Valt niet te vergelijken, omdat het compleet andere tijden waren met compleet verschillende opvattingen qua sportethiek.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, Joop kreeg een tijdstraf omdat ie doping gebruikte. Rasmussen wordt de Tour ontnomen omdat ie niet in Mexico was, maar in Italie...
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finishquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Duh.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Die echtelijke problemen zijn volgens mij gewoon als excuus gebruikt om zijn aanwezigheid in Italie te verklaren terwijl ie daar eigenlijk aan een dopingkuurtje bezig was....
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk ook. Hij is bereid zijn eigen huwelijk, waar verder niemand iets hoeft over te weten, wat te kijk te zetten om zijn hachje te redden. Het maakt dan niet eens uit of het waar is of niet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
In ieder geval weten we nu wel dat Rasmussen en zijn Mexicaanse vrouw uit al die echtelijke problemen zijn gekomen. Na een Alpenetappe omhelsden ze elkaar innig bij de finish.
quote:KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Hij zei trouwens dat hij door echtelijke problemen niet kon verklaren dat hij in Italië was ipv Mexico. Nu mag je mij toch eens uitleggen hoe je je vrouw kunt voorliegen dat je in Mexico zat bij je schoonfamilie terwijl je daar niet was ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Tjah, Tijdens de Tour zei Marc Coucke van Predictor wel nog dat bij hen de renners hun "plaats" moesten doorgeven aan de ploeg en dat de ploeg die dan zelf doorgeeft aan de UCI ...quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Een UCI moet tig renners tracken, een ploegleiding in principe een stuk of 20. Dan is het toch niet teveel moeite om daar minimaal een aantal keren per week contact mee te hebben. Kan me niet voorstellen dat iedereen maar lekker autonoom zijn gang mag gaan zonder dat een ploegleiding ergens vanaf weet. Komt nu meer over als 'spuit jezelf maar vol maar als het uitkomt wisten wij van niks'.
We hebben het niet over amateurploegjes maar over ploegen waar vele miljoenen in om gaan. Qua uitvoering lijken ze bij positieve gevallen toch iedere keer weer op een trimmersclubje dat op zondag een keer bij elkaar komt.
Dat is idd echt triest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:36 schreef Ericr het volgende:
de sport is ook zo ziek als maar zijn kan
Boogerd?quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:Ik vraag me af of die vent nog ergens vrienden heeft.
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:23 schreef Mr_Memory het volgende:
KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen wacht mogelijk een schorsing van twee jaar. De Deen, tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen door de Rabobankformatie, bekende donderdag te hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens een trainingsstage.
ANP
"Daarop staat normaal gesproken een schorsing van twee jaar", zei Anne Gripper, binnen de UCI verantwoordelijk voor dopingzaken, tegen het Deense persbureau Ritzau. Ze verwacht dat 's werelds overkoepelende wielerorganisatie op korte termijn een strafprocedure tegen de Deen begint.
In verband met controle op doping zijn de renners verplicht te laten weten waar ze verblijven. Tijdens de Tour kwam al naar buiten dat Rasmussen hierin tekort was geschoten. Maandag komt de Rabobank naar buiten met een intern rapport over de zaak.
Vreemde zaak, er waren toch veel meer renners die hun whereabouts hadden gemist, dus gelogen?
Plus het feit dat je 2 waarschuwingen "mag" hebben.
Rasmussen kan beter zijn fiets aan de wilgen hangen, aangezien zijn leeftijd, denk ik dat hij niet meer aan de bak komt.
Hij heeft gegokt en verloren...
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:26 schreef Wombcat het volgende:
Nu heeft 'ie dus zijn derde waarschuwing binnen, door deze verklaring.
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Valverde had er natuurlijk ook een te pakken, maar die kon 'm vrij gemakkelijk weerleggen natuurlijk.quote:Trouwens, de enige die ik heb horen beweren dat het halve peloton met waarschuwingen rondrijdt, was Rasmussen.
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je een waarschuwing krijgt voor nalatigheid, voor liegen/bedriegen word je gewoon meteen geschorst, gelijk met een positieve test. Ik dacht dat de straf na 3 waarschuwingen ook lichter was, 3 of 6 maanden of zoiets.
Hier op Fok! is al veel gewag gemaakt van Rasmussens zonderlinge karakter. De Raboploeg is daar denk ik te veel in mee gegaan, ofwel ze hebben hem ruimte gegeven omdat hij dat wou en omdat hij wat kon. Dat is naief niet nalatig.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:28 schreef Ericr het volgende:
Blijf het toch vreemd vinden dat er ploegen zijn waar de leiding niet precies weet waar de renners uithangen in het seizoen. Of Rabo wist gewoon wel waar Rasmussen was en probeert nu alles op Rasmussen af te schuiven of ze zijn bij Rabo niet echt snugger.
Maar je krijgt alleen een waarschuwing wanneer er daadwerkelijk een controleur voor de deur staat en je er niet bent.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Iemand die zijn where about mist, liegt toch?
Hij is immers niet op de afgesproken plek.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |