Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:46 schreef Veulen het volgende:
Okee, er staat hier nog niks. Dus laat ik als eerste maar even aangeven wat volgens mij het probleem is.
Er word te veel offtopic gepost in de COSsen. Dit komt voornamelijk (denk ik) omdat er weinig gebeurd en mensen toch steeds de behoefte hebben om iets te posten. Ze beseffen daarbij nog niet dat de COS alleen voor de streams en directe discussie over de streams is. Waarbij het begrip direct over de streams nogal breed is geworden door de tijd heen.
Ook denk ik dat te veel mensen zich op dit moment te persoonlijk voelen aangevallen als er een opmerking word gemaakt. Daarbij heerst er heel erg een kliekjes mentaliteit. Hierdoor gaan mensen elkaar nogal eens helpen. Of 'onder elkaar' in gesprek over dingen die niet in de COS horen.
Ik heb niet zo 1 2 3 een oplossing en misschien zie ik het als alleen (dagelijkse) lurker wel verkeerd.
Er is bij BB een periode geweest dat er in de COS heel streng gelet werd op offtopic, werkte ook niet echt soepel geloof ikquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:49 schreef Petre het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?
Dat, en naar mijn gevoel hebben sommige users het idee dat er verplicht 10 COSsen per dag moeten zijn, en worden ze daarom maar volgebaggerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:46 schreef Veulen het volgende:
Okee, er staat hier nog niks. Dus laat ik als eerste maar even aangeven wat volgens mij het probleem is.
Er word te veel offtopic gepost in de COSsen. Dit komt voornamelijk (denk ik) omdat er weinig gebeurd en mensen toch steeds de behoefte hebben om iets te posten. Ze beseffen daarbij nog niet dat de COS alleen voor de streams en directe discussie over de streams is. Waarbij het begrip direct over de streams nogal breed is geworden door de tijd heen.
Ook denk ik dat te veel mensen zich op dit moment te persoonlijk voelen aangevallen als er een opmerking word gemaakt. Daarbij heerst er heel erg een kliekjes mentaliteit. Hierdoor gaan mensen elkaar nogal eens helpen. Of 'onder elkaar' in gesprek over dingen die niet in de COS horen.
Ik heb niet zo 1 2 3 een oplossing en misschien zie ik het als alleen (dagelijkse) lurker wel verkeerd.
Als kutnewbie heb ik de cossen, fb en sc gevolgd de laatste tijd. Ik ga zeker dit topic volgen om te kijken hoe ook ik zou kunnen bijdragen zodat de oude garde weer gezellig mee komt COSsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:33 schreef Leandra het volgende:
De DGK COS is de laatste maanden kwalitatief hard achteruit gegaan, of dit parallel loopt aan de terror en/of saaiheid in de villa zelf is niet met zekerheid te stellen, maar feit is dat de COSsen niet meer zijn wat ze geweest zijn en sommige users de COSsen daarom liever vermijden.
Hierbij wordt een aantal zeer gewaardeerde posters node gemist.
Dit topic is geopend zodat de users en mods van gedachten kunnen wisselen over hoe en of de DGK-COSsen nog te veranderen zijn.
Hou het netjes, uitschelden is overbodig alsmede het overmatig gebruik van emoticons.
Game on![]()
COS is voor alles wat met de streams te maken heeft. Dus bewoners zaken, vragen over dgk, korte opmerkingen over dingen op de streams (en de daaruit voorkomende discussies).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:49 schreef Petre het volgende:
Wat is volgens jou de grens tussen COS en de SC? en hoe zou die moeten zijn?
Klopt, in een ideale wereld zou een COS een perfecte mengelmoes moeten kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:52 schreef PC eend het volgende:
[..]
Er is bij BB een periode geweest dat er in de COS heel streng gelet werd op offtopic, werkte ook niet echt soepel geloof ik
Ik geloof niet dat het hier de bedoeling is dat 1 persoon aangevallen word. De posting waar je naar verwijst doet dat wel. Zou jammer zijn als dit topic weer uitloopt in een hullie-zullie discussie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:04 schreef Peter6000 het volgende:
Via dit linkje wordt de kern snel en goed duidelijk (van 16.47): [DGK SC # 260] Gouden koorts
Dankzij zeer scherpe bijdragen van oa Disana en KZ.
Alleen aangezien zo`n beetje alle COS-posten binnen de policy vallen, en je moeilijk mensen kan verbieden om binnen de policy te posten, zie ik eigenlijk ook niet echt een oplossing.
Klopt, maar die offtopic reacties kunnen al snel uit de hand lopen en tot een discussies leiden die pagina's doorgaan en dan kunnen anderen zich daar weer aan storen, als velen zich eraan storen zou dat volgens mij opzich wel een mooi moment zijn om die discussie ergens anders voort te zetten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even heel puur voor mezelf als gebruiker van dit subforum, in de COS wordt iets gepost dat uitnodigt tot een offtopic reactie, en eigenlijk zou ik dan naar de SC moeten rennen waar ik het zou moeten posten, alwaar het als een tang op een varken slaat en de post midden in een gezellig gesprek valt.
Was volgens mij ook zo in eerdere COSsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:08 schreef PC eend het volgende:
[..]
Klopt, maar die offtopic reacties kunnen al snel uit de hand lopen en tot een discussies leiden die pagina's doorgaan en dan kunnen anderen zich daar weer aan storen, als velen zich eraan storen zou dat volgens mij opzich wel een mooi moment zijn om die discussie ergens anders voort te zetten?
zou het niet kunnen dat een groot deel van de oude garde is afgehaakt vanwege de saaiheid, geweld in DGK en dat een groot deel met vakantie is??????quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:53 schreef Py het volgende:
[..]
Als kutnewbie heb ik de cossen, fb en sc gevolgd de laatste tijd. Ik ga zeker dit topic volgen om te kijken hoe ook ik zou kunnen bijdragen zodat de oude garde weer gezellig mee komt COSsen.
Daarom hoop ik dat hier veel opbouwende kritiek komt waar ik iets mee kan. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de gevestigde orde hier zich uit de COS laat drukken door een paar kutnewbies die niet weten hoe het hoort.
Dus mensen: spuw uw gal en uw gebeden zullen worden verhoord.
En mede names alle kutnewbies excuses voor onze onwetendheid over ongeschreven regels e.d.. Leidt ons uit het duister en wie weet worden we nog volwaardige, gewaardeerde medecossers.
![]()
Ik vind eigenlijk dat het voor alle discussies geldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Was volgens mij ook zo in eerdere COSsen.
Dat men op een gegeven moment vriendelijk doch dringend verzocht werd de discussie in de SC voort te zetten.
Alsin: Een beetje offtopic gaan mag best maar niet te uitbundig en liever niet over wat je zus gister voor leuks aanhad op de bruiloft van je ex-buurman.
Ik ga toch nog eens naar Breuls zeuren voor de optie topics te splitsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat het voor alle discussies geld
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer inhoud krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Hier ben ik het 100% mee eensch.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer diversiteit krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je iets uitgebreider uitleggen? Ben blont perslotquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
Dus ook als het ontopic is, als een discussie pagina's doorgaat, is het kennelijk interessant genoeg en zou ik graag zien dat er een apart topic voor geopend word, zodat mensen die de cos niet volgen er ook van op de hoogte kunnen komen en het forum meer diversiteit krijgt ipv dat het voor 99% uit de cos bestaat.
Nou dat is wel een groot onderdeel van het probleem hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:12 schreef petraa het volgende:
[..]
Maar ik heb niet het kliekjes gevoel zoals veel hier wel hebben.
Zou mooi zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga toch nog eens naar Breuls zeuren voor de optie topics te splitsen.
Dus een aantal posts in een klap eruit halen zodat je een nieuw topic hebt.
Waarom niet? Wat voor reacties zorgen er voor dat je dat niet durft (zonder persoonlijk te worden).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:26 schreef Peter6000 het volgende:
Ik durf niet zo goed meer iets als "Carlos is er" te posten in de COS.![]()
Volgens mij stond het er vrij duidelijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:23 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je iets uitgebreider uitleggen? Ben blont perslot![]()
Een terloopse opmerking van iemand die zich stoorde dat dit soort eenvoudige zinnetjes soms wel 3 keer herhaald worden (net als 5 keer 'streamlock').quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:32 schreef Veulen het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat voor reacties zorgen er voor dat je dat niet durft (zonder persoonlijk te worden).
Het is het geheel aan posters dat de toon zet, maar de aanwezigheid van modjes doet dat minstens zoveel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goed, maar wat verwacht je van ons hierin?
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik -oude garde zijnde- ben afgehaakt omdat de COS gedomineerd wordt door een groepje mensen dat met hun mongolenacties het programma zelf om zeep geholpen heeft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:12 schreef petraa het volgende:
zou het niet kunnen dat een groot deel van de oude garde is afgehaakt vanwege de saaiheid, geweld in DGK en dat een groot deel met vakantie is??????
Ik ookquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:22 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk mis ik jouw posts enorm APK.
Ik vind Huub ook de persoon die het dichtst bij mij zou staan, maar alle verhoudingen in de COS zijn totaal zoek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:29 schreef itsme het volgende:
Ik ookterwijl ik dan misschien ook wel tot jou Huub kudde behoor.
![]()
Ik snap je wel. Ik vind Huub ook de leukste maar ik zie iig wel ook zijn fouten. Soms lijkt het net alsof we op vol zitten. Dat gevoel heb ik de laatste tijd een beetjequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:48 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind Huub ook de persoon die het dichtst bij mij zou staan, maar alle verhoudingen in de COS zijn totaal zoek.
En hoe het beter te maken?
Onmogelijk.![]()
Af en toe offtopic posten is ook geen probleem hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:31 schreef blomst het volgende:
Mijn idee, laat iedere poster in hun waarde, laat het modjespelen aan de modjes over.
Post met veel plezier over de streams.
Af en toe off topic zal dan geen probleem zijn.
Van mij hoef je je niet te nuanceren, waardeer je om je uitgesproken mening en posten! Ook ik mis je in de COS en ook ik ben tegenwoordig nog maar vrij weinig in de COS te vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ik -oude garde zijnde- ben afgehaakt omdat de COS gedomineerd wordt door een groepje mensen dat met hun mongolenacties het programma zelf om zeep geholpen heeft.
Het zijn de veelposters die totaal geen maat weten te houden tussen chatten, een discussie voeren en inhoudelijk commentaar op de streams geven.
Als er niks te melden is post dan ook lekker niks.
Als je zelf niks te melden hebt hou je bek dan dicht.
Voor dat soort geestelijk mindervalide volk is ooit v-o-l en dat achterlijk nowlive opgericht, helaas heeft die meute ook de COS overgenomen.
Fok! had ooit een ander geluid, was dwars, maar ik schijt op die veelposters die de baas willen zijn omdat ze, euh, veel posten. [afbeelding]
Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.
Geen zin om genuanceerd te zijn.
Dat is precies wat ik van de week ook zei! DGK is al zolang bezig, mensen gaan zich dan ook op fora aan elkaar irriteren, want je zit te lang op elkaars lip zal ik maar zeggen!! Tis soms net DGKquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Af en toe offtopic posten is ook geen probleem hoor.![]()
Af en toe "modje spelen" ook niet trouwens. Het is voor "zwarte" users alleen wel handig om te bedenken dat zij nóg meer dan mods zullen worden aangekeken op een (vermeend) autoritaire toon.
De discussie over het reilen en zeilen van de COS steekt om de zoveel tijd de kop op. Dat was tijdens eerdere BB's al zo, en tijdens DGK is het niet anders.
Zelf was ik vlak voordat ik vorige week wegviel, begonnen met een iets corrigerender toon in de COS, en had daar tevens een oproep 'achter' voor gedaan. Tot nu toe hielp het altijd als mods en fa's n.a.v. klachten wat alerter werden op ongewenst postgedrag in de COS. Misschien dat het nu anders loopt, want DGK is alleen al door de duur van het programma een geval apart. Maar het valt te proberen.
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:24 schreef PC eend het volgende:
[..]
Nou dat is wel een groot onderdeel van het probleem hoor.
Volgens mij
Precies, de vertrutting heeft toegeslagen en er is geen reet meer aan.quote:
Mag ik je vragen wat jij als vertrutting ziet? Ik zie elkaar denigreren en negeren nu niet echt als vertrutting. En wat voor soort posts (en nee, ik wil geen linkjes, want we zijn hier niet om persoonlijk te worden) vind jij dan nutteloos? Oftopic?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:13 schreef APK het volgende:
[..]
Precies, de vertrutting heeft toegeslagen en er is geen reet meer aan.
De COS-volposters zien niet dat ze net zo enerverend zijn als Nadia en Dennis waar ze zo op afgeven.
Denk wel dat die zal helpen.quote:Ik bedoel dat je meer topics krijgt over onderwerpen die kennelijk de moeite zijn om het over te hebben.
Zodat mensen die geen cos lezen ook die gebeurtenissen meekrijgen en zich erin kunnen mengen als ze willen.
Ook handig voor mensen die cossen wel teruglezen, ik kan me zo voorstellen dat als je een cos terugleest je een discussie ziet waar je ook wel wat over wil zeggen, maar die cossen gaan zo snel, dat je grote kans hebt dat het topic al gesloten is als je wat wil zeggen omdat ze zo hard gaan.
Dan nodigt het niet echt uit om dan er een paar cossen later nog over te beginnen, omdatl het het onderwerp in die huidige cos al lang niet meer niet is.
Ik denk eerlijk gezegd dat de olbies daar ook zelf voor kunnen zorgen. Meeposten is leuk, en ook zeker niet onbelangrijk, maar het gaat hier soms zo akelig snel dat je daar echt niet altijd tijd voor hebt. Ik stond gisteren echt paf van de snelheid...wanneer je er dan ook nog een stel trolls tussenuit moet halen en je bent alleen? (komt natuurlijk ook vaak genoeg voor) Dan is gezellig ontopic meeposten niet echt eenvoudig.quote:Ik zou dus een paar modjes op prijs stellen die leuk on-topic en soms ook eens OT posten.[b] Die een beetje het gevoel kunnen geven dat iedereen welkom is met zijn bijdragen, dus er ook een beetje verdeeld over de posters op reageren[b].
Op users? Of over users? Die laatste viel me namelijk wel op.quote:Jammer dat er dan van de 4 COSSEN er 2 gaan over de streams, en de rest vaak hun mening willen botvieren op users.
Volgens mij heb jij DGK niet helemaal vanaf het begin gevolgd, en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, maar toen het programma net begon was er een bijna lyrische stemming in de COS -terwijl BB nog bezig was- over het programma.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef paddy het volgende:
Mag ik je vragen wat jij als vertrutting ziet? Ik zie elkaar denigreren en negeren nu niet echt als vertrutting. En wat voor soort posts (en nee, ik wil geen linkjes, want we zijn hier niet om persoonlijk te worden) vind jij dan nutteloos? Oftopic?
Ik kan me goed in deze post vinden. Mijn post van eerder zegt een beetje hetzelfde in andere woorden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:10 schreef koppiesoep het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje.Ik vind de Cossen erg leuk maar je ziet toch duidelijk dat sommige mensen een voorkeur hebben voor bepaalde personen. De een hoeft maar een bericht te plaatsen en er wordt gelijk gereageerd, anderen moeten er 5 plaatsen om maar een reactie los te krijgen. Ik zelf vind het leuk om wat feedback te krijgen (en ik denk dat dat geldt voor de meeste cossers) maar dat gaat toch vaak wat moeilijk vind ik. Tenzij je post op het moment dat er weinig mensen zijn.
Ik wil niet klagen hoor, ik krijg ook hele leuke reacties maar het is toch voor mijn gevoel soms moeilijk om er tussen te komen. Maar goed, mijn vakantie zit er op dus heel veel cossen zit er toch niet meer in.
![]()
Ik antwoord alleen op dit stukje waarin je op mij reageert.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de olbies daar ook zelf voor kunnen zorgen. Meeposten is leuk, en ook zeker niet onbelangrijk, maar het gaat hier soms zo akelig snel dat je daar echt niet altijd tijd voor hebt. Ik stond gisteren echt paf van de snelheid...wanneer je er dan ook nog een stel trolls tussenuit moet halen en je bent alleen? (komt natuurlijk ook vaak genoeg voor) Dan is gezellig ontopic meeposten niet echt eenvoudig.
Wanneer dat een heel topic doorgaat kan dat ergerlijk zijn wanneer er veel users posten, maar op zich zie ik weinig begin met de begin topics. Alleen die afzeikposts heb ik niet meegekregen. Helpt ook niet echt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:22 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij DGK niet helemaal vanaf het begin gevolgd, en dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk, maar toen het programma net begon was er een bijna lyrische stemming in de COS -terwijl BB nog bezig was- over het programma.
Er waren leuke discussies - en af en toe ook afzeikposts die onderling opgelost werden- en er was een goede sfeer.
Waarschijnlijk omdat een aantal mensen het gevoel hadden dat ze een soort pionieer waren die met elkaar iets nieuws aan het verslaan waren. Het was geen BB, er werd gemanipuleerd en er werden verhaallijnen uitgezet. Duidelijk zichtbaar voor de streamkijkers.
Op een gegeven moment begon Heilige Huub Fok! op de streams te promoten, met als gevolg dat er een groot aantal groupies hier kwamen posten.
Moet kunnen.
Helaas begreep een gedeelte van de nieuwe aanwas het concept van DGK (zoals gisteren bv in de Volkskrant te lezen was) niet en probeerden ze meer en meer invloed uit te oefenen op het concept van het programma.
Helaas met succes.
Alle dingen die DGK een 'edge' gaven zijn weg.
En als je de vertrutting in actie wilt zien moet je gewoon op een willekeurige dag om een uur of 11 's morgens de COS lezen.
Koffie.
Effe boodschappen doen.
Welkom![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bij weer een
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nieuwe dag
![]()
![]()
![]()
van DGK
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik voel mij er niet meer bij thuis.
Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:
Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Je zou niet alleen zijn. Als ik het idee krijg dat er aan het OKO gedoe wordt gewerkt alleen al door aanwezig te zijn, zou ik waarschijnlijk ook weer gaan posten. Ik denk niet dat ik de enige ben.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:19 schreef APK het volgende:
[..]
Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.
Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik antwoord alleen op dit stukje waarin je op mij reageert.
Anderen, met name APK en Kleinzusje, hebben al aardig verwoord wat ik ook zo ongeveer ervaar.
Ik heb het als voorheen fervent COSser nog heel lang volgehouden, precies met het doel dat je beschrijft. Maar we zijn vrij lang behoorlijk modloos geweest, en dat heeft iets veranderd: degenen die met elkaar 'vastgebakken' zitten in de COS hebben er nog meer hun stempel op gedrukt. Daar is niet meer tegenin te posten, in je eentje breek je dat niet meer open.
Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachenquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.
ten tweede zou het aanwezig zijn in COS door mods belangrijk kunnen zijn, maar het loopt allemaal zo akelig snel en de mods zijn geen 24/7 aanwezig. Het is misschien wel een idee om af en toe even een korte zin te posten als mod, (laten weten dat je er bent) maar je volledig te wijden aan een topic terwijl er echt meerdere zijn is wel heel moeilijk. Ik stond gisteren ook paf van het feit hoe snel alles gaat. Vooral als hulpmod kun je niet zomaar even een post wissen zonder dat je de vaste mods laat weten wat je gewist hebt. tegen de tijd dat ik een post had gewist en gemeld stonden er alweer een stuk of vijf reacties op die posts. Wanneer dat eens niet werd gedaan...zou dat heel veel werk schelen zodat je af en toe ook nog even de tijd hebt om mee te krijgen waar het precies over gaat zodat je mee kunt posten om samen de user weer rustig te maken die boos is..of zit te trollen of te baggeren.
Ik spreek nu voor mijzelf. Ik moest gisteren soms gewoon grinniken en zou willen dat ik er een tijdelijk slotje op zou kunnen zetten zonder dat ondertussen half feedback vol zou worden gepost met klachten over het tijdelijk sluiten. Ik lachte jullie allemaal niet uit ofzo hoor![]()
Ik stond gewoon paf hoe een topic zo snel kon ontsporen en het bijna onmogelijk was (door al dat gequote) om de boel weer op de rails te krijgen. Uiteraard zal het niet elke dag zo gaanToch?
Tuurlijk kon ik er wel om grinnikenquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachenJa, de SC gaat wel vaker zo snel, en meestal is dat een teken dat de SC supergezond is. Ik begrijp de bezwaren best, voor een mod is het niet om bij te houden. Ben blij dat je er zelf ook om kon lachen
![]()
Ja heey, kom van de FP en van NWS hèquote:Maar jij gaat uit van ingrijpen, hetgeen bij de stand van zaken niet eens zozeer aan de orde is. Ik denk meer aan een pakketje wijkagenten die alleen maar wat rondlopen en een praatje maken![]()
Ik mis een paar knopjesquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:15 schreef Ian_Nick het volgende:
Maak APK eensch modje voor een week.
Gewoon als testje.
Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:55 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......![]()
...maar dit soort dingen kun je tegenwoordig niet meer begrepen posten....dat dus.![]()
Kliekjesvorming bestaat al zo lang als de COS inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
En dat is 23.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:56 schreef kleinzusje het volgende:
Maar dan slaap ik Gert![]()
Hup je nest in jij , Fokgeile neppatient![]()
Dat ja, en dat is heel storend voor de mensen die hier als zo lang posten. Soms al een maand of 11. Die voelen zich dan ook op de achtergrond geschoven. Want het zijn niet die mensen die die indruk wekken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
Die vrolijke wekker die er net stond niet.quote:
Ik snap de rest van je tekst wel hoor, wil alleen hier even op ingaan.quote:De COS zal altijd een mengelmoes van meningen, on- en offtopic posts, enz. blijven. Misschien als er behoefte is aan meer overzicht dat het invoeren van kleuren of een symbooltje kan helpen om posts te markeren of te groeperen.
En misschien moet er niets gebeuren aan het forum zelf, maar moet er meer gekeken worden naar wat er gepost wordt ipv wie het post, met in je achterhoofd de wetenschap dat iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde.
Sorry voor de lap tekst, maar dan ben ik er in 1x vanaf
Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staan.quote:
Daar doe ik het niet voor. Die andere mods zijn kei goed.Ik heb alleen nog maar tijd in COS en SC kunnen steken terwijl de ander mods jullie overal mee helpen. Dus onzin hoofdmodquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:43 schreef Peter6000 het volgende:
Ik denk dat Paddy hoofdmoderator moet worden.
Ik heb er lang over nagedacht, maar de kern is Paddy.
Onbevangen en scherp.
Ik zie het nu heel helder.
[afbeelding]
Inderdaadquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:32 schreef Py het volgende:
[..]
Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staat.
Het gaat erom inhoudelijk te blijven en niet persoonlijk te worden. Ik zie maar een paar users die af en toe persoonlijk worden. Het overgote deel is inhoudelijk. Maar zodra er iets persoonlijks gepost wordt, is dit het begin van een conflict.
Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:39 schreef paddy het volgende:
[..]
InderdaadEn blijven andere users uiteindelijk weg wanneer zij het onderwerp van het conflict zijn.... Daar is COS niet voor. Die is er voor allemaal.
Maar je begrijpt mijn punt zie ik
En nu leg ik mijn vingers een tijd ten ruste
Volgens mij werken sommigen volgens het principe 'het mag, ik wil het, dus ik doe het'. Misschien zijn ze een stuk socialer in het echte leven, maar de COS zien ze als een plek waar ze hun 'ding' kunnen doen zonder al te veel om zich heen te kijken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...
En dat terwijl dit nou juist de aangewezen plek zou zijn om hun visie op de COS te laten zien, en eens uit te leggen waarom zij denken dat hun volslagen off-topic bijdrages zo'n toevoeging voor de COS zijn dat ze die niet elders kunnen doen.
Maar ik vermoed dat hun afwezigheid voornamelijk te danken is aan het feit dat ze in die paar maanden dat ze op FOK! komen kennelijk gelijk vastgeroest raakten in de COS...
Die ga ik vanavond wel even lezenquote:
* checkt usernr....quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:51 schreef Leandra het volgende:
Het al dan niet tot newbie of kutnewbie gebombardeerd worden heeft IMHO vrij weinig te maken met je registratiedatum of postcount, maar vooral met je houding.
* checkt postcount....quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:15 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
* checkt usernr....
Kutnewbie!![]()
forumhumor.....
quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:40 schreef Disana het volgende:
Ik zie mezelf als een DGK halfbie. Ik ben begin dit jaar begonnen maar heb naar mijn idee aardig veel bijgedragen aan de COS, Updates, en het maken van OP's. Voor mij is het best raar dat diezelfde COS me nu helemaal niet meer trekt.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:
Tips/ oplossingen ter verbetering:
19. Hand in eigen boezem steken ( zie ook punt 11)
Door het woordje boezem ?quote:
punt 21 aangevuldquote:
Lekker praktisch lijstje zoquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:
Tips/ oplossingen ter verbetering:
1. Mods op 1 lijn
2. Uitleg taakverdeling aan users: is mod die aanwezig is ook mod of user ?
Weten ze van elkaar wat ze doen en kennen ze de users ?
3. Opletten met een strenge doch rechtvaardige knipoog
4. Topic voor newbees om vragen te stellen over gebruik en gewoontes
5. Buddy nemen die newbee onder hoede neemt en hem/ haar via PM alles kan vertellen
6. Vragen stellen in SC, waar ze iets kunnen vragen als Nieuw topic er niet komt
7. Mij bedanken dat ik met mn vreselijke Amanda gescheld, toch nog zo'n mooi discussie topic heb gekregen.
8. Verbod van meer dan 3 smileys per posting, tenzij Elly in de kooi is.
9. Lief zijn voor elkander, zonder af te doen aan eigen stijl
10. Open te gooien wat je dwars zit in de FB op een normale manier
11. Zelfreflectie ( zijn cursussen voor)
12. PI s lezen en Sigs checken
13. Cursus hoe ga ik om met een spelprogramma, zonder Palma's huis onder te kalken.
14. Lezen updates
15. Lezen FB
16. Lezen Streamverslagen
17. Elkaar helpen als een poster moe thuis komt met het even uitleggen van iets in de COS
18. Geen mod gaan spelen als je niet blauw bent
( tenzij je die kwaliteiten bezit , en niet denkt die te bezitten)
19. Hand in eigen boezem steken ( zie ook punt 11)
20. Fokwoordenboek checken
21. Alle off topic postings van Ian-Nick editten zonder toestemming![]()
22. Niet lukraak gaan editten zonder waarschuwing/ hoge noodzaak. Liever eerst waarschuwing met humor.
Je bent het er mee eens, maar komt vervolgens wel met argumenten waarom het geen goed idee is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:54 schreef avonne het volgende:
[..]
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik ga zelf ook vaak mee in "algemene discussies".
Interessante topics blijven meestal wel een beetje aan de oppervlakte drijven.quote:Het probleem is echter dat er na 11 maanden belevenissen en verwikkelingen, er zoveel topics zijn dat de juiste niet meer terug te vinden is.
In mijn herinnering waren de topics bij BB helemaal niet zo heel overzichtelijk, maar had het juist meer een soort clusterbom-effect, sommige waren raak, wat niet de moeite was zakte weg.quote:Bij BB was het behoorlijk overzichtelijk welke topics er waren, maar nu niet meer. Daardoor is de bereidheid om in andere topics te posten veel kleiner. En de respons op je post ook minder, of (ontmoedigend) negatief.
Ik kijk ook niet veel in bewonerstopics ik vind dat meestal te algemene info en niet zo interessant, zou wel graag meer topics zien over de gebeurtenissen in het huis.quote:"Bewoners-topics" zijn wat dat betreft tamelijk ondergewaardeerd.
het verwijzen op zich lijkt me niet zo heel lastigquote:Om in de COS te verwijzen naar een ander topic voor een dergelijke beschouwende discussie is erg lastig.
Als je sneller gaat verwijzen, dan ben je misschien voor dat mensen zich (moeten) gaan herhalen.quote:Het is de keuze tussen een oud topic opdiepen (omdat daar relevante meningen en informatie staat) of een nieuw topic openen (waar niet iedereen zin heeft voor de tigste keer het zelfde te schrijven en dus niet meedoet).
Misschien valt dat dus een beetje te sturen, maar misschien ben ik hier ook wel wat te optimistisch inquote:Er zal een grotere bereidheid moeten zijn inderdaad om in andere topics te discussieren over een afgebakend onderwerp. Maar het grote aantal topics maakt dat erg lastig.
Echt overlappende topics zijn niet handig neequote:Edit:
We hebben een tijdje geprobeerd het aantal topics sterk te beperken om versnippering tegen te gaan. 5 topics per dag over King Jaap waren natuurlijk het meest opvallend fenomeen.
Het lijkt echter alleen maar er toe geleid te hebben dat het leek alsof buiten de COS posten ongewenst was.
Dat was niet de bedoeling. De bedoeling was oudere topics levend te houden, omdat daar al veel info in staat.
Tis mijn lijstquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Petre het volgende:
mijn extra puntje:
23. een beslissing van een mod accepteren en normaal weer meeposten.
Heel belangrijk. Maar ook transparant modden is belangrijk. Het heeft geen zin om iets te doen als je hier niet duidelijk iets zegt. Dus als mod zijnde ook duidelijk melden waarom iets dicht gaat en waarom een bepaald onderwerp niet gewenst is. Het liefst ook vermelden naar welk topic het dan wel moet. Het is in sommige gevallen ook slim om bv te verwijzen naar fora/topic's buiten dit subfora inplaats van naar de SC. Heel veel onderwerpen die in de COS opduiken en uitgemolken worden hebben al veel ruimte gevonden op FOK. Dan heb ik het dus over onderwerpen als: Bh-maten, medicijnen enz. (lijkt me helder)quote:kleinzusje's Tips/ oplossingen ter verbetering:
1. Mods op 1 lijn
Users kennen is belangrijk. Maar vaak is een eerste ingeving gewoon juist en opmerkingen die bij een mod bedenkingen oproepen horen hier gewoon niet thuis. Als een mod ze niet begrijpt begrijpt een fok newbie die hier binnenkomt lopen het ook niet en zal zich aangevallen voelen.quote:2. Uitleg taakverdeling aan users: is mod die aanwezig is ook mod of user ?
Weten ze van elkaar wat ze doen en kennen ze de users ?
Precies, wat mij betreft mag er ook wel ferm offtopic worden geknipt. Mensen krijgen er dan vanzelf genoeg van en zoeken hun heil op andere plekken. Daardoor neemt de drang om Cos-post-diarree te hebben ook af. Nemen het aantal COSsen af en word het weer transparant voor iedereen.quote:3. Opletten met een strenge doch rechtvaardige knipoog
3 smilies moet soms kunnen. Maar ook weer in redelijkheid. Ik heb me tijdenlang heel erg geërgerd aan reacties met alleen maar smilies. Wat mij betreft mogen die ook nog steeds gewoon weg. Maar dat is persoonlijk. Er zijn veel mensen die die postings wel kunnen waarderen. Ook omdat ze soms aangeven dat een post wel opgemerkt is maar verder geen reactie behoeft.quote:8. Verbod van meer dan 3 smileys per posting, tenzij Elly in de kooi is.
Accepteren kan niet iedereen. Dat zit in een menselijke natuur. Maar gewoon rustig vragen waarom en hoe moet kunnen. Maar dan wel in FB (Kz tikte het al aan) of als je bang bent om af gebrand te worden per pm.quote:Petre schreef het volgende: mijn extra puntje:
Ik pijl even naar me bericht hier boven. Ik zie veel in een duidelijke gedragscode ja. En ja ik zie die graag gehandhaafd. Vrijheid heeft ons niet ver gebracht (persoonlijke mening)quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn .
Neequote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn.
Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat maar heen en weer, over en weer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn.
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat meer heen en weer, over en weer.
Die drie gele kaarten is een rode lijkt mij wel aardig om gezeur te voorkomen tegen modjes. Mochten ze kritiek hebben, dan hebben ze de FB.
Dat gaf ik aan, gewoon die priks verwijderen, zonder enkele discussie van de mod. Bij meer dan twee postings met kritiek op dezelfde persoon, in dit geval de mod, een gele kaart, ook zonder discussie. Discussie maakt discussie los, meningen, gevoelens en voor je het weet ben je weer twee pagina's verder en het saldo is dan nog steeds dat niemand tevreden is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:00 schreef Petre het volgende:
[..]
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?
Als er dan discussie komt dan hoort dat iig in FB en niet in het topic zelf.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:00 schreef Petre het volgende:
[..]
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?
Ik ben het daar niet mee eens. Wanneer er vragen over een moderatie is mogen ze daar best voor naar feedback komen. Soms mod ik ook wel eens van die posts waarvan ik denk...Ja Halllooo...Die leg je maar uit in feedback. Is het -edit- enquote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat maar heen en weer, over en weer.
Die drie gele kaarten is een rode lijkt mij wel aardig om gezeur te voorkomen tegen modjes. Mochten ze kritiek hebben, dan hebben ze de FB.
Ik vind het vervelend, maar ik moest ook modereren op de plekken waar ik al weinig aan toe ben gekomen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er dan discussie komt dan hoort dat iig in FB en niet in het topic zelf.
Verder vind ik het nutteloos om een uur/dag/week later nog een keer te gaan zitten modden als er toch al gezegd is wat er gezegd is en die user niet gelijk lik op stuk heeft gekregen voor zijn userbashing...
Dit is in de huidige COS wederom gebeurd en wederom is er geen mod te bekennen... de user is al 3 keer gequote en heeft zijn grapje (ten koste van een andere user) weer gescoord...
Als de stemmingmakerij dan moet ophouden dan lijkt me dat dat ook voor alle partijen geldt en dan vind ik het zum kotzen als iemand er wel (weer eens) gewoon mee weg kan komen.
Ik neem het je absoluut niet kwalijk, ik ben persoonlijk erg blij met de enorme inzet die je toont voor een subforum wat niet eens je vaste "modplek" is. Mijn waardering daarvoor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend, maar ik moest ook modereren op de plekken waar ik al weinig aan toe ben gekomen.
En waarom staat nergens een topicreport? Of waarom geen linkje naar hier?
Ik zit hier al heel veel van mijn tijd. Heb ook die andere verplichtingen. Had de hoop dat iemand gelezen heeft wat ik schreef.
Topicreport kan anoniem. Feedback mag iemand het ook melden. Wel het liefst met een link.
Dit puntje lijkt mij wel de hele lijst bevatten...zei het dat er voor het overgaan tot de orde van de dag uiteraard wel uitvoerig getest moet worden op Mod's incasseringsvermogen en humor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Petre het volgende:
mijn extra puntje:
Ik wil je slaanquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:41 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit puntje lijkt mij wel de hele lijst bevatten...zei het dat er voor het overgaan tot de orde van de dag uiteraard wel uitvoerig getest moet worden op Mod's incasseringsvermogen en humor.
De grens van de betreffende mod dient vervolgens ten alle tijde te worden opgezocht; opgerekt en uiteindelijk overschreden.![]()
Mja, maar toch baal ik een beetje. Had juist even willen lezen daarquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem het je absoluut niet kwalijk, ik ben persoonlijk erg blij met de enorme inzet die je toont voor een subforum wat niet eens je vaste "modplek" is. Mijn waardering daarvoor.
Hup, je bed in, je bent al genoeg aan het modderen en moederen en andere manieren van zorgen geweest dit weekend... de boel staat niet in de brand, het staat er morgen ook nog
Als mod ben je hier inderdaad voor de users, voor alle users. Ik schreef overigens al dat men in de feedback de klachten kwijt kan, dus dat standpunt delen we wel. Er mag ook geen twijfel zijn, dus moeten regels vooral heel duidelijk zijn en niet voor meerdere intepretatie vatbaar. De mening van een mod moet er dan ook niet toe doen, de regels van Fok zijn maatgevend.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Wanneer er vragen over een moderatie is mogen ze daar best voor naar feedback komen. Soms mod ik ook wel eens van die posts waarvan ik denk...Ja Halllooo...Die leg je maar uit in feedback. Is het -edit- enWanneer de user uit komt leggen wat hij of zij met zijn haar post bedoelde en het valt mijn inziens mee, dan ben ik niet zo arrogant om hem gewist te laten staan. Ben hier tenslotte voor de users, niet voor mijn kleurtje.
Soms zal ik het een twijfelgeval vinden en zeggen dat ik het nog steeds een nutteloze post vind. Dat de user het maar neer moest zetten zoals hij in feedback uitlegde. Dan is voor mij de discussie ook afgelopen. Ik weiger echter de macho uit te hangen omdat ik toevallig een kleurtje heb. Ja, ik plaag de users er wel eens mee, maar ik ben hier alleen om gebash en geneuzel te modereren en de users te helpen waar ik kan.
En sorry, ik zal morgen verder lezen hier. Moest een zieke verzorgen afgelopen nacht en ben nu dus meer dan 33 uur op.Ik ga nog even lurken her en der en dan naar dromenland.
Gegroet en vrede zij met u allen.
Tot morgen
Je post is ook welkomquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als mod ben je hier inderdaad voor de users, voor alle users. Ik schreef overigens al dat men in de feedback de klachten kwijt kan, dus dat standpunt delen we wel. Er mag ook geen twijfel zijn, dus moeten regels vooral heel duidelijk zijn en niet voor meerdere intepretatie vatbaar. De mening van een mod moet er dan ook niet toe doen, de regels van Fok zijn maatgevend.
Maar goed, ik geef hier enkel, op verzoek, aan hoe het volgens mij beter zou kunnen. Ik maak hier de regels niet en controleer niet. Wel voel ik mij regelmatig in de COS onder druk gezet door onfatsoen, eenzijdigheid en persoonlijke aanvallen als je iets over het onfatsoen zegt, óf omdat er geen mod is óf omdat het toegestaan wordt. Mij onteemd dat de lust, als newbie, om nog erg veel te posten in de COS.
Maar misschien is het policy van Fok om onfatsoen toe te laten. In dat geval ben ik hier simpelweg niet op m'n plaats.
met linkjes post. Vogens mij heb ik gisteren ..of eergisteren nog een user die je moest hebben leeggehaald (zijn posts dan) Of ben je alweer opnieuw aangevallen?quote:Wel voel ik mij regelmatig in de COS onder druk gezet door onfatsoen, eenzijdigheid en persoonlijke aanvallen
Dat geef ik toch ook aan? Dat klachten in de feedback behandeld kunnen worden? We denken daar echt wel gelijk over.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Je post is ook welkom![]()
Net als je idee, maar ben het gewoon niet met je eens over het niet mogen discussiëren in feedback. Het moeten geen vier a vijf posts tegen elkaar worden, maar een user moet hier wel terecht kunnen om over zijn/haar moderatie iets te zeggen of te vragen.
Ja, dat deed je keurig, Mij hoor je er niet over, ook al sneuvelde er een posting van mij. Mocht een moderator het echt te bont maken, dan vind je mij geheid terug in de FB. Maar ook toen bleef in de COS de discussie gewoon doorgaan tussen die ander en jou. Gewoon nutteloos, het brengt niemand ergens, anderen bemoeien zich ermee en twee pagina's om zeep.quote:En ja het is de bedoeling er samen weer een leuk topic van te maken. Weet je? Zou het wel prettig vinden dat jij je klacht met linkjes post. Vogens mij heb ik gisteren ..of eergisteren nog een user die je moest hebben leeggehaald (zijn posts dan) Of ben je alweer opnieuw aangevallen?
Bedankt. Ik kom nu al (bijna) 8 jaar op fok en heb nog nooit een topic report hoeven maken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:58 schreef Petre het volgende:
itsme, ik heb de doodsverwensing weggehaald en de user genote. Degene die een topicreport heeft gemaakt iig bedankt, zo kan ik tenminste snel ingrijpen.
Of ze marcheren opzichtig de COS uit onder het mom van 'jammer dat het zo moet'.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef itsme het volgende:
[..]
Bedankt. Ik kom nu al (bijna) 8 jaar op fok en heb nog nooit een topic report hoeven maken.
en de user genote? quotes?
Maar dit was helemaal niet nodig.
Blijkbaar voelen sommige mensen daar een enorme kuddehorde.(is niet het juiste woord trouwens)Als ze ook maar denken dat iemand van hun groep aangevallen wordt, zelfs een beetje opbouwende kritiek mag niet, dan is Leiden in last.
Dan zeggen ze van alles maar daarna er bij. Nu Ontopic![]()
Petre, je bent er nog 1 vergeten dat in eerste instantie [COS 2315] Een boeddha op het aanrecht .quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:58 schreef Petre het volgende:
itsme, ik heb de doodsverwensing weggehaald en de user genote. Degene die een topicreport heeft gemaakt iig bedankt, zo kan ik tenminste snel ingrijpen.
+ weer even te plakken en knippen wat hier hoort en in de FBquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:18 schreef Veulen het volgende:
[..]
Petre, je bent er nog 1 vergeten dat in eerste instantie [COS 2315] Een boeddha op het aanrecht .
Verder denk ik dat het ook belangrijk is om even verder te lezen in zo'n topic. Die opmerking komt niet uit de lucht vallen.
Het was niet echt FB. Maar meer een opmerking over hoe zulke dingen dus ontstaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:21 schreef kleinzusje het volgende:
+ weer even te plakken en knippen wat hier hoort en in de FB![]()
Ik heb dit weekend echt geen tijd gehad omdat ik druk bezig ben met een webpagina die veel concentratie eist. Ik kan dan nog wel gewoon wat posten, maar goed genoeg op de streams opletten om er iets over te kunnen schrijven, dat gaat dan niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:19 schreef kleinzusje het volgende:
Ook grappig: Er is maar 1 van de COS posters die ( sinds deze discussie) een update maakt nu en dat is Peter6000. De rest heeft geen tijd om even verslag te doen van wat er zich in de villa afspeelt . ( Disana bij vergissing, excuus)![]()
Precies.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Of ze marcheren opzichtig de COS uit onder het mom van 'jammer dat het zo moet'.
Heel vervelend voor de stemming en nogal doorzichtig als poging die stemming naar hun hand te zetten.
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COSquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
Die laatste ook aangepakt. Verder hoort dit natuurlijk in de FB-topics. Ik heb overigens ook een user per PM aangesproken op zijn of haar postgedrag in COS. Denk dat er iemand niet weet hoe COS werkt (hoort te werken)..
Maar om iets gelijk te laten modden/aanpakken is het FB topic handigerquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COS![]()
Ik gaf de FB tip even omdat ik anders bang ben dat ze in de COS net hebben ontdekt dat er een FB bestaat maar dan denken dat hij hier isquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
Die laatste ook aangepakt. Verder hoort dit natuurlijk in de FB-topics. Ik heb overigens ook een user per PM aangesproken op zijn of haar postgedrag in COS. Denk dat er iemand niet weet hoe COS werkt (hoort te werken)..
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:31 schreef Disana het volgende:
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COS![]()
Dan ben ik heel nieuwsgierig waar het vanavond fout ging.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...
Ik hoop dat ze dat ook lezen. Volgens mij heb ik verteld wat er aan vooraf ging?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...
Dag Petre,quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dag Petre,
Het gaat er hier over, dus nog maar een tip. Om het wij - zij gevoel niet te stimuleren lijkt het mij niet slim om publiek te vertellen dat er iemand is aangepakt, behalve dan aan degenen die het betreft. Gewoon in stilte moderaten, dat geeft de meeste rust.
Ook zie ik bij verwijderde postings opmerkingen staan die een persoonlijke intepretie weergeven van een moderator. Daar komen ook vragen over en door. Een standaard quote zoals bijvoorbeeld "verwijderd als gevolg van fok regels" , daar kan niemand over vallen.
Ehm, het staat er misschien wat bot, zo bedoel ik het niet, het waren enkel, nogmaals, tips. Doe er uw voordeel mee.
Onmogelijk, dan kan de 'moderator' ook niet persoonlijk aangesproken worden als hij of zij iets verkeerd doet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En nog een tip. Als de moderator gewoon moderator heet, dan is de persoon wat meer anoniem en kan dan ook niet op haar of zijn naam worden aangevallen. Hij of zij doen stilzwijgend hun werk onder de naam moderator en kunnen daarnaast onder eigen naam lekker mee posten zonder dat er een connectie gelegd kan worden.
Waarom kan dat niet? Ik ken oom agent toch ook niet bij naam?quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Onmogelijk, dan kan de 'moderator' ook niet persoonlijk aangesproken worden als hij of zij iets verkeerd doet.
Maar zijn baas kent zijn naam wel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Waarom kan dat niet? Ik ken oom agent toch ook niet bij naam?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:56 schreef Py het volgende:
Op de COS is de climax geweest, met de uitbarsting van o.a. Kleinzusje. Dit was mijn eerste COS-avond als geregistreerd FOK-user. Hoewel Kleinzusje grof uit de hoek kwam, kon ik het in de gehele context wel plaatsen en ik moet eerlijk toegeven dat ik volslagen dubbel heb gelegen in die COS. Dit 'incident' is de uitbarsting van lang bewaarde onderhuidse gevoelens geweest. Maar het gaat niet om dit specifiek incident,
enz enzquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:49 schreef itsme het volgende:
Nou Ik heb vanavond aan den lijve kunnen voelen wat Kz en anderen al hier boven hebben benoemd.
Ik heb nooit problemen gehad in de cossen. Ga met iedereen normaal om.
Post er de laatste tijd niet zo vaak.
Niet als slachtoffer of slijmbal, maar het is toch te triest voor woorden om een politieagent nodig te hebben die edit bij het leven. Sommigen zeggen negeren, niet moeilijk doen. Maar zelfs dat is geen optie meer, omdat er een overdaad is en er lijkt wel een soort kill en attac plaats te vinden. Tevens blijken Cossers die hier niet posten, wel mee te lurken en nog erger te worden in hun gedrag en aanvallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
Fok! had ooit een ander geluid, was dwars, maar ik schijt op die veelposters die de baas willen zijn omdat ze, euh, veel posten.
[USERSAKTIE TEGEN HUUB] Steun deze petitiequote:Op maandag 20 augustus 2007 07:13 schreef Inukshuk het volgende:
Ooit was er een poll van Peter om Huub het huis uit te krijgen, daar heb ik van harte mee ingestemd omdat dit imho de enige oplossing was om de cossen weer lurkFOK-waardig te krijgen. (terwijl ik die kut kabouter nog steeds met kop en schouders boven de andere bewoners vind uitsteken)
Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massaquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:49 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
[USERSAKTIE TEGEN HUUB] Steun deze petitieajb
quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:13 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massa![]()
Om het cos waardig te houden;quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
sorry, maar toen hoorde ik nog niet tot een kliekje had ik nog geen tosti met Peter gegeten
![]()
En heb me anoniem aangemeld![]()
Wilde de poll plaatsen om dat ik daar wat meer aandacht krijg dan in jouw voorbeeld topic. Excuses![]()
Wat een wijze woorden!quote:
Dit is ook wel interessant ja, ik denk dat danny ook liever het 'kritische fok geluid' ziet in de diverse subfora.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nog maar even een opmerking, zo zijdelings. Op een forum gelden geen democratische regels. De regels worden bepaald door de eigenaar en als hij dat wenst, vraagt hij advies van moderatoren en users. Het is vrij simpel, staat het je niet aan, dan kun je er wat van zeggen, valt het niet op vruchtbare bodem, dan zoek je gewoon een ander forum.
Het is aan de eigenaar/moderatoren om een balans te zoeken tussen maximalisering van useraantallen en het "het gezellig" houden van het forum, een leuke uitdaging....!!
Jij zit iig in het APK kliekjequote:Op maandag 20 augustus 2007 19:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een wijze woorden!
Ik ben trouwens helemaal de draad kwijt wie er nou vriendjes is met wie, en wie elkaar onaardig vindt etc etc etc, ik bedoel, het zál wel.
Ik wil weer lekker kunnen lurken en lachen in de COS
en APK is een DGK-slet
Zo
Cool! Wie zitten daar nog meer in?!quote:
Alle olbies behalve ikquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cool! Wie zitten daar nog meer in?!
Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van nietquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
Dus eik moet er een [oldbie]COS komen?
erfgenaam erfgenaam!quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
Dus eik moet er een [oldbie]COS komen?
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:55 schreef Veulen het volgende:
Ik wil nog even iets opmerken. Vanavond zag ik weer zo'n posting: [COS#2323] Nadia is het appeltje en Dennis hapt er in.
Op zichzelf prachtig zo'n OP. Maar ik stoor me persoonlijk heel erg aan de (semi-)scheldwoorden er in. Zulke postings drukken ook een stempel op een COS. Als ik hier maar een paar keer eerder was geweest zou ik me hebben afgevraagd of ik hier wel welkom was als ik een ander als fan heb.
Gaat trouwens niet specifiek om deze OP, zie ze vaker zulke postings. Deze kwam toevallig voorbij en was mooi voorbeeld.
Eens. En voeg daarbij dat het COSsen wel werken in een moordtempo lijkt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:
[..]
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.
Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.
Eng.
Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:
[..]
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.
Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.
Eng.
Dat moet je ook niet doen, dat is tegenwoordig fysiek geweld.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.
Ik kan me er niets bij voorstellenquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:17 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van niet), maar het valt misschien te proberen
Je ziet dat het 'groupie-denken' zoals ik het maar even noem steeds meer de cos is gaan overheersen, omdat het vaak ook nog eens veel posters zijn en dus makkelijk hun eigen sfeer creeren (kliekje dus).quote:
Ik kon me het ook niet echt voorstellenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:28 schreef paddy het volgende:
Je uitleg begreep ik wel, maar kon me niets voorstellen bij de verwerking ervan. Het zou dan een topic moeten zijn niet zichtbaar voor Newbies, want persoonlijk vind ik niet dat je die kunt weigeren. Wat je wel kunt doen is het huidige topic een SC van gaan maken die alleen ontopic is , maar lees maar eens nu daar. Verbeeld ik het me nu of zijn de users weer ontopic bezig.
Dat iedereen het zo met elkaar eens is volgens mij het gevolg van de kliekjesvorming, mensen met andere meningen worden niet gewaardeerd.quote:Wat ik wel mis daar is de verscheidenheid van users. Iedereen is het bijna met elkaar eens. Voor de rest vind ik het nu wel leesbaar op dit moment. Moet ik wel zeggen dat ik inderdaad de humor daar een beetje mis, maar hopelijk komt dat ook weer goed. Af en toe leggen ze users waar ze moeten zijn, wanneer ze iets vragen. Positief. Posten waar het gepast is.
Ik zei wel oldbies, maar dat bedoel ik ruim gewoon mensen die hier al wat langer rondhangen, plus wat nieuwe aanwas die ook een wat meer relativerende kijk op de zaken hebben.quote:En kliekjes? Tja, zoals eerder al eens aangegeven was....die heb je overal. De oldbies waren natuurlijk ook een kliekje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de oude COS ook leuker vond..na veel gelezen te hebben, maar de nieuwe COS is al veel beter dan het was. Nu de rest van de users weer terug en nieuwe erbij. Mods even in de gaten houden wie er weer beginnen te treiteren en meteen ingrijpen.
Ik kon me niet voorstellen hoe een dergelijke Oldbie COS eruit zou moeten gaan zien. Mijn mening erover doet nu dus ook verder nog niet ter zake, maar het is wel belangrijk om een DGK voor iedereen open te houden.
Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:14 schreef Soury het volgende:
Ik snap dit gedoe niet zo. Een aparte cos ?? Duh. Waar blijf je dan als kutnewbie zoals ik, zoals Buuf al opmerkte btw.
Lijkt me niet handig en plus als mensen iets willen posten waar dan ook moet dat vrijblijvend zijn.
Een Cos inbureringscurus volgen ofzo ?? Gaat dit niet een beetje ver. Ik was redelijk vaak in de cos te vinden en de
reden dat ik er genoeg van had is omdat er zoveel gezeik was over een OP's en dat soort randverschijnselen.. Ging soms blz. door.
Afgehaakt dus .. Nu ben ik er wel weer es en ondanks enige uitspattingen valt het wel weer mee.
En over een jaar zijn de posters van nu in de Cos ook ouwe hap die terugverlangen naar the good old days.
M.a.w. hoop gezeik om niks lijkt me.
Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ... Er is toch genoeg aan topics. En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef PC eend het volgende:
[..]
Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.
En pagina's gezeik over OP's hoort al helemaal niet in de COS![]()
Regels zijn duidelijk en als de sfeer ok is blijf ik !! en betaal graag voor mijn drankjes ..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik probeer het in een soort verhaaltje te gieten:
Ooit werkte ik in een cafe, heel leuk![]()
Einde van het verhaal![]()
Wat wil je nou zeggen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik probeer het in een soort verhaaltje te gieten:
Tevens waren er regeltjes, die al jaaaaaaren zo waren omdat ze zo waren. Als je nieuw was, begon je op de maandag te werken, de zaterdag was voor de oude garde. Zaterdag was te druk maar ook een populaire dag, dus was het een eer om naar de zaterdag toe te groeien. Ook mocht je in het begin nog niet de kas opmaken. Dat mocht alleen als je een tijd werkte en de kwaliteiten had om dat te doen. Als je echt had bewezen wat je waard was, kreeg je een sleutel van de toko. Dan was je nog steeds nieuw, maar dan had je status. Oud werd je nooit, omdat er altijd nog iemand werkte die er langer aan de bar lag te lallen dan jij. Of elke dag gratis kwam zuipen op kosten van de zaak.![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:47 schreef Py het volgende:
Wat wil je nou zeggen?
Dat newbees alleen doordeweeks mogen posten![]()
Je kunt geen voorwaarden stellen aan mensen die niet policyoverschrijdend posten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
Plekken genoegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Maar meestal gaan we naar de kroeg verder op.
Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houdenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
"De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
Okquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Petre het volgende:
Laten we de kroegpraat even de straat op vegen.
Flexibel zijn in de kroeg is vooral aan de orde als "drie hoog achter" weg is en de vaste klanten naborrelen. Zo'n kroeg, daar kwam ik graag en veel. Aan het einde van de avond brachten wij de eigenaar lazerus naar huis nadat wij de gordijnen weer geopend hadden die gesloten waren in verband met de striptease op de stamtafel en de deur op slot gedraaid hadden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houdenIn een kroeg zijn de regels nu eenmaal flexibel, strakke regels werken gewoon niet. En op een forum net zo min. Regels zijn er om overtreden te worden
![]()
Vergeleken met vroegah is dit al het geval, dus weet jij wel helemaal waar je het over hebtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ...
Nou nee (buiten de cos dan hequote:Er is toch genoeg aan topics.
En nogmaals DAT IS MIJN BEDOELING HELEMAAL NIETquote:En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.
Sommigen houden er nou eenmaal van om elkaar de hemel in te prijzen, anderen hebben daar weer een bloedhekel aan..., een scheiding zou hier misschien juist een uitkomst in kunnen bieden, dus ik snap eigenlijk niet waarom je het er zo mee oneens bentquote:Het is waar het topic voor staat en ik ben nogmaals afgehaakt omdat de titel Commentaar op Streams een ondergeschoven kindje was en het belangrijker was op als een debiel een nieuwe aan te maken en dan die gene daar honderd keer kusjes en duimpjes voor krijgt![]()
Laat ik nou para aangelegd zijn en dus daarom gelijk denken dat je het over mij hebtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mijn visie: Op een forum zie je elkaar niet en natuurlijk heb je de beroemde smiliesmaar dat dekt de lading niet, zeker niet als je al enigzins para aangelegd bent. No offence
![]()
Ik ben het met je oneens dat het alleen maar door de streams zou komen.quote:Ik zou ook graag de humor en het relativeringsvermogen van sommigen terug zien komen maar come on...........wat valt er nog te lachen nu? "De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vind het overigens een beetje vreemd dat je zegt dat je in de COS afhaakt omdat het minder ontopic werd en dan vervolgens naar een topic verhuist waar het HELEMAAL niet over de streams gaat
Is het misschien stiekum niet zo dat een bepaald soort humor in de SC je wel aanstaat?
En dat als die mensen uit de SC in de COS grappen (over DGK) zouden maken je COS weer veel leuker zou vinden? (dat zou mijn punt namelijk alleen maar bevestigen)
Absoluut wel alleen hebben die verzuurde SC-ers de typische gewoontequote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:03 schreef itsme het volgende:
Maar kan je in de slowchat niet ook over DGK lullen?
Het bestemmingsplan biedt geen plaats meer aan deze horecagelegenheid met erotische bediening door schaars geklede dames.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:40 schreef Jappie het volgende:
Zeg nog even over die kroeg he....wordt daar nog wel gewoon steeds topless geserveerd?![]()
Demins heeft gesprokenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:07 schreef demins het volgende:
In de slowchat is NIETS off-topic! Mag ik dat hier zeggen?
Ik ook van jouquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:09 schreef PC eend het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar eigenlijk vind ik Soury best lief![]()
![]()
![]()
Ik hoor het al, 1x een grote orgiemeet en alles loopt weer perfectquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:09 schreef PC eend het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar eigenlijk vind ik Soury best lief![]()
![]()
![]()
Mag, maar toch denk ik dat dat het grootste probleem is (dus niet het enige), men gaat zich vervelen. Offtopic gedoe is dan al snel een feit, buiten het gezeik op elkaar. De spraakmakende mensen zijn verdwenen en tsja waar moet je het dan nog over hebben? Slapen, neukende, kleffende, tv kijkende bewoners? Wat valt daar voor humorvolle posts van te brouwen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:50 schreef PC eend het volgende:
Ik ben het met je oneens dat het alleen maar door de streams zou komen.
Ik ben niet verkast hoor, ik kom hier bijna dagelijks, het zijn gewoon verschillende fora met een verschillend publiek. Ik kom daar graag en hier ook, juist omdat ik hou van diverse meningen en mensen.quote:Maar ja jij was al verkast naar een nog muffere stal![]()
![]()
Daar heb ik dan even een vraagje over, is daar ook zoveel onderling gezeik? (de gebruikelijke trollen even buiten beschouwing gelaten).
Ik heb namelijk het idee van niet, wat je argument danig zou verzwakken![]()
userlikkerquote:
Niets liever!quote:
"Alles hangt met alles samen ".quote:
discussiequote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:56 schreef Leandra het volgende:
Ik mis nog steeds de bijdragen van een aantal users die de COS overmatig en off-topic bevolken, maar kennelijk is zelfs een "ik zie niet wat het probleem is" post in dit topic teveel gevraagd... maar de kans dat dat dan even verteld wordt is waarschijnlijk te groot om dat risico te nemen.
Beetje jammer dat ze zich ook weer buiten deze discussie houden en doen alsof hun neus bloedt.
Het is kennelijk makkelijker om in de COS af en toe een opmerking over een bewoner te posten, met daarbij de vergelijking naar users die zich ergeren aan overmatig emoticon gebruik, dan een fatsoenlijke discussie aangaan.
Ze zijn te druk met feliciteren / mod negeren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:56 schreef Leandra het volgende:
Ik mis nog steeds de bijdragen van een aantal users die de COS overmatig en off-topic bevolken, maar kennelijk is zelfs een "ik zie niet wat het probleem is" post in dit topic teveel gevraagd...
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:02 schreef APK het volgende:
[..]
Ze zijn te druk met feliciteren / mod negeren.
Er had ook een linkje geplaatst kunnen worden naar een mededeling in de SC dat je jarig bent. Maar het is fijn dat mensen zich zo thuis voelen in ons aller COS.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:02 schreef APK het volgende:
[..]
Ze zijn te druk met feliciteren / mod negeren.
Het is toch haar COS?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:12 schreef Disana het volgende:
Er had ook een linkje geplaatst kunnen worden naar een mededeling in de SC dat je jarig bent. Maar het is fijn dat mensen zich zo thuis voelen in ons aller COS.
linkquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Er had ook een linkje geplaatst kunnen worden naar een mededeling in de SC dat je jarig bent. Maar het is fijn dat mensen zich zo thuis voelen in ons aller COS.
Ja en nee. Iemand die dag in dag uit de hele dag aanwezig is, is sfeerbepalend. Wat je overhoudt zijn mensen die zich daarnaar voegen. Om erbij te horen (in de gratie te vallen) zul je zo'n duidelijk signaal als een verkapte uitnodiging tot felicitaties dus niet kunnen negeren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:19 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
link![]()
SC![]()
Maar ff he
De ( bijna alle) feliciteerders zijn nog erger![]()
Skattie, dit is toch een prachtig antwoord op de vraag van Leandra + de reden van dit topicquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja en nee. Iemand die dag in dag uit de hele dag aanwezig is, is sfeerbepalend. Wat je overhoudt zijn mensen die zich daarnaar voegen. Om erbij te horen (in de gratie te vallen) zul je zo'n duidelijk signaal als een verkapte uitnodiging tot felicitaties dus niet kunnen negeren.
Dat is dus waarom je mij niet meer in de COS vindt. Het risico op tenen te gaan staan is niet denkbeeldig.
Misschien moet een ander groepje binnenkort niet op tenen gaan staan maar poten onder de knie afhakken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:24 schreef Disana het volgende:
Dat is dus waarom je mij niet meer in de COS vindt. Het risico op tenen te gaan staan is niet denkbeeldig.
Mag ik hier met eenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:31 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien moet een ander groepje binnenkort niet op tenen gaan staan maar poten onder de knie afhakken.
Bovenstaand topic is absurd. 23 van de eerste 100 posts zijn van 1 persoon, iets posten wat betrekking heeft op de streams gebeurt alleen als excuus om dat enge mens (dat nota bene op haar verjaardag wederom COS na COS vol zit te blaffen) te feliciteren
Wat een farce.
Ik vind het niet gek dat dit gebeurt. Al rond kwart over vijf vraagt de moderator weer on-topic te gaan, maar feliciteert tegelijktertijd ook en spreekt haar begrip uit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:31 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien moet een ander groepje binnenkort niet op tenen gaan staan maar poten onder de knie afhakken.
Bovenstaand topic is absurd. 23 van de eerste 100 posts zijn van 1 persoon, iets posten dat betrekking heeft op de streams gebeurt alleen als excuus om dat enge mens (dat nota bene op haar verjaardag wederom COS na COS vol zit te blaffen) te feliciteren.
Wat een farce.
1. Ja, klopt, boeien.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:44 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
1. wordt is - t( maar dat vindt avonne niet leuk als ik dat zeg)
2. Als inval mod doe je je best, ga zo door
3. Door 111110000 x lief doen ontopic, door grapjes, door valse opmerkingen, door emoties, door schelden, door een BAN te riskeren, door kritiek op alles en iedereen te geven ( ja, ook jullie) door alles open te gooien, door gehoord te worden, door een topic door Leandra geopend, met toestemming van Yvonne, door mn kwetsbaarheid te tonen on topic ( maar dan niet de COS) door elders mn vermaak te zoeken, door te reageren volgens de regels "al is het zogenaamd on topic", door een verhaal te vertellen, door grafieken te plaatsen, door weer in de COS te posten, een OP te maken waar elke jostie te beroerd voor is, etc etc.![]()
4. Sorry, maar als je FOK! wil verpesten door zelfs dit kut fragment als voorbeeld te stellen![]()
Niks tegen jou, maar dit is echt zo zonde![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Petre het volgende:
[..]
1. Ja, klopt, boeien.
2. Dankje
3. Je doet het prima en ik heb het niet alleen tegen jou. Als ik lees dat men zich ergert aan het offtopic gaan in de COS en ik zie dan nu dat er vrolijk door een hele groep offtopic gegaan wordt, dan spreek ik degene die dat doen daar hiermee mop aan. Lijkt me niets raars mee. Dat jij en anderen het feliciteren als niet zo heel erg zien, wil niet zeggen dat iemand anders zich daar niet aan kan/zal ergeren en weer weglopen van de COS. Het is offtopic en ik dacht te hebben opgemaakt adhv dit topic dat het vaak teveel offtopic gaat. Ik zie het nu mis gaan, ik grijp in. That's it.
4. Wil ik niet, maar zie boven.
Man, ik kots op die felicitatieshitquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Petre het volgende:
Dat jij en anderen het feliciteren als niet zo heel erg zien, wil niet zeggen dat iemand anders zich daar niet aan kan/zal ergeren en weer weglopen van de COS. Het is offtopic
Maar waar heb je er dan iemand op aangesproken? Ik zie nog nog steeds posts als deze [COS #2333] EEECHOO - echo - echo - echo en het antwoord erop staan; en dat is dan meer dan twee uur na avonne's verzoek on-topic te blijven.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Petre het volgende:
[..]
1. Ja, klopt, boeien.
2. Dankje
3. Je doet het prima en ik heb het niet alleen tegen jou. Als ik lees dat men zich ergert aan het offtopic gaan in de COS en ik zie dan nu dat er vrolijk door een hele groep offtopic gegaan wordt, dan spreek ik degene die dat doen daar hiermee mop aan. Lijkt me niets raars mee. Dat jij en anderen het feliciteren als niet zo heel erg zien, wil niet zeggen dat iemand anders zich daar niet aan kan/zal ergeren en weer weglopen van de COS. Het is offtopic en ik dacht te hebben opgemaakt adhv dit topic dat het vaak teveel offtopic gaat. Ik zie het nu mis gaan, ik grijp in. That's it.
Petre, als je naar boven leest, zie je dat hier de mensen posten die het wél erg vinden; evenals in de FB. Kleinzusje hoort daar ook bij.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Petre het volgende:
[..]
1. Ja, klopt, boeien.
2. Dankje
Graag, mag dat hierquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:22 schreef yvonne het volgende:
En ik ben nieteens in de COS gefeliciteerd!
Om even de angel hieruit te halen.
Stomvervelend dat ik dit weekend afwezig ben en dus morgen al zenuwachtig heen en weer loop te utteren, maar is het niet veel simpeler gewoon eens man en paard te noemen?
Toen ik hier lid werd, waren net de regeltjes aangescherpt door de mods. Geen offtopic gepost in de COS. Waarom dan toch doen als iemand anders het ook doet? Post gewoon de link van de SC voor diegene.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja en nee. Iemand die dag in dag uit de hele dag aanwezig is, is sfeerbepalend. Wat je overhoudt zijn mensen die zich daarnaar voegen. Om erbij te horen (in de gratie te vallen) zul je zo'n duidelijk signaal als een verkapte uitnodiging tot felicitaties dus niet kunnen negeren.Dat is dus waarom je mij niet meer in de COS vindt. Het risico op tenen te gaan staan is niet denkbeeldig.
Drop je nog een bom voor de tijd ?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:26 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Graag, mag dat hier![]()
edit : ik ook niet( aanwezig en utteren)
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:00 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
heb net in de FB gereageerd , ik word gek para
![]()
![]()
Kom, we gaan tennissen, voordat je kleintreurigzusje gaat wordenquote:
Dan na het weekend, want ik denk dat het stormachtig wordt en wil er wel grip op houden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:26 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Graag, mag dat hier![]()
edit : ik ook niet( aanwezig en utteren)
Dat was meer een groepje (waaronder ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan na het weekend, want ik denk dat het stormachtig wordt en wil er wel grip op houden.
Ik proef dat de ergernissen hoger oplopen nu, en wie weet kan een keer ff goed knallen een hoop opluchten.
En toch, na BBweetikveelwelknummer, toen we dat hotelbb er achteraan kregen liepen de irritaties ook steeds hoger, soort verkering die op z'n einde loopt
ik ben weer liefquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan na het weekend, want ik denk dat het stormachtig wordt en wil er wel grip op houden.
Ik proef dat de ergernissen hoger oplopen nu, en wie weet kan een keer ff goed knallen een hoop opluchten.
En toch, na BBweetikveelwelknummer, toen we dat hotelbb er achteraan kregen liepen de irritaties ook steeds hoger, soort verkering die op z'n einde loopt
Off topicquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:49 schreef ppi het volgende:
[..]
Drop je nog een bom voor de tijd ?
Als ongeleid projectiel heb je haast een verplichting...
[..]
[..]
Kom, we gaan tennissen, voordat je kleintreurigzusje gaat worden
Dit is ook al eens tegen mij gezegd en ik gaf toen ook aan dat ik ermee zou stoppen als men het storend vond. Mensen leken het juist te kunnen waarderen op die ene enkeling na. Je doet het dus niet alleen voor die 1 of 2 personen die commentaar geven maar er zijn misschien ook lezers die überhaupt niet reageren maar lurken, die waarderen het ook wel denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef tuinfluiter het volgende:
-En kreeg de opmerking: Dat wat je nu schrijft was 1 1/2 uur geleden.
Ik schreef terug: Niet overdrijven, dit was 7 minuten geleden.
en dit is nog niet geschreven ,
en ik schrijf dit voor de lezers die vanavond gaan lezen
of heden op het werk of thuis zijn en geen streams hebben.
Ik in ieder geval wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef noekje het volgende:
[..]
Dit is ook al eens tegen mij gezegd en ik gaf toen ook aan dat ik ermee zou stoppen als men het storend vond. Mensen leken het juist te kunnen waarderen op die ene enkeling na. Je doet het dus niet alleen voor die 1 of 2 personen die commentaar geven maar er zijn misschien ook lezers die überhaupt niet reageren maar lurken, die waarderen het ook wel denk ik.
Fijn om jouw reactie te lezen en van Itsme,quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef noekje het volgende:
Je doet het dus niet alleen voor die 1 of 2 personen
die commentaar geven maar er zijn misschien ook lezers
die überhaupt niet reageren maar lurken,
die waarderen het ook wel denk ik.
Dat is fijn want ik houd er ook altijd van om even terug te lezenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:00 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Fijn om jouw reactie te lezen en van Itsme,
dat neemt gelijk wat ergenis bij mij weg,
ik zal dus net als eerder in de COS
aan de lezer , thuiskomers en streamloze blijven denken.
Dat is juist fijn voor de teruglezers, ik waardeer het wel hoor!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:00 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Vooral doen!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:00 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ik hou van je, maar dat weet jequote:
Lieverd, jij hebt altijd je eigen stijl gehad !!!! en bent al vele malen afgefikt door users. Gert heeft zelfs een topic voor je geopendquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:24 schreef tuinfluiter het volgende:
Wat een aantal opmerkingen in de COS voor invloed
heeft gehad op mijn COS-plezier,
en ik het door jullie reacties het weer anders zie.
Ik dacht , kan dat waar zijn?quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ik dacht , kan dat waar zijn?![]()
Gert houdt van mij?![]()
Het is Kleinzusje met de avatar die Gert ook gebruikt .
ik voel dat je het waardert,
ik ben ook van jou gaan houden door jouw schrijven,
eerlijkheid, aanmoedingen en aanvoelen.
Als je niet bij het kliekje hoort, word je al snel genegeerd. Ik merk dat zelf ook maar het kan mij niet schelen want ik post er ook gewoon wanneer ik dat wil. Maar merk toch dat ik daar steeds minder zin in heb, overdag vooral. Misschien komt het ook omdat ik de streams niet veel meer aan vind.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:16 schreef itsme het volgende:
[..]
![]()
Nee kijk eens goed naar Kz's avatar.
![]()
maar goed ik snap niet waar die mensen zo over zeiken.![]()
Commentaar op de streams heet het daar toch voor (tenminste, dat valt nog te bezien, check sc)
Ik lees ook altijd met plezier jou stukjes en er zijn nog een paar mensen die ipv 1 zinnetje even een kort verslagje maken. Dat vind ik prettig.
Belachelijk dat je werd weggejaagd.
Ik post er toch en merk wel dat ik door sommige genegeerd wordt, maar dat is there loss. Geen humor en snel op hun kutjes getrapt.![]()
Dat genegeerd worden door die schapen boeit mij idd nauwelijks, als je wilt heb je ze binnen 2 minuten collectief op de kast.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:50 schreef Sug4r het volgende:
Als je niet bij het kliekje hoort, word je al snel genegeerd. Ik merk dat zelf ook maar het kan mij niet schelen want ik post er ook gewoon wanneer ik dat wil. Maar merk toch dat ik daar steeds minder zin in heb, overdag vooral. Misschien komt het ook omdat ik de streams niet veel meer aan vind.
Ik mis de humor van veel oud users en vind dat nog wel in de SC gelukkig![]()
Yep. Daar ben jij een expert in!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:11 schreef APK het volgende:
[..]
Dat genegeerd worden door die schapen boeit mij idd nauwelijks, als je wilt heb je ze binnen 2 minuten collectief op de kast.![]()
Het programma is ruk, de COS is ruk.
Stekker er uit.![]()
mag ik daar ook komen ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:47 schreef itsme het volgende:
Ik wil over 2 jaar een feestje. Dan bestaat Fok 10 jaar.![]()
Vriendelijk vragen, zoals bv Gert of Day dat doen, vind ik veel constructiever dan lomp commanderen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:02 schreef paddy het volgende:
[COS #2337] Dennix de player
Doorneuzelen over iets zorgt alleen maar voor dezelfde reacties als waar jij zo'n hekel aan hebt (die zwaaismiley's als ik het goed heb? Was compleet onzinnig om er op door te blijven hameren, APK.
Liess had wel een punt eigenlijk en het was gewoon iets wat haar terecht irriteerde dat moet mogen.. Als die opmerking er nog staat is het punt gemaakt. De rest van die discussie had wat mij betreft ook mogen blijven staan want ze waren duidelijk klaar met het uiten van de irritatie over en weer, het was geen dramatische scheldpartij of zo, en ik vind dat verschil van mening juist gezond is om te hebben in die COS.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:18 schreef Disana het volgende:
Ik heb gelezen wat er nog te lezen viel van Liess haar posts, en kom dan de bijnamen voor de miljonairs tegen.
Daar heb ik zelf nooit aan meegedaan omdat ik het een incrowd- en meeloperverschijnsel vind. Toen ik voor het eerst in de COS kwam had ik moeite erachter te komen wie er werd bedoeld, en zelfs nu moet ik nog wel eens twee keer lezen om te weten wie 'Manada' is.
Wat Liess nog meer heeft geschreven kan ik niet meer zien, maar ik vind het zoals wel vaker een vervelend gevoel dat de status quo in de COS zo muurvast zit. Op welke andere manier dan een discussie of zelfs ruzie kun je proberen bepaalde vervelende vastgeroeste gedragingen te doorbreken.
Het probleem is gewoon dat de mores in de COS vaststaat, en dat je het er niet over kunt hebben: in de COS horen alleen commentaren op de streams (al zit driekwart gewoon te verslaan).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:31 schreef pullup het volgende:
[..]
Liess had wel een punt eigenlijk en het was gewoon iets wat haar terecht irriteerde dat moet mogen.. Als die opmerking er nog staat is het punt gemaakt. De rest van die discussie had wat mij betreft ook mogen blijven staan want ze waren duidelijk klaar met het uiten van de irritatie over en weer, het was geen dramatische scheldpartij of zo, en ik vind dat verschil van mening juist gezond is om te hebben in die COS.
KZ is even wegquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef paddy het volgende:
KZ? Wanneer iemand er niet is...en men begint zo te reageren? En ik ben het met de mod eens? Dan vind ik het heel normaal dat ik even inspring. Dat is tenminste heel normaal met moderators op de FP en NWS op het forum.
Wie is Gertquote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:48 schreef KZ-FAN het volgende:
[..]
KZ is even weg![]()
Dat avonne er niet is, was dus de reden, thanks![]()
Dat wist KZ niet, dus vandaar die tip om jou te berschermen. KZ is zo lief, die doet dat graag![]()
Hoe het elders op FOK! gaat weet ik niet, ik ben net nieuw![]()
Iemand die met zijn hoofd een stuk beton heeft proberen te koppen... Het beton heeft gewonnen en hij moet het eventjes rustig aan doen.quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef paddy het volgende:
En APK? Wat denk je te bereiken met een globale klacht? Wanneer jij denkt dat Avonne niet neutraal mod? Dan zou ik zeggen..doe je best met linkjes. Ik zie het niet namelijk.![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:09 schreef APK het volgende:
Vriendelijk vragen, zoals bv Gert of Day dat doen, vind ik veel constructiever dan lomp commanderen.
bavionne vindt het volgens mij wel prima in de mutsenfelicitatieclub zonder al die lastige mensen die een andere mening hebben en kotsen op de bijnamen die 8 maanden geleden al niet relevant of leuk waren.
Die bijnaam was om aan te geven hoe verschrikkelijk dom en totaal niet relevant die stupide bijnamen van het COS-clubje zijn.quote:En zo kan zij zich ook verdedigen -knips-
maar ik denk dat wanneer je mij een bijnaam gaf waar antipathie uitstraalt (kan het mis hebben, maar denk het niet) zou geven, dat ik niet echt veel moeite deed om mijn vrije tijd daar voor op te offeren. Ja, ik ben nu eenmaal geen mee kletser![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Iemand die met zijn hoofd een stuk beton heeft proberen te koppen... Het beton heeft gewonnen en hij moet het eventjes rustig aan doen.
Zoiets dus:![]()
Dank je voor je hulp, het is ook zo lastig om alles te volgen als je nieuw bentquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Iemand die met zijn hoofd een stuk beton heeft proberen te koppen... Het beton heeft gewonnen en hij moet het eventjes rustig aan doen.
Zoiets dus:![]()
Mja, je hebt gelijk. De groep waar het om gaat post hier blijkbaar niet mee. Alhoewel ik niet helemaal weet uit wie de users bestaan. Het ging mij er alleen maar om dat APK een opmerking maakte over het lompe modden van Avonne en dan in plaats van Avonne...Bavonne schreef. Dan geef ik daar een antwoord op. Vervolgens werd me lief (ja meen ikquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:41 schreef Disana het volgende:
Ik begin confuus te raken. Waar het zou gaan over waarom mensen de COS verlaten of niet meer leuk vinden, waaiert het nu uit naar van alles en nog wat. Ik dacht echt dat de bedoeling van dit topic was de onvrede in kaart te brengen.
Het ging bij mijn weten nooit over 'aanpakken', niet over posts die over de schreef gaan in wiens ogen dan ook. Het ging dacht ik over de dwingende sfeer in de COS, die niet aan te pakken ís zolang men binnen de regels blijft.
Ook vind ik het vervelend dat de groep die ontevreden is zelf steeds meer in de spotlight komt te staan - was dat de bedoeling. Nu wordt APK gevraagd wat hij denkt te bereiken met zijn klacht - terwijl zijn klacht in het kader van de COS onvrede valt.
Ik voel er niets voor me te moeten verantwoorden voor wat ik hier meld nota bene op verzoek. Zeker niet terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor de status quo in de COSsen hun gezicht niet laten zien en stug doorgaan.
Day is er al heel lang niet meer, en Gert vindt het geloof ik niet zo leuk meer.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:55 schreef APK het volgende:
en gaan Gert en Day de boel weer een beetje rechttrekken, hoewel ik betwijfel of zij de COS nog wel leuk vinden om te volgen.
Ja, er mag inderdaad helemaal niets meer in de COS. Niets mag het wezenloze registeren van de streams verstoren. Met als gevolg dat degenen die de toon zetten nog meer ruimte hebben gekregen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:07 schreef Py het volgende:
Melden dat dingen offtopic zijn moet niet meer in de COS zelf maar uitsluitend in FB mogen.
Want daar wordt weer op gereageerd, en daar wordt dan weer op gereageerd waarop weer gereageerd wordt
zie de eerste post van drsH in deze cos en de vorige
COS#2338 Dennis misschien wel uit de kast, maar niet erop
Wou eerst reageren wat je zegt ben je zelf met je kop door de helft. Maar dacht er beter aan te doen de Cos niet nog verder te vervuilen maar er hier maar iets over te zeggen![]()
Hey hallo ik heb niet gezegt dat het niet magquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:19 schreef Ian_Nick het volgende:
Hoe is het godverdomme uitlokken als ik die COSposters die hier chronisch niet reageren op een topic wijs wat over hun COS gaat!?
Ik heb het idee dat de helft van de COSsers zich niet buiten de COS wagen en dus misschien niet op de hoogte zijn van deze discussie.
Misschien dat iemand een waardevolle bijdrage heeft ofzo.
Alhoewel ik dat ten zeerste betwijfel gezien de ronduit mongolide manier van reageren op het posten van 1 fucking linkje?
Er worden 3 COSsen compleet naar de [******] geholpen met felicitatie gezeik en ik mag niet 1 link posten?
Print de COS uit, vreet 'm op en stik erin.
Dat was dan ook absoluut niet tegen jou bedoelt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:23 schreef pasjesjen het volgende:
[..]
Hey hallo ik heb niet gezegt dat het niet mag![]()
Ik zeg alleen BQ en DRSH je weet wat hun reactie is en dan nog een link erin gooien is gewoon uitlokken dat moet je toch met me eens zijn?
Niks tegen iemand ofzo hoor ik vind jullie allemaal even lief, maar ik ben er ondertussen wel achter wie wel en niet willen discuseren in dit topic hun willen het niet...dus ga het ook niet opzoeken dan![]()
T was verder geen verwijt ofzo
enne nee ik hou niet zo van papier![]()
Relevant is je post zeker en offtopic is het niet helemaal het gaat tenslotte over de cosquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:25 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dat was dan ook absoluut niet tegen jou bedoelt.
Daarom heb ik jouw quote er niet boven gezet.
En ik wist tot 10 minuten geleden NIET dat die 2 als een stel propjosti's reageren op een in mijn ogen misschien offtopic maar wel relevante post.
ik heb het twee post hierboven uitgelegt wat ik bedoeldequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:27 schreef itsme het volgende:
Pasjesjen. Ten eerste had ik het niet perse over jou. Wist niet eens dat jij degene was die had gereageerd.
Misschien was het dan inderdaad beter geweest om de tekst te laten staan want nu gaan mensen zoals ik raden.
Maar je opmerking dat ian nick aan het uitlokken is slaat echt nergens op.
Lees waar dit topic over gaat.
Maar zij vinden het blijkbaar wel lekker zo. Dat ze heel veel mensen wegjagen kan hun niet deren.![]()
Ja die mensen die daar zo schijnheilig continu zelf off topic gaan maar dan daarna tegen een ander zeggen en nu on topic, daart schijt ik trouwens ook op Py.
Ben vandaag in een wat recalcitrante bui na deracties op de post van Ian. Huub en zijn aanhang kunnen het krijgen vanavondquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:27 schreef itsme het volgende:
Pasjesjen. Ten eerste had ik het niet perse over jou. Wist niet eens dat jij degene was die had gereageerd.
Misschien was het dan inderdaad beter geweest om de tekst te laten staan want nu gaan mensen zoals ik raden.
Maar je opmerking dat ian nick aan het uitlokken is slaat echt nergens op.
Lees waar dit topic over gaat.
Maar zij vinden het blijkbaar wel lekker zo. Dat ze heel veel mensen wegjagen kan hun niet deren.![]()
Ja die mensen die daar zo schijnheilig continu zelf off topic gaan maar dan daarna tegen een ander zeggen en nu on topic, daart schijt ik trouwens ook op Py.
Ja, en weet je wat het probleem is? Als er omgekeerd iets wat gezegd wordt van het vele OT posten, dan mag dat ook niet. De regels gelden nu voor de verkeerde mensen en ze jagen anderen weg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:29 schreef pasjesjen het volgende:
[..]
ik heb het twee post hierboven uitgelegt wat ik bedoelde
ik heb het misschien verkeerd verwoord met uitlokking
maar ik bedoelde dus dat je het kunnen weten wat voor reacties je kreeg![]()
nee ik snap je.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:29 schreef pasjesjen het volgende:
[..]
ik heb het twee post hierboven uitgelegt wat ik bedoelde
ik heb het misschien verkeerd verwoord met uitlokking
maar ik bedoelde dus dat je het kunnen weten wat voor reacties je kreeg![]()
Daar heb je ook helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en weet je wat het probleem is? Als er omgekeerd iets wat gezegd wordt van het vele OT posten, dan mag dat ook niet. De regels gelden nu voor de verkeerde mensen en ze jagen anderen weg.
Lijkt me geen goed idee, degene die je dan probeert te weren komen dan juist bashen in dat topic denk ikquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:35 schreef Peter6000 het volgende:
Misschien toch als proef een tijdelijke dubbele COS-reeks?
De huidige situatie is goed in kaart gebracht, maar onoplosbaar als er geen medewerking komt van hunnie.
Dat moet dan wel anders heten, bijvoorbeeld beginnen met:
(YYY # 1) En vast.
En dan gewoon eens een weekje kijken hoe zich dat ontwikkelt?
Bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:36 schreef Mike1964 het volgende:
Waarom draait iedereen zo om de hete brij heen en worden er niet gewoon namen genoemd? Als je de mensen persoonlijk noemt dan komen ze echt wel hierheen hoor! Ik heb een beetje het idee dat het hier steeds gaat om twee of drie users die de boel zitten op te fokken en nu zitten te genieten van hun "gelijk". Noem gewoon man én paard bij naam dan kan de discussie tenminste écht op gang komen.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:39 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Ik heb een tyfushekel aan de manier waarop DrsH post.![]()
Nietszeggend gelul over zijn zogenaamde beroep heeft volgens mij geen reet te maken met de streams.
En BeeQueen schijnt het nodig te vinden om 10 COSsen per dag vol te meppen met onzin.
En dat schijnt ze dan te rechtvaardigen door er "Oeps, offtopic" onder te zetten.
Ik heb een hekel aan riri, vanwege de hoge hoeveelheid eenzijdige posten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:41 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we tenminste ergens.....
En om even te bewijzen dat Itsme niet uit haar nek kletst:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:48 schreef itsme het volgende:
Ik heb een hekel aan DrH met zijn domme geblaat en aan zijn hysterische vriendin Erica.
Hun manier van posten.
Dat neerbuigende toontje naar mensen toe die niet in hun kliek zitten staat me totaal niet aan.
![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:51 schreef ericahysterica het volgende:
[..]
Lekkertje stuur mij maar een pm en leg het allemaal maar even aan mama uit......
vooral die laatste quote vond ik erg offtopicquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:53 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En om even te bewijzen dat Itsme niet uit haar nek kletst:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |