abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:13:49 #181
3542 Gia
User under construction
pi_52651039
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:09 schreef ThE_ED het volgende:

Ik vraag me af of Gia ook boos is dat voorgesneden boontjes duurder zijn.
Heb ik al eerder aangegeven. Gesneden sla, gesneden boontjes, gesneden uitjes, enz.... heel logisch dat dat duurder is. Dit gaat gewoon om een verse rode paprika in een zakje en een verlepte rode paprika los. Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
pi_52651061
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heeft ooit iemand verteld.
Ongelooflijk betrouwbaar ja. Inkoop van voorverpakte is duurder, die gaan ze enkel met gegronde redenen uit die pakken halen (vb dat ze eigenlijk al oud & verlept beginnen worden, dus daarom los verpakken zodat ze goedkoper zijn en misschien toch nog verkocht raken)

Kwaliteit (en in het pakje zitten paprika's van betere kwaliteit) betaal je gewoon voor, wil je dat niet dan koop je maar de losse.

Hoe weet jij in godsnaam dat het niet gaat om een andere soort paprika? Bij aardbeien is dat toch ook zo; als je ze los schept kosten ze niet zoveel, als je ze in een bakje koopt al een heel pak meer en als je voorgesorteerde koopt die allemaal dezelfde grootte hebben dan vragen ze er best veel voor. Ga jij ook zo'n bakje nemen, de aardbei'tjes uitgieten in een schepje en ze aan die prijs meenemen? Haast je maar snel terug naar de losse paprika's en zoek daar een uur lang naar de paar mooiste exemplaren, de rest ondertussen goed bepampelend zodat ze sneller kapot gaan...

Oudere producten worden wel degelijk vaak afgeprijsd (bij vlees toch), als ze verkocht worden op de vervaldag dan gaat daar vaak 50% af. Verder is dat niet belangrijk hier, daar gaat het om producten die even goed zijn, of die fles cola nu nog 6 maand of nog 3 maand goed is; who cares, binnen de week is die fles toch op
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:01 #183
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651081
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:57 schreef Gia het volgende:
Dezelfde appels, alleen kost een goed product niet 1,59 per kilo, maar 2,59 per kilo.
Zoals je zelf al zegt zijn het dus niet dezelfde appels.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:06 #184
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52651085
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef Gia het volgende:
Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
Hoezo de volle mep? Gewoon de prijs die op het schap staat. Misschien is in die prijs al meegenomen dat die paprika's niet de aller aller beste kwaliteit zijn.
Een aanbieder hoeft jou toch niet te vertellen hoe zijn prijzen tot stand komen?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:16:56 #185
3542 Gia
User under construction
pi_52651149
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Stel dat de C1000 geen verpakte paprika's had, maar alleen die losse, zou je dan ook klagen?
Als de kwaliteit niet goed is, wel, ja.
Als er alleen maar losse paprika's zijn, lekker stevig, zoals in een bepaalde tijd van het jaar het geval is, dan hoor je mij niet klagen.
Voor een slechtere kwaliteit wil ik gewoon niet de volle mep betalen. Prijs die af en laat gewoon zien wat de normale prijs is voor goede paprika's.
pi_52651157
Gia, ga naar de supermarkt en ga daar naar het verschil vragen tussen de verpakte en de losse paprika's.

Ik ga nog wat werk doen

toch nog edit
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er alleen maar losse paprika's zijn, lekker stevig, zoals in een bepaalde tijd van het jaar het geval is, dan hoor je mij niet klagen.
Voor een slechtere kwaliteit wil ik gewoon niet de volle mep betalen. Prijs die af en laat gewoon zien wat de normale prijs is voor goede paprika's.
Conclusie. De C1000 heeft gewoon geen goede kwaliteit losse paprika's.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:17:51 #187
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651173
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Je betaalt de volle mep voor die losse en de helft meer voor die verpakte.
Ja omdat die verpakte dus beter zijn dan de losse, buiten de verpakkignskosten nog.
Je zou ook kunnen zeggen; je betaald de volle mep voor goede en je betaald minder voor de verlepte.

Dat de winkel adverteerd met de prijs van de verlepte is om types zoals jou tot kopen aan te zetten. Bij auto's staat ook "altijd" een belachelijk lage prijs, alleen heb je dan de meest basic auto die ze konden vinden van dat type en kost de autoradio je al extra.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:18:58 #188
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651204
quote:

[..]

Jij doet het steeds voorkomen alsof de "verlepte" minder zijn als de standaard, nee de verlepte zijn de standaard en dus het goedkoopst, de mooie verpakte zijn meer!

En dat is misschien kut, maarja.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:20:13 #189
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651235
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hoezo de volle mep? Gewoon de prijs die op het schap staat. Misschien is in die prijs al meegenomen dat die paprika's niet de aller aller beste kwaliteit zijn.
Een aanbieder hoeft jou toch niet te vertellen hoe zijn prijzen tot stand komen?
Gia is zo iemand die blij is als die verlepte een 50c duurder zijn maar er staat dat ze van 2 euro meer afgeprijsd zijn. Want dan heeft ze het idee dat ze korting heeft gekregen.
[KNE]-Mod
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:21:21 #190
109065 sungaMsunitraM
pi_52651267
quote:

Eh, dat is nou juist de grap van seizoensgroenters: dat ze in bepaalde delen van het jaar
-én van hoge kwaliteit
-én in grote hoeveelheden beschikbaar
-én dus ook goedkoop zijn
gewoon omdat net op dat moment de oogst is

Buiten het seizoen zijn ze slechter én duurder, bijvoorbeeld omdat er dan minder aanbod is, en ze geïmporteerd of lang bewaard moeten worden voor ze in de winkel komen te liggen.

Kwestie van beschikbarheid, vraag ende aanbod enzo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:48 #191
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651328
o-m-g, wat is dat wijf dom
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:54 #192
3542 Gia
User under construction
pi_52651331
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:17 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja omdat die verpakte dus beter zijn dan de losse, buiten de verpakkignskosten nog.
Je zou ook kunnen zeggen; je betaald de volle mep voor goede en je betaald minder voor de verlepte.
Ik vergelijk de prijs met de prijzen in andere supermarkten en kom zodoende tot de conclusie dat je de volle mep betaalt voor een verlept product. Je mag toch tegenwoordig nog wel een normale kwaliteit verwachten voor een gewone prijs. (gewoon als in 'vergeleken met andere winkels')
quote:
Dat de winkel adverteerd met de prijs van de verlepte is om types zoals jou tot kopen aan te zetten. Bij auto's staat ook "altijd" een belachelijk lage prijs, alleen heb je dan de meest basic auto die ze konden vinden van dat type en kost de autoradio je al extra.
Bij een auto weet je dat daar dan niks op en aan zit.
Als ik een advertentie zie van C-1000 waar staat dat kiwi's 2 euro per kilo zijn, dan mag ik toch gewoon een goede kwaliteit kiwi verwachten!!
Bijvoorbeeld aardappelen. Zijn maar op één manier verpakt. Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:26 #193
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651373
PER KILO
TRUT, LE-ZEN

niet per vooverpakte 6
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:50 #194
3542 Gia
User under construction
pi_52651383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:23 schreef Jumparound het volgende:
o-m-g, wat is dat wijf dom
En wat ben jij slecht opgevoed. Maar ja, je bent ook pas 6, hè!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:26:03 #195
109065 sungaMsunitraM
pi_52651389
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:23 schreef Gia het volgende:
Als ik een advertentie zie van C-1000 waar staat dat kiwi's 2 euro per kilo zijn, dan mag ik toch gewoon een goede kwaliteit kiwi verwachten!!
Bijvoorbeeld aardappelen. Zijn maar op één manier verpakt. Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
Nee. Jij bent de consument. Wie betaalt bepaalt.
Als níemand die producten koopt, dan zal de aanbieder de prijs echt wel aanpassen, anders verkoopt hij niks en gaat hij failliet.
Wil jíj de aangeboden kwaliteit niet hebben voor die prijs, maar zijn er genoeg anderen die het wel willen hebben, dan is dat jammer voor jou, maar dan zal de prijs niet dalen

Nooit gedacht dat ik wat ik op de middelbare school bij economie geleerd heb nog eens zou kunnen gebruiken in een discussie op Fok
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:26:25 #196
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651401
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat ben jij slecht opgevoed. Maar ja, je bent ook pas 6, hè!
precies, maar zoveel stupiditeit in 1 fokking topic kom je dan ook niet tegen
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:27:18 #197
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52651422
quote:

[..]

Ik vergelijk de prijs met de prijzen in andere supermarkten en kom zodoende tot de conclusie dat je de volle mep betaalt voor een verlept product. Je mag toch tegenwoordig nog wel een normale kwaliteit verwachten voor een gewone prijs. (gewoon als in 'vergeleken met andere winkels')
Je mag natuurlijk klagen bij jouw winkel dat je hun producten relatief slecht vind, maar dat heeft niets met het verschil verpakt- onverpakt te maken. Dat bij een andere winkel haar mindere, onverpakte paprika's even goed zijn als de verpakte bij de C1000 staat los van het prijsverschil tussen de twee soorten product aanbod bij de C1000.

En je kunt natuurlijk altijd naar die andere winkel gaan. Maar zelf maar producten afprijzen als het ware omdat je ze de prijs niet waard vind is gewoon diefstal natuurlijk. Misschien krijg je wel korting als je gewoon met een redelijke klacht komt over hun relatief slechte producten.
[KNE]-Mod
pi_52651436
quote:
Stel je pakt zo'n zak en de helft is rot. Mag je dan klagen over prijs-kwaliteit?
Ja, je mag gerust klagen dat er rotte aardappelen tussen zitten en dat je een betere kwaliteit verwacht.

ohja, ik ging werken
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:27 schreef ThE_ED het volgende:
En je kunt natuurlijk altijd naar die andere winkel gaan. Maar zelf maar producten afprijzen als het ware omdat je ze de prijs niet waard vind is gewoon diefstal natuurlijk. Misschien krijg je wel korting als je gewoon met een redelijke klacht komt over hun relatief slechte producten.
amen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:28:31 #199
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651454
wat denkt ze dan, dat we nog in communistisch rusland leven ofzo?
in haar wereld hebben de gealieerde legers westeuropa niet ontzet?
Ecosia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:30:08 #200
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52651501
correctie, brits / amerikaans
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')