dat is nou juist de grap van seizoensgroenters: dat ze in bepaalde delen van het jaar
-én van hoge kwaliteit
-én in grote hoeveelheden beschikbaar
-én dus ook goedkoop zijn
gewoon omdat net op dat moment de oogst is

Buiten het seizoen zijn ze slechter én duurder, bijvoorbeeld omdat er dan minder aanbod is, en ze geïmporteerd of lang bewaard moeten worden voor ze in de winkel komen te liggen.

Kwestie van beschikbarheid, vraag ende aanbod enzo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:48 #191
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651328
o-m-g, wat is dat wijf dom
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:54 #192
3542 Gia
User under construction
pi_52651331
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:17 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja omdat die verpakte dus beter zijn dan de losse, buiten de verpakkignskosten nog.
Je zou ook kunnen zeggen; je betaald de volle mep voor goede en je betaald minder voor de verlepte.
Ik vergelijk de prijs met de prijzen in andere supermarkten en kom zodoende tot de conclusie dat je de volle mep betaalt voor een verlept product. Je mag toch tegenwoordig nog wel een normale kwaliteit verwachten voor een gewone prijs. (gewoon als in 'vergeleken met andere winkels')
quote:
Dat de winkel adverteerd met de prijs van de verlepte is om types zoals jou tot kopen aan te zetten. Bij auto's staat ook "altijd" een belachelijk lage prijs, alleen heb je dan de meest basic auto die ze konden vinden van dat type en kost de autoradio je al extra.
Bij een auto weet je dat daar dan niks op en aan zit.
Als ik een advertentie zie van C-1000 waar staat dat kiwi's 2 euro per kilo zijn, dan mag ik toch gewoon een goede kwaliteit kiwi verwachten!!
Bijvoorbeeld aardappelen. Zijn maar op één manier verpakt. Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:26 #193
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651373
PER KILO
TRUT, LE-ZEN

niet per vooverpakte 6
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:50 #194
3542 Gia
User under construction
pi_52651383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:23 schreef Jumparound het volgende:
o-m-g, wat is dat wijf dom
En wat ben jij slecht opgevoed. Maar ja, je bent ook pas 6, hè!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:26:03 #195
109065 sungaMsunitraM
pi_52651389
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:23 schreef Gia het volgende:
Als ik een advertentie zie van C-1000 waar staat dat kiwi's 2 euro per kilo zijn, dan mag ik toch gewoon een goede kwaliteit kiwi verwachten!!
Bijvoorbeeld aardappelen. Zijn maar op één manier verpakt. Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
Nee. Jij bent de consument. Wie betaalt bepaalt.
Als níemand die producten koopt, dan zal de aanbieder de prijs echt wel aanpassen, anders verkoopt hij niks en gaat hij failliet.
Wil jíj de aangeboden kwaliteit niet hebben voor die prijs, maar zijn er genoeg anderen die het wel willen hebben, dan is dat jammer voor jou, maar dan zal de prijs niet dalen

Nooit gedacht dat ik wat ik op de middelbare school bij economie geleerd heb nog eens zou kunnen gebruiken in een discussie op Fok
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:26:25 #196
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651401
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat ben jij slecht opgevoed. Maar ja, je bent ook pas 6, hè!
precies, maar zoveel stupiditeit in 1 fokking topic kom je dan ook niet tegen
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:27:18 #197
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651422
quote:

[..]

Ik vergelijk de prijs met de prijzen in andere supermarkten en kom zodoende tot de conclusie dat je de volle mep betaalt voor een verlept product. Je mag toch tegenwoordig nog wel een normale kwaliteit verwachten voor een gewone prijs. (gewoon als in 'vergeleken met andere winkels')
Je mag natuurlijk klagen bij jouw winkel dat je hun producten relatief slecht vind, maar dat heeft niets met het verschil verpakt- onverpakt te maken. Dat bij een andere winkel haar mindere, onverpakte paprika's even goed zijn als de verpakte bij de C1000 staat los van het prijsverschil tussen de twee soorten product aanbod bij de C1000.

En je kunt natuurlijk altijd naar die andere winkel gaan. Maar zelf maar producten afprijzen als het ware omdat je ze de prijs niet waard vind is gewoon diefstal natuurlijk. Misschien krijg je wel korting als je gewoon met een redelijke klacht komt over hun relatief slechte producten.
[KNE]-Mod
pi_52651436
quote:
Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
Ja, je mag gerust klagen dat er rotte aardappelen tussen zitten en dat je een betere kwaliteit verwacht.

ohja, ik ging werken
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:27 schreef ThE_ED het volgende:
En je kunt natuurlijk altijd naar die andere winkel gaan. Maar zelf maar producten afprijzen als het ware omdat je ze de prijs niet waard vind is gewoon diefstal natuurlijk. Misschien krijg je wel korting als je gewoon met een redelijke klacht komt over hun relatief slechte producten.
amen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:28:31 #199
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651454
wat denkt ze dan, dat we nog in communistisch rusland leven ofzo?
in haar wereld hebben de gealieerde legers westeuropa niet ontzet?
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:30:08 #200
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651501
correctie, brits / amerikaans
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:32:04 #201
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651563
rusland was natuurlijk ook 1 der geallieerde legers
grappig toch wel, verandering van onderwerp.

Misschien dat er ook wel mensen klaagden over de gebrekkige kwalteit van bloembollen in de hongerwinter

of dat je minder voor een skoda betaald dan voor een VW, terwijl ze toch van bijna de zelfde materialen worden gemaakt...
Ecosia
pi_52651593
quote:

[..]

[KNIP]

[..]

Als er staat dat dat over de losse kiwi's gaat, dan gaat het over de losse kiwi's (lijkt me heel logisch). Als er vervolgens nog een duurdere variant is die speciaal zijn geselecteerd, glimmen en waarvan de haartjes zijn gekamd wil dat nog niet zeggen dat standaard kiwi's slecht zijn of minder qua smaak. Bovendien mag je bij de losse zelf selecteren, dus een paar goede moet je wel kunnen vinden.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:34:09 #203
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651622
Als je 100 auto's samen koopt zijn ze per stuk ook goedkoper als 1tje die je los koopt, dat kan toch eigenlijk ook niet.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:34:51 #204
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52651642
Met een rotte kiwi kun je overigens wel terug naar de winkel, mits je zelf nog niet kon zien dat hij rot was.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:35:23 #205
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651658
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:34 schreef Pool het volgende:
Met een rotte kiwi kun je overigens wel terug naar de winkel.
Maar kiwi's zijn toch beschermd!
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:35:50 #206
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651678
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:34 schreef Pool het volgende:
Met een rotte kiwi kun je overigens wel terug naar de winkel, mits je zelf nog niet kon zien dat hij rot was.
al was het maar om mee te smijten als je je 20 cent niet terug krijgt
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:36:16 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52651699
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Niet als ze al dood zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:37:06 #208
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651719
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Niet als ze al dood zijn.
ik heb hier een onbeschemde kiwi
wilt u daar een condoom bij?
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:37:22 #209
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52651729
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

!

dus, waar het eigenlijk zo is dat de onverpkte paprikas de prijs zijn en de verpakte variant dus duurder, vind Gia dat de verpakte paprika standaard moet zijn en de gewone paprika goedkoper. ik vat m denk ik .
put
your
clothes
on!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:38:45 #210
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651773
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

!

dus, waar het eigenlijk zo is dat de onverpkte paprikas de prijs zijn en de verpakte variant dus duurder, vind Gia dat de verpakte paprika standaard moet zijn en de gewone paprika goedkoper. ik vat m denk ik .
en dat alle supermarkten de zelfde prijs moeten vragen voor de zelfde producten...
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:38:52 #211
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651779
quote:

[..]

!

Dus verhoogt de C1000 de geadverteerde prijs naar de verpakte en krijgen wij een topic over dat de paprika's ineens duurder zijn. Lijkt me een mooie deal.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:39:34 #212
36431 bleiblei
pi_52651800
quote:

[..]

!

Goed zo .
Ik heb dat overigens ook altijd bij producten .
Ik vind dat de goede kwaliteit de standaard prijs moet hebben en de gewone lekker goedkoop .
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:40:57 #213
109065 sungaMsunitraM
pi_52651853
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind dat de goede kwaliteit de standaard prijs moet hebben en de gewone lekker goedkoop .
Dus je bent het eens met TS?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:44:12 #214
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52651939
quote:

[..]

Goed zo .
Oneens. Ik vind dat de goede kwaliteit lekker goedkoop moet zijn en de gewone supergoedkoop!
pi_52651975
quote:

[..]

Goed zo .
Je snapt wel dat dan de standaardprijs gewoon omhoog gaat? En dat de 'goedkope' producten gewoon dezelfde prijs houden, waardoor het alleen maar lijkt alsof je een voordeeltje hebt.
pi_52652111
quote:

[..]

[..]

T*ring zeg, zielig oud wijf, sowieso janken om die paar centen, en maar volhouden terwijl heel de wereld je ongelijk geeft

a) Hoe kan jij zien dat het dezelfde paprika's zijn??? Heb je ze getest??? (en dan nog... voor vers betaal je meer)
b) Van beide producten staat gewoon normaal de prijs in de winkel. Wat loop je dan te boeren dat "ze de losse paprika's normaal geprijsd hebben en de goeie duurder hebben gemaakt." Het zijn 2 verschillende producten met eigen prijs. Net als appels met peren vergelijken...

Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:49:38 #217
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_52652118
Misschien dat TS het zo begrijpt??

pi_52652137
'Standaardprijs' is een relatief begrip. De goedkope stinkpaprika kost bij de Super de Boer net zoveel als de stevige verse van de C1000. Daarom is dit ook zo'n zinloze discussie. Winkeliers mogen vragen wat ze willen en iederen heeft een andere kijk op prijzen. Zeker begrippen als 'standaardprijs' en 'volle mep' gaan gewoon nergens over in een kwestie als deze.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:55:01 #219
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52652278
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef Brupje het volgende:

[..]

Zoals jij het zegt klopt het niet. Afdingen mag.
Maar wanneer jij de verpakking open maakt ben je verplicht om tot kopen over te gaan.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:56:47 #220
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52652328
Gia, je bent wel eigenwijs hè
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:57:58 #221
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52652363
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:49 schreef BettyWeter het volgende:

[afbeelding]
WTF!!!??? Hebben ze bij jou C1000 alleen maar rooie paprika's!!!??
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:01:05 #222
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_52652461
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:57 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

WTF!!!??? Hebben ze bij jou C1000 alleen maar rooie paprika's!!!??
Nee, maar laten we het voor TS niet ingewikkelder maken dan het al is. Als we er ook al groene, gele en puntpaprika's bijhalen is het einde helemaal zoek...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:02:18 #223
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52652506
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:01 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Nee, maar laten we het voor TS niet ingewikkelder maken dan het al is. Als we er ook al groene, gele en puntpaprika's bijhalen is het einde helemaal zoek...
Oe, oe, en pepertjes!!!
pi_52652681
Dat is overal mee, dat er met de goedkoopste versie wordt geadverteerd. Voor meer kwaliteit betaal je ook meer.
Als er met een autoprijs wordt geadverteerd is dat ook altijd de standaard prijs zonder alle extra's.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_52652763
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:56 schreef JamesBrownie het volgende:
Gia, je bent wel eigenwijs hè hebt echt, werkelijk, helemaal niets te doen he?
pi_52652781
Volgens mij komt ze niet meer
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:12:08 #227
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52652858
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:09 schreef thaleia het volgende:

[..]
Dat schreef ik niet.

Maar okee.
pi_52653012
Dat schreef ik Veertig (of god weet hoeveel het er zijn) berichten typen over paprika's, terwijl het zulk mooi weer is
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:20:25 #229
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52653165
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:16 schreef thaleia het volgende:
Dat schreef ik Veertig (of god weet hoeveel het er zijn) berichten typen over paprika's, terwijl het zulk mooi weer is
Weet ik, het was ook maar een grapje.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:33:04 #230
3542 Gia
User under construction
pi_52653570
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:45 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Je snapt wel dat dan de standaardprijs gewoon omhoog gaat? En dat de 'goedkope' producten gewoon dezelfde prijs houden, waardoor het alleen maar lijkt alsof je een voordeeltje hebt.
Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Sorry, maar was even met de hond weg.
pi_52653618
Er bestaat helemaal geen standaardprijs.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:38:05 #232
3542 Gia
User under construction
pi_52653722
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:34 schreef Fastmatti het volgende:
Er bestaat helemaal geen standaardprijs.
Dagprijs dan, whatever. De prijs per kilo voor paprika's zoals vastgesteld op die dag.

Laatste keer, dan ga ik koken, het is normaal dat iets wordt afgeprijsd als de kwaliteit minder wordt. Het is niet normaal dat iets duurder is dan de normale kiloprijs, alleen omdat het verser is. De duurste prijs is dan feitelijk de prijs per kilo, hoewel die niet wordt aangegeven.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:40:56 #233
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52653816
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is niet normaal dat iets duurder is dan de normale kiloprijs, alleen omdat het verser is.
Waarom niet?
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:41:52 #234
36431 bleiblei
pi_52653854
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:45 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Psst sarcasme .
pi_52653880
Ik zou trouwens even contact op nemen met de lokale SP om dit onrecht recht te zetten.
pi_52653900
quote:

[..]

Dagprijs dan, whatever. De prijs per kilo voor paprika's zoals vastgesteld op die dag.

Laatste keer, dan ga ik koken, het is normaal dat iets wordt afgeprijsd als de kwaliteit minder wordt.
Het is normaal dat fruit en groente dat niet meer voldoet weggegooid wordt. Los fruit en groente zal normaal geen afgeprijsde sticker krijgen.
quote:
Het is niet normaal dat iets duurder is dan de normale kiloprijs, alleen omdat het verser is.
Het is niet duurder dan de normale kiloprijs, omdat het een ANDER product betreft. Namelijk een speciaal voorgeselecteerde paprika van hogere kwaliteit die ook nog verpakt is.
quote:
De duurste prijs is dan feitelijk de prijs per kilo, hoewel die niet wordt aangegeven.
Zie hierboven. Het betreft een ANDER product.

Anyway, ik geef het op om uit te leggen dat het een ANDER product is.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:43:36 #237
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52653908
Verpakkingskosten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52653935
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:42 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou trouwens even contact op nemen met de lokale SP om dit onrecht recht te zetten.
Die doen alleen tomaten.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52654048
quote:

[..]

Laatste keer, dan ga ik koken, het is normaal dat iets wordt afgeprijsd als de kwaliteit minder wordt. Het is niet normaal dat iets duurder is dan de normale kiloprijs, alleen omdat het verser is. De duurste prijs is dan feitelijk de prijs per kilo, hoewel die niet wordt aangegeven.
Er is geen normale kiloprijs. Je hebt verschillende prijzen voor paprika.

- Prijs bij de boer
- Prijs op de veiliing
- Prijs op de markt
- Prijs in de supermarkt

En op deze vier plekken heb je ook nog verschillende prijzen aan de hand van kwaliteit, supermarktketen etc. Er is gewoon geen standaardprijs. Dat jij toevallig de goedkopere paprika's bij de C1000 aanmerkt als de standaardprijs is jouw keuze.
pi_52654277
ik zou een van die heel goedkope paprika's kopen, daar alle pitjes uithalen en opsparen als zaad. Als je die volgend jaar plant, dan heb je zelfs nog véél meer paprika's en allemaal voor niets!!!

Verder vraagt een winkel wat hij wil voor zijn producten, al vraagt hij voor de ene paprika 2000¤ en voor de andere 1¤, als je zo eentje meeneemt in je winkelkar ga je akkoord met de prijs. Ben je niet akkoord ga je maar anders.

Soms denk ik dat een blacklist mooi zou zijn voor de winkeliers. Iedereen een pasje, en daarmee kunnen ze dan direct zien of ze die persoon wel in hun supermarkt toelaten... Ben jij ook zo iemand die bij de losse groenten zijn zakje weegt, het etiketje neemt, nog wat bijvult & dan het zakje sluit?
pi_52654581
Toevallig ging ik vandaag goulash maken, en dus heb ik paprika's gekocht, zowel losse (89ct/st) rode als zo'n setje van 3 (2euro) bij elkaar verpakt, en ik kan uit vrij recente ervaring spreken dat de kwaliteit gelijk is. Het mooiste is nog dat zo'n setje van 3 dus goedkoper is dan 3 losse, wahaaaaa Na verwerking in de goulash (die as we speak staat te sudderen) kan ik ook zeggen dat de grootte nagenoeg gelijk is, de groene in het zakje was ietsjes kleiner dan de losse rode, maar er zat meer vruchtvlees(?) in, dus netto naar gewicht gerekend is er evenveel paprika.

De prijs was zowel bij de AH als de Plus exact hetzelfde, zowel de losse als de voorverpakte, en alhoewel ik niet alle individuele paprika's heb gefotografeerd en vergeleken kon ik zo 123 weinig verschil zien. (en nee, ik ben er niet apart om weggeweest, ze zitten nagenoeg naast elkaar, en ik moest bij beide wat hebben)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:19:30 #242
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52654891
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:49 schreef BettyWeter het volgende:

[afbeelding]
en voorverpakte hersenen?
put
your
clothes
on!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:33:01 #243
3542 Gia
User under construction
pi_52655259
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:43 schreef Brad het volgende:

Anyway, ik geef het op om uit te leggen dat het een ANDER product is.
Behalve als het zakje per ongeluk kapot gaat, dan wordt het bij de andere losse producten gelegd en is het ineens hetzelfde product.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:34:39 #244
3542 Gia
User under construction
pi_52655290
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:
Ben jij ook zo iemand die bij de losse groenten zijn zakje weegt, het etiketje neemt, nog wat bijvult & dan het zakje sluit?
Nee.
pi_52655291
Paprikatopic!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52655296
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Behalve als het zakje per ongeluk kapot gaat, dan wordt het bij de andere losse producten gelegd en is het ineens hetzelfde product.
Omdat het anders weggegooid moet worden. Zo probeert de winkelier nog iets van zijn investering terug te krijgen. Logisch toch?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:38:26 #247
3542 Gia
User under construction
pi_52655383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:08 schreef uncle_sjohie het volgende:
Toevallig ging ik vandaag goulash maken, en dus heb ik paprika's gekocht, zowel losse (89ct/st) rode als zo'n setje van 3 (2euro) bij elkaar verpakt, en ik kan uit vrij recente ervaring spreken dat de kwaliteit gelijk is. Het mooiste is nog dat zo'n setje van 3 dus goedkoper is dan 3 losse, wahaaaaa Na verwerking in de goulash (die as we speak staat te sudderen) kan ik ook zeggen dat de grootte nagenoeg gelijk is, de groene in het zakje was ietsjes kleiner dan de losse rode, maar er zat meer vruchtvlees(?) in, dus netto naar gewicht gerekend is er evenveel paprika.

De prijs was zowel bij de AH als de Plus exact hetzelfde, zowel de losse als de voorverpakte, en alhoewel ik niet alle individuele paprika's heb gefotografeerd en vergeleken kon ik zo 123 weinig verschil zien. (en nee, ik ben er niet apart om weggeweest, ze zitten nagenoeg naast elkaar, en ik moest bij beide wat hebben)
Als de prijs gelijk is en de kwaliteit ook nagenoeg gelijk is, is er geen probleem, toch?

Maar 89 ct. voor één paprika!!! Nog in geen 89 jaar.

Maar goed, als dat de huidige paprikaprijs is, voor een verse paprika, dan heb ik niks gezegd. Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
pi_52655571
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:38 schreef Gia het volgende:
Het gaat je echt alleen maar om de prijs he.

Doet me denken aan van die bijstandstrekkers die op de tv aan het klagen waren over het feit dat ze alleen maar biefstuk in de aanbieding konden kopen. Die biefstuk was dan minder goed dan normale biefstuk
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:49:22 #249
3542 Gia
User under construction
pi_52655692
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het gaat je echt alleen maar om de prijs he.
Ik zeg toch dat ik niks gezegd heb. Schijnbaar is het bij C-1000 dus inderdaad goedkoper dan bij andere als je alleen naar de losse kijkt. Is alleen wat onduidelijk aangegeven.

Maar goed. Hoef toch geen groente en fruit meer van C-1000, niet na die perziken! Gatver....
pi_52655736
quote:

[..]

Als de prijs gelijk is en de kwaliteit ook nagenoeg gelijk is, is er geen probleem, toch?

Maar goed, als dat de huidige paprikaprijs is, voor een verse paprika, dan heb ik niks gezegd. Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
Die ik heb gekocht bij de AH zijn dan wel gaaf en vers, misschien dat dat een deel van het prijsverschil verklaard? (jij noemt ook winkels uit een iets andere gemiddelde prijsklasse) Verder kies ik ook voor gemak (alles op 1 plek kopen), ik had ze nl ook vanmiddag wel op de markt kunnen halen, maar ik had geen zin om ze mee te sjouwen naar kantoor.
pi_52655902
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik niks gezegd heb. Schijnbaar is het bij C-1000 dus inderdaad goedkoper dan bij andere als je alleen naar de losse kijkt. Is alleen wat onduidelijk aangegeven.

Maar goed. Hoef toch geen groente en fruit meer van C-1000, niet na die perziken! Gatver....
Wat jij zo te horen zoekt is een ouderwetse groenteboer, maar ja, de meesten daarvan hebben wij Nederlanders met ons voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten tig jaar geleden al over de kling geholpen.

Een mooie vergelijking is de MKZ crisis van een aantal jaren geleden, al die dieren werden afgemaakt, en aangezien dit pontificaal in het journaal kwam, walgde half Nederland collectief van het aanzicht van wat er allemaal gebeurd voordat het vlees op zo'n mooi groen schaaltje ligt bij de supermarkt. Iedereen viel over elkaar heen om te roepen hoe zielig dat alles wel niet was, en dat het niet kon, maar het gebruik van bijvoorbeeld biologisch vlees is sindsdien niet noemenswaardig gestegen. Mijn punt in deze is: Nederlanders willen van alles, totdat het ze zelf geld kost, en ik moet zeggen, jijzelf bent er een mooi voorbeeld van. Als je kwaliteit wilt moet je naar een vakman, dat geldt voor groente, vlees, bloemen etc etc.
pi_52655915
Hier nog een topic met recepten, voor het geval je toch besluit een paprika te kopen.

Gevraagd: Paprika recepten
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:06:29 #253
43556 miss_dynastie
pi_52656084
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:58 schreef uncle_sjohie het volgende:
Wat jij zo te horen zoekt is een ouderwetse groenteboer, maar ja, de meesten daarvan hebben wij Nederlanders met ons voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten tig jaar geleden al over de kling geholpen.
Zij zoekt helemaal geen groenteboer, want die beste man kan haar vast niet aan d'r verstand peuteren waarom hij tomaten heeft van 8 euro per kilo en van 2 euro per kilo en waarom ze die van 8 euro niet voor 2 euro mag hebben, terwijl het toch dezelfde tomaten zijn
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:07:50 #254
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52656118
Gia!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_52656815
quote:
Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
Ongelooflijk dat je die prijzen zo bekijkt en dan nog onthoudt ook... als ik inkopen doe (ok, ik doe mijn inkopen via het internet, zélfs vlees, groeten & fruit) dan weet ik zelfs niet eens wat de dingen die ik gekocht heb kosten, laat staan dat ik weet hoeveel het in een andere winkel kost.

Jij loopt eerst alle winkels af om te kijken waar de paprika's het goedkoopste zijn, en dan ga je terug naar de goedkoopste winkel vooraleer je ze koopt??? Komaan zeg, als dat zo is ben je echt zielig dat je niets beters te doen hebt... als je een recept wil maken waar producten in zitten die ietsjes duurder zijn dan doorsnee (en dan nog, paprika's vind ik niet eens duur), dan moet je gewoon niet zagen, als paprika's te duur zijn eet je maar spinaziepatatten ofzo, dat zal wel goedkoper zijn.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:46:56 #256
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52656997
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

JEZUS BEN JE NOU DOM OF PROBEER JE ONS OP TE NAAIEN ZEG?!
[KNE]-Mod
pi_52657060
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

JEZUS BEN JE NOU DOM OF PROBEER JE ONS OP TE NAAIEN ZEG?!
ik hoop voor haar het 2de...
pi_52657248
Misschien is TS van mening dat er zou moeten staan: paprika's vanaf X per kilo?
of zelfs: losse paprika's X per kilo?

heb je trouwens enig idee hoeveel paprika's je had kunnen kopen van het bedrag dat je verdiend zou hebben als je de tijd die je hebt besteed aan dit topic in werk had gestoken?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:34:04 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_52658240
Pas je op dat je geen hartaanval krijgt? Je maakt je al een hele middag druk om een paprika
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52660737
Maar volgens de TS zou een Ferrari en een Fiat dezelfde prijs moeten hebben? Ze komen immers bij hetzelfde bedrijf vandaan en je kan in beide rijden...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_52661107
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en voorverpakte hersenen?

Dit topic moet even in m'n active topics. In m'n bookmarks zelfs, om door te gaan voor meest lachwekkende topic van 2007.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:38:45 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52661553
Overigens vind ik 't wel grappig dat Gia in allerlei topics mensen de les aan het lezen is dat ze geen misbruik moeten/mogen maken van sociale voorzieningen en ander rechtse praat, en dat ze zodra ze bij de groenteafdeling komt haar hele moraal opzij gooit
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:42:52 #263
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52661662
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:38 schreef gronk het volgende:
Overigens vind ik 't wel grappig dat Gia in allerlei topics mensen de les aan het lezen is dat ze geen misbruik moeten/mogen maken van sociale voorzieningen en ander rechtse praat, en dat ze zodra ze bij de groenteafdeling komt haar hele moraal opzij gooit
het verbaast me nog dat ze d'r kinderen niet bij haalt als argumentatie, voorverpakt of niet!
put
your
clothes
on!
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:45:23 #264
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52661736
Oh god, is Gia er weer? !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:58:56 #265
3542 Gia
User under construction
pi_52669993
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:39 schreef Athmozz het volgende:
Jij loopt eerst alle winkels af om te kijken waar de paprika's het goedkoopste zijn, en dan ga je terug naar de goedkoopste winkel vooraleer je ze koopt???
Nee. Ik ga eerst naar de Aldi, wat ze daar hebben en naar mijn tevredenheid, koop ik daar.
Daarna, of de volgende dag ga ik naar de Jumbo, daar koop ik zoveel mogelijk de rest van de boodschappen. Tot slot koop ik bij C-1000 het vlees.

Als ik doordeweek vlees nodig heb en nog een kleinigheidje, bijvoorbeeld melk of zo, dan ga ik naar C-1000 en niet naar 2 winkels.

Het gaat er ook niet om dat ik per se dure paprika's wil voor een goedkope prijs, maar mij gaat het erom dat ik, m.i. verkeerd wordt voorgelicht over de prijzen van groente en fruit bij C-1000. Zoals iemand al eerder aangaf, die kocht bij een andere supermarkt 2 paprika's, één verpakt en één onverpakt en die waren even goed en even duur. Dan weet je wat het kost, en daar kies je dan voor.
Bij C-1000 weet je bijvoorbeeld wat granny's kosten per kilo. Maar pak je dan een schaal, dan blijken ze ineens een stuk duurder te zijn. Wat jullie daarvan vinden, boeit me niet zo. IK vind het raar dat een slecht product niet goedkoper is dan de aangegeven prijs, maar een goed product juist duurder.
Je weet dan niet waar je aan toe bent.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:34 schreef Troel het volgende:
Pas je op dat je geen hartaanval krijgt? Je maakt je al een hele middag druk om een paprika
Valt wel mee hoor. Denk dat anderen zich drukker maken dan ik, gezien de scheldpartijen.
pi_52670043
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 08:58 schreef Gia het volgende:
Je weet juist wel waar je aan toe bent, alle winkels adverteren met hun goedkoopste versie van het product, dus je weet dat in alle winkels de kwaliteitsversie een pak meer zal kosten.

Als je een autoreclame ziet zetten ze daar ook altijd de meest luxeversie op de foto, en staat er de prijs van de goedkoopste versie waar je juist de carrosserie; motor; stoelen & stuur krijgt, dat is gewoon normaal en dus te verwachten. Je weet dus wel waar je aan toe bent.

Het zou iets anders zijn moesten ze géén appels hebben voor die prijs, maar ze hebben wel degelijk de door jou gewenste Granny's tegen de prijs die in het foldertje staat, dus je kan ze nemen. Dat je als je daar toekomt die appels ineens niet goed genoeg vindt en andere wenst is jouw keuze, niet die van de C1000
  Moderator zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:20:08 #267
9859 crew  Karina
Woman
pi_52670141
Is deze paprikadiscussie nou nog steeds bezig? Die paprika's zullen onderhand wel in de aanbieding zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_52670210
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:20 schreef Karina het volgende:
Is deze paprikadiscussie nou nog steeds bezig? Die paprika's zullen onderhand wel in de aanbieding zijn.
maar de voorverpakte niet!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:51:19 #269
242 Pinball
Electric Monk
pi_52670377
Goed topic.

Ik ga zometeen even naar de Appie paprika's halen, maar dan wel voor de Aldi prijs.
Want het zijn toch zeker dezelfde paprika's!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_52670412
quote:

[..]

het zijn niet dezelfde paprika's, idioot. dat heb je toch zelf in je OP gezegd.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:05:49 #271
109065 sungaMsunitraM
pi_52670487
Wat fijn om wakker te worden, achter Fok te kruipen en dan dit topic weer bovenaan mijn AT te zien.
pi_52670537
quote:

[..]

Het gaat er ook niet om dat ik per se dure paprika's wil voor een goedkope prijs, maar mij gaat het erom dat ik, m.i. verkeerd wordt voorgelicht over de prijzen van groente en fruit bij C-1000.
Je wordt helemaal niet verkeerd voorgelicht, je hebt gewoon zelf niet goed gekeken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:21:59 #273
109065 sungaMsunitraM
pi_52670630
Ze kijkt wel goed, ze denkt alleen verkeerd
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:24:22 #274
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_52670657
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:21 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Dit topic moet even in m'n active topics. In m'n bookmarks zelfs, om door te gaan voor meest lachwekkende topic van 2007.
So true.
On my sleeve.....
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:43:13 #275
43556 miss_dynastie
pi_52670847
quote:
Het gaat er ook niet om dat ik per se dure paprika's wil voor een goedkope prijs, maar mij gaat het erom dat ik, m.i. verkeerd wordt voorgelicht over de prijzen van groente en fruit bij C-1000.
Waarom dan? Ik snap echt niet waarom je verkeerd wordt voorgelicht. Je komt in de winkel, je ziet de prijs en denkt dan 'ja, dat is het waard' of 'nee, laat maar zitten'. Soms is er een batch mindere appels, soms zijn de paprika's wat minder van kwaliteit. Het staat iedereen vrij ze dan te kopen of te laten liggen. Als ze adverteren met 'A-klasse paprika's voor maar 99 cent per kilo', dan zou je gelijk hebben. Maar dat zeggen ze niet.
quote:
Bij C-1000 weet je bijvoorbeeld wat granny's kosten per kilo. Maar pak je dan een schaal, dan blijken ze ineens een stuk duurder te zijn.
Dat is dan ook een ander product dan de losse granny's, zoals meerdere malen is aangegeven.
quote:
Je weet prima waar je aan toe bent, het staat je alleen niet aan.
En weet je, bij je mening blijven is normaalgesproken best oké, maar als er meer dan 50 mensen zijn die je visie niet delen op zeer feitelijke gronden en je blijft bij een hautain 'wat jullie daarvan vinden boeit me niet', want ik heb mijn mening klaar en lalalalala, dan is er echt maar één smilie op je van toepassing:
pi_52671711
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij de aldi hebben ze uitstekende paprika's (verpakt en wel) en nog niet de helft van de prijs die ze los bij de c-1000 rekenen.
Ja gaat alleen 15 jaar eerder dood door het overschot aan bestrijdingsmiddelen wat erop/in zit
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:44:33 #277
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52671780
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:40 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja gaat alleen 15 jaar eerder dood door het overschot aan bestrijdingsmiddelen wat erop/in zit
Het is wel veel goedkoper om eerder dood te gaan
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_52671788
TS begrijpt het verschil tussen klasse A en B niet omdat ze zelf geen klasse heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door schaakkipje op 26-08-2007 12:55:06 ]
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_52671829
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:44 schreef doeka het volgende:

[..]

Het is wel veel goedkoper om eerder dood te gaan
Juist niet, de laatste jaren krijg je pensioen zonder dat je nog moet werken, en van bejaarden wordt het eerder aanvaard dat ze elke eurocent 10x omkeren voor ze hem uitgeven
pi_52672297
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Juist niet, de laatste jaren krijg je pensioen zonder dat je nog moet werken, en van bejaarden wordt het eerder aanvaard dat ze elke eurocent 10x omkeren voor ze hem uitgeven
nog niet wakker?
pi_52695435
Wat een triest topic

TS heeft ook echt geen leven zeg...
pi_53033397
Je bent een kutpauper.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:03:46 #283
3542 Gia
User under construction
pi_53034298
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:19 schreef bijdehand het volgende:
Je bent een kutpauper.
En? Luchtte dat op?
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:39:23 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_53036731
Opletten: volgende week is de verpakte paprika in de aanbieding!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 september 2007 @ 10:58:16 #285
152443 terme
just a small creature
pi_53045412
Zoal ook al vaak eerder is aangegeven tussen paprika verpakt en onverpakt zit een verschil. Het zijn twee verschillende producten. Als jij een zak paprika openhaalt en dat afweegd is dat diefstal. Je koopt een zak paprika voor een bepaalde prijs die aangegeven staat op het bordje. Als je de losse paprika wilt dan moet je losse paprika nemen. Als die niet mooi zijn dan heb je kut c1000 winkel die slechte kwalitiet heeft of een groenteman die nog nooit van kwaliteit heeft gehoord.

Het prijsverschil kan gemakkelijk verklaard worden door: verpakkingkosten materiaal transport kosten, kwalitietsverschil e.d.
De heerser is als de wind. De dienaren als het gras. Als de wind waait kan het gras alleen maar buigen.. Confusius
  Licht Ontvlambaar zondag 9 september 2007 @ 11:57:18 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53046223
Bij de Jumbo verkopen ze alleen maar verpakte paprika's, zowel de driekleur als enkele En goedkoper dan bij de C1000
  zondag 9 september 2007 @ 12:11:27 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_53046514
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:57 schreef Sjeen het volgende:
Bij de Jumbo verkopen ze alleen maar verpakte paprika's, zowel de driekleur als enkele En goedkoper dan bij de C1000
Bij de Poiesz ook alleen zijn de paprika's per 3 verpakt gewoon 3 x duurder
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_53046981
Gia op briefgeheimen.nl

(dom wijf ben je trouwens )
pi_53048472
Hmm, paprika.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 9 september 2007 @ 14:10:20 #290
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53048641
Vooral als-ie goed verpakt is
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53048785
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:37 schreef worldpimber het volgende:
Gia op briefgeheimen.nl

[afbeelding]

(dom wijf ben je trouwens )
Heeft dat nut dan, als die dingen een vaste prijs per stuk hebben.
...
  zondag 9 september 2007 @ 15:37:20 #292
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_53050564
Oh my god, ts moet echt een nekschot krijgen. Te triest gewoon hoe dom sommige mensen kunnen zijn.
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_53051060
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Gia weegt de paprika's toch af?
pi_53051376
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:54 schreef Bigs het volgende:
Ga gewoon bij de Aldi boodschappen doen

De verpakte paprika is duurder, want:
- Betere paprika's geselecteerd (vers en stevig zeg je zelf)
- Schoon verpakt (kosten: verpakkingsmateriaal + arbeid die je normaal zelf doet)
- Makkelijk uit het rek te pakken
- Hoeft niet afgewogen te worden

Alle vier deze zaken zijn toegevoegde waarde, dus het is logisch dat ze daar meer voor vragen. En volledig terecht.

En als je die paprika's uit de verpakking haalt en zelf afweegt moet je je heel erg gaan schamen
Het enige juist antwoord !

Wat een topic dit, gieren !
Fingerspitzgefühl
  † In Memoriam † zondag 9 september 2007 @ 20:15:36 #295
43556 miss_dynastie
pi_53056790
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Heb jij de bedoeling van dit topic wel begrepen

Trouwens een hele goede tip voor TS
  zondag 9 september 2007 @ 20:45:38 #296
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53057628
Geniaal Topic
pi_53059528
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb jij de bedoeling van dit topic wel begrepen

Trouwens een hele goede tip voor TS
Jawel, maar dat gaat over de C1000, bij de AH gaan paprika's toch per stuk?
(nu weet ik het eigenlijk ook niet meer zeker )

[ Bericht 10% gewijzigd door The_Lizard_Queen op 09-09-2007 21:54:29 ]
...
  † In Memoriam † zondag 9 september 2007 @ 22:38:40 #298
43556 miss_dynastie
pi_53060981
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:48 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Jawel, maar dat gaat over de C1000, bij de AH gaan paprika's toch per stuk?
(nu weet ik het eigenlijk ook niet meer zeker )
Pfoe, goede vraag... volgens mij kun je ze daar zo nu en dan ook afwegen, maar aangezien de AH tegenover de groenteboer zit haal ik ze dan bij de groenteboer
  Licht Ontvlambaar zondag 9 september 2007 @ 22:41:32 #299
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53061081
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Pfoe, goede vraag... volgens mij kun je ze daar zo nu en dan ook afwegen, maar aangezien de AH tegenover de groenteboer zit haal ik ze dan bij de groenteboer
Bij de AH hier wegen ze alles bij de kassa. Overigens is het wel zo dat er losse paprika's verkocht worden. Maar goed, de kwaliteit van de losse en de 'stoplichten' is identiek... Prijs weet ik eigenlijk niet, want ik let er nooit zo op
  zondag 9 september 2007 @ 22:43:07 #300
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53061133
Ga me niet zeggen dat er nog een deel II komt van dit topic...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')