Ja, maar het is in het deens, dus niet echt nuttigquote:Op donderdag 8 november 2007 13:24 schreef Veerboot het volgende:
Wordt de persconferentie ergens live uitgezonden?
Een Photoshop van hem in Mexico met een krant in de hand van de betreffende dag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:58 schreef Ereinion het volgende:
Benieuwd met welk verhaal hij nu weer komt![]()
quote:Rasmussen: "Ik was niet in Mexico"
Datum: 8-nov-2007 14:31
Michael Rasmussen heeft op een persconferentie in Denemarken bekendgemaakt dat hij heeft gelogen over zijn whereabouts in juni. De Deense wielrenner zei dat hij de UCI heeft voorgelogen door te beweren dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië was. Rasmussen gaf aan dat Rabobank daar al voor de Tour de France van op de hoogte van was.
Rasmussen werd tijdens de Tour door Rabo uit de koers genomen. Hij droeg destijds de gele trui. Volgens Rabo had hij tegen de ploeg gelogen over zijn verblijfplaats. Rasmussen zegt nu dat de ploegleiding altijd wist van zijn valse 'whereabouts'.
Rasmussen toonde op de persconferentie ook een document met daarop zijn bloedwaarden in de afgelopen jaren. Hij gaf aan dat daar geen abnormale waarden op stonden. Ook benadrukte hij dat hij nooit positief was getest bij een dopingcontrole.
De Rabobank presenteert maandag een rapport over de gang van zaken rond Rasmussen.
quote:Michael Rasmussen: "Ja, ik heb gelogen"
do 08/11/07 - De Deense wielrenner Michael Rasmussen heeft toegegeven dat hij heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. Hij deed dit om echtelijke redenen.
(dadelijk meer)
lol, en Rasmussen niet zeker?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:02 schreef DarkShine het volgende:
Rasmussen, wat doe je
de Rooy zat helemaal fout!
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
Dat ligt er natuurlijk aan sinds wanneer de Rabobank achter zijn werkelijke whereabouts kwam. Ik denk dat dat wel later was, dan Rasmussen nu suggereert. Anders sloeg die paniekreactie van Theo de Rooij natuurlijk nergens op om hem opeens uit de Tour te zetten. Of het is zo dat maar de helft van de Rabobank wist, waar hij uithing, wat wel bijzonder matig zou zijn in zo'n professionele wielerploeg.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:57 schreef Bruce117 het volgende:
Rasmussen zat dus fout, maar de Rabobank nog veel meer.
quote:Onder voorbehoud natuurlijk dat de lezing van Rasmussen de waarheid is.
En dan nog blijft hij fout zitten. A zeggen tegen de UCI, maar B tegen de Rabobank. Dat spoort niet en zou ook gewoon een reden zijn om zo'n coureur uit de ploeg te zetten.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het heeft wel een vies bijsmaakje, alsof Rasmussen wist dat het maandag toch allemaal over zou zijn. Op deze manier en door deze uitlatingen kan hij nog wat mensen van Rabo in zijn val meesleuren. Al kan je weinig medelijden met hen hebben, mocht blijken dat Rasmussen daarover wel de waarheid spreekt.
ik zou het nog geloven ookquote:Op donderdag 8 november 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, stel je dat voor. "Toen ik zei dat ik had gelogen, was ik eigenlijk aan het liegen en dat is de waarheid!"
Dus zit de Rooy niet fout?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, en Rasmussen niet zeker?
Als het zo is, dan had de Rabobank 'm helemaal niet moeten laten starten, maar de hoofdschuldige is natuurlijk Rasmussen zelf.
Als zijn verhaal klopt, dan had hij niet eens mee mogen doen.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, Rasmussen werd dan blijkbaar terecht uit de Tour gezet, De Rooy is dan blijkbaar terecht opgestapt, maar dat is niet zo relevant, dat is allemaal al gebeurd. Hoe gaat de Rabobank als sponsor daar op reageren, dat lijkt me nu toch het belangrijkste.
Omdat ze dachten dat het niet naar buiten zou komen, of omdat ze niet wisten wat op de where abouts stond (wat je zelf al aangeeft). Dat laatste zou getuigen van een dramatische interne organisatie, het eerst dat Rabo niet zo braaf is als sommigen misschien wel denken..quote:Hij zegt dat Rabobank ervan op de hoogte was dat hij niet in Mexico was, waarom zouden ze dat goedkeuren?
Ze hebben ontslagen vanwege de druk van media, ASO en UCI. Nothing more, nothing less.quote:Of wist Rabobank niet wat hij op zijn whereabouts formulier had ingevuld? En als ze wel wisten dat hij gelogen had over zijn verblijfplaats, waarom hem dan daarvoor ontslaan tijdens de Tour?
De Deense bond heeft die waarschuwing(en) gewoon gemeld aan de UCI, maar die hebben er niets mee gedaan. Als... als... als...quote:Op donderdag 8 november 2007 16:29 schreef rubbereend het volgende:
MAargoed als de Deense bond dus eerder die waarschuwing publiek hadden gemaakt ipv tijdens de tour hadden ze hem nooit laten startendus als de procedure was gevolgd had dit sowieso nooit gebeeurd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |