Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Nou, voor mij blijft hij toch de winnaar van de Tour 2007."
"Dit is schandalig, hij is nooit betrapt."
"Dit zou niet gebeuren bij een Fransman."
"Allemaal de schuld van De Rooij."
Etcetera.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?
Het enige wat het hierboven staande stuk bewijst, is dat het een complete zooi en chaos is bij de afdeling doping van de UCI.
Anne Gripper, HOOFD van de afdeling DOPING:
a) Kent niet eens het dopingreglement. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet". Jemig, het is geen boekwerk van 1000 pagina's of zo. Stuk onbenul.
b) heeft geen flauw idee wat haar afdeling doet, anders had ze wel geweten dat al op 27 juli de UCI heeft gemeld dat die regel in het geval Rasmussen niet opgaat omdat hij wel degelijk out-of-competition is gecontroleerd (zie UCI: Rasmussen mocht wél starten) en ,,Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we." Ja, dat doet de afdeling dus al sinds eind juli. Tot zover zonder enig resultaat.
c) Lult maar een beetje in het rond en geeft blijk écht niets van het dopingreglement te weten.
- ..Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
Ja, de groeten. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat is een omgekeerde volgorde. Als er een vermoeden is over een overtreding, dan is dat altijd gelinkt aan een regel. Kan me niet voorstellen dat de UCI werkt via het principe: ,Hij zal wel regels hebben overtreden, we gaan er even wat bij zoeken. Gripper weet gewoon de regels niet en probeert er zo omheen te draaien.
- ,,Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
Héél de wereld weet sinds de Tour dat Rasmussen al twee 'recorded warnings' had en je bij een derde geschorst wordt. De enige die het niet weet is Anne Gripper, hoofd van de afdeling Doping van de UCI.
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Je vraagt je af wat Hein Verbrugghen met haar gedaan heeft dat ze ze dat postje cadeau moesten doen ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??quote:In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten.
Ook dat nog ja.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
Gripperquote:HLN
Dat is niet omdraaien. Hij heeft die regel overtreden. Zoveel is duidelijk. Maar hij werd niet toegepast. Dus hij mocht starten.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
HLN
quote:'Rasmussen zou Tour niet winnen'
AMSTERDAM - Ook als Michael Rasmussen niet door zijn ploeg uit de Tour de France was gehaald, had hij de ronde niet gewonnen. Volgens de GPD-bladen ontving de Deen drie dagen na de start van de Tour een derde officiële waarschuwing wegens het missen van dopingtesten en het niet opgeven van zijn verblijfplaatsen.
Daarmee was een schorsing en het verlies van een eventuele Tourzege al een feit. Directeur Theo de Rooij van de Raboploeg zou al veel eerder op de hoogte zijn geweest van waarschuwingen van de Internationale Wielerunie, de UCI.
dus had Theo niet hoeven opstappen?quote:
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus had Theo niet hoeven opstappen?
Was dus volgens dit bericht al een tijd mooi weer aan 't spelen dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
quote:
Dikke vette bullshit. Geef mij één logische verklaring waarom de Rabobank-ploeg deze informatie in vredesnaam heeft willen verzwijgen en ze dit niet gewoon hadden kunnen aanvoeren en nog steeds niet hebben aangevoerd als de reden om Rasmussen uit de Tour te mieteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Nu kunnen die lui in de belangstelling komen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Over wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:46 schreef Venga het volgende:
Kijken hoeveel Tour-volgers er hier op FOK opeens weer tevoorschijn komen en Rasmussen gaan verdedigen ('hij is toch nooit betrapt op doping', hoor ik ze al zeggen).
quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:06 schreef Bartoli het volgende:
hier 3 artikelen omtrent de zaak Rasmussen (De Limburger)
Artikel 1: Rasmussen has de Tour sowieso verloren
Artikel 2: Gripper "Veel meer in handen dan op leugen duidt
Artikel 3: De Rooij liet tijdbom te lang tikken
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Ach, bij CSC of T-Mobile moeten ze helemaal hun mond houden...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Die waarschuwingen waren wel bekend, alleen er zijn verkeerde aannames over gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?Hier klopt gewoon helemaal niks van
quote:Aanvankelijk ging Rabobank er van uit dat de Deen maar één waarschuwing had gekregen, omdat twee van de drie reprimandes niet van de UCI, maar van het Deense anti-dopingbureau ADD afkomstig waren. Echter tellen die waarschuwingen wel degelijk mee.
quote:De UCI ontkent de 3de waarschuwing:
De UCI weerlegt de eerdere beichten waarin gezegd werd dat Rasmussen net voor de start van de Tour zijn derde officiële waarschuwing kreeg. Blijkbaar heeft een Nederlandse journalist bepaalde informatie verkeerd geïnterpreteerd.
In de loop van de dag werd het nieuws verspreid dat de Deen een eventuele Tourzege daardoor onmiddellijk weer zou moeten inleveren. Rasmussen kreeg een derde waarschuwing wegens het missen van dopingcontroles en het niet doorgeven van zijn verblijfplaats. Maar daar blijkt nu niets van aan, zo meldt de UCI. (HNB)
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Raas wist te vertellen dat hij Rasmussen nooit heeft vertrouwd en dat hij vond dat hij zelf een fout heeft gemaakt door de Deen in 2003 een contract aan te bieden en dat hij meer belang had moeten hechten aan de verhalen over Rasmussen en zijn ontslag bij CSC.
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:58 schreef Cootz het volgende:
Oftewel, we zijn nog geen steek verder...
Idd!quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komen. Pinbonnetjes uit datzelfde land zullen het ook vast goed doen.
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
quote:Jan Raas kreeg in het begin van 2003 te horen dat Rasmussen en CSC ruzie over de interne test hadden. "Jammer dat ik dat niet eerder hoorde, dan had ik het wel geweten. Ik begreep al niet waarom Rasmussen zijn contract bij ons zo snel getekend wilde hebben. Bovendien eiste hij een enorm salaris. Ik heb te snel gehandeld omdat ik hem uiteindelijk voor half geld binnen kon halen."
Maar hem wel een contract geven hequote:Op woensdag 26 september 2007 20:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:
[..]
Spuit 11...quote:Op woensdag 26 september 2007 20:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Contador.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:33 schreef zjroentje het volgende:
Heb je het nou over Rabo of over CSC?
Ah, op die fiets.quote:
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
In mijn optiek het ultieme dopingteam. 8 keer Tourwinst en vele behoorlijke besmette renners in de gelederen gehad.
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?
Normaal gezien zou ik je gelijk geven, maar dit is het Rasmussen-topic, waar men nog in Sinterklaas en intriges gelooft. In die optiek kan je de hetze tegen Lance & co rustig als jaloers Frans anti-Amerikaans complot zien.
Anderzijds is het dossier tegen Valverde wel even sterk als het dossier tegen Ullrich, Basso, Mancebo of Sevilla (voor zover ik kan inschatten toch).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef kawotski het volgende:
Ik geloof er onderhand geen hout meer van van die dopingtesten.. Nieuw soort epo, dan zullen er bij nog 100 andere renners ook ontdekkingen gedaan moeten worden
Het beste dopingteam zelfsquote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.
Natuurlijk zijn die positieve testen het gevolg van een vergissing. Maar bloeddoping is natuurlijk tamelijk omslachtig, je moet buiten competitie je bloed aftappen, invriezen, en dan onder medische begeleiding weer inspuiten. En dan zijn de gezondheidsrisico's niet onaanzienlijk. Als Dynepo echt zo vaak gebruikt wordt (L'Equipe beweerd dat ze het al bij 10 renners hebben gevonden), dan kan ik het maar moeilijk geloven renners als Vinokourov, Basso, Valverde en Ullrich dat niet zouden gebruiken ipv bloeddoping.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...
quote:UCI wilde Rasmussen niet uit Tour halen
di 02/10/07 - De UCI heeft op 10 juli geweigerd om Michael Rasmussen uit de Tour te halen, ook al had de Deen op dat moment drie officiële waarschuwingen, schrijft Gazet van Antwerpen.
Michael Rasmussen werd drie keer gewaarschuwd omdat hij geen info gaf over zijn verblijfplaatsen. Die waarschuwingen kwamen van de UCI en Anti Doping Danmark. (Belga) "Op grond van de reglementen hadden we de waarschuwingen kunnen combineren", zegt UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto).
"Maar we beslisten het niet te doen omdat we nog niet van alle bonden de waarschuwingen over verblijfplaatsen gekregen hadden."
"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
"Andere renners hadden misschien ook waarschuwingen van nationale bonden gekregen waar wij niet van wisten.", besluit McQuaid. Rasmussen werd op 25 juli door zijn eigen Rabobank-ploeg uit de Tour genomen. De UCI startte meteen een onderzoek en Rasmussen riskeert twee jaar schorsing
Gelukkig is het wel eerlijk ten opzichte van de renners zonder waarschuwingen om dan niets te doen.quote:"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
Ben erg benieuwd.quote:Vogelzang presenteert maandag rapport Rasmussen
UTRECHT - Peter Vogelzang presenteert maandag 12 november in Utrecht zijn rapport over de gebeurtenissen rond wielrenner Michael Rasmussen in de Ronde van Frankrijk. De Deense renner moest op last van algemeen directeur Theo de Rooij van de Rabowielerploeg als klassementsleider de Tour de France verlaten omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaats in de aanloop naar het Franse wielerspektakel.
De raad van bestuur van de Rabobank gaf Vogelzang begin augustus de opdracht onderzoek te plegen naar het proces dat in de Tour tot een enorme crisis leidde. Vogelzang moest zich daarbij richten op de feiten, de besluitvorming en de communicatie in de verschillende fasen van het proces en hoe de directie en de ploegleiding hierin hebben gefunctioneerd.
Vogelzang, voormalig korpschef van de Regiopolitie Utrecht en chef de mission van de Nederlandse olympische ploeg in Athene 2004, verzamelde een aantal mensen om zich heen om in zijn onderzoekscommissie zitting te nemen.
* Mr_Memory is ook benieuwd.quote:
ik ben heeeeeeeeel erg nieuwsgierig aan het worden en weet echt niet wat ik moet verwachtenquote:Michael Rasmussen belegt persconferentie
Uitgegeven: 7 november 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 7 november 2007 16:16
AMSTERDAM - Michael Rasmussen houdt donderdag in het Deense Hellerup een persconferentie waarin hij ingaat op zijn verwijdering uit de Tour de France van dit jaar. Dat heeft de Deense wielrenner woensdag aangekondigd.
Rasmussen werd in de afgelopen Tour als drager van de gele trui door de ploegleiding van Rabobank naar huis gestuurd omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats.
Rapport
De persconferentie komt enkele dagen voor de presentatie van een rapport van Peter Vogelzang, die in opdracht van Rabobank een onafhankelijk onderzoek heeft gedaan naar de crisis rond de wielerploeg in de Franse wielerronde.
Kort na het ontslag van Rasmussen besloot algemeen directeur Theo de Rooij op te stappen.
Schorsing
Rasmussen weet nog altijd niet of hij een schorsing van de UCI tegemoet kan zien.
De Deen eiste vorige maand duidelijk van de wielerunie omdat de onzekerheid over zijn toekomst zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg bemoeilijkt.
Ja, maar het is in het deens, dus niet echt nuttigquote:Op donderdag 8 november 2007 13:24 schreef Veerboot het volgende:
Wordt de persconferentie ergens live uitgezonden?
Een Photoshop van hem in Mexico met een krant in de hand van de betreffende dag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:58 schreef Ereinion het volgende:
Benieuwd met welk verhaal hij nu weer komt![]()
quote:Rasmussen: "Ik was niet in Mexico"
Datum: 8-nov-2007 14:31
Michael Rasmussen heeft op een persconferentie in Denemarken bekendgemaakt dat hij heeft gelogen over zijn whereabouts in juni. De Deense wielrenner zei dat hij de UCI heeft voorgelogen door te beweren dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië was. Rasmussen gaf aan dat Rabobank daar al voor de Tour de France van op de hoogte van was.
Rasmussen werd tijdens de Tour door Rabo uit de koers genomen. Hij droeg destijds de gele trui. Volgens Rabo had hij tegen de ploeg gelogen over zijn verblijfplaats. Rasmussen zegt nu dat de ploegleiding altijd wist van zijn valse 'whereabouts'.
Rasmussen toonde op de persconferentie ook een document met daarop zijn bloedwaarden in de afgelopen jaren. Hij gaf aan dat daar geen abnormale waarden op stonden. Ook benadrukte hij dat hij nooit positief was getest bij een dopingcontrole.
De Rabobank presenteert maandag een rapport over de gang van zaken rond Rasmussen.
quote:Michael Rasmussen: "Ja, ik heb gelogen"
do 08/11/07 - De Deense wielrenner Michael Rasmussen heeft toegegeven dat hij heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. Hij deed dit om echtelijke redenen.
(dadelijk meer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |