Ik wil ff paar dingen recht zetten. CA is zelf ook nogal lullig naar RD en zn zus toe geweest (door minardimensen bevestigd). Oké ik zou af en toe misschien wat meer op mn tong moeten bijten en niet moeten reageren op Albers/Spyker uitspraken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef arexes het volgende:
Altijd dat anti-alberts geblaat uit de mond van 'vooral' het pro Doornbos kamp. Je zou bijna een hekel aan die sympathieke jongen gaan krijgen door zijn 'fans'.
quote:Hamilton ziet inhaalmogelijkheden op Magny-Cours
Inhalen met de huidige Formule 1-bolides is zeer lastig, maar als je een 22-jarige debutant bent en aan de leiding gaat in het kampioenschap is het zelfvertrouwen natuurlijk groot. McLaren-coureur Lewis Hamilton staat zondag voor het eerst aan de start van een Formule 1-race op Magny-Cours en ziet voldoende inhaalmogelijkheden. In de GP2 kon het en dus kan het in de koningsklasse van de autosport ook.
Hamilton: “Vorig jaar in de GP2 had ik niet mijn beste weekend. De eerste race ging helemaal verkeerd en de tweede race begon ik als negentiende. Ik werd uiteindelijk nog vijfde, dus inhalen kan hier zeker. Dat betekent ook dat we dus niet per se van pole hoeven te starten, hoewel het natuurlijk wel de beste startplek blijft. Maar mocht dat niet lukken dan is er geen man overboord, want inhaalmogelijkheden heb je op Magny-Cours absoluut.”
“Bovendien is hier een hele korte pitstraat. Dat betekent dat we een beetje kunnen spelen met de strategie, aangezien het relatief weinig tijd kost om een stop te maken. De resultaten in Canada en Amerika waren natuurlijk geweldig, maar ik blijf het race voor race bekijken. Ik wil dolgraag weer de baan op. Mijn doelen zijn nog steeds hetzelfde, ik wil zo veel mogelijk punten scoren voor het team en mezelf.”
Dan zullen wij dat RD forum niet meer overstelpenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
k zal me koest houden over mn "vriend"
Dan is het goed maar doelde nu niet eens zo zeer op jullie. Dr waren ergere gastenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zullen wij dat RD forum niet meer overstelpen
Toch ongelofelijk eik hoe veilig die wagens tegenwoordig zijn he.quote:Kubica krijgt groen licht
Uitgegeven op: do 28 jun 17:30
De Poolse formule 1 coureur Robert Kubica is met succes door de medische test heen gekomen. Hij zal aankomende zondag dan ook gewoon weer gaan racen. Dit nieuws werd donderdag bekend gemaakt door zijn team, BMW Sauber.
Kubica: Ik ben op dit moment 100 procent fit en klaar om te gaan racen, ik ben dan ook erg blij dat ik weer kan en mag racen.
Kubica mistte de laatste race door zijn zware race in Canada, waar zelfs even gevreesd werd voor zijn leven.
Afgelopen race in Amerika werd hij vervangen door de 19 jarige Vettel, die zelfs een punt pakte. Vettel gaat nu weer terug naar zijn oude positie als testcoureur bij het team.
Kijk Albers, zó kan je het dus ook gewoon zeggen en dan valt niemand jou daarop af.quote:Albers hoopt op snelle ommekeer
NEVERS (ANP) - Spyker F1-coureur Christijan Albers heeft goede hoop dat hij binnenkort wat meer van zich kan laten zien. De Nederlander rijdt dit seizoen vooralsnog in de achterhoede rond, met zijn Duitse teamgenoot Adrian Sutil als zijn enige directe tegenstander.
Hij nam onlangs afscheid van zijn manager Lodewijk Varossieau. ,,Ik wil zo snel mogelijk weer de aansluiting met de anderen vinden'', vertelde Albers, die komend weekend in Frankrijk zijn 45ste race in de Formule 1 rijdt. Ik ben er stellig van overtuigd dat het binnenkort beter zal gaan. Voor een sportman kan zo'n moment natuurlijk nooit snel genoeg komenen.''
De tegenvallende resultaten en de recente breuk met Varossieau zorgde voor veel drukte rond Albers. Albers hoopt dat die soesa wat afneemt, zodra er betere resultaten komen. ,,Natuurlijk is al die drukte niet leuk, maar dit is ook een onderdeel van de Formule 1'', sprak Albers. ,,Als je in de top bezig bent, dan heb je dat nu eenmaal. Maar je hebt goede tijden en je hebt tijden dat het minder gaat. Je kunt niet meer dan zo hard mogelijk je best doen om er weer bovenop te komen.''
Pffff, hoe vaak hebben we dat dit seizoen al gehoord??? Sorry hoor, maar het komt bij mij niet geloofwaardig meer over.quote:Albers hoopt op snelle ommekeer
NEVERS (ANP) - Spyker F1-coureur Christijan Albers heeft goede hoop dat hij binnenkort wat meer van zich kan laten zien.
[...]
Ik ga op zeker de 12de, en zit te denken aan meer dagenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:34 schreef Sally het volgende:
Wow, een nieuw Nieuwtjes-topic (wel te verwachten)
Helaas denk ik niet naar Spa te kunnen gaan. Werk enzo. Maar welke dag hadden jullie in gedachten, heb nog ergens een stel compensatieuren liggen
Die van de Spa Rood of Spa Blauw meet was wel grappig, btw!
Bronquote:Fisichella: Renault faster than BMW now
Giancarlo Fisichella believes his Renault team are now faster than rivals BMW-Sauber as Formula One returns to European soil.
Renault, world champions for the past two years, have endured a difficult start to the year, failing to reach the podium in seven races.
BMW, in contrast, have enjoyed a strong start and lie in third place in the constructors' championship, 14 points ahead of Renault.
But the French squad have made progress since the first races, and Fisichella reckons they are already quicker than the German squad.
The Roman admits, however, that catching McLaren or Ferrari looks out of the question.
"Obviously for this weekend it (the goal) is again to get to the end of the race and to score points," said Fisichella on Thursday ahead of his team's home Grand Prix at Magny-Cours.
"We would like to fight for the podium because it is a very important Grand Prix for us, but I think McLaren and Ferrari are maybe a step forward, maybe two steps forward.
"But I think we are quicker than BMW. Or I hope. And for the rest of the season it is just to make progress as we have so far. I think for Budapest we will have a new front wing which is a good step forward.
"So, we just make progress in each race and get closer to McLaren, Ferrari and BMW."
Mocht je ook nog de 11de gaan, dan mail ff ofzo. Kunnen we misschien samen een pilsje drinken daarquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ga op zeker de 12de, en zit te denken aan meer dagen
Die link a la... Maar het plaatje direct plaatsen...!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
Flavio in een tanga
[afbeelding]
eet smakelijk![]()
Val jij niet op mannen dan Sallyquote:Op vrijdag 29 juni 2007 07:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Die link a la... Maar het plaatje direct plaatsen...!!!Heb ik meteen gegeten en gedronken! Brrrrrr...
Ik laat het weten, lijkt me gezelligquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht je ook nog de 11de gaan, dan mail ff ofzo. Kunnen we misschien samen een pilsje drinken daar
Hm, niet die er zo uitzien...quote:
Er zijn er anders genoeg die dat wel doenquote:
Die ¤ 20 is per dag. Ik verblijf in een formule1 hotelletje denk (hoe toepasselijk) of ik rij gewoon heen en weer (als ik al meerdere dagen ga).quote:Om toch nog even terug te komen op de TT: ik weet niet of ik op zulke korte termijn 2 dagen vrij kan krijgen. Nu is het werk aan de boekjes hier bijna klaar, dus mss kan het wel, maar ik weet het gewoon niet zeker. De baas is er maandag weer... Lijkt me wel leuk om naar Spa te gaan, ook al is het maar een test. *voor het eerst naar een F1-circuit zonder dat je er gewoon overheen/langsrijdt tijdens vakanties*
Die ¤ 20,- is dat voor 3 dagen? En waar verblijf je/jullie??
Las het net in je topic.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zijn er anders genoeg die dat wel doen
[..]
Die ¤ 20 is per dag. Ik verblijf in een formule1 hotelletje denk (hoe toepasselijk) of ik rij gewoon heen en weer (als ik al meerdere dagen ga).
Welke dag ga je dan, als je kunt?quote:
Hm, woensdag of donderdag. Hé, verrek: die laatste dag ben ik sowieso vrij altijd. Dus mss kan ik ook beide dagen doen!quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, woensdag of donderdag. Hé, verrek: die laatste dag ben ik sowieso vrij altijd. Dus mss kan ik ook beide dagen doen!
Bronquote:Spyker want FIA to look at Aguri updates
Pressure is mounting on Super Aguri to accept the latest offer to end Formula One's customer car row, with rivals Spyker wanting the FIA to look into whether or not the team are actually receiving current Honda Racing parts.
In the latest twist to the ongoing row over chassis sharing in Formula One, Spyker have written to the FIA with the intention of getting them to look into the latest updates that appeared on Super Aguri's SA07 at Indianapolis.
Spyker have created an official dossier that includes photographic evidence that they believe supports their claims that Honda are now heavily influencing the rear end of the Super Aguri.
The dossier, a copy of which has been seen by autosport.com, has been sent to the FIA, F1 supremo Bernie Ecclestone and all teams on the grid. It features photos that apparently show identical rear wing endplates, mountings, rear impact structures and rear suspension on both the Super Aguri and Honda car.
Spyker boss Colin Kolles confirmed that his team had written to the FIA with the document.
"We want a response from the FIA, as we believe the situation is unfair," Kolles told autosport.com.
Spyker's decision to write to the FIA comes after Super Aguri stalled on accepting a proposal at the United States Grand Prix that would have brought an end to the customer car row.
Spyker, Scuderia Toro Rosso and Super Aguri were offered a deal where they would share any television rights money earned this year, if arbitration action hanging over the two 'customer car' teams was called off.
Super Aguri did not agree to that idea. The team have always maintained that their running of an updated RA106 is within the regulations, because the intellectual property rights are owned by Honda in Japan and not the Honda Racing team.
"We know what we did, we know what we are doing and we know that we are completely legal," Super Aguri's managing director Daniel Audetto said earlier this year.
"So it is not our problem. The most important thing is that we want to respect the rules. We don't want to cheat. We don't want to go against the rules."
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:24 schreef LeXX het volgende:
Zo ziet het er echt uit als een aerodynamische vooruitgangMaar ik gok dat die gele dingen beschermers zijn voordat er een Ferrari-montuer aan geregen wordt (Nigel Stepney daargelaten
)
Misschien voor een betere luchtstroom. Voorlopig lijkt het wel te helpen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:30 schreef kepler het volgende:
ik vraag me af waar het precies voor is?? Meer koeling naar de motor lijkt me een mogelijkheid? Maar zo heet is het toch niet in Frankrijk?
voor de downforce is het nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien voor een betere luchtstroom. Voorlopig lijkt het wel te helpen.![]()
Hmm, weet niet of dat gaat, hoor! Heb net een week vakantie opgenomen!!!quote:
Hmm, das zondequote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmm, weet niet of dat gaat, hoor! Heb net een week vakantie opgenomen!!!
Laten we een regendansje doen voor de regen in Frankrijk....quote:MotoGP: Rizla Suzuki coureur Chris Vermeulen heeft de pole gepakt voor de Dutch TT van morgen. Vermeulen was de snelste in zeer natte weersomstandigheden. Casey Stoner staat naast hem om de eerste rij. De laatste plek op de eerste start rij is van Randy de Puniet.
Die ouwe bokkelul moet maken dattie wegkomt uit de F1 als je het mij vraagt!quote:Coulthard "ik ben zo snel als Hamilton"
David Coulthard heeft in een interview met de Daily Mail een heel opmerkelijke uitspraak gedaan.
De Schot die momenteel actief is bij het Red Bull racing team, gaf aan dat hij net zo goed is als Lewis Hamilton. Volgens Coulthard is hij enkel in het nadeel door het materiaal dat hij ter beschikking heeft van Red Bull.
Red Bull racing doet momenteel niet mee voor podium’s, maar Coulthard is er rotsvast van overtuigd dat, met ontwerperd Adrian Newey, Red Bull genoeg know-how in huis heeft om een degelijke wagen te bouwen. David is zo overtuigd van zichtelf en de mogelijkheden binnen het team, dat hij heel graag zijn contract wil verlengen voor nog een jaar.
“Ik rij op het moment zo goed als Lewis Hamilton. Ik heb niet de auto weermee ik dat kan bewijzen, maar ik weet het wel. Bij sommige gelegenheden haal ik meer uit mijn materiaal dan echt mogelijk is, kijk meer eens naar de race in Monaco vorig jaar,” aldus de overtuigde Schot.
quote:30 June 2007
RACE ACE £40K BET
A PUNTER scooped £40,000 after betting Lewis Hamilton would win a Formula 1 race - when the driver was 13.
The motor racing fan bet that Hamilton would win a grand prix before he was 23 after he had just beaten the punter's son in a go-cart race.
Bookmaker Ladbrokes took the £200 bet at odds of 200-1 in 1998 when Hamilton was still a teenager racing at his local track in Stevenage, Hertfordshire.
Earlier this month, the winner walked into his local branch to collect his winnings after Hamilton won in Canada. The punter is not being named.
Leuk om te lezen vind ik. Je zou verwachten dat die mannen in de F1 allemaal een garage vol dure sportwagens hebben staan. Davidson is er iig eentje die dat niet heeft.quote:Auto's? Pure geldverspilling
MAGNY-COURS - Nee, hij rijdt niet meer in een Honda Civic, zoals op zijn website staat. ,,Die moet ik toch eens gaan bijwerken,’’ stelt Anthony Davidson.
,,Ik heb nu een bescheiden terreinwagen waar mijn mountainbike in past. Van Honda gekregen.’’
De Brit heeft verder geen garage vol dure auto’s, bekent hij. Davidson (28) besteedt zijn geld liever aan andere dingen. ,,Ik ben uiteraard geïnteresseerd in auto’s, maar vind ze verder pure geldverspilling. Ik heb geen duizenden ponden over voor chique, glimmende auto’s. En zeker geen nieuwe, ik ben niet gek. Een auto moet voor mij betrouwbaar en praktisch zijn. Niet per se snel. Daar heb je op de openbare weg toch niets aan.’’
Davidson leeft zijn snelheidskick wereldwijd wel op de circuits uit. Hij behoort sinds dit seizoen tot het exclusieve gilde van Formule 1-coureurs. ,,Als je in deze wereld werkt, dan weet je dat je in de top van de boom zit. Het is een bijzonder gevoel er als rijder deel van uit te maken. Ik ben er trots op dat het me is gelukt, want het is ongelooflijk zwaar om in de F1 te komen. Het is de ultieme business, wat competitie betreft. Iedereen die in de F1 werkt is exceptioneel goed op zijn terrein. Er lopen briljante geesten rond, je werkt met mensen die zo bij de NASA zouden kunnen werken.’’
De moderne Formule 1-auto’s zijn, zo verzekert Davidson, staaltjes van pure perfectie waarin technologie en innovatie de boventoon voeren. ,,Als je weet hoe zo’n auto in elkaar zit, dan besef je pas wat technologie allemaal kan doen. Dan besef je ook wat competitie inhoudt,’’ gelooft hij. ,,Formule 1-auto’s zijn op elk gebied honderd procent, de top. Ik denk niet dat er een andere sport of andere business is waar werkelijk alles honderd procent perfect moet zijn om alleen maar mee te kunnen doen, zoals in F1. Het grote publiek ziet alleen de show, maar de mensen zouden eens moeten weten hoeveel technologie er in F1 zit. Als ze eens van binnenuit zouden kunnen zien hoe alles werkt, dat is werkelijk fascinerend.
,,Het is vergelijkbaar met zoals wij kijken naar de lancering van een Spaceshuttle. We hebben geen idee wat er allemaal aan vooraf gaat en hoe zo’n machine in elkaar steekt. We vragen ons alleen af hoe het toch mogelijk is dat we die in een baan om de aarde kunnen sturen. Een F1-auto is net zo’n gevoelige machine met net zoveel onderdelen. Als je weet hoe die in elkaar zit, dan blijft het een bijzondere prestatie als je daarmee telkens de finish haalt. Want geloof me, de auto’s zijn zeer moeilijk te besturen.’’
Het gaat hem, net als zijn collega’s, desondanks gemakkelijk af. Toch, zo beweert Davidson, moet hij nog steeds wennen aan zijn nieuwe rol. Racecoureur is iets heel anders dan testrijder, vindtt hij. ,,De overgang was moeilijker dan ik dacht,’’ bekent de Brit. ,,Een van de moeilijkste dingen is ingehaald worden. Dat is een belangrijk onderdeel van racen wanneer je in de achterhoede rijdt, zoals wij meestal doen. Niemand denkt daar over na, maar het is echt moeilijk.
,,Je moet een delicate balans vinden tussen je voet kort van het gaspedaal halen en iemand voorbij laten en het risico op een straf als je te lang wacht. Want je wilt het moment zo lang mogelijk uitstellen om tijdverlies te voorkomen. Je kunt, als je te vroeg van het gas afgaat, zomaar drie of vier seconden in een ronde verliezen. Als je dat na afloop bij elkaar optelt denk je: shit, ik heb door inhaalmanoeuvres van anderen twintig seconden verloren. Dat moet je leren. Het is heel frustrerend, mensen beseffen niet hoe lastig het is.’’
Maar er zijn ook momenten van glorie, trots en succes. Teamgenoot Takuma Sato stuurde in Spanje en Canada al vier WK-punten bij elkaar voor de jonge Japanse renstal. Davidson was er in Montreal volgens eigen zeggen dicht bij, maar een aanrijding met een bever voorkwam dat. ,,Ik lag derde, het kostte mij waarschijnlijk een podiumfinish. Het was het meest frustrerende moment tot nu toe. Maar als team doen we het goed.
,,We zijn verrast dat het zo goed gaat. We vragen ons nu nog steeds af of de concurrentie het nou zo slecht doet, of wij zo goed. Onze doelstelling dit seizoen was één WK-punt halen. Die hadden we na Barcelona al. Ik hoop dat ik ook snel punten kan scoren. Ik heb de snelheid, ben betrouwbaar en de auto is goed. Ik heb alleen wat geluk nodig. Of beter gezegd: geen pech.’’
Hmja ... of de autofabrikant Honda zo blij is met deze uitspraken weet in nietquote:Op zondag 1 juli 2007 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Leuk om te lezen vind ik. Je zou verwachten dat die mannen in de F1 allemaal een garage vol dure sportwagens hebben staan. Davidson is er iig eentje die dat niet heeft.
Lijkt me trouwens best een aardige kerel
:| Meestal redelijk belangrijke mensen in helicopters O_Oquote:Chopper crash at F1 event kills three
* From correspondents in Nevers, France
* July 01, 2007
A HELICOPTER carrying people involved in the French Formula One Grand Prix crashed in central France killing three people and seriously injuring two, police and officials said today (AEST).
The rented helicopter was ferrying people from the Magny-Cours racetrack, where the French Grand Prix takes place tonight, to their hotel when it crashed shortly after 10pm local time on Saturday night in the Raveau forest near the town Chariti-sur-Loire.
The injured were evacuated to a nearby hospital and an investigation was opened into the cause of the crash of the helicopter, which had five people on board.
Police have not disclosed the names of those killed or injured in the crash.
Ik vind Kees een grote arrogante lul maar toch hoop ik dat hij er niet bij betrokken is.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:24 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde het zojuist bij de GP2 ja. Ik hoop dat Kees er niet bij betrokken is; dat vind ik een toffe peer.
Inderdaadquote:Eik maakt het ook niet uit wie erbij betrokken zijn, het is sowieso triest dat zoeits gebeurd
Enigste wat ik heb opgevangen van de crash is dat er 2 personen van Bridgestone bij betrokken waren (niet Kees iig), of dit ook de personen zijn die omgekomen zijn wilden ze nog niet zeggen.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:26 schreef Sally het volgende:
Al meer bekend over die crash? Heeft Kees nog gekletst over de banden vandaag? Of was dat *ook?* gisteren bij de qualy?
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:50 schreef arexes het volgende:
[..]
Enigste wat ik heb opgevangen van de crash is dat er 2 personen van Bridgestone bij betrokken waren (niet Kees iig), of dit ook de personen zijn die omgekomen zijn wilden ze nog niet zeggen.
Van Bridgestone zat dus de PR-directeur in de helikopter, samen met z'n nichtje, beiden hebben het ongeluk overleefd. De drie overige inzittenden waren minder gelukkig.quote:More on the Magny-Cours helicopter accident
Further details have now emerged about the helicopter accident on Saturday evening at Magny-Cours. An Alouette helicopter, based in Paris, took off from the circuit at around 7.15pm. Onboard was the pilot and four passengers who were flying to Chateau les Granges, near Suilly-la-Tour, about 30 miles to the north of the circuit.
The helicopter failed to arrive at its destination and the wreckage was later found in dense woodland near the village of Peteloup, which is about halfway to the chateau.
The pilot and two of the passenger were killed in the crash, two others suffered serious injuries. Among the passengers was Bridgestone’s Director of Public Relations Nicolas Duquesne and his niece Chloe Daudier de Cassini. Both survived. Duquesne is being treated at the Centre Hospitalier Universitaire in Dijon.
The two passengers who were killed were Quiksilver representative Emmanuel Longobardi and New Zealander Simon MacGill.
The pilot Pierre Bennehard was also killed in the accident. Ironically, he had been a racing driver in the 1980s competing in Formula 3 for Ecurie Elf. He later competed in the Trophee Andros ice racing series
Beetje schreeuwerige titel (Daily Express), verder best een leuk stukje om even iets meer te weten te komen over 'moeder Hamilton'quote:Op maandag 2 juli 2007 12:50 schreef Googolplexian het volgende:
I LOVE LEWIS BUT HIS FATHER'S LUST FOR GLORY RUINED OUR MARRIAGE
Ik dacht exact hetzelfdequote:Op maandag 2 juli 2007 13:30 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Beetje schreeuwerige titel (Daily Express), verder best een leuk stukje om even iets meer te weten te komen over 'moeder Hamilton'
of het waar is weet niemand nog.quote:Hamilton Snr wants $3m pay-rise for son
Monday, 02 July 2007
Jul.2 (GMM) Lewis Hamilton's father may be in the process of negotiating a pay-rise for the superstar F1 rookie. The Spanish sports newspaper 'Marca' reports that there is a clause in the 22-year-old's McLaren contract permitting the revisiting of his $300,000 per year retainer in the event that he is leading the world championship by the mid-point of the season. A healthy points bonus aside, Hamilton's contract pales in comparison with teammate Fernando Alonso's multi-million dollar deal. 'Marca' says Anthony Hamilton, who manages his son's affairs, met team officials about the issue at Magny Cours and could be eyeing an extra $3m from the Woking based team for the balance of 2007.
Of het waar is, is inderdaad de vraag, maar $300,000 is natuurlijk ook peanuts voor een coureur bij een topteam. Nu Hamilton als 'rookie' laat zien dat hij 'gewoon' in de top mee kan draaien, kan ik me voorstellen dat er het nodige onderhandeld gaat worden de komende maanden.quote:The Spanish sports newspaper 'Marca' reports that there is a clause in the 22-year-old's McLaren contract permitting the revisiting of his $300,000 per year retainer in the event that he is leading the world championship by the mid-point of the season.
Staat ook in bovenstaand stukje van Googol.. Hoeveel het precies is weet ik niet, maar het zal voornamelijk om het basissalaris gaan wat met $300,000 aan de lage kant is voor de huidige leider in het WK en toekomstig kampioen??quote:Op maandag 2 juli 2007 15:27 schreef vosss het volgende:
Hamilton vangt toch ook een extra bedrag per gescoord WK punt?
Ik meen dat dat iets van 10 of 20.000 per punt was.
Dus dat komt ook nog eens op die 300.000 die hij dit jaar vangt.
en verder: AD : Het begint lachwekkend te wordenquote:AD : La Gazzetta geeft Albers een 3
In de buitenlandse kranten was er gisteren volop aandacht voor de miskleun van Christijan Albers. De fameuze Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport had er geen goed woord voor over.
De coureur kreeg als rapportcijfer een drie toebedeeld. ,,Hij (Albers) opende het weekeinde door voor de zoveelste keer dit seizoen een bolide de vernieling in te rijden en sloot op ‘waardige’ wijze af door de brandstofslang los te rukken. Eén advies: het is wellicht beter om aan het einde van dit seizoen niet om contractverlenging te vragen,’’ zo luidde het vernietigende commentaar in de Gazzetta.
In de Belgische krant Het Laatste Nieuws wordt Albers’ actie eveneens bespot. ,,Het Nederlandse Spyker,’’ zo schrijft het dagblad, ,,blijft in de Formule 1 voor de ludieke noot zorgen. Deze keer slaagde Oranje erin Christijan Albers te laten wegrijden, terwijl de tankinstallatie nog niet was losgemaakt. Het resultaat in dit hilarische tafereel die een primeur is: een Formule 1-wagen die met een reusachtige slurf achter zich de piste oprijdt.’’
quote:I might have to let Hamilton win
FERNANDO ALONSO sensationally claimed last night: I will have to let Lewis Hamilton win the British Grand Prix.
The whingeing Spaniard believes the Brit factor will work against him when he takes on his fellow McLaren star at Silverstone on Sunday.
And he is convinced McLaren would prefer the rookie wonderkid to take the chequered flag in his home race.
Alonso, 25, blasted: “I think that, yes, they will prefer that and I don’t think there will be any argument.
"We will be in England and we have a Spanish driver and an English driver and the Englishman is leading the championship.
"So if he wins, it will help the team more.”
Alonso has already caused a storm with a swipe at his Woking-based employers for allegedly showing favouritism to Hamilton after the youngster’s first Formula One win in Canada last month.
His latest outburst is unlikely to go down any better.
Hamilton opened up a 14-point lead over the double world champion by making it eight podiums out of eight with third place in France last Sunday.
But Alonso warned he will be ready to take advantage of any Hamilton mistakes or misfortune at Silverstone.
He added: “At this stage of the Championship, with four drivers having won races, everything is quite even and winning a race means a lot.
“Hamilton needs the victory, I need the victory and Ferrari are now on a good run.
“At Silverstone, anything can happen. It will be a difficult weekend. Maybe it will be raining and I hope I can reduce the advantage.
“Some day the gearbox problems I had in France or the safety car or something else will affect him and I hope to cut the gap by six or eight points in one race.
“I had to make up 10 points before France and now I have to make up 14. But on Saturday I thought I could lose 10 and, in the end, it was only four.”
Alonso is well aware his bid to become only the third man to win a hat-trick of drivers’ crowns is under serious threat from 22-year-old Hamilton.
The Spanish ace has been beaten by his rival in five of the last six races.
But he is determined to show Hamilton who is No 1, so McLaren focus on helping him retain his title.
Alonso said: “The team wanted me to win in Barcelona and they will want Hamilton to win at Silverstone. I hope things will get back to being how they were in Barcelona.”
Alonso tochquote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:14 schreef Googolplexian het volgende:
UIT THE SUN ... TITEL EN INHOUD WORDEN ZWAAR IN TWIJFEL GETROKKEN!
[..]
Als het waar is wel ... The SUN is echter niet de meest betrouwbare bron van informatie en ik moet zeggen dat de Britten zich nog erger gedragen dan Nederlanders op dit moment. De pers in UK is niet meer objectief. De roddelpers rochelt er maar wat uit om in de smaak te vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Alonso toch
Hij zinkt nu wel erg diep he
Ja ok, daar heb je inderdaad wel een punt...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het waar is wel ... The SUN is echter niet de meest betrouwbare bron van informatie en ik moet zeggen dat de Britten zich nog erger gedragen dan Nederlanders op dit moment. De pers in UK is niet meer objectief. De roddelpers rochelt er maar wat uit om in de smaak te vallen.
Als het waar is dan past het precies in z'n recente rijtje zielige opmerkingen
Ach ... ik ben niet Engels en vind ook dat Alonso flink op z'n klote krijgt. De druk is alleen nog niet zo hoog dat hij met complete tankinstallaties wegrijdtquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja ok, daar heb je inderdaad wel een punt...
Eigenlijk zou Alonso zoiets in de microfoon van Allard moeten zeggen
Wel raar trouwens.., Massa rijdt door rood licht en wordt uit de race gehaald, Albers rijdt door de lollypop en krijgt alleen een geldboete. Terwijl een rood licht makkelijker over het hoofd gezien kan worden dan een bord voor je kopquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... ik ben niet Engels en vind ook dat Alonso flink op z'n klote krijgt. De druk is alleen nog niet zo hoog dat hij met complete tankinstallaties wegrijdt![]()
hoge-druk-tankinstallaties?
whehehe ... ook sterkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wel raar trouwens.., Massa rijdt door rood licht en wordt uit de race gehaald, Albers rijdt door de lollypop en krijgt alleen een geldboete. Terwijl een rood licht makkelijker over het hoofd gezien kan worden dan een bord voor je kop
Ik ga voor de laatstequote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
whehehe ... ook sterkmaar inderdaad, dat dacht ik eerder ook. Massa is toendertijd bestraft op pure regels. Bij Albers verwacht de race-leiding dat het team het oplost qua straf, denk ik. Er is in het verleden niet een carriere in de F1 geweest die een siezoen volmaakte terwijl dit (zie hieronder) in de internationale pers verscheen:
[afbeelding]
(van http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1 )
Edit : met jouw en mijn opmerkingen kunnen we het volgende concluderen (te mooi om te laten liggen):
F1 Coureur Heeft Bord Voor Den Kop Betreffende Hoge Druk Tank Installaties.
of
Wellicht rood licht voor de coureur met het bord voor z'n kop.
Ik denk dat het sterke punt van newsnow juist is dat mensen daar veel klikken. Vandaar portalquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ga voor de laatste![]()
Is er ook rss-feed voor newsnow.co.uk? Kon het niet vinden...
Ja, dat had ik al gezien, ze plaatsen alleen 'headlines'. Hoopte stiekem op een rss'je... Maar kan me voorstellen dat ze dat niet doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat het sterke punt van newsnow juist is dat mensen daar veel klikken. Vandaar portal
Die klikt offeren ze vast niet op door hun topics door te RSS-en. Het lijkt er sterk op dat hun site zelf een grote XML-verzamelaar is
erg optimistischquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef TJDoornbos het volgende:
mag de stand aangepast!! JENS HEEFT PUNTEN![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad.... beeeeeeeeeetje optimistisch!quote:
Zo is het!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:48 schreef TJDoornbos het volgende:
hahaha sorry ik was iets te enthousiast
Maar dit is het begin van elke race 1 of meer punten
Overe een jaar of 2...quote:
Bronquote:Ferrari ontslaat Nigel Stepney
Nigel Stepney werkt niet langer voor Ferrari. De engineer, verdachte in een door Ferrari aangespannen rechtszaak waarvan de aanklacht nog altijd onbekend is, is officieel ontslagen.
Het ontslag van Stepney komt niet als een verrassing. De techneut wil al enige tijd weg bij Ferrari, maar kwam twee weken geleden plotseling in het nieuws toen zijn werkgever een rechtszaak tegen hem aanspande.
Naar verluidt wordt Stepney verdacht van sabotage, maar zeker is dat niet. Zelf verblijft de Brit momenteel op de Filipijnen, waar hij vakantie houdt.
Tegen Autosport.com verklaarde Ferrari dat Stepney ontslagen is. ,,De interne disciplinaire procedure is voltrokken en Nigel Stepney is niet langer verbonden aan Ferrari.”
Stepney wordt later deze week terug in Engeland verwacht. Zijn advocaat Sonia Bartolini verwacht dat haar cliënt dan een persconferentie geeft.
Ligt nu echt aan Honda, geef hem die Mclaren en hij staat steevast in top 3 ene x voor Lewis andere x erachter.quote:
No friggin way.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:52 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ligt nu echt aan Honda, geef hem die Mclaren en hij staat steevast in top 3 ene x voor Lewis andere x erachter.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:43 schreef MaGNeT het volgende:
Spyker F1 test nieuw tanksysteem:
[afbeelding]
quote:'Heidfeld heeft voor twee jaar bijgetekend'
Hoewel er nog geen officiële bevestiging is van de kant van BMW Sauber zou Nick Heidfeld zijn contract met twee jaar hebben verlengd. Hij zou volgend jaar wederom naast Robert Kubica rijden voor het Duitse team.
[...]
quote:According to Niki Lauda, Dutchman Christijan Albers is lucky that his boss is not a red-cap wearing former triple world champion.
Ik ga hem niet maken als je dat soms denktquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:00 schreef Sally het volgende:
En nog steeds geen nieuw CA topic?!!
quote:Spyker F1 en Albers praten in augustus
03 juli 2007
Spyker F1 zal waarschijnlijk in augustus met Christijan Albers rond de tafel gaan, om de toekomst van de 28-jarige coureur bij het Nederlandse team te bespreken. Dit liet Spyker F1-baas Michiel Mol weten in een interview met het Spyker F1 Magazine.
"We hoeven er niet omheen te draaien, Adrian is doorgaans sneller dan Christijan dit jaar", zei Mol na afloop van de Grand Prix van Frankrijk. "Christijan worstelt met de afstelling. Vindt hij een goede set-up, dan is hij prompt snel, dat wel. Christijan heeft een agressieve rijstijl, en die past minder goed bij de huidige Bridgestone-banden. De nieuwe banden lenen zich niet voor gooi- en smijtwerk. Feit blijft dat het opvallend is, dat een rookie zo vaak sneller is. Christijan vindt het een moeilijke situatie, dat mag duidelijk zijn. Het lijkt een beetje op de situatie bij McLaren, waar Lewis Hamilton Fernando Alonso steeds te snel af is."
"Over een race of twee tot drie gaan we met Christijan rond de tafel", vertelde de Formule 1-directeur van Spyker verder. "Hij wil graag naar de top, maar dat zijn wij ook in 2008 nog niet. Hij is toe aan teams als Williams of Toyota, maar of dat lukt?"
Misschien denken ze wél hetzelfde maar zijn ze bezig om te onderzoeken hoe ze onder z'n contract uit kunnenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Gelukkig denken ze niet hetzelfde als half Nederland en geven ze hem nog ff de tijd.
Ze denken WEL hetzelfde (andere helft)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Gelukkig denken ze niet hetzelfde als half Nederland en geven ze hem nog ff de tijd.
quote:Ralf offers $17m pay-cut for 2008
Ralf Schumacher has agreed to slash his annual salary if it means he can keep his seat at Toyota in 2008.
The embattled German, who has conspicuously failed to live up to his reportedly (US) $22m retainer this year, has offered to drive for under $5m for the coming season, the newspaper Munich TZ claimed.
Supplementing his income would be a whopping bonus of $340,000 per point in 2008, should Toyota officials accept the offer made in recent days by 32-year-old Schumacher's manager Hans Mahr.
Meanwhile, the German gossip magazine Bunte reports that Ralf's wife Cora is pregnant and expecting their second child in early 2008.
She also defended her husband, saying: "Ralf can only do as much as his car will allow. With a competitive machine he is one of the world's best drivers, as he proved regularly with BMW."
Klinkt als een wanhoopsdaad...quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ralf offers $17m pay-cut for 2008
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns19353.htmlquote:While F1 is fixated on the problems between Ferrari and McLaren, there is action going on at Spyker as well with reports in Holland that the larger shareholders in Spyker want to de-list the company from the Euronext stock exchange in order to restructure. The story appeared in the De Pers newspaper, which is owned by Marcel Boekhoorn, a Spyker shareholder.
Spyker's share price has suffered in recent months with the departure of chairman Victor Muller and rumours of financial trouble. According to the reports, the car business is dragging down the whole company and the management is considering selling off that side of the operation and then going ahead with only the race teams. There has even been talk of floating the race team on the stock exchange.
Het gaat over Spyker Cars en niet over Spyker F1 team.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns19353.html
Geloof mij nou dat er geen Spyker F1 kan bestaan zonder Spyker Cars.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Het gaat over Spyker Cars en niet over Spyker F1 team.
Juist ...quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:49 schreef TJDoornbos het volgende:
I know maar volgens mij heeft het meer met elkaar te maken dan ze ons willen doen geloven
Zolang de merknaam in handen blijft van Mol zou het kunnen (theoretisch).quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geloof mij nou dat er geen Spyker F1 kan bestaan zonder Spyker Cars.
Zie je het al voor je?
Misschien ben je wel gewoon een beetje pessimistisch ingesteldquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ik heb echt een zure smaak van NLers in de F1. Er wordt vaak gezegd dat we trots moeten zijn maar ik faal nog in te zien waarop precies.
Het Spyker F1 team is duidelijk niet zo zelfstandig als dat ze al die tijd voorgehouden hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Zolang de merknaam in handen blijft van Mol zou het kunnen (theoretisch).
Of het in de prakijk haalbaar is betwijfel ik, ondanks de geruchten dat het raceteam zelfvoorzienend zou zijn. Bovendien zou er dan geen toekomstperspectief zijn mbt meer inkomen genereren.
Laten we hopen dat het allemaal weer een hoop geruchten zijn, zonder basis.
Met zelfstandig bedoelde ik los van Spyker Cars. En van wat iik gezien heb is dat ook gewoon zo.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het Spyker F1 team is duidelijk niet zo zelfstandig als dat ze al die tijd voorgehouden hebben.
Dat naar buiten gebracht wordt dat met over een race of wat met Albers aan tafel gaat om te praten over zijn toekomst te praten (en in dat bericht wordt gesuggereerd dat Albers nog gewoon welkom is) is een teken dat Spyker F1 valt of staat met de sponsoren die de coureurs binnenbrengen en de transferwinst van die coureurs. Albers heeft al z'n marktwaarde bijna verloren maar Spyker heeft z'n sponsors nodig. Of die er nog zijn na het vertrek van Varisseau? Denk het niet.
Hoogstwaarschijnlijk rijdt Sutil volgend jaar bij een beter team ... wat z'n contract ook zegt. Spyker heeft het geld gewoon nodig en Albers is niet te verkopen (al was dat het plan wel).
SA als middenmoter zien is optimistischquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Met zelfstandig bedoelde ik los van Spyker Cars. En van wat iik gezien heb is dat ook gewoon zo.
Dat ze afhankelijk zijn van sponsorinkomsten is duidelijk. Waarom denk je dat ze zo in strijd zijn met SA en STR? Om het sportieve belang terwijl ze vooraf al wisten dat ze achteraan zouden rijden?
Sutil is weg naar, ik denk, Toyota. Albers doet er goed aan te blijven en dit seizoen te doen laten vergeten. Ik zie hem nu niet naar een middenmotor overstappen (of het moet SA zijn).
Misschien wel, maar gezien de progressie in korte tijd voor volgend seizoen wel realistisch?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
SA als middenmoter zien is optimistischMaar dat mag ik wel. (we all root for the underdawg!)
Halverwege of met de B-spec? Dat staat me niet goed meer bij. Aan de andere kant kan het natuurlijk wel zo zijn dat de B-spec een puntenpakker is (zoals Aguri). Dat moeten we nog maar zien. Gasgoyne heeft het potentieel (bewezen in verleden) en heeft op de B-spec zijn invloed gehad. Als de B-spec echt een stap voorwaarts is, kan het nog wel meevallen denk ik. Dan hebben ze namelijk wel gedaan wat is toegezegd, een verbeterde versie op de been brengen.quote:Vergeet niet dat Spyker vantevoren naar buiten bracht dat ze langzaam zouden beginnen maar halverwege het jaar verwachtte in de middenmoot mee te rijden. Ook DAT was een BS verhaal. Met Gascoyno aan boord en met (zoals het leek) alle goede elementen voor een verassend jaar hebben ze het zodanig verpruts dat ik voorspel dat sponsors volgend jaar zeer schaars zullen zijn.
Dat snap ik ook niet eerlijk gezegd. Doe het dan achter de schermen zeg maar. Geen ruchtbaarheid aan geven, maar in alle stilte er aan werken. Want aan de ene kant hebben ze natuurlijk gelijk.quote:Daarbij denk ik dat het jezelf in de publiciteit zetten met rechtzaken (die ook heel duur zijn) niet echt een goede manier is om kracht uit te stralenSA roept dan ook: "We have rules - they can just protest. Tell them to protest - if I have something to complain about, I will make a protest. So why all this noise and complaint?"
Er is gewoon geen geld voor een rechtzaak. Ze hebben hun focus vanaf het begin van het seizoen al op SA i.p.v. op racen en goede resultaten behalen (ook typisch NL, imo ... klagen)
Als het protest geen zin had dan moeten ze het droppen want dan ziet de FIA het kennelijk anders.quote:
Volgens mij is dat geen probleem van de FIA, maar van het Concorde Agreement, waarbinnen tegen SA een arbitragezaak is aangespannen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het protest geen zin had dan moeten ze het droppen want dan ziet de FIA het kennelijk anders.
Het is natuurlijk niet allemaal koek en ei geweest met NL in de F1, maar ik denk dat we sowieso best trots mogen zijn dat ons kleine kikkerlandje toch al een hoop mensen in de koningsklasse van de motorsport heeft gehad.quote:Ik heb echt een zure smaak van NLers in de F1. Er wordt vaak gezegd dat we trots moeten zijn maar ik faal nog in te zien waarop precies.
Het Concorde Agreement is een afspraak binnen de FIA ... zeker gezien deze volgend jaar verloopt denk ik dat de FIA nu niet al te moeilijk wil doen. Ze moeten fabrieksteams aanmoedigen om klantenchassis te verkopen en dat doe je niet door dit jaar diep op overtredingen in te gaan. Het is volgens mij ook niet voor niets dat Ferrari naar buiten komt met uitspraken als "Het is geen schande om een auto van ons te kopen".quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen probleem van de FIA, maar van het Concorde Agreement, waarbinnen tegen SA een arbitragezaak is aangespannen.
Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopenquote:Stepney speelde informatie door aan McLaren
McLaren-ontwerper Mike Coughlan aangehouden
[04-07] ‘Stepneygate’, de zaak tegen Ferrari-medewerker Nigel Stepney, heeft een bizarre twist gekregen. Naar nu bekend is geworden heeft Mike Coughlan, chefontwerper van McLaren, Ferrari-documenten in zijn bezit. Die heeft hij gekregen van Stepney.
Nigel Stepney, hier in gesprek met Niki LaudaMcLaren kwam gisteren met een opmerkelijke verklaring. ,,Een lid van de technische staf van McLaren is onderwerp van een door Ferrari aangespannen rechtszaak met als inzet de uitwisseling van technische informatie.”
Volgens de verklaring heeft de persoon in kwestie in april een pakket met technische informatie ontvangen van een Ferrari-medewerker. Ferrari heeft bevestigd dat het een onderzoek gestart heeft.
Een ouderwets geval van bedrijfsspionage, en al snel ontdekte Autosport.com dat de McLaren-medewerker in kwestie niemand minder is dan Mike Couglan, chefontwerper van het team en dus niet de minste. Bij een huiszoeking in de woning van de Brit zijn Ferrari-documenten gevonden.
De Ferrari-medewerker is natuurlijk Nigel Stepney. McLaren heeft Couglan op non-actief gesteld en heeft bij monde van teambaas Ron Dennis laten weten dat het team zich distantieert van alle verwikkelingen en zich behulpzaam zal opstellen in het onderzoek.
Nigel Stepney wordt binnen een paar dagen terug verwacht van vakantie – die overigens niet, zoals hij aan de Sunday Times vertelde, met medeweten van Ferrari geboekt was – en heeft via zijn advocate laten weten dan een persconferentie te geven.
Wat er ook gebeurt: Ferrari staat op scherp en heeft aangekondigd zich te beraden op juridische stappen, met mogelijk grote gevolgen voor het kampioenschap.
Bronnetje?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen
Oud nieuwsquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen
Misschien is het wel dat Spyker niet te veel wilt investeren om de huidige auto aan Albers aan te passen omdat er toch een B-versie op komst is....quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het protest geen zin had dan moeten ze het droppen want dan ziet de FIA het kennelijk anders.
Qua SA ... ja: die zie ik volgend jaar ook wel direct strijden met RBR. Ze hebben de goede swing te pakken en ze hebben nog maar 3 jaar totdat Suziki ermee kapt. Ik denk dat ze dan het team verkopen aan de hoogste bieder (beetje waar Spyker ook aan dacht wat betreft coureurs).
Qua Mike Gascoyne : Zoals ik het nu zie zet Albers z'n kaarten erg hoog in door te zeggen dat het team de auto niet aan zijn wensen kan laten voldoen (Met Mike als TD is dat best wel persoonlijk, imo ... aan de andere kant is Mike weg bij Toyota vanwege z'n aggressieve management-stijl. Albers heeft daarin ook wel gelijk maar Albers weet niet hoe het is om winnende auto's te maken, Mike wel).
Geen oud nieuws. Nieuws van vandaag.quote:
Zie, ik dacht al dat ik het al gelezen had vanmorgen!quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:20 schreef sanger het volgende:
[..]
[Upd] McLaren betrokken bij Ferrari-spionage
Dan nog misstaat een bronvermelding nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen oud nieuws. Nieuws van vandaag.
Het oude nieuws was dat ze Stepney aan gingen klagen.
Waarvoor was niet duidelijk.
Je hebt helemaal gelijk dat het hier ook thuishoort!!! *sanger.......*quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:20 schreef vosss het volgende:
[..]
[....]
=edit=
Okay okay, nieuws van gisteravond dan. Ik zag het in dit topic nog niet staan,
vandaar dat ik het even postte okay!!
quote:Mol: "Geen racestoeltje voor Verstappen"
De baas van het team van Spyker, Michiel Mol, heeft nog maar eens benadrukt dat Jos Verstappen niet in aanmerking komt voor een racestoeltje bij het Nederlandse team.
Daarnaast is ook zijn deelname aan de testsessie op Spa-Francorchamps, volgende week, nog niet zeker. Beide partijen moeten nog steeds rond de tafel. "Ik zou vrijdag 22 juni met Michel Perridon (van Trust, red.) en Jos over het idee om de tafel zitten. We wilden Jos al tijdens de testweek in juli op Spa uitproberen, maar door trieste familieomstandigheden kon het gesprek geen doorgang vinden. Ik weet niet of we die testweek op Spa nog halen, maar het blijft een leuk idee. Nog één keer Jos in een Formule 1, en dan nog wel in een Spyker," aldus Mol. "Nee, Jos is geen kandidaat voor een Formule 1-racestoeltje. Ik denk sowieso dat we hem niet meer als racecoureur in actie zullen zien. Hij is momenteel erg druk met andere zaken, zoals zijn zoontje Max".
Maar het is dus de Pa van Perridon die overleden is bij triest ongeval in Rotterdam!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef Sally het volgende:
Cross-post van mij:
Nieuws van sport.fok.nl:
[..]
Trieste familieomstandigheden... Iets met Max??
Ah... dan weet ik meerquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Maar het is dus de Pa van Perridon die overleden is bij triest ongeval in Rotterdam!!
Lijkt me logisch dat ze niks toegevenquote:McLaren's Formula One cars do not contain any Ferrari-related alterations, the team said Wednesday -- a day after it suspended an employee for receiving a package of technical information from the Italian team.
McLaren suspended the employee -- reported in British newspapers to be chief designer Mike Coughlan -- after learning he personally had received a package of technical information from a Ferrari employee at the end of April.
"McLaren has completed a thorough investigation and can confirm that no Ferrari intellectual property has been passed to any other members of the team or incorporated into its cars," McLaren said in a statement.
McLaren said it had spoken with Ferrari about the issue and invited world governing body FIA to conduct a full review of its cars "to satisfy itself that the team has not benefited from any intellectual property of another competitor."
On Tuesday, Ferrari fired British technician Nigel Stepney following an internal investigation into attempted sabotage before the Monaco Grand Prix. Ferrari also filed a criminal complaint against Stepney, who was responsible for team performance.
A mysterious powder reportedly was found on the gas tanks of the cars of Felipe Massa and Kimi Raikkonen on May 21, six days before the Monaco race. The parts were replaced before the race and the powder was sent to police to be examined.
Massa finished third in the race and Raikkonen was eighth.
Raikkonen and Massa finished first and second in the French Grand Prix on Sunday to cut McLaren-Mercedes' lead to 25 points in the team standings after eight of 17 races. McLaren drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso are 1-2 in the driver's standings, while Massa and Raikkonen are third and fourth.
The British Grand Prix is set for Sunday.
AP NEWS
The Associated Press News Service
Bronnetjequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat ze niks toegeven![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef TJDoornbos het volgende:
gewoon een persbericht van die rukkers en AP NEWS was mijn bron
ouchquote:Honda on the up?
The recent French Grand Prix was, hopefully, a turning point for the Honda racing formula one team when for the first time this year they recorded their first point, courtesy of Jenson Button’s eighth placed finish at Magny Cours. As explained by our spies in France, the Brackley based squad had 35 aerodynamic modifications and a new front suspension in France and this improved the stability of the car. While it didn’t help a lot in qualifying, it gave the drivers more confidence over longruns.
Technical director Shuhei Nakamoto believes that they found 0.5 seconds per lap. Button scored the first point for the team by running 12 laps longer in his first stint than Rosberg while his 6th fastest laptime in the race proved that Honda made a step up.
In order to make things even better, soon there will be a lot of new staff working at the factory. It seems that Honda let go all of their experienced people, they now are taking them back on board. From BMW Jörg Zander (chief designer) and John Owen (aero) will join the Brackley based team while Loic Bigois (aero) will come from Williams and Peter Coysh (aero) from McLaren. BMW suffered the most from head hunters attempting to find good people with another aerodynamicist, Martin Bester, on his way to Williams.
"That is the price you pay when you are third in the championship," technical director Willy Rampf explains. "All of a sudden, our people are attractive to other teams."
This new approach at Honda is the result of Jenson Button’s efforts when after a disappointing test at Barcelona in May he went to Tokyo to talk to President Takeo Fukui himself in order to tell him the truth about the team. Fukui then installed with Maasaki Kato as a new consultant, one who has experience in racing, he was actually an engine engineer in the golden Honda years in the late 80's. Katoi is somebody who can judge much better how realistic the reports from team principal Nick Fry and sport director Wada are while Buttons initiative tells you quite a lot about the incompetence of the management of this team.
Geld wat je bespaart op het ontwerpen van de auto kan je weer besteden aan een leuke motorhomequote:Op donderdag 5 juli 2007 10:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Heeft McLaren nu alweer een nieuw optrekje?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:00 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Geld wat je bespaart op het ontwerpen van de auto kan je weer besteden aan een leuke motorhome![]()
quote:Sorry, je hebt niet de rechten om in dit topic te reageren. (post_reply:canreplytopictype)
Je kunt het oorspronkelijke bericht als quote in een ander topic gebruiken.
Op donderdag 5 juli 2007 11:49 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Wat een vertrouwen in je idool zeg
Allang!quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:11 schreef Sally het volgende:
"Index / Sport / Het grote Robert Doornbos Topic!!!!! "
[..]
Nog geen nieuwe?
CHECK!quote:
Een hele grote fout van RBR. Het is duidelijk dat Coulthard de laatste tijd steeds gekkere fratsen uithaalt om in de F1 te blijven. Van uitspraken als "ik ben net zo goed als Hamilton" to bijna-onthoofdings-acties op Wurz. Persoonlijk denk ik dat DC uit de F1 moet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:24 schreef TJDoornbos het volgende:
David Coulthard zal ook in 2008 achter het stuur kruipen voor Red Bull Racing. De 36-jarige Schot zou het contract zelfs al getekend hebben. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Het zal het vierde jaar zijn dat Coulthard voor het Oostenrijkse team uitkomt.
"Ik hou nog steeds van racen. Ik doe mijn werk goed, en ik lever kwaliteit af. Ik heb nog steeds de snelheid, maar ben nu ook gewapend met veel ervaring. Ik ben niet bang om hard te werken, en we zijn de grondvesten voor toekomstig succes aan het opbouwen. Ik vind het niet erg dat ik al 36 jaar oud ben wanneer mensen mij vragen hoelang ik nog door ga. Ik denk alleen aan leeftijd wanneer sommige idioten er naar vragen, wat niet onbegrijpelijk is, want ik zit dichter bij het einde van mijn carrière dan bij het begin," aldus Coulthard.
Coulthard ook in 2008 bij RBR
Heb wat OP foto's gegeven inmiddels
Haal die tekst eens weg joh, laat ze maar klikken!quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Coulthard ook in 2008 bij RBR
Heb wat OP foto's gegeven inmiddels
Me2!!! *met dank aan Googol:quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:24 schreef TJDoornbos het volgende:
[...]
Heb wat OP foto's gegeven inmiddels
Kaalquote:
neuh, alles wat er is komt op sport.fokquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Hahahaha...
Is er nog wat F1 nieuws, dan? Behalve van http://sport.fok.nl ?
Al gelezen... Oud nieuwsquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Ecclestone: \"Punten McLarencoureurs veilig\"
Nee hoor!!quote:
Netjes...quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee hoor!!![]()
Wel blauwe vingers en lippen...![]()
![]()
Dat sjeggik...quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:01 schreef sanger het volgende:
Het is wetelijk 0.19 ct / km onbelast iig. Volgens mijn boeken belastingwetgeving dan.
WEST zou die gisteravond klaar hebben, maar heb hem nog niet gezien indd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:13 schreef Atreidez het volgende:
Ben ik blind of is er nog geen Silverstone topic?
quote:Puff Daddy to Own Formula One Team?
Thursday, July 05, 2007 - 06:00 AM
F1's traditional 'silly season' has taken a bizarre twist.
After championship leader Lewis Hamilton recently spent some time with the American rapper Sean Combs - otherwise known as Diddy, Puff Daddy or P.Diddy - a rumour has emerged that the formula one paddock could soon have a new team owner.
At an event for the launch of a Diddy perfume - 'Unforgivable' - Combs announced that he is thinking seriously about joining the circus by buying a team.
However, it is no surprise to learn that - at the night-time occasion in central London - more than (US) $200,000 alone was spent on champagne.
McLaren rookie Hamilton, 22, meanwhile, attended the event as a guest of the English pop star Natasha Bedingfield and another rapper, Pharrell Williams.
Both Diddy and Williams have attended F1 races in the past.
Ik vind 1 neger in de F1 wel genoegquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:30 schreef Atreidez het volgende:
Hij denk zeker dat t net zo makkelijk is als t kopen van een cc/indycar team
racistquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind 1 neger in de F1 wel genoeg![]()
Heel eerlijk? Ik denk dat met het juiste bod Spyker nu al te koop is. Als Mol daarmee Spyker Cars kan redden (hoe los ze ook van elkaar staan volgens hem) is dat wattie moet doen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:33 schreef TJDoornbos het volgende:
Misschien is Spyker na dit jaar wel te koop
Duitse en Engelse berichtgevingen omtrent Duitse en Engelse piloten geloof ik niet meer zo.quote:Albers aan de deur na Silverstone?
[05 juli - 10:24]
De Nederlandse piloot Christijan Albers zou nog voor het einde van dit seizoen ontslagen kunnen worden bij het Spyker-team. Dat staat te lezen in Sport Bild, dat beweert dat de aanvankelijke aanhangers van Albers hun geduld beginnen te verliezen.
Recentelijk verklaarde Michiel Mol, CEO van Spyker, zelfs openlijk dat het zitje van Albers heel onzeker is voor volgend seizoen na zijn grove fout tijdens de Franse Grand Prix, toen de Nederlander uit de pitlane reed op het moment dat de benzineslang nog in zijn wagen zat.
Sport Bild bericht nu dat Roel Kooijman - de schoonvader van Albers en een financierder van het Spyker-team - net als Spyker F1-teambaas Colin Kolles zijn geduld begint te verliezen.
Markus Winkelhock, de reservepiloot van de renstal, lijkt de grootste kanshebber om Albers te vervangen tijdens de komende Grand Prix van Europa. Zelf wou Winkelhock niet reageren op de geruchten.
"Ik wil niet deelnemen aan enige speculatie, het is mijn job om te racen," vertelde de 26-jarige Duitser.
Niemand verteld me hier ook ooit wat!!quote:
Daarom geloof ik er ook niet in.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Niemand verteld me hier ook ooit wat!!
CA na Silverstone weg...........ja okej en Rdam en Zandvoort dan?
Collin Kolles is Duitser......quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:01 schreef TJDoornbos het volgende:
waarom zou Spyker 2 duitse racers willen?
Al is hij van oorsprong dacht ik Roemeen of Hongaar.quote:
Bronquote:Non-F1 source tipped off Ferrari
Ferrari have revealed that they were tipped off about McLaren chief designer Mike Coughlan possibly having Ferrari documents by someone outside of Formula One.
In a statement issued by the Maranello outfit on Thursday, Ferrari confirmed that the team swung into action after receiving the information, and began legal proceedings through the London High Court.
The Italian squad, who on Tuesday said that "a search was carried out of the (McLaren) engineer's house", clarified on Thursday that British police had not yet been involved in the investigation.
The statement said: "Ferrari wishes to clarify that the English police have so far not been involved in investigating the theft of technical information.
"It was brought to Ferrari's attention by a third party outside Formula One racing within the last fortnight, that a senior member of the technical staff within the Vodafone McLaren Mercedes team might be in possession of highly sensitive Ferrari information.
"Ferrari reviewed the evidence and consulted London lawyers towards the end of last week. Ferrari then made an urgent application to the High Court in London on 2 July for the court's assistance.
"As is usual with this kind of court order, Ferrari is currently prevented by the court from making any public statement about the information that it gained as a result of serving the court order.
"At the same time, an investigation is being carried out into the same subject by the Modena Court, therefore no further comment will be forthcoming, in order to respect the legal process in both countries."
Roemeen inderdaadquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Al is hij van oorsprong dacht ik Roemeen of Hongaar.
[..]
Bron
np gastquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:36 schreef WEST het volgende:
ik vrees dat de OP van engeland pas morgenavond wordt, ik ben vanavond de hele avond weg en morgen eerst nog werken tot 16:00. ik heb een drukke week gehad.
Ben ik een keer op tijd met de tekst aanleveren bij WESTquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
np gastik denk dat ik namens heel Fok!F1 spreek als ik zeg dat je topics ZEER gewaardeerd worden en we d'r graag een extra dagje op wachten ^^
Er kan natuurlijk altijd een ´tijdelijk´ racetopic komen. Wanneer WEST de OP klaar heeft, dan kan een modje deze gaan plaatsen.. Zo hebben we morgen ook plek om de trainingen, etc., te besprekenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben ik een keer op tijd met de tekst aanleveren bij WEST
Als hij af is post ik hem vannacht nog.
Ach, what the heck, dan maar tien minuten te laat opdagen bij de wedstrijdquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk altijd een ´tijdelijk´ racetopic komen. Wanneer WEST de OP klaar heeft, dan kan een modje deze gaan plaatsen.. Zo hebben we morgen ook plek om de trainingen, etc., te bespreken
Zelfs in het interview stond ik met m'n oren te klapperen! Er was zowaar atonatie in z'n stem te horen!quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:17 schreef Sally het volgende:
Gejat van racefreaks.nl:
Zie ik daar nou een kleine grimlachje van Kimi?
[[url=http://xs217.xs.to/xs217/07274/PodiumFrance2007.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zelfs in het interview stond ik met m'n oren te klapperen! Er was zowaar atonatie in z'n stem te horen!the Melting Ice Man
quote:Schumacher not a target for Red Bull: Mateschitz
(DPA) - 6 July 2007
SILVERSTONE, Britain - Red Bull owner Dietrich Mateschitz has played down the possibility of Ralf Schumacher driving for the Austrian Formula One team next season.
‘There have been no talks with Ralf Schumacher,’ the energy drink maker said in an interview published Friday in the Salzburger Nachrichten newspaper.
‘Ralf is a good driver who is currently going through a difficult phase. But that doesn’t have much to do with us.’
Schumacher’s contract with the Toyota team runs out at the end of the season, although the Cologne-based outfit still has the possibility of exercising a further two-year option.
The 32-year-old German has failed to win a race since joining Toyota in 2005 and has accumulated just two points from nine races so far this season.
Mateschitz plans to continue with his current pairing of David Coulthard and Mark Webber next season.
quote:David Coulthard rijdt ook volgend seizoen voor Red Bull Racing. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Het rijderspaar van Red Bull Racing blijft daarmee ongewijzigd, aangezien Mark Webber nog een contract heeft lopen.
Oeps! dat is even aan mij voorbij gegaan, net zoals het nieuwe motorhome van McLaren Mercedes. Wat een ding trouwens!quote:
Van welk jaar is dit filmpje dan? Ik zat laatst nog 1993 races te kijken en dan heeft Murray t steeds over de incredible Schumacher supposedly driving for McLaren next yearquote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
![]()
Bijna Dennis ... bijna ... maar dat was toen
bronquote:Iedere dag komen er meer details naar buiten over de spionagezaak tussen Ferrari en McLaren. De zaak is mogelijk aan het rollen gebracht door een medewerker van een copyshop.
Kopieën
De Britse krant The Times baseert zich op bronnen rondom Ferrari. De afgelopen twee weken zou hoofdontwerper Mike Coughlan van McLaren een aantal documenten van Ferrari hebben gekopieerd in de copyshop.
Inlichten
De medewerker van de winkel zou vervolgens Ferrari hebben ingelicht toen hij zag dat er op de documenten vertrouwelijk stond en het logo van de Italiaanse renstal.
Inhoud
Volgens het Duitstalige tijdschrift Auto Motor und Sport staan in de documenten gedetailleerde ontwerpen en data van de Ferrari F2007. Ook de structuren en processen in de fabriek van Maranello worden beschreven. Bovendien staat er informatie in over de set-up en voorbereiding voor een raceweekend en de plannen voor de toekomst.
quote:
Tss... Beetje reclame lopen maken hier voor Fok!Sport!!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:29 schreef sanger het volgende:
Ecclestone: \'Rel klantenchassis snel over\'
Bronquote:Honda had ontmoeting met verdacht tweetal
Honda heeft in een verklaring bekend gemaakt dat Nigel Stepney en Mike Coughlan kortgeleden contact hebben gezocht met het team om in de toekomst de technische staf te versterken. Beide heren zijn middelpunt in een groot spionageschandaal tussen Ferrari en McLaren.
Ontmoeting
Honda kwam met een verklaring vlak nadat McLaren-teambaas Ron Dennis had laten uitlekken dat er een derde team betrokken zou zijn bij het spionageschandaal. Honda benadrukt in de verklaring dat teambaas Nick Fry wel een ontmoeting heeft gehad met de twee, maar dat zij absoluut geen belastende informatie van ze heeft gekregen.
quote:Status on Formula One's 12th Team
David Richards on Friday stepped away from expectations that he would this weekend outline Prodrive's plans for its first season in formula one next year.
The Silverstone paddock was eagerly awaiting details about drivers, sponsors, and confirmation of the customer McLaren-Mercedes chassis deal, but Richards instead said the news would be revealed later this summer as planned.
McLaren boss Ron Dennis had even imposed a July deadline, but Richards denied that he promised an announcement at this event.
He told Speed TV: "I said it could be the British GP. But we are very close to being able to announce something."
There is, however, little doubt that the deal with McLaren will eventually be sealed, which is sure to include staff of the Woking based team and even the support of their commercial departments for the finding of sponsors.
"I did say the summer, and I'll by stand the summer," Richards added.
quote:Financiële meevaller Spyker
Spyker zal naar verluidt vandaag 15 miljoen dollar aan tv-gelden kunnen incasseren. Daarmee komt een einde aan de juridische strijd tussen Spyker en de teams van Super Aguri en Toro Rosso over de vraag of de twee laatste teams voormalige auto’s gebruiken van Honda en Red Bull.
Over het delen van de tv-gelden is mondeling overeenstemming bereikt, zo is in kringen van Spyker bevestigd. De overeenkomst zal naar verwachting vandaag worden ondertekend.
Het komt erop neer dat de tv-inkomsten van de nummers negen en tien in de WK-stand zullen worden gedeeld met de nummer elf in het constructeurskampioenschap.
De laatste krijgt gewoonlijk geen deel van de tv-inkomsten, die door de eerste tien teams worden gedeeld. De nummer elf krijgt niets, nummer tien 18 miljoen dollar en de nummer negen 27 miljoen.
De genoemde teams zijn overeengekomen dat de 45 miljoen dollar nu over drie teams zullen worden gedeeld, een compromisvoorstel dat al eerder door Spyker werd gedaan. Dat voorstel wordt gesteund door Bernie Ecclestone, die verder geen rechtszaken wenst.
Spyker dreigde met juridische stappen, omdat het team zelf wel heeft geïnvesteerd in het ontwerp van een nieuwe auto, maar Toro Rosso met de oude Red Bull van 2006 rijdt en Super Aguri met de Honda van vorig jaar.
Zou top zijn als Jens Honda verliet maar ben benieuwd hoe leuk ze dat bij Honda na de 2 Gates gaan vindenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:49 schreef -Hans- het volgende:
Geruchten: Button wordt gelinkt met Renault en Alonso zou naar Ferrari of Renault gaan of anders een sabbatical nemen.![]()
Clash of the Richest ... welke miljardair heeft de langste adem?quote:Bernie urges Red Bull to sell STR
Bernie Ecclestone has urged Red Bull magnate and fellow billionaire Dietrich Mateschitz to sell one of his F1 teams. Austrian Mateschitz owns Red Bull Racing and he also took over Minardi at the end of 2005, rebranding it Toro Rosso before countryman Gerhard Berger bought a 50% share.
F1 chief executive Ecclestone said: "Red Bull are super for formula one but I wish they would have more success.
"I can't understand why they have two teams. They should concentrate on one," he told the newspaper Kleinen Zeitung.
It is almost constantly rumoured in F1 circles that Toro Rosso is openly for sale, following links with the German race carmaker HWA and even Michael Schumacher and his manager Willi Weber.
Mateschitz, however, insisted last week: "STR is not for sale. This rumour was invented by some super-clever people."
Stel dat Stepney inderdaad onschuldig is, welk ongelovelijk smerig vies spelletje wordt er daar dan wel niet gespeeld??quote:Stepney wijst beschuldigingen van de hand
'Er is iets aan de hand binnen Ferrari'
[08-07] Voormalig Ferrari-medewerker Nigel Stepney zegt onschuldig te zijn en niets met spionage te maken te hebben. Ferrari denkt daar heel anders over en heeft hem inmiddels ontslagen.
Stepney ontkent Coughlan vertrouwelijke informatie te hebben gegeven.Zaterdagochtend belde de Britse journalist Jane Nottage, een goede vriend van Stepney, hem op vanuit de perszaal in Silverstone waarna er een telefoongesprek met nog twee andere journalisten volgde. Deze journalisten schrijven voor de 'serieuze' Britse zondagskranten en gaven Stepney de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen.
,,Ik word voor allerlei dingen als schuldige aangewezen en voel me vals beschuldigd”, zei hij. ,,Ik ben beschuldigd, maar er wordt me niets ten laste gelegd. Er is enkel een onderzoek gaande. Het voelt alsof ik in de wildernis ben beland.”
,,Ik was me ervan bewust dat Ferrari vorig jaar september een probleem had, vanaf het moment dat Ross Brawn zijn sabbatical aankondigde. De structuur veranderde. Ik wilde een baan die gelijk was aan die van Ross. Ik wilde de test- en race-teams blijven runnen en rapporteren aan Aldo Costa, de chefontwerper.”
,,Hij was daar de juiste persoon voor, Mario Almondo – hoofdverantwoordelijke voor de gang van zaken – niet. Ik zag het als een stap terug om aan hem en nog een aantal anderen te moeten rapporteren. Voorheen had ik altijd samengewerkt met Ross, dat liep prima. Hij heeft me altijd gesteund en advies gegeven waar nodig.”
Volgens Stepney was het team er niet blij mee dat hij aangaf minder te willen reizen. ,,Dat viel slecht, ik begon me een verrader te voelen. Alleen maar omdat ik genoeg had van dat reizen.”
17 mei werd er actie ondernomen door Ferrari. Medewerkers werden verhoord door de politie en Stepneys woning werd nadien twee keer doorzocht.
Daarna deelde hij teambaas Jean Todt mee dat hij op vakantie ging en pas terugkwam wanneer dit achter de rug was. ,,Sindsdien hebben we elkaar niet meer gesproken”, aldus de Brit. Wel werd hij gestalkt en claimt hij te zijn achtervolgd.
Stepney geeft toe eind april met Mike Coughlan van McLaren te hebben gesproken en dat beiden 1 juni rond de tafel zaten met Honda-teambaas Nick Fry. De Ferrari-documentatie die bij Coughlan thuis werd gevonden is niet van hem afkomstig, bezweert Stepney.
,,Eerst zocht ik geen andere uitdaging, Mike evenmin, maar echt tevreden over McLarens management was hij niet. Toen het gerucht van mij en Honda begon te spelen hoorde ik van drie of vier mensen bij Ferrari dat zij wel interesse hadden om met een goed technisch team over te stappen naar een ander team. Ook zij voelden zich niet thuis in de nieuwe structuur bij Ferrari.”
,,Ik ontken stellig dat Mike en ik technische informatie hebben uitgewisseld. We hebben vooral gediscussieerd over de infrastructuur en voorwaarden om voor een ander team te werken.”
,,Ik geef toe dat het vreemd klinkt, maar er is iets gaande binnen Ferrari. Ik werd er door Almondo van beschuldig tekeningen te hebben meegenomen. Ik had deze in mijn bezit omdat ik ze nodig had voor mijn werk, maar hij had dat vanuit de ontwerpafdeling begrepen. Daarop heb ik de tekeningen op Almondo's bureau gelegd, maar de volgende dag lagen ze weer terug bij mij.”
,,Nogmaals, ik heb er beslist geen kopieën van gemaakt of tekeningen naar Mike gestuurd. Ik wist dat ik op de fabriek constant in de gaten werd gehouden en dat alles wat ik deed bekend was. Men wist zelfs precies welke documenten ik opende op de computer.”
,,Ik heb heel wat werk verricht voor Ferrari, met betrekking tot de verrichtingen van het test- en race-team en de voorbereiding van de auto's. Informatie die mij bekend was zou in die gevonden documenten moeten staan. Als ik er al vanaf wist, waarom zou ik dan alles opnieuw nodig hebben? Ik ben nooit een ja-knikker geweest, zodra ik tegen het systeem in ging werd ik onder druk gezet.”
,,Ferrari is uniek in Italië, het is als een geloof. Ga je daar tegenin, dan is het alsof je tegen het Vaticaan ingaat.”
Dat ziet er wel slecht uit voor Albersquote:Op maandag 9 juli 2007 00:58 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.ad.nl/dossiers/spyker/article1493233.ece
CA eruit als die niet betaald............
Kan jij het wel lezen?? Ik zie niksquote:Op maandag 9 juli 2007 04:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat ziet er wel slecht uit voor Albers
quote:Op maandag 9 juli 2007 04:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Kan jij het wel lezen?? Ik zie niks
quote:Betalingsproblemen voor Albers
SILVERSTONE - Christijan Albers en zijn investeringsvennootschap CA BV dienen voor de GP van Duitsland een betalingsachterstand van miljoenen dollars te voldoen, wil de coureur het seizoen Spyker kunnen afmaken.
Albers zou van het team een ultimatum hebben gekregen omdat enkele termijnen voor de contractueel overeengekomen betalingen van in totaal tien miljoen dollar zouden zijn overschreden.
De kwestie heeft niets te maken met het incident van vorige week op Magny-Cours, toen Albers er na een pitstop met de tankinstallatie vandoor ging. Gisteren reed hij op Silverstone een degelijke race. Hij eindigde als 15de, op twee ronden van winnaar Räikkönen. De teamleiding was daarover tevreden.
De renstal duldt echter geen verder betalingsuitstel, aangezien het geld nodig is om investeringen te doen in de nieuwe B-versie van de Spyker F8-VII.
Zegsman Pieter Leeuw, rechterhand van Spyker’s topman Michiel Mol, bevestigde gisteren dat er een dispuut is over achterstallige betalingen. ,,Het is geen geheim dat we in deze fase van onze ontwikkeling betalende rijders in dienst hebben en dat er op dat terrein een kwestie is met Christijan.
Over de consequenties wil ik niets zeggen. Dat is iets tussen de contractpartijen,’’ aldus Leeuw. Albers op zijn beurt zegt niets van de betalingsachterstanden af te weten. ,,Ik heb hier niets mee te maken. Ik ben in dienst van het team en houd me alleen bezig met rijden en 80 dagen per jaar in actie te komen voor de sponsors,’’ aldus de Nederlander.
Volgens hem zijn de sponsorcontracten afgesloten door zijn voormalige manager Lodewijk Varossieau, met wie de samenwerking is ontbonden.
In kringen rond het team wordt echter gewezen op de CA BV, die in gebreke zou zijn gebleven. Deze vennootschap investeert in de loopbaan van Albers. De aandeelhouders zouden miljoenen moeten bijstorten, omdat de verkoop van sponsorplaatsen op de Spyker en op de raceoverall en cap van Albers veel minder zou hebben opgebracht dan met Varossieau was afgesproken.
Volgens de CA BV zouden slechts voor een kleine twee miljoen dollar aan contracten zijn gesloten, terwijl minstens vijf miljoen de ondergrens was om het seizoen bij Spyker te kunnen vervolmaken. De andere helft van de contractsom zou door de CA BV worden betaald.
De vervanger van Albers lijkt al in de coulissen klaar te staan. Morgen test Giedo van der Garde op het circuit van Francorchamps. De schoonvader van Van der Garde, investeerder Marcel Boekhoorn, is grootaandeelhouder in Spyker.
Albers op non-actief voor het bericht op Fok!Sport!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:24 schreef LeXX het volgende:
Albers gewipt!![]()
http://f1.gpupdate.net/nl(...)lbers-op-non-actief/
[..]
Alleen is RTL GP niet zo betrouwbaar. Volgens motorsport e.d. is er geen beslissing nog. Wel wordt er naar gestreefd om deze week de nieuwe coureur te laten testen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Christian Klien dus in de Spyker volgens RTL GP.
Als kan worden aangetoond dat de bestuurders opzettelijk de BV leeg hebben getrokken enzo gaat de bestuiurdersaansprakelijkheid gelden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:05 schreef vosss het volgende:
Jamaar een BV-tje leeg trekken is toch niet zo moeilijk? Ik gok zomaar dat Varrossieu die BV inmiddels leeg heeft hoor
Ik vraag me af in hoeverre dit op waarheid berust. Je mag er toch vanuit gaan dat als die auto zomaar ineens van zichzelf afslaat dat dat wel ergens terug te halen is!?quote:Massa vraagt betere betrouwbaarheid van Ferrari
Ferrari-coureur Felipe Massa zou graag zien dat zijn bolide wat betrouwbaarder wordt. De auto van de Braziliaan viel afgelopen zondag voor de start van de Grand Prix van Engeland plotseling stil en men heeft het probleem nog niet achterhaald. Dat deed de kansen op een goede klassering voor Massa geen goed, maar hij vocht zich van achteraf nog knap terug naar een vijfde plek.
De snelheid van de F2007 is dus in orde, nu de betrouwbaarheid nog. Massa: “Ik denk dat we er op dit moment erg goed voor staan. Het enige is dat we niet van die schommelende prestaties kunnen blijven leveren. McLaren is altijd goed met twee auto’s en bij ons verschillen de prestaties van beide auto’s nogal.”
“We hebben honderd procent betrouwbare auto’s nodig om de races te finishen waar we horen. In Silverstone was dat weer niet het geval. Ik had wel een leuke race met veel actie, maar ik kan natuurlijk niet blij zijn, omdat ik weer punten heb verloren ten opzichte van mijn concurrenten. Dit was een grote kans voor mij om te winnen en die hebben we als team laten lopen.”
Als het iets met de auto was, dan is er toch geen sprake van dat Massa hem af LIET slaanquote:Todt: "Onze betrouwbaarheid moet beter"
10 juli 2007
Ferrari-teambaas Jean Todt meent dat de betrouwbaarheid van de auto sterk moet worden verbeterd. Felipe Massa moest de Britse Grand Prix afgelopen zondag vanuit de pitstraat beginnen, nadat hij zijn motor liet afslaan op de startgrid.
"We moeten hard werken om de wagen verder te verbeteren", zei Todt. "Vooral de betrouwbaarheid moet beter, op dat punt hebben we sinds het begin van het seizoen al veel problemen." Over het incident op de startgrid vertelde de Fransman: "Toen Felipe de startgrid op reed, zei hij over de radio al dat zijn motor was afgeslagen. We weten nog niet precies wat de oorzaak hiervan was. Hopelijk hebben we snel meer informatie. Het was in elk geval iets met de auto. Felipe deed niets verkeerd."
Massa kwam na een mooie inhaalrace nog als vijfde aan de finish.
Nee dat denk ik niet, Ik vraag me alleen af waarom er geruchten zijn dat klien de auto instapt. Die brengt toch helemaal geen geld mee op deze manier?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:12 schreef sanger het volgende:
Denk je nu echt dat Honda geld aan Spyker gaat betalen, terwijl Spyker in de clinch ligt/lag met Super Aguri
Als ik het me goed herinner heeft Spyker dat geld nodig voor die B-spec. Dus ze zijn juist gebaat bij een snelle betaling.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef vosss het volgende:
Potver, ik zet net mn computer aan en lees in ene keer dat Albers gewipt is?!
Ik vind het eik best een aparte beslissing, over een paar races komt de B-spec die hem misschien een stuk beter ligt en Spyker krijgt sowieso een flinke smak geld uit die overeenkomst met Aguri enzo, dus geld hebben ze op zich toch nog wel even genoeg zou je haast denken.
Aldus F1today.nlquote:Van der Garde rijdt snelle tijd
12:32 - Giedo van der Garde heeft in de ochtendsessie op de eerste testdag in Spa-Francorchamps een snelle tijd neergezet. De jonge Nederlander heeft 28 ronden gereden en heeft een 1:50.771 als snelste tijd geklokt. Hij is hiermee sneller dan Nico Rosberg in zijn Williams en James Rossiter in de Super Aguri. Van der Garde is daarmee 2.250 seconden langzamer dan Felipe Massa.
Bronquote:Vrouw Coughlan kopieerde Ferrari-documenten
De betrokkenheid van McLaren-ontwerper Mike Coughlan bij de spionagezaak die nu door de internationale autosportbond FIA wordt gezocht, is aan het licht gekomen doordat zijn vrouw is betrapt bij het kopiëren van vertrouwelijke Ferrari-documenten in een copyshop in de buurt van het Britse Woking, waar de McLaren-fabriek staat. Dit werd duidelijk tijdens de hoorzitting die vandaag plaatshad in Londen.
Een medewerker van de copyshop had gezien hoe zij papieren, waarop stond dat zij vertrouwelijke informatie van Ferrari bevatten, aan het kopiëren was en lichtte telefonisch het team van Ferrari in. Dit was voor het team van Ferrari reden om een onderzoek naar Coughlan in te stellen. Ook bleek uit de hoorzitting dat Jonathan Neale, de algemeen directeur van McLaren, waarschijnlijk al langer op de hoogte was van het feit dat Coughlan in het bezit was informatie van Ferrari.
De rechtszaak wordt woensdag hervat.
quote:Hamilton als eerste onder 1:47
15:40 - McLaren coureur Lewis Hamilton heeft vanmiddag rond de klok van drie uur voor het eerst onder de 1:47.00 gereden op het circuit van Spa-Francorchamps. De jonge Brit reed een tijd van 1:46.581 ruim sneller dan Felipe Massa, Ralf Schumacher en Robert Kubica. Momenteel is er weer een rode vlag-situatie waardoor de sessie wederom stil ligt.
Bronquote:Rosberg blaast motor op [15:30]
Nico Rosberg heeft de Toyota-krachtbron van zijn Williams opgeblazen in de vernieuwde busstop-chicane. De Duitser moest zijn wagen achterlagen en deze wordt nu teruggebracht naar de pits. De sessie werd daardoor opnieuw stilgelegd.
Hmmmmmmmmm is idd vaag.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef MIster911 het volgende:
[afbeelding]
hoe komt dat ding zo scheef![]()
Even wat tikfoutjes eruit gehaaldquote:
Ik weet niet of dat dezelfde Joep van den Nieuwenhuyzen is, maar kennelijk heeft ie wel meer van dergelijke streken uit gehaald als ik google mag gelovenquote:De zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen is zelf schuldig aan de ondergang van zijn bedrijf RDM Technology. Doordat hij betalingen achterwege liet, wilde de overheid geen zaken meer met hem doen, zo meldde donderdag het tv-programma Nova.
geen is gewoon een fan zoals jij en ik maar daarvan weet ik ook niet meer dan wat ik eerder zei. Maar dat Giedo niet rijdt lijkt mij 1+1quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:52 schreef sanger het volgende:
TJ, diegene die jou heeft gesms't in wat voor relatie staat ide tot Spyker?
Is inderdaad 1 persoon, hij heeft nogal wat geintjes geflikt in het verleden (en heden blijkbaar).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat dezelfde Joep van den Nieuwenhuyzen is, maar kennelijk heeft ie wel meer van dergelijke streken uit gehaald als ik google mag geloven
nou iemand die uit de duim zuigtquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:58 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
geen is gewoon een fan zoals jij en ik maar daarvan weet ik ook niet meer dan wat ik eerder zei. Maar dat Giedo niet rijdt lijkt mij 1+1
quote:Spyker wil Indiër als opvolger Albers
Uitgegeven: 10 juli 2007 15:59
Laatst gewijzigd: 10 juli 2007 16:03
SPA-FANCORCHAMPS - De Indiër Narain Karthikeyan is de belangrijkste kandidaat om de ontslagen Christijan Albers op te volgen bij Spyker. De eigen testrijders, Markus Winkelhock en Giedo van der Garde, maken weinig tot geen kans.
BIJNA!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:30 schreef sanger het volgende:
Vol?
Het was een stille hint om een nieuw topic bij de hand te hebbenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
Ik dacht dat je jezelf bedoelde
Iemand anders mag hem dichtgooien!
aldus de verklaring van albers die te horen was even na 5 uurquote:Dames en heren, sportvrienden,
Afgelopen zondag heb ik in een kort gesprek van de teamleiding van Spyker Formule 1 vernomen dat ik de rest van het seizoen niet meer als racecoureur voor het team zal uitkomen. Zoals bekend is dit vanochtend openbaar gemaakt.
Laat ik als eerste zeggen dat ik het als sporter buitengewoon jammer vind, uiteraard zou ik niets liever doen dan het seizoen uitrijden en mijn Formule 1 carriere voortzetten.
Ik vind het niet alleen teleurstellend voor mijzelf, maar zeker ook voor het team met haar medewerkers en technici met wie ik de afgelopen twee jaar zo intensief heb samengewerkt.
Daarnaast vind ik het vervelend voor het team en mijn persoonlijke sponsors die mij altijd hebben gesteund en juist zoveel mogelijk hebben gemaakt en maken. Ik wil hen dan ook bedanken voor alle steunbetuigingen van de afgelopen dagen, dat laatste geldt trouwens ook voor mijn trouwe groep fans.
Graag wil ik kort ingaan op de reden van dit vroege afscheid van het team. Als reden wordt opgegeven dat één van mijn persoonlijke sponsors niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet. Al eind december- begin januari van dit jaar waren er al betalingsproblemen met deze sponsor. Het betreft hier een sponsor waarvan de overeenkomst rechtstreeks met het team is gesloten.
Verantwoordelijk voor de sponsorcontracten was en is mijn voormalig manager Lodewijk Varrossieau van GR8 Industries, maar die nog steeds sponsorfinder is voor CAbv.
Voorafgaande en gedurende het raceseizoen zijn er, op grond van mijn naam, meerdere sponsors geïntroduceerd bij Spyker Formule 1. Tot op heden is CAbv en mij niet bekend wat nou precies het tekort zou zijn, ondanks dat opheldering door ons hierover is gevraagd.
Ondanks het probleem met eerdergenoemde sponsor heb ik van de teamleiding al in januari 2007 mondeling en schriftelijk de garantie gekregen dat ik het hele seizoen zou rijden.
Overigens heb ik geprobeerd om het afgelopen seizoen me vooral op het racen zelf te concentreren. Sportief gezien was er ook progressie. De zakelijke aspecten heb ik zoveel mogelijk overgelaten aan mijn adviseurs.
Het besluit om niet verder met mij samen te werken kwam dus als een onplezierige verrassing voor mij en ik vind het bijzonder jammer dat ik door dit onverwachte besluit nu niet meer in de gelegenheid zal zijn om in de nieuwe Spyker B/versie auto te rijden waaraan ik input heb gegeven.
Ik vind het jammer dat we tot op heden nog niet met Spyker Formule 1 aan tafel hebben gezeten maar ik verwacht en hoop dat dit alsnog zal gebeuren.
Tot slot kan ik iedereen, waaronder in het bijzonder mijn sponsors en fans, beloven dat ik er alles zal doen om zo snel als mogelijk weer op het hoogste niveau terug te keren.
Christijan Albers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |