moah, dan doet Vino voor mij ook nog wel mee, daar zegt zelfs de minister van sport van kazakstan dat hij vino gelooft. Terwijl vinokourov meerdere malen positief getest werd!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:51 schreef Falco het volgende:
Tourwinnaar in het volhouden van leugens?
Dat is eigenlijk elke Tourwinnaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:51 schreef Falco het volgende:
Tourwinnaar in het volhouden van leugens?
bah, dit zit nog te vers in het geheugenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Lann555 het volgende:
Rasmussen vs Contador op de Perysourde
Deze moet toch ook echt even gepost worden. Prachtig met dat Spaanse commentaar erbij. En je kunt niet ontkennen dat die Rasmussen echt gewoon wel groot sporthart heeft. Hij ging nog liever dood dan Contador te laten rijden daar
yep, voor mij ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor mij de enige echte tourwinnaar van 2007.
Same here.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor mij niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat slaat nergens op. Hij wist minuten te sprokkelen doordat anderen hem onderschatten, met name op het gebied van tijdrijden. Rasmussen wist van deze onderschattig gebruik te maken en zette de Tour naar zijn hand. Als jij gebruik kan maken van fouten van je tegenstander om te winnen, win je verdiend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:51 schreef flyck het volgende:
als hij het verdiend had gewonnen moet hij dat volgend jaar opnieuw kunnen. En daar geloof ik niet in.
haha, dat is nu toch echt wel dikke zever, hé.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:51 schreef flyck het volgende:
als hij het verdiend had gewonnen moet hij dat volgend jaar opnieuw kunnen. En daar geloof ik niet in.
Hoe... Kan... Dit?quote:Michael Rasmussen zal morgen aan de start verschijnen van de ProTour-koers Clasica San Sebastián. Opmerkelijk genoeg zal de Deens namens Rabobank de koers vertegenwoordigen.
Zie ook Rasmussen aan start in San Sebastián
Er staat onder, een administratieve fout?quote:
quote:Vogelzang bekijkt zaak Rasmussen
**Peter Vogelzang gaat op verzoek van
de Rabobank een onderzoek leiden naar
de crisis rond Michael Rasmussen in de
Tour de France.De Deen werd door zijn
ploeg uit de Ronde gehaald terwijl hij
de gele trui om de schouders had.
Vogelzang (62),onder meer oud-korpschef
van de Regiopolitie Utrecht en chef de
mission bij de Spelen van Athene,moet
in kaart brengen hoe de gebeurtenissen
zich hebben ontwikkeld en welke interne
en externe factoren hebben meegespeeld.
Het functioneren van de directie en de
ploegleiding wordt nader bekeken en ook
de wijze waarop de renners zich aan het
medisch beleid houden.Het onderzoek zal
medio oktober zijn afgerond.
Veelbelovende naam, voor een wielrennerquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:03 schreef MashDIX het volgende:
Volgens Cyclingstartlists.com start William Walker in plaats van Michael Rasmussen..
En dan was zn voornaam eigenlijk ook nog Johnyquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veelbelovende naam, voor een wielrenner
En zijn broer heet toch Nordic?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:43 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
En dan was zn voornaam eigenlijk ook nog Johny![]()
Idd en hij is zo gevordert dat hij het nu zonder stokken kanquote:
Weet niet of het in het vorige topic al gepost was, maar dan hier in ieder geval ook.quote:Contador snapt vertrek Rasmussen niet
Kersvers winaar van de Ronde van de Frankrijk heeft voor het eerst commentaar gegeven op het gedwongen vertrek van Michael Rasmussen. Dat deed hij op de website van een Spaanse radiozender.
"Ik weet niet of de beschuldigingen gegrond zijn, maar ik weet wel dat het niet mogelijk is dat men voorbij de helft van de wedstrijd zegt dat je niet meer mag deelnemen, terwijl er bij het begin geen enkel probleem was," aldus Contador.
Contador: "De beslissing had moeten genomen worden voor het begin van de Tour. Ik had liever op een andere manier gewonnen."
Ik vind dat de Rabobank integer bezig is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:08 schreef Arcee het volgende:
dan is pereiro ook de verdiende winnaar van vorig jaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:54 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Hij wist minuten te sprokkelen doordat anderen hem onderschatten, met name op het gebied van tijdrijden. Rasmussen wist van deze onderschattig gebruik te maken en zette de Tour naar zijn hand. Als jij gebruik kan maken van fouten van je tegenstander om te winnen, win je verdiend.
quote:De Rooij opgestapt bij Raboploeg
**Theo de Rooij is teruggetreden als
algemeen directeur van de Raboploeg.Na
de affaire rond Michael Rasmussen in de
Tour wil hij "de tijd en de rust nemen
om zich te beraden op zijn toekomst",zo
stelt de ploeg in een persbericht.
Na een actieve wielercarrière van elf
jaar werd De Rooij ploegleider,eerst
bij Peter Post,daarna bij Jan Raas.In
2003 volgde hij Raas op als manager van
de Raboploeg.Een jaar later werd hij
benoemd tot algemeen directeur.
Mede onder verantwoordelijkheid van De
Rooij oogstte Rabo in twaalf jaar tijd
zes wereldtitels,81 nationale titels,
tien WB-zeges en 27 etappezeges in de
drie grote ronden.
Dat is een mooier palmares dan Rasmussen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:27 schreef Arcee het volgende:
Als hij er lichamelijk niet slechter van wordt en gewoon blijft winnen, who cares?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Rasmussen is een held, maar zijn gewichtsobsessie begint een beetje uit de hand te lopen, hij lijkt wel een anorexiapatient.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:12 schreef DarkShine het volgende:
Ik vond etappe 16 beter
http://nl.youtube.com/watch?v=kZLgRbiKQIY&mode=related&search=
Flauwekul, hij was alleen wat naief.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
beste nieuws van vandaag dat die de Rooij opfokt. Tis een beste kerel als wielrenner, maar als algemeen directeur faalde hij verschrikkelijk!
Neemt niet weg dat het een schitterende etappe was.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:19 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
![]()
Maar des de groter de schok van diezelfde avond![]()
Kan hij mooi zijn favoriete trainingsoufit weer uit de kast halen, als een echte 'man in black'quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Rasmussen rijdt weer... Schijnbaar ergens in Denemarken. Maar hij kan toch niet zomaar in zijn eentje aan een wedstrijd mee gaan doen of zal het gewoon maar een klein criterium zijn?
En in welk shirt zal die rijden?
neutraal shirt of shirt van een privé sponsorquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Rasmussen rijdt weer... Schijnbaar ergens in Denemarken. Maar hij kan toch niet zomaar in zijn eentje aan een wedstrijd mee gaan doen of zal het gewoon maar een klein criterium zijn?
En in welk shirt zal die rijden?
zwart shirt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
neutraal shirt of shirt van een privé sponsor
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:39 schreef Ericr het volgende:
Ach de Tour de Charlottenlund is toch ook een mooie prijs op je palmares, bijna net zo mooi als een Tourzege.
ach ja. sommigen kruizigen rasmussen. en de rooy komt weg met 'naief'. Rasmussen is zeker schuldig en de rooy zeker niet. vragen stellen bij het kruizigen van rasmussen ziet men als het opnemen voor rasmussen.quote:Wanneer is de kielhaling van de Rooij eigenlijk? De zege weggeven aan de beste preperateurploeg (in de Tour) van de laatste 9 jaar![]()
omdat virenque dit ook kon. tdf winnen kon virenque niet en dan komt er immense druk op de anderen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:29 schreef Ericr het volgende:
Altijd handig die mosterd na de maaltijd berichten. Waarom hoorden we dit niet toen Rasmussen nog gewoon een kip was die alleen streed voor een trui die bijna niemand wil hebben?
Uiteraard een klein leugentje om bestwil, maar toch bespeur ik een patroonquote:He had been scheduled to take part in the Giro della Provincia di Lucca but he was sent home by DS Johnny Weltz after an internal blood test showed irregularities. Back then, Rasmussen told Danish news agency Ritzau that his withdrawal was due to stomach troubles and a fever.
<Rasmussen-modus>quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bjarne Riis, Bo Hamburger, Claus Michael Moller, Rasmussen, ... kan iemand zich wel een Deense toprenner met een clean imago voor de geest halen ?
quote:Rasmussen als held onthaaldDoor LÉON DE KORT
ROTTERDAM/CHARLOTTENLUND - In een voorstadje van Kopenhagen reed Michael Rasmussen gisteravond zijn eerste kilometers weer, sinds hij als geletruidrager door Theo de Rooij uit de Tour de France werd gehaald en door Rabobank werd ontslagen. Het publiek begroette hem als een verloren zoon.
Was het provocerend bedoeld of vond hij het gewoon een mooi wielershirt? In een smetteloos geel tricot, zonder sponsornamen, vierde Michael Rasmussen gisteravond zijn comeback op de fiets. En de menigte - zo’n 20.000 man sterk - die speciaal voor hem op de Tour de Charlottenlund was afgekomen, kon het wel waarderen. Want voor de meesten, zo bleek uit de talloze aanmoedigingen en steunbetuigingen, had ‘Chicken’ gewoon de echte gele trui naar Parijs moeten brengen.
,,Natuurlijk had Michael de Tour moeten uitrijden, met het geel om de schouders,’’ vond ook Bo Hamburger, de voormalige wielerprof die als gisteravond in de buitenwijk van Kopenhagen als speaker optrad. ,,Helaas worden de regels in de wielersport niet altijd even consequent toegepast. Als er reglementen zijn, moeten die voor iedereen hetzelfde zijn.’’
Hamburger zei dat niet zomaar. In april 2001 kreeg hij daags na de Waalse Pijl bezoek van een dopingcontroleur. In de urine die hij moest afstaan, werden naderhand sporen van het bloeddopingmiddel Epo aangetroffen. Ook de contra-expertise gaf een positief resultaat, maar Hamburger vocht de uitslag met succes aan. In augustus volgde vrijspraak, omdat er procedurefouten waren gemaakt. De Deense bond wilde echter niets meer met hem te maken hebben en nodigde hem niet meer uit voor wereldkampioenschappen of Olympische Spelen.
Hetzelfde overkwam Rasmussen vorige maand. Geconfronteerd met het missen van onverwachte controles en het onvolledig informeren van de autoriteiten over zijn verblijfplaatsen in de stille perioden, besloot de Deense wielerbond (DCU) Rasmussen voortaan te weren van de grote toernooien. Die maatregel lekte uit tijdens de Ronde van Frankrijk, waarna er zich een heksenjacht ontspon. Op woensdagavond 25 juli leidde die tot de val van Rasmussen, op dat moment leider in de rangschikking van de Tour.
Enigszins beïnvloed door dit schandaal kwam John Zangenberg vorige week op het idee Rasmussen naar Charlottenlund te halen. Hij is de voorzitter van het organisatiecomité, maar bovendien de schoonvader van Hamburger. De kleine Deen, jarenlang een gewaardeerde kracht in de teams van TVM: ,,John vertelde me dat hij meer sponsorgeld dan andere jaren had opgehaald. Hij vroeg of Rasmussen een haalbare kaart zou zijn. Ik heb Michael toen gebeld. We waren er snel uit,’’ aldus Hamburger, die in 1998 zelf een dag in het Tour-geel gehuld was.
Tegen een vergoeding van een kleine 30.000 euro peddelde Rasmussen veertig rondjes van twee kilometer mee door het centrum van Charlottenlund. Hij arriveerde erg laat, onthield zich tot vlak voor de start van elk commentaar, maar praatte wel kort met spreekstalmeester Hamburger, alvorens hij zich onder zijn collega’s begaf. Heel veel bekenden trof hij overigens niet: met Nicki Sörensen, Matti Breschel (beiden CSC) waren alle profs wel genoemd. De rest van het peloton bestond uit amateurs. .
‘Hoe is het om even terug te zijn in je geboorteland?’, werd hem gevraagd door Hamburger. ,,Oh, ik ben hier goed word ontvangen.’’
‘En wat denk je van je kansen vanavond in de race?’, wilde Hamburger ook weten. ,,Ik hoop dat de meesten nog vermoeid zijn van de Ronde van Denemarken. Dan kan ik het tempo wellicht wel bijhouden. Want om heel eerlijk te zijn heb ik de afgelopen dagen meer aan de telefoon gezeten dan in het zadel,’’ antwoordde Rasmussen gevat. Het publiek reageerde met een staande ovatie, en deed dat opnieuw toen ‘Chicken’ direct na afloop (nee, niet gewonnen) in een auto stapte en verdween. ’n Beetje zoals in de Tour...
bij ons in de krant stond ook een foto waarbij een renner van CSC vreemd opkeek toen hij hem zagquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij had wel een leuke outfit aan. Mooie, egale gele trui.
Dus toch zo'n gele trui...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:05 schreef Bartoli het volgende:
het gaat niet om deze foto, als is deze ook wel geinig:
http://www.telesport.nl/t(...)ussen_jpg_76653d.jpg
quote:Rasmussen in Ronde van Pijnacker
PIJNACKER - Michael Rasmussen rijdt op 18 augustus de Ronde van Pijnacker. De organisatie van het profcriterium heeft de ontslagen Rabo-renner voor ongeveer 15.000 euro naar Nederland gehaald. Dat bevestigde voorzitter Maarten Welling van het criterium zaterdag.
Rasmussen in Denemarken in het geel. FOTO EPA
Geletruidrager Rasmussen werd tijdens de Ronde van Frankrijk ontslagen omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats tijdens trainingen. Welling zocht contact met de Deen nadat hij zijn rentree maakte in de Ronde van Charlottenlund in Denemarken.
De organisatie had geen schroom om de wielrenner te vragen. ,,Hij is toch slachtoffer geworden van de situatie. Hij is niet op doping betrapt, de reden voor zijn ontslag is nog steeds heel onduidelijk. We vonden het toch sneu voor hem'', aldus Welling. De voorzitter heeft nog wel even bij de plaatselijke Rabobank, tevens sponsor van de ronde, gevraagd of zij er problemen mee hadden. Dat bleek niet het geval.
Behalve Rasmussen heeft de organisatie onder anderen Bram de Groot, Stef Clement en baanwielrenners Robert Slippens en Danny Stam gecontracteerd.
(ANP)
quote:`Rasmussen in Pyreneeën in juni`
Maandag 27 Augustus om 07:22 | Gepost door Matthijs Bijlsma Bron: Cyclingnews.com
De geruchtenstroom over Michael Rasmussen gaat maar door. Nu schrijft een Deense krant dat de ex-Raborenner eind juni in de Pyreneeën had moeten zijn, terwijl hij dat werkelijk in Denemarken was.
Volgens Berlingske Tidende had De Deen op 26 juni een fax gestuurd naar de UCI om te zeggen dat hij de drie dagen daarna in de Franse Pyreneeën zou verblijven om zich voor te bereiden op de dertiende en veertiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Hij had niet duidelijk aangegeven waar hij verbleef.
Volgens het Deense blad zou Rasmussen op de desbetreffende dagen echter niet in Frankrijk geweest zijn, maar zich in Denemarken hebben voorbereid op het nationaal kampioenschap.
Gaat lekker met die Rasmussenquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:52 schreef Cootz het volgende:
Zullen we in dit topic verderpraten over Rasmussen, en niet in het doping-topic, het transfers-topic of het pijnacker-topic?
[..]
quote:UCI voert eigen onderzoek naar Rasmussen
HLN sprak met Anne Gripper - hoofd antidoping UCI
LAUSANNE - De Internationale Wielerunie UCI is een eigen onderzoek gestart naar Michaël Rasmussen. De Deen werd door zijn Rabobankploeg uit de Tour gezet toen bleek dat hij gelogen had over waar hij in juni verbleef. daarover had hij ook de UCI onjuist én veel te laat geïnformeerd. "We zoeken nu uit welke dopingregels hij exact heeft overtreden." zegt Anne Gripper, de antidopingcoördinator van de UCI. Een schorsing hangt Rasmussen boven het hoofd. De kans dat hij snel weer coureur is, is klein.
"Op 29 juni heb ik Rasmussen een brief gestuurd, dat hij gefaald had met het tijdig verstrekken van precieze informatie over zijn verblijfplaats in juni. Dat maakte het voor ons onmogelijk om out-of-competitioncontroles te doen." zegt Anne Gripper. "Rasmussen liet ons weten dat hij 'soms in Mexico en soms in Italië' was. Rasmussen heeft mij ook gezegd dat hij in Mexico niet over een computer beschikte. Dat was niet echt een goed excuus. In mijn brief van 29 juni heb ik gezegd dat het niet acceptabel was. Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we."
"We zoeken nu alle informatie op basis waarvan we zullen bepalen of we disciplinaire actie ondernemen. Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet. Hij was nooit eerder gebruikt. En bij het UCI congres op 26 september wordt die regel allicht uit de reglementen geschrapt."
Gripper sprak inmiddels ook met Whitney Richards, de Amerikaanse MTB-er aan wie de Deen vroeg of hij voor hem een doos raceschoenen uit de VS naar Italië kon meebrengen. Er bleken 13 zakken met kunstbloed in te zitten. Gripper: "We hebben gepraat met Richards en er zijn andere getuigen die zijn verhaal kunnen bevestigen. We moeten het heel voorzichtig doen om te zorgen dat juridisch alles goed gaat. Ik denk wel dat er iets uitkomt. Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
Dan hadden ze ASO niet belachelijk kunnen maken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens blijkt hieruit toch dat de UCI zelf dé hoofdoorzaak van de malaise is. Als ze hun eigen reglement hadden gevolgd en toegepast had hij nooit in de Tour mogen starten ...
Je gelooft toch niet serieus dat ze Rasmussen hebben laten starten om de ASO belachelijk te maken? Dat lijkt me tamelijk vergezocht, ook omdat de wielersport in zijn algemeen ontzettend veel schade heeft opgelopen door deze zaak (dus de UCI ook), en dat ze nog nooit eerder iemand toegang tot een koers hebben ontzegd op basis van deze regel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan hadden ze ASO niet belachelijk kunnen maken.
Nu maken ze zichzelf ook wel belachelijk, maar veel meer in de marge, bij ASO was het in your face.
Wat een helden zijn het toch allemaal, het overkoepelend orgaan, de organisatoren, de renners, de ploegleiders, de managers, de dokters, de journalisten.
Vandaag stond in HLN dat Woestijnvis-directeur, ex-sportjournalist en notoir wielerfannaat Wouter Vandenhautte de afgelopen winter samen met enkele sponsors een bod heeft gedaan om het hele wielerboeltje over te nemen (UCI , ASO, andere grote organisatoren, ...) , maar dat is ook afgeknakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet serieus dat ze Rasmussen hebben laten starten om de ASO belachelijk te maken? Dat lijkt me tamelijk vergezocht, ook omdat de wielersport in zijn algemeen ontzettend veel schade heeft opgelopen door deze zaak (dus de UCI ook), en dat ze nog nooit eerder iemand toegang tot een koers hebben ontzegd op basis van deze regel.
Verder klopt het natuurlijk volledig dat alle verantwoordelijke instanties in het wielrenner volledig incompetent zijn. Laatst was er het bericht dat het bedrijf dat de rechten heeft voor de Formule 1 de ASO wou overnemen, wat zou het een zegen zijn als er een professionele organisatie zou zijn die een grote veger door de hele zwijnenstal zou halen.
Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Nou, voor mij blijft hij toch de winnaar van de Tour 2007."
"Dit is schandalig, hij is nooit betrapt."
"Dit zou niet gebeuren bij een Fransman."
"Allemaal de schuld van De Rooij."
Etcetera.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke informatie in dat stuk zou een mens dan op andere gedachten moeten brengen?
Het enige wat het hierboven staande stuk bewijst, is dat het een complete zooi en chaos is bij de afdeling doping van de UCI.
Anne Gripper, HOOFD van de afdeling DOPING:
a) Kent niet eens het dopingreglement. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet". Jemig, het is geen boekwerk van 1000 pagina's of zo. Stuk onbenul.
b) heeft geen flauw idee wat haar afdeling doet, anders had ze wel geweten dat al op 27 juli de UCI heeft gemeld dat die regel in het geval Rasmussen niet opgaat omdat hij wel degelijk out-of-competition is gecontroleerd (zie UCI: Rasmussen mocht wél starten) en ,,Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we." Ja, dat doet de afdeling dus al sinds eind juli. Tot zover zonder enig resultaat.
c) Lult maar een beetje in het rond en geeft blijk écht niets van het dopingreglement te weten.
- ..Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
Ja, de groeten. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat is een omgekeerde volgorde. Als er een vermoeden is over een overtreding, dan is dat altijd gelinkt aan een regel. Kan me niet voorstellen dat de UCI werkt via het principe: ,Hij zal wel regels hebben overtreden, we gaan er even wat bij zoeken. Gripper weet gewoon de regels niet en probeert er zo omheen te draaien.
- ,,Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
Héél de wereld weet sinds de Tour dat Rasmussen al twee 'recorded warnings' had en je bij een derde geschorst wordt. De enige die het niet weet is Anne Gripper, hoofd van de afdeling Doping van de UCI.
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Je vraagt je af wat Hein Verbrugghen met haar gedaan heeft dat ze ze dat postje cadeau moesten doen ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik neem geen woord meer serieus van deze totaal incompetente vrouw.![]()
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??quote:In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten.
Ook dat nog ja.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
Gripperquote:HLN
Dat is niet omdraaien. Hij heeft die regel overtreden. Zoveel is duidelijk. Maar hij werd niet toegepast. Dus hij mocht starten.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook belachelijk omdraaien van het hele verhaal. Die regel geeft de UCI het recht om een renner van deelname uit te sluiten. Maar als ze dat niet doen, dan is Rasmussen toch niet in overtreding als hij wel start??
HLN
quote:'Rasmussen zou Tour niet winnen'
AMSTERDAM - Ook als Michael Rasmussen niet door zijn ploeg uit de Tour de France was gehaald, had hij de ronde niet gewonnen. Volgens de GPD-bladen ontving de Deen drie dagen na de start van de Tour een derde officiële waarschuwing wegens het missen van dopingtesten en het niet opgeven van zijn verblijfplaatsen.
Daarmee was een schorsing en het verlies van een eventuele Tourzege al een feit. Directeur Theo de Rooij van de Raboploeg zou al veel eerder op de hoogte zijn geweest van waarschuwingen van de Internationale Wielerunie, de UCI.
dus had Theo niet hoeven opstappen?quote:
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus had Theo niet hoeven opstappen?
Was dus volgens dit bericht al een tijd mooi weer aan 't spelen dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
quote:
Dikke vette bullshit. Geef mij één logische verklaring waarom de Rabobank-ploeg deze informatie in vredesnaam heeft willen verzwijgen en ze dit niet gewoon hadden kunnen aanvoeren en nog steeds niet hebben aangevoerd als de reden om Rasmussen uit de Tour te mieteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hij was al veel eerder op de hoogte van de derde waarschuwing......
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Nu kunnen die lui in de belangstelling komen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Over wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:46 schreef Venga het volgende:
Kijken hoeveel Tour-volgers er hier op FOK opeens weer tevoorschijn komen en Rasmussen gaan verdedigen ('hij is toch nooit betrapt op doping', hoor ik ze al zeggen).
quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:06 schreef Bartoli het volgende:
hier 3 artikelen omtrent de zaak Rasmussen (De Limburger)
Artikel 1: Rasmussen has de Tour sowieso verloren
Artikel 2: Gripper "Veel meer in handen dan op leugen duidt
Artikel 3: De Rooij liet tijdbom te lang tikken
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef Bruce117 het volgende:
Wel vreemd dat veel meer mensen hem gezien hebben en dat dat nu pas naar buiten komt.
Ach, bij CSC of T-Mobile moeten ze helemaal hun mond houden...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Het Nieuwsblad van vandaag stond een heel interview met Gripper. Daarin kwam hetzelfde terug, ook nog dat veel meer mensen dan enkel Cassani hem hadden gezien en zelfs niet alleen in Italie, maar ook in Frankrijk.
Verder nog wat natrappen naar Rabo: Gripper stelde dat, onder dezelfde omstandigheden, Rasmussen nooit had mogen starten bij ploegen als T-Mobile of CSC.
Over die derde waarschuwing konden ze voor de Tour nog niet zeggen, omdat dat eigenlijk nog door één of ander comité moest worden uitgesproken, volgens Gripper was Rabo gewaarschuwd met een melding dat er héél waarschijnlijk nog iets zat aan te komen.
Die waarschuwingen waren wel bekend, alleen er zijn verkeerde aannames over gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, zoals het ook nogal vreemd is dat dat met die 3e waarschuwing nu ineens bekend wordt. Zijn moeder had die envelop nog op de keukentafel gevonden of zo?Hier klopt gewoon helemaal niks van
quote:Aanvankelijk ging Rabobank er van uit dat de Deen maar één waarschuwing had gekregen, omdat twee van de drie reprimandes niet van de UCI, maar van het Deense anti-dopingbureau ADD afkomstig waren. Echter tellen die waarschuwingen wel degelijk mee.
quote:De UCI ontkent de 3de waarschuwing:
De UCI weerlegt de eerdere beichten waarin gezegd werd dat Rasmussen net voor de start van de Tour zijn derde officiële waarschuwing kreeg. Blijkbaar heeft een Nederlandse journalist bepaalde informatie verkeerd geïnterpreteerd.
In de loop van de dag werd het nieuws verspreid dat de Deen een eventuele Tourzege daardoor onmiddellijk weer zou moeten inleveren. Rasmussen kreeg een derde waarschuwing wegens het missen van dopingcontroles en het niet doorgeven van zijn verblijfplaats. Maar daar blijkt nu niets van aan, zo meldt de UCI. (HNB)
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Raas wist te vertellen dat hij Rasmussen nooit heeft vertrouwd en dat hij vond dat hij zelf een fout heeft gemaakt door de Deen in 2003 een contract aan te bieden en dat hij meer belang had moeten hechten aan de verhalen over Rasmussen en zijn ontslag bij CSC.
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:58 schreef Cootz het volgende:
Oftewel, we zijn nog geen steek verder...
Idd!quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, laat die kippige Deen eens met vliegtickets van en naar Mexico komen. Pinbonnetjes uit datzelfde land zullen het ook vast goed doen.
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:quote:Op woensdag 26 september 2007 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hem NOOIT vertrouwd hebben, maar ondertussen wel een contract aanbieden en fijntjes zijn resultaten in de TdF accepteren en dan, als hij al weg is, nog even natrappen.
quote:Jan Raas kreeg in het begin van 2003 te horen dat Rasmussen en CSC ruzie over de interne test hadden. "Jammer dat ik dat niet eerder hoorde, dan had ik het wel geweten. Ik begreep al niet waarom Rasmussen zijn contract bij ons zo snel getekend wilde hebben. Bovendien eiste hij een enorm salaris. Ik heb te snel gehandeld omdat ik hem uiteindelijk voor half geld binnen kon halen."
Maar hem wel een contract geven hequote:Op woensdag 26 september 2007 20:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Niet zo maar iets roepen, dat doet de media wel. Raas heeft Rasmussen nooit laten starten in de TdF, Wielinga kreeg de voorkeur. En over dat nooit vertrouwd zei Raas het volgende:
[..]
Spuit 11...quote:Op woensdag 26 september 2007 20:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Contador.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:33 schreef zjroentje het volgende:
Heb je het nou over Rabo of over CSC?
Ah, op die fiets.quote:
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
In mijn optiek het ultieme dopingteam. 8 keer Tourwinst en vele behoorlijke besmette renners in de gelederen gehad.
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is toch nooit een renner uit die ploeg betrapt?
Normaal gezien zou ik je gelijk geven, maar dit is het Rasmussen-topic, waar men nog in Sinterklaas en intriges gelooft. In die optiek kan je de hetze tegen Lance & co rustig als jaloers Frans anti-Amerikaans complot zien.
Anderzijds is het dossier tegen Valverde wel even sterk als het dossier tegen Ullrich, Basso, Mancebo of Sevilla (voor zover ik kan inschatten toch).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah. De achteraftestjes van de staaltjes van '99 van Armstrong. Juridisch niet nee, maar imo in de praktijk wel een sterker dossier dan wat ik tot nog toe tegen Valverde heb gezien.
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef kawotski het volgende:
Ik geloof er onderhand geen hout meer van van die dopingtesten.. Nieuw soort epo, dan zullen er bij nog 100 andere renners ook ontdekkingen gedaan moeten worden
Het beste dopingteam zelfsquote:Op donderdag 27 september 2007 10:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt Discovery dan ook als dopingteam?
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ik geloof er alles van. In die undercover-doping reportage van Panorama vorig jaar was er al sprake dat er 'een nieuw soort EPO de markt op kwam' en 'zo goed als onopspoorbaar' ...
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die geruchten zijn er al een paar jaar ja, er waren ook geruchten dat Hamilton via Fuentes uit een Russisch lab onopspoorbare EPO had gekregen. Maar als steenrijke renners al Vinokourov en Kessler nog op jaren '70 middelen als bloeddoping en testosteron betrapt worden, dan zal de versprijding van dit soort high-tech middelen nog wel meevallen.
Natuurlijk zijn die positieve testen het gevolg van een vergissing. Maar bloeddoping is natuurlijk tamelijk omslachtig, je moet buiten competitie je bloed aftappen, invriezen, en dan onder medische begeleiding weer inspuiten. En dan zijn de gezondheidsrisico's niet onaanzienlijk. Als Dynepo echt zo vaak gebruikt wordt (L'Equipe beweerd dat ze het al bij 10 renners hebben gevonden), dan kan ik het maar moeilijk geloven renners als Vinokourov, Basso, Valverde en Ullrich dat niet zouden gebruiken ipv bloeddoping.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allicht dat dat eerder het gevolg is van verkeerde doseringen (Kessler) en een wanhoopspoging (Vino) of gewoon een grove vergissing. Als ze een transfusie uitvoeren met eigen behandeld bloed is dat even quasi onopspoorbaar. Ik blijf mij afvragen of Vino en Kaske niet per ongeluk elkaars bloed hebben gekregen ...
quote:UCI wilde Rasmussen niet uit Tour halen
di 02/10/07 - De UCI heeft op 10 juli geweigerd om Michael Rasmussen uit de Tour te halen, ook al had de Deen op dat moment drie officiële waarschuwingen, schrijft Gazet van Antwerpen.
Michael Rasmussen werd drie keer gewaarschuwd omdat hij geen info gaf over zijn verblijfplaatsen. Die waarschuwingen kwamen van de UCI en Anti Doping Danmark. (Belga) "Op grond van de reglementen hadden we de waarschuwingen kunnen combineren", zegt UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto).
"Maar we beslisten het niet te doen omdat we nog niet van alle bonden de waarschuwingen over verblijfplaatsen gekregen hadden."
"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
"Andere renners hadden misschien ook waarschuwingen van nationale bonden gekregen waar wij niet van wisten.", besluit McQuaid. Rasmussen werd op 25 juli door zijn eigen Rabobank-ploeg uit de Tour genomen. De UCI startte meteen een onderzoek en Rasmussen riskeert twee jaar schorsing
Gelukkig is het wel eerlijk ten opzichte van de renners zonder waarschuwingen om dan niets te doen.quote:"Van de Deense bond wel, maar het zou oneerlijk geweest zijn om Rasmussen op dat feit direct al aan te pakken."
Ben erg benieuwd.quote:Vogelzang presenteert maandag rapport Rasmussen
UTRECHT - Peter Vogelzang presenteert maandag 12 november in Utrecht zijn rapport over de gebeurtenissen rond wielrenner Michael Rasmussen in de Ronde van Frankrijk. De Deense renner moest op last van algemeen directeur Theo de Rooij van de Rabowielerploeg als klassementsleider de Tour de France verlaten omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaats in de aanloop naar het Franse wielerspektakel.
De raad van bestuur van de Rabobank gaf Vogelzang begin augustus de opdracht onderzoek te plegen naar het proces dat in de Tour tot een enorme crisis leidde. Vogelzang moest zich daarbij richten op de feiten, de besluitvorming en de communicatie in de verschillende fasen van het proces en hoe de directie en de ploegleiding hierin hebben gefunctioneerd.
Vogelzang, voormalig korpschef van de Regiopolitie Utrecht en chef de mission van de Nederlandse olympische ploeg in Athene 2004, verzamelde een aantal mensen om zich heen om in zijn onderzoekscommissie zitting te nemen.
* Mr_Memory is ook benieuwd.quote:
ik ben heeeeeeeeel erg nieuwsgierig aan het worden en weet echt niet wat ik moet verwachtenquote:Michael Rasmussen belegt persconferentie
Uitgegeven: 7 november 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 7 november 2007 16:16
AMSTERDAM - Michael Rasmussen houdt donderdag in het Deense Hellerup een persconferentie waarin hij ingaat op zijn verwijdering uit de Tour de France van dit jaar. Dat heeft de Deense wielrenner woensdag aangekondigd.
Rasmussen werd in de afgelopen Tour als drager van de gele trui door de ploegleiding van Rabobank naar huis gestuurd omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats.
Rapport
De persconferentie komt enkele dagen voor de presentatie van een rapport van Peter Vogelzang, die in opdracht van Rabobank een onafhankelijk onderzoek heeft gedaan naar de crisis rond de wielerploeg in de Franse wielerronde.
Kort na het ontslag van Rasmussen besloot algemeen directeur Theo de Rooij op te stappen.
Schorsing
Rasmussen weet nog altijd niet of hij een schorsing van de UCI tegemoet kan zien.
De Deen eiste vorige maand duidelijk van de wielerunie omdat de onzekerheid over zijn toekomst zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg bemoeilijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |