quote:Michael Rasmussen geeft 24 (gezonde) dopingtests vrij
De Deen Michael Rasmussen heeft 24 hematocriet- en hemoglobinewaarden van dopingcontroles uit de voorbije drie jaar geopenbaard, waaronder tests die tijdens de drie grote ronden werden afgenomen. De waarden van de 24 controles lagen allemaal onder de toegelaten grenzen. De 33-jarige Rasmussen riskeert een tweejarige schorsing voor het ontlopen van dopingcontroles omdat hij in aanloop naar de voorbije Ronde van Frankrijk loog over zijn verblijfplaatsen. (belga/lpb)
Tis alsof je bij de alcoholcontrole aan de agent gaat zeggen : "Vraag maar aan je collega van gisteren die mij deed blazen TOEN was ik nuchter"quote:Op donderdag 15 november 2007 21:24 schreef Wombcat het volgende:
Nogal logisch dat 'ie bij die tests niet positief was, anders was 'ie allang geschorst.
Je kan er wel omquote:
Hij heeft wel dermate vaak gelogen over zijn verblijfplaats dat schorsing is gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
maar hij is nooit positief bevonden...
Wat nu?
Als je nooit thuis bent als men je wil controleren kun je dan ook niet positief plassen hé ...quote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
Wat nu?
Basso, Ullrich e.a. ook nietquote:Op donderdag 15 november 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Je kan er wel om![]()
![]()
Wat nu?
Het is dan ook niet eenvoudig om vanuit Italie tot in een potje in Mexico te plassen. Het zou wel verklaren waarom Cassani over nattigheid sprak, terwijl op de meteorologische rapporten geen regenbuien waren terug te vinden.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je nooit thuis bent als men je wil controleren kun je dan ook niet positief plassen hé ...
Daar ben ik het ook 100% mee eens.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft wel dermate vaak gelogen over zijn verblijfplaats dat schorsing is gerechtvaardigd.
Als ik het me goed herinner, heeft ' ie zelfs twee controles misgelopen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook 100% mee eens.
Trouwens ff een vraag, heeft hij een doping controlle misgelopen in Mexico?
Er is zoveel over deze zaak gesproken, dat ik het niet meer weet.![]()
Daar ben ik het ook niet zo mee eens, ik ben voor een sterk anti doping beleid, maar dan moet het wel fair zijn.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso, Ullrich e.a. ook niet![]()
![]()
![]()
wat nu?
Maar die waren toch niet allebij in Mexico?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, heeft ' ie zelfs twee controles misgelopen.
Hij heeft er vier misgelopen. Twee van de Deense bond, twee van de UCI , bij alle vier was hij niet op de plaats waar hij dat moment had moeten zijn. Bij één van de gevallen ging de controleur naar z'n huis in Italië , terwijl op z'n te laat opgestuurde papieren stond dat hij in Mexico zat (maar de controleur was dus te laat daarvan op de hoogte) terwijl hij in werkelijkheid in de Dolemieten in Noord-Italië bleek te zitten ...quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar die waren toch niet allebij in Mexico?
Die 4 keer was zeker niet in 1 jaar, maar aangezien hij bekend heeft over de laaste keer, vind ik een schorsing wel terecht.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij heeft er vier misgelopen. Twee van de Deense bond, twee van de UCI , bij alle vier was hij niet op de plaats waar hij dat moment had moeten zijn. Bij één van de gevallen ging de controleur naar z'n huis in Italië , terwijl op z'n te laat opgestuurde papieren stond dat hij in Mexico zat (maar de controleur was dus te laat daarvan op de hoogte) terwijl hij in werkelijkheid in de Dolemieten in Noord-Italië bleek te zitten ...
Echt wel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Die 4 keer was zeker niet in 1 jaar, maar aangezien hij bekend heeft over de laaste keer, vind ik een schorsing wel terecht.
Hij heeft er 3 gemist in dit jaar blijkbaar :quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt wel.
Hoewel volgens mij hij niet 4 dopingcontroles heeft gemist, maar zo vaak gelogen heeft over zijn verblijfplaats.
Anyway, te vaak was hij niet waar hji zei dat hij was.
quote:]http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF21072007_022[quote][/url]
De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
De eerste keer was in maart 2006, toen meerdere renners van de Raboploeg de deadline net misten. 'Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren', aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen een controle misliep was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni.
Twee keer betrof het een controle van UCI/WADA (INternationale Wielerunie en het Wereldantidopingagentschap), het bezoek in april ging uit van de Deense wielerbond
De eerste telt eigenlijk niet mee, want de hele Rabo-ploeg heeft die gemist, en als je dan consequent wilt zijn moet je de andere renners in deze dan ook onder verdenking stellen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij heeft er 3 gemist in dit jaar blijkbaar :
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022
[..]
Die eerste telt absoluut mee. Het zegt misschien ook wel véél meer over de houding van de Rabobank ploeg in het dopingdebat op dat moment dan je zou denken ...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De eerste telt eigenlijk niet mee, want de hele Rabo-ploeg heeft die gemist, en als je dan consequent wilt zijn moet je de andere renners in deze dan ook onder verdenking stellen.
Ik weet eigenlijk niet of je gemiste tests in jaren op kan/mag tellen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die eerste telt absoluut mee. Het zegt misschien ook wel véél meer over de houding van de Rabobank ploeg in het dopingdebat op dat moment dan je zou denken ...
Exact en daarom zal t altijd een heroische wedstrijd blijven. Deze zal ik me iig altijd blijven herrineren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Lann555 het volgende:
Rasmussen vs Contador op de Perysourde
Deze moet toch ook echt even gepost worden. Prachtig met dat Spaanse commentaar erbij. En je kunt niet ontkennen dat die Rasmussen echt gewoon wel groot sporthart heeft. Hij ging nog liever dood dan Contador te laten rijden daar
Volgens mij weet zelfs Ann Gripper van de UCI het zelf nietquote:Op zaterdag 17 november 2007 22:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of je gemiste tests in jaren op kan/mag tellen.![]()
Weet jij het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |