Wel als er staat "spijkerbroeken ¤25" blijkbaarquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Stel je komt in een kledingwinkel.
Daar staat één rek met merkloze spijkerbroeken van 25 euro.
Daarnaast staat een rek net Levi's van 80 euro.
Ga je dan ook zeiken dat je die Levi's niet mee krijgt voor ¤ 25,- ?![]()
Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn twee verschillende producten en ze mogen beide producten prijzen naar hun eigen inzicht.
Je geeft zelf al aan dat er een verschil in versheid zit, dus het zijn niet dezelfde paprika's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde paprika's,
met dat verschil dat de verse verpakt zitten
Het zijn wél verschillende producten, net zoals merkloze spijkerbroeken en Levi's spijkerbroeken verschillende producten zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen verschillende producten.
Dat zeg ik toch ook niet. Als de dure prijs staat aangegeven als de normale prijs bij C-1000 en de goedkope voor afgeprijsde artikelen, dan vind ik dat prima. Maar dat is dus niet het geval.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef Keiichi het volgende:
Tijd geleden ging ik naar de markt voor aarbeien.
Ik kon kiezen, de mooie aardbeien voor wat duurder of de minder mooie voor minder duur. Dan probeer ik de goede ook niet voor de prijs van de minder mooie te krijgen.
3e maal. Maak foto's. Je overtuigd hier niemand namelijk dat de verpakte paprika dezelfde is als de onverpakte.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.
En dit geldt ook voor appels. De verse worden verpakt. En dan boven de normale prijs verkocht.
Bij groenten heb je geen verschillende merken. Het is één pot nat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel als er staat "spijkerbroeken ¤25" blijkbaar.
Dat die Levi's op een andere plek liggen maakt dan niets uit.
De losse en verpakte paprika's liggen toch in verschillende vakken?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Als de dure prijs staat aangegeven als de normale prijs bij C-1000 en de goedkope voor afgeprijsde artikelen, dan vind ik dat prima. Maar dat is dus niet het geval.
Dat zeg je wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:43 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.
Dan vind je dat niet prima. Dit is de normale prijs bij de C1000 en als het je niet bevalt, ga je je boodschappen bij een andere winkel doen. Of je levert een klachtenpapiertje in bij de C1000. Of je opent een topic in KLB. Maar dit topic is echt te zot voor woorden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. Als de dure prijs staat aangegeven als de normale prijs bij C-1000 en de goedkope voor afgeprijsde artikelen, dan vind ik dat prima. Maar dat is dus niet het geval.
1. Okee, is goed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
1. Het zijn geen verschillende producten. Ga anders zelf eens kijken. Het zijn dezelfde paprika's, 2. met dat verschil dat de verse verpakt zitten en duurder zijn dan je voor een paprika mag verwachten. Veel duurder.
En dit geldt ook voor appels. De verse worden verpakt. En dan boven de normale prijs verkocht.
Wanneer die verpakte producten na een paar dagen niet meer zo vers zijn, worden ze uit de verpakking gehaald en gewoon bij de andere in de bak gegooid en voor de normale prijs verkocht.
Ik haal niks ergens uit, heb dat één keer gedaan, om te kijken wat het scheelde. Maar ik vind het raar dat de normale prijs, vergeleken met andere normale supermarkten, geldt voor gedateerde artikelen. En dat vers, van recentere datum duurder is dan de normale prijs.
Nee, er zijn duidelijke gradaties in kwaliteit, dat zeg je zelf.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
Bij groenten heb je geen verschillende merken. Het is één pot nat.
Dat is dus niet waar. Je hebt kasgroenten en openlucht groenten en dan heb je ook nog verschillende landen van herkomst. Spaanse mandarijnen en mandarijnen uit Portugal kunnen er wellicht hetzelfde uitzien, maar anders zijn van kwaliteit en dus van prijs.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah, duidelijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is bullshit... Als je ooit bij een supermarkt gewerkt hebt weet je dat ze niet verse producten linea recta in de vuilnisbak mikken. Die mogen ze simpelweg niet verkopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Sterker, na een paar dagen worden ze uit de verpakking gehaald en bij de andere losse gegooid, omdat ze dan niet meer zo lekker zijn.
Als die dan goedkoper zijn dan de NORMALE prijs, is dat prima. Maar dat is dus niet zo.
Na een paar dagen halen ze ze zelf uit de verpakking en dumpen ze bij de andere over de datum zooi. Dan zijn het ineens wel dezelfde?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, er zijn duidelijke gradaties in kwaliteit, dat zeg je zelf.
Wélke normale prijs??? Er bestaat helemaal niet zoiets als normale prijs. Misschien wel in jouw hoofd, maar in de rest van de wereld niet. Er is geen plicht om groente van mindere kwaliteit te verkopen voor een lagere prijs dan de prijs die als normale prijs in jouw hoofd zit. Daarnaast is er wel degelijk merk c.q. soortverschil in groente: romatomaat, cherrytomaat, vleestomaat, bintje, opperdoezer, etcetera.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
Als die dan goedkoper zijn dan de NORMALE prijs, is dat prima. Maar dat is dus niet zo.
Nee... Dat doen ze niet, mogen ze niet en oh! doen ze niet. Weet ik 100% zeker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Na een paar dagen halen ze ze zelf uit de verpakking en dumpen ze bij de andere over de datum zooi. Dan zijn het ineens wel dezelfde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |