quote:Op zondag 23 september 2007 21:20 schreef Cootz het volgende:
Weet iemand per welke datum Landis nu geschorst is? Ik hoop voor hem dat het vanaf nu is... dat zal 'm leren om zo achterlijk lang over domme dingen te procederen.
quote:Melo voor twee maanden geschorst
**Marcelo Melo is door de ITF voor twee
maanden geschorst wegens het overtreden
van de dopingreglementen.De 24-jarige
Braziliaan werd op 10 juni tijdens het
toernooi van Queen's positief bevonden
op het verboden middel Isomethepten.
Melo kwam er met een lage straf vanaf
omdat hij het middel niet bewust zou
hebben genomen.Zijn schorsing gaat met
terugwerkende kracht in op 10 september
en loopt tot en met 9 november.
Dat Luc Misson zich ermee gaat bemoeien verontrust mij toch al. Die slaagde erin om de voetbalbond in de omkoopzaak van Mitu (die tot over z'n oren in het gokchineesschandaal zat) onbevoegd te verlaren net op dat recht van privacy ...quote:Kasjetsjkin valt de sportbonden aan
di 25/09/07 - Andrej Kasjetsjkin is niet van plan om zich zomaar neer te leggen bij een schorsing na zijn positieve dopingtest in augustus. De Kazak daagt de UCI nu voor de rechter wegens "schending van de privacy". Alweer een lange rechtsprocedure?
Donderdag werd de zaak van Kasjetsjkin ingeleid voor de rechtbank van Luik.
Het advocatenkantoor van Luc Misson (die de belangen van Marius Mitu verdedigt in de zaak-Ye en ook bekend is van de zaak-Bosman) verdedigt de belangen van de Kazak.
Kasjetsjkin leverde in augustus, tijdens zijn vakantie in Turkije, een positieve plas af. En net daar knelt het schoentje.
"De UCI stelt artsen aan die tijdens de vakantie van Kasjetsjkin bloedtesten uitvoeren."
"En dat is in strijd met de privacy-wetgeving", stelt Gregory Hermes, een van de advocaten van Kasjetsjkin.
"Wij klagen ook de disciplinaire regels van de sportbonden in het algemeen aan. Zij vaardigen die regels zelf uit, zonder enige wettelijke basis. Dat kan niet."
Net als Salbutamolquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:07 schreef Ericr het volgende:
Misschien ook omdat het middel niet veel sterker is dan paracetemol.
wel knap van Bettini om bij zijn standpunt te blijven. Dat Charter slaat natuurlijk ook nergens opquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Sommigen snappen het nog altijd niet"
di 25/09/07 - UCI-voorzitter Pat McQuaid is kwaad op Paolo Bettini. De wereldkampioen heeft immers het UCI-charter nog niet ondertekend. "Dit zit me hoog", zei McQuaid.
Voor de Tour vroeg de UCI alle renners en managers om het antidopingcharter te tekenen.
Bettini, die niet deelnam aan de Tour, weigert nog altijd z'n krabbel te zetten.
"Eerlijk gezegd ben ik even boos op de Italiaanse bond als op Bettini", zei McQuaid (foto) in Stuttgart aan de pers.
"De Italiaanse bond eist immers niet van zijn renners dat ze het charter tekenen."
"Sommigen snappen het nog altijd niet, maar ik kan Bettini niet stoppen."
Dan zitten ze zelfs zonder problemen bij een zti-staking tegen doping voor het begin van een etappe.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:30 schreef Bartoli het volgende:
[..]
wel knap van Bettini om bij zijn standpunt te blijven. Dat Charter slaat natuurlijk ook nergens op. Als puntje bij paaltje komt zullen ze toch wel tekenen zie maar bij de Tour.
Nu wordt duidelijk waarom ie dat charter niet wil tekenen. Die is natuurlijk bang dat ze bij dat "jaarloon" ook zijn jaarinkomsten aan dopingverkoop gaan zien en hij die moet terugstorten ...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:30 schreef Ereinion het volgende:
Sinkewitz noemt hem dus als leverancier van testosteron. Volgend jaar misschien een peloton zonder Bettini, Di Luca en Valverde? Boogerd moet er nog een jaartje aan vast plakken
Sinkewitz gaat zich nu net als Jaksche onpopulair maken voor strafvermindering. Ze zijn nu beide kroongetuigen in de strijd tegen doping. Jaksche heeft al 1 jaar schorsing gekregen ipv 2 jaar.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:30 schreef Ereinion het volgende:
Sinkewitz noemt hem dus als leverancier van testosteron. Volgend jaar misschien een peloton zonder Bettini, Di Luca en Valverde? Boogerd moet er nog een jaartje aan vast plakken
Misschien reageert een groot deel van het peloton wel net opgelucht dat ze er met hun bekentenissen de grote dopingkanonnen uitgehaald hebben ? Want je mag toch niet vergeten ,degenen die ze eraan praten rijden bij hun terugkeer eigenlijk niet meer in dat peloton mee hé ...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:42 schreef Grobbel het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de rest van het peloton reageert zo gauw Jaksche weer ineens deel ervan uit maakt... Hij heeft zich toch niet zo heel populair gemaakt in het wielerwereldje.
En Di Luca, het CONI zat toch ook samen vandaag ?quote:Op woensdag 26 september 2007 17:57 schreef maartenducrot het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Valverde? Zou daar vandaag geen uitspraak over komen?
CONI is morgenquote:Op woensdag 26 september 2007 17:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En Di Luca, het CONI zat toch ook samen vandaag ?
Hij is inderdaad van al die dopingzondaars de slimste geweestquote:Op woensdag 26 september 2007 17:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu wordt duidelijk waarom ie dat charter niet wil tekenen. Die is natuurlijk bang dat ze bij dat "jaarloon" ook zijn jaarinkomsten aan dopingverkoop gaan zien en hij die moet terugstorten ...![]()
sportwereld.bequote:Valverde mag starten op WK
Het Arbitraal Sporttribunaal (TAS) heeft de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde woensdag de toelating gegeven om zondag aan de start te komen van het WK wielrennen in het Duitse Stuttgart. Dat maakte Pat McQuaid, de voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI woensdag bekend.
Valverde kreeg van de UCI in eerste instantie startverbod omwille van zijn mogelijke betrokkenheid in de Puerto-dopingaffaire. De Spaanse Wielerfederatie (RFEC) ging niet akkoord en trok naar het TAS, dat woensdag de knoop doorhakte.
De UCI was van mening dat de renner van Caisse d'Epargne betrokken is in de dopingaffaire rond de Spaanse dokter Fuentes. In de dossiers zou er een duidelijke verwijzing zijn naar de Spaanse renner. Zo zou de codenaam Piti, de naam van de hond van Valverde, naar de Spanjaard verwijzen.
De 27-jarige Valverde werd al twee keer tweede op een WK wielrennen. Vorig jaar eindigde hij in het Oostenrijkse Salzburg nog derde.
Euhhhhh, daar gaat dit net om. De UCI wil dat de zaak Valverde onderzocht wordt, maar de spaanse bond weigert dat.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:06 schreef Cootz het volgende:
Niet dat ik denk dat Valverde echt onschuldig is, maar laat ze eerst maar eens die zaak fatsoenlijk gaan uitzoeken in plaats van blind rond te maaien en alles en iedereen een startverbod op te leggen.
Zabel en Valverde dus gewoon naar het WK. Voor Di Luca en Bettini ziet het er minder rooskleurig uit.
Oke, geen startverbod dan, maar wel een duidelijk via de pers laten weten dat renners als Valverde, Zabel, Bettini en Di Luca eigenlijk ongewenst aan de start verschijnen. Dat soort stemmingmakerij bedoel ik, of het nu van de UCI zelf of vanuit Stuttgart komt. Dan ben ik blij dat er eindelijk een instantie is die er een stokje voor steekt en duidelijk maakt dat je met vage verdenkingen geen renners van deelname kan uitsluiten.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Euhhhhh, daar gaat dit net om. De UCI wil dat de zaak Valverde onderzocht wordt, maar de spaanse bond weigert dat.
Valverde is de enige waar de UCI een startverbod voor had aangevraagd, dus wie je met 'alles en iedereen' bedoelt?
Vage verdenkingen? Er staan in het 6000 pagina's tellende rapport van de Guardia Civil sterke aanwijzingen dat de met epo verrijkte bloedzakken met de code Valv. Piti aan Valverde toebehoren, maar de spaanse bond weigerd dat te onderzoeken, en neem zijn renner in bescherming. Dat heeft niks met vage verdenkingen te maken.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:55 schreef Cootz het volgende:
[..]
Oke, geen startverbod dan, maar wel een duidelijk via de pers laten weten dat renners als Valverde, Zabel, Bettini en Di Luca eigenlijk ongewenst aan de start verschijnen. Dat soort stemmingmakerij bedoel ik, of het nu van de UCI zelf of vanuit Stuttgart komt. Dan ben ik blij dat er eindelijk een instantie is die er een stokje voor steekt en duidelijk maakt dat je met vage verdenkingen geen renners van deelname kan uitsluiten.
Maar goed, op het niet tekenen van het charter door Bettini kunnen ze geen sancties opleggen. Nu is wel de vraag in hoeverre de uitspraken van Sinkewitz genoeg 'bewijs' zouden zijn om een startverbod te rechtvaardigen.
quote:HET OM VRAAGT GELDBOETE VOOR MUSEEUW
Voor de correctionele rechtbank van
Kortrijk is vandaag eindelijk de zaak
tegen veearts José Landuyt en een
tiental renners van start gegaan.
Het openbaar ministerie vraagt een
effectieve geldboete voor o.a. Johan
Museeuw, Jo Planckaert, Chris Peers en
Mario De Clercq. Ze staan terecht voor
dopingbezit. De aanklager noemt hen
immoreel. Hij vraagt ook celstraffen
voor Landuyt en verzorger Verseele.
Het proces was al enkele keren uitge-
steld, maar is nu dus van start gegaan.
Het onderzoek duurde vier jaar. Spil-
figuur in de zaak is veearts Landuyt.
"LANDUYT IS AL VRESELIJK GESTRAFT"
Tegen José Landuyt wordt twee jaar cel
geëist, waarvan de helft met uitstel.
"Is hij dan nog niet genoeg gestraft?",
vraagt advocaat Jef Vermassen zich af.
"Landuyt moet een gezin onderhouden,
maar heeft al vier jaar geen inkomen
meer. Volgens mij is hij al vreselijk
zwaar gestraft. Landuyt is de publieke
schandpaal. Iedereen kent hem, maar
niet met de naam en faam die hij ver-
dient", aldus advocaat Jef Vermassen.
Tegen verzorger Herman Verseele wordt
18 maanden cel geëist, waarvan ook de
helft met uitstel. Zelf was Verseele
donderdag niet aanwezig op de zitting.
ZWANGERSCHAPSHORMOON IN CHOCOLADEPOEDER
Van de beschuldigde renners daagden
alleen Jo Planckaert en Olivier Penney
op. "Dit doet raar, maar ik geef pas
later commentaar", zegt Planckaert.
Bij Planckaert werden destijds in een
doos chocoladepoeder meerdere spuiten
met zwangerschapshormoon aangetroffen.
"Voor mijn toenmalige vriendin", klonk
de uitleg van Planckaert. Een schriftje
van Mario De Clercq zou dan weer ge-
diend hebben als basis voor een roman.
De rechtbank hecht weinig geloof aan
die verklaringen. De enige ex-prof die
al bekende "fouten gemaakt te hebben",
is Johan Museeuw, in januari dit jaar.
Rebellin wereldkampioen.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Ereinion het volgende:
Valverde die wereldkampioen wordt, is er een groter nachtmerrie scenario denkbaar?
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Rebellin wereldkampioen.
quote:On reports that Hitler had deliberately avoided acknowledging his victories, and had refused to shake his hand, Owens recountedWhen I passed the Chancellor he arose, waved his hand at me, and I waved back at him. I think the writers showed bad taste in criticizing the man of the hour in Germany. ”
he also stated.Hitler didn't snub me - it was [FDR] who snubbed me. The president didn't even send me a telegram.
Het heeft al niks meer met die verklaring te maken hé, maar vooral met het boekje dat Sinkewitz open deed ...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef ThinkTank het volgende:
http://news.yahoo.com/s/a(...)rdoping_070927115520
Nu gaan de Duitse organisatoren van het WK naar de rechter om Bettini een startverbod op te leggen, ook al geeft de UCI toe dat de verklaring die ze hem willen dwingen te tekenen niet rechtsgeldig is (bron oa het NOS journaal). Je kan ook overdrijven, dit is een echte hetze aan het worden tegen het wielrennen. De Duitsers die Roomser dan de Paus willen zijn wat doping betreft? Het begint meer en meer op een propagandaslag te lijken.
Dat ze dan gewoon weigeren hem na afloop een de hand te schudden, ze lijken haast fanatieker dan een bepaald persoon in 1936.![]()
Ongepaste vergelijking? Misschien wel:
[..]
![]()
Menchov reed ook geen geweldige tour maar hij stond er in de Vuelta, datzelfde kan Valverde zo ook natuurlijk, echter ik denk dat hij meer als ondersteuning voor Freire mee zal gaan en mocht Freire niet mee kunnen tot het einde dan mag Valverde of zelfs Bettini van mij winnen. Zal ze leren die Duitsers, waarom wilden ze dat WK in de eerste plaats eigenlijk.. nu breken ze het eigenhandig af (en laten Zabel wel rijden)..quote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef Gitanki het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zie Valv. overigens geen kampioen worden gezien z'n vorm dit hele seizoen.
Of hij heeft laatst een nieuwe hond aangeschaft, maar dat heeft het hele peloton![]()
Nou, "gezien z'n vorm" Murcia gewonnen, 3de in Criterium International , 5de in Baskenland, 6de in de Amstel, 2de in Waalse Pijl , 2de in Luik , 2de op het Spaans kampioenschap, 6de in de Tour en toch 2de en 3de in een bergrit aankomst boven, 2de in Burgos , ...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef Gitanki het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zie Valv. overigens geen kampioen worden gezien z'n vorm dit hele seizoen.
Of hij heeft laatst een nieuwe hond aangeschaft, maar dat heeft het hele peloton![]()
Helemaal vergeten inderdaad met m'n Valverde gezaagquote:Op donderdag 27 september 2007 20:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nou, "gezien z'n vorm" Murcia gewonnen, 3de in Criterium International , 5de in Baskenland, 6de in de Amstel, 2de in Waalse Pijl , 2de in Luik , 2de op het Spaans kampioenschap, 6de in de Tour en toch 2de en 3de in een bergrit aankomst boven, 2de in Burgos , ...
Als de oude UCI ranking nog zou bestaan ( http://www.cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp?current=1 ) dan stond ie nu mooi 2de ...
Als de Ronde van Murcia en Ronde van Valencia je grootste overwinningen zijn, mag je gerust van een net-niet seizoen voor Valverde spreken.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:42 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Helemaal vergeten inderdaad met m'n Valverde gezaag.
Maar toch heb ik het idee dat hij de vorige twee seizoenen sterker was en nu vooral constant, maar niet de top.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |