abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:19:47 #81
3542 Gia
User under construction
pi_52649637
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:13 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.
Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.

Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
pi_52649641
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

TS z'n probleem ...
haar

vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:48 #83
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52649663
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Brad het volgende:
haar
Oh, dat verklaart een hoop
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:22:33 #84
109065 sungaMsunitraM
pi_52649706
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost.
Nee, hoor, we hebben hier een vrije markteconomie waar het iedere aanbieder vrij staat om een bepaalde prijs voor een product te vragen, en een ieder mag vervolgens bepalen of 'ie dat product wil kopen voor die prijs of niet
pi_52649712
Nog even je opening:
quote:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.
Dus. De verpakte paprika die er beter uit ziet, is verpakt en kost meer dan de onverpakte paprika die er niet zo goed uit ziet?

Wat ik hier niet aan snap, is dat jij dat onlogisch vind.
pi_52649734
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Ik doe ook nog even een duit in het paprika zakje.. "Vers" is geen absolute waarde, de basiskwaliteit/versheid hangt af van de teelt, pluk methode (verliefde 15 jarige meisjes in de kassen plukken wat zachter), het type vervoer etc etc, en is ook nog iets wat afneemt in de tijd. Daarom is er tussen dezelfde soort producten ook een initieel prijsverschil (mede door toedoen van de toegevoegde waarde, maar dat mag je nu toch wel es door hebben), zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
Heb je mijn minicity al bezocht?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:24:41 #87
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649761
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.

Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
Stick to the facts.
Er zijn geen richtprijzen. Er zijn dagprijzen die op de veiling worden bepaald.
Bij elke supermarkt worden produkten die tegen de uiterste verkoopdatum lopen afgeprijsd. Niet relevant in dit verhaal; de losse paprika's zijn ook gewoon vers.

Je bepaalt overigens zelf voor welke prijs je een goed produkt verwacht. De laatste keer dat ik keek was het niet verplicht om paprika's te kopen bij de C1000.

Oja: Bonus:
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:25:23 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52649786
Ik nomineer hierbij Gia voor de "betonnen balk" award .
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:25:40 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52649796
Wat C-1000 doet mag. Wat jij wil doen mag niet. Maar ik neem het je niet kwalijk hoor.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:26:40 #90
3542 Gia
User under construction
pi_52649819
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
Ze worden niet afgeprijsd.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef ToMaSZ het volgende:
de losse paprika's zijn ook gewoon vers.
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:26:48 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649823
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:

[..]

De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...

Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn. Ik betwijfel het.
Twee dingen kunnen hoe dan ook nooit exact hetzelfde zijn.

En verder is dit een gigantisch lachwekkend topic en hoop ik dat als TS ook van die fratsen uit gaat halen als de vrouw die ze beschrijft, ze gesnapt wordt door de beveiliging en dat die het vervolgens in zijn broek doet van het lachen als ze gaat uitleggen dat het heel normaal is omdat het om dezelfde paprika's gaat

Oja, en het antwoord op de vragen: de C1000 mag dit inderdaad zo verkopen en nee, de klant mag niet de paprika's uit het zakje halen en wegen alsof het losse paprika's zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52649839
Behoorlijk triest als je dit niet snapt. Voorverpakt is betere kwaliteit (geef je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, hele rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:27:25 #93
36431 bleiblei
pi_52649841
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Ga dan verdomme naar de Aldi . Ipv. hier diefstal goed te praten .
pi_52649846
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:28:17 #95
36431 bleiblei
pi_52649865
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
En de brocolli, en het vlees (voorverpakt is waarschijnlijk ook andere prijs dan vers), etc. etc. etc.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:28:51 #96
3542 Gia
User under construction
pi_52649882
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Loohcs het volgende:
Voorverpakt is betere kwaliteit (geeft je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, heel rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
Nee, de kiloprijs staat aangegeven en er staat aangegeven wat een paprika verpakt kost. En dat is 50 % meer dan de kiloprijs.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:22 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_52649893
quote:

[..]

[..]

Ondanks dat ze zacht en verschrompeld zijn, kunnen het nog wel verse paprika's zijn. Net zoals je in "dom" verschillende gradaties hebt, heb je dat met "vers" ook, en ook bij "diefstal" heb je verschillende gradaties.

De prijs die bij de losse paprika's staat, is de prijs van de losse paprika's, voorverpakte paprika's hebben een andere prijs. Maakt niet uit of het duurder is of goedkoper, je hoort te betalen wat er voor gevraagd wordt en geen diefstal te plegen. SIM-PEL.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:28 #98
3542 Gia
User under construction
pi_52649894
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:29:40 #99
109065 sungaMsunitraM
pi_52649902
quote:
Idd, supermarkt biedt een product aan tegen een bepaalde prijs, en als jij die prijs te hoog vindt of het product te slecht, dan koop je t toch lekker niet?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:30:12 #100
109065 sungaMsunitraM
pi_52649912
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
En die verpakte paprika's zijn verpakt en beter. Dus ook logisch dat ze duurder zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')