abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52648432
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Jah, newbie!!

Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.

My God. Ga eens snel terug naar je eigen wereldje, pshht pssht
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:43:19 #42
3542 Gia
User under construction
pi_52648605
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:38 schreef Catch_me het volgende:
Werk zelf als groentingsboer bij de C1000 en het klopt inderdaad dat de meeste voorverpakte groente/fruit duurder is dan de losse. De voorverpakte zijn ook van betere kwaliteit en 9 v/d 10 minder snel rot dan losse groente dus daar betaal je dan vaak wat meer voor.

Wel vreemd van die vrouw die ze uit de verpakking scheurt en ze zelf voor goedkoper afweegt, is gewoon hetzelfde als diefstal dus.
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.

Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.

Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
pi_52648689
_ - topic
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:46:19 #44
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52648709
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Jah, newbie!!

Als ze hun oude rommel kwijt willen, moeten ze daar een goedkopere prijs op zetten. Niet een duurdere op verse spullen! Zeg dan niet dat een kilo paprika, bijvoorbeeld 2 euro is, terwijl dat 3 euro is.
Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....
Stel: er zijn 2 vakjes paprika's:
Vakje 1: Paprika's (meestal met vermelding van klasse:B) 4,99 per kilo
Vakje 2: Paprika''s (klasse:A) 1,99 per 3 stuks

Dan klopt het toch dat er een goedkopere prijs op de mindere zit? Het is maar net wat je als referentie neemt.

En anders koop je gewoon een goedkope paprika en als je hebt afgerekend stamp je hem kapot. Doet die cassiere zovan hee men me paprika wat doe je!!!??!??! en jij zo van ja, ik heb hem toch gekocht net!?!!?!!?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_52648722
Blijkbaar is het moeilijk...

1) De losse groenten/fruit hebben een eigen prijs per kilo en dat mag je helemaal zelf doen

2) De verpakte zooi ligt ook ergens anders, heeft een andere kwaliteit en een andere prijs... Het is niet hetzelfde als de losse, dus ook een andere prijs.

*Zucht*
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:46:46 #46
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52648726
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:43 schreef Gia het volgende:
Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed.
Je had haar van achteren moeten besluipen en dan op barse toon vragen 'en waar zijn wij mee bezig mevrouwtje? '
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52648767
quote:

[..]
..............

Maar ik vind het wel raar als er staat dat een kilo van een soort appel bedrag x kost, maar dat dezelfde appel op een schaaltje gewoon veel duurder is, terwijl daar dan niet de prijs per kilo staat aangegeven.

.....................
Het zijn dus niet dezelfde kwaliteit producten, wat snap je daar nou niet aan?????

En ook al is het exact hetzelfde product, dan komen die meerkosten dus van de extra handelingen. Wat denk je dat zo'n verpakkingsmachine kost? (hint, paar ton voor eentje die zuurstof arm kan verpakken) en dan nog de etiketteermachine, het gebouw en de mensen die alles bedienen, en de P&O afdeling die hun salaris betaald etc etc. Miss wat beter opletten bij de volgende economie les??
Heb je mijn minicity al bezocht?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:51:10 #48
3542 Gia
User under construction
pi_52648862
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Wederom vraag ik je die echoput onder je fontanel aan te spreken....
Stel: er zijn 2 vakjes paprika's:
Vakje 1: Paprika's (meestal met vermelding van klasse:B) 4,99 per kilo
Vakje 2: Paprika''s (klasse:A) 1,99 per 3 stuks

Dan klopt het toch dat er een goedkopere prijs op de mindere zit? Het is maar net wat je als referentie neemt.

En anders koop je gewoon een goedkope paprika en als je hebt afgerekend stamp je hem kapot. Doet die cassiere zovan hee men me paprika wat doe je!!!??!??! en jij zo van ja, ik heb hem toch gekocht net!?!!?!!?
Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.
Het is dus de omgekeerde wereld. Normaal is een slecht product goedkoper dan de normale prijs. Bij C-1000 is een vers product dus duurder dan de aangegeven, normale prijs.
pi_52648904
En jij denkt dat dat zakje waar de paprika's in zitten niks kost? In theorie misschien aan grondstoffen, maar er draaien hele fabrieken op met werknemers....
En als je de kwalteit toch al niks vind van de C1000 en je er toch niks koopt aan groenten en/of fruit snap ik ook niet waar je je nu zo druk om maakt.
pi_52648968
Ga gewoon bij de Aldi boodschappen doen

De verpakte paprika is duurder, want:
- Betere paprika's geselecteerd (vers en stevig zeg je zelf)
- Schoon verpakt (kosten: verpakkingsmateriaal + arbeid die je normaal zelf doet)
- Makkelijk uit het rek te pakken
- Hoeft niet afgewogen te worden

Alle vier deze zaken zijn toegevoegde waarde, dus het is logisch dat ze daar meer voor vragen. En volledig terecht.

En als je die paprika's uit de verpakking haalt en zelf afweegt moet je je heel erg gaan schamen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:55:18 #51
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52648987
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ze adverteren met een prijs per kilo appels. Maar dan blijkt niet een slechtere kwaliteit goedkoper te zijn, maar een goede kwaliteit duurder dan aangegeven staat. Terwijl je mag verwachten dat je voor de normale prijs een goed product moet krijgen.
Het is dus de omgekeerde wereld. Normaal is een slecht product goedkoper dan de normale prijs. Bij C-1000 is een vers product dus duurder dan de aangegeven, normale prijs.
Nee, naar dat punt ben je toe gedraaikont toen het paprikavoorbeeld onderuit geschoffeld was.
Nogmaals: wat is nu goedkoper en wat is een goed produkt. Allemaal referentie.

Er wordt geadverteerd met een kilo appels soort x (los) voor prijs x.
Als dan een kilo appels soort x (voorverpakt) iets anders kost dan de losse is dat toch niet raar?

Zal er nog een voorbeeld bijhalen: Goudse kaas. Vergelijk de voorverpakte en verse kiloprijzen eens....
pi_52649034
quote:

[..]

Toen ik dat die vrouw zag doen, vroeg ik me dus ook af waarom ze dat deed. Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot zou zijn. Heb dat dus één keer gechecked. t is niet zo dat ik dat altijd doe.

Als een winkel adverteert met bedragen per kilo voor groente, dan moeten ze wel de juiste prijs aangeven. Eventueel erbij vermelden dat losse producten doorlopend in de uitverkoop zijn. Het is niet zo dat losse producten goedkoop zijn vanwege, over de datum, ze kosten gewoon de aangegeven prijs.
Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.

De losse paprika's zijn van mindere kwaliteit en daar betaal je een kiloprijs.

Je vergelijk eigenlijk appels met peren en kan echt niet zomaar een verpakking kapot maken om ze even als "andere" paprika's af te rekenen.

Vreemd dat dit niet duidelijk is. Als je 2 wasmachines naast elkaar ziet staan, ga je toch ook niet het prijskaartje van de goedkope op de duurdere plakken?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:59:49 #53
3542 Gia
User under construction
pi_52649109
Tja, ik vind dat ik voor een normale prijs gewoon een goede kwaliteit product moet krijgen.
Als een product is afgeprijsd, dan mag het wmb van slechtere kwaliteit zijn.

Maar om een product 'op te prijzen' alleen omdat het vers is, slaat m.i. nergens op.
Als het gesneden is, of iets anders mee gedaan of zo, dan snap ik dat nog wel.
Bijvoorbeeld varkensfilet aan een stuk is goedkoper dan lapjes. Heel normaal. Maar een hele paprika is imo een hele paprika. Als een rode paprika volgens de borden 55 cent kost, moet hij, omdat hij verpakt zit, niet ineens 75 cent kosten. Zeg dan dat rode paprika normaal 75 cent kost, maar los goedkoper is.

Ga alleen nog naar C-1000 voor vlees, want dat is er wel uitstekend.
Voor de rest ga ik naar Aldi en Jumbo.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:03:06 #54
3542 Gia
User under construction
pi_52649203
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:56 schreef Brad het volgende:

[..]

Biedt C1000 niet gewoon 2 soorten kwaliteitpaprika's aan? Je ziet ook verschillende tomaten aangeboden bijv. en alles heeft zijn eigen prijs. De paprika die voorverpakt is, is apart geselecteerd en je betaald dus voor die kwaliteit. Ze zetten om die reden de prijs op de verpakking. Het komt immers ook ergens anders vandaan mogelijkerwijs.
Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.
quote:
De losse paprika's zijn van mindere kwaliteit en daar betaal je een kiloprijs.

Je vergelijk eigenlijk appels met peren en kan echt niet zomaar een verpakking kapot maken om ze even als "andere" paprika's af te rekenen.

Vreemd dat dit niet duidelijk is. Als je 2 wasmachines naast elkaar ziet staan, ga je toch ook niet het prijskaartje van de goedkope op de duurdere plakken?
Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid. En dit geldt voor meerdere producten. Hiermee vragen ze dus eigenlijk op een slinkse manier een hogere prijs voor normale verse producten.
pi_52649237
Ik snap niet dat je blijft zeggen "een paprika is een paprika". Dat is toch de grootste onzin? Er zit verschil tussen, zij het in kwaliteit, zij het aan zorg die er aan het product is besteedt.

Paprika's die los zijn, zijn niet per definitie verser. Het komt gewoon bij een andere leverancier vandaan en de C1000 biedt beiden aan. De 1 kiest voor de voorverpakte versie, de ander voor de losse. De voorverpakte versie is blijkbaar van betere kwaliteit anders doe je er niet zo moeilijk over. Is het dan gek dat die ook een duurdere prijs heeft?

Nog iets. Je hebt hebt over een afgeprijst product. De losse paprika's zijn afgeprijst, de verpakte paprika's niet. Jij kiest welke kwaliteit je wilt en welke prijs je ervoor wilt betalen.
pi_52649257
Ik heb trouwens nog een 'besparingstip' voor je. Ga met een lege fles C1000-huismerk cola en een trechter naar de C1000 en gooi daar een fles Coca-Cola in leeg. Bespaar je zo 15 cent, als je dan nog die lege fles Coca-Cola in de flessenautomaat gooit verdien je nog eens 25 cent extra.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:05:55 #57
3542 Gia
User under construction
pi_52649276
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef Brad het volgende:
De losse paprika's zijn afgeprijst, de verpakte paprika's niet.
Niet waar. De losse paprika's kosten de normale prijs. Die zijn niet afgeprijsd, maar de verpakte zijn juist in prijs verhoogd.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:10 #58
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52649287
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:
De aangegeven prijs moet slaan op het verse product.
Hoezo? Er staat 'Paprika, X euro per kilo,' en voor dat geld krijg je ook paprika.

Voor extra luxe paprika betaal je extra.

Als je een auto koopt het je ook altijd een vanaf-prijs, en voor opties als airco, lichtmetalen velgen, navigatie etc betaal je ook extra
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:58 #59
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52649311
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo! Er staan ook geen kwaliteitsaanduidingen op. Het gaat echt gewoon om vers tegen niet vers. En dat is mijn punt. De aangegeven prijs moet slaan op het verse product. Als ze dan een lagere prijs vragen voor niet vers, heb ik daar geen moeite mee. Maar je betaalt dus de normale prijs voor een niet vers product. Niet een ander product, maar hetzelfde.
[..]

Jij hebt het over verschillende merken, ik niet. Ga anders eens kijken!! Er is geen ander verschil dan de versheid.
Dat is wel zo. Eigenwijs. Beiden zijn vermoedelijk vers, enkel is de ene soort geselecteerd, gewassen en netjes verpakt en de andere soort de rest, niet verpakt en al 175x vastgepakt door medeklanten).
Je betaalt de normale prijs voor het gewone product en een toeslag op de geselecteerde, gewassen, verpakte versie. Zie het maar als een special-edition dvd-tje.
pi_52649320
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
Ok jip en janneke taal...

Bij een veiling hebben ze verschillende gradaties in bv groenten..
Appels die wat soft zijn..
appels die glanzen van gezondheid
appels die te lang in de zon lagen te baden
appels die teveel nat geregend zijn..en ga zo maar door..
Deze appels krijgen een kwaliteits plakkertje op... de ene heeft een A kwaliteit...dat is de beste appel die kost ook duurder en komt bv van een speciale boomgaard..
Appel B is van een iets mindere kwaliteit maar is ook nog redelijk goed.

Ga zo maar door Appel E is bv bijna verrot en de wormen zitten erin.

Dan komen de supermarkten die gaan bieden op de appels..
de een kiest voor 100 kratten appels met B kwaliteit...dat moet de ah zijn..
Dan komt de aldi en die kiest voor de goedkopere appels kwaliteit D

Snap u het nu een beetje?

Dit is dus met alles wat er in supermarkten ligt van vlees tot aan fruit en groente, kaas etc etc..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')