moah, dan doet Vino voor mij ook nog wel mee, daar zegt zelfs de minister van sport van kazakstan dat hij vino gelooft. Terwijl vinokourov meerdere malen positief getest werd!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:51 schreef Falco het volgende:
Tourwinnaar in het volhouden van leugens?
Dat is eigenlijk elke Tourwinnaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:51 schreef Falco het volgende:
Tourwinnaar in het volhouden van leugens?
bah, dit zit nog te vers in het geheugenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Lann555 het volgende:
Rasmussen vs Contador op de Perysourde
Deze moet toch ook echt even gepost worden. Prachtig met dat Spaanse commentaar erbij. En je kunt niet ontkennen dat die Rasmussen echt gewoon wel groot sporthart heeft. Hij ging nog liever dood dan Contador te laten rijden daar
yep, voor mij ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor mij de enige echte tourwinnaar van 2007.
Same here.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor mij niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat slaat nergens op. Hij wist minuten te sprokkelen doordat anderen hem onderschatten, met name op het gebied van tijdrijden. Rasmussen wist van deze onderschattig gebruik te maken en zette de Tour naar zijn hand. Als jij gebruik kan maken van fouten van je tegenstander om te winnen, win je verdiend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:51 schreef flyck het volgende:
als hij het verdiend had gewonnen moet hij dat volgend jaar opnieuw kunnen. En daar geloof ik niet in.
haha, dat is nu toch echt wel dikke zever, hé.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:51 schreef flyck het volgende:
als hij het verdiend had gewonnen moet hij dat volgend jaar opnieuw kunnen. En daar geloof ik niet in.
Hoe... Kan... Dit?quote:Michael Rasmussen zal morgen aan de start verschijnen van de ProTour-koers Clasica San Sebastián. Opmerkelijk genoeg zal de Deens namens Rabobank de koers vertegenwoordigen.
Zie ook Rasmussen aan start in San Sebastián
Er staat onder, een administratieve fout?quote:
quote:Vogelzang bekijkt zaak Rasmussen
**Peter Vogelzang gaat op verzoek van
de Rabobank een onderzoek leiden naar
de crisis rond Michael Rasmussen in de
Tour de France.De Deen werd door zijn
ploeg uit de Ronde gehaald terwijl hij
de gele trui om de schouders had.
Vogelzang (62),onder meer oud-korpschef
van de Regiopolitie Utrecht en chef de
mission bij de Spelen van Athene,moet
in kaart brengen hoe de gebeurtenissen
zich hebben ontwikkeld en welke interne
en externe factoren hebben meegespeeld.
Het functioneren van de directie en de
ploegleiding wordt nader bekeken en ook
de wijze waarop de renners zich aan het
medisch beleid houden.Het onderzoek zal
medio oktober zijn afgerond.
Veelbelovende naam, voor een wielrennerquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:03 schreef MashDIX het volgende:
Volgens Cyclingstartlists.com start William Walker in plaats van Michael Rasmussen..
En dan was zn voornaam eigenlijk ook nog Johnyquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veelbelovende naam, voor een wielrenner
En zijn broer heet toch Nordic?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:43 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
En dan was zn voornaam eigenlijk ook nog Johny![]()
Idd en hij is zo gevordert dat hij het nu zonder stokken kanquote:
Weet niet of het in het vorige topic al gepost was, maar dan hier in ieder geval ook.quote:Contador snapt vertrek Rasmussen niet
Kersvers winaar van de Ronde van de Frankrijk heeft voor het eerst commentaar gegeven op het gedwongen vertrek van Michael Rasmussen. Dat deed hij op de website van een Spaanse radiozender.
"Ik weet niet of de beschuldigingen gegrond zijn, maar ik weet wel dat het niet mogelijk is dat men voorbij de helft van de wedstrijd zegt dat je niet meer mag deelnemen, terwijl er bij het begin geen enkel probleem was," aldus Contador.
Contador: "De beslissing had moeten genomen worden voor het begin van de Tour. Ik had liever op een andere manier gewonnen."
Ik vind dat de Rabobank integer bezig is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:08 schreef Arcee het volgende:
dan is pereiro ook de verdiende winnaar van vorig jaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:54 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Hij wist minuten te sprokkelen doordat anderen hem onderschatten, met name op het gebied van tijdrijden. Rasmussen wist van deze onderschattig gebruik te maken en zette de Tour naar zijn hand. Als jij gebruik kan maken van fouten van je tegenstander om te winnen, win je verdiend.
quote:De Rooij opgestapt bij Raboploeg
**Theo de Rooij is teruggetreden als
algemeen directeur van de Raboploeg.Na
de affaire rond Michael Rasmussen in de
Tour wil hij "de tijd en de rust nemen
om zich te beraden op zijn toekomst",zo
stelt de ploeg in een persbericht.
Na een actieve wielercarrière van elf
jaar werd De Rooij ploegleider,eerst
bij Peter Post,daarna bij Jan Raas.In
2003 volgde hij Raas op als manager van
de Raboploeg.Een jaar later werd hij
benoemd tot algemeen directeur.
Mede onder verantwoordelijkheid van De
Rooij oogstte Rabo in twaalf jaar tijd
zes wereldtitels,81 nationale titels,
tien WB-zeges en 27 etappezeges in de
drie grote ronden.
Dat is een mooier palmares dan Rasmussen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:27 schreef Arcee het volgende:
Als hij er lichamelijk niet slechter van wordt en gewoon blijft winnen, who cares?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Rasmussen is een held, maar zijn gewichtsobsessie begint een beetje uit de hand te lopen, hij lijkt wel een anorexiapatient.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:12 schreef DarkShine het volgende:
Ik vond etappe 16 beter
http://nl.youtube.com/watch?v=kZLgRbiKQIY&mode=related&search=
Flauwekul, hij was alleen wat naief.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
beste nieuws van vandaag dat die de Rooij opfokt. Tis een beste kerel als wielrenner, maar als algemeen directeur faalde hij verschrikkelijk!
Neemt niet weg dat het een schitterende etappe was.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:19 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
![]()
Maar des de groter de schok van diezelfde avond![]()
Kan hij mooi zijn favoriete trainingsoufit weer uit de kast halen, als een echte 'man in black'quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Rasmussen rijdt weer... Schijnbaar ergens in Denemarken. Maar hij kan toch niet zomaar in zijn eentje aan een wedstrijd mee gaan doen of zal het gewoon maar een klein criterium zijn?
En in welk shirt zal die rijden?
neutraal shirt of shirt van een privé sponsorquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Rasmussen rijdt weer... Schijnbaar ergens in Denemarken. Maar hij kan toch niet zomaar in zijn eentje aan een wedstrijd mee gaan doen of zal het gewoon maar een klein criterium zijn?
En in welk shirt zal die rijden?
zwart shirt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
neutraal shirt of shirt van een privé sponsor
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:39 schreef Ericr het volgende:
Ach de Tour de Charlottenlund is toch ook een mooie prijs op je palmares, bijna net zo mooi als een Tourzege.
ach ja. sommigen kruizigen rasmussen. en de rooy komt weg met 'naief'. Rasmussen is zeker schuldig en de rooy zeker niet. vragen stellen bij het kruizigen van rasmussen ziet men als het opnemen voor rasmussen.quote:Wanneer is de kielhaling van de Rooij eigenlijk? De zege weggeven aan de beste preperateurploeg (in de Tour) van de laatste 9 jaar![]()
omdat virenque dit ook kon. tdf winnen kon virenque niet en dan komt er immense druk op de anderen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:29 schreef Ericr het volgende:
Altijd handig die mosterd na de maaltijd berichten. Waarom hoorden we dit niet toen Rasmussen nog gewoon een kip was die alleen streed voor een trui die bijna niemand wil hebben?
Uiteraard een klein leugentje om bestwil, maar toch bespeur ik een patroonquote:He had been scheduled to take part in the Giro della Provincia di Lucca but he was sent home by DS Johnny Weltz after an internal blood test showed irregularities. Back then, Rasmussen told Danish news agency Ritzau that his withdrawal was due to stomach troubles and a fever.
<Rasmussen-modus>quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bjarne Riis, Bo Hamburger, Claus Michael Moller, Rasmussen, ... kan iemand zich wel een Deense toprenner met een clean imago voor de geest halen ?
quote:Rasmussen als held onthaaldDoor LÉON DE KORT
ROTTERDAM/CHARLOTTENLUND - In een voorstadje van Kopenhagen reed Michael Rasmussen gisteravond zijn eerste kilometers weer, sinds hij als geletruidrager door Theo de Rooij uit de Tour de France werd gehaald en door Rabobank werd ontslagen. Het publiek begroette hem als een verloren zoon.
Was het provocerend bedoeld of vond hij het gewoon een mooi wielershirt? In een smetteloos geel tricot, zonder sponsornamen, vierde Michael Rasmussen gisteravond zijn comeback op de fiets. En de menigte - zo’n 20.000 man sterk - die speciaal voor hem op de Tour de Charlottenlund was afgekomen, kon het wel waarderen. Want voor de meesten, zo bleek uit de talloze aanmoedigingen en steunbetuigingen, had ‘Chicken’ gewoon de echte gele trui naar Parijs moeten brengen.
,,Natuurlijk had Michael de Tour moeten uitrijden, met het geel om de schouders,’’ vond ook Bo Hamburger, de voormalige wielerprof die als gisteravond in de buitenwijk van Kopenhagen als speaker optrad. ,,Helaas worden de regels in de wielersport niet altijd even consequent toegepast. Als er reglementen zijn, moeten die voor iedereen hetzelfde zijn.’’
Hamburger zei dat niet zomaar. In april 2001 kreeg hij daags na de Waalse Pijl bezoek van een dopingcontroleur. In de urine die hij moest afstaan, werden naderhand sporen van het bloeddopingmiddel Epo aangetroffen. Ook de contra-expertise gaf een positief resultaat, maar Hamburger vocht de uitslag met succes aan. In augustus volgde vrijspraak, omdat er procedurefouten waren gemaakt. De Deense bond wilde echter niets meer met hem te maken hebben en nodigde hem niet meer uit voor wereldkampioenschappen of Olympische Spelen.
Hetzelfde overkwam Rasmussen vorige maand. Geconfronteerd met het missen van onverwachte controles en het onvolledig informeren van de autoriteiten over zijn verblijfplaatsen in de stille perioden, besloot de Deense wielerbond (DCU) Rasmussen voortaan te weren van de grote toernooien. Die maatregel lekte uit tijdens de Ronde van Frankrijk, waarna er zich een heksenjacht ontspon. Op woensdagavond 25 juli leidde die tot de val van Rasmussen, op dat moment leider in de rangschikking van de Tour.
Enigszins beïnvloed door dit schandaal kwam John Zangenberg vorige week op het idee Rasmussen naar Charlottenlund te halen. Hij is de voorzitter van het organisatiecomité, maar bovendien de schoonvader van Hamburger. De kleine Deen, jarenlang een gewaardeerde kracht in de teams van TVM: ,,John vertelde me dat hij meer sponsorgeld dan andere jaren had opgehaald. Hij vroeg of Rasmussen een haalbare kaart zou zijn. Ik heb Michael toen gebeld. We waren er snel uit,’’ aldus Hamburger, die in 1998 zelf een dag in het Tour-geel gehuld was.
Tegen een vergoeding van een kleine 30.000 euro peddelde Rasmussen veertig rondjes van twee kilometer mee door het centrum van Charlottenlund. Hij arriveerde erg laat, onthield zich tot vlak voor de start van elk commentaar, maar praatte wel kort met spreekstalmeester Hamburger, alvorens hij zich onder zijn collega’s begaf. Heel veel bekenden trof hij overigens niet: met Nicki Sörensen, Matti Breschel (beiden CSC) waren alle profs wel genoemd. De rest van het peloton bestond uit amateurs. .
‘Hoe is het om even terug te zijn in je geboorteland?’, werd hem gevraagd door Hamburger. ,,Oh, ik ben hier goed word ontvangen.’’
‘En wat denk je van je kansen vanavond in de race?’, wilde Hamburger ook weten. ,,Ik hoop dat de meesten nog vermoeid zijn van de Ronde van Denemarken. Dan kan ik het tempo wellicht wel bijhouden. Want om heel eerlijk te zijn heb ik de afgelopen dagen meer aan de telefoon gezeten dan in het zadel,’’ antwoordde Rasmussen gevat. Het publiek reageerde met een staande ovatie, en deed dat opnieuw toen ‘Chicken’ direct na afloop (nee, niet gewonnen) in een auto stapte en verdween. ’n Beetje zoals in de Tour...
bij ons in de krant stond ook een foto waarbij een renner van CSC vreemd opkeek toen hij hem zagquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij had wel een leuke outfit aan. Mooie, egale gele trui.
Dus toch zo'n gele trui...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:05 schreef Bartoli het volgende:
het gaat niet om deze foto, als is deze ook wel geinig:
http://www.telesport.nl/t(...)ussen_jpg_76653d.jpg
quote:Rasmussen in Ronde van Pijnacker
PIJNACKER - Michael Rasmussen rijdt op 18 augustus de Ronde van Pijnacker. De organisatie van het profcriterium heeft de ontslagen Rabo-renner voor ongeveer 15.000 euro naar Nederland gehaald. Dat bevestigde voorzitter Maarten Welling van het criterium zaterdag.
Rasmussen in Denemarken in het geel. FOTO EPA
Geletruidrager Rasmussen werd tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens trainingen. Welling zocht contact met de Deen nadat hij zijn rentree maakte in de Ronde van Charlottenlund in Denemarken.
De organisatie had geen schroom om de wielrenner te vragen. ,,Hij is toch slachtoffer geworden van de situatie. Hij is niet op doping betrapt, de reden voor zijn ontslag is nog steeds heel onduidelijk. We vonden het toch sneu voor hem'', aldus Welling. De voorzitter heeft nog wel even bij de plaatselijke Rabobank, tevens sponsor van de ronde, gevraagd of zij er problemen mee hadden. Dat bleek niet het geval.
Behalve Rasmussen heeft de organisatie onder anderen Bram de Groot, Stef Clement en baanwielrenners Robert Slippens en Danny Stam gecontracteerd.
(ANP)
quote:`Rasmussen in Pyreneeën in juni`
Maandag 27 Augustus om 07:22 | Gepost door Matthijs Bijlsma Bron: Cyclingnews.com
De geruchtenstroom over Michael Rasmussen gaat maar door. Nu schrijft een Deense krant dat de ex-Raborenner eind juni in de Pyreneeën had moeten zijn, terwijl hij dat werkelijk in Denemarken was.
Volgens Berlingske Tidende had De Deen op 26 juni een fax gestuurd naar de UCI om te zeggen dat hij de drie dagen daarna in de Franse Pyreneeën zou verblijven om zich voor te bereiden op de dertiende en veertiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Hij had niet duidelijk aangegeven waar hij verbleef.
Volgens het Deense blad zou Rasmussen op de desbetreffende dagen echter niet in Frankrijk geweest zijn, maar zich in Denemarken hebben voorbereid op het nationaal kampioenschap.
Gaat lekker met die Rasmussenquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:52 schreef Cootz het volgende:
Zullen we in dit topic verderpraten over Rasmussen, en niet in het doping-topic, het transfers-topic of het pijnacker-topic?
[..]
quote:UCI voert eigen onderzoek naar Rasmussen
HLN sprak met Anne Gripper - hoofd antidoping UCI
LAUSANNE - De Internationale Wielerunie UCI is een eigen onderzoek gestart naar Michaël Rasmussen. De Deen werd door zijn Rabobankploeg uit de Tour gezet toen bleek dat hij gelogen had over waar hij in juni verbleef. daarover had hij ook de UCI onjuist én veel te laat geïnformeerd. "We zoeken nu uit welke dopingregels hij exact heeft overtreden." zegt Anne Gripper, de antidopingcoördinator van de UCI. Een schorsing hangt Rasmussen boven het hoofd. De kans dat hij snel weer coureur is, is klein.
"Op 29 juni heb ik Rasmussen een brief gestuurd, dat hij gefaald had met het tijdig verstrekken van precieze informatie over zijn verblijfplaats in juni. Dat maakte het voor ons onmogelijk om out-of-competitioncontroles te doen." zegt Anne Gripper. "Rasmussen liet ons weten dat hij 'soms in Mexico en soms in Italië' was. Rasmussen heeft mij ook gezegd dat hij in Mexico niet over een computer beschikte. Dat was niet echt een goed excuus. In mijn brief van 29 juni heb ik gezegd dat het niet acceptabel was. Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we."
"We zoeken nu alle informatie op basis waarvan we zullen bepalen of we disciplinaire actie ondernemen. Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet. Hij was nooit eerder gebruikt. En bij het UCI congres op 26 september wordt die regel allicht uit de reglementen geschrapt."
Gripper sprak inmiddels ook met Whitney Richards, de Amerikaanse MTB-er aan wie de Deen vroeg of hij voor hem een doos raceschoenen uit de VS naar Italië kon meebrengen. Er bleken 13 zakken met kunstbloed in te zitten. Gripper: "We hebben gepraat met Richards en er zijn andere getuigen die zijn verhaal kunnen bevestigen. We moeten het heel voorzichtig doen om te zorgen dat juridisch alles goed gaat. Ik denk wel dat er iets uitkomt. Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
Dan hadden ze ASO niet belachelijk kunnen maken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens blijkt hieruit toch dat de UCI zelf dé hoofdoorzaak van de malaise is. Als ze hun eigen reglement hadden gevolgd en toegepast had hij nooit in de Tour mogen starten ...
Je gelooft toch niet serieus dat ze Rasmussen hebben laten starten om de ASO belachelijk te maken? Dat lijkt me tamelijk vergezocht, ook omdat de wielersport in zijn algemeen ontzettend veel schade heeft opgelopen door deze zaak (dus de UCI ook), en dat ze nog nooit eerder iemand toegang tot een koers hebben ontzegd op basis van deze regel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan hadden ze ASO niet belachelijk kunnen maken.
Nu maken ze zichzelf ook wel belachelijk, maar veel meer in de marge, bij ASO was het in your face.
Wat een helden zijn het toch allemaal, het overkoepelend orgaan, de organisatoren, de renners, de ploegleiders, de managers, de dokters, de journalisten.
Vandaag stond in HLN dat Woestijnvis-directeur, ex-sportjournalist en notoir wielerfannaat Wouter Vandenhautte de afgelopen winter samen met enkele sponsors een bod heeft gedaan om het hele wielerboeltje over te nemen (UCI , ASO, andere grote organisatoren, ...) , maar dat is ook afgeknakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet serieus dat ze Rasmussen hebben laten starten om de ASO belachelijk te maken? Dat lijkt me tamelijk vergezocht, ook omdat de wielersport in zijn algemeen ontzettend veel schade heeft opgelopen door deze zaak (dus de UCI ook), en dat ze nog nooit eerder iemand toegang tot een koers hebben ontzegd op basis van deze regel.
Verder klopt het natuurlijk volledig dat alle verantwoordelijke instanties in het wielrenner volledig incompetent zijn. Laatst was er het bericht dat het bedrijf dat de rechten heeft voor de Formule 1 de ASO wou overnemen, wat zou het een zegen zijn als er een professionele organisatie zou zijn die een grote veger door de hele zwijnenstal zou halen.
Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Nou, voor mij blijft hij toch de winnaar van de Tour 2007."
"Dit is schandalig, hij is nooit betrapt."
"Dit zou niet gebeuren bij een Fransman."
"Allemaal de schuld van De Rooij."
Etcetera.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?
Het enige wat het hierboven staande stuk bewijst, is dat het een complete zooi en chaos is bij de afdeling doping van de UCI.
Anne Gripper, HOOFD van de afdeling DOPING:
a) Kent niet eens het dopingreglement. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet". Jemig, het is geen boekwerk van 1000 pagina's of zo. Stuk onbenul.
b) heeft geen flauw idee wat haar afdeling doet, anders had ze wel geweten dat al op 27 juli de UCI heeft gemeld dat die regel in het geval Rasmussen niet opgaat omdat hij wel degelijk out-of-competition is gecontroleerd (zie UCI: Rasmussen mocht wél starten) en ,,Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we." Ja, dat doet de afdeling dus al sinds eind juli. Tot zover zonder enig resultaat.
c) Lult maar een beetje in het rond en geeft blijk écht niets van het dopingreglement te weten.
- ..Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
Ja, de groeten. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat is een omgekeerde volgorde. Als er een vermoeden is over een overtreding, dan is dat altijd gelinkt aan een regel. Kan me niet voorstellen dat de UCI werkt via het principe: ,Hij zal wel regels hebben overtreden, we gaan er even wat bij zoeken. Gripper weet gewoon de regels niet en probeert er zo omheen te draaien.
- ,,Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
Héél de wereld weet sinds de Tour dat Rasmussen al twee 'recorded warnings' had en je bij een derde geschorst wordt. De enige die het niet weet is Anne Gripper, hoofd van de afdeling Doping van de UCI.
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Je vraagt je af wat Hein Verbrugghen met haar gedaan heeft dat ze ze dat postje cadeau moesten doen ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??quote:In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten.
Ook dat nog ja.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
Gripperquote:HLN
Dat is niet omdraaien. Hij heeft die regel overtreden. Zoveel is duidelijk. Maar hij werd niet toegepast. Dus hij mocht starten.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
HLN
quote:'Rasmussen zou Tour niet winnen'
AMSTERDAM - Ook als Michael Rasmussen niet door zijn ploeg uit de Tour de France was gehaald, had hij de ronde niet gewonnen. Volgens de GPD-bladen ontving de Deen drie dagen na de start van de Tour een derde officiële waarschuwing wegens het missen van dopingtesten en het niet opgeven van zijn verblijfplaatsen.
Daarmee was een schorsing en het verlies van een eventuele Tourzege al een feit. Directeur Theo de Rooij van de Raboploeg zou al veel eerder op de hoogte zijn geweest van waarschuwingen van de Internationale Wielerunie, de UCI.
dus had Theo niet hoeven opstappen?quote:
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus had Theo niet hoeven opstappen?
Was dus volgens dit bericht al een tijd mooi weer aan 't spelen dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
quote:
Dikke vette bullshit. Geef mij één logische verklaring waarom de Rabobank-ploeg deze informatie in vredesnaam heeft willen verzwijgen en ze dit niet gewoon hadden kunnen aanvoeren en nog steeds niet hebben aangevoerd als de reden om Rasmussen uit de Tour te mieteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Nu kunnen die lui in de belangstelling komen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Over wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:46 schreef Venga het volgende:
Kijken hoeveel Tour-volgers er hier op FOK opeens weer tevoorschijn komen en Rasmussen gaan verdedigen ('hij is toch nooit betrapt op doping', hoor ik ze al zeggen).
quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:06 schreef Bartoli het volgende:
hier 3 artikelen omtrent de zaak Rasmussen (De Limburger)
Artikel 1: Rasmussen has de Tour sowieso verloren
Artikel 2: Gripper "Veel meer in handen dan op leugen duidt
Artikel 3: De Rooij liet tijdbom te lang tikken
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Ach, bij CSC of T-Mobile moeten ze helemaal hun mond houden...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Die waarschuwingen waren wel bekend, alleen er zijn verkeerde aannames over gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?Hier klopt gewoon helemaal niks van
quote:Aanvankelijk ging Rabobank er van uit dat de Deen maar één waarschuwing had gekregen, omdat twee van de drie reprimandes niet van de UCI, maar van het Deense anti-dopingbureau ADD afkomstig waren. Echter tellen die waarschuwingen wel degelijk mee.
quote:De UCI ontkent de 3de waarschuwing:
De UCI weerlegt de eerdere beichten waarin gezegd werd dat Rasmussen net voor de start van de Tour zijn derde officiële waarschuwing kreeg. Blijkbaar heeft een Nederlandse journalist bepaalde informatie verkeerd geïnterpreteerd.
In de loop van de dag werd het nieuws verspreid dat de Deen een eventuele Tourzege daardoor onmiddellijk weer zou moeten inleveren. Rasmussen kreeg een derde waarschuwing wegens het missen van dopingcontroles en het niet doorgeven van zijn verblijfplaats. Maar daar blijkt nu niets van aan, zo meldt de UCI. (HNB)
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Raas wist te vertellen dat hij Rasmussen nooit heeft vertrouwd en dat hij vond dat hij zelf een fout heeft gemaakt door de Deen in 2003 een contract aan te bieden en dat hij meer belang had moeten hechten aan de verhalen over Rasmussen en zijn ontslag bij CSC.
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:58 schreef Cootz het volgende:
Oftewel, we zijn nog geen steek verder...
Idd!quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komen. Pinbonnetjes uit datzelfde land zullen het ook vast goed doen.
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
quote:Jan Raas kreeg in het begin van 2003 te horen dat Rasmussen en CSC ruzie over de interne test hadden. "Jammer dat ik dat niet eerder hoorde, dan had ik het wel geweten. Ik begreep al niet waarom Rasmussen zijn contract bij ons zo snel getekend wilde hebben. Bovendien eiste hij een enorm salaris. Ik heb te snel gehandeld omdat ik hem uiteindelijk voor half geld binnen kon halen."
Maar hem wel een contract geven hequote:Op woensdag 26 september 2007 20:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:
[..]
Spuit 11...quote:Op woensdag 26 september 2007 20:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Contador.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:33 schreef zjroentje het volgende:
Heb je het nou over Rabo of over CSC?
Ah, op die fiets.quote:
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
In mijn optiek het ultieme dopingteam. 8 keer Tourwinst en vele behoorlijke besmette renners in de gelederen gehad.
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?
Normaal gezien zou ik je gelijk geven, maar dit is het Rasmussen-topic, waar men nog in Sinterklaas en intriges gelooft. In die optiek kan je de hetze tegen Lance & co rustig als jaloers Frans anti-Amerikaans complot zien.
Anderzijds is het dossier tegen Valverde wel even sterk als het dossier tegen Ullrich, Basso, Mancebo of Sevilla (voor zover ik kan inschatten toch).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef kawotski het volgende:
Ik geloof er onderhand geen hout meer van van die dopingtesten.. Nieuw soort epo, dan zullen er bij nog 100 andere renners ook ontdekkingen gedaan moeten worden
Het beste dopingteam zelfsquote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.
Natuurlijk zijn die positieve testen het gevolg van een vergissing. Maar bloeddoping is natuurlijk tamelijk omslachtig, je moet buiten competitie je bloed aftappen, invriezen, en dan onder medische begeleiding weer inspuiten. En dan zijn de gezondheidsrisico's niet onaanzienlijk. Als Dynepo echt zo vaak gebruikt wordt (L'Equipe beweerd dat ze het al bij 10 renners hebben gevonden), dan kan ik het maar moeilijk geloven renners als Vinokourov, Basso, Valverde en Ullrich dat niet zouden gebruiken ipv bloeddoping.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...
quote:UCI wilde Rasmussen niet uit Tour halen
di 02/10/07 - De UCI heeft op 10 juli geweigerd om Michael Rasmussen uit de Tour te halen, ook al had de Deen op dat moment drie officiële waarschuwingen, schrijft Gazet van Antwerpen.
Michael Rasmussen werd drie keer gewaarschuwd omdat hij geen info gaf over zijn verblijfplaatsen. Die waarschuwingen kwamen van de UCI en Anti Doping Danmark. (Belga) "Op grond van de reglementen hadden we de waarschuwingen kunnen combineren", zegt UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto).
"Maar we beslisten het niet te doen omdat we nog niet van alle bonden de waarschuwingen over verblijfplaatsen gekregen hadden."
"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
"Andere renners hadden misschien ook waarschuwingen van nationale bonden gekregen waar wij niet van wisten.", besluit McQuaid. Rasmussen werd op 25 juli door zijn eigen Rabobank-ploeg uit de Tour genomen. De UCI startte meteen een onderzoek en Rasmussen riskeert twee jaar schorsing
Gelukkig is het wel eerlijk ten opzichte van de renners zonder waarschuwingen om dan niets te doen.quote:"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
Ben erg benieuwd.quote:Vogelzang presenteert maandag rapport Rasmussen
UTRECHT - Peter Vogelzang presenteert maandag 12 november in Utrecht zijn rapport over de gebeurtenissen rond wielrenner Michael Rasmussen in de Ronde van Frankrijk. De Deense renner moest op last van algemeen directeur Theo de Rooij van de Rabowielerploeg als klassementsleider de Tour de France verlaten omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaats in de aanloop naar het Franse wielerspektakel.
De raad van bestuur van de Rabobank gaf Vogelzang begin augustus de opdracht onderzoek te plegen naar het proces dat in de Tour tot een enorme crisis leidde. Vogelzang moest zich daarbij richten op de feiten, de besluitvorming en de communicatie in de verschillende fasen van het proces en hoe de directie en de ploegleiding hierin hebben gefunctioneerd.
Vogelzang, voormalig korpschef van de Regiopolitie Utrecht en chef de mission van de Nederlandse olympische ploeg in Athene 2004, verzamelde een aantal mensen om zich heen om in zijn onderzoekscommissie zitting te nemen.
* Mr_Memory is ook benieuwd.quote:
ik ben heeeeeeeeel erg nieuwsgierig aan het worden en weet echt niet wat ik moet verwachtenquote:Michael Rasmussen belegt persconferentie
Uitgegeven: 7 november 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 7 november 2007 16:16
AMSTERDAM - Michael Rasmussen houdt donderdag in het Deense Hellerup een persconferentie waarin hij ingaat op zijn verwijdering uit de Tour de France van dit jaar. Dat heeft de Deense wielrenner woensdag aangekondigd.
Rasmussen werd in de afgelopen Tour als drager van de gele trui door de ploegleiding van Rabobank naar huis gestuurd omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats.
Rapport
De persconferentie komt enkele dagen voor de presentatie van een rapport van Peter Vogelzang, die in opdracht van Rabobank een onafhankelijk onderzoek heeft gedaan naar de crisis rond de wielerploeg in de Franse wielerronde.
Kort na het ontslag van Rasmussen besloot algemeen directeur Theo de Rooij op te stappen.
Schorsing
Rasmussen weet nog altijd niet of hij een schorsing van de UCI tegemoet kan zien.
De Deen eiste vorige maand duidelijk van de wielerunie omdat de onzekerheid over zijn toekomst zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg bemoeilijkt.
Ja, maar het is in het deens, dus niet echt nuttigquote:Op donderdag 8 november 2007 13:24 schreef Veerboot het volgende:
Wordt de persconferentie ergens live uitgezonden?
Een Photoshop van hem in Mexico met een krant in de hand van de betreffende dag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:58 schreef Ereinion het volgende:
Benieuwd met welk verhaal hij nu weer komt![]()
quote:Rasmussen: "Ik was niet in Mexico"
Datum: 8-nov-2007 14:31
Michael Rasmussen heeft op een persconferentie in Denemarken bekendgemaakt dat hij heeft gelogen over zijn whereabouts in juni. De Deense wielrenner zei dat hij de UCI heeft voorgelogen door te beweren dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië was. Rasmussen gaf aan dat Rabobank daar al voor de Tour de France van op de hoogte van was.
Rasmussen werd tijdens de Tour door Rabo uit de koers genomen. Hij droeg destijds de gele trui. Volgens Rabo had hij tegen de ploeg gelogen over zijn verblijfplaats. Rasmussen zegt nu dat de ploegleiding altijd wist van zijn valse 'whereabouts'.
Rasmussen toonde op de persconferentie ook een document met daarop zijn bloedwaarden in de afgelopen jaren. Hij gaf aan dat daar geen abnormale waarden op stonden. Ook benadrukte hij dat hij nooit positief was getest bij een dopingcontrole.
De Rabobank presenteert maandag een rapport over de gang van zaken rond Rasmussen.
quote:Michael Rasmussen: "Ja, ik heb gelogen"
do 08/11/07 - De Deense wielrenner Michael Rasmussen heeft toegegeven dat hij heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. Hij deed dit om echtelijke redenen.
(dadelijk meer)
lol, en Rasmussen niet zeker?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:02 schreef DarkShine het volgende:
Rasmussen, wat doe je
de Rooy zat helemaal fout!
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
Dat ligt er natuurlijk aan sinds wanneer de Rabobank achter zijn werkelijke whereabouts kwam. Ik denk dat dat wel later was, dan Rasmussen nu suggereert. Anders sloeg die paniekreactie van Theo de Rooij natuurlijk nergens op om hem opeens uit de Tour te zetten. Of het is zo dat maar de helft van de Rabobank wist, waar hij uithing, wat wel bijzonder matig zou zijn in zo'n professionele wielerploeg.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Rasmussen zat dus fout, maar de Rabobank nog veel meer.
quote:Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
En dan nog blijft hij fout zitten. A zeggen tegen de UCI, maar B tegen de Rabobank. Dat spoort niet en zou ook gewoon een reden zijn om zo'n coureur uit de ploeg te zetten.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het heeft wel een vies bijsmaakje, alsof Rasmussen wist dat het maandag toch allemaal over zou zijn. Op deze manier en door deze uitlatingen kan hij nog wat mensen van Rabo in zijn val meesleuren. Al kan je weinig medelijden met hen hebben, mocht blijken dat Rasmussen daarover wel de waarheid spreekt.
ik zou het nog geloven ookquote:Op donderdag 8 november 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"
Dus zit de Rooy niet fout?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, en Rasmussen niet zeker?
Als het zo is, dan had de Rabobank 'm helemaal niet moeten laten starten, maar de hoofdschuldige is natuurlijk Rasmussen zelf.
Als zijn verhaal klopt, dan had hij niet eens mee mogen doen.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
Omdat ze dachten dat het niet naar buiten zou komen, of omdat ze niet wisten wat op de where abouts stond (wat je zelf al aangeeft). Dat laatste zou getuigen van een dramatische interne organisatie, het eerst dat Rabo niet zo braaf is als sommigen misschien wel denken..quote:Hij zegt dat Rabobank ervan op de hoogte was dat hij niet in Mexico was, waarom zouden ze dat goedkeuren?
Ze hebben ontslagen vanwege de druk van media, ASO en UCI. Nothing more, nothing less.quote:Of wist Rabobank niet wat hij op zijn whereabouts formulier had ingevuld? En als ze wel wisten dat hij gelogen had over zijn verblijfplaats, waarom hem dan daarvoor ontslaan tijdens de Tour?
De Deense bond heeft die waarschuwing(en) gewoon gemeld aan de UCI, maar die hebben er niets mee gedaan. Als... als... als...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:29 schreef rubbereend het volgende:
MAargoed als de Deense bond dus eerder die waarschuwing publiek hadden gemaakt ipv tijdens de tour hadden ze hem nooit laten startendus als de procedure was gevolgd had dit sowieso nooit gebeeurd
een onderzoek waarvan de opdrachtgever en financier, de Rabobank is; ja een heel onafhankelijk onderzoek.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:49 schreef Falco het volgende:
Dit lijkt me een paniekreactie van Rasmussen.
Het lijkt me dat in het rapport van Vogelenzang staat dat de verwijdering van Rasmussen terecht was (in het andere geval zou zulk schokkend nieuws allang gelekt zijn) en dat Theo de Rooij niet helemaal handig heeft gehandeld.
Moraal van het verhaal: Het woord van een wielrenner is in het algemeen niet veel waard!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Moraal van het verhaal : Ze hadden niet Rasmussen maar heel Rabobank uit de Tour moeten zetten ?
Slordigquote:Op donderdag 8 november 2007 17:16 schreef Nyrem het volgende:
Rasmussen erkende dat hij slordig was geweest met het opgeven van zijn verblijfplaatsen aan de UCI en daardoor out-of-competitioncontroles had gemist.
Precies.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Slordig. Hij heeft gewoon gelogen. Bewust. Om een controle te ontduiken. Wat mij betreft mogen ze zoiets gelijk stellen met een positieve controle.
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.
Ik vraag me sterk af of Rasmussen vandaag wél de waarheid heeft gesproken over wat Rabobank wist.
Zou kunnen. En dan is het de vraag of ze de waarheid spreken of dat ze het rapport hebben aangepast.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.
true, maar als de ASO zich dan alsnog bedenkt kunnen ze Rabo nu makkelijk thuislaten ondanks dat ze de ploeg belooft hebben een invitatie toe te sturen alvorens dit bekent werd.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Voor mij is Rasmussen definitief ontmaskerd, net zoals al die anderen die nu uitkomen voor hun jarenlange leugens en manipulatie van de sport.
Ik denk dat Rasmussen nu zoveel mogelijk mensen bij Rabobank in zijn val wil meeslepen en ik hoop eigenlijk van ganse harte dat maandag de keiharde bewijzen op tafel komen dat hij op eigen houtje heeft gehandeld
Wat voor bewijzen moeten ze dan laten zien? Het is nu voor iedereen duidelijk dat Rasmussen een leugenaar is, en dat zijn ontslag terecht was. Als hij wil aantonen dat Rabobank op de hoogte was van zijn verblijfplaats, moet hij dat bewijzen, niet andersom.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.
Slechts subjectieve meningen
En dan nog is het maar de vraag of Breukink dan wist dat Rasmussen een andere verblijfplaats aan de UCI had doorgegeven. En of Breukink de hele tijd bij hem was, want Van der Aat had al aangegeven dat ze wel wisten dat 'ie niet de hele tijd in Mexico was, maar niet dat hij helemaal niet in Mexico is geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:18 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat natuurlijk zou kunnen is dat hij kan bewijzen dat Rabo zijn vliegticket heeft betaald en dat Breukink en Mensjov bij hem waren maar iets zegt me dat ie dat dan wel gisteren had gedaan....
Het zou wel kunnen, als bv. blijkt dat Breukink wist dat Rasmussen de UCI voorloog over zijn bewijsplaats. Rabobank heeft altijd gesteld dat als er structureel doping werd gebruikt (georganiseerd door de ploeg) dat ze dan zouden stoppen met sponsoren. Als de ploegleiding meegewerkt heeft aan het voorliegen van de UCI, dan komt dat al aardig dicht daarbij. Ik zou me kunnen voorstellen dat Rabobank dan stopt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:49 schreef oxylus11 het volgende:
Ik hoop maar niet dat Rasmussen Rabobank in zijn val meesleept. Dat zou pas een echte slag voor het Nederlandse wielrennen betekenen wanneer Rabobank zich zal terugtrekken als sponsor.
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Tsja, de tijden veranderen en de reglementen ook.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
Valt niet te vergelijken, omdat het compleet andere tijden waren met compleet verschillende opvattingen qua sportethiek.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finishquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Duh.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk ook. Hij is bereid zijn eigen huwelijk, waar verder niemand iets hoeft over te weten, wat te kijk te zetten om zijn hachje te redden. Het maakt dan niet eens uit of het waar is of niet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finish.
quote:KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Hij zei trouwens dat hij door echtelijke problemen niet kon verklaren dat hij in Italië was ipv Mexico. Nu mag je mij toch eens uitleggen hoe je je vrouw kunt voorliegen dat je in Mexico zat bij je schoonfamilie terwijl je daar niet was ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Tjah, Tijdens de Tour zei Marc Coucke van Predictor wel nog dat bij hen de renners hun "plaats" moesten doorgeven aan de ploeg en dat de ploeg die dan zelf doorgeeft aan de UCI ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Een UCI moet tig renners tracken, een ploegleiding in principe een stuk of 20. Dan is het toch niet teveel moeite om daar minimaal een aantal keren per week contact mee te hebben. Kan me niet voorstellen dat iedereen maar lekker autonoom zijn gang mag gaan zonder dat een ploegleiding ergens vanaf weet. Komt nu meer over als 'spuit jezelf maar vol maar als het uitkomt wisten wij van niks'.
We hebben het niet over amateurploegjes maar over ploegen waar vele miljoenen in om gaan. Qua uitvoering lijken ze bij positieve gevallen toch iedere keer weer op een trimmersclubje dat op zondag een keer bij elkaar komt.
Dat is idd echt triest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:36 schreef Ericr het volgende:
de sport is ook zo ziek als maar zijn kan
Boogerd?quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:Ik vraag me af of die vent nog ergens vrienden heeft.
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:23 schreef Mr_Memory het volgende:
KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Vreemde zaak, er waren toch veel meer renners die hun whereabouts hadden gemist, dus gelogen?
Plus het feit dat je 2 waarschuwingen "mag" hebben.
Rasmussen kan beter zijn fiets aan de wilgen hangen, aangezien zijn leeftijd, denk ik dat hij niet meer aan de bak komt.
Hij heeft gegokt en verloren...
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:26 schreef Wombcat het volgende:
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Valverde had er natuurlijk ook een te pakken, maar die kon 'm vrij gemakkelijk weerleggen natuurlijk.quote:Trouwens, de enige die ik heb horen beweren dat het halve peloton met waarschuwingen rondrijdt, was Rasmussen.
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Hier op Fok! is al veel gewag gemaakt van Rasmussens zonderlinge karakter. De Raboploeg is daar denk ik te veel in mee gegaan, ofwel ze hebben hem ruimte gegeven omdat hij dat wou en omdat hij wat kon. Dat is naief niet nalatig.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Maar je krijgt alleen een waarschuwing wanneer er daadwerkelijk een controleur voor de deur staat en je er niet bent.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?
Hij is immers niet op de afgesproken plek.![]()
Bron:Nu.nlquote:UTRECHT - Michael Rasmussen had dit jaar nooit van start mogen gaan in de Ronde van Frankrijk. De commissie-Vogelzang, die de affaire rond de Deense wielrenner onderzocht, concludeert dat de directie van de Rabobank Wielerploegen genoeg informatie had om de Deen uit de Tour te houden.
Het besluit van algemeen directeur Theo de Rooij om Rasmussen in de slotweek uit koers te halen, was volkomen terecht, het had alleen veel eerder genomen moeten worden.
De Deen heeft meermaals gelogen over zijn verblijfplaatsen. De directie, en met name De Rooij, heeft de vele signalen over Rasmussen die al voor de Tour aanwezig waren, niet op de juiste waarde geschat.
Dopingcontrole
Rasmussen was in verband met mogelijke verrassingscontroles op doping verplicht bij de wielerunie UCI precies aan te geven waar hij verbleef. Hij verzuimde dat meerdere malen (bijtijds) te doen. Terwijl hij op papier in Mexico was, verbleef hij in werkelijkheid in Italië. Volgens de commissie is het 'alleszins redelijk' om te stellen dat Rasmussen bewust een dopingcontrole heeft ontlopen.
Dekmantel
Al in april waren er verdachte aanwijzingen, toen de Raboploeg Rasmussen een e-mail stuurde over tickets voor een trainingsperiode in de Pyreneeën. Rasmussen antwoordde door te zeggen dat hij deze reis graag 'stil' wilde houden, omdat hij in die periode in Mexico hoorde te zijn. De Rooij gaf Rasmussen daarop te verstaan dat hij niet wilde meewerken aan deze dekmantel en dat Rasmussen de juiste informatie over zijn verblijfplaats moest verstrekken. "De verantwoordelijkheid hiervoor ligt compleet bij jou", mailde De Rooij de renner.
Telefoontje
Omdat de UCI De Rooij vlak voor de Tour telefonisch liet weten dat Rasmussen 'formeel' de start niet ontzegd kon worden, mocht hij in Frankrijk rijden. Volgens de commissie heeft De Rooij zich te veel verscholen achter dat telefoontje en heeft hij verzuimd om de reputatie van de sponsor en de wielerploeg mee te laten wegen.
De Rooij maakte zich er daar wel makkelijk vanaf, door Rasmussen te emailen dat de verantwoordelijkheid bij hem ligt.quote:Op maandag 12 november 2007 11:38 schreef Bruce117 het volgende:
'Rasmussen had niet mogen starten in Tour'
[..]
Bron:Nu.nl
quote:Breukink 'herinnert' zich gesprek
UTRECHT - In het rapport van de commissie Vogelzang krijgt het slechts korte vermeldingen, maar ploegleider Erik Breukink van de Rabobank Wielerploegen wist dat Michael Rasmussen op 6 juni van dit jaar niet in Mexico verbleef. Breukink sprak die dag met Rasmussen in Bergamo, terwijl de Deen op papier die dag in Mexico zou zijn.
De wielerunie UCI liet de Raboploeg voor de Tour weten dat er twijfels waren over de verblijfplaats van Rasmussen (Mexico) tussen 4 en 29 juni. Breukink, die tegen de commissie verklaarde zich het gesprek in Bergamo „te kunnen herinneren”, had volgens de commissie moeten weten dat het verhaal van de Deen niet klopte.
Rasmussen verweerde zich afgelopen donderdag tijdens een persconferentie door te zeggen dat de Rabobankploeg op de hoogte was van zijn verblijf in Italië. Dat verhaal wordt door de commissie gedeeltelijk bevestigd. De directie van de wielerploeg, naast algemeen directeur Theo de Rooij bestaande uit Breukink en ploegarts Geert Leinders, heeft nagelaten de Raad van Commissarissen van de Rabobank voor de Tour in te lichten, een vergrijp dat hen zwaar lijkt te worden aangerekend.
Geeft wel aan dat de commissie er serieus mee bezig is geweest.quote:Op maandag 12 november 2007 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou ja. Als Rasmussen Rabo wil meesleuren in zijn val, dan mogen ze toch iets minder hun best doen om hem te helpen.
Zich plots vanalles herinneren.
Nou ja zeg. Ik sta achter al mn uitspraken hoorquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hoewel je bij Gripper altijd even moet afwachten of binnen 24 uur deze uitspraak niet wordt teruggedraait.
Een conclusie van het rapport is overigens ook dat Rasmussen in feite 5 foute verklaringen va zijn weherabouts zijn aan te rekenen. De UCI heeft foutief een aantal samengevoegd tot eentje.quote:Op maandag 12 november 2007 12:48 schreef Bartoli het volgende:
Dit is de link naar het volledige rapport
www.rabobankgroep.nl/download/a_rapportage_cie_v_121107.pdf
Dit is het persbericht van de Cie.Vogelzang
quote:Op maandag 12 november 2007 13:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ja zeg. Ik sta achter al mn uitspraken hoor![]()
Maar goed zou dat in een andere ploeg anders gegaan zijn?quote:Op maandag 12 november 2007 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Feit blijft wel dat de UCI op een bepaald moment stond te roepen dat hij Mexico had moeten zitten en dat ze toen allemaal bleven zwijgen. Zonder Cassani had niemand iets geweten.
Op dat moment zat Rasmussen ook waar hij volgens zijn whereabouts moest zijn. Hij zou namelijk eerst in Italie zijn, daar ontmoette hij Breukink op 6 Juni, en op 8 Juni heeft hij een brief op de post gedaan dat hij tussen 4 en 12 Juni in Mexico zou zijn.quote:Op maandag 12 november 2007 19:59 schreef Venga het volgende:
Citaat uit het rapport:
''Rasmussen zag zichzelf als kanshebber voor de eindoverwinning van de Tour de France. Om niets aan het toeval over te laten verkende hij elk jaar de bergetappes. Rasmussen heeft dat in 2007 van 21 tot 24 juni in de Alpen en van 25 tot 29 juni in de Pyreneeen gedaan. Op 6 juni heeft een ploegleider en tevens directielid hem bezocht tijdens een training in de Dolomieten.''
Breukink heeft dus op 6 juni Rasmussen bezocht, aangezien hij de enige ploegleider is die in de directie zit/zat (naast de Rooy en Leinders.)
Rabo wist dus dat Rasmussen niet in Mexico zat, maar beweert niet op de hoogte te zijn welke where-abouts de renners naar de UCI stuurt.
Erg goedkope manier om aan je verantwoordelijkheid te ontkomen als je het mij vraagt
Ik denk dat er wel ploegen zijn die hem voor de Tour al hadden ontslagen als ze ontdekken dat hij bewust controles ontdook. Niet zozeer omdat het nobele teams zijn die proper rijden, meer omdat het een losgeslagen projectiel was dat ze niet konden controleren. De kans dat zoiets zou ontdekt worden lijkt me toch veel te groot en het missen van meerdere controles begon sommige instanties ook al op te vallen.quote:Op maandag 12 november 2007 20:16 schreef du_ke het volgende:
Maar goed zou dat in een andere ploeg anders gegaan zijn?
quote:Michael Rasmussen geeft 24 (gezonde) dopingtests vrij
De Deen Michael Rasmussen heeft 24 hematocriet- en hemoglobinewaarden van dopingcontroles uit de voorbije drie jaar geopenbaard, waaronder tests die tijdens de drie grote ronden werden afgenomen. De waarden van de 24 controles lagen allemaal onder de toegelaten grenzen. De 33-jarige Rasmussen riskeert een tweejarige schorsing voor het ontlopen van dopingcontroles omdat hij in aanloop naar de voorbije Ronde van Frankrijk loog over zijn verblijfplaatsen. (belga/lpb)
Tis alsof je bij de alcoholcontrole aan de agent gaat zeggen : "Vraag maar aan je collega van gisteren die mij deed blazen TOEN was ik nuchter"quote:Op donderdag 15 november 2007 21:24 schreef Wombcat het volgende:
Nogal logisch dat 'ie bij die tests niet positief was, anders was 'ie allang geschorst.
Je kan er wel omquote:
Hij heeft wel dermate vaak gelogen over zijn verblijfplaats dat schorsing is gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
maar hij is nooit positief bevonden...
Wat nu?
Als je nooit thuis bent als men je wil controleren kun je dan ook niet positief plassen hé ...quote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
Wat nu?
Basso, Ullrich e.a. ook nietquote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
Wat nu?
Het is dan ook niet eenvoudig om vanuit Italie tot in een potje in Mexico te plassen. Het zou wel verklaren waarom Cassani over nattigheid sprak, terwijl op de meteorologische rapporten geen regenbuien waren terug te vinden.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je nooit thuis bent als men je wil controleren kun je dan ook niet positief plassen hé ...
Daar ben ik het ook 100% mee eens.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft wel dermate vaak gelogen over zijn verblijfplaats dat schorsing is gerechtvaardigd.
Als ik het me goed herinner, heeft ' ie zelfs twee controles misgelopen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook 100% mee eens.
Trouwens ff een vraag, heeft hij een doping controlle misgelopen in Mexico?
Er is zoveel over deze zaak gesproken, dat ik het niet meer weet.![]()
Daar ben ik het ook niet zo mee eens, ik ben voor een sterk anti doping beleid, maar dan moet het wel fair zijn.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso, Ullrich e.a. ook niet![]()
![]()
![]()
wat nu?
Maar die waren toch niet allebij in Mexico?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, heeft ' ie zelfs twee controles misgelopen.
Hij heeft er vier misgelopen. Twee van de Deense bond, twee van de UCI , bij alle vier was hij niet op de plaats waar hij dat moment had moeten zijn. Bij één van de gevallen ging de controleur naar z'n huis in Italië , terwijl op z'n te laat opgestuurde papieren stond dat hij in Mexico zat (maar de controleur was dus te laat daarvan op de hoogte) terwijl hij in werkelijkheid in de Dolemieten in Noord-Italië bleek te zitten ...quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar die waren toch niet allebij in Mexico?
Die 4 keer was zeker niet in 1 jaar, maar aangezien hij bekend heeft over de laaste keer, vind ik een schorsing wel terecht.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij heeft er vier misgelopen. Twee van de Deense bond, twee van de UCI , bij alle vier was hij niet op de plaats waar hij dat moment had moeten zijn. Bij één van de gevallen ging de controleur naar z'n huis in Italië , terwijl op z'n te laat opgestuurde papieren stond dat hij in Mexico zat (maar de controleur was dus te laat daarvan op de hoogte) terwijl hij in werkelijkheid in de Dolemieten in Noord-Italië bleek te zitten ...
Echt wel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Die 4 keer was zeker niet in 1 jaar, maar aangezien hij bekend heeft over de laaste keer, vind ik een schorsing wel terecht.
Hij heeft er 3 gemist in dit jaar blijkbaar :quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt wel.
Hoewel volgens mij hij niet 4 dopingcontroles heeft gemist, maar zo vaak gelogen heeft over zijn verblijfplaats.
Anyway, te vaak was hij niet waar hji zei dat hij was.
quote:]http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF21072007_022[quote][/url]
De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
De eerste keer was in maart 2006, toen meerdere renners van de Raboploeg de deadline net misten. 'Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren', aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen een controle misliep was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni.
Twee keer betrof het een controle van UCI/WADA (INternationale Wielerunie en het Wereldantidopingagentschap), het bezoek in april ging uit van de Deense wielerbond
De eerste telt eigenlijk niet mee, want de hele Rabo-ploeg heeft die gemist, en als je dan consequent wilt zijn moet je de andere renners in deze dan ook onder verdenking stellen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij heeft er 3 gemist in dit jaar blijkbaar :
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022
[..]
Die eerste telt absoluut mee. Het zegt misschien ook wel véél meer over de houding van de Rabobank ploeg in het dopingdebat op dat moment dan je zou denken ...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De eerste telt eigenlijk niet mee, want de hele Rabo-ploeg heeft die gemist, en als je dan consequent wilt zijn moet je de andere renners in deze dan ook onder verdenking stellen.
Ik weet eigenlijk niet of je gemiste tests in jaren op kan/mag tellen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die eerste telt absoluut mee. Het zegt misschien ook wel véél meer over de houding van de Rabobank ploeg in het dopingdebat op dat moment dan je zou denken ...
Exact en daarom zal t altijd een heroische wedstrijd blijven. Deze zal ik me iig altijd blijven herrineren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Lann555 het volgende:
Rasmussen vs Contador op de Perysourde
Deze moet toch ook echt even gepost worden. Prachtig met dat Spaanse commentaar erbij. En je kunt niet ontkennen dat die Rasmussen echt gewoon wel groot sporthart heeft. Hij ging nog liever dood dan Contador te laten rijden daar
Volgens mij weet zelfs Ann Gripper van de UCI het zelf nietquote:Op zaterdag 17 november 2007 22:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of je gemiste tests in jaren op kan/mag tellen.![]()
Weet jij het?
De Rabobank wil Breukink dus als ploegleider behouden en gaat er alles aan doen om zijn straatje schoon te vegen.quote:AMSTERDAM - Henri van der Aat, interim-directeur van de Rabowielerploeg, is donderdagavond in de bres gesprongen voor zijn ploegleider. Volgens Van der Aat zijn uit het rapport-Vogelzang de verkeerde conclusies getrokken.
ANP
Dat zei hij donderdagavond na afloop van de uitreiking van de SponsorRingen 2007 in een gesprek met Adformatie. "Laat ik het hier maar duidelijk zeggen: Erik Breukink wist niet waar Michael Rasmussen verbleef. In het rapport-Vogelzang staat helemaal niet dat Breukink wist van de niet-kloppende whereabouts van Rasmussen. Heel vervelend dat veel media dat toch hebben overgenomen."
Van der Aat is sinds het opstappen van Theo de Rooij directeur van de Rabowielerploeg.
Bloedwaarden
Vorige week heeft Rasmussen cijfers over zijn bloedwaarden van de afgelopen drie jaar geopenbaard. De Deense wielrenner hoopt daarmee aan te tonen dat hij geen dope heeft gebruikt.
Rasmussen, in juli als geletruidrager in de Tour ontslagen door Rabobank, heeft 24 bloedwaarden (hematocriet en hemoglobine) getoond. Deze waarden bevinden zich allemaal binnen de grenzen.
De 33-jarige Rasmussen is in moeilijkheden beland omdat hij loog over zijn verblijfplaatsen in de aanloop naar de Ronde van Frankrijk.
Volgens mij klopt het wat Van der Aat zegt, en staat idd niet in het rapport dat Breukink het wist.quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:23 schreef Bruce117 het volgende:
'Breukink wist niet waar Rasmussen verbleef'
[..]
De Rabobank wil Breukink dus als ploegleider behouden en gaat er alles aan doen om zijn straatje schoon te vegen.
Bron: www.wielrensite.nlquote:De Rooij spreekt volgende week
Maandag 26 November om 11:10 | Gepost door Bart van den Hoek
Theo de Rooij zal op maandag 3 december te zien zijn in het IKON-programma Spraakmakende Zaken en zal daar een boekje open doen over de affaire rond de wielrenner Michael Rasmussen.
Theo de Rooij was de oud-directeur van de Rabobank Wielerploeg en haalde zijn renner Rasmussen uit de afgelopen Tour de France toen de zege bijna binnen was.
Vorige week kwam het rapport Vogelzang naar buiten en daar kreeg De Rooij aardig wat kritiek te verwerken. Nu zal hij reageren.
Het grootste probleem dat ik ermee heb is dat Breukink allicht niet wilde weten waar Rasmussen verbleef en het allemaal best vond wat de Deen uitstak, zolang hij er zelf maar niks mee te maken had ...quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:23 schreef Bruce117 het volgende:
'Breukink wist niet waar Rasmussen verbleef'
[..]
De Rabobank wil Breukink dus als ploegleider behouden en gaat er alles aan doen om zijn straatje schoon te vegen.
quote:Rasmussen op rand van zelfmoord
door Raymond Kerckhoffs
LAZISE, zaterdag
Michael Rasmussen heeft in de nacht dat hij als geletruidrager uit de Tour de France werd gestuurd tot twee keer toe op het punt gestaan om zelfmoord te plegen. Dat verklaart de ex-Rabo-renner in zijn eerste interview sinds het Tourdrama, waarvoor hij deze krant uitkoos.
Rasmussen spreekt over de langste nacht van zijn leven. ";Ik wist niet wat me overkwam. Ik had de laatste bergrit gewonnen en mijn Tourzege veiliggesteld. Ineens werd er besloten om mij uit de Tour te zetten, zonder dat ik daar iets tegen kon inbrengen. In alle paniek werd ik weggevoerd. Ik zat achterin een auto, terwijl Erik Dekker met een chauffeur voorin zat. Ik had geen idee waar we heen gingen."
"Ik zat continu te huilen. We reden op een provinciale weg, waar aan de andere zijde voortdurend vrachtwagens passeerden. Het was gemakkelijk geweest om het stuur om te gooien. Dan was deze vreselijke nachtmerrie in een keer voorbij. Het was zo bizar, zo onrealistisch. Gelukkig bleef continu de telefoon gaan."
In een afgelegen hotel bleef Dekker nog een half uur bij hem. &quot;We zwegen allebei en staarden naar de muren. Na middernacht ging Erik weg. Vijf uur nadat ik op het podium stond, zat ik ineens in mijn eentje. Mijn hele wereld was ingestort. Ik heb geluk gehad dat ik toen op de kamer geen touw kon vinden. Anders was ik er nu niet meer geweest.";
quote:De eindzege in de Tour de France leek veiliggesteld, nadat hij op de Aubisque de laatste bergrit had gewonnen. Totdat direct na de finish duidelijk werd dat Michael Rasmussen medio juni in de Dolomieten was gezien, terwijl de Rabo-renner aan iedereen had verklaard dat hij een trainingskamp in Mexico had belegd. De Rabo-ploeg besloot de geletruidrager direct uit de Tour te sturen en op staande voet te ontslaan. Voor het eerst sinds die dramatische dag gaf Rasmussen afgelopen week een uitgebreid interview. Hij nodigde Telesport in zijn huis aan het Gardameer uit voor zijn verhaal.
Rasmussen: 'Tijdens de Tour wist bijna hele Rabo-ploeg dat ik niet in Mexico was geweest'
Biecht van Biecht van een zondaar een zondaar
REPORTAGE: Raymond Kerckhoffs
LAZISE, zaterdag
Alle dossiers heeft hij in verscheidende klappers keurig gerangschikt op tafel staan. In een ruim vier uur durend gesprek probeert Michael Rasmussen de indruk te wekken dat hij bereid is openheid van zaken te geven. Geen boek blijft ongeopend en zelfs het sms-verkeer in zijn telefoon van juni laat hij zien. Zonder aarzeling staat de omstreden Deen open voor alle vragen en probeert hij duidelijkheid te scheppen. Alleen op die ene essentiële vraag kan Rasmussen geen bevredigend antwoord geven: waarom loog hij immers over zijn verblijfplaats? Alle problemen zijn immers ontstaan omdat hij in de 'whereabouts'; van de UCI niet de waarheid invulde.
- Waarom heb je gelogen over je verblijfplaats? ,,Eind maart werd ik geconfronteerd met serieuze privéproblemen, om precies te zijn in de relationele sfeer. Ik wilde in de aanloop naar de Tour ongestoord trainen en hier niet mee geconfronteerd worden. Daarom was het beter dat de buitenwereld dacht dat ik in Mexico was. De ware toedracht van mijn problemen heb ik aan de UCI en de commissie-Vogelzang verteld. Sorry, maar ik wil niet dat dit op straat komt te liggen."
- Wanneer heb je met Rabobank je programma richting de Tour besproken? ,,Voor het trainingskamp in de Pyreneeën zijn eind april al de tickets geboekt. In de Giro d'Italia had ik regelmatig overleg met dokter Geert Leinders. Aan hem heb ik aangegeven dat ik ook in de Alpen zou trainen. Met Erik Breukink had ik op 7 juni een afspraak in Bergamo. We hebben toen zo'n twee à drie uur gesproken over de rolverdeling in en mijn voorbereiding op de Tour. Hij wist dat ik ging trainen in de Dolomieten en de Alpen."
- Toch beweert Breukink dat het gesprek alleen over jouw positie in de Tourploeg ging? ,,Ik had eerder met De Rooij gesproken over een contractverlenging. Ik heb hem gewaarschuwd dat ze een risico liepen wanneer ze dit uitstelden, omdat dit mijn loyaliteit kon beïnvloeden. Wanneer ik in de Tour opnieuw het niveau van de afgelopen twee jaar zou bereiken, was het moeilijk om me in de rol van knecht te schikken. De Rooij heeft in de Giro geantwoord dat de ploeg professioneel genoeg was om daarmee om te gaan. Ik heb toen ook verteld dat ik mezelf als een podiumkandidaat zag."
- Heb je medio juni nog contact gehad met personen van de Rabo-ploeg toen je volgens de 'whereabouts'; in Mexico behoorde te zijn? ,,Met Breukink heb ik meerdere malen getelefoneerd en ge-sms&amp;#8217;t. Mijn Italiaanse nummer doet het overigens niet in Mexico. Maar ook met verzorgers, mecaniciens en de trainer was contact. Ik heb nog enkele sms-berichten tussen 15 en 24 juni met Breukink in mijn telefoon staan. Berichten hoe het met mijn training gaat, zaken die geregeld moeten worden voor de Tour en dat mijn fiets voor het Deens kampioenschap met CSC werd meegegeven."
- In het onderzoeksrapportVogelzang staat dat iedereen bij Rabobank ervan uitging dat jij in Mexico was? Dat betekent dat je ook hen hebt voorgelogen. ,,Hoe kunnen ze daarvan uitgaan? Zij hebben nooit gezien wat ik in mijn ';whereabouts' heb ingevuld. Als ze dachten dat ik in Mexico was, hoe kon Breukink in die periode dan een afspraak met mij maken? Ik heb nooit aan iemand van de ploeg verteld dat ik naar Mexico zou gaan. In mijn e-mail eind april (waarin Rasmussen aan Breukink vraagt om het trainingskamp in de Pyreneeën stil te houden omdat hij in die periode in Mexico behoort te zijn, RK) staat zelfs duidelijk dat ik daar niet zou zijn. Laat iemand maar eens bewijzen dat ik tegenover de ploeg beweerd heb dat ik in Mexico zou zijn."
- Wat gebeurde er nadat je op 29 juni de brief van de UCI ontving met de twee recorded-warnings ? Hierin stond ook dat jij had ingevuld dat je van 4 tot en met 29 juni in Mexico zou verblijven. ,,Ik was aan het trainen in Pyreneeën en ontving van De Rooij een sms dat de situatie kritisch was. We hebben elkaar gesproken aan de telefoon. Mexico is niet ter sprake gekomen. We hadden het enkel over de warnings. Theo wilde een persbericht maken. Ik had hier geen probleem mee. Een dag later belde Theo me opnieuw en gaf hij aan dat er geen persbericht kwam. Hij had met Anne Gripper (antidopingdirectrice UCI, RK) gesproken. Zij had hem verteld dat dan nog vijftig renners in het peloton dat moesten doen. Zij vond het overdreven. Ik heb tegen Theo gezegd dat die beslissing aan hem was."
- Toch krijg je een boete van 10.000 euro opgelegd door de ploeg. ,,Dat bewijst dat De Rooij de brief zorgvuldig heeft gelezen. En dat hij wist dat ik in mijn 'whereabouts' gelogen had over Mexico. Op 7 juni zat ik immers met Breukink en vanaf de 25e had de ploeg het trainingskamp in de Pyreneeën belegd. Op 3 juli kreeg in een e-mail over de boete, waarvan ook een kopie naar Breukink is gestuurd. Daarin schreef De Rooij dat hij mij in april, mei en juni herhaaldelijk had gewaarschuwd om de informatie in de 'whereabouts' juist in te vullen. Ik accepteerde de boete, maar heb hem bij de Tourstart in Londen gezegd dat ik hier niet blij mee was. Het is niet slim om iemand een boete te geven wanneer je in de Tour moet uitgaan van stabiliteit en loyaliteit. De Rooij vond het wel een goed idee. Wanneer er in de Tour iets zou uitlekken was dit het bewijs dat hij gereageerd had op de warnings."
- Heb je met andere renners over je voorbereiding op de Tour gesproken? Over je training in de Dolomieten en in de Alpen? ,,Het was voor iedereen duidelijk dat ik niet in Mexico was geweest. Niemand binnen de ploeg heeft mij daar ooit iets over gevraagd. De eerste keer dat De Rooij naar de 'whereabouts'vroeg was de avond van de 25e juli, toen het verhaal van oud-prof Davide Cassani bekend werd. Cassani verklaarde dat hij mij de 13e juni in de Dolomieten had gezien. Toen we op de bewuste avond, direct nadat Theo de Rooij me uit de Tour had gestuurd, in de bus zaten, gaven de andere renners aan dat iedereen binnen het team wist dat ik nooit in Mexico was geweest. Juist daarom was deze beslissing voor iedereen onbegrijpelijk."
- Op de grote persconferentie op de laatste rustdag in Pau beweerden De Rooij, advocaat Harold Knijff en jij nog nadrukkelijk dat jij in Mexico was geweest. ,,Iedereen zal verbaasd zijn hoe slecht wij de persconferentie hadden voorbereid. Knijff arriveerde een avond eerder, maar ik kwam na die Pyreneeënrit pas heel laat aan. We besloten de volgende dag aan tafel te gaan na mijn training en voor de lunch. Uiteindelijk hebben we een half uur gesproken. Knijff zou alleen over de warnings spreken. Ik kreeg de opdracht om mijn excuses aan te bieden en vooral niet arrogant over te komen. Het zou zelfs goed zijn wanneer ik een paar tranen liet vloeien. Ik was hier fel tegen. Ik was de leider in de Tour, dit was niet het
moment om zwakte te tonen. Maar over Mexico hebben wij nooit een woord gewisseld."
- Toen halverwege de Tour bekend werd dat jij twee warnings had en twee controles had gemist, ontstond er een ware klopjacht van de media. In Montpellier werd de Rabo-bus zelfs bestormd en moest een speciale politie-eenheid ingrijpen. Hoe kon je overeind blijven in die heksenketel? ,,Het was een gekkenhuis. Vanuit de bus vond ik het zelfs beangstigend. Onze perschef Jacob Bergsma kwam naar mij toe en zei dat ik een paar vragen moest beantwoorden. Ik vroeg hem of hij gek was geworden. Ik zou vermoord worden. Ik moest hem zelfs de opdracht geven om een afrastering te zetten zodat de menigte op enige afstand werd gehouden."
"Uiteindelijk ging dat ook nog mis en moest de politie ingrijpen. Alles werd compleet uit zijn proporties getrokken. Ik werd bejegend als een moordenaar. Het management van de ploeg kon totaal niet omgaan met deze situatie. De meest intelligente persoon van de ploeg moest dagelijks tweehonderd kilometer fietsen en zijn gele trui verdedigen."
- Kun je dat uitleggen? ,,Ik moest tegen De Rooij vertellen dat onze perschef niet capabel was om de situatie te overzien. Zoiets moet men in de ploeg toch ook aanvoelen. Nooit kreeg ik te horen wat er leefde onder de journalisRasmussen ten. Ik werd helemaal niet voorbereid op mogelijke vragen die de media op mij konden afvuren. Om mezelf te beschermen moest ik tegen hem zeggen dat er op de persconferenties alleen sportieve vragen gesteld konden worden. Zelfs op de persconferentie in Pau was er niemand die de vragen coördineerde. Diverse keren heb ik oogcontact met Bergsma gezocht om hem aan te geven dat ik wilde stoppen met al deze negatieve vragen. Maar dan keerde hij zijn gezicht."
- Kreeg je het gevoel dat de hele wereld zich tegen je keerde? ,,Ik had natuurlijk wel de steun van mijn ploegmaten. Iedere dag zag ik hoe zij voor mij vochten. Wat die jongens hebben gedaan, is onvergetelijk. Iedereen steeg boven zijn kunnen uit en wij groeiden uit tot een hechte eenheid. De media waren negatief, maar ook binnen het peloton kreeg ik van andere toppers zoals Leipheimer en Valverde steun. Mentaal was ik ijzersterk. Niemand kon mij breken. Ik was er helemaal overtuigd van dat ik zou zegevieren. Zelfs de laatste dag op de Aubisque. Toen Vinokourov positief werd bevonden, leek het wel alsof heel Frankrijk een zondaar voor Vino';s daden zocht. Astana was uit de Tour gestapt, dus moesten ze al hun frustraties op iemand anders loslasten. Ik werd het slachtoffer. Die dag werd ik overal uitgejoeld en bejegend. Het voelde beangstigend, maar het maakte mij anderzijds ook sterker. Op de fiets zou niemand mij aankunnen. Zeker met deze ploegmaten achter me.";
Is er een aparte topic van?quote:Op maandag 3 december 2007 21:13 schreef kawotski het volgende:
vanavond is De Rooij het onderwerp in spraakmakende zaken op Ned 2, niet missen.. 22.50
De waarheid zit diep, en komt maar moeilijk naar bovenquote:Op maandag 3 december 2007 23:14 schreef Arcee het volgende:
Pfff, wat zit De Rooij vermoeiend te draaien, zeg.
Misschien zit daar juist de fout in de wielercultuur. Dat alles met de mantel der liefde wordt bedekt. Wellicht slaat men nu in sommige gevallen te ver door naar de andere kant, maar hoe vaak wordt er een oogje dichtgeknepen of houdt men de kaken stijf op elkaar? Om de discussie breder te maken, die afspraak tussen Boogerd en Langeveld tijdens het NK, dat zou nooit bij een andere sport mogelijk zijn geweest en anders was de ophef wel groter erover. Het heeft zijn charmes, die wielercultuur, maar ook weldegelijk zijn nadelige punten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:26 schreef DarkShine het volgende:
Zoals Boogerd zei, normaal word niemand zo enorm hard gestraft zoals Rasmussen voor een fout.
Geen aanvaardbare en relevante verklaringquote:Rasmussen begint rechtszaak tegen Rabobank
KOPENHAGEN - De Deense wielrenner Michael Rasmussen begint een rechtszaak tegen zijn voormalige werkgever Rabobank. Rasmussen heeft de Nederlandse advocaten André Brantjes en Frank ter Huurne van het kantoor Brantjes Veerman Advocaten ingehuurd. Vermoedelijk wil de Deen zijn ontslag aanvechten.
Brantjes bevestigde dat zijn kantoor is ingehuurd door Rasmussen, maar hij wil verder nog niet ingaan op de details en wil eerst het dossier bestuderen.
Rasmussen werd op 25 juli ontslagen omdat hij volgens Rabobank had gelogen over zijn verblijfplaats in aanloop naar de Tour. De Deen geeft toe dat hij tegenover de UCI heeft gelogen, maar beweert dat de ploegleiding wel wist waar hij was. Het rapport van de commissie-Vogelzang, die de zaak onderzocht en vond dat Rabo genoeg reden had om de coureur te ontslaan, is volgens Rasmussen onvolledig, eenzijdig en niet-objectief.
De 33-jarige renner vindt dat hij na zes maanden nog steeds geen aanvaardbare en relevante verklaring heeft gekregen waarom hij tijdens de Ronde van Frankrijk uit het team is gezet. Rasmussen kondigde in november aan dat er voor hem twee opties waren: 'We komen tot een schikking of ik stap naar de rechter'. Maandag liet zijn Deense advocaat Karoly Nemeth weten dat hij lang genoeg gewacht heeft.
'Het is fijn dat er nu een rechtszaak in Nederland komt', verklaarde Nemeth maandag in een persbericht. Hij gaat nauw samenwerken met Brantjes en Ter Huurne. 'Tijdens de rechtszaak kunnen de Nederlandse teamleiders een waarheidsgetrouwe weergave van wat zij weten niet meer ontwijken. Tot nu toe hebben ze geen eerlijke uitleg gegeven en dat moet stoppen.'
Het is juridisch wel degelijk relevant. Een ontslag op staande voet moet bv een dringende reden hebben, welke dringende reden gelijktijdig wordt medegedeeld aan de wederpartij. Het is dan een beetje vreemd als men al maanden op de hoogte is van die dringende reden...quote:Op maandag 17 december 2007 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen aanvaardbare en relevante verklaring.
Dat sommige mensen binnen de ploeg op de hoogte waren van zijn leugens, verandert niets aan het feit dat hij de boel heeft bedrogen. Zijn enige valide punt is dat er eventueel meer koppen rollen dan enkel die van Rasmussen en dat het beleid misschien niet geheel consequent is.
Is dat zo eigenlijk ? In België bv moet een werkgever geen reden geven voor een ontslag. En is Rasmussen wel "op staande voet" ontslagen eigenlijk ? Of hebben ze hem netjes zijn contractuele termijn uitbetaald zonder hem 'op de werkvloer nog in te zetten' ?quote:Op maandag 17 december 2007 23:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is juridisch wel degelijk relevant. Een ontslag op staande voet moet bv een dringende reden hebben. Het is een beetje vreemd als men al maanden op de hoogte is van die dringende reden...
Geen idee hoe dat in Belgie gaat, maar naar Nederlands recht is dit de weg (als je een beetje handig bent met wetten.nl, kijk maar eens in art 7:677 van ons BW). En het lijkt me duidelijk dat het een ontslag op staande voet was (zo is dat ook in de pers vermeld en het is ook evident dat er daarna geen arbeidsovk meer is geweest gezien de opstelling van partijen).quote:Op maandag 17 december 2007 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat zo eigenlijk ? In België bv moet een werkgever geen reden geven voor een ontslag. En is Rasmussen wel "op staande voet" ontslagen eigenlijk ? Of hebben ze hem netjes zijn contractuele termijn uitbetaald zonder hem 'op de werkvloer nog in te zetten' ?
Ja, ja en nee.quote:Op maandag 17 december 2007 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat zo eigenlijk ? In België bv moet een werkgever geen reden geven voor een ontslag. En is Rasmussen wel "op staande voet" ontslagen eigenlijk ? Of hebben ze hem netjes zijn contractuele termijn uitbetaald zonder hem 'op de werkvloer nog in te zetten' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |