quote:Op zondag 23 september 2007 21:20 schreef Cootz het volgende:
Weet iemand per welke datum Landis nu geschorst is? Ik hoop voor hem dat het vanaf nu is... dat zal 'm leren om zo achterlijk lang over domme dingen te procederen.
quote:Melo voor twee maanden geschorst
**Marcelo Melo is door de ITF voor twee
maanden geschorst wegens het overtreden
van de dopingreglementen.De 24-jarige
Braziliaan werd op 10 juni tijdens het
toernooi van Queen's positief bevonden
op het verboden middel Isomethepten.
Melo kwam er met een lage straf vanaf
omdat hij het middel niet bewust zou
hebben genomen.Zijn schorsing gaat met
terugwerkende kracht in op 10 september
en loopt tot en met 9 november.
Dat Luc Misson zich ermee gaat bemoeien verontrust mij toch al. Die slaagde erin om de voetbalbond in de omkoopzaak van Mitu (die tot over z'n oren in het gokchineesschandaal zat) onbevoegd te verlaren net op dat recht van privacy ...quote:Kasjetsjkin valt de sportbonden aan
di 25/09/07 - Andrej Kasjetsjkin is niet van plan om zich zomaar neer te leggen bij een schorsing na zijn positieve dopingtest in augustus. De Kazak daagt de UCI nu voor de rechter wegens "schending van de privacy". Alweer een lange rechtsprocedure?
Donderdag werd de zaak van Kasjetsjkin ingeleid voor de rechtbank van Luik.
Het advocatenkantoor van Luc Misson (die de belangen van Marius Mitu verdedigt in de zaak-Ye en ook bekend is van de zaak-Bosman) verdedigt de belangen van de Kazak.
Kasjetsjkin leverde in augustus, tijdens zijn vakantie in Turkije, een positieve plas af. En net daar knelt het schoentje.
"De UCI stelt artsen aan die tijdens de vakantie van Kasjetsjkin bloedtesten uitvoeren."
"En dat is in strijd met de privacy-wetgeving", stelt Gregory Hermes, een van de advocaten van Kasjetsjkin.
"Wij klagen ook de disciplinaire regels van de sportbonden in het algemeen aan. Zij vaardigen die regels zelf uit, zonder enige wettelijke basis. Dat kan niet."
Net als Salbutamolquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:07 schreef Ericr het volgende:
Misschien ook omdat het middel niet veel sterker is dan paracetemol.
wel knap van Bettini om bij zijn standpunt te blijven. Dat Charter slaat natuurlijk ook nergens opquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Sommigen snappen het nog altijd niet"
di 25/09/07 - UCI-voorzitter Pat McQuaid is kwaad op Paolo Bettini. De wereldkampioen heeft immers het UCI-charter nog niet ondertekend. "Dit zit me hoog", zei McQuaid.
Voor de Tour vroeg de UCI alle renners en managers om het antidopingcharter te tekenen.
Bettini, die niet deelnam aan de Tour, weigert nog altijd z'n krabbel te zetten.
"Eerlijk gezegd ben ik even boos op de Italiaanse bond als op Bettini", zei McQuaid (foto) in Stuttgart aan de pers.
"De Italiaanse bond eist immers niet van zijn renners dat ze het charter tekenen."
"Sommigen snappen het nog altijd niet, maar ik kan Bettini niet stoppen."
Dan zitten ze zelfs zonder problemen bij een zti-staking tegen doping voor het begin van een etappe.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:30 schreef Bartoli het volgende:
[..]
wel knap van Bettini om bij zijn standpunt te blijven. Dat Charter slaat natuurlijk ook nergens op. Als puntje bij paaltje komt zullen ze toch wel tekenen zie maar bij de Tour.
Nu wordt duidelijk waarom ie dat charter niet wil tekenen. Die is natuurlijk bang dat ze bij dat "jaarloon" ook zijn jaarinkomsten aan dopingverkoop gaan zien en hij die moet terugstorten ...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:30 schreef Ereinion het volgende:
Sinkewitz noemt hem dus als leverancier van testosteron. Volgend jaar misschien een peloton zonder Bettini, Di Luca en Valverde? Boogerd moet er nog een jaartje aan vast plakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |