Ik wil ff paar dingen recht zetten. CA is zelf ook nogal lullig naar RD en zn zus toe geweest (door minardimensen bevestigd). Oké ik zou af en toe misschien wat meer op mn tong moeten bijten en niet moeten reageren op Albers/Spyker uitspraken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef arexes het volgende:
Altijd dat anti-alberts geblaat uit de mond van 'vooral' het pro Doornbos kamp. Je zou bijna een hekel aan die sympathieke jongen gaan krijgen door zijn 'fans'.
quote:Hamilton ziet inhaalmogelijkheden op Magny-Cours
Inhalen met de huidige Formule 1-bolides is zeer lastig, maar als je een 22-jarige debutant bent en aan de leiding gaat in het kampioenschap is het zelfvertrouwen natuurlijk groot. McLaren-coureur Lewis Hamilton staat zondag voor het eerst aan de start van een Formule 1-race op Magny-Cours en ziet voldoende inhaalmogelijkheden. In de GP2 kon het en dus kan het in de koningsklasse van de autosport ook.
Hamilton: “Vorig jaar in de GP2 had ik niet mijn beste weekend. De eerste race ging helemaal verkeerd en de tweede race begon ik als negentiende. Ik werd uiteindelijk nog vijfde, dus inhalen kan hier zeker. Dat betekent ook dat we dus niet per se van pole hoeven te starten, hoewel het natuurlijk wel de beste startplek blijft. Maar mocht dat niet lukken dan is er geen man overboord, want inhaalmogelijkheden heb je op Magny-Cours absoluut.”
“Bovendien is hier een hele korte pitstraat. Dat betekent dat we een beetje kunnen spelen met de strategie, aangezien het relatief weinig tijd kost om een stop te maken. De resultaten in Canada en Amerika waren natuurlijk geweldig, maar ik blijf het race voor race bekijken. Ik wil dolgraag weer de baan op. Mijn doelen zijn nog steeds hetzelfde, ik wil zo veel mogelijk punten scoren voor het team en mezelf.”
Dan zullen wij dat RD forum niet meer overstelpenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:06 schreef TJDoornbos het volgende:
k zal me koest houden over mn "vriend"
Dan is het goed maar doelde nu niet eens zo zeer op jullie. Dr waren ergere gastenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zullen wij dat RD forum niet meer overstelpen
Toch ongelofelijk eik hoe veilig die wagens tegenwoordig zijn he.quote:Kubica krijgt groen licht
Uitgegeven op: do 28 jun 17:30
De Poolse formule 1 coureur Robert Kubica is met succes door de medische test heen gekomen. Hij zal aankomende zondag dan ook gewoon weer gaan racen. Dit nieuws werd donderdag bekend gemaakt door zijn team, BMW Sauber.
Kubica: Ik ben op dit moment 100 procent fit en klaar om te gaan racen, ik ben dan ook erg blij dat ik weer kan en mag racen.
Kubica mistte de laatste race door zijn zware race in Canada, waar zelfs even gevreesd werd voor zijn leven.
Afgelopen race in Amerika werd hij vervangen door de 19 jarige Vettel, die zelfs een punt pakte. Vettel gaat nu weer terug naar zijn oude positie als testcoureur bij het team.
Kijk Albers, zó kan je het dus ook gewoon zeggen en dan valt niemand jou daarop af.quote:Albers hoopt op snelle ommekeer
NEVERS (ANP) - Spyker F1-coureur Christijan Albers heeft goede hoop dat hij binnenkort wat meer van zich kan laten zien. De Nederlander rijdt dit seizoen vooralsnog in de achterhoede rond, met zijn Duitse teamgenoot Adrian Sutil als zijn enige directe tegenstander.
Hij nam onlangs afscheid van zijn manager Lodewijk Varossieau. ,,Ik wil zo snel mogelijk weer de aansluiting met de anderen vinden'', vertelde Albers, die komend weekend in Frankrijk zijn 45ste race in de Formule 1 rijdt. Ik ben er stellig van overtuigd dat het binnenkort beter zal gaan. Voor een sportman kan zo'n moment natuurlijk nooit snel genoeg komenen.''
De tegenvallende resultaten en de recente breuk met Varossieau zorgde voor veel drukte rond Albers. Albers hoopt dat die soesa wat afneemt, zodra er betere resultaten komen. ,,Natuurlijk is al die drukte niet leuk, maar dit is ook een onderdeel van de Formule 1'', sprak Albers. ,,Als je in de top bezig bent, dan heb je dat nu eenmaal. Maar je hebt goede tijden en je hebt tijden dat het minder gaat. Je kunt niet meer dan zo hard mogelijk je best doen om er weer bovenop te komen.''
Pffff, hoe vaak hebben we dat dit seizoen al gehoord??? Sorry hoor, maar het komt bij mij niet geloofwaardig meer over.quote:Albers hoopt op snelle ommekeer
NEVERS (ANP) - Spyker F1-coureur Christijan Albers heeft goede hoop dat hij binnenkort wat meer van zich kan laten zien.
[...]
Ik ga op zeker de 12de, en zit te denken aan meer dagenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:34 schreef Sally het volgende:
Wow, een nieuw Nieuwtjes-topic (wel te verwachten)
Helaas denk ik niet naar Spa te kunnen gaan. Werk enzo. Maar welke dag hadden jullie in gedachten, heb nog ergens een stel compensatieuren liggen
Die van de Spa Rood of Spa Blauw meet was wel grappig, btw!
Bronquote:Fisichella: Renault faster than BMW now
Giancarlo Fisichella believes his Renault team are now faster than rivals BMW-Sauber as Formula One returns to European soil.
Renault, world champions for the past two years, have endured a difficult start to the year, failing to reach the podium in seven races.
BMW, in contrast, have enjoyed a strong start and lie in third place in the constructors' championship, 14 points ahead of Renault.
But the French squad have made progress since the first races, and Fisichella reckons they are already quicker than the German squad.
The Roman admits, however, that catching McLaren or Ferrari looks out of the question.
"Obviously for this weekend it (the goal) is again to get to the end of the race and to score points," said Fisichella on Thursday ahead of his team's home Grand Prix at Magny-Cours.
"We would like to fight for the podium because it is a very important Grand Prix for us, but I think McLaren and Ferrari are maybe a step forward, maybe two steps forward.
"But I think we are quicker than BMW. Or I hope. And for the rest of the season it is just to make progress as we have so far. I think for Budapest we will have a new front wing which is a good step forward.
"So, we just make progress in each race and get closer to McLaren, Ferrari and BMW."
Mocht je ook nog de 11de gaan, dan mail ff ofzo. Kunnen we misschien samen een pilsje drinken daarquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ga op zeker de 12de, en zit te denken aan meer dagen
Die link a la... Maar het plaatje direct plaatsen...!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
Flavio in een tanga
[afbeelding]
eet smakelijk![]()
Val jij niet op mannen dan Sallyquote:Op vrijdag 29 juni 2007 07:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Die link a la... Maar het plaatje direct plaatsen...!!!Heb ik meteen gegeten en gedronken! Brrrrrr...
Ik laat het weten, lijkt me gezelligquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht je ook nog de 11de gaan, dan mail ff ofzo. Kunnen we misschien samen een pilsje drinken daar
Hm, niet die er zo uitzien...quote:
Er zijn er anders genoeg die dat wel doenquote:
Die ¤ 20 is per dag. Ik verblijf in een formule1 hotelletje denk (hoe toepasselijk) of ik rij gewoon heen en weer (als ik al meerdere dagen ga).quote:Om toch nog even terug te komen op de TT: ik weet niet of ik op zulke korte termijn 2 dagen vrij kan krijgen. Nu is het werk aan de boekjes hier bijna klaar, dus mss kan het wel, maar ik weet het gewoon niet zeker. De baas is er maandag weer... Lijkt me wel leuk om naar Spa te gaan, ook al is het maar een test. *voor het eerst naar een F1-circuit zonder dat je er gewoon overheen/langsrijdt tijdens vakanties*
Die ¤ 20,- is dat voor 3 dagen? En waar verblijf je/jullie??
Las het net in je topic.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zijn er anders genoeg die dat wel doen
[..]
Die ¤ 20 is per dag. Ik verblijf in een formule1 hotelletje denk (hoe toepasselijk) of ik rij gewoon heen en weer (als ik al meerdere dagen ga).
Welke dag ga je dan, als je kunt?quote:
Hm, woensdag of donderdag. Hé, verrek: die laatste dag ben ik sowieso vrij altijd. Dus mss kan ik ook beide dagen doen!quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, woensdag of donderdag. Hé, verrek: die laatste dag ben ik sowieso vrij altijd. Dus mss kan ik ook beide dagen doen!
Bronquote:Spyker want FIA to look at Aguri updates
Pressure is mounting on Super Aguri to accept the latest offer to end Formula One's customer car row, with rivals Spyker wanting the FIA to look into whether or not the team are actually receiving current Honda Racing parts.
In the latest twist to the ongoing row over chassis sharing in Formula One, Spyker have written to the FIA with the intention of getting them to look into the latest updates that appeared on Super Aguri's SA07 at Indianapolis.
Spyker have created an official dossier that includes photographic evidence that they believe supports their claims that Honda are now heavily influencing the rear end of the Super Aguri.
The dossier, a copy of which has been seen by autosport.com, has been sent to the FIA, F1 supremo Bernie Ecclestone and all teams on the grid. It features photos that apparently show identical rear wing endplates, mountings, rear impact structures and rear suspension on both the Super Aguri and Honda car.
Spyker boss Colin Kolles confirmed that his team had written to the FIA with the document.
"We want a response from the FIA, as we believe the situation is unfair," Kolles told autosport.com.
Spyker's decision to write to the FIA comes after Super Aguri stalled on accepting a proposal at the United States Grand Prix that would have brought an end to the customer car row.
Spyker, Scuderia Toro Rosso and Super Aguri were offered a deal where they would share any television rights money earned this year, if arbitration action hanging over the two 'customer car' teams was called off.
Super Aguri did not agree to that idea. The team have always maintained that their running of an updated RA106 is within the regulations, because the intellectual property rights are owned by Honda in Japan and not the Honda Racing team.
"We know what we did, we know what we are doing and we know that we are completely legal," Super Aguri's managing director Daniel Audetto said earlier this year.
"So it is not our problem. The most important thing is that we want to respect the rules. We don't want to cheat. We don't want to go against the rules."
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:24 schreef LeXX het volgende:
Zo ziet het er echt uit als een aerodynamische vooruitgangMaar ik gok dat die gele dingen beschermers zijn voordat er een Ferrari-montuer aan geregen wordt (Nigel Stepney daargelaten
)
Misschien voor een betere luchtstroom. Voorlopig lijkt het wel te helpen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:30 schreef kepler het volgende:
ik vraag me af waar het precies voor is?? Meer koeling naar de motor lijkt me een mogelijkheid? Maar zo heet is het toch niet in Frankrijk?
voor de downforce is het nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien voor een betere luchtstroom. Voorlopig lijkt het wel te helpen.![]()
Hmm, weet niet of dat gaat, hoor! Heb net een week vakantie opgenomen!!!quote:
Hmm, das zondequote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmm, weet niet of dat gaat, hoor! Heb net een week vakantie opgenomen!!!
Laten we een regendansje doen voor de regen in Frankrijk....quote:MotoGP: Rizla Suzuki coureur Chris Vermeulen heeft de pole gepakt voor de Dutch TT van morgen. Vermeulen was de snelste in zeer natte weersomstandigheden. Casey Stoner staat naast hem om de eerste rij. De laatste plek op de eerste start rij is van Randy de Puniet.
Die ouwe bokkelul moet maken dattie wegkomt uit de F1 als je het mij vraagt!quote:Coulthard "ik ben zo snel als Hamilton"
David Coulthard heeft in een interview met de Daily Mail een heel opmerkelijke uitspraak gedaan.
De Schot die momenteel actief is bij het Red Bull racing team, gaf aan dat hij net zo goed is als Lewis Hamilton. Volgens Coulthard is hij enkel in het nadeel door het materiaal dat hij ter beschikking heeft van Red Bull.
Red Bull racing doet momenteel niet mee voor podium’s, maar Coulthard is er rotsvast van overtuigd dat, met ontwerperd Adrian Newey, Red Bull genoeg know-how in huis heeft om een degelijke wagen te bouwen. David is zo overtuigd van zichtelf en de mogelijkheden binnen het team, dat hij heel graag zijn contract wil verlengen voor nog een jaar.
“Ik rij op het moment zo goed als Lewis Hamilton. Ik heb niet de auto weermee ik dat kan bewijzen, maar ik weet het wel. Bij sommige gelegenheden haal ik meer uit mijn materiaal dan echt mogelijk is, kijk meer eens naar de race in Monaco vorig jaar,” aldus de overtuigde Schot.
quote:30 June 2007
RACE ACE £40K BET
A PUNTER scooped £40,000 after betting Lewis Hamilton would win a Formula 1 race - when the driver was 13.
The motor racing fan bet that Hamilton would win a grand prix before he was 23 after he had just beaten the punter's son in a go-cart race.
Bookmaker Ladbrokes took the £200 bet at odds of 200-1 in 1998 when Hamilton was still a teenager racing at his local track in Stevenage, Hertfordshire.
Earlier this month, the winner walked into his local branch to collect his winnings after Hamilton won in Canada. The punter is not being named.
Leuk om te lezen vind ik. Je zou verwachten dat die mannen in de F1 allemaal een garage vol dure sportwagens hebben staan. Davidson is er iig eentje die dat niet heeft.quote:Auto's? Pure geldverspilling
MAGNY-COURS - Nee, hij rijdt niet meer in een Honda Civic, zoals op zijn website staat. ,,Die moet ik toch eens gaan bijwerken,’’ stelt Anthony Davidson.
,,Ik heb nu een bescheiden terreinwagen waar mijn mountainbike in past. Van Honda gekregen.’’
De Brit heeft verder geen garage vol dure auto’s, bekent hij. Davidson (28) besteedt zijn geld liever aan andere dingen. ,,Ik ben uiteraard geïnteresseerd in auto’s, maar vind ze verder pure geldverspilling. Ik heb geen duizenden ponden over voor chique, glimmende auto’s. En zeker geen nieuwe, ik ben niet gek. Een auto moet voor mij betrouwbaar en praktisch zijn. Niet per se snel. Daar heb je op de openbare weg toch niets aan.’’
Davidson leeft zijn snelheidskick wereldwijd wel op de circuits uit. Hij behoort sinds dit seizoen tot het exclusieve gilde van Formule 1-coureurs. ,,Als je in deze wereld werkt, dan weet je dat je in de top van de boom zit. Het is een bijzonder gevoel er als rijder deel van uit te maken. Ik ben er trots op dat het me is gelukt, want het is ongelooflijk zwaar om in de F1 te komen. Het is de ultieme business, wat competitie betreft. Iedereen die in de F1 werkt is exceptioneel goed op zijn terrein. Er lopen briljante geesten rond, je werkt met mensen die zo bij de NASA zouden kunnen werken.’’
De moderne Formule 1-auto’s zijn, zo verzekert Davidson, staaltjes van pure perfectie waarin technologie en innovatie de boventoon voeren. ,,Als je weet hoe zo’n auto in elkaar zit, dan besef je pas wat technologie allemaal kan doen. Dan besef je ook wat competitie inhoudt,’’ gelooft hij. ,,Formule 1-auto’s zijn op elk gebied honderd procent, de top. Ik denk niet dat er een andere sport of andere business is waar werkelijk alles honderd procent perfect moet zijn om alleen maar mee te kunnen doen, zoals in F1. Het grote publiek ziet alleen de show, maar de mensen zouden eens moeten weten hoeveel technologie er in F1 zit. Als ze eens van binnenuit zouden kunnen zien hoe alles werkt, dat is werkelijk fascinerend.
,,Het is vergelijkbaar met zoals wij kijken naar de lancering van een Spaceshuttle. We hebben geen idee wat er allemaal aan vooraf gaat en hoe zo’n machine in elkaar steekt. We vragen ons alleen af hoe het toch mogelijk is dat we die in een baan om de aarde kunnen sturen. Een F1-auto is net zo’n gevoelige machine met net zoveel onderdelen. Als je weet hoe die in elkaar zit, dan blijft het een bijzondere prestatie als je daarmee telkens de finish haalt. Want geloof me, de auto’s zijn zeer moeilijk te besturen.’’
Het gaat hem, net als zijn collega’s, desondanks gemakkelijk af. Toch, zo beweert Davidson, moet hij nog steeds wennen aan zijn nieuwe rol. Racecoureur is iets heel anders dan testrijder, vindtt hij. ,,De overgang was moeilijker dan ik dacht,’’ bekent de Brit. ,,Een van de moeilijkste dingen is ingehaald worden. Dat is een belangrijk onderdeel van racen wanneer je in de achterhoede rijdt, zoals wij meestal doen. Niemand denkt daar over na, maar het is echt moeilijk.
,,Je moet een delicate balans vinden tussen je voet kort van het gaspedaal halen en iemand voorbij laten en het risico op een straf als je te lang wacht. Want je wilt het moment zo lang mogelijk uitstellen om tijdverlies te voorkomen. Je kunt, als je te vroeg van het gas afgaat, zomaar drie of vier seconden in een ronde verliezen. Als je dat na afloop bij elkaar optelt denk je: shit, ik heb door inhaalmanoeuvres van anderen twintig seconden verloren. Dat moet je leren. Het is heel frustrerend, mensen beseffen niet hoe lastig het is.’’
Maar er zijn ook momenten van glorie, trots en succes. Teamgenoot Takuma Sato stuurde in Spanje en Canada al vier WK-punten bij elkaar voor de jonge Japanse renstal. Davidson was er in Montreal volgens eigen zeggen dicht bij, maar een aanrijding met een bever voorkwam dat. ,,Ik lag derde, het kostte mij waarschijnlijk een podiumfinish. Het was het meest frustrerende moment tot nu toe. Maar als team doen we het goed.
,,We zijn verrast dat het zo goed gaat. We vragen ons nu nog steeds af of de concurrentie het nou zo slecht doet, of wij zo goed. Onze doelstelling dit seizoen was één WK-punt halen. Die hadden we na Barcelona al. Ik hoop dat ik ook snel punten kan scoren. Ik heb de snelheid, ben betrouwbaar en de auto is goed. Ik heb alleen wat geluk nodig. Of beter gezegd: geen pech.’’
Hmja ... of de autofabrikant Honda zo blij is met deze uitspraken weet in nietquote:Op zondag 1 juli 2007 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Leuk om te lezen vind ik. Je zou verwachten dat die mannen in de F1 allemaal een garage vol dure sportwagens hebben staan. Davidson is er iig eentje die dat niet heeft.
Lijkt me trouwens best een aardige kerel
:| Meestal redelijk belangrijke mensen in helicopters O_Oquote:Chopper crash at F1 event kills three
* From correspondents in Nevers, France
* July 01, 2007
A HELICOPTER carrying people involved in the French Formula One Grand Prix crashed in central France killing three people and seriously injuring two, police and officials said today (AEST).
The rented helicopter was ferrying people from the Magny-Cours racetrack, where the French Grand Prix takes place tonight, to their hotel when it crashed shortly after 10pm local time on Saturday night in the Raveau forest near the town Chariti-sur-Loire.
The injured were evacuated to a nearby hospital and an investigation was opened into the cause of the crash of the helicopter, which had five people on board.
Police have not disclosed the names of those killed or injured in the crash.
Ik vind Kees een grote arrogante lul maar toch hoop ik dat hij er niet bij betrokken is.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:24 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde het zojuist bij de GP2 ja. Ik hoop dat Kees er niet bij betrokken is; dat vind ik een toffe peer.
Inderdaadquote:Eik maakt het ook niet uit wie erbij betrokken zijn, het is sowieso triest dat zoeits gebeurd
Enigste wat ik heb opgevangen van de crash is dat er 2 personen van Bridgestone bij betrokken waren (niet Kees iig), of dit ook de personen zijn die omgekomen zijn wilden ze nog niet zeggen.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:26 schreef Sally het volgende:
Al meer bekend over die crash? Heeft Kees nog gekletst over de banden vandaag? Of was dat *ook?* gisteren bij de qualy?
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:50 schreef arexes het volgende:
[..]
Enigste wat ik heb opgevangen van de crash is dat er 2 personen van Bridgestone bij betrokken waren (niet Kees iig), of dit ook de personen zijn die omgekomen zijn wilden ze nog niet zeggen.
Van Bridgestone zat dus de PR-directeur in de helikopter, samen met z'n nichtje, beiden hebben het ongeluk overleefd. De drie overige inzittenden waren minder gelukkig.quote:More on the Magny-Cours helicopter accident
Further details have now emerged about the helicopter accident on Saturday evening at Magny-Cours. An Alouette helicopter, based in Paris, took off from the circuit at around 7.15pm. Onboard was the pilot and four passengers who were flying to Chateau les Granges, near Suilly-la-Tour, about 30 miles to the north of the circuit.
The helicopter failed to arrive at its destination and the wreckage was later found in dense woodland near the village of Peteloup, which is about halfway to the chateau.
The pilot and two of the passenger were killed in the crash, two others suffered serious injuries. Among the passengers was Bridgestone’s Director of Public Relations Nicolas Duquesne and his niece Chloe Daudier de Cassini. Both survived. Duquesne is being treated at the Centre Hospitalier Universitaire in Dijon.
The two passengers who were killed were Quiksilver representative Emmanuel Longobardi and New Zealander Simon MacGill.
The pilot Pierre Bennehard was also killed in the accident. Ironically, he had been a racing driver in the 1980s competing in Formula 3 for Ecurie Elf. He later competed in the Trophee Andros ice racing series
Beetje schreeuwerige titel (Daily Express), verder best een leuk stukje om even iets meer te weten te komen over 'moeder Hamilton'quote:Op maandag 2 juli 2007 12:50 schreef Googolplexian het volgende:
I LOVE LEWIS BUT HIS FATHER'S LUST FOR GLORY RUINED OUR MARRIAGE
Ik dacht exact hetzelfdequote:Op maandag 2 juli 2007 13:30 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Beetje schreeuwerige titel (Daily Express), verder best een leuk stukje om even iets meer te weten te komen over 'moeder Hamilton'
of het waar is weet niemand nog.quote:Hamilton Snr wants $3m pay-rise for son
Monday, 02 July 2007
Jul.2 (GMM) Lewis Hamilton's father may be in the process of negotiating a pay-rise for the superstar F1 rookie. The Spanish sports newspaper 'Marca' reports that there is a clause in the 22-year-old's McLaren contract permitting the revisiting of his $300,000 per year retainer in the event that he is leading the world championship by the mid-point of the season. A healthy points bonus aside, Hamilton's contract pales in comparison with teammate Fernando Alonso's multi-million dollar deal. 'Marca' says Anthony Hamilton, who manages his son's affairs, met team officials about the issue at Magny Cours and could be eyeing an extra $3m from the Woking based team for the balance of 2007.
Of het waar is, is inderdaad de vraag, maar $300,000 is natuurlijk ook peanuts voor een coureur bij een topteam. Nu Hamilton als 'rookie' laat zien dat hij 'gewoon' in de top mee kan draaien, kan ik me voorstellen dat er het nodige onderhandeld gaat worden de komende maanden.quote:The Spanish sports newspaper 'Marca' reports that there is a clause in the 22-year-old's McLaren contract permitting the revisiting of his $300,000 per year retainer in the event that he is leading the world championship by the mid-point of the season.
Staat ook in bovenstaand stukje van Googol.. Hoeveel het precies is weet ik niet, maar het zal voornamelijk om het basissalaris gaan wat met $300,000 aan de lage kant is voor de huidige leider in het WK en toekomstig kampioen??quote:Op maandag 2 juli 2007 15:27 schreef vosss het volgende:
Hamilton vangt toch ook een extra bedrag per gescoord WK punt?
Ik meen dat dat iets van 10 of 20.000 per punt was.
Dus dat komt ook nog eens op die 300.000 die hij dit jaar vangt.
en verder: AD : Het begint lachwekkend te wordenquote:AD : La Gazzetta geeft Albers een 3
In de buitenlandse kranten was er gisteren volop aandacht voor de miskleun van Christijan Albers. De fameuze Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport had er geen goed woord voor over.
De coureur kreeg als rapportcijfer een drie toebedeeld. ,,Hij (Albers) opende het weekeinde door voor de zoveelste keer dit seizoen een bolide de vernieling in te rijden en sloot op ‘waardige’ wijze af door de brandstofslang los te rukken. Eén advies: het is wellicht beter om aan het einde van dit seizoen niet om contractverlenging te vragen,’’ zo luidde het vernietigende commentaar in de Gazzetta.
In de Belgische krant Het Laatste Nieuws wordt Albers’ actie eveneens bespot. ,,Het Nederlandse Spyker,’’ zo schrijft het dagblad, ,,blijft in de Formule 1 voor de ludieke noot zorgen. Deze keer slaagde Oranje erin Christijan Albers te laten wegrijden, terwijl de tankinstallatie nog niet was losgemaakt. Het resultaat in dit hilarische tafereel die een primeur is: een Formule 1-wagen die met een reusachtige slurf achter zich de piste oprijdt.’’
quote:I might have to let Hamilton win
FERNANDO ALONSO sensationally claimed last night: I will have to let Lewis Hamilton win the British Grand Prix.
The whingeing Spaniard believes the Brit factor will work against him when he takes on his fellow McLaren star at Silverstone on Sunday.
And he is convinced McLaren would prefer the rookie wonderkid to take the chequered flag in his home race.
Alonso, 25, blasted: “I think that, yes, they will prefer that and I don’t think there will be any argument.
"We will be in England and we have a Spanish driver and an English driver and the Englishman is leading the championship.
"So if he wins, it will help the team more.”
Alonso has already caused a storm with a swipe at his Woking-based employers for allegedly showing favouritism to Hamilton after the youngster’s first Formula One win in Canada last month.
His latest outburst is unlikely to go down any better.
Hamilton opened up a 14-point lead over the double world champion by making it eight podiums out of eight with third place in France last Sunday.
But Alonso warned he will be ready to take advantage of any Hamilton mistakes or misfortune at Silverstone.
He added: “At this stage of the Championship, with four drivers having won races, everything is quite even and winning a race means a lot.
“Hamilton needs the victory, I need the victory and Ferrari are now on a good run.
“At Silverstone, anything can happen. It will be a difficult weekend. Maybe it will be raining and I hope I can reduce the advantage.
“Some day the gearbox problems I had in France or the safety car or something else will affect him and I hope to cut the gap by six or eight points in one race.
“I had to make up 10 points before France and now I have to make up 14. But on Saturday I thought I could lose 10 and, in the end, it was only four.”
Alonso is well aware his bid to become only the third man to win a hat-trick of drivers’ crowns is under serious threat from 22-year-old Hamilton.
The Spanish ace has been beaten by his rival in five of the last six races.
But he is determined to show Hamilton who is No 1, so McLaren focus on helping him retain his title.
Alonso said: “The team wanted me to win in Barcelona and they will want Hamilton to win at Silverstone. I hope things will get back to being how they were in Barcelona.”
Alonso tochquote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:14 schreef Googolplexian het volgende:
UIT THE SUN ... TITEL EN INHOUD WORDEN ZWAAR IN TWIJFEL GETROKKEN!
[..]
Als het waar is wel ... The SUN is echter niet de meest betrouwbare bron van informatie en ik moet zeggen dat de Britten zich nog erger gedragen dan Nederlanders op dit moment. De pers in UK is niet meer objectief. De roddelpers rochelt er maar wat uit om in de smaak te vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Alonso toch
Hij zinkt nu wel erg diep he
Ja ok, daar heb je inderdaad wel een punt...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het waar is wel ... The SUN is echter niet de meest betrouwbare bron van informatie en ik moet zeggen dat de Britten zich nog erger gedragen dan Nederlanders op dit moment. De pers in UK is niet meer objectief. De roddelpers rochelt er maar wat uit om in de smaak te vallen.
Als het waar is dan past het precies in z'n recente rijtje zielige opmerkingen
Ach ... ik ben niet Engels en vind ook dat Alonso flink op z'n klote krijgt. De druk is alleen nog niet zo hoog dat hij met complete tankinstallaties wegrijdtquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja ok, daar heb je inderdaad wel een punt...
Eigenlijk zou Alonso zoiets in de microfoon van Allard moeten zeggen
Wel raar trouwens.., Massa rijdt door rood licht en wordt uit de race gehaald, Albers rijdt door de lollypop en krijgt alleen een geldboete. Terwijl een rood licht makkelijker over het hoofd gezien kan worden dan een bord voor je kopquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... ik ben niet Engels en vind ook dat Alonso flink op z'n klote krijgt. De druk is alleen nog niet zo hoog dat hij met complete tankinstallaties wegrijdt![]()
hoge-druk-tankinstallaties?
whehehe ... ook sterkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wel raar trouwens.., Massa rijdt door rood licht en wordt uit de race gehaald, Albers rijdt door de lollypop en krijgt alleen een geldboete. Terwijl een rood licht makkelijker over het hoofd gezien kan worden dan een bord voor je kop
Ik ga voor de laatstequote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
whehehe ... ook sterkmaar inderdaad, dat dacht ik eerder ook. Massa is toendertijd bestraft op pure regels. Bij Albers verwacht de race-leiding dat het team het oplost qua straf, denk ik. Er is in het verleden niet een carriere in de F1 geweest die een siezoen volmaakte terwijl dit (zie hieronder) in de internationale pers verscheen:
[afbeelding]
(van http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1 )
Edit : met jouw en mijn opmerkingen kunnen we het volgende concluderen (te mooi om te laten liggen):
F1 Coureur Heeft Bord Voor Den Kop Betreffende Hoge Druk Tank Installaties.
of
Wellicht rood licht voor de coureur met het bord voor z'n kop.
Ik denk dat het sterke punt van newsnow juist is dat mensen daar veel klikken. Vandaar portalquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ga voor de laatste![]()
Is er ook rss-feed voor newsnow.co.uk? Kon het niet vinden...
Ja, dat had ik al gezien, ze plaatsen alleen 'headlines'. Hoopte stiekem op een rss'je... Maar kan me voorstellen dat ze dat niet doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat het sterke punt van newsnow juist is dat mensen daar veel klikken. Vandaar portal
Die klikt offeren ze vast niet op door hun topics door te RSS-en. Het lijkt er sterk op dat hun site zelf een grote XML-verzamelaar is
erg optimistischquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef TJDoornbos het volgende:
mag de stand aangepast!! JENS HEEFT PUNTEN![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad.... beeeeeeeeeetje optimistisch!quote:
Zo is het!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:48 schreef TJDoornbos het volgende:
hahaha sorry ik was iets te enthousiast
Maar dit is het begin van elke race 1 of meer punten
Overe een jaar of 2...quote:
Bronquote:Ferrari ontslaat Nigel Stepney
Nigel Stepney werkt niet langer voor Ferrari. De engineer, verdachte in een door Ferrari aangespannen rechtszaak waarvan de aanklacht nog altijd onbekend is, is officieel ontslagen.
Het ontslag van Stepney komt niet als een verrassing. De techneut wil al enige tijd weg bij Ferrari, maar kwam twee weken geleden plotseling in het nieuws toen zijn werkgever een rechtszaak tegen hem aanspande.
Naar verluidt wordt Stepney verdacht van sabotage, maar zeker is dat niet. Zelf verblijft de Brit momenteel op de Filipijnen, waar hij vakantie houdt.
Tegen Autosport.com verklaarde Ferrari dat Stepney ontslagen is. ,,De interne disciplinaire procedure is voltrokken en Nigel Stepney is niet langer verbonden aan Ferrari.”
Stepney wordt later deze week terug in Engeland verwacht. Zijn advocaat Sonia Bartolini verwacht dat haar cliënt dan een persconferentie geeft.
Ligt nu echt aan Honda, geef hem die Mclaren en hij staat steevast in top 3 ene x voor Lewis andere x erachter.quote:
No friggin way.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:52 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ligt nu echt aan Honda, geef hem die Mclaren en hij staat steevast in top 3 ene x voor Lewis andere x erachter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |