abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:01:23 #201
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51168455
Bedankt Sang daar was ik inmiddels achter!!

Dat maakt het ongeloofwaardig en het gesprek is pas in Augustus en de GP van Duitsland is eerder, EN het is de Bild en waarom zou Spyker 2 duitse racers willen?
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:09:03 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51168718
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:01 schreef TJDoornbos het volgende:
waarom zou Spyker 2 duitse racers willen?
Collin Kolles is Duitser......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51170590
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Collin Kolles is Duitser......
Al is hij van oorsprong dacht ik Roemeen of Hongaar.
quote:
Non-F1 source tipped off Ferrari

Ferrari have revealed that they were tipped off about McLaren chief designer Mike Coughlan possibly having Ferrari documents by someone outside of Formula One.

In a statement issued by the Maranello outfit on Thursday, Ferrari confirmed that the team swung into action after receiving the information, and began legal proceedings through the London High Court.

The Italian squad, who on Tuesday said that "a search was carried out of the (McLaren) engineer's house", clarified on Thursday that British police had not yet been involved in the investigation.

The statement said: "Ferrari wishes to clarify that the English police have so far not been involved in investigating the theft of technical information.

"It was brought to Ferrari's attention by a third party outside Formula One racing within the last fortnight, that a senior member of the technical staff within the Vodafone McLaren Mercedes team might be in possession of highly sensitive Ferrari information.

"Ferrari reviewed the evidence and consulted London lawyers towards the end of last week. Ferrari then made an urgent application to the High Court in London on 2 July for the court's assistance.

"As is usual with this kind of court order, Ferrari is currently prevented by the court from making any public statement about the information that it gained as a result of serving the court order.

"At the same time, an investigation is being carried out into the same subject by the Modena Court, therefore no further comment will be forthcoming, in order to respect the legal process in both countries."
Bron
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:08:11 #204
65960 sanger
pi_51170701
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Al is hij van oorsprong dacht ik Roemeen of Hongaar.
[..]

Bron
Roemeen inderdaad
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:34:01 #205
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51171536
Ja maar het is nog steeds NL die de dienst boven hem uitmaakt
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:36:34 #206
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51175144
ik vrees dat de OP van engeland pas morgenavond wordt, ik ben vanavond de hele avond weg en morgen eerst nog werken tot 16:00. ik heb een drukke week gehad.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:37:34 #207
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51175177
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:36 schreef WEST het volgende:
ik vrees dat de OP van engeland pas morgenavond wordt, ik ben vanavond de hele avond weg en morgen eerst nog werken tot 16:00. ik heb een drukke week gehad.
np gast ik denk dat ik namens heel Fok!F1 spreek als ik zeg dat je topics ZEER gewaardeerd worden en we d'r graag een extra dagje op wachten ^^
Calm down, please!
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:00:36 #208
65960 sanger
pi_51175806
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

np gast ik denk dat ik namens heel Fok!F1 spreek als ik zeg dat je topics ZEER gewaardeerd worden en we d'r graag een extra dagje op wachten ^^
Ben ik een keer op tijd met de tekst aanleveren bij WEST
Als hij af is post ik hem vannacht nog.
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:04:57 #209
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51175927
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ben ik een keer op tijd met de tekst aanleveren bij WEST
Als hij af is post ik hem vannacht nog.
Er kan natuurlijk altijd een ´tijdelijk´ racetopic komen. Wanneer WEST de OP klaar heeft, dan kan een modje deze gaan plaatsen.. Zo hebben we morgen ook plek om de trainingen, etc., te bespreken
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:11:22 #210
65960 sanger
pi_51176086
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:12:03 #211
65960 sanger
pi_51176103
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Er kan natuurlijk altijd een ´tijdelijk´ racetopic komen. Wanneer WEST de OP klaar heeft, dan kan een modje deze gaan plaatsen.. Zo hebben we morgen ook plek om de trainingen, etc., te bespreken
Ach, what the heck, dan maar tien minuten te laat opdagen bij de wedstrijd
pi_51182630
Gejat van racefreaks.nl:

Zie ik daar nou een kleine grimlachje van Kimi?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 05-07-2007 22:23:55 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:19:16 #213
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51185038
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:17 schreef Sally het volgende:
Gejat van racefreaks.nl:

Zie ik daar nou een kleine grimlachje van Kimi?
[[url=http://xs217.xs.to/xs217/07274/PodiumFrance2007.jpg]afbeelding][/url]
Zelfs in het interview stond ik met m'n oren te klapperen! Er was zowaar atonatie in z'n stem te horen!

the Melting Ice Man
Calm down, please!
pi_51185155
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zelfs in het interview stond ik met m'n oren te klapperen! Er was zowaar atonatie in z'n stem te horen!

the Melting Ice Man

Ik had helaas over de race heen getaped voor ik 'm af had kunnen zien, dus ik heb de PC niet gezien...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:00:56 #215
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51186542

Bijna Dennis ... bijna ... maar dat was toen
Calm down, please!
pi_51188608
Ik dacht even dat Schumi het interpreteerde als een bedreiging en ik zat eik te wachten tot ie Ron een beuk voor zn harses gaf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:32:18 #217
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51200738
quote:
Schumacher not a target for Red Bull: Mateschitz
(DPA) - 6 July 2007

SILVERSTONE, Britain - Red Bull owner Dietrich Mateschitz has played down the possibility of Ralf Schumacher driving for the Austrian Formula One team next season.

‘There have been no talks with Ralf Schumacher,’ the energy drink maker said in an interview published Friday in the Salzburger Nachrichten newspaper.

‘Ralf is a good driver who is currently going through a difficult phase. But that doesn’t have much to do with us.’

Schumacher’s contract with the Toyota team runs out at the end of the season, although the Cologne-based outfit still has the possibility of exercising a further two-year option.

The 32-year-old German has failed to win a race since joining Toyota in 2005 and has accumulated just two points from nine races so far this season.

Mateschitz plans to continue with his current pairing of David Coulthard and Mark Webber next season.
Calm down, please!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:35:38 #218
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_51200847
Red Bull Racing bevestigt Coulthard voor 2008
quote:
David Coulthard rijdt ook volgend seizoen voor Red Bull Racing. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Het rijderspaar van Red Bull Racing blijft daarmee ongewijzigd, aangezien Mark Webber nog een contract heeft lopen.

Tsja... leuk voor DC dat dan weer wel.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:36:36 #219
65960 sanger
pi_51200872
Dat was gister al bekend Hans
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:38:34 #220
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_51200950
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:36 schreef sanger het volgende:
Dat was gister al bekend Hans
Oeps! dat is even aan mij voorbij gegaan, net zoals het nieuwe motorhome van McLaren Mercedes. Wat een ding trouwens!
pi_51201636
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:00 schreef Googolplexian het volgende:

Bijna Dennis ... bijna ... maar dat was toen
Van welk jaar is dit filmpje dan? Ik zat laatst nog 1993 races te kijken en dan heeft Murray t steeds over de incredible Schumacher supposedly driving for McLaren next year
Where facts are few, experts are many.
pi_51204117
quote:
Iedere dag komen er meer details naar buiten over de spionagezaak tussen Ferrari en McLaren. De zaak is mogelijk aan het rollen gebracht door een medewerker van een copyshop.
Kopieën
De Britse krant The Times baseert zich op bronnen rondom Ferrari. De afgelopen twee weken zou hoofdontwerper Mike Coughlan van McLaren een aantal documenten van Ferrari hebben gekopieerd in de copyshop.

Inlichten
De medewerker van de winkel zou vervolgens Ferrari hebben ingelicht toen hij zag dat er op de documenten vertrouwelijk stond en het logo van de Italiaanse renstal.

Inhoud
Volgens het Duitstalige tijdschrift Auto Motor und Sport staan in de documenten gedetailleerde ontwerpen en data van de Ferrari F2007. Ook de structuren en processen in de fabriek van Maranello worden beschreven. Bovendien staat er informatie in over de set-up en voorbereiding voor een raceweekend en de plannen voor de toekomst.
bron
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:03:32 #223
65960 sanger
pi_51204139
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:29:20 #224
65960 sanger
pi_51210811
pi_51212347
quote:
quote:
Tss... Beetje reclame lopen maken hier voor Fok!Sport!!
pi_51213018
WTH, ik doe gewoon mee:

[Upd] Button niet in tweede training
pi_51222135
3de team betrokken bij spionage zaak!
quote:
Honda had ontmoeting met verdacht tweetal

Honda heeft in een verklaring bekend gemaakt dat Nigel Stepney en Mike Coughlan kortgeleden contact hebben gezocht met het team om in de toekomst de technische staf te versterken. Beide heren zijn middelpunt in een groot spionageschandaal tussen Ferrari en McLaren.
Ontmoeting
Honda kwam met een verklaring vlak nadat McLaren-teambaas Ron Dennis had laten uitlekken dat er een derde team betrokken zou zijn bij het spionageschandaal. Honda benadrukt in de verklaring dat teambaas Nick Fry wel een ontmoeting heeft gehad met de twee, maar dat zij absoluut geen belastende informatie van ze heeft gekregen.
Bron
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:31:59 #228
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51227844
quote:
Status on Formula One's 12th Team

David Richards on Friday stepped away from expectations that he would this weekend outline Prodrive's plans for its first season in formula one next year.

The Silverstone paddock was eagerly awaiting details about drivers, sponsors, and confirmation of the customer McLaren-Mercedes chassis deal, but Richards instead said the news would be revealed later this summer as planned.

McLaren boss Ron Dennis had even imposed a July deadline, but Richards denied that he promised an announcement at this event.

He told Speed TV: "I said it could be the British GP. But we are very close to being able to announce something."

There is, however, little doubt that the deal with McLaren will eventually be sealed, which is sure to include staff of the Woking based team and even the support of their commercial departments for the finding of sponsors.

"I did say the summer, and I'll by stand the summer," Richards added.
Calm down, please!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:49:30 #229
47470 -Hans-
Met pensioen
  zondag 8 juli 2007 @ 03:35:16 #230
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51252695
quote:
Financiële meevaller Spyker

Spyker zal naar verluidt vandaag 15 miljoen dollar aan tv-gelden kunnen incasseren. Daarmee komt een einde aan de juridische strijd tussen Spyker en de teams van Super Aguri en Toro Rosso over de vraag of de twee laatste teams voormalige auto’s gebruiken van Honda en Red Bull.

Over het delen van de tv-gelden is mondeling overeenstemming bereikt, zo is in kringen van Spyker bevestigd. De overeenkomst zal naar verwachting vandaag worden ondertekend.

Het komt erop neer dat de tv-inkomsten van de nummers negen en tien in de WK-stand zullen worden gedeeld met de nummer elf in het constructeurskampioenschap.

De laatste krijgt gewoonlijk geen deel van de tv-inkomsten, die door de eerste tien teams worden gedeeld. De nummer elf krijgt niets, nummer tien 18 miljoen dollar en de nummer negen 27 miljoen.

De genoemde teams zijn overeengekomen dat de 45 miljoen dollar nu over drie teams zullen worden gedeeld, een compromisvoorstel dat al eerder door Spyker werd gedaan. Dat voorstel wordt gesteund door Bernie Ecclestone, die verder geen rechtszaken wenst.

Spyker dreigde met juridische stappen, omdat het team zelf wel heeft geïnvesteerd in het ontwerp van een nieuwe auto, maar Toro Rosso met de oude Red Bull van 2006 rijdt en Super Aguri met de Honda van vorig jaar.
Calm down, please!
  zondag 8 juli 2007 @ 10:39:01 #231
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51254827
quote:
Zou top zijn als Jens Honda verliet maar ben benieuwd hoe leuk ze dat bij Honda na de 2 Gates gaan vinden

Goed voor Spykert 15 milj erbij!!
  zondag 8 juli 2007 @ 11:45:47 #232
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51255765
quote:
Bernie urges Red Bull to sell STR

Bernie Ecclestone has urged Red Bull magnate and fellow billionaire Dietrich Mateschitz to sell one of his F1 teams. Austrian Mateschitz owns Red Bull Racing and he also took over Minardi at the end of 2005, rebranding it Toro Rosso before countryman Gerhard Berger bought a 50% share.

F1 chief executive Ecclestone said: "Red Bull are super for formula one but I wish they would have more success.

"I can't understand why they have two teams. They should concentrate on one," he told the newspaper Kleinen Zeitung.

It is almost constantly rumoured in F1 circles that Toro Rosso is openly for sale, following links with the German race carmaker HWA and even Michael Schumacher and his manager Willi Weber.

Mateschitz, however, insisted last week: "STR is not for sale. This rumour was invented by some super-clever people."
Clash of the Richest ... welke miljardair heeft de langste adem?
Calm down, please!
  zondag 8 juli 2007 @ 12:51:11 #233
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51257049
And the story continues...
quote:
Stepney wijst beschuldigingen van de hand
'Er is iets aan de hand binnen Ferrari'

[08-07] Voormalig Ferrari-medewerker Nigel Stepney zegt onschuldig te zijn en niets met spionage te maken te hebben. Ferrari denkt daar heel anders over en heeft hem inmiddels ontslagen.

Stepney ontkent Coughlan vertrouwelijke informatie te hebben gegeven.Zaterdagochtend belde de Britse journalist Jane Nottage, een goede vriend van Stepney, hem op vanuit de perszaal in Silverstone waarna er een telefoongesprek met nog twee andere journalisten volgde. Deze journalisten schrijven voor de 'serieuze' Britse zondagskranten en gaven Stepney de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen.

,,Ik word voor allerlei dingen als schuldige aangewezen en voel me vals beschuldigd”, zei hij. ,,Ik ben beschuldigd, maar er wordt me niets ten laste gelegd. Er is enkel een onderzoek gaande. Het voelt alsof ik in de wildernis ben beland.”

,,Ik was me ervan bewust dat Ferrari vorig jaar september een probleem had, vanaf het moment dat Ross Brawn zijn sabbatical aankondigde. De structuur veranderde. Ik wilde een baan die gelijk was aan die van Ross. Ik wilde de test- en race-teams blijven runnen en rapporteren aan Aldo Costa, de chefontwerper.”

,,Hij was daar de juiste persoon voor, Mario Almondo – hoofdverantwoordelijke voor de gang van zaken – niet. Ik zag het als een stap terug om aan hem en nog een aantal anderen te moeten rapporteren. Voorheen had ik altijd samengewerkt met Ross, dat liep prima. Hij heeft me altijd gesteund en advies gegeven waar nodig.”

Volgens Stepney was het team er niet blij mee dat hij aangaf minder te willen reizen. ,,Dat viel slecht, ik begon me een verrader te voelen. Alleen maar omdat ik genoeg had van dat reizen.”

17 mei werd er actie ondernomen door Ferrari. Medewerkers werden verhoord door de politie en Stepneys woning werd nadien twee keer doorzocht.

Daarna deelde hij teambaas Jean Todt mee dat hij op vakantie ging en pas terugkwam wanneer dit achter de rug was. ,,Sindsdien hebben we elkaar niet meer gesproken”, aldus de Brit. Wel werd hij gestalkt en claimt hij te zijn achtervolgd.

Stepney geeft toe eind april met Mike Coughlan van McLaren te hebben gesproken en dat beiden 1 juni rond de tafel zaten met Honda-teambaas Nick Fry. De Ferrari-documentatie die bij Coughlan thuis werd gevonden is niet van hem afkomstig, bezweert Stepney.

,,Eerst zocht ik geen andere uitdaging, Mike evenmin, maar echt tevreden over McLarens management was hij niet. Toen het gerucht van mij en Honda begon te spelen hoorde ik van drie of vier mensen bij Ferrari dat zij wel interesse hadden om met een goed technisch team over te stappen naar een ander team. Ook zij voelden zich niet thuis in de nieuwe structuur bij Ferrari.”

,,Ik ontken stellig dat Mike en ik technische informatie hebben uitgewisseld. We hebben vooral gediscussieerd over de infrastructuur en voorwaarden om voor een ander team te werken.”

,,Ik geef toe dat het vreemd klinkt, maar er is iets gaande binnen Ferrari. Ik werd er door Almondo van beschuldig tekeningen te hebben meegenomen. Ik had deze in mijn bezit omdat ik ze nodig had voor mijn werk, maar hij had dat vanuit de ontwerpafdeling begrepen. Daarop heb ik de tekeningen op Almondo's bureau gelegd, maar de volgende dag lagen ze weer terug bij mij.”

,,Nogmaals, ik heb er beslist geen kopieën van gemaakt of tekeningen naar Mike gestuurd. Ik wist dat ik op de fabriek constant in de gaten werd gehouden en dat alles wat ik deed bekend was. Men wist zelfs precies welke documenten ik opende op de computer.”

,,Ik heb heel wat werk verricht voor Ferrari, met betrekking tot de verrichtingen van het test- en race-team en de voorbereiding van de auto's. Informatie die mij bekend was zou in die gevonden documenten moeten staan. Als ik er al vanaf wist, waarom zou ik dan alles opnieuw nodig hebben? Ik ben nooit een ja-knikker geweest, zodra ik tegen het systeem in ging werd ik onder druk gezet.”

,,Ferrari is uniek in Italië, het is als een geloof. Ga je daar tegenin, dan is het alsof je tegen het Vaticaan ingaat.”
Stel dat Stepney inderdaad onschuldig is, welk ongelovelijk smerig vies spelletje wordt er daar dan wel niet gespeeld??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zondag 8 juli 2007 @ 16:19:40 #234
65960 sanger
pi_51262134
Ik kan me niet voorstellen dat hij onschuldig is........
  zondag 8 juli 2007 @ 21:11:12 #235
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51270310
* DarkShine heeft zin in Spa!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 9 juli 2007 @ 00:58:49 #236
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  maandag 9 juli 2007 @ 04:03:23 #237
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51280647
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:58 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.ad.nl/dossiers/spyker/article1493233.ece

CA eruit als die niet betaald............
Dat ziet er wel slecht uit voor Albers
Calm down, please!
  maandag 9 juli 2007 @ 04:31:05 #238
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51280677
quote:
Op maandag 9 juli 2007 04:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat ziet er wel slecht uit voor Albers
Kan jij het wel lezen?? Ik zie niks
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 9 juli 2007 @ 04:36:54 #239
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51280683
quote:
Op maandag 9 juli 2007 04:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Kan jij het wel lezen?? Ik zie niks
quote:
Betalingsproblemen voor Albers

SILVERSTONE - Christijan Albers en zijn investeringsvennootschap CA BV dienen voor de GP van Duitsland een betalingsachterstand van miljoenen dollars te voldoen, wil de coureur het seizoen Spyker kunnen afmaken.

Albers zou van het team een ultimatum hebben gekregen omdat enkele termijnen voor de contractueel overeengekomen betalingen van in totaal tien miljoen dollar zouden zijn overschreden.

De kwestie heeft niets te maken met het incident van vorige week op Magny-Cours, toen Albers er na een pitstop met de tankinstallatie vandoor ging. Gisteren reed hij op Silverstone een degelijke race. Hij eindigde als 15de, op twee ronden van winnaar Räikkönen. De teamleiding was daarover tevreden.

De renstal duldt echter geen verder betalingsuitstel, aangezien het geld nodig is om investeringen te doen in de nieuwe B-versie van de Spyker F8-VII.

Zegsman Pieter Leeuw, rechterhand van Spyker’s topman Michiel Mol, bevestigde gisteren dat er een dispuut is over achterstallige betalingen. ,,Het is geen geheim dat we in deze fase van onze ontwikkeling betalende rijders in dienst hebben en dat er op dat terrein een kwestie is met Christijan.

Over de consequenties wil ik niets zeggen. Dat is iets tussen de contractpartijen,’’ aldus Leeuw. Albers op zijn beurt zegt niets van de betalingsachterstanden af te weten. ,,Ik heb hier niets mee te maken. Ik ben in dienst van het team en houd me alleen bezig met rijden en 80 dagen per jaar in actie te komen voor de sponsors,’’ aldus de Nederlander.

Volgens hem zijn de sponsorcontracten afgesloten door zijn voormalige manager Lodewijk Varossieau, met wie de samenwerking is ontbonden.

In kringen rond het team wordt echter gewezen op de CA BV, die in gebreke zou zijn gebleven. Deze vennootschap investeert in de loopbaan van Albers. De aandeelhouders zouden miljoenen moeten bijstorten, omdat de verkoop van sponsorplaatsen op de Spyker en op de raceoverall en cap van Albers veel minder zou hebben opgebracht dan met Varossieau was afgesproken.

Volgens de CA BV zouden slechts voor een kleine twee miljoen dollar aan contracten zijn gesloten, terwijl minstens vijf miljoen de ondergrens was om het seizoen bij Spyker te kunnen vervolmaken. De andere helft van de contractsom zou door de CA BV worden betaald.

De vervanger van Albers lijkt al in de coulissen klaar te staan. Morgen test Giedo van der Garde op het circuit van Francorchamps. De schoonvader van Van der Garde, investeerder Marcel Boekhoorn, is grootaandeelhouder in Spyker.
Calm down, please!
  maandag 9 juli 2007 @ 06:22:14 #240
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51280756
dat ziet er vrij slecht uit ja
  maandag 9 juli 2007 @ 07:55:48 #241
65960 sanger
pi_51281017
Raar. Aan het begin van het seizoen heeft Spyker namelijk bekend gemaakt dat Albers geen sponsoren mee hoefde te nemen om zijn stoeltje veilig te stellen...........
  maandag 9 juli 2007 @ 08:31:06 #242
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51281214
Hij zal de gereden schade wellicht moeten betalen sanger

Maar idd wat jij zegt dacht ik gisteravond ook aan!!
  maandag 9 juli 2007 @ 08:46:22 #243
65960 sanger
pi_51281369
Ik lees net ergens anders dat de CA BV meer moet betalen omdat Varrossieu het niet voor elkaar krijgt genoeg sponsoren binnen te halen. Vreemde situatie imo.

Misschien eens een beetje vissen bij Spyker zelf.
pi_51281737
Hoevaak ik wel niet mensen heb zien roepen van Spyker dat Albers het hele jaar rijdt .. Ik begin steeds minder te geloven dat dat ook echt gaat gebeuren
pi_51317093
Albers gewipt!

http://f1.gpupdate.net/nl(...)lbers-op-non-actief/

Spyker zet Albers op non-actief
10 juli 2007

De Grand Prix van Engeland was voorlopig de laatste race van Christijan Albers in de Formule 1. De Nederlander is door Spyker per direct op non-actief gezet, zo kan GPUpdate.net onthullen. "Dit is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing", zegt Spyker F1-directeur Michiel Mol.

De beslissing om Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen en dat was uiteindelijk voor Spyker de reden om voorlopig een punt te zetten achter de samenwerking. Albers zal nog wel betrokken blijven bij de renstal, maar voorlopig niet als racecoureur. Ook zal hij komende woensdag niet, zoals gepland, in actie komen tijdens tests in Spa-Francorchamps.

"Dit is één van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken", zegt Mol. "Zeker omdat ik al jaren enorm betrokken geweest ben bij de carrière van Chris. Ik vind dit ook ontzettend vervelend, maar we hebben geen andere keuze."

Albers debuteerde in 2005 bij Minardi in de Formule 1. Dat seizoen behaalde hij direct zijn enige WK-punten tot dusver, door in de Grand Prix van de Verenigde Staten als vijfde over de eindstreep te komen.
pi_51317217
Kogel door de kerk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:29:23 #247
65960 sanger
pi_51317223
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:38:46 #248
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51317478
Zow dat is heel snel gegaan.
Wie van de testcoureurs heeft er wel genoeg geld en vertrouwen om het seizoen af te maken?
pi_51317507
quote:
Albers op non-actief voor het bericht op Fok!Sport!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:40:41 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51317548
Christian Klien dus in de Spyker volgens RTL GP.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:45:06 #251
65960 sanger
pi_51317669
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Christian Klien dus in de Spyker volgens RTL GP.
Alleen is RTL GP niet zo betrouwbaar. Volgens motorsport e.d. is er geen beslissing nog. Wel wordt er naar gestreefd om deze week de nieuwe coureur te laten testen.
pi_51318241
Klien? Nah, wat een feest
pi_51319155
Potver, ik zet net mn computer aan en lees in ene keer dat Albers gewipt is?!

Ik vind het eik best een aparte beslissing, over een paar races komt de B-spec die hem misschien een stuk beter ligt en Spyker krijgt sowieso een flinke smak geld uit die overeenkomst met Aguri enzo, dus geld hebben ze op zich toch nog wel even genoeg zou je haast denken.

Als ik Mol was geweest had ik hem nog 2 of 3 races met die B-spec laten racen en CA BV tot dan de tijd gegeven om over de brug te komen. Met het geld dat Albers' manager niet bij elkaar kreeg notabene!? Dat vind ik nog het raarst van alles. Die manager roept dat ze zoveel gaan verkopen aan merhandise en dergelijke en als het niet lukt dan mag iemand anders opdraaien voor de kosten!?

Zou die kerel dat aan hebben zien komen en dit wellicht een rol hebben gespeeld met de breuk tussen hem en Albers? Wie zal het zegen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:53:58 #254
65960 sanger
pi_51319610
De manager riep dat uit hoofde van zijn positie als directeur van een BV. Die BV moet dat dan waarmaken, wat niet is gelukt.

Enige wat CA nu kan doen is Varrossieu aanklagen wegens mismanagement. De regels daarvoor zijn onlangs aangescherpt.
pi_51319998
Jamaar een BV-tje leeg trekken is toch niet zo moeilijk? Ik gok zomaar dat Varrossieu die BV inmiddels leeg heeft hoor
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:21:48 #256
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51320534
Lodewijk zal idd wel alles binnen hebben wat die wou !!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:25:25 #257
65960 sanger
pi_51320636
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:05 schreef vosss het volgende:
Jamaar een BV-tje leeg trekken is toch niet zo moeilijk? Ik gok zomaar dat Varrossieu die BV inmiddels leeg heeft hoor
Als kan worden aangetoond dat de bestuurders opzettelijk de BV leeg hebben getrokken enzo gaat de bestuiurdersaansprakelijkheid gelden.
pi_51320984
Hoe het precies it weet ik niet, maar ik vraag me serieus af in hoeverre het breken tussen Albers en Varrossieu iets met deze hele kwestie te maken heeft
pi_51321119
Even een ander nieuwtje dan maar:
quote:
Massa vraagt betere betrouwbaarheid van Ferrari

Ferrari-coureur Felipe Massa zou graag zien dat zijn bolide wat betrouwbaarder wordt. De auto van de Braziliaan viel afgelopen zondag voor de start van de Grand Prix van Engeland plotseling stil en men heeft het probleem nog niet achterhaald. Dat deed de kansen op een goede klassering voor Massa geen goed, maar hij vocht zich van achteraf nog knap terug naar een vijfde plek.

De snelheid van de F2007 is dus in orde, nu de betrouwbaarheid nog. Massa: “Ik denk dat we er op dit moment erg goed voor staan. Het enige is dat we niet van die schommelende prestaties kunnen blijven leveren. McLaren is altijd goed met twee auto’s en bij ons verschillen de prestaties van beide auto’s nogal.”

“We hebben honderd procent betrouwbare auto’s nodig om de races te finishen waar we horen. In Silverstone was dat weer niet het geval. Ik had wel een leuke race met veel actie, maar ik kan natuurlijk niet blij zijn, omdat ik weer punten heb verloren ten opzichte van mijn concurrenten. Dit was een grote kans voor mij om te winnen en die hebben we als team laten lopen.”
Ik vraag me af in hoeverre dit op waarheid berust. Je mag er toch vanuit gaan dat als die auto zomaar ineens van zichzelf afslaat dat dat wel ergens terug te halen is!?
Aan de andere kant zou je ook verwachten dat als Massa hem zelf af laat slaan, dat dat ook wel te achterhalen is in de data?!
pi_51321288
En ergens anders lees ik dit:
quote:
Todt: "Onze betrouwbaarheid moet beter"
10 juli 2007

Ferrari-teambaas Jean Todt meent dat de betrouwbaarheid van de auto sterk moet worden verbeterd. Felipe Massa moest de Britse Grand Prix afgelopen zondag vanuit de pitstraat beginnen, nadat hij zijn motor liet afslaan op de startgrid.

"We moeten hard werken om de wagen verder te verbeteren", zei Todt. "Vooral de betrouwbaarheid moet beter, op dat punt hebben we sinds het begin van het seizoen al veel problemen." Over het incident op de startgrid vertelde de Fransman: "Toen Felipe de startgrid op reed, zei hij over de radio al dat zijn motor was afgeslagen. We weten nog niet precies wat de oorzaak hiervan was. Hopelijk hebben we snel meer informatie. Het was in elk geval iets met de auto. Felipe deed niets verkeerd."

Massa kwam na een mooie inhaalrace nog als vijfde aan de finish.
Als het iets met de auto was, dan is er toch geen sprake van dat Massa hem af LIET slaan
pi_51321416
De uitspraak van Todt is een quote, en die ander is wat journalisten doen om een nieuwsbericht er leuker uit te laten zien
pi_51324085
Als Klien Albers vervangt zou dat dus moeten betekenen dat Klien meer geld kan meebrengen dan Albers op dit moment.
Vraag me dan toch af waar dat geld vandaan zou moeten komen. Alles vanuit Honda?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:12:41 #263
65960 sanger
pi_51324224
Denk je nu echt dat Honda geld aan Spyker gaat betalen, terwijl Spyker in de clinch ligt/lag met Super Aguri
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:15:48 #264
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51324323
Klien gaat echt niet naar Spyker hoor
pi_51324346
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:12 schreef sanger het volgende:
Denk je nu echt dat Honda geld aan Spyker gaat betalen, terwijl Spyker in de clinch ligt/lag met Super Aguri
Nee dat denk ik niet, Ik vraag me alleen af waarom er geruchten zijn dat klien de auto instapt. Die brengt toch helemaal geen geld mee op deze manier?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:31:49 #266
65960 sanger
pi_51324812
Omdat Klien volgens Grandprix.com gisteren in de fabriek van Spyker is geweest.
pi_51325424
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef vosss het volgende:
Potver, ik zet net mn computer aan en lees in ene keer dat Albers gewipt is?!

Ik vind het eik best een aparte beslissing, over een paar races komt de B-spec die hem misschien een stuk beter ligt en Spyker krijgt sowieso een flinke smak geld uit die overeenkomst met Aguri enzo, dus geld hebben ze op zich toch nog wel even genoeg zou je haast denken.
Als ik het me goed herinner heeft Spyker dat geld nodig voor die B-spec. Dus ze zijn juist gebaat bij een snelle betaling.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:56:02 #268
65960 sanger
pi_51325605
Vergeet niet dat in september (dacht ik) de volgende termijn aan Midland betaald moet worden....

Spyker heeft dus indd geld genoeg, alleen nodig.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:25:56 #269
65960 sanger
pi_51326507
quote:
Van der Garde rijdt snelle tijd

12:32 - Giedo van der Garde heeft in de ochtendsessie op de eerste testdag in Spa-Francorchamps een snelle tijd neergezet. De jonge Nederlander heeft 28 ronden gereden en heeft een 1:50.771 als snelste tijd geklokt. Hij is hiermee sneller dan Nico Rosberg in zijn Williams en James Rossiter in de Super Aguri. Van der Garde is daarmee 2.250 seconden langzamer dan Felipe Massa.
Aldus F1today.nl

En dat op een lang circuit.
pi_51326679
quote:
Vrouw Coughlan kopieerde Ferrari-documenten

De betrokkenheid van McLaren-ontwerper Mike Coughlan bij de spionagezaak die nu door de internationale autosportbond FIA wordt gezocht, is aan het licht gekomen doordat zijn vrouw is betrapt bij het kopiëren van vertrouwelijke Ferrari-documenten in een copyshop in de buurt van het Britse Woking, waar de McLaren-fabriek staat. Dit werd duidelijk tijdens de hoorzitting die vandaag plaatshad in Londen.

Een medewerker van de copyshop had gezien hoe zij papieren, waarop stond dat zij vertrouwelijke informatie van Ferrari bevatten, aan het kopiëren was en lichtte telefonisch het team van Ferrari in. Dit was voor het team van Ferrari reden om een onderzoek naar Coughlan in te stellen. Ook bleek uit de hoorzitting dat Jonathan Neale, de algemeen directeur van McLaren, waarschijnlijk al langer op de hoogte was van het feit dat Coughlan in het bezit was informatie van Ferrari.

De rechtszaak wordt woensdag hervat.
Bron
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:46:31 #271
65960 sanger
pi_51327154
quote:
Hamilton als eerste onder 1:47
15:40 - McLaren coureur Lewis Hamilton heeft vanmiddag rond de klok van drie uur voor het eerst onder de 1:47.00 gereden op het circuit van Spa-Francorchamps. De jonge Brit reed een tijd van 1:46.581 ruim sneller dan Felipe Massa, Ralf Schumacher en Robert Kubica. Momenteel is er weer een rode vlag-situatie waardoor de sessie wederom stil ligt.
pi_51327381
Om terug te komen op de TT:

De meet in eigen land: vult in, vult in!

[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 10-07-2007 16:22:22 ]
pi_51327471
quote:
Rosberg blaast motor op [15:30]
Nico Rosberg heeft de Toyota-krachtbron van zijn Williams opgeblazen in de vernieuwde busstop-chicane. De Duitser moest zijn wagen achterlagen en deze wordt nu teruggebracht naar de pits. De sessie werd daardoor opnieuw stilgelegd.
Bron
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:04:24 #274
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51327680
Das lullig voor Rosberg
pi_51327742

hoe komt dat ding zo scheef
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:11:23 #276
65960 sanger
pi_51327964
vreemd
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:14:57 #277
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51328103
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef MIster911 het volgende:
[afbeelding]

hoe komt dat ding zo scheef
Hmmmmmmmmm is idd vaag.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:28:02 #278
65960 sanger
pi_51330762
pi_51331023
Over de Giedo-geruchten: heeft de beste meneer al een superlicentie? Ik hoorde Allard Kalf vanochtend zeggen dat hij deze niet heeft... Bovendien spelen de contractperikelen nog steeds met de Super Augurken...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:44:52 #280
65960 sanger
pi_51331266
Over de TV gelden is nu een akkoord. Dus misschien dat ze Gioedo kunnen uitkopen en hem in de Spyker kunnen gooien.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:45:32 #281
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51331286
Klopt Giedo is NIET de opvolger
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:52:07 #282
65960 sanger
pi_51331484
TJ, diegene die jou heeft gesms't in wat voor relatie staat ide tot Spyker?
pi_51331584
quote:
Even wat tikfoutjes eruit gehaald

Ik had de uitzending gemist, maar uit je bericht kon ik een heleboel halen:

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 10-07-2007 18:17:47 ]
pi_51331620
quote:
De zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen is zelf schuldig aan de ondergang van zijn bedrijf RDM Technology. Doordat hij betalingen achterwege liet, wilde de overheid geen zaken meer met hem doen, zo meldde donderdag het tv-programma Nova.
Ik weet niet of dat dezelfde Joep van den Nieuwenhuyzen is, maar kennelijk heeft ie wel meer van dergelijke streken uit gehaald als ik google mag geloven
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:58:02 #285
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51331667
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:52 schreef sanger het volgende:
TJ, diegene die jou heeft gesms't in wat voor relatie staat ide tot Spyker?
geen is gewoon een fan zoals jij en ik maar daarvan weet ik ook niet meer dan wat ik eerder zei. Maar dat Giedo niet rijdt lijkt mij 1+1
pi_51331711
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat dezelfde Joep van den Nieuwenhuyzen is, maar kennelijk heeft ie wel meer van dergelijke streken uit gehaald als ik google mag geloven
Is inderdaad 1 persoon, hij heeft nogal wat geintjes geflikt in het verleden (en heden blijkbaar).
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:05:28 #287
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51331905
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:58 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

geen is gewoon een fan zoals jij en ik maar daarvan weet ik ook niet meer dan wat ik eerder zei. Maar dat Giedo niet rijdt lijkt mij 1+1
nou iemand die uit de duim zuigt
pi_51332073
quote:
Spyker wil Indiër als opvolger Albers
Uitgegeven: 10 juli 2007 15:59
Laatst gewijzigd: 10 juli 2007 16:03

SPA-FANCORCHAMPS - De Indiër Narain Karthikeyan is de belangrijkste kandidaat om de ontslagen Christijan Albers op te volgen bij Spyker. De eigen testrijders, Markus Winkelhock en Giedo van der Garde, maken weinig tot geen kans.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:13:00 #289
65960 sanger
pi_51332168
Hoe kan hij dan sms wie de opvolger wordt TJ?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:14:31 #290
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51332220
Het is puur gebasseerd op de geruchten aldaar die er gaan
pi_51332380
Bijna vol....
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:30:54 #292
65960 sanger
pi_51332790
Vol?
pi_51332855
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:30 schreef sanger het volgende:
Vol?
BIJNA!

Tss... dit is het 292e bericht, hoor!

Als ik thuis ben aangekomen, is dit topic vol
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:34:32 #294
65960 sanger
pi_51332935
Ik dacht dat je jezelf bedoelde

Iemand anders mag hem dichtgooien!
pi_51332988
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
Ik dacht dat je jezelf bedoelde

Iemand anders mag hem dichtgooien!
Het was een stille hint om een nieuw topic bij de hand te hebben

En op deze manier gaat het wel hard!

En ik ga NU naar de trein lopen, doei!
pi_51333399
De tijden van de eerste testdag op het circuit van Spa.

dinsdag 10 juli 2007 @ 18:49:45 #297
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51333511
Go Lewis
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:05:59 #298
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51334056
quote:
Dames en heren, sportvrienden,

Afgelopen zondag heb ik in een kort gesprek van de teamleiding van Spyker Formule 1 vernomen dat ik de rest van het seizoen niet meer als racecoureur voor het team zal uitkomen. Zoals bekend is dit vanochtend openbaar gemaakt.

Laat ik als eerste zeggen dat ik het als sporter buitengewoon jammer vind, uiteraard zou ik niets liever doen dan het seizoen uitrijden en mijn Formule 1 carriere voortzetten.

Ik vind het niet alleen teleurstellend voor mijzelf, maar zeker ook voor het team met haar medewerkers en technici met wie ik de afgelopen twee jaar zo intensief heb samengewerkt.

Daarnaast vind ik het vervelend voor het team en mijn persoonlijke sponsors die mij altijd hebben gesteund en juist zoveel mogelijk hebben gemaakt en maken. Ik wil hen dan ook bedanken voor alle steunbetuigingen van de afgelopen dagen, dat laatste geldt trouwens ook voor mijn trouwe groep fans.

Graag wil ik kort ingaan op de reden van dit vroege afscheid van het team. Als reden wordt opgegeven dat één van mijn persoonlijke sponsors niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet. Al eind december- begin januari van dit jaar waren er al betalingsproblemen met deze sponsor. Het betreft hier een sponsor waarvan de overeenkomst rechtstreeks met het team is gesloten.

Verantwoordelijk voor de sponsorcontracten was en is mijn voormalig manager Lodewijk Varrossieau van GR8 Industries, maar die nog steeds sponsorfinder is voor CAbv.

Voorafgaande en gedurende het raceseizoen zijn er, op grond van mijn naam, meerdere sponsors geïntroduceerd bij Spyker Formule 1. Tot op heden is CAbv en mij niet bekend wat nou precies het tekort zou zijn, ondanks dat opheldering door ons hierover is gevraagd.

Ondanks het probleem met eerdergenoemde sponsor heb ik van de teamleiding al in januari 2007 mondeling en schriftelijk de garantie gekregen dat ik het hele seizoen zou rijden.

Overigens heb ik geprobeerd om het afgelopen seizoen me vooral op het racen zelf te concentreren. Sportief gezien was er ook progressie. De zakelijke aspecten heb ik zoveel mogelijk overgelaten aan mijn adviseurs.

Het besluit om niet verder met mij samen te werken kwam dus als een onplezierige verrassing voor mij en ik vind het bijzonder jammer dat ik door dit onverwachte besluit nu niet meer in de gelegenheid zal zijn om in de nieuwe Spyker B/versie auto te rijden waaraan ik input heb gegeven.

Ik vind het jammer dat we tot op heden nog niet met Spyker Formule 1 aan tafel hebben gezeten maar ik verwacht en hoop dat dit alsnog zal gebeuren.

Tot slot kan ik iedereen, waaronder in het bijzonder mijn sponsors en fans, beloven dat ik er alles zal doen om zo snel als mogelijk weer op het hoogste niveau terug te keren.

Christijan Albers
aldus de verklaring van albers die te horen was even na 5 uur
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:11:43 #299
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51334268
ik open zo wel een nieuwe, zet ik gelijk de goeie stand erin.., aangezien ik de link netjes mooi in deze OP had staan wordt het er weer uit geflikkert
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:11:58 #300
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51334275
nog 1