Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:13 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ja of je draait het gewoon om: Ze vragen een normale prijs voor de betere voorverpakte paprika's en een lagere prijs voor de minder mooie losse paprika's.
Oh, dat verklaart een hoopquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Brad het volgende:
haar
Nee, hoor, we hebben hier een vrije markteconomie waar het iedere aanbieder vrij staat om een bepaalde prijs voor een product te vragen, en een ieder mag vervolgens bepalen of 'ie dat product wil kopen voor die prijs of nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost.
Dus. De verpakte paprika die er beter uit ziet, is verpakt en kost meer dan de onverpakte paprika die er niet zo goed uit ziet?quote:Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.
Ik doe ook nog even een duit in het paprika zakje.. "Vers" is geen absolute waarde, de basiskwaliteit/versheid hangt af van de teelt, pluk methode (verliefde 15 jarige meisjes in de kassen plukken wat zachter), het type vervoer etc etc, en is ook nog iets wat afneemt in de tijd. Daarom is er tussen dezelfde soort producten ook een initieel prijsverschil (mede door toedoen van de toegevoegde waarde, maar dat mag je nu toch wel es door hebben), zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar ik wil voor dat geld een verse paprika. Ze moeten gewoon de prijs aangeven die verse producten kosten. Nogmaals, het gaat niet over een andere soort of wat dan ook, alleen om vers en niet vers.
De verse zitten in een zakje en kosten gewoon duurder dan de normale prijs en dat vind ik dus nergens op slaan. De normale prijs moet gelden voor een goed product en dan eventueel een lagere prijs voor een slechter product. Oftewel, C-1000 is feitelijk nog duurder dan men denkt.
Stick to the facts.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. Vergelijk het met een AH of whatever. Er zijn gewoon richtprijzen voor groente en fruit. Er is altijd wel een beetje verschil tussen de ene supermarkt en de andere, maar over het algemeen is er een prijs waar je vanuit kunt gaan dat iets kost. Voor dat geld mag je een goed product verwachten. Als een product oud is, en dus slap wordt, dan wordt dit vaak goedkoper verkocht.
Bij C-1000 is dat dus ook zo. Zie de bamigroenten enzo. Die worden dan afgeprijsd. Bij losse producten is dit niet het geval. Die worden niet afgeprijsd, maar blijven de normale prijs kosten. Terwijl hetzelfde product van, waarschijnlijk een jongere datum, duurder is dan de normale prijs.
Maar goed, je wilt niet snappen wat ik bedoel, dus laat maar.
Ze worden niet afgeprijsd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:23 schreef uncle_sjohie het volgende:
zit er een houdbaarheidsdatum op, en worden ze ook afgeprijsd.
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef ToMaSZ het volgende:
de losse paprika's zijn ook gewoon vers.
Twee dingen kunnen hoe dan ook nooit exact hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:17 schreef Brad het volgende:
[..]
De normale prijs veranderd naar aanleiding van de vraag en aanbod. Midden in het paprika seizoen zijn ze goedkoper dan buiten het seizoen. Jij bepaald of je de prijs voor een product over hebt. Jij keurt of het vers genoeg is en of de prijs voor jou acceptabel is. Het is in nederland niet normaal dat je gaat afdingen...
Ik zou zeggen, maak foto's en toon aan dat beide paprika's exact hetzelfde zijn. Ik betwijfel het.
Ga dan verdomme naar de Aldiquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden niet afgeprijsd.
[..]
Nee, die zijn zacht en verschrompeld. Tenminste hier wel.
En de brocolli, en het vlees (voorverpakt is waarschijnlijk ook andere prijs dan vers), etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
Nee, de kiloprijs staat aangegeven en er staat aangegeven wat een paprika verpakt kost. En dat is 50 % meer dan de kiloprijs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Loohcs het volgende:
Voorverpakt is betere kwaliteit (geeft je notabene zelf toe), zit soms meer verpakkingsmateriaal in, ze hebben er meer werk mee gehad en je hoeft niet zelf te graaien, in een zakje te doen en af te wegen als je kiest voor voorverpakt (gemak). Daar betaal je dus voor. Die kiloprijs staat meestal boven de bakken met losse groente/fruit, heel rare gedachte dat die prijs dan ook daarop betrekking heeft? En zoniet staat er een aparte prijs op het product (misschien ook nog wel de prijs per kilo).
Ondanks dat ze zacht en verschrompeld zijn, kunnen het nog wel verse paprika's zijn. Net zoals je in "dom" verschillende gradaties hebt, heb je dat met "vers" ook, en ook bij "diefstal" heb je verschillende gradaties.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden niet afgeprijsd.
[..]
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dat je dat trouwens bij een pak voorverpakte sla. Wil je die ook hebben voor de prijs van een krop sla?
Idd, supermarkt biedt een product aan tegen een bepaalde prijs, en als jij die prijs te hoog vindt of het product te slecht, dan koop je t toch lekker niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef Gia het volgende:
En die verpakte paprika's zijn verpakt en beter. Dus ook logisch dat ze duurder zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die is gesneden en dus duurder. Logisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |