abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52654581
Toevallig ging ik vandaag goulash maken, en dus heb ik paprika's gekocht, zowel losse (89ct/st) rode als zo'n setje van 3 (2euro) bij elkaar verpakt, en ik kan uit vrij recente ervaring spreken dat de kwaliteit gelijk is. Het mooiste is nog dat zo'n setje van 3 dus goedkoper is dan 3 losse, wahaaaaa Na verwerking in de goulash (die as we speak staat te sudderen) kan ik ook zeggen dat de grootte nagenoeg gelijk is, de groene in het zakje was ietsjes kleiner dan de losse rode, maar er zat meer vruchtvlees(?) in, dus netto naar gewicht gerekend is er evenveel paprika.

De prijs was zowel bij de AH als de Plus exact hetzelfde, zowel de losse als de voorverpakte, en alhoewel ik niet alle individuele paprika's heb gefotografeerd en vergeleken kon ik zo 123 weinig verschil zien. (en nee, ik ben er niet apart om weggeweest, ze zitten nagenoeg naast elkaar, en ik moest bij beide wat hebben)
Heb je mijn minicity al bezocht?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:19:30 #242
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52654891
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:49 schreef BettyWeter het volgende:
Misschien dat TS het zo begrijpt??

[afbeelding]
en voorverpakte hersenen?
put
your
clothes
on!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:33:01 #243
3542 Gia
User under construction
pi_52655259
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:43 schreef Brad het volgende:

Anyway, ik geef het op om uit te leggen dat het een ANDER product is.
Behalve als het zakje per ongeluk kapot gaat, dan wordt het bij de andere losse producten gelegd en is het ineens hetzelfde product.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:34:39 #244
3542 Gia
User under construction
pi_52655290
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:
Ben jij ook zo iemand die bij de losse groenten zijn zakje weegt, het etiketje neemt, nog wat bijvult & dan het zakje sluit?
Nee.
pi_52655291
Paprikatopic!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52655296
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Behalve als het zakje per ongeluk kapot gaat, dan wordt het bij de andere losse producten gelegd en is het ineens hetzelfde product.
Omdat het anders weggegooid moet worden. Zo probeert de winkelier nog iets van zijn investering terug te krijgen. Logisch toch?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:38:26 #247
3542 Gia
User under construction
pi_52655383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:08 schreef uncle_sjohie het volgende:
Toevallig ging ik vandaag goulash maken, en dus heb ik paprika's gekocht, zowel losse (89ct/st) rode als zo'n setje van 3 (2euro) bij elkaar verpakt, en ik kan uit vrij recente ervaring spreken dat de kwaliteit gelijk is. Het mooiste is nog dat zo'n setje van 3 dus goedkoper is dan 3 losse, wahaaaaa Na verwerking in de goulash (die as we speak staat te sudderen) kan ik ook zeggen dat de grootte nagenoeg gelijk is, de groene in het zakje was ietsjes kleiner dan de losse rode, maar er zat meer vruchtvlees(?) in, dus netto naar gewicht gerekend is er evenveel paprika.

De prijs was zowel bij de AH als de Plus exact hetzelfde, zowel de losse als de voorverpakte, en alhoewel ik niet alle individuele paprika's heb gefotografeerd en vergeleken kon ik zo 123 weinig verschil zien. (en nee, ik ben er niet apart om weggeweest, ze zitten nagenoeg naast elkaar, en ik moest bij beide wat hebben)
Als de prijs gelijk is en de kwaliteit ook nagenoeg gelijk is, is er geen probleem, toch?

Maar 89 ct. voor één paprika!!! Nog in geen 89 jaar.

Maar goed, als dat de huidige paprikaprijs is, voor een verse paprika, dan heb ik niks gezegd. Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
pi_52655571
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:38 schreef Gia het volgende:
Het gaat je echt alleen maar om de prijs he.

Doet me denken aan van die bijstandstrekkers die op de tv aan het klagen waren over het feit dat ze alleen maar biefstuk in de aanbieding konden kopen. Die biefstuk was dan minder goed dan normale biefstuk
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:49:22 #249
3542 Gia
User under construction
pi_52655692
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het gaat je echt alleen maar om de prijs he.
Ik zeg toch dat ik niks gezegd heb. Schijnbaar is het bij C-1000 dus inderdaad goedkoper dan bij andere als je alleen naar de losse kijkt. Is alleen wat onduidelijk aangegeven.

Maar goed. Hoef toch geen groente en fruit meer van C-1000, niet na die perziken! Gatver....
pi_52655736
quote:

[..]

Als de prijs gelijk is en de kwaliteit ook nagenoeg gelijk is, is er geen probleem, toch?

Maar goed, als dat de huidige paprikaprijs is, voor een verse paprika, dan heb ik niks gezegd. Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
Die ik heb gekocht bij de AH zijn dan wel gaaf en vers, misschien dat dat een deel van het prijsverschil verklaard? (jij noemt ook winkels uit een iets andere gemiddelde prijsklasse) Verder kies ik ook voor gemak (alles op 1 plek kopen), ik had ze nl ook vanmiddag wel op de markt kunnen halen, maar ik had geen zin om ze mee te sjouwen naar kantoor.
pi_52655902
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik niks gezegd heb. Schijnbaar is het bij C-1000 dus inderdaad goedkoper dan bij andere als je alleen naar de losse kijkt. Is alleen wat onduidelijk aangegeven.

Maar goed. Hoef toch geen groente en fruit meer van C-1000, niet na die perziken! Gatver....
Wat jij zo te horen zoekt is een ouderwetse groenteboer, maar ja, de meesten daarvan hebben wij Nederlanders met ons voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten tig jaar geleden al over de kling geholpen.

Een mooie vergelijking is de MKZ crisis van een aantal jaren geleden, al die dieren werden afgemaakt, en aangezien dit pontificaal in het journaal kwam, walgde half Nederland collectief van het aanzicht van wat er allemaal gebeurd voordat het vlees op zo'n mooi groen schaaltje ligt bij de supermarkt. Iedereen viel over elkaar heen om te roepen hoe zielig dat alles wel niet was, en dat het niet kon, maar het gebruik van bijvoorbeeld biologisch vlees is sindsdien niet noemenswaardig gestegen. Mijn punt in deze is: Nederlanders willen van alles, totdat het ze zelf geld kost, en ik moet zeggen, jijzelf bent er een mooi voorbeeld van. Als je kwaliteit wilt moet je naar een vakman, dat geldt voor groente, vlees, bloemen etc etc.
pi_52655915
Hier nog een topic met recepten, voor het geval je toch besluit een paprika te kopen.

Gevraagd: Paprika recepten
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:06:29 #253
43556 miss_dynastie
pi_52656084
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:58 schreef uncle_sjohie het volgende:
Wat jij zo te horen zoekt is een ouderwetse groenteboer, maar ja, de meesten daarvan hebben wij Nederlanders met ons voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten tig jaar geleden al over de kling geholpen.
Zij zoekt helemaal geen groenteboer, want die beste man kan haar vast niet aan d'r verstand peuteren waarom hij tomaten heeft van 8 euro per kilo en van 2 euro per kilo en waarom ze die van 8 euro niet voor 2 euro mag hebben, terwijl het toch dezelfde tomaten zijn
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:07:50 #254
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52656118
Gia!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_52656815
quote:
Bij de C-1000 betaal ik voor een losse namelijk gemiddeld 55 ct. , verpakt per 2 ongeveer 1,60. Bij Aldi voor 3 verpakte 1,09.
Ongelooflijk dat je die prijzen zo bekijkt en dan nog onthoudt ook... als ik inkopen doe (ok, ik doe mijn inkopen via het internet, zélfs vlees, groeten & fruit) dan weet ik zelfs niet eens wat de dingen die ik gekocht heb kosten, laat staan dat ik weet hoeveel het in een andere winkel kost.

Jij loopt eerst alle winkels af om te kijken waar de paprika's het goedkoopste zijn, en dan ga je terug naar de goedkoopste winkel vooraleer je ze koopt??? Komaan zeg, als dat zo is ben je echt zielig dat je niets beters te doen hebt... als je een recept wil maken waar producten in zitten die ietsjes duurder zijn dan doorsnee (en dan nog, paprika's vind ik niet eens duur), dan moet je gewoon niet zagen, als paprika's te duur zijn eet je maar spinaziepatatten ofzo, dat zal wel goedkoper zijn.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:46:56 #256
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52656997
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

JEZUS BEN JE NOU DOM OF PROBEER JE ONS OP TE NAAIEN ZEG?!
[KNE]-Mod
pi_52657060
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

JEZUS BEN JE NOU DOM OF PROBEER JE ONS OP TE NAAIEN ZEG?!
ik hoop voor haar het 2de...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52657248
Misschien is TS van mening dat er zou moeten staan: paprika's vanaf X per kilo?
of zelfs: losse paprika's X per kilo?

heb je trouwens enig idee hoeveel paprika's je had kunnen kopen van het bedrag dat je verdiend zou hebben als je de tijd die je hebt besteed aan dit topic in werk had gestoken?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:34:04 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_52658240
Pas je op dat je geen hartaanval krijgt? Je maakt je al een hele middag druk om een paprika
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52660737
Maar volgens de TS zou een Ferrari en een Fiat dezelfde prijs moeten hebben? Ze komen immers bij hetzelfde bedrijf vandaan en je kan in beide rijden...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')