abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2007 @ 03:19:12 #51
6941 APK
Factual, I think.
pi_52493260
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:

Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 03:20:44 #52
137949 Disana
pi_52493280
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:19 schreef APK het volgende:

[..]

Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.
Je zou niet alleen zijn. Als ik het idee krijg dat er aan het OKO gedoe wordt gewerkt alleen al door aanwezig te zijn, zou ik waarschijnlijk ook weer gaan posten. Ik denk niet dat ik de enige ben.
pi_52493402
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik antwoord alleen op dit stukje waarin je op mij reageert.

Anderen, met name APK en Kleinzusje, hebben al aardig verwoord wat ik ook zo ongeveer ervaar.

Ik heb het als voorheen fervent COSser nog heel lang volgehouden, precies met het doel dat je beschrijft. Maar we zijn vrij lang behoorlijk modloos geweest, en dat heeft iets veranderd: degenen die met elkaar 'vastgebakken' zitten in de COS hebben er nog meer hun stempel op gedrukt. Daar is niet meer tegenin te posten, in je eentje breek je dat niet meer open.

Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.

ten tweede zou het aanwezig zijn in COS door mods belangrijk kunnen zijn, maar het loopt allemaal zo akelig snel en de mods zijn geen 24/7 aanwezig. Het is misschien wel een idee om af en toe even een korte zin te posten als mod, (laten weten dat je er bent) maar je volledig te wijden aan een topic terwijl er echt meerdere zijn is wel heel moeilijk. Ik stond gisteren ook paf van het feit hoe snel alles gaat. Vooral als hulpmod kun je niet zomaar even een post wissen zonder dat je de vaste mods laat weten wat je gewist hebt. tegen de tijd dat ik een post had gewist en gemeld stonden er alweer een stuk of vijf reacties op die posts. Wanneer dat eens niet werd gedaan...zou dat heel veel werk schelen zodat je af en toe ook nog even de tijd hebt om mee te krijgen waar het precies over gaat zodat je mee kunt posten om samen de user weer rustig te maken die boos is..of zit te trollen of te baggeren.

Ik spreek nu voor mijzelf. Ik moest gisteren soms gewoon grinniken en zou willen dat ik er een tijdelijk slotje op zou kunnen zetten zonder dat ondertussen half feedback vol zou worden gepost met klachten over het tijdelijk sluiten. Ik lachte jullie allemaal niet uit ofzo hoor

Ik stond gewoon paf hoe een topic zo snel kon ontsporen en het bijna onmogelijk was (door al dat gequote) om de boel weer op de rails te krijgen. Uiteraard zal het niet elke dag zo gaan Toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 03:41:09 #54
137949 Disana
pi_52493487
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.

ten tweede zou het aanwezig zijn in COS door mods belangrijk kunnen zijn, maar het loopt allemaal zo akelig snel en de mods zijn geen 24/7 aanwezig. Het is misschien wel een idee om af en toe even een korte zin te posten als mod, (laten weten dat je er bent) maar je volledig te wijden aan een topic terwijl er echt meerdere zijn is wel heel moeilijk. Ik stond gisteren ook paf van het feit hoe snel alles gaat. Vooral als hulpmod kun je niet zomaar even een post wissen zonder dat je de vaste mods laat weten wat je gewist hebt. tegen de tijd dat ik een post had gewist en gemeld stonden er alweer een stuk of vijf reacties op die posts. Wanneer dat eens niet werd gedaan...zou dat heel veel werk schelen zodat je af en toe ook nog even de tijd hebt om mee te krijgen waar het precies over gaat zodat je mee kunt posten om samen de user weer rustig te maken die boos is..of zit te trollen of te baggeren.

Ik spreek nu voor mijzelf. Ik moest gisteren soms gewoon grinniken en zou willen dat ik er een tijdelijk slotje op zou kunnen zetten zonder dat ondertussen half feedback vol zou worden gepost met klachten over het tijdelijk sluiten. Ik lachte jullie allemaal niet uit ofzo hoor

Ik stond gewoon paf hoe een topic zo snel kon ontsporen en het bijna onmogelijk was (door al dat gequote) om de boel weer op de rails te krijgen. Uiteraard zal het niet elke dag zo gaan Toch?
Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachen Ja, de SC gaat wel vaker zo snel, en meestal is dat een teken dat de SC supergezond is. Ik begrijp de bezwaren best, voor een mod is het niet om bij te houden. Ben blij dat je er zelf ook om kon lachen

Maar jij gaat uit van ingrijpen, hetgeen bij de stand van zaken niet eens zozeer aan de orde is. Ik denk meer aan een pakketje wijkagenten die alleen maar wat rondlopen en een praatje maken
pi_52493739
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachen Ja, de SC gaat wel vaker zo snel, en meestal is dat een teken dat de SC supergezond is. Ik begrijp de bezwaren best, voor een mod is het niet om bij te houden. Ben blij dat je er zelf ook om kon lachen
Tuurlijk kon ik er wel om grinniken
quote:
Maar jij gaat uit van ingrijpen, hetgeen bij de stand van zaken niet eens zozeer aan de orde is. Ik denk meer aan een pakketje wijkagenten die alleen maar wat rondlopen en een praatje maken
Ja heey, kom van de FP en van NWS hè
Daarbij ben ik van mening dat ..ook al is niemand meer met die post bezig....(die ik dus weggehaald heb) en er dan toch een paar binnenkomen en weer op die post reageren, de vlam zoweer in de pan is en de discussie over die post opnieuw kan beginnen. Tenminste die ervaring heb ik en zag ik gisteren ook in COS. Gelukkig greep Avonne toen in. Ik was namelijk ondertussen alweer op een andere plek
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_52493763
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:15 schreef Ian_Nick het volgende:
Maak APK eensch modje voor een week.

Gewoon als testje.
Ik mis een paar knopjes
  zondag 19 augustus 2007 @ 09:55:13 #57
16305 Jappie
parttime reverend
pi_52494854
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:

Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.

Geen zin om genuanceerd te zijn.
Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......

...maar dit soort dingen kun je tegenwoordig niet meer begrepen posten....dat dus.
pi_52495930
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:55 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......

...maar dit soort dingen kun je tegenwoordig niet meer begrepen posten....dat dus.
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
pi_52496156
Paddy, het heeft te maken met inzicht, humor en discussie. Als bv. APK of Peter iets posten hebben zij duidelijk een eigen stijl. Peter observeert en post vaak hele kleine details, of laat een tegengeluid horen. APK kan grof zijn op een heerlijke manier met een PI boven zn posting. Wat Jappie schreef hierboven.
En zo zijn er nog velen. Nieuw of niet nieuw, het heeft te maken met integraaaasie.

Mijn stijl is mmmmmmmmmmm een beetje vreemd.
Ik probeer vaak mensen die ik leuk vind na te apen maar haat de woorden neuh, heul en veul
In iedergeval geniet ik van humor en van "FOK!" woorden, zoals al lang gebruikt. COShoer is bv voor mij een groot compliment Maar als ik dat nu post, krijg ik 20 reacties terug......... over het woordje hoer.
Verder ga ik op een later tijdstip eens teruglezen, voor ik dingen zeg die al gezegd zijn.

kusje van een lieve ( vandaag dat is) Amandafan

edit: Maar Gert mag trouwens wel wegblijven hoor paddy

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 19-08-2007 12:09:50 (neppatient) ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 11:54:32 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52496175
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
Kliekjesvorming bestaat al zo lang als de COS inderdaad.
Wat de afgelopen maanden m.i. goed werkte, was de "dag- en nachtscheiding".
Vanaf een uur of 11 's avonds druppelde er een ander type users de COS binnen, en ontstonden er vaak interessante, onderbouwde discussies. Althans naar mijn smaak, ik kan me voorstellen dat users die de "overdag-COS" helemaal geweldig vinden, het al snel pretentieus gezeik vinden wat er 's nacht gepost wordt.

Los van dit alles: de opmerking van Jappert dat hij "blij is dat APK opgetieft Is", kan als lomp bestempeld worden, maar hij draait er tenminste niet omheen. Je kunt wel merken dat hij onlangs weer een jaartje ouder is geworden: Jap gaat steeds rechter op zijn doel af.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_52496224
Maar dan slaap ik Gert
Hup je nest in jij , Fokgeile neppatient
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 12:03:17 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52496318
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:56 schreef kleinzusje het volgende:
Maar dan slaap ik Gert
Hup je nest in jij , Fokgeile neppatient
En dat is 23.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 19 augustus 2007 @ 12:22:30 #63
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_52496611
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:
Dat ja, en dat is heel storend voor de mensen die hier als zo lang posten. Soms al een maand of 11. Die voelen zich dan ook op de achtergrond geschoven. Want het zijn niet die mensen die die indruk wekken.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 12:43:58 #64
128220 Peter6000
pi_52497054
Ik denk dat Paddy hoofdmoderator moet worden.

Ik heb er lang over nagedacht, maar de kern is Paddy.

Onbevangen en scherp.

Ik zie het nu heel helder.

zondag 19 augustus 2007 @ 12:47:48 #65
60586 Veulen
pi_52497124
Paddy zal zich vereerd voelen
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 12:52:04 #66
128220 Peter6000
pi_52497220
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:47 schreef Veulen het volgende:
Paddy zal zich vereerd voelen
Die vrolijke wekker die er net stond niet.
Die voelt zich aan de kant geschoven door een lading josties.
pi_52497311
Mag ik mijn ervaring eens neerzetten?

Ik ben DGK fan en heb het programma vanaf het begin gevolgd. En dan bedoel ik fan van het gehele fenomeen; het concept, de organisatie van de uitvoering, wat er gebeurt in de villa, hoe er tv van wordt gemaakt, hoe de fora meedoen, de media, alles wat ermee te maken heeft. De streams volg ik vanaf begin dit jaar. Ook de subfora (m.n. COS) van DGK op FOK en VOL (en heel af en toe mamjo ) volg ik sinds begin dit jaar. De meningen over een nieuwe bewoner, de meningen over die bewoner 2 maanden verder, enz. enz.

Sinds een week ben ik uit de lurkmodus gestapt en heb me bij FOK geregistreerd om te kunnen COSsen. Ik vind de COS lekker om te volgen tijdens het streamen. Het geeft me een beetje hetzelfde gevoel als je met een stel maten voetbal zit te kijken en ondertussen commentaar geeft. Soms direct en kort en krachtig. Af en toe een zijspoortje op.

In de lurkfase heb ik gezien hoe de spanning op de fora parallel opliep met de spannig in de kooi. Met als climax de 6-2 gebeurtenis. Zoals er 2 kampen in het huis waren, waren er 2 kampen op de fora. Er was een periode dat als er iemand een verkeerde opmerking over Huub of Lieke maakte, diegene een half forum over hem heen kreeg. En dan hoefde diegene niet eens een tegenstander van Huub te zijn, maar gewoon objectief kritisch te postten. Dit heeft voor een hoop mensen de COS verpest denk ik. Niet meer het idee hebben dat je vrij je mening kan geven.

Ik heb ook gemerkt dat als je COSt, je langzaam aan voorkeuren voor mede-users gaat krijgen op het gebied van bijvoorbeeld schrijfstijl en mening. Dat is heel menselijk. Ik denk dat het onderscheid maken (discrimineren) iets is wat mensen altijd doen om de wereld waarin je leeft, te categoriseren en begrijpelijk te maken. Voorkeuren voorkom je niet. Iedereen is gelijk maar niet hetzelfde. En de enige manier om iets te duiden is door het te vergelijken met reeds geduidde dingen zodat je het kan plaatsen tussen je reeds opgedane ervaringen. En zo ontstaan de 'kliekjes', min of meer gelijkgestemden vinden elkaar en verdedigen en bewaken hun gezamenlijke mening tegenover andere meningen. Dit voorkom je niet, zit in de aard van de mens.

Op de COS is de climax geweest, met de uitbarsting van o.a. Kleinzusje. Dit was mijn eerste COS-avond als geregistreerd FOK-user. Hoewel Kleinzusje grof uit de hoek kwam, kon ik het in de gehele context wel plaatsen en ik moet eerlijk toegeven dat ik volslagen dubbel heb gelegen in die COS. Dit 'incident' is de uitbarsting van lang bewaarde onderhuidse gevoelens geweest. Maar het gaat niet om dit specifiek incident, want alles had de aanleiding geweest kunnen zijn voor de discussie die er nu is. Deze discussie is in mijn ogen een soort herdefinitie van de COS na een periode waarin dingen wat uit de hand zijn gelopen. Net als in de kooi worden regels opnieuw onder de loep genomen om te kijken hoe we weer bij elkaar kunnen komen.

De COS zal altijd een mengelmoes van meningen, on- en offtopic posts, enz. blijven. Misschien als er behoefte is aan meer overzicht dat het invoeren van kleuren of een symbooltje kan helpen om posts te markeren of te groeperen.

En misschien moet er niets gebeuren aan het forum zelf, maar moet er meer gekeken worden naar wat er gepost wordt ipv wie het post, met in je achterhoofd de wetenschap dat iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde.

Sorry voor de lap tekst, maar dan ben ik er in 1x vanaf
pi_52497787
quote:
De COS zal altijd een mengelmoes van meningen, on- en offtopic posts, enz. blijven. Misschien als er behoefte is aan meer overzicht dat het invoeren van kleuren of een symbooltje kan helpen om posts te markeren of te groeperen.

En misschien moet er niets gebeuren aan het forum zelf, maar moet er meer gekeken worden naar wat er gepost wordt ipv wie het post, met in je achterhoofd de wetenschap dat iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde.

Sorry voor de lap tekst, maar dan ben ik er in 1x vanaf
Ik snap de rest van je tekst wel hoor, wil alleen hier even op ingaan.

Meningen en kampen? Prima.
In het echte DGK is het de bedoeling mensen eruit te werken.

In deze virtuele DGK is het de bedoeling zoveel mogelijk users te trekken naar FOK! Wanneer er een paar users zijn die willen dat andere users oprotten? Is het dus de opdracht voor de mods om te zorgen dat ook andere users met andere meningen zich wel welkom voelen.

En het is dus niet de bedoeling ze het virtuele DGK uit te trossen...d.m.v wat dan ook.

Een meningsverschil mag dan ook en kan alleen maar leuk om te lezen zijn hoever je kunt gaan, maar wanneer een groot aantal users er maar niet meer posten omdat een kleine groep een bepaald topic voor zichzelf willen? Dan is dat niet in het belang van FOK! en de rest van de users.

Kliekjesvormen voorkom je niet. Ben ik met je eens, maar wanneer je echt een topic alleen voor jezelf wil hebben met één bepaalde mening? Zal ook de interesse van dat groepje niet meer standhouden. Dat zal misschien zo'n 50 topics standhouden, maar dan is het wel weer eens tijd voor een beetje actie en ga je die actie weer ergens anders zoeken. Het is dus (mijn mening) veel leuker om een klein beetje elkaar tegemoet te komen en lekker tegen elkaar los te gaan over DGK en te zorgen dat iedereen er ook over DGK blijft posten.

De gebroken poot van de kat van je buren is voor SC (als je begrijpt wat ik bedoel)

Meerdere kampen maakt een topic juist aantrekkelijker, maar het moe ook aantrekkelijk blijven voor alle kampen. Elke dag spinazie is ook zo wat. Elke dag het helemaal met elkaar eens zijn is net zo saai.

Ook voor de lurkers.

En lange posts schrik ik niet van terug. En vond dat je er best een paar punten bij had zitten, maar het is toch de bedoeling het samen leuk te hebben.

Op één klein groepje blijft DGK niet teren neem ik aan.
pi_52498222
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:16 schreef paddy het volgende:

[..]
Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staan.

Het gaat erom inhoudelijk te blijven en niet persoonlijk te worden. Ik zie maar een paar users die af en toe persoonlijk worden. Het overgote deel is inhoudelijk. Maar zodra er iets persoonlijks gepost wordt, is dit het begin van een conflict.

[ Bericht 0% gewijzigd door Py op 19-08-2007 22:15:54 ]
pi_52498326
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:43 schreef Peter6000 het volgende:
Ik denk dat Paddy hoofdmoderator moet worden.

Ik heb er lang over nagedacht, maar de kern is Paddy.

Onbevangen en scherp.

Ik zie het nu heel helder.

[afbeelding]
Daar doe ik het niet voor. Die andere mods zijn kei goed.Ik heb alleen nog maar tijd in COS en SC kunnen steken terwijl de ander mods jullie overal mee helpen. Dus onzin hoofdmod

Ik ben een totale computernOOb en snap geen bal van die streams. Daar helpen die anderen mee. Avonne heb ik al meerdere keren een pakkende posts zien plaatsen waar ik even het gevoel had van HEEEEELLLLUP. Avonne, Petre en SF pakten meteen de boel op.

Het was voor mij soms nauwelijks te volgen terwijl Avonne me achter de schermen uitlegde welke user het ongeveer was.

Ik haalde een post weg omdat de user zat te schelden...terwijl het een soort van koosnaampje was
Dus die anderen heb ik heilig respect voor.

Ik zag alleen dat er ontevredenheid was en wil graag dat users het leuk hebben op FOK ...Alle users En dat zijn punten waar ik voor ga ...net als de andere mods. Gert is er nu ook weer en straks komt Day ook terug.

Het is ook aan jullie om water bij de wijn te doen en op tijd rotopmerkingen enz te melden. Misschien de user even in PM aan te spreken waarom degene een dergelijke rotopmerking maakt. Jullie zijn tenslotte oud genoeg. Wanneer de user er niet mee stopt? Kun je altijd bij de anderen terecht.

Het kan hier zo grappig zijn. Verschillende meningen moet kunnen. Ik begrijp alleen totaal niet dat users elkaar een topic uit willen werken om zoiets als DGK.

Het hoort verdorie ontspanning en lachen te zijn hier. Wanneer iemand Huub een zak aardappels wil vinden? Moet dat kunnen. Wanneer jij dan Amanda sletterig noemt (neem maar een voorbeeld dus) dan moet een ander je niet meteen virtueel de oorlog verklaren.. Van de zotte vind ik dat.

Maar eigenlijk heb ik op één van mijn eerste vragen nog geen antwoord....Wat zou er moeten veranderen....en nu komt er iets bij....wat kun je toevoegen om het weer gezellig te krijgen.

Het is tijdelijk wat saai in DGK...of misschien zijn jullie alweer gewend aan de mensen in de Kooi.

En ik heb het nu eigenlijk alleen over COS uiteraard. Volgens mij gaat de rest prima toch?

En ja, ik kan ook lange posts neerplempen...maar heb nu onderhand zere vingers dus ga even iets anders doen
pi_52498390
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:32 schreef Py het volgende:

[..]

Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staat.

Het gaat erom inhoudelijk te blijven en niet persoonlijk te worden. Ik zie maar een paar users die af en toe persoonlijk worden. Het overgote deel is inhoudelijk. Maar zodra er iets persoonlijks gepost wordt, is dit het begin van een conflict.
Inderdaad En blijven andere users uiteindelijk weg wanneer zij het onderwerp van het conflict zijn.... Daar is COS niet voor. Die is er voor allemaal. Maar je begrijpt mijn punt zie ik

En nu leg ik mijn vingers een tijd ten ruste
pi_52499678

Paddy, lieverd
Ik heb de oplossing
Maar laat je nog even in spanning
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:48:11 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_52500480
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Inderdaad En blijven andere users uiteindelijk weg wanneer zij het onderwerp van het conflict zijn.... Daar is COS niet voor. Die is er voor allemaal. Maar je begrijpt mijn punt zie ik

En nu leg ik mijn vingers een tijd ten ruste
Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...

En dat terwijl dit nou juist de aangewezen plek zou zijn om hun visie op de COS te laten zien, en eens uit te leggen waarom zij denken dat hun volslagen off-topic bijdrages zo'n toevoeging voor de COS zijn dat ze die niet elders kunnen doen.

Maar ik vermoed dat hun afwezigheid voornamelijk te danken is aan het feit dat ze in die paar maanden dat ze op FOK! komen kennelijk gelijk vastgeroest raakten in de COS...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_52501242
Zoals bijna altijd heeft het hier ook weer eens te maken met het fenomeen groepsvorming. iemand hierboven schreef het al, het is in de COS net of je met een stel maten gezellig een voetbalwedstrijd aan het kijken bent. Oké, trekken we de vergelijking door naar DGK, dan is er een groepje users al een hele tijd gezellig samen streams aan het kijken en kent elkaar dus al door en door. Nu gebeurt er het volgende, iemand in die DGK villa begint reclame te maken voor FOK! en dat heeft tot gevolg dat er een hele rits nieuwe users zich ook hier gaan aanmelden. De "oude" groep vindt het in eerste instantie wel gezellig als er wat nieuwe aanwas is en er wat andere inzichten gepost gaan worden, maar dan beginnen de meningen wat uiteen te lopen. Het oude clubje voelt zich toch wat "meer" dan die nieuwelingen en of je nu wilt of niet, laten dat op wat voor manier dan ook weten. Op die manier krijgen alleen de communicatief zeer sterken het voor elkaar om te integreren zeg maar. Daarnaast bestaat er zoiets als "forumtaal", welke je net als bijvoorbeeld Spaans of Frans, toch eerst onder de knie moet krijgen voordat je de fijne kneepjes ervan begrijpt. Als ik bijvoorbeeld Jappie zie schrijven dat ie blij is dat APK opgetieft is, dan snap ik heel goed dat daar een laagje onder zit en ik vind dat op zo'n moment een leuke opmerking. De eerste de beste nieuweling die dat leest zal denken dat daar een hele nare opmerking gemaakt wordt. Zo kan natuurlijk iedereen voor zichzelf wel wat andere voorbeelden verzinnen. Het oldbie/ newbie verhaal, hoe vermoeiend ook, zal altijd blijven bestaan. Hoewel ik voor mijn gevoel inmiddels wel redelijk snap hoe het hier op FOK! werkt, zal ik in de ogen van users met een # kleiner dan 130000 altijd een kutnewbie blijven. Net zo goed als dat ik in de ogen van mijn zus altijd haar kleine broertje zal blijven, ook al zijn we beiden 40+ . Goed, dat was een stukje van het probleem, maar nu nog een oplossing. Ik geloof ten eerste dat er nog zoiets bestaat als een stukje eigen verantwoording bij users. Zeker de wat langer geregistreerden op FOK! zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan in hoeverre zij zich schuldig maken aan het "newbie bashen" en zich afvragen of ze die hobby niet beter in ONZ of elders kunnen gaan uitvoeren. Ik weet nog dat ik net binnenkwam op het forum tijdens BB5 en daar met een paar noob vragen direct geholpen werd door Scanman. Dat was voor mij een prettige binnenkomer en ik voelde me gelijk thuis. Naast die eigen verantwoording zit het toch echt in de aan of afwezigheid van een mod of een andere autoriteit. En nu kan er gezegd worden dat de mods toch echt niet dag en nacht aanwezig kunnen zijn, maar ik geloof toch dat daar de oplossing inzit en niet anders. Mensen laten zich, zeker in een anonieme situatie als deze, meestal niet aanspreken op hun eigen verantwoording, dus is de enige manier om er een strenge "meester" of "juf" op te zetten en de boel te reguleren. Niet meer en niet minder.

Zo, nu en

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike1964 op 19-08-2007 15:49:50 ]
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 15:57:55 #75
137949 Disana
pi_52502311
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...

En dat terwijl dit nou juist de aangewezen plek zou zijn om hun visie op de COS te laten zien, en eens uit te leggen waarom zij denken dat hun volslagen off-topic bijdrages zo'n toevoeging voor de COS zijn dat ze die niet elders kunnen doen.

Maar ik vermoed dat hun afwezigheid voornamelijk te danken is aan het feit dat ze in die paar maanden dat ze op FOK! komen kennelijk gelijk vastgeroest raakten in de COS...
Volgens mij werken sommigen volgens het principe 'het mag, ik wil het, dus ik doe het'. Misschien zijn ze een stuk socialer in het echte leven, maar de COS zien ze als een plek waar ze hun 'ding' kunnen doen zonder al te veel om zich heen te kijken.
pi_52503423
Het is juist de bedoeling om te laten weten hoe de users het graag willen hebben. Dus alle kanten.

De visie? Dat is me nu van beide kanten wel duidelijk.
De één denkt dat de schuld ligt bij de oldbies en de andere bij de mewbies...(stomme woorden, trouwens)

Ik heb hier toch duidelijk gevraagd wat jullie users graag veranderd zien. Dat de users die nu in COS zitten het daar wel prima vinden dat ze samen beslissen wie er mag blijven en wie er weg moet snap ik ook wel. En ik weet ook niet hoe het er aan toe ging in de tijd dat de nieuwe users kwamen.

Ook heb ik al eerder gepost dat het belachelijk is om users weg te willen hebben uit topics omdat ze een andere manier van posten hebben. COS is gewoon een topic die over DGK gaat en een beetje offtopic moet kunnen, maar compleet halve topics volbaggeren? Daar heb je SC voor. Elkaar wegjennen is wat mij betreft in ieder geval absoluut niet gewenst.

Mijn vraag blijft staan. Wat zou er moeten veranderen om je daar weer goed te voelen. Wat kunnen de mods doen. En wat kunnen de users naar elkaar doen.

Mijn punten staan duidelijk op een rij. Uiteindelijk zal COS saai worden wanneer alle nieuwe users die niet dezelfde mening hebben weggepest worden, Want dan is iedereen het met elkaar eens..en valt er niets meer de discussiëren. Misschien nog een paar weken, maar dan is de koek op.

Een discussie is juist leuk wanneer er meerdere meningen zijn.

En COS is COS en geen SC. wanneer het een topic over de kinderen van de buren gaat worden zullen de mods daar vast en zeker genoeg van krijgen en de boel wissen.

Geven jullie nu eens aan (heb het dus tegen alle DGK users) Hoe het weer leuk zou kunnen worden En ook wat je er zelf aan kunt doen

En ja, ik heb die steekpostjes wel gezien. Ook in zogenaamde mooie woorden kun je iemand een trap verkopen. Ik zal het niet nalaten die in het vervolg weg te modereren. En van de kant van de users zou het al heel prettig zijn wanneer ze dat topicreport gebruiken wanneer ze wel het gebash willen melden , maar het niet durven. Hoppa anoniem is anoniem. Ik zie regelmatig anonieme topicreports hoor

Ik ga nu eten koken en kijk later wel weer.
pi_52503459
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:19 schreef Mike1964 het volgende:

Zo, nu en
Die ga ik vanavond wel even lezen
pi_52503853
How to make things better.
Ik merk dat ik tegenwoordig een goede OP bijzonder waardeer. En de laatste aanvulling van akveor vind ik een leuke:
http://i195.photobucket.c(...)OK/spelregeltjes.jpg
(afgezien van de vormgeving, vind ik het leuk)

Verder merk ik op dat posts heel veel minder beschrijvend zijn geworden. Misschien dat een beknopt intelligent vasstaand stukje in de OP fokkerts daarop kan attenderen. Ik zal er bij mezelf ook op letten
  zondag 19 augustus 2007 @ 16:51:29 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_52504102
Ik denk persoonlijk dat het niet zozeer een "oldbie" vs "newbie" probleem is, maar meer dat wat Mike ook al aangaf: "forumtaal"

Er zijn meer dan voldoende newbies die zich uitstekend weten te handhaven, 1 ervan heeft zelfs de moeite genomen uitgebreid in dit topic te posten.
Het probleem is niet de newbies, het zijn de "kutnewbies" en voor degenen die zich beledigd voelen door dat woord: forumtaal...
In dit geval terug te vinden onder de K in Het Offici le FOK!woordenboek

Permanent off-topic posten in de COS is vervelend, en het is nog vervelender als je iemand daar op wijst en vervolgens te horen krijgt dat je niet zo moet zeiken. Ze zijn echter te beroerd wat in een ander topic, waar ze wel off-topic mogen, te posten maar niet te beroerd daar mee te lurken, want gut, ze zouden toch eens het gespreksonderwerp zijn...
Om vervolgens de COS nog verder te vervuilen met hun off-topic gebagger over diezelfde andere topics.

Het al dan niet tot newbie of kutnewbie gebombardeerd worden heeft IMHO vrij weinig te maken met je registratiedatum of postcount, maar vooral met je houding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_52504762
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:51 schreef Leandra het volgende:

Het al dan niet tot newbie of kutnewbie gebombardeerd worden heeft IMHO vrij weinig te maken met je registratiedatum of postcount, maar vooral met je houding.
* checkt usernr....

Kutnewbie!

forumhumor.....
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:21:30 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_52504948
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:15 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
* checkt usernr....

Kutnewbie!

forumhumor.....
* checkt postcount....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_52505289
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

* checkt postcount....
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 17:40:23 #83
137949 Disana
pi_52505385
Ik zie mezelf als een DGK halfbie. Ik ben begin dit jaar begonnen maar heb naar mijn idee aardig veel bijgedragen aan de COS, Updates, en het maken van OP's. Voor mij is het best raar dat diezelfde COS me nu helemaal niet meer trekt.
pi_52506137
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:40 schreef Disana het volgende:
Ik zie mezelf als een DGK halfbie. Ik ben begin dit jaar begonnen maar heb naar mijn idee aardig veel bijgedragen aan de COS, Updates, en het maken van OP's. Voor mij is het best raar dat diezelfde COS me nu helemaal niet meer trekt.
newbee woordgebruik
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 18:11:21 #85
137949 Disana
pi_52506182
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:09 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

newbee woordgebruik
Ik vind het wel nuttig, dus het moet maar gauw ingevoerd worden
pi_52506270
Tips/ oplossingen ter verbetering:

1. Mods op 1 lijn
2. Uitleg taakverdeling aan users: is mod die aanwezig is ook mod of user ?
Weten ze van elkaar wat ze doen en kennen ze de users ?
3. Opletten met een strenge doch rechtvaardige knipoog
4. Topic voor newbees om vragen te stellen over gebruik en gewoontes
5. Buddy nemen die newbee onder hoede neemt en hem/ haar via PM alles kan vertellen
6. Vragen stellen in SC, waar ze iets kunnen vragen als Nieuw topic er niet komt
7. Mij bedanken dat ik met mn vreselijke Amanda gescheld, toch nog zo'n mooi discussie topic heb gekregen.
8. Verbod van meer dan 3 smileys per posting, tenzij Elly in de kooi is.
9. Lief zijn voor elkander, zonder af te doen aan eigen stijl
10. Open te gooien wat je dwars zit in de FB op een normale manier
11. Zelfreflectie ( zijn cursussen voor)
12. PI s lezen en Sigs checken
13. Cursus hoe ga ik om met een spelprogramma, zonder Palma's huis onder te kalken.
14. Lezen updates
15. Lezen FB
16. Lezen Streamverslagen
17. Elkaar helpen als een poster moe thuis komt met het even uitleggen van iets in de COS
18. Geen mod gaan spelen als je niet blauw bent
( tenzij je die kwaliteiten bezit , en niet denkt die te bezitten )
19. Hand in eigen boezem steken ( zie ook punt 11)
20. Fokwoordenboek checken
21. Alle off topic postings van Ian-Nick editten zonder toestemming
22. Niet lukraak gaan editten zonder waarschuwing/ hoge noodzaak. Liever eerst waarschuwing met humor.

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 19-08-2007 18:53:49 (punt 22 !!!!!) ]
pi_52506463
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:

Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_52506717
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:26 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Door het woordje boezem ?
Geilmokkel
  FOK!Babe zondag 19 augustus 2007 @ 18:42:05 #89
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_52506762
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

* checkt postcount....
pi_52506832
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:42 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

punt 21 aangevuld
  FOK!Babe zondag 19 augustus 2007 @ 18:46:38 #91
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_52506852
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:45 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

punt 21 aangevuld
Ik vónd het een kekke lijst.
pi_52507161
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:

1. Mods op 1 lijn
4. Topic voor newbees om vragen te stellen over gebruik en gewoontes
5. Buddy nemen die newbee onder hoede neemt en hem/ haar via PM alles kan vertellen
6. Vragen stellen in SC, waar ze iets kunnen vragen als Nieuw topic er niet komt
7. Mij bedanken dat ik met mn vreselijke Amanda gescheld, toch nog zo'n mooi discussie topic heb gekregen.
9. Lief zijn voor elkander, zonder af te doen aan eigen stijl
10. Open te gooien wat je dwars zit in de FB op een normale manier
11. Zelfreflectie ( zijn cursussen voor)
12. PI s lezen en Sigs checken
13. Cursus hoe ga ik om met een spelprogramma, zonder Palma's huis onder te kalken.
14. Lezen updates
15. Lezen FB
16. Lezen Streamverslagen
17. Elkaar helpen als een poster moe thuis komt met het even uitleggen van iets in de COS
18. Geen mod gaan spelen als je niet blauw bent
( tenzij je die kwaliteiten bezit , en niet denkt die te bezitten )
20. Fokwoordenboek checken
21. Alle off topic postings van Ian-Nick editten zonder toestemming
22. Niet lukraak gaan editten zonder waarschuwing/ hoge noodzaak. Liever eerst waarschuwing met humor.
Lekker praktisch lijstje zo KZs 22 geboden
pi_52507916
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:54 schreef avonne het volgende:

[..]

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Ik ga zelf ook vaak mee in "algemene discussies".
Je bent het er mee eens, maar komt vervolgens wel met argumenten waarom het geen goed idee is?
Het was geen verwijt omdat jij ook voornamelijk in de cos zit hoor
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht ik probeer ook alleen maar een beetje mee te denken.
quote:
Het probleem is echter dat er na 11 maanden belevenissen en verwikkelingen, er zoveel topics zijn dat de juiste niet meer terug te vinden is.
Interessante topics blijven meestal wel een beetje aan de oppervlakte drijven.
Topics met oude onderwerpen die zakken meestal vanzelf maar die zijn meestal toch niet zo heel relevant meer.
En een kick kan wonderen doen als dit wel het geval is.
quote:
Bij BB was het behoorlijk overzichtelijk welke topics er waren, maar nu niet meer. Daardoor is de bereidheid om in andere topics te posten veel kleiner. En de respons op je post ook minder, of (ontmoedigend) negatief.
In mijn herinnering waren de topics bij BB helemaal niet zo heel overzichtelijk, maar had het juist meer een soort clusterbom-effect, sommige waren raak, wat niet de moeite was zakte weg.
Misschien kan de bereidheid om in andere topics te posten ook een beetje gestuurd worden, dus dat je als mod ziet dan een discussie pagina('s) doorgaat er bv een topic over opent en als er in de cos over doorgegaan word je ze naar dat topic verwijst.
Jij zegt ook dat negatieve reacties in een topic ontmoedigend kunnen werken, misschien is dat soms het geval, maar negatieve reacties moeten toch ook kunnen (mits het niet te grof of te persoonlijk wordt)?
We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn en als je je echt meteen door negatieve reacties laat ontmoedigen is er denk ik toch iets mis met je postinterpretatie en incasseringsvermogen (neem niet alles zo serieus en trek je niet alles persoonlijk aan, het is maar internet).
quote:
"Bewoners-topics" zijn wat dat betreft tamelijk ondergewaardeerd.
Ik kijk ook niet veel in bewonerstopics ik vind dat meestal te algemene info en niet zo interessant, zou wel graag meer topics zien over de gebeurtenissen in het huis.
Bij vooral de eerdere BB's kon je vaak in een oogopslag aan de bovenste TT's al zien of er nog wat gebeurd was die dag en zelfs wat dat dan eventueel was. Bij BB gebeurde er eigenlijk vrij weinig vergeleken bij DGK en toch zijn er nu, buiten de COS om, relatief minder (goedlopende) topics.
Dat stimuleert volgens mij ook dat iedereen de COS induikt (daar is de alle info te vinden en newbies denken dan dat dit zo hoort en zie je amper buiten de COS komen), die dan vaak gewoon te snel gaat, vooral als er iets heftigs op te zien is.
quote:
Om in de COS te verwijzen naar een ander topic voor een dergelijke beschouwende discussie is erg lastig.
het verwijzen op zich lijkt me niet zo heel lastig
quote:
Het is de keuze tussen een oud topic opdiepen (omdat daar relevante meningen en informatie staat) of een nieuw topic openen (waar niet iedereen zin heeft voor de tigste keer het zelfde te schrijven en dus niet meedoet).
Als je sneller gaat verwijzen, dan ben je misschien voor dat mensen zich (moeten) gaan herhalen.
Dat mensen niet graag in andere topic posten en je zo dus weinig respons in topics krijgt komt volgens mij juist omdat bijna alles in de cos besproken wordt, maar als er daar veel mensen posten dan word dat topic al gauw te klein, het gaat te hard, is niet bij te houden, en teveel mensen in een beperkte ruimte geeft meestal al snel heibel.
Ik vind dat zo een topicreeks dan zijn waarde verliest.
quote:
Er zal een grotere bereidheid moeten zijn inderdaad om in andere topics te discussieren over een afgebakend onderwerp. Maar het grote aantal topics maakt dat erg lastig.
Misschien valt dat dus een beetje te sturen, maar misschien ben ik hier ook wel wat te optimistisch in
Maar als er veel klachten op elkaar komen en het dreigt een beetje uit de hand te lopen, dan valt er wellicht iets anders te proberen.
Ik zie niet zo dat het (grote) aantal topics een groot probleem vormt, ik zocht een tijdje in het BB3 forum naar een topic over betaalde streams en ik vond er in de gauwigheid ik dacht wel een stuk of 10, daar werd niet zo moelijk over gedaan toen.
Overlapping is nooit handig, maar toen was het volgens mij vaak zo dat als een topic dan goed begon te lopen er altijd wel even iemand melde dat er al zo een zelfde soort topic was, modjes keken dan vaak in welke er dan het best doorgegaan kon worden, en je zou eventueel ook ook nog kunnen mergen.
quote:
Edit:
We hebben een tijdje geprobeerd het aantal topics sterk te beperken om versnippering tegen te gaan. 5 topics per dag over King Jaap waren natuurlijk het meest opvallend fenomeen.
Het lijkt echter alleen maar er toe geleid te hebben dat het leek alsof buiten de COS posten ongewenst was.
Dat was niet de bedoeling. De bedoeling was oudere topics levend te houden, omdat daar al veel info in staat.
Echt overlappende topics zijn niet handig nee
Maar buiten dat zie ik het nut niet zo om het aantal topics te beperken? Ik vind die regulatie een beetje doorslaan. Je zou voor de gein eens moeten kijken in de oude BB fora, daar zat volgens mij heel veel versnippering in de topics, voor elke scheet werd een topic geopend (terwijl er in vergelijking toch eigenlijk maar weinig gebeurde), er waren heel veel 'topic open hoeren' maar er was toen veel minder gezeik.
Nou snap ik wel dat je dat niet met nu kan vergelijken, de wereld veranderd maar het kan geen kwaad om lering proberen te trekken uit het verleden en dus dingen die goed liepen te continueren.
Nu heb je alleen nog tong die topics opent volgens het 'clusterbom concept' (niet altijd gewaardeerd door de mods hier) maar je ziet dat sommige topics van hem toch aanslaan.
Volgens mij werkt het dus omgekeerd van wat jij zegt en werkt juist het sluiten van al die (jaap) topics juist tot een gevoel dat buiten de COS posten en topics openen niet zo gewaardeerd worden.
Ik mis nu een beetje topics over onderwerpen die zelfs uit kunnen groeien tot een reeks (wat je bij BB wel zag), volgens mij komt dit juist omdat alles in de cos besproken wordt, ik persoonlijk vind dat wel jammer ik volg de cos nog nauwelijks en teruglezen deed ik al bijna nooit en zo mis je dus veel.
En meer topics zouden de COS die ik al vaak veel te snel vind gaan (zeker voor discussie) misschien kunnen onlasten.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_52507960
mijn extra puntje:
23. een beslissing van een mod accepteren en normaal weer meeposten.

bye
pi_52509394
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Petre het volgende:
mijn extra puntje:

Tis mijn lijst
pi_52511232
Gisteren beloofd, hier mijn bijdrage.....

1. Een mod's aanwezigheid is gewenst
2. Kritisch zijn naar elkaar moet mogen, maar niet meer dan twee postings van persoon naar persoon heen en terug. Als je punt dan niet gemaakt is, dan kun je hem nooit meer maken.
3. Meerdere postings dan twee naar elkaar over hetelfde onderwerp gewoon zonder mededeling verwijderen en ook geen discussie aangaan.
4. Je mag off topic posten, maar er moet een connectie zijn met DGK, je gevoel DGK of het gevoel van een ander over DGK. Een intikkertje moet kunnen, maar posten dat je om vijf uur thuis bent is "over the top"
5. Taal die je op je werk niet gebruikt ook niet toestaan in de COS. Ook wederom geen discussie aangaan, maar gewoon de posting verwijderen. Kut en hoer gaan nog, tenzij het niet 10 keer op een pagina staat, maar kankerhoer, dat vele malen op een pagina, gaat mij te ver.
6. Iemand een ziekte toewensen is ook posting verwijderen en geen discussie
7. Het beste zou zijn dat een mod niet meepost in het subforum waar hij of zij mod is, maar goed, dat lijkt mij lastig hier, vanwege de liefhebbers en vriendschappen
8. Drie gele kaarten is een rode, betekend schorsing van een maand.

Dat lijkt allemaal streng, maar schijnbaar is het niveau van dien aard dat mensen niet genoeg zelfregulerend zijn.
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:42:36 #97
60586 Veulen
pi_52511661
Liefhebbers van lange postings gaan dol zijn op deze
quote:
kleinzusje's Tips/ oplossingen ter verbetering:

1. Mods op 1 lijn
Heel belangrijk. Maar ook transparant modden is belangrijk. Het heeft geen zin om iets te doen als je hier niet duidelijk iets zegt. Dus als mod zijnde ook duidelijk melden waarom iets dicht gaat en waarom een bepaald onderwerp niet gewenst is. Het liefst ook vermelden naar welk topic het dan wel moet. Het is in sommige gevallen ook slim om bv te verwijzen naar fora/topic's buiten dit subfora inplaats van naar de SC. Heel veel onderwerpen die in de COS opduiken en uitgemolken worden hebben al veel ruimte gevonden op FOK. Dan heb ik het dus over onderwerpen als: Bh-maten, medicijnen enz. (lijkt me helder)
quote:
Users kennen is belangrijk. Maar vaak is een eerste ingeving gewoon juist en opmerkingen die bij een mod bedenkingen oproepen horen hier gewoon niet thuis. Als een mod ze niet begrijpt begrijpt een fok newbie die hier binnenkomt lopen het ook niet en zal zich aangevallen voelen.
Opmerkingen als die bewaar je maar voor pm of msn.
quote:
Precies, wat mij betreft mag er ook wel ferm offtopic worden geknipt. Mensen krijgen er dan vanzelf genoeg van en zoeken hun heil op andere plekken. Daardoor neemt de drang om Cos-post-diarree te hebben ook af. Nemen het aantal COSsen af en word het weer transparant voor iedereen.
quote:
3 smilies moet soms kunnen. Maar ook weer in redelijkheid. Ik heb me tijdenlang heel erg geërgerd aan reacties met alleen maar smilies. Wat mij betreft mogen die ook nog steeds gewoon weg. Maar dat is persoonlijk. Er zijn veel mensen die die postings wel kunnen waarderen. Ook omdat ze soms aangeven dat een post wel opgemerkt is maar verder geen reactie behoeft.
quote:
Petre schreef het volgende: mijn extra puntje:
Accepteren kan niet iedereen. Dat zit in een menselijke natuur. Maar gewoon rustig vragen waarom en hoe moet kunnen. Maar dan wel in FB (Kz tikte het al aan) of als je bang bent om af gebrand te worden per pm.

ik heb het stuk over newbie's er uit geknipt. Voor mij zijn ze niet het grootste probleem. Wel denk ik dat duidelijkheid voor iedereen goed zal zijn. Vandaar dat ik ook wel wat zie in een duidelijke gedragscode. Gebaseerd op dit fora. Fok regel zijn leuk maar niet altijd van toepassing hier.

Dank voor de aandacht
pi_52511702
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn .
bye
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:46:22 #99
60586 Veulen
pi_52511794
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn .
Ik pijl even naar me bericht hier boven. Ik zie veel in een duidelijke gedragscode ja. En ja ik zie die graag gehandhaafd. Vrijheid heeft ons niet ver gebracht (persoonlijke mening)

Beetje editten terwijl ik zit te reageren he

Een lijst met punten en komma's klinkt naar. Maar wel ene manier waarop iedereen kan zien wat wel en niet geoorloofd is. Natuurlijk hoeft ie niet zo lang te zijn. Maar wel duidelijk. Maak 10 of 15 heldere regels en zorg dat ze duidelijk zijn.
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 21:46:30 #100
137949 Disana
pi_52511800
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:

Nee Ik blijf bij mod-aanwezigheid om het old boys network te doorbreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')