Ja, maar het is in het deens, dus niet echt nuttigquote:Op donderdag 8 november 2007 13:24 schreef Veerboot het volgende:
Wordt de persconferentie ergens live uitgezonden?
Een Photoshop van hem in Mexico met een krant in de hand van de betreffende dag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:58 schreef Ereinion het volgende:
Benieuwd met welk verhaal hij nu weer komt![]()
quote:Rasmussen: "Ik was niet in Mexico"
Datum: 8-nov-2007 14:31
Michael Rasmussen heeft op een persconferentie in Denemarken bekendgemaakt dat hij heeft gelogen over zijn whereabouts in juni. De Deense wielrenner zei dat hij de UCI heeft voorgelogen door te beweren dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië was. Rasmussen gaf aan dat Rabobank daar al voor de Tour de France van op de hoogte van was.
Rasmussen werd tijdens de Tour door Rabo uit de koers genomen. Hij droeg destijds de gele trui. Volgens Rabo had hij tegen de ploeg gelogen over zijn verblijfplaats. Rasmussen zegt nu dat de ploegleiding altijd wist van zijn valse 'whereabouts'.
Rasmussen toonde op de persconferentie ook een document met daarop zijn bloedwaarden in de afgelopen jaren. Hij gaf aan dat daar geen abnormale waarden op stonden. Ook benadrukte hij dat hij nooit positief was getest bij een dopingcontrole.
De Rabobank presenteert maandag een rapport over de gang van zaken rond Rasmussen.
quote:Michael Rasmussen: "Ja, ik heb gelogen"
do 08/11/07 - De Deense wielrenner Michael Rasmussen heeft toegegeven dat hij heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. Hij deed dit om echtelijke redenen.
(dadelijk meer)
lol, en Rasmussen niet zeker?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:02 schreef DarkShine het volgende:
Rasmussen, wat doe je
de Rooy zat helemaal fout!
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
Dat ligt er natuurlijk aan sinds wanneer de Rabobank achter zijn werkelijke whereabouts kwam. Ik denk dat dat wel later was, dan Rasmussen nu suggereert. Anders sloeg die paniekreactie van Theo de Rooij natuurlijk nergens op om hem opeens uit de Tour te zetten. Of het is zo dat maar de helft van de Rabobank wist, waar hij uithing, wat wel bijzonder matig zou zijn in zo'n professionele wielerploeg.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Rasmussen zat dus fout, maar de Rabobank nog veel meer.
quote:Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
En dan nog blijft hij fout zitten. A zeggen tegen de UCI, maar B tegen de Rabobank. Dat spoort niet en zou ook gewoon een reden zijn om zo'n coureur uit de ploeg te zetten.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het heeft wel een vies bijsmaakje, alsof Rasmussen wist dat het maandag toch allemaal over zou zijn. Op deze manier en door deze uitlatingen kan hij nog wat mensen van Rabo in zijn val meesleuren. Al kan je weinig medelijden met hen hebben, mocht blijken dat Rasmussen daarover wel de waarheid spreekt.
ik zou het nog geloven ookquote:Op donderdag 8 november 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"
Dus zit de Rooy niet fout?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, en Rasmussen niet zeker?
Als het zo is, dan had de Rabobank 'm helemaal niet moeten laten starten, maar de hoofdschuldige is natuurlijk Rasmussen zelf.
Als zijn verhaal klopt, dan had hij niet eens mee mogen doen.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
Omdat ze dachten dat het niet naar buiten zou komen, of omdat ze niet wisten wat op de where abouts stond (wat je zelf al aangeeft). Dat laatste zou getuigen van een dramatische interne organisatie, het eerst dat Rabo niet zo braaf is als sommigen misschien wel denken..quote:Hij zegt dat Rabobank ervan op de hoogte was dat hij niet in Mexico was, waarom zouden ze dat goedkeuren?
Ze hebben ontslagen vanwege de druk van media, ASO en UCI. Nothing more, nothing less.quote:Of wist Rabobank niet wat hij op zijn whereabouts formulier had ingevuld? En als ze wel wisten dat hij gelogen had over zijn verblijfplaats, waarom hem dan daarvoor ontslaan tijdens de Tour?
De Deense bond heeft die waarschuwing(en) gewoon gemeld aan de UCI, maar die hebben er niets mee gedaan. Als... als... als...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:29 schreef rubbereend het volgende:
MAargoed als de Deense bond dus eerder die waarschuwing publiek hadden gemaakt ipv tijdens de tour hadden ze hem nooit laten startendus als de procedure was gevolgd had dit sowieso nooit gebeeurd
een onderzoek waarvan de opdrachtgever en financier, de Rabobank is; ja een heel onafhankelijk onderzoek.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:49 schreef Falco het volgende:
Dit lijkt me een paniekreactie van Rasmussen.
Het lijkt me dat in het rapport van Vogelenzang staat dat de verwijdering van Rasmussen terecht was (in het andere geval zou zulk schokkend nieuws allang gelekt zijn) en dat Theo de Rooij niet helemaal handig heeft gehandeld.
Moraal van het verhaal: Het woord van een wielrenner is in het algemeen niet veel waard!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Moraal van het verhaal : Ze hadden niet Rasmussen maar heel Rabobank uit de Tour moeten zetten ?
Slordigquote:Op donderdag 8 november 2007 17:16 schreef Nyrem het volgende:
Rasmussen erkende dat hij slordig was geweest met het opgeven van zijn verblijfplaatsen aan de UCI en daardoor out-of-competitioncontroles had gemist.
Precies.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Slordig. Hij heeft gewoon gelogen. Bewust. Om een controle te ontduiken. Wat mij betreft mogen ze zoiets gelijk stellen met een positieve controle.
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.
Ik vraag me sterk af of Rasmussen vandaag wél de waarheid heeft gesproken over wat Rabobank wist.
Zou kunnen. En dan is het de vraag of ze de waarheid spreken of dat ze het rapport hebben aangepast.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.
true, maar als de ASO zich dan alsnog bedenkt kunnen ze Rabo nu makkelijk thuislaten ondanks dat ze de ploeg belooft hebben een invitatie toe te sturen alvorens dit bekent werd.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Voor mij is Rasmussen definitief ontmaskerd, net zoals al die anderen die nu uitkomen voor hun jarenlange leugens en manipulatie van de sport.
Ik denk dat Rasmussen nu zoveel mogelijk mensen bij Rabobank in zijn val wil meeslepen en ik hoop eigenlijk van ganse harte dat maandag de keiharde bewijzen op tafel komen dat hij op eigen houtje heeft gehandeld
Wat voor bewijzen moeten ze dan laten zien? Het is nu voor iedereen duidelijk dat Rasmussen een leugenaar is, en dat zijn ontslag terecht was. Als hij wil aantonen dat Rabobank op de hoogte was van zijn verblijfplaats, moet hij dat bewijzen, niet andersom.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.
Slechts subjectieve meningen
En dan nog is het maar de vraag of Breukink dan wist dat Rasmussen een andere verblijfplaats aan de UCI had doorgegeven. En of Breukink de hele tijd bij hem was, want Van der Aat had al aangegeven dat ze wel wisten dat 'ie niet de hele tijd in Mexico was, maar niet dat hij helemaal niet in Mexico is geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:18 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat natuurlijk zou kunnen is dat hij kan bewijzen dat Rabo zijn vliegticket heeft betaald en dat Breukink en Mensjov bij hem waren maar iets zegt me dat ie dat dan wel gisteren had gedaan....
Het zou wel kunnen, als bv. blijkt dat Breukink wist dat Rasmussen de UCI voorloog over zijn bewijsplaats. Rabobank heeft altijd gesteld dat als er structureel doping werd gebruikt (georganiseerd door de ploeg) dat ze dan zouden stoppen met sponsoren. Als de ploegleiding meegewerkt heeft aan het voorliegen van de UCI, dan komt dat al aardig dicht daarbij. Ik zou me kunnen voorstellen dat Rabobank dan stopt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:49 schreef oxylus11 het volgende:
Ik hoop maar niet dat Rasmussen Rabobank in zijn val meesleept. Dat zou pas een echte slag voor het Nederlandse wielrennen betekenen wanneer Rabobank zich zal terugtrekken als sponsor.
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Tsja, de tijden veranderen en de reglementen ook.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |