Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:
Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Je zou niet alleen zijn. Als ik het idee krijg dat er aan het OKO gedoe wordt gewerkt alleen al door aanwezig te zijn, zou ik waarschijnlijk ook weer gaan posten. Ik denk niet dat ik de enige ben.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:19 schreef APK het volgende:
[..]
Mods kunnen niets doen tegen een overheersende gedachte in de COS.
Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.quote:Op zondag 19 augustus 2007 03:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik antwoord alleen op dit stukje waarin je op mij reageert.
Anderen, met name APK en Kleinzusje, hebben al aardig verwoord wat ik ook zo ongeveer ervaar.
Ik heb het als voorheen fervent COSser nog heel lang volgehouden, precies met het doel dat je beschrijft. Maar we zijn vrij lang behoorlijk modloos geweest, en dat heeft iets veranderd: degenen die met elkaar 'vastgebakken' zitten in de COS hebben er nog meer hun stempel op gedrukt. Daar is niet meer tegenin te posten, in je eentje breek je dat niet meer open.
Vandaar mijn idee dat wat meer mod-aanwezigheid ook al zou kunnen helpen.
Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachenquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Even op de eerste regel ....Ik had hier nog niet gereageerd.
ten tweede zou het aanwezig zijn in COS door mods belangrijk kunnen zijn, maar het loopt allemaal zo akelig snel en de mods zijn geen 24/7 aanwezig. Het is misschien wel een idee om af en toe even een korte zin te posten als mod, (laten weten dat je er bent) maar je volledig te wijden aan een topic terwijl er echt meerdere zijn is wel heel moeilijk. Ik stond gisteren ook paf van het feit hoe snel alles gaat. Vooral als hulpmod kun je niet zomaar even een post wissen zonder dat je de vaste mods laat weten wat je gewist hebt. tegen de tijd dat ik een post had gewist en gemeld stonden er alweer een stuk of vijf reacties op die posts. Wanneer dat eens niet werd gedaan...zou dat heel veel werk schelen zodat je af en toe ook nog even de tijd hebt om mee te krijgen waar het precies over gaat zodat je mee kunt posten om samen de user weer rustig te maken die boos is..of zit te trollen of te baggeren.
Ik spreek nu voor mijzelf. Ik moest gisteren soms gewoon grinniken en zou willen dat ik er een tijdelijk slotje op zou kunnen zetten zonder dat ondertussen half feedback vol zou worden gepost met klachten over het tijdelijk sluiten. Ik lachte jullie allemaal niet uit ofzo hoor![]()
Ik stond gewoon paf hoe een topic zo snel kon ontsporen en het bijna onmogelijk was (door al dat gequote) om de boel weer op de rails te krijgen. Uiteraard zal het niet elke dag zo gaanToch?
Tuurlijk kon ik er wel om grinnikenquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig zie je niet hoe ik hier nu zit te lachenJa, de SC gaat wel vaker zo snel, en meestal is dat een teken dat de SC supergezond is. Ik begrijp de bezwaren best, voor een mod is het niet om bij te houden. Ben blij dat je er zelf ook om kon lachen
![]()
Ja heey, kom van de FP en van NWS hèquote:Maar jij gaat uit van ingrijpen, hetgeen bij de stand van zaken niet eens zozeer aan de orde is. Ik denk meer aan een pakketje wijkagenten die alleen maar wat rondlopen en een praatje maken![]()
Ik mis een paar knopjesquote:Op zondag 19 augustus 2007 03:15 schreef Ian_Nick het volgende:
Maak APK eensch modje voor een week.
Gewoon als testje.
Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.
Geen zin om genuanceerd te zijn.
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:55 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik was blij dat je eindelijk een keer opgetieft was......![]()
...maar dit soort dingen kun je tegenwoordig niet meer begrepen posten....dat dus.![]()
Kliekjesvorming bestaat al zo lang als de COS inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
En dat is 23.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:56 schreef kleinzusje het volgende:
Maar dan slaap ik Gert![]()
Hup je nest in jij , Fokgeile neppatient![]()
Dat ja, en dat is heel storend voor de mensen die hier als zo lang posten. Soms al een maand of 11. Die voelen zich dan ook op de achtergrond geschoven. Want het zijn niet die mensen die die indruk wekken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:38 schreef paddy het volgende:
Met andere woorden klopt het dat users gewoon genegeerd worden en er zo wordt gepost dat er nog net niet staat. "Rot eens op jullie. We willen ons eigen topic" ? Ik heb enkele posts voorbij zien komen die me toch die indruk gaven.
Die vrolijke wekker die er net stond niet.quote:
Ik snap de rest van je tekst wel hoor, wil alleen hier even op ingaan.quote:De COS zal altijd een mengelmoes van meningen, on- en offtopic posts, enz. blijven. Misschien als er behoefte is aan meer overzicht dat het invoeren van kleuren of een symbooltje kan helpen om posts te markeren of te groeperen.
En misschien moet er niets gebeuren aan het forum zelf, maar moet er meer gekeken worden naar wat er gepost wordt ipv wie het post, met in je achterhoofd de wetenschap dat iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde.
Sorry voor de lap tekst, maar dan ben ik er in 1x vanaf
Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staan.quote:
Daar doe ik het niet voor. Die andere mods zijn kei goed.Ik heb alleen nog maar tijd in COS en SC kunnen steken terwijl de ander mods jullie overal mee helpen. Dus onzin hoofdmodquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:43 schreef Peter6000 het volgende:
Ik denk dat Paddy hoofdmoderator moet worden.
Ik heb er lang over nagedacht, maar de kern is Paddy.
Onbevangen en scherp.
Ik zie het nu heel helder.
[afbeelding]
Inderdaadquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:32 schreef Py het volgende:
[..]
Precies. Die verschillende 'kampen' maken het dynamisch en leuk, ook om alleen te volgen. En als daar discussie of 'strijd' over onstaat, dan moet dat gebeuren in een wedstrijdsfeer, waar elke partij voor zijn winst gaat, maar waar fair play en respect boven alles staat.
Het gaat erom inhoudelijk te blijven en niet persoonlijk te worden. Ik zie maar een paar users die af en toe persoonlijk worden. Het overgote deel is inhoudelijk. Maar zodra er iets persoonlijks gepost wordt, is dit het begin van een conflict.
Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:39 schreef paddy het volgende:
[..]
InderdaadEn blijven andere users uiteindelijk weg wanneer zij het onderwerp van het conflict zijn.... Daar is COS niet voor. Die is er voor allemaal.
Maar je begrijpt mijn punt zie ik
En nu leg ik mijn vingers een tijd ten ruste
Volgens mij werken sommigen volgens het principe 'het mag, ik wil het, dus ik doe het'. Misschien zijn ze een stuk socialer in het echte leven, maar de COS zien ze als een plek waar ze hun 'ding' kunnen doen zonder al te veel om zich heen te kijken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Opvallend genoeg blijven de voornaamste onderwerpen van het conflict ook hier angstvallig weg...
En dat terwijl dit nou juist de aangewezen plek zou zijn om hun visie op de COS te laten zien, en eens uit te leggen waarom zij denken dat hun volslagen off-topic bijdrages zo'n toevoeging voor de COS zijn dat ze die niet elders kunnen doen.
Maar ik vermoed dat hun afwezigheid voornamelijk te danken is aan het feit dat ze in die paar maanden dat ze op FOK! komen kennelijk gelijk vastgeroest raakten in de COS...
Die ga ik vanavond wel even lezenquote:
* checkt usernr....quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:51 schreef Leandra het volgende:
Het al dan niet tot newbie of kutnewbie gebombardeerd worden heeft IMHO vrij weinig te maken met je registratiedatum of postcount, maar vooral met je houding.
* checkt postcount....quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:15 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
* checkt usernr....
Kutnewbie!![]()
forumhumor.....
quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:40 schreef Disana het volgende:
Ik zie mezelf als een DGK halfbie. Ik ben begin dit jaar begonnen maar heb naar mijn idee aardig veel bijgedragen aan de COS, Updates, en het maken van OP's. Voor mij is het best raar dat diezelfde COS me nu helemaal niet meer trekt.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:
Tips/ oplossingen ter verbetering:
19. Hand in eigen boezem steken ( zie ook punt 11)
Door het woordje boezem ?quote:
punt 21 aangevuldquote:
Lekker praktisch lijstje zoquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:16 schreef kleinzusje het volgende:
Tips/ oplossingen ter verbetering:
1. Mods op 1 lijn
2. Uitleg taakverdeling aan users: is mod die aanwezig is ook mod of user ?
Weten ze van elkaar wat ze doen en kennen ze de users ?
3. Opletten met een strenge doch rechtvaardige knipoog
4. Topic voor newbees om vragen te stellen over gebruik en gewoontes
5. Buddy nemen die newbee onder hoede neemt en hem/ haar via PM alles kan vertellen
6. Vragen stellen in SC, waar ze iets kunnen vragen als Nieuw topic er niet komt
7. Mij bedanken dat ik met mn vreselijke Amanda gescheld, toch nog zo'n mooi discussie topic heb gekregen.
8. Verbod van meer dan 3 smileys per posting, tenzij Elly in de kooi is.
9. Lief zijn voor elkander, zonder af te doen aan eigen stijl
10. Open te gooien wat je dwars zit in de FB op een normale manier
11. Zelfreflectie ( zijn cursussen voor)
12. PI s lezen en Sigs checken
13. Cursus hoe ga ik om met een spelprogramma, zonder Palma's huis onder te kalken.
14. Lezen updates
15. Lezen FB
16. Lezen Streamverslagen
17. Elkaar helpen als een poster moe thuis komt met het even uitleggen van iets in de COS
18. Geen mod gaan spelen als je niet blauw bent
( tenzij je die kwaliteiten bezit , en niet denkt die te bezitten)
19. Hand in eigen boezem steken ( zie ook punt 11)
20. Fokwoordenboek checken
21. Alle off topic postings van Ian-Nick editten zonder toestemming![]()
22. Niet lukraak gaan editten zonder waarschuwing/ hoge noodzaak. Liever eerst waarschuwing met humor.
Je bent het er mee eens, maar komt vervolgens wel met argumenten waarom het geen goed idee is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:54 schreef avonne het volgende:
[..]
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik ga zelf ook vaak mee in "algemene discussies".
Interessante topics blijven meestal wel een beetje aan de oppervlakte drijven.quote:Het probleem is echter dat er na 11 maanden belevenissen en verwikkelingen, er zoveel topics zijn dat de juiste niet meer terug te vinden is.
In mijn herinnering waren de topics bij BB helemaal niet zo heel overzichtelijk, maar had het juist meer een soort clusterbom-effect, sommige waren raak, wat niet de moeite was zakte weg.quote:Bij BB was het behoorlijk overzichtelijk welke topics er waren, maar nu niet meer. Daardoor is de bereidheid om in andere topics te posten veel kleiner. En de respons op je post ook minder, of (ontmoedigend) negatief.
Ik kijk ook niet veel in bewonerstopics ik vind dat meestal te algemene info en niet zo interessant, zou wel graag meer topics zien over de gebeurtenissen in het huis.quote:"Bewoners-topics" zijn wat dat betreft tamelijk ondergewaardeerd.
het verwijzen op zich lijkt me niet zo heel lastigquote:Om in de COS te verwijzen naar een ander topic voor een dergelijke beschouwende discussie is erg lastig.
Als je sneller gaat verwijzen, dan ben je misschien voor dat mensen zich (moeten) gaan herhalen.quote:Het is de keuze tussen een oud topic opdiepen (omdat daar relevante meningen en informatie staat) of een nieuw topic openen (waar niet iedereen zin heeft voor de tigste keer het zelfde te schrijven en dus niet meedoet).
Misschien valt dat dus een beetje te sturen, maar misschien ben ik hier ook wel wat te optimistisch inquote:Er zal een grotere bereidheid moeten zijn inderdaad om in andere topics te discussieren over een afgebakend onderwerp. Maar het grote aantal topics maakt dat erg lastig.
Echt overlappende topics zijn niet handig neequote:Edit:
We hebben een tijdje geprobeerd het aantal topics sterk te beperken om versnippering tegen te gaan. 5 topics per dag over King Jaap waren natuurlijk het meest opvallend fenomeen.
Het lijkt echter alleen maar er toe geleid te hebben dat het leek alsof buiten de COS posten ongewenst was.
Dat was niet de bedoeling. De bedoeling was oudere topics levend te houden, omdat daar al veel info in staat.
Tis mijn lijstquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Petre het volgende:
mijn extra puntje:
23. een beslissing van een mod accepteren en normaal weer meeposten.
Heel belangrijk. Maar ook transparant modden is belangrijk. Het heeft geen zin om iets te doen als je hier niet duidelijk iets zegt. Dus als mod zijnde ook duidelijk melden waarom iets dicht gaat en waarom een bepaald onderwerp niet gewenst is. Het liefst ook vermelden naar welk topic het dan wel moet. Het is in sommige gevallen ook slim om bv te verwijzen naar fora/topic's buiten dit subfora inplaats van naar de SC. Heel veel onderwerpen die in de COS opduiken en uitgemolken worden hebben al veel ruimte gevonden op FOK. Dan heb ik het dus over onderwerpen als: Bh-maten, medicijnen enz. (lijkt me helder)quote:kleinzusje's Tips/ oplossingen ter verbetering:
1. Mods op 1 lijn
Users kennen is belangrijk. Maar vaak is een eerste ingeving gewoon juist en opmerkingen die bij een mod bedenkingen oproepen horen hier gewoon niet thuis. Als een mod ze niet begrijpt begrijpt een fok newbie die hier binnenkomt lopen het ook niet en zal zich aangevallen voelen.quote:2. Uitleg taakverdeling aan users: is mod die aanwezig is ook mod of user ?
Weten ze van elkaar wat ze doen en kennen ze de users ?
Precies, wat mij betreft mag er ook wel ferm offtopic worden geknipt. Mensen krijgen er dan vanzelf genoeg van en zoeken hun heil op andere plekken. Daardoor neemt de drang om Cos-post-diarree te hebben ook af. Nemen het aantal COSsen af en word het weer transparant voor iedereen.quote:3. Opletten met een strenge doch rechtvaardige knipoog
3 smilies moet soms kunnen. Maar ook weer in redelijkheid. Ik heb me tijdenlang heel erg geërgerd aan reacties met alleen maar smilies. Wat mij betreft mogen die ook nog steeds gewoon weg. Maar dat is persoonlijk. Er zijn veel mensen die die postings wel kunnen waarderen. Ook omdat ze soms aangeven dat een post wel opgemerkt is maar verder geen reactie behoeft.quote:8. Verbod van meer dan 3 smileys per posting, tenzij Elly in de kooi is.
Accepteren kan niet iedereen. Dat zit in een menselijke natuur. Maar gewoon rustig vragen waarom en hoe moet kunnen. Maar dan wel in FB (Kz tikte het al aan) of als je bang bent om af gebrand te worden per pm.quote:Petre schreef het volgende: mijn extra puntje:
23. een beslissing van een mod accepteren en normaal weer meeposten.
Ik pijl even naar me bericht hier boven. Ik zie veel in een duidelijke gedragscode ja. En ja ik zie die graag gehandhaafd. Vrijheid heeft ons niet ver gebracht (persoonlijke mening)quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn .
Neequote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |