lol, en Rasmussen niet zeker?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:02 schreef DarkShine het volgende:
Rasmussen, wat doe je
de Rooy zat helemaal fout!
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
Dat ligt er natuurlijk aan sinds wanneer de Rabobank achter zijn werkelijke whereabouts kwam. Ik denk dat dat wel later was, dan Rasmussen nu suggereert. Anders sloeg die paniekreactie van Theo de Rooij natuurlijk nergens op om hem opeens uit de Tour te zetten. Of het is zo dat maar de helft van de Rabobank wist, waar hij uithing, wat wel bijzonder matig zou zijn in zo'n professionele wielerploeg.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Rasmussen zat dus fout, maar de Rabobank nog veel meer.
quote:Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
En dan nog blijft hij fout zitten. A zeggen tegen de UCI, maar B tegen de Rabobank. Dat spoort niet en zou ook gewoon een reden zijn om zo'n coureur uit de ploeg te zetten.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het heeft wel een vies bijsmaakje, alsof Rasmussen wist dat het maandag toch allemaal over zou zijn. Op deze manier en door deze uitlatingen kan hij nog wat mensen van Rabo in zijn val meesleuren. Al kan je weinig medelijden met hen hebben, mocht blijken dat Rasmussen daarover wel de waarheid spreekt.
ik zou het nog geloven ookquote:Op donderdag 8 november 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"
Dus zit de Rooy niet fout?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, en Rasmussen niet zeker?
Als het zo is, dan had de Rabobank 'm helemaal niet moeten laten starten, maar de hoofdschuldige is natuurlijk Rasmussen zelf.
Als zijn verhaal klopt, dan had hij niet eens mee mogen doen.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
Omdat ze dachten dat het niet naar buiten zou komen, of omdat ze niet wisten wat op de where abouts stond (wat je zelf al aangeeft). Dat laatste zou getuigen van een dramatische interne organisatie, het eerst dat Rabo niet zo braaf is als sommigen misschien wel denken..quote:Hij zegt dat Rabobank ervan op de hoogte was dat hij niet in Mexico was, waarom zouden ze dat goedkeuren?
Ze hebben ontslagen vanwege de druk van media, ASO en UCI. Nothing more, nothing less.quote:Of wist Rabobank niet wat hij op zijn whereabouts formulier had ingevuld? En als ze wel wisten dat hij gelogen had over zijn verblijfplaats, waarom hem dan daarvoor ontslaan tijdens de Tour?
De Deense bond heeft die waarschuwing(en) gewoon gemeld aan de UCI, maar die hebben er niets mee gedaan. Als... als... als...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:29 schreef rubbereend het volgende:
MAargoed als de Deense bond dus eerder die waarschuwing publiek hadden gemaakt ipv tijdens de tour hadden ze hem nooit laten startendus als de procedure was gevolgd had dit sowieso nooit gebeeurd
een onderzoek waarvan de opdrachtgever en financier, de Rabobank is; ja een heel onafhankelijk onderzoek.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:49 schreef Falco het volgende:
Dit lijkt me een paniekreactie van Rasmussen.
Het lijkt me dat in het rapport van Vogelenzang staat dat de verwijdering van Rasmussen terecht was (in het andere geval zou zulk schokkend nieuws allang gelekt zijn) en dat Theo de Rooij niet helemaal handig heeft gehandeld.
Moraal van het verhaal: Het woord van een wielrenner is in het algemeen niet veel waard!quote:Op donderdag 8 november 2007 17:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Moraal van het verhaal : Ze hadden niet Rasmussen maar heel Rabobank uit de Tour moeten zetten ?
Slordigquote:Op donderdag 8 november 2007 17:16 schreef Nyrem het volgende:
Rasmussen erkende dat hij slordig was geweest met het opgeven van zijn verblijfplaatsen aan de UCI en daardoor out-of-competitioncontroles had gemist.
Precies.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Slordig. Hij heeft gewoon gelogen. Bewust. Om een controle te ontduiken. Wat mij betreft mogen ze zoiets gelijk stellen met een positieve controle.
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt.
Ik vraag me sterk af of Rasmussen vandaag wél de waarheid heeft gesproken over wat Rabobank wist.
Zou kunnen. En dan is het de vraag of ze de waarheid spreken of dat ze het rapport hebben aangepast.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de vraag is ook of Rabobank vlgd week de waarheid naar buiten brengt en na de uitlatingen van de Ras het dossier alsnog niet laat aanpassen om haar eigen hachje te redden.
true, maar als de ASO zich dan alsnog bedenkt kunnen ze Rabo nu makkelijk thuislaten ondanks dat ze de ploeg belooft hebben een invitatie toe te sturen alvorens dit bekent werd.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Voor mij is Rasmussen definitief ontmaskerd, net zoals al die anderen die nu uitkomen voor hun jarenlange leugens en manipulatie van de sport.
Ik denk dat Rasmussen nu zoveel mogelijk mensen bij Rabobank in zijn val wil meeslepen en ik hoop eigenlijk van ganse harte dat maandag de keiharde bewijzen op tafel komen dat hij op eigen houtje heeft gehandeld
Wat voor bewijzen moeten ze dan laten zien? Het is nu voor iedereen duidelijk dat Rasmussen een leugenaar is, en dat zijn ontslag terecht was. Als hij wil aantonen dat Rabobank op de hoogte was van zijn verblijfplaats, moet hij dat bewijzen, niet andersom.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat we geen ENKEL bewijs krijgen komende maandag.
Slechts subjectieve meningen
En dan nog is het maar de vraag of Breukink dan wist dat Rasmussen een andere verblijfplaats aan de UCI had doorgegeven. En of Breukink de hele tijd bij hem was, want Van der Aat had al aangegeven dat ze wel wisten dat 'ie niet de hele tijd in Mexico was, maar niet dat hij helemaal niet in Mexico is geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:18 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat natuurlijk zou kunnen is dat hij kan bewijzen dat Rabo zijn vliegticket heeft betaald en dat Breukink en Mensjov bij hem waren maar iets zegt me dat ie dat dan wel gisteren had gedaan....
Het zou wel kunnen, als bv. blijkt dat Breukink wist dat Rasmussen de UCI voorloog over zijn bewijsplaats. Rabobank heeft altijd gesteld dat als er structureel doping werd gebruikt (georganiseerd door de ploeg) dat ze dan zouden stoppen met sponsoren. Als de ploegleiding meegewerkt heeft aan het voorliegen van de UCI, dan komt dat al aardig dicht daarbij. Ik zou me kunnen voorstellen dat Rabobank dan stopt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:49 schreef oxylus11 het volgende:
Ik hoop maar niet dat Rasmussen Rabobank in zijn val meesleept. Dat zou pas een echte slag voor het Nederlandse wielrennen betekenen wanneer Rabobank zich zal terugtrekken als sponsor.
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...quote:Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Feit is ondertussen wel dat Rasmussen 200 % terecht uit de Tour verdween. Of dat nu de schuld van hemzelf of van hemzelf en rabobank samen is doet daar eigenlijk niet veel ter zake bij.
Tsja, de tijden veranderen en de reglementen ook.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
Valt niet te vergelijken, omdat het compleet andere tijden waren met compleet verschillende opvattingen qua sportethiek.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finishquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Duh.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk ook. Hij is bereid zijn eigen huwelijk, waar verder niemand iets hoeft over te weten, wat te kijk te zetten om zijn hachje te redden. Het maakt dan niet eens uit of het waar is of niet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finish.
quote:KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Hij zei trouwens dat hij door echtelijke problemen niet kon verklaren dat hij in Italië was ipv Mexico. Nu mag je mij toch eens uitleggen hoe je je vrouw kunt voorliegen dat je in Mexico zat bij je schoonfamilie terwijl je daar niet was ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Tjah, Tijdens de Tour zei Marc Coucke van Predictor wel nog dat bij hen de renners hun "plaats" moesten doorgeven aan de ploeg en dat de ploeg die dan zelf doorgeeft aan de UCI ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Een UCI moet tig renners tracken, een ploegleiding in principe een stuk of 20. Dan is het toch niet teveel moeite om daar minimaal een aantal keren per week contact mee te hebben. Kan me niet voorstellen dat iedereen maar lekker autonoom zijn gang mag gaan zonder dat een ploegleiding ergens vanaf weet. Komt nu meer over als 'spuit jezelf maar vol maar als het uitkomt wisten wij van niks'.
We hebben het niet over amateurploegjes maar over ploegen waar vele miljoenen in om gaan. Qua uitvoering lijken ze bij positieve gevallen toch iedere keer weer op een trimmersclubje dat op zondag een keer bij elkaar komt.
Dat is idd echt triest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:36 schreef Ericr het volgende:
de sport is ook zo ziek als maar zijn kan
Boogerd?quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:Ik vraag me af of die vent nog ergens vrienden heeft.
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:23 schreef Mr_Memory het volgende:
KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Vreemde zaak, er waren toch veel meer renners die hun whereabouts hadden gemist, dus gelogen?
Plus het feit dat je 2 waarschuwingen "mag" hebben.
Rasmussen kan beter zijn fiets aan de wilgen hangen, aangezien zijn leeftijd, denk ik dat hij niet meer aan de bak komt.
Hij heeft gegokt en verloren...
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:26 schreef Wombcat het volgende:
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Valverde had er natuurlijk ook een te pakken, maar die kon 'm vrij gemakkelijk weerleggen natuurlijk.quote:Trouwens, de enige die ik heb horen beweren dat het halve peloton met waarschuwingen rondrijdt, was Rasmussen.
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Hier op Fok! is al veel gewag gemaakt van Rasmussens zonderlinge karakter. De Raboploeg is daar denk ik te veel in mee gegaan, ofwel ze hebben hem ruimte gegeven omdat hij dat wou en omdat hij wat kon. Dat is naief niet nalatig.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Maar je krijgt alleen een waarschuwing wanneer er daadwerkelijk een controleur voor de deur staat en je er niet bent.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?
Hij is immers niet op de afgesproken plek.![]()
Bron:Nu.nlquote:UTRECHT - Michael Rasmussen had dit jaar nooit van start mogen gaan in de Ronde van Frankrijk. De commissie-Vogelzang, die de affaire rond de Deense wielrenner onderzocht, concludeert dat de directie van de Rabobank Wielerploegen genoeg informatie had om de Deen uit de Tour te houden.
Het besluit van algemeen directeur Theo de Rooij om Rasmussen in de slotweek uit koers te halen, was volkomen terecht, het had alleen veel eerder genomen moeten worden.
De Deen heeft meermaals gelogen over zijn verblijfplaatsen. De directie, en met name De Rooij, heeft de vele signalen over Rasmussen die al voor de Tour aanwezig waren, niet op de juiste waarde geschat.
Dopingcontrole
Rasmussen was in verband met mogelijke verrassingscontroles op doping verplicht bij de wielerunie UCI precies aan te geven waar hij verbleef. Hij verzuimde dat meerdere malen (bijtijds) te doen. Terwijl hij op papier in Mexico was, verbleef hij in werkelijkheid in Italië. Volgens de commissie is het 'alleszins redelijk' om te stellen dat Rasmussen bewust een dopingcontrole heeft ontlopen.
Dekmantel
Al in april waren er verdachte aanwijzingen, toen de Raboploeg Rasmussen een e-mail stuurde over tickets voor een trainingsperiode in de Pyreneeën. Rasmussen antwoordde door te zeggen dat hij deze reis graag 'stil' wilde houden, omdat hij in die periode in Mexico hoorde te zijn. De Rooij gaf Rasmussen daarop te verstaan dat hij niet wilde meewerken aan deze dekmantel en dat Rasmussen de juiste informatie over zijn verblijfplaats moest verstrekken. "De verantwoordelijkheid hiervoor ligt compleet bij jou", mailde De Rooij de renner.
Telefoontje
Omdat de UCI De Rooij vlak voor de Tour telefonisch liet weten dat Rasmussen 'formeel' de start niet ontzegd kon worden, mocht hij in Frankrijk rijden. Volgens de commissie heeft De Rooij zich te veel verscholen achter dat telefoontje en heeft hij verzuimd om de reputatie van de sponsor en de wielerploeg mee te laten wegen.
De Rooij maakte zich er daar wel makkelijk vanaf, door Rasmussen te emailen dat de verantwoordelijkheid bij hem ligt.quote:Op maandag 12 november 2007 11:38 schreef Bruce117 het volgende:
'Rasmussen had niet mogen starten in Tour'
[..]
Bron:Nu.nl
quote:Breukink 'herinnert' zich gesprek
UTRECHT - In het rapport van de commissie Vogelzang krijgt het slechts korte vermeldingen, maar ploegleider Erik Breukink van de Rabobank Wielerploegen wist dat Michael Rasmussen op 6 juni van dit jaar niet in Mexico verbleef. Breukink sprak die dag met Rasmussen in Bergamo, terwijl de Deen op papier die dag in Mexico zou zijn.
De wielerunie UCI liet de Raboploeg voor de Tour weten dat er twijfels waren over de verblijfplaats van Rasmussen (Mexico) tussen 4 en 29 juni. Breukink, die tegen de commissie verklaarde zich het gesprek in Bergamo „te kunnen herinneren”, had volgens de commissie moeten weten dat het verhaal van de Deen niet klopte.
Rasmussen verweerde zich afgelopen donderdag tijdens een persconferentie door te zeggen dat de Rabobankploeg op de hoogte was van zijn verblijf in Italië. Dat verhaal wordt door de commissie gedeeltelijk bevestigd. De directie van de wielerploeg, naast algemeen directeur Theo de Rooij bestaande uit Breukink en ploegarts Geert Leinders, heeft nagelaten de Raad van Commissarissen van de Rabobank voor de Tour in te lichten, een vergrijp dat hen zwaar lijkt te worden aangerekend.
Geeft wel aan dat de commissie er serieus mee bezig is geweest.quote:Op maandag 12 november 2007 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou ja. Als Rasmussen Rabo wil meesleuren in zijn val, dan mogen ze toch iets minder hun best doen om hem te helpen.
Zich plots vanalles herinneren.
Nou ja zeg. Ik sta achter al mn uitspraken hoorquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hoewel je bij Gripper altijd even moet afwachten of binnen 24 uur deze uitspraak niet wordt teruggedraait.
Een conclusie van het rapport is overigens ook dat Rasmussen in feite 5 foute verklaringen va zijn weherabouts zijn aan te rekenen. De UCI heeft foutief een aantal samengevoegd tot eentje.quote:Op maandag 12 november 2007 12:48 schreef Bartoli het volgende:
Dit is de link naar het volledige rapport
www.rabobankgroep.nl/download/a_rapportage_cie_v_121107.pdf
Dit is het persbericht van de Cie.Vogelzang
quote:Op maandag 12 november 2007 13:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ja zeg. Ik sta achter al mn uitspraken hoor![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |