quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
De OP van hierboven staat hier.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Yep, ik ben een Turksequote:
Gunaydin, Selimquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:49 schreef zarGon het volgende:
Emel.
Iyi geceler opucugu,. Trusten schat.
Dat ben ikquote:
De echte emel past niet eens in een avatarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:24 schreef RijstNatie het volgende:
Dat meisje in de avatar
dat is inderdaad lang geleden! alles gaat goed.. en met jou??quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:30 schreef Emel het volgende:
[..]
Yep, ik ben een TurkseHoe is het? Lang geleden dat we elkaar gesproken hebben.
ik heb in antalya tecavuzcu coskun gezienquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb op vakantie deze psychopaat gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=Z2UiCMDGHgE&NR=1![]()
quote:
vanochtend gegetenquote:
Die oud maar wel leukquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:42 schreef TheMagnificent het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qK9YoyXZOXI&mode=related&search=![]()
Naar Turkije geweest (Istanbul, Eskisehir, Bodrum).quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:40 schreef Burakius het volgende:
Heey Turk wat deed jij in de vakantie?
Damn jij ook al Istanbul.. Trigger ook al. Ben ik de enige Turck die nog niet is geweest. Shizzles. Heb je fotos van Istanbul voor me nifoquote:Op zondag 26 augustus 2007 00:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Naar Turkije geweest (Istanbul, Eskisehir, Bodrum).
Was leuk.![]()
Huis van mijn tante bijna in de fik gevlogen. Was minder leuk.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:40 schreef skippy22 het volgende:
[..]
De echte emel past niet eens in een avatar![]()
Ik ben er dit jaar alleen maar geland. Daarna meteen doorgereden naar Eskisehir.quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Damn jij ook al Istanbul.. Trigger ook al. Ben ik de enige Turck die nog niet is geweest. Shizzles. Heb je fotos van Istanbul voor me nifo
Ik heb het gemerkt. De voertaal was Engels, Russisch en Duits (90% buitenlander).quote:edit:
Bodrum is geen Turkije![]()
Ik lees daar graag over heenquote:
Iyi aksamlarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iyi aksamlar... Bugun seni kim cagirdi? Kendin pasa pasa geldin dimi, himmm?
lang niet gesprokenquote:
Met mij gaat ook goedquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:49 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
dat is inderdaad lang geleden! alles gaat goed.. en met jou??
Hierquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:48 schreef skippy22 het volgende:
Waar is emel ?
Ik liep vandaag twee keer langs AH, maar je was er nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:30 schreef IHVK het volgende:
Turken Vreten Pap
Oh echt wel!! Ik was er wel!quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:08 schreef Emel het volgende:
[..]
Ik liep vandaag twee keer langs AH, maar je was er niet![]()
Inderdaad, ik heb het ff gehad met blauw.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Je bent niet meer blauw IHVK?
quote:
Het kan wel opschieten, maar men vermijdt angstvallig de 100 omdat ze bang zijn voor de meet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:42 schreef stukovich het volgende:
Kandiliniz mubarek olsun
Pfff, het wil ook niet meer echt opschieten met dit topic he.
Gaan jullie de 100 nog wel halen.
Hehe, als niet iedereen weer cancelled zoals de vorige keer...quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het kan wel opschieten, maar men vermijdt angstvallig de 100 omdat ze bang zijn voor de meet.![]()
Ik denk dat dat wel weer gebeurt. Ach ja, het is bijna Ramadan, misschien geeft dat dit topic een boost. De eerste dagen zijn mensen altijd enthousiast enzo.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:45 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hehe, als niet iedereen weer cancelled zoals de vorige keer...![]()
Is er eigenlijk al eea gepland.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel weer gebeurt. Ach ja, het is bijna Ramadan, misschien geeft dat dit topic een boost. De eerste dagen zijn mensen altijd enthousiast enzo.![]()
6vwo nu(binnenkort) , baantje is ok heb het naar mijn zin.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al eea gepland.
Dude, ik ga slapen. Hoe gaat het eigenlijk met jou, alles goed. Waar ben je nu mee bezig (5 vwo toch?).
Hoe gaat het met je baantje bij de AH, was toch zomerbaantje of studentenbaan?
en ik dacht dat die Franse Chateau die ik tijdens mijn vakantie zag al mooi wasquote:
Misschien zie ik je vandaagquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:35 schreef IHVK het volgende:
Morgen ben ik er ook.
Bekrompheid straalt al gaat het om je eigen geloof en land.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:01 schreef IHVK het volgende:
Turkije is al een islamtisch land, geen islamistisch land Burak en dat is maar goed ook.
Tenzij je in een tweede SA wil veranderen.
Gül wil ook geen sharia invoeren en het is jammer dat het leger zo moeilijk doet over een hoofddoekje, blijft spannend allemaal.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef Burakius het volgende:
Insha allah komt er een Islamitisch land nu. Eindelijk geen ziekelijke verwestering meer. Leve Gül!
1. Wat is de shariaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:01 schreef IHVK het volgende:
Turkije is al een islamtisch land, geen islamistisch land Burak en dat is maar goed ook.
Tenzij je in een tweede SA wil veranderen.
Gül wil ook geen sharia invoeren en het is jammer dat het leger zo moeilijk doet over een hoofddoekje, blijft spannend allemaal.
Jij lijkt wel te weten wat hij gaat doen. Do tell.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:41 schreef Burakius het volgende:
3. Hoe weet jij nou wat Gül gaat doen?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef Burakius het volgende:
Insha allah komt er een Islamitisch land nu. Eindelijk geen ziekelijke verwestering meer. Leve Gül!
Waar heb je het over? De totale schuld van Turkije is in 5 jaar tijd gestegen van ongeveer $230 miljard naar $400 miljard.quote:Als AKP deze koers blijft aanhouden ben ik een sterk voorstander van nog een termijn Erdogan (en Gül). Zij hebben veel betekend voor Turkije, onder AKP-1 is het begrotingstekort omlaag gegaan,
Ja, 80% van onze banken ligt in de handen van buitenlanders. Strategische bedrijven als Tüpras (winstgevend) worden verkocht.quote:is gewild land geworden voor buitenlandse investeerders
Het leger heeft meerder malen aangegeven klaar te zijn om de grens over te steken, maar daarvoor hebben ze de goedkeuring van het parlement nodig.quote:Het leger zou moeten doen waar het voor opgeleid is, TERRORISME te lijf gaan, maar ondertussen is de grens met Irak zo lek als een mandje en zit PKK in het parlement.
We hebben gewoon een Kemal Dervis nodig. Die man had verstand van zaken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar heb je het over? De totale schuld van Turkije is in 5 jaar tijd gestegen van ongeveer $230 miljard naar $400 miljard.
[..]
Ja, 80% van onze banken ligt in de handen van buitenlanders. Strategische bedrijven als Tüpras (winstgevend) worden verkocht.
[..]
Het leger heeft meerder malen aangegeven klaar te zijn om de grens over te steken, maar daarvoor hebben ze de goedkeuring van het parlement nodig.
Was het niet de AKP die zich uit de naad werkte om in de EU te komen? Hebben banken als ABN AMRO en Fortis niet onder het regime van de AKP Turkse banken overgenomen? Was het niet R. Tayyip Erdoğan die de woorden ''Ankara’nın şerrinden Brüksel’in şefaatine sığınmak isterim'' uitsprak?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef Burakius het volgende:
Eindelijk geen ziekelijke verwestering meer. Leve Gül!
Bedoel je die Kemal Dervis die Turkije grote schulden bij de IMF heeft bezorgd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
We hebben gewoon een Kemal Dervis nodig. Die man had verstand van zaken.
Niet waar, onder AKP is Turkije bijna niet meer afhankelijk geworden van het IMF. Daarnaast zijn er mega-investeringen gedaan door buitenlandse bedrijven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar heb je het over? De totale schuld van Turkije is in 5 jaar tijd gestegen van ongeveer $230 miljard naar $400 miljard.
[..]
Ja, 80% van onze banken ligt in de handen van buitenlanders. Strategische bedrijven als Tüpras (winstgevend) worden verkocht.
[..]
Het leger heeft meerder malen aangegeven klaar te zijn om de grens over te steken, maar daarvoor hebben ze de goedkeuring van het parlement nodig.
Ik zocht het woord sarcasme. Ik heb het gevonden, dankje.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedoel je die Kemal Dervis die Turkije grote schulden bij de IMF heeft bezorgd?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zocht het woord sarcasme. Ik heb het gevonden, dankje.
subhanallah!!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Het dictatorschap van AKP is met ingang van vandaag officieel.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je radicaliseert! Niet praten met mannen.
Stenigenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je radicaliseert! Niet praten met mannen.
kater?quote:
topic liep niet echt he?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zou deze reecks om zeep helpen.. Deze topic had behoorlijke stuiptrekkingen....
is je vakantie nou voorbij?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:10 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Dat niet weekend nog in m,n achterpootjes Woensdag ben ik meestal wel weer fit![]()
nu niet meerquote:
quote:
quote:
Sorry, vandaag kwam het niet goed uitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:35 schreef IHVK het volgende:
emel, yine gelmedin![]()
maar goed, was toch chaos vandaag![]()
Zet er de volgende keer dan een smiley bij ofzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zocht het woord sarcasme. Ik heb het gevonden, dankje.
Er ging wat mis en net op dat moment kwamen er teveel klanten en ging er iets van glas kapot enzo. Dus ja redelijk wat chaos.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:48 schreef Emel het volgende:
[..]
Sorry, vandaag kwam het niet goed uit![]()
Was het een chaos?
phew, goed dat ik er niet was dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er ging wat mis en net op dat moment kwamen er teveel klanten en ging er iets van glas kapot enzo. Dus ja redelijk wat chaos.![]()
Maar we hebben alles weer opgelost.![]()
Goed.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:05 schreef Emel het volgende:
[..]
phew, goed dat ik er niet was dus![]()
Alles goed met je?![]()
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:11 schreef Da.Rock het volgende:
vatana millete hayirli ugurlu olsun
[afbeelding]
flappie
Volgens mij is het een goede man en gaat het de komende jaren wel goed komen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:11 schreef Da.Rock het volgende:
vatana millete hayirli ugurlu olsun
[afbeelding]
flappie
Mjah, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Volgens mij is het een goede man en gaat het de komende jaren wel goed komen.
Wij gaan elkaar 's ochtends tegenkomenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Goed.
Maar ik wil naar school. Over twee weken is het dus helemaal goed.
Wel jammer van elke dag 0700 opstaan, majah hoort erbij.![]()
Jij ook goed?![]()
Canimquote:
Slaap lekkerquote:
Vast wel, maar dan moet jij hoi zeggen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:19 schreef Emel het volgende:
[..]
Wij gaan elkaar 's ochtends tegenkomenjij naar school, ik naar werk
zelfde metro misschien
![]()
met mij gaat ook goed!![]()
Doe ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vast wel, maar dan moet jij hoi zeggen.![]()
Ja dat zeg ik. Sharia Insha allah. Sanki MO'da Sharia var la.. allah allah ..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:12 schreef stukovich het volgende:
[..]
![]()
Laat Turkije aub niet worden zoals 99% van het Midden-Oosten.
Pffff, en ondertussen leef je wel in bakermat van het Westen omdat de scholen hier zo goed zijn en de economische situatie.
De EU is puur een dekmantel om het leger koest te houden. Als de regering zich met EU bezig houdt kan het leger ze niet aanvallen. En als er banken overgenomen worden dan is dat wel dankzij je vriendje Sezer en zijn hele dikke lul drie bier organisatie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Was het niet de AKP die zich uit de naad werkte om in de EU te komen? Hebben banken als ABN AMRO en Fortis niet onder het regime van de AKP Turkse banken overgenomen? Was het niet R. Tayyip Erdoğan die de woorden ''Ankara’nın şerrinden Brüksel’in şefaatine sığınmak isterim'' uitsprak?
Etc., etc.
Niet schrikken, maar AKP gaat Turkije nog meer ''verwesteren''.
Wat is de identiteit van Turkije dan, 1100 jaar Islam of 80 jaar republiek?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:48 schreef Erotica_ het volgende:
Uhh.. Ik weet niet wat ik van dit situatie moet denken.
Aan de ene kant is het goed dat er een islamitisch partij aan de macht is, ten slotte is een groot deel islamitisch. Maar aan de andere kant past het weer niet bij de identiteit van Turkije.
Ik zie Turkije en het Ottomaanse Rijk toch als 2 verschillende dingen. Turkije dankzij Atatürk en de Ottomaanse Rijk dankzij de sultans.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is de identiteit van Turkije dan, 1100 jaar Islam of 80 jaar republiek?
'Turkije' is ouder dan Atatürkquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:54 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ik zie Turkije en het Ottomaanse Rijk toch als 2 verschillende dingen. Turkije dankzij Atatürk en de Ottomaanse Rijk dankzij de sultans.
Voor die 80 jaar was er geen Turkije dus rare vraag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is de identiteit van Turkije dan, 1100 jaar Islam of 80 jaar republiek?
Kikkers tellen dan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:58 schreef IHVK het volgende:
pff, slapen wil niet lukken..
Jij denkt dat 'Turkije' één van Ataturks reformaties is?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor die 80 jaar was er geen Turkije dus rare vraag.![]()
Ik heb ook niets met het Ottomaanse rijk, maar men moet wel concreet blijvenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:03 schreef Erotica_ het volgende:
Ik heb niks met de Ottomaanse Rijk dus misschien ligt het daaraan
Bekrompen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bekrompheid straalt al gaat het om je eigen geloof en land.![]()
Oh, da's dan nieuw voor mij? Ik dacht dat jij het Ottomaanse rijk toch wel behoorlijk interessant vond?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb ook niets met het Ottomaanse rijk, maar men moet wel concreet blijven
Oke wacht.. let me get this straight. Dus omdat andere landen mislukken met sharia.. wil jij het ook niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bekrompen?
Oké het was ff snel afgeraffeld, ik zal mijn punt verduidelijken.
Ieder land waar men tegenwoordig probeert te leven naar de zogenaamde regels van de sharia die dan gebaseerd zouden zijn op de Koran en de Soennah, is het voor iedereen die maar een beetje afwijkt een hel om in te leven.
De essentie van de Turkse seculiere staat is dan ook dat andere mensen zich ook thuisvoelen en niet dat een bepaalde levensovertuiging de anderen uitsluit.
Ik kijk, observeer en zie bijvoorbeeld dat vrouwen worden uitgesloten van het sociale leven (bijna) overal waar de sharia heerst, dat homo's worden opgehangen dat verkrachters en slachtoffers even hard gestraft worden enz.
Is dat de ware Islam? Volgens mij niet, maar dat is wel iedere keer het resultaat van mensen met "goede bedoelingen" die "islamitische wetten" invoeren.
Dat ik hiertegen een gezonde afweer heb en ik hoop dat het land waar mijn roots liggen ook niet zo'n land wordt is niets meer dan normaal.
Ik zal niet beweren dat Turkije een perfect land is, verre van, maar de sharia hoeft er echt niet bij hoor van mij.
Gül vertrouw ik daarentegen wel en ik geloof niet dat hij Turkije wil veranderen in een fundamentalisten land.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh, da's dan nieuw voor mij? Ik dacht dat jij het Ottomaanse rijk toch wel behoorlijk interessant vond?
Sorry, vind niet echt dat je een punt maakt, je stelt een retorische vraag die je al in twijfel trekt en in je zelfde reactie al weer weerlegt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bekrompen?
Oké het was ff snel afgeraffeld, ik zal mijn punt verduidelijken.
Ieder land waar men tegenwoordig probeert te leven naar de zogenaamde regels van de sharia die dan gebaseerd zouden zijn op de Koran en de Soennah, is het voor iedereen die maar een beetje afwijkt een hel om in te leven.
De essentie van de Turkse seculiere staat is dan ook dat andere mensen zich ook thuisvoelen en niet dat een bepaalde levensovertuiging de anderen uitsluit.
Ik kijk, observeer en zie bijvoorbeeld dat vrouwen worden uitgesloten van het sociale leven (bijna) overal waar de sharia heerst, dat homo's worden opgehangen dat verkrachters en slachtoffers even hard gestraft worden enz.
Is dat de ware Islam? Volgens mij niet, maar dat is wel iedere keer het resultaat van mensen met "goede bedoelingen" die "islamitische wetten" invoeren.
Dat ik hiertegen een gezonde afweer heb en ik hoop dat het land waar mijn roots liggen ook niet zo'n land wordt is niets meer dan normaal.
Ik zal niet beweren dat Turkije een perfect land is, verre van, maar de sharia hoeft er echt niet bij hoor van mij.
Gül vertrouw ik daarentegen wel en ik geloof niet dat hij Turkije wil veranderen in een fundamentalisten land.
Jij bent erg naïef als je erin gelooft dat Turkije perfect wordt na het invoeren van "de sharia" zoals we het nu kennen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oke wacht.. let me get this straight. Dus omdat andere landen mislukken met sharia.. wil jij het ook niet?
Dus jij wil geen perfectie, omdat anderen de perfectie hebben gemanipuleerd.
Als moslim moet jou streven toch altijd sharia zijn. Het wordt tijd dat Turkije weer de Islamitische wereld op zijn schouders zal dragen.
Ja goed, vind Romeinse rijk, Kamikaze piloten en hypnose ook interessant, maar heb er weinig mee.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh, da's dan nieuw voor mij? Ik dacht dat jij het Ottomaanse rijk toch wel behoorlijk interessant vond?
1.nee Sharia is perfect.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij bent erg naïef als je erin gelooft dat Turkije perfect wordt na het invoeren van "de sharia" zoals we het nu kennen.
Het zal het einde zijn van het Turkije dat je nu kent.
En waarom zou als moslim mijn streven sharia moeten zijn? Dat zeg jij, maar ik vind van niet.
En waarom zou Turkije de islamwereld moeten dragen? Zijn de turken een soort uitverkoren volk ofzo?
Het middenoosten moet zelf orde op zaken stellen, geen bemoeienis van mensen die zich superieur wanen..
Toch zijn dat wel de laden waar dit soort wetten het meest doorgedrongen zijn in het rechtsysteem? Of ken je landen waar de sharia nog meer invloed heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, vind niet echt dat je een punt maakt, je stelt een retorische vraag die je al in twijfel trekt en in je zelfde reactie al weer weerlegt.
[/quote[
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Het zijn mijn twijfels die ik hier neerzet. Welk punt moet ik maken?
[quote]
Landen als Saudie-Arabie en Iran zijn producten van niet-Islamitische regimes, tenslotte is een monarchie niet Islamitisch te noemen wel? De Shietische facties zeggen dat een leider van Mohammeds komaf moet zijn en dan pas de leider kan zijn aka als 'Imam', Ahmedinjad is niet van Mohammeds stam wel? We kunnen wel zeggen dat de volkeren moslim zijn en dus het land ook, maar dat is allerminst juist te noemen.
Zo kan je het bekijken. Die coupe waar jij het over hebt is echter lang geleden. Als we naar het recente Turkije kijken, zien we dat Erbakan nog leeft en dat het er niet meer zo aan toe gaat.quote:Daarnaast is voor mij 'Turkije' wel het land van coupes en het land wat haar eigen Premier heeft geexecuteerd tijdens zijn dienst periode, zwarte hoofdstukken in een bepaalde omgeving vindt je altijd.
Waarvoor je het gebruikt is relevant en waarvoor je het opzoekt.
In SA is er geen sharia in Iran ook niet. Hoe kan sharia werken als je het niet goed toepast of nog beter helemaal vernaccheld. 1. Iran is shiitisch. 2. SA is oliegeil.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Toch zijn dat wel de laden waar dit soort wetten het meest doorgedrongen zijn in het rechtsysteem? Of ken je landen waar de sharia nog meer invloed heeft?
[..]
Zo kan je het bekijken. Die coupe waar jij het over hebt is echter lang geleden. Als we naar het recente Turkije kijken, zien we dat Erbakan nog leeft en dat het er niet meer zo aan toe gaat.
De onderdrukking van bepaalde mensen in sharia-staten gaat wel nog steeds onverminderd door.
de Sharia vertelt hoe mensen het moeten uitvoeren.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen niet, zij voeren de Sharia uit.
1 Goed argument.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
1.nee Sharia is perfect.
2. Ja het is de bedoeling dat het het einde is van Turkije zoals die nu is. Insha Allah. Zit in een schaamteloze staat nu
3. Zoals de Turken het zo lang hebben gedaan met het Ottomaanse rijk. Zonder de Turken kan de Islamitische wereld niets. Ik ga ook niet teveel weggeven.. lees eens zelf wat. Bediuzzaman Said Nursi bijvoorbeeld.
Een vraag aan jou.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oke wacht.. let me get this straight. Dus omdat andere landen mislukken met sharia.. wil jij het ook niet?
Dus jij wil geen perfectie, omdat anderen de perfectie hebben gemanipuleerd.
Als moslim moet jou streven toch altijd sharia zijn. Het wordt tijd dat Turkije weer de Islamitische wereld op zijn schouders zal dragen.
En nu zijn de shiiëten weer de schuldigen opeens?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
In SA is er geen sharia in Iran ook niet. Hoe kan sharia werken als je het niet goed toepast of nog beter helemaal vernaccheld. 1. Iran is shiitisch. 2. SA is oliegeil.
1. yesch dank jequote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
1 Nou gefelicitterd dan.
2: Vertel eens, ben jij zo'n type dat zich schaamt voor het feit dat er halfontbloote dames op het strand liggen en dat Zeki Müren en Bulent Ersoy bekende mensen zijn?
3: Turken zijn ook gewoon mensen hoor. En net als ieder ander volk hebben ze een groot rijk gehad. Het is afgelopen, leer er mee leven zou ik zeggen.
Jij hebt ondertussen niet door dat mensen het zwakste is van al het levende wat er om ons heen is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
de Sharia vertelt hoe mensen het moeten uitvoeren.
Moeten zij weten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een vraag aan jou.
Wat moet er met homo's gebeuren die daar openlijk voor uit komen?
Wat een reële wereldbeeld heb jij zeg.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
4. Het is afgelopen omdat mensen zoals u zelf het hebben verneukt. Maar maak je geen zorgen. De Islamitische wereld zal weer herrijzen.. met jou of zonder jou. Want als Allah dat wil dan hoeft Allah alleen te zeggen 'Wees' en het is.
Waarmee je wil zeggen? (waar ik het trouwens niet mee eens ben)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij hebt ondertussen niet door dat mensen het zwakste is van al het levende wat er om ons heen is?
Wat staat er in de Koran over homoseksuelen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Echter ben ik er niet voor om homo zijn te promoten als iets 'normaals '. Integendeel. homo zijn is niet normaal. Dit zal ik meegeven vanaf de jeugd. Precies hetzelfde als dat er nu wordt gepropaggeerd op basisscholen al dat 'sodemiet'zijn normaal is.
Wat moet er volgens jou gebeuren?
Dus wat ga je doen! Allah zoeken en Allah vertellen aan anderen. Of hopeloos zitten en zeggen.. heey man het komt nooit meer goed. Het is vertelt in hadiths dat Islam weer zal rijzen. Het is aan jou en mij om de ISlamitische wereld één te maken. Dit doen we door opleidingen , scholen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat een reële wereldbeeld heb jij zeg.
Mensen die zich nu moslims noemen in het Midden-oosten komen niet eens voor elkaar op en proberen elkaar zoveel mogelijk te naaien. Kom op zeg hey, als zij één waren, zag het er nu veel anders uit.
1.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
1. yesch dank je
2. ja dat ben ik. Schaam jij je niet ? raar. Wil graag weten wat je zou zeggen tegenover de profeet over dit gevalletje?
3. 1 mens kan de geschiedenis veranderen. En als dit met de wil van Allah is helemaal al.
4. Het is afgelopen omdat mensen zoals u zelf het hebben verneukt. Maar maak je geen zorgen. De Islamitische wereld zal weer herrijzen.. met jou of zonder jou. Want als Allah dat wil dan hoeft Allah alleen te zeggen 'Wees' en het is.
Vragenuurtje? Ik vroeg jou wat. Wat zou jij doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat staat er in de Koran over homoseksuelen?
Dat je beter op honden kan bouwen dan op mensen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen? (waar ik het trouwens niet mee eens ben)
Volgens mij was jij diegene die begon over 'punt'.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:14 schreef IHVK het volgende:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Het zijn mijn twijfels die ik hier neerzet. Welk punt moet ik maken?
quote:Oké het was ff snel afgeraffeld, ik zal mijn punt verduidelijken.
Hoe kan het een Sharia uitvoering zijn als een monarchie al on-Islamitisch is en dus geen Sharia, dat er invloeden zijn geimporteerd vanuit de Sharia, is irrelevant niet? Tenslotte heeft men ook invloeden uit communisme overgenomen in het Westen. De Sharia wordt uitgeoefend door een kalief, kalifaat en consensus van geleerden, als jij dat vandaag de dag kunt vinden praten we verder.quote:Toch zijn dat wel de laden waar dit soort wetten het meest doorgedrongen zijn in het rechtsysteem? Of ken je landen waar de sharia nog meer invloed heeft?
Omdat het 'lang' geleden is (half eeuw) moeten we het maar negeren? Al gaan we akkoord dat we het negeren is het nog steeds een argument tegen de Turkse republiek gezien het op executies rust. Daarnaast hebben ze wel een coupe op Erbakan gepleegd en is hij wel dood verklaard op het politieke toneel niet?quote:Zo kan je het bekijken. Die coupe waar jij het over hebt is echter lang geleden. Als we naar het recente Turkije kijken, zien we dat Erbakan nog leeft en dat het er niet meer zo aan toe gaat.
Je mist mijn punt, In Turkije gaat het ook door, zo ook in communistische, imperialistische of democratische stelsels, zijn we soms Guantanamo vergeten? Dat het gebeurt zegt meer over de mens en zijn aard dan systeem waar je je in bevindt.quote:De onderdrukking van bepaalde mensen in sharia-staten gaat wel nog steeds onverminderd door.
Denk je ook dat homo's als homo geboren worden of dat dat met de opvoeding te maken heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Echter ben ik er niet voor om homo zijn te promoten als iets 'normaals '. Integendeel. homo zijn is niet normaal. Dit zal ik meegeven vanaf de jeugd. Precies hetzelfde als dat er nu wordt gepropaggeerd op basisscholen al dat 'sodemiet'zijn normaal is.
Ok anders dan, jouw zoon is homo, wat doe je dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Nee, geen vragenuurtje. Ik wil even weten hoe consistent jij bent. Wat staat er in de Koran over homoseksuelen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vragenuurtje? Ik vroeg jou wat. Wat zou jij doen.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
1.![]()
2: Nope ik schaam me daar niet voor. Waarom zou ik?
3: Ik heb het Ottomaanse rijk niet kapot gemaakt. Wat comes up, must go down. Ik heb daar mee leren leven. Het Ottomaanse rijk heeft een mooie geschiedenis gekend en nu is er iets anders, ik weet niet of het beter is, maar het is er. En een sharia zal datgene wat er nu is niet beter maken vind ik.
4: Nou blijkbaar is het daar nu nog geen tijd voor.![]()
Ik wil wel weten wat jij er over denkt? Als je er toch zo gebrand op bent mij te 'testen'.. Wil ik jou ook wel testen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, geen vragenuurtje. Ik wil even weten hoe consistent jij bent. Wat staat er in de Koran over homoseksuelen?
Amper, de Sharia zegt heel duidelijk gehoorzaam de mensen aan de macht. Mocht de Sharia uitleggen hoe mensen het moesten uitvoeren had Hz Ali nooit gevochten tegen Hz Aisha. Schoonzoon en vrouw van de profeet tegen elkaar!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
de Sharia vertelt hoe mensen het moeten uitvoeren.
Niks duidelijks. Wel iets vaags wat blijkbaar genoeg is om het te interpreteren als "ophangen".quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat staat er in de Koran over homoseksuelen?
Karakter afwijking. Dus niet als homo geboren. Er is ook geen homogen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:22 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Denk je ook dat homo's als homo geboren worden of dat dat met de opvoeding te maken heeft?
Vers graagquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niks duidelijks. Wel iets vaags wat blijkbaar genoeg is om het te interpreteren als "ophangen".
We communiceren op verschillende niveau's, ik weet niet wie hoger of lager is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:22 schreef Burakius het volgende:
[..].. jep .. je heb op geen 1 van de punten goed repliek gegeven.
behalve punt 1. . . .
Je hoeft mij niet te testen. Ik ben geen vrome moslim.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik wil wel weten wat jij er over denkt? Als je er toch zo gebrand op bent mij te 'testen'.. Wil ik jou ook wel testen?
Tuurlijk. Is het ook geneesbaar volgens jou?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Karakter afwijking. Dus niet als homo geboren. Er is ook geen homogen.
Dan vertelt de sharia alsnog..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Amper, de Sharia zegt heel duidelijk gehoorzaam de mensen aan de macht. Mocht de Sharia uitleggen hoe mensen het moesten uitvoeren had Hz Ali nooit gevochten tegen Hz Aisha. Schoonzoon en vrouw van de profeet tegen elkaar!
Bullshit first classquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niks duidelijks. Wel iets vaags wat blijkbaar genoeg is om het te interpreteren als "ophangen".
En als je nou eenmaal homo bent, moet je dan de leven van je vrouw verpesten? (want er wordt natuurlijk van uitgegaan dat je trouwt)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Karakter afwijking. Dus niet als homo geboren. Er is ook geen homogen.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bullshit first class
Toon mij 1 plaats in de Koran waarin iets staat wat overeenkomt met dat de mens diegene is die homo's straft en ik kus je voeten
Dat het niet zo isquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dan vertelt de sharia alsnog..
je punt is?
Het negeren. En je weten los te koppelen van de indoctrine van sommige homo'lovers' om het maar zo te stellen. Of zoals ik zou zeggen. Er is geen medicijn tegen homoheid. Ik wens je veel geluk in je strijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tuurlijk. Is het ook geneesbaar volgens jou?
oke.. argumenten?quote:
Lees eens nog x.quote:
quote:Niks duidelijks. Wel iets vaags wat blijkbaar genoeg is om het te interpreteren als "ophangen".
Sommige mensen interpreteren dat als ophangen, terwijl er niks staat over mensen die homo's straffen. Alleen God doet dat net als in de Bijbel..quote:
Laat maar.. we bedoelen hetzelfdequote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het overwegen om Aisha te vermoorden voor macht zegt genoeg.
Welke stroming interpreteert desbetreffende vers volgens jou als 'ophangen' dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sommige mensen interpreteren dat als ophangen, terwijl er niks staat over mensen die homo's straffen. Alleen God doet dat net als in de Bijbel..
Zaten ze ook aan een crackpipe daarvoor? Ik wil graag versnummer.. dan kan ik eens in mijn tafsir kijken aub.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Sommige mensen interpreteren dat als ophangen, terwijl er niks staat over mensen die homo's straffen. Alleen God doet dat net als in de Bijbel..
De rode landen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke stroming interpreteert desbetreffende vers volgens jou als 'ophangen' dan?
Ik ken er geen, jij wel?
Ik zal het anders vragen:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
De rode landen.
http://upload.wikimedia.o(...)mosexuality_laws.png
oke nog één keer.. hebben die landen een kalief? Ja of nee. Zijn die landen representatief voor de Islam denk jij? Antwoord je Ja.. dan moet je eens verder kijken dan Fox news en misschien eens de Koran en Hadiths op te pakken. En misschien nog een Said nursi en Fethullah er tegen aan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
De rode landen.
http://upload.wikimedia.o(...)mosexuality_laws.png
Triggershot, jij weet net zoals als ons, dat tegenwoordig alles een beetje gedaan wordt voor macht. Jij weet net zo goed, dat er in sommige landen die Islamitisch zijn, zoals Iran, homo's gewoon opgehangen worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal het anders vragen:
Hoe kom je er bij dat sommige stromingen die vers als inspiratie gebruiken om homo's op te hangen, ik vraag niet waar het gebeurt.
Het lijkt mij de enige verklaring, aangezien het alleen in dat gebied gebeurt?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal het anders vragen:
Hoe kom je er bij dat sommige stromingen die vers als inspiratie gebruiken om homo's op te hangen, ik vraag niet waar het gebeurt.
Dus er is op dit moment geen land op deze wereld die wij als een Islamitische staat kunnen zien omdat er geen kalief de leiding heeft?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
oke nog één keer.. hebben die landen een kalief? Ja of nee. Zijn die landen representatief voor de Islam denk jij? Antwoord je Ja.. dan moet je eens verder kijken dan Fox news en misschien eens de Koran en Hadiths op te pakken. En misschien nog een Said nursi en Fethullah er tegen aan.
Ik ben te moe om te typen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
oke nog één keer.. hebben die landen een kalief? Ja of nee. Zijn die landen representatief voor de Islam denk jij? Antwoord je Ja.. dan moet je eens verder kijken dan Fox news en misschien eens de Koran en Hadiths op te pakken. En misschien nog een Said nursi en Fethullah er tegen aan.
Klopt, maar is geen ontkenning van mijn kant dat het gebeurt, wat ik wil weten is waarom en waardoor er wordt gezegd dat bovenstaande vers voor sommige stromingen een rechtvaardiging is om homo's op te hangen, ik ben namelijk nooit iets tegengekomen van een stroming, persoon, idee of wat dan ook wat suggereerde dat de inspiratie uit die vers kwam, mijn inziens kan het namelijk ook gewoon een persoon zijn die homofoob is en zijn rechtvaardiging uit zijn walging haalt die toevallig ook moslim is, tenslotte is homovervolging geen monopolie van de Islam en is er nog massaal in het westen getracht een grote schoonmaak te houden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Triggershot, jij weet net zoals als ons, dat tegenwoordig alles een beetje gedaan wordt voor macht. Jij weet net zo goed, dat er in sommige landen die Islamitisch zijn, zoals Iran, homo's gewoon opgehangen worden.
Daaruit mag jij je eigen conclusies trekken en gaan uitzoeken welke stroming het is.
Dus eigenlijk is het niet meer dan een assumptie van jouw kant die je basseert op een geografisch waarneming?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het lijkt mij de enige verklaring, aangezien het alleen in dat gebied gebeurt?
Een Islamitische staat zonder Kalief is evenveel waard als een monarchie zonder koning, of een lichaam zonder kopquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus er is op dit moment geen land op deze wereld die wij als een Islamitische staat kunnen zien omdat er geen kalief de leiding heeft?
Ok, Trigger, ik heb geen bron, maar ik concludeerde dat dat wel de bron moest zijn, omdat ieder land waar die death penalty geldt islamitisch is. Misschien is dat verkeerd, maar het lijkt me nog steeds een redelijk logische conclusie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, maar is geen ontkenning van mijn kant dat het gebeurt, wat ik wil weten is waarom en waardoor er wordt gezegd dat bovenstaande vers voor sommige stromingen een rechtvaardiging is om homo's op te hangen, ik ben namelijk nooit iets tegengekomen van een stroming, persoon, idee of wat dan ook wat suggereerde dat de inspiratie uit die vers kwam, mijn inziens kan het namelijk ook gewoon een persoon zijn die homofoob is en zijn rechtvaardiging uit zijn walging haalt die toevallig ook moslim is, tenslotte is homovervolging geen monopolie van de Islam en is er nog massaal in het westen getracht een grote schoonmaak te houden.
Dan zijn er dus heel wat mensen in het Midden-oosten geindoctrineerd en derhalve kunnen wij stellen dat wat daar gebeurd schandalig is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, maar is geen ontkenning van mijn kant dat het gebeurt, wat ik wil weten is waarom en waardoor er wordt gezegd dat bovenstaande vers voor sommige stromingen een rechtvaardiging is om homo's op te hangen, ik ben namelijk nooit iets tegengekomen van een stroming, persoon, idee of wat dan ook wat suggereerde dat de inspiratie uit die vers kwam, mijn inziens kan het namelijk ook gewoon een persoon zijn die homofoob is en zijn rechtvaardiging uit zijn walging haalt die toevallig ook moslim is, tenslotte is homovervolging geen monopolie van de Islam en is er nog massaal in het westen getracht een grote schoonmaak te houden.
Waar moet Turkije zijn kalief eigenlijk vandaan halen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een Islamitische staat zonder Kalief is evenveel waard als een monarchie zonder koning, of een lichaam zonder kop
Niets meer dan een assumptie uiteindelijk dus?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok, Trigger, ik heb geen bron, maar ik concludeerde dat dat wel de bron moest zijn, omdat ieder land waar die death penalty geldt islamitisch is. Misschien is dat verkeerd, maar het lijkt me nog steeds een redelijk logische conclusie.
Egypte, daarna vader op zoon (lees: oudste van de familie)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar moet Turkije zijn kalief eigenlijk vandaan halen?
Dude, kom op. Die landen noemen zich Islamitisch. Saudi-Arabië waar het begon, doet het zelf. Welcke landen moeten wij nemen? Landen die 100% Islamitisch zijn, maar toch niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het niet meer dan een assumptie van jouw kant die je basseert op een geografisch waarneming?
Ja, daahaag, ik wil geen Egyptenaar in Turkije. Haal er maar lekker eentje uit Cankaya.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Egypte, daarna vader op zoon (lees: oudste van de familie)
Mijn inziens is het schandalig om dat niet schandalig te vinden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan zijn er dus heel wat mensen in het Midden-oosten geindoctrineerd en derhalve kunnen wij stellen dat wat daar gebeurd schandalig is?
Waarom krijgt homoseksualiteit een klasse apart dan? Imams uiten ook hun walging over Joden, varkens, atheisten, 'losse' dames. Volgens mij kan je beter globaal protesteren tegen haatzaaien van imams dan je te richten op homo's.quote:Dat er zoveel imams hun walging uiten over homoseksualiteit? Dat er gewoon hele stenigingen plaatsvinden, in een land wat naar buiten toe alleen de regels van Islam toepast?
Helemaal niet, tenzij jij het tegendeel bewijst?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets meer dan een assumptie uiteindelijk dus?
Sezer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, daahaag, ik wil geen Egyptenaar in Turkije. Haal er maar lekker eentje uit Cankaya.
Ja, er op los neukende modellen noemen zich in TR ook moslim, big deal? Saudie- Arabië is een product van de Saudische familie, waar de stam van de profeet nog steeds leeft, maar niet aan de macht is, google eens gerust naar Sharief Al-Harameyn. Waarom moet je perse een land nemen, denk dat we gewoon voor ons zelf kunnen leven.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dude, kom op. Die landen noemen zich Islamitisch. Saudi-Arabië waar het begon, doet het zelf. Welcke landen moeten wij nemen? Landen die 100% Islamitisch zijn, maar toch niet?
Je hebt me verkeerd begrepen, kalifaat kwam van Egypte naar Turkije.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, daahaag, ik wil geen Egyptenaar in Turkije. Haal er maar lekker eentje uit Cankaya.
Hoe is het mogelijk dat je moet twijfelen aan een imam?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn inziens is het schandalig om dat niet schandalig te vinden.
[..]
Waarom krijgt homoseksualiteit een klasse apart dan? Imams uiten ook hun walging over Joden, varkens, atheisten, 'losse' dames. Volgens mij kan je beter globaal protesteren tegen haatzaaien van imams dan je te richten op homo's.
Dus in principe zou Turkije het kalifaat weer nieuw leven in kunnen blazen? Interessant.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt me verkeerd begrepen, kalifaat kwam van Egypte naar Turkije.
Vervolgens werd het van Vader op zoon achtige erg gedoe, Kalifaat behoort feitelijk nogsteeds bij Turkije, nooit opgeheven enkel krachten van de kalief overgedragen aan het parlement.
Je spreekt over bewijs terwijl je zelf iets meent zonder een bron te hebben?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Helemaal niet, tenzij jij het tegendeel bewijst?
Dus de homovervolging van Duitsland wat nooit eerder en er na zo een georganiseerd heksenjacht was op homo's had ook culturele, religieuze, geografische overeenkomsten met het midden oosten?quote:Het zal wel een of andere homofoob zijn vond ik niet erg sterk, aangezien het opvalt dat de landen waar we het over hebben een overeenkomst hebben.
maar we gaan teveel door over één punt nu..
Jij denkt dat het na al die jaren wel goed komt met een kalief?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt me verkeerd begrepen, kalifaat kwam van Egypte naar Turkije.
Vervolgens werd het van Vader op zoon achtige erg gedoe, Kalifaat behoort feitelijk nogsteeds bij Turkije, nooit opgeheven enkel krachten van de kalief overgedragen aan het parlement.
Denken dat een Imam onfeilbaar is, is mijn inziens achterlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat je moet twijfelen aan een imam?
Er is een spreekwoord he, geef de Koran aan Umar en hij geeft je rechtvaardigheid, geef het aan Yazid en hij geeft je terreur, zelfs de kalief kan een maniak zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij denkt dat het na al die jaren wel goed komt met een kalief?
Wat noem jij al die moslims die naar zulke imams luisteren en hetzelfde gedachtegang krijgen/hebben?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denken dat een Imam onfeilbaar is, is mijn inziens achterlijk.
1920 heeft Afghanistan meteen na haar onafhankelijkheid een verdrag gesloten met Turkije waarin ze overeen kwamen dat Turkije de 'leidinggevende' was van de Islamitische wereld. Ik heb weleens gehoord dat een generaal zei dat als ze controle dreigen te verliezen aan extremisten dat het leger kalifaat weleens zou kunnen herinvoeren alleen om ze weer onder controle te krijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus in principe zou Turkije het kalifaat weer nieuw leven in kunnen blazen? Interessant.
Schaap.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat noem jij al die moslims die naar zulke imams luisteren en hetzelfde gedachtegang krijgen/hebben?
Ik generaliseer niet, meerderheid is nog altijd wel te vertrouwen en zegt niet dat je homo's en Joden van daken af moet gooien, niets meer waard dan zelf op onderzoek uit te gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:54 schreef zarGon het volgende:
Als je niet eens je imams kunt vertrouwen, is het tegenwoordig dus slechter gesteld dan ooit. Wat voor mensen wil jij dan opleiden als zelfs de imams dingen overbrengen die ze niet horen over te brengen?
Twijfel je daar uberhaupt aan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus de meerderheid van de moslims is tegenwoordig een schaap?
Tegenwoordig leven we in een materiële wereld. Geloof is iets onnodig is, iets wat onnuttig is. Men zit al te janken en doemscenario's te bedenken wat er in Godsnaam zou gebeuren als Gul president werd...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, meerderheid is nog altijd wel te vertrouwen en zegt niet dat je homo's en Joden van daken af moet gooien, niets meer waard dan zelf op onderzoek uit te gaan.
Nee. Kern van mijn punt was dus dat moslims tegenwoordig helemaal niets voorstellen en dat je een serieuze bezem moet halen door al die leeghoofden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Twijfel je daar uberhaupt aan?
We leven altijd al in dezelfde wereld, het enige wat veranderd is zijn de mensen, wat veranderd zal blijven veranderen door omstandigheden, kijk maar na een ramp, kerken zitten dan stampvol. Niets blijft zoals het ook is, ook niet beleving van de wereld. Dat Gul president is geworden brengt ongetwijfeld de nodige islamitische invloeden met zich mee, maar rest zie ik gewoon als politiek propaganda, zoals het ook in de VS er aan toe gaat.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tegenwoordig leven we in een materiële wereld. Geloof is iets onnodig is, iets wat onnuttig is. Men zit al te janken en doemscenario's te bedenken wat er in Godsnaam zou gebeuren als Gul president werd...
Ik twijfel of er überhaupt moeite gedaan gaat worden.
Precies, tegenwoordig is alles de Islam, je vrouw slaan, homos van daken afgooien, vrouwenbesnijdenis, joden/Joden killen, ach, zet Microsoft er ook meteen bijquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee. Kern van mijn punt was dus dat moslims tegenwoordig helemaal niets voorstellen en dat je een serieuze bezem moet halen door al die leeghoofden.
Daar moet ik je een punt geven. Dat zwartmaken begint zijn vruchten af te werpen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, tegenwoordig is alles de Islam, je vrouw slaan, homos van daken afgooien, vrouwenbesnijdenis, joden/Joden killen, ach, zet Microsoft er ook meteen bij
Als FOK! traag is, is Danny gewoon ook een moslim
nee, daar was een andere ideologie de boosdoenerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je spreekt over bewijs terwijl je zelf iets meent zonder een bron te hebben?
[..]
Dus de homovervolging van Duitsland wat nooit eerder en er na zo een georganiseerd heksenjacht was op homo's had ook culturele, religieuze, geografische overeenkomsten met het midden oosten?
Nu precies hetzelfde.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
nee, daar was een andere ideologie indoctrinatie de boosdoener
Ik ook niequote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Met ideologie bedoelde ik niet de islam.
maar ik denk dat ik je punt snap
Iyi gecelerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:07 schreef IHVK het volgende:
ik ga dat slapen nogmaals maar proberen![]()
Waarom ben ik het met je eens?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iyi geceler.
Trigger, eigenlijk heb ik helemaal geen zin om over moslims te praten..
Omdat het bij praten alleen blijft.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom ben ik het met je eens?
Klopt, ach we moeten ergens goed in zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat het bij praten alleen blijft.
Zelf gemaakt, of van die kant en klare units?quote:
En daarmee vul jij je maag, of ook nog salade etc erbij?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:19 schreef dvdfreak het volgende:
bina kant en klaar,moet alleen de de vlees bakken mix bijgooien en broodje warm maken maar wel![]()
![]()
Oh ja, vergeet de hot sauce niet....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:22 schreef dvdfreak het volgende:
salade er bij natuurlijk +hot sauce
Dat is al meer dan ikquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:24 schreef dvdfreak het volgende:
beetje vlees, vis
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Verhitte discussie afgelopen nacht, zie ik.
Interessante leesvoer.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:07 schreef Triggershot het volgende:
Geen dank.
Kalki Autar?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Interessante leesvoer.
Nogmaals bedankt.
Ik doelde op jullie discussie van afgelopen nacht, maar 'Kalki Autar' ga ik ook nog lezen. Ik heb toch twee vrije dagen (+ weekend = 4), dus...quote:
Ach, iedereen leert er van, dus ook bedankt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik doelde op jullie discussie van afgelopen nacht, maar 'Kalki Autar' ga ik ook nog lezen. Ik heb toch twee vrije dagen (+ weekend = 4), dus...
Waar FOK! wel niet goed voor is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, iedereen leert er van, dus ook bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |