Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.
Paprika's zitten in een plastic zakje, dat weeg niks. Al zou ik ze met zakje en al nawegen, dan scheelt het nog hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
Daar geef je zelf de reden van het prijsverschil al....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.
Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef Brupje het volgende:
[..]
Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
Een paprika is een paprika... Maar een verpakte mooie paprika is niet gelijk aan een losse verlepte paprika... Djeez...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.
Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
Je probeert een duur product mee te krijgen voor de prijs van een goedkoper product? Dat heeft diefstal, en bovendien is het een pauperactiequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Mag dit zomaar?
Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:11 schreef Tain het volgende:
[..]
Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?
Als ze toch hetzelfde zijn, neem dan gewoon die losse mee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.
Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:12 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..
NEE smartie. Als ik bij de bandenboer een setje bandjes wil hebben neem ik toch ook geen Pirelli's mee voor een hakkietakkie prijs?
En je plakt ook de streepjescode van de euroshopper pindakaas op de Calve? Want hé! Dies goedkoper!
Ik stop ook altijd pizza's van dr. Oetker in de doos van de aldi-pizza's. Zijn allebei pizza's van 300 gram.
Doe je dat wel, dan hebben ze daar een naam voor: Diefstal.
Ik mag lijen dat ze je een keer aangeven.
Welkom in de grote mensenwereld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
Nou, maakt niet zoveel uit hoor, want ik ga voor de groenten sowieso niet meer naar de c-1000. De kwaliteit is gewoon echt bagger. Appels waar de nagels staan ingedrukt, of perziken die uit het bakje druipen, zo rot. Nee, laat maar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:17 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."
Het zijn wel andere paprika's, dat zei je zelf in de OP.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:
Ik betrap mezelf er ook op. Kan enig bloed onder mijn nagels vandaan zien vertrekken bij dit soort topics. En daar gaan je vingers nu eenmaal van jeuken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
(mijn god, dat ik hier serieus op in ga)
Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven. Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:19 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Welkom in de grote mensenwereld.
Het is wel degelijk een ander 'merk' paprika. Het is namelijk een andere kwaliteit.
Tip: Ga eens bij de eieren kijken, daar kan je winst pakken! Gewoon die XXL eieren in een doosje van de M-metjes proppen.![]()
Overigens komen de Omo en de euroshopper voor de witte was ook van dezelfde produktielijn. Enige wezenlijke verschil is de verpakking. Wat is je punt?
Neen. Je hebt het niet over hetzelfde produkt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven. Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:22 schreef Gia het volgende:
Ik heb het over exact hetzelfde product
Ja duhquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's toch niet hetzelfde! Ik heb het over exact hetzelfde product, alleen vragen ze voor verser een hogere prijs, zonder dit aan te geven . Ik doe dus geen etiketje voor een braeburn appel op een zakje granny's. Ik ben zelfd bereid de appels met schaaltje en al af te wegen. Ben ik nog goedkoper uit.
Nee, als dat staat aangegeven, heb ik daar geen enkel probleem mee. Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Pauper! Je klaagt dus eigenlijk dat mooiere paprika's meer kosten?
Omdat veel mensen dit niet weten. Ik vind het namelijk nergens op slaan. Geef het dan gewoon goed aan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef Handschoen het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een topic geopend hiervoor
Er staat een kiloprijs voor lelijke losse paprika's, en een prijs voor een pakje mooie paprika'squote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Gia het volgende:
Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.
De "paprika's" kosten dan wel allemaal hetzelfde. Maar die verpakte zijn expres verpakt om dit soort dingen te voorkomen... Om aan te geven dat het een ander product is dus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, als dat staat aangegeven, heb ik daar geen enkel probleem mee. Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.
En bij appels is het exact hetzelfde. Een schaaltje granny's is duurder, dan hetzelfde gewicht, met schaaltje en al aan losse appels. Een granny is een granny. Ik vind dat het gewoon aangegeven moet worden als een product verpakt duurder is dan los. Leg maar eens iets wat verpakt is, op de weegschaal en druk op het juiste knopje, dan zie je dat de prijs niet overeenkomt met wat er op het etiket staat.
Jah, newbie!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik begin te vermoeden dat TS een kloon van BHFH is trouwens
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen!
Er zijn van verse producten diverse kwaliteiten in omloop (meestal aangeduid als A, B C etc), en aangezien die voorverpakte paprika's wat langer onderweg zijn, en wat meer handelingen moeten ondergaan (wassen, verpakken etc), nemen ze daarvoor een betere kwaliteit, omdat de mindere kwaliteiten er dus niet meer uit zien na al die (be)handelingen. En overal staan tegenwoordig de prijzen bij, of je vraagt het even? Dat ze er voor de moeite nog wat extra bij de prijs op doen is bekend, maar zodra aan een product mensenhanden komen wordt het ineens een stuk duurder, die zijn nou eenmaal veel duurder dan machines..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, als dat staat aangegeven, heb ik daar geen enkel probleem mee. Punt is dat er een prijs per kilo paprika's staat, en niet een aparte prijs voor mooie paprika's en één voor slechte paprika's.
En bij appels is het exact hetzelfde. Een schaaltje granny's is duurder, dan hetzelfde gewicht, met schaaltje en al aan losse appels. Een granny is een granny. Ik vind dat het gewoon aangegeven moet worden als een product verpakt duurder is dan los. Leg maar eens iets wat verpakt is, op de weegschaal en druk op het juiste knopje, dan zie je dat de prijs niet overeenkomt met wat er op het etiket staat.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jah, newbie!!
Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:38 schreef Catch_me het volgende:
Werk zelf als groentingsboer bij de C1000 en het klopt inderdaad dat de meeste voorverpakte groente/fruit duurder is dan de losse. De voorverpakte zijn ook van betere kwaliteit en 9 v/d 10 minder snel rot dan losse groente dus daar betaal je dan vaak wat meer voor.
Wel vreemd van die vrouw die ze uit de verpakking scheurt en ze zelf voor goedkoper afweegt, is gewoon hetzelfde als diefstal dus.
Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jah, newbie!!
Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.
Je had haar van achteren moeten besluipen en dan op barse toon vragen 'en waar zijn wij mee bezig mevrouwtje?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed.
Het zijn dus niet dezelfde kwaliteit producten, wat snap je daar nou niet aan?????quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
..............
Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.
.....................
Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....
Stel: er zijn 2 vakjes paprika's:
Vakje 1: Paprika's (meestal met vermelding van klasse:B) 4,99 per kilo
Vakje 2: Paprika''s (klasse:A) 1,99 per 3 stuks
Dan klopt het toch dat er een goedkopere prijs op de mindere zit? Het is maar net wat je als referentie neemt.
En anders koop je gewoon een goedkope paprika en als je hebt afgerekend stamp je hem kapot. Doet die cassiere zovan hee men me paprika wat doe je!!!??!??! en jij zo van ja, ik heb hem toch gekocht net!?!!?!!?
Nee, naar dat punt ben je toe gedraaikont toen het paprikavoorbeeld onderuit geschoffeld was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.
Het is dus de omgekeerde wereld. Normaal is een slecht product goedkoper dan de normale prijs. Bij C-1000 is een vers product dus duurder dan de aangegeven, normale prijs.
Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.
Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.
Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:56 schreef Brad het volgende:
[..]
Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.
Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid. En dit geldt voor meerdere producten. Hiermee vragen ze dus eigenlijk op een slinkse manier een hogere prijs voor normale verse producten.quote:De losse paprika's zijn van mindere kwaliteit en daar betaal je een kiloprijs.
Je vergelijk eigenlijk appels met peren en kan echt niet zomaar een verpakking kapot maken om ze even als "andere" paprika's af te rekenen.
Vreemd dat dit niet duidelijk is. Als je 2 wasmachines naast elkaar ziet staan, ga je toch ook niet het prijskaartje van de goedkope op de duurdere plakken?
Niet waar. De losse paprika's kosten de normale prijs. Die zijn niet afgeprijsd, maar de verpakte zijn juist in prijs verhoogd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef Brad het volgende:
De losse paprika's zijn afgeprijst, de verpakte paprika's niet.
Hoezo? Er staat 'Paprika, X euro per kilo,' en voor dat geld krijg je ook paprika.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:
De aangegeven prijs moet slaan op het verse product.
Dat is wel zo. Eigenwijs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.
[..]
Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid.
Ok jip en janneke taal...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo? Er staat 'Paprika, X euro per kilo,' en voor dat geld krijg je ook paprika.
En als een winkel adverteert dat de cola in de aanbieding is, dan is dus ALLE cola in de aanbieding?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
Die voorverpakte paprika's liggen onder een ander bord dan de gewone paprika's. Op het bord staat toch niet 'ALLE PAPRIKA'S IN DEZE WINKEL: 55 CENT'? Het hierboven genoemde kaas voorbeeld is ook goed: De voorverpakte Maaslander is een stuk duurder dan de maaslander die je bij de kaasafdeling laat afsnijden. Terwijl het echt dezelfde kaas is. Alleen zit er een mooie Maaslander verpakking omheen en hoef je niet in de rij te staan bij de kaasafdeling, daarvoor betaal je extra.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een rode paprika volgens de borden 55 cent kost, moet hij, omdat hij verpakt zit, niet ineens 75 cent kosten. Zeg dan dat rode paprika normaal 75 cent kost, maar los goedkoper is.
[..]
Kun je wellicht je perceptie van 'vers' definieren?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Adverteert de winkel daarmee?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika.
Wij werken allemaal op TS z'n lachspierenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef ToMaSZ het volgende:
Je werkt ontzettend op m'n lachspieren overigens.
Hope so...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wij werken allemaal op TS z'n lachspieren
Jaha, zeg ik toch ook. Maar je mag voor de NORMALE vraagprijs toch een vers product verwachten!!quote:
en dan ook de voorgesneden plakjes erbij!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef ToMaSZ het volgende:
Zal er nog een voorbeeld bijhalen: Goudse kaas. Vergelijk de voorverpakte en verse kiloprijzen eens....
Je krijgt een paprika en je mag zelf de best uitzoeken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika.
Staat een kiloprijs op. Behalve dan op de voorverpakte die hebben een vaste prijs. Bovendien ben je toch niet blind?quote:Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten.
Ze zijn beide vers. De ene is alleen geselecteerd en voorverpakt. Daardoor hoef jij niet zelf een paprika te zoeken die al aangeraakt is door het halve dorp. Daar betaal je dan meer voor. Nogmaals, dit staat gewoon op het pak.quote:Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
Zie bovenstaande.quote:De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan.
C1000 bepaalt zelf de prijzen. De niet-verpakte zijn toch goedkoper dan de voorverpakte. Dus dat is toch een lagere prijs. Of die voorverpakte hebben een hogere prijs, maar dat is feitelijk hetzelfdequote:De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product.
Pauperquote:Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
En gerapst!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
en dan ook de voorgesneden plakjes erbij!
Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, zeg ik toch ook. Maar je mag voor de NORMALE vraagprijs toch een vers product verwachten!!
Is een product slechter en wil je dat als winkel toch nog kunnen verkopen, dan maak je dat goedkoper.
C-1000 vraagt een bepaalde prijs voor een product. Wat vergeleken bij andere supermarkten een NORMALE prijs is voor dat product, en dan vragen ze een HOGERE prijs voor hetzelfde product maar dan vers. Oftewel is eigenlijk de NORMALE prijs voor een normaal, vers product veel hoger dan staat aangegeven.
Da's niet hetzelfde. Je hebt het hier over exact dezelfde kaas, niet verser of minder vers, maar alleen verpakt en onverpakt. Als dat het enige verschil was, had ik er geen probleem mee, hoor, dan nam ik graag de onverpakte versie om zelf de moeite te doen die af te wegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Bigs het volgende:
[..]
Die voorverpakte paprika's liggen onder een ander bord dan de gewone paprika's. Op het bord staat toch niet 'ALLE PAPRIKA'S IN DEZE WINKEL: 55 CENT'? Het hierboven genoemde kaas voorbeeld is ook goed: De voorverpakte Maaslander is een stuk duurder dan de maaslander die je bij de kaasafdeling laat afsnijden. Terwijl het echt dezelfde kaas is. Alleen zit er een mooie Maaslander verpakking omheen en hoef je niet in de rij te staan bij de kaasafdeling, daarvoor betaal je extra.
Jij weet toch niet uit welk kratje deze paprika's komen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, zeg ik toch ook. Maar je mag voor de NORMALE vraagprijs toch een vers product verwachten!!
Is een product slechter en wil je dat als winkel toch nog kunnen verkopen, dan maak je dat goedkoper.
C-1000 vraagt een bepaalde prijs voor een product. Wat vergeleken bij andere supermarkten een NORMALE prijs is voor dat product, en dan vragen ze een HOGERE prijs voor hetzelfde product maar dan vers. Oftewel is eigenlijk de NORMALE prijs voor een normaal, vers product veel hoger dan staat aangegeven.
De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
TS z'n probleem is juist dat de losse en verpakte paprika's niet hetzelfde zijn, wat het geheel nóg triester maaktquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:
Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn.
Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:13 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.
Oh, dat verklaart een hoopquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Brad het volgende:
haar
Nee, hoor, we hebben hier een vrije markteconomie waar het iedere aanbieder vrij staat om een bepaalde prijs voor een product te vragen, en een ieder mag vervolgens bepalen of 'ie dat product wil kopen voor die prijs of nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost.
Dus. De verpakte paprika die er beter uit ziet, is verpakt en kost meer dan de onverpakte paprika die er niet zo goed uit ziet?quote:Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Ik doe ook nog even een duit in het paprika zakje.. "Vers" is geen absolute waarde, de basiskwaliteit/versheid hangt af van de teelt, pluk methode (verliefde 15 jarige meisjes in de kassen plukken wat zachter), het type vervoer etc etc, en is ook nog iets wat afneemt in de tijd. Daarom is er tussen dezelfde soort producten ook een initieel prijsverschil (mede door toedoen van de toegevoegde waarde, maar dat mag je nu toch wel es door hebben), zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Stick to the facts.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.
Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
Ze worden niet afgeprijsd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef ToMaSZ het volgende:
de losse paprika's zijn ook gewoon vers.
Twee dingen kunnen hoe dan ook nooit exact hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:
[..]
De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...
Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn. Ik betwijfel het.
Ga dan verdomme naar de Aldiquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden niet afgeprijsd.
[..]
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.
En de brocolli, en het vlees (voorverpakt is waarschijnlijk ook andere prijs dan vers), etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
Nee, de kiloprijs staat aangegeven en er staat aangegeven wat een paprika verpakt kost. En dat is 50 % meer dan de kiloprijs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Loohcs het volgende:
Voorverpakt is betere kwaliteit (geeft je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, heel rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
Ondanks dat ze zacht en verschrompeld zijn, kunnen het nog wel verse paprika's zijn. Net zoals je in "dom" verschillende gradaties hebt, heb je dat met "vers" ook, en ook bij "diefstal" heb je verschillende gradaties.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden niet afgeprijsd.
[..]
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
Idd, supermarkt biedt een product aan tegen een bepaalde prijs, en als jij die prijs te hoog vindt of het product te slecht, dan koop je t toch lekker niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
En die verpakte paprika's zijn verpakt en beter. Dus ook logisch dat ze duurder zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
Ja en die paprika in zo'n zakje is mooi voor je opgepoetst en dus duurder. Logisch.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |