abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:06:11 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51175953




Een week geleden waren we in Frankrijk, nu heeft het hele circus zich verplaatst naar Engeland.
Wie gaat er winnen? kan Ferrari het opnieuw of pakt mclaren de overwinning nu. Silverstone het oudste circuit wat op de kalender staat.
Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport





Lengte: 5.141 km
Aantal ronden: 60
Totale lengte: 308.355 km
Ronderecord: 1.18.233 Kimi Raikkonen (McLaren MP4-20)
Snelste raceronde: 1.18.739 Michael Schumacher (Ferrari F2004)

Het wordt de bakermat van de autosport genoemd; Silverstone. Niet voor niets, in 1950 werd de allereerste Grand Prix voor het wereldkampioenschap verreden op het voormalig militair vliegveld. Het vliegveld is omgebouwd tot een circuit waarop hoge snelheden worden gehaald. Sinds de opening in 1948 zijn er continue aanpassing nodig geweest om aan de steeds strenger wordende veiligheidseisen te kunnen voldoen. Het circuit is zelfs enige malen ter discussie gesteld. Als gevolg hiervan verdwenen enkele bochten waar andere bochten voor in de plaats zijn gekomen. Inhalen is moeilijk op Silverstone. Desondanks is het circuit wel uitdagend voor de coureurs, mede door de vele hogesnelheidsbochten. Met name Becketts en Copse Corner genieten een reputatie.

Ongeveer 64% van een ronde wordt er volgas gereden, iets meer dan gemiddeld dit seizoen. Dankzij de drie rechte stukken krijgen de motoren het zwaar te verduren. De snelheid op deze rechte stukken wordt met name bepaald door de snelle bochten die hieraan vooraf gaan. Balans en stabiliteit zijn hier essentieel en worden voor een groot gedeelte bepaald door aerodynamica. De remmen krijgen het niet zwaar te verduren, in tegenstelling tot de banden.

Volgas: 64% van een rondje
Topspeed: 301 km/u
Langste volgas gedeelte 12 seconden (870 meter)
Bochten: 10 rechts en 7 links
Bandenslijtage: high
Remslijtage: low
Downforce-level: High
Grip-level: medium
Schakelen per ronde: 34



















Traditioneel is de Engelse GP goedgezind aan Britten, wat hoop biedt voor Lewis Hamilton en McLaren. In de jaren 60 wist Jim Clark de GP maar liefst vijf keer te winnen in (natuurlijk) een Lotus. Nigel Mansell wist de Engelse GP maar liefst vier keer op zijn naam te schrijven. David Coulthard (2x), Damon Hill en Johnny Herbert zijn andere aansprekende Britse coureurs die de Engelse GP wisten te winnen.

In 1994 deed Michael Schumacher van zich spreken. Tijdens de opwarmronde haalde de Duitser tot tweemaal toe polesitter Damon Hill in. Schumacher kreeg hiervoor een stop and go-penalty, maar loste deze niet in. Omdat Schumacher de stop and go-penalty negeerde kreeg hij de zwarte vlag te zien, waar hij ook geen gehoor aan gaf. Pas na veertien ronden kwam de Duitser binnen om de stop and go in te lossen. Veel te laat, zijn tweede plaats werd na de race dan ook afgenomen. Damon Hill wint, voor Jean Alesi en Mika Hakkinen.

Ook in 1995 ging de winst naar een Brit, en deed Michael Schumacher stof opwaaien. Of eigenlijk Schumacher samen met Damon Hill. Hill dacht een gaatje te zien en wilde de Duitser passeren. Het gaatje was echter minimaal en Schumacher gooide de deur dicht. Gevolg was dat beiden in de grindbak eindigden. Johnny Herbert, teamgenoot van Schumacher, wist op deze manier in eigen land zijn eerste GP overwinning te behalen.

In 1998 is het opnieuw Michael Schumacher die de ogen op zich weet gericht. In de stromende regen stevent Mika Hakkinen af op een overwinning, tot de safety car het circuit op komt. Het regent te hard om nog veilig door te kunnen rijden. Bij de herstart pakt Schumacher de leiding af van de Fin, maar vlak voor het eind van de race krijgt hij een Drive Through-penalty opgelegd. Hij zou Hakkinen hebben ingehaald achter de safety car, waardoor een overwinning in rook leek op te gaan. Ferrari en Schumacher waren echter slim, en loste de straf pas in de laatse ronde in. Schumacher passeerde de finishlijn in de pitstraat, waarmee hij alsnog de race won. Ondanks de hevige protesten van de andere teams bleef de overwinning bij Schumacher.

In 1999 is Michael Schumacher minder gelukkig als hij in de eerste ronde zijn been breekt in Stowe. Hij is meteen kansloos voor de titel door de races die hij moet missen. David Coulthard wint, voor Eddie Irvine. Ook in 2000 is de Schot de snelste man.

In 2003 is de race op zich niet bijzonder spectaculair tot een priester daar verandering in brengt. Tijdens de race rent hij het circuit op waarna de hele slagvolgorde door elkaar is geschud. Met als gevolg dat het toch een mooie race werd, dat dan weer wel. Rubens Barrichello wist de zege te pakken.

In 2004 was het weer eens Michael Schumacher die de race wist te winnen. Vlak voor Kimi Raikkonen en Barrichello weet de Duitser te finishen, een close finish. In 2005 weet Juan Pablo Montoya zijn eerste race in dienst van McLaren te winnen op Silverstone. Na een heftig gevecht met Fernando Alonso weet de Colombiaan met drie seconden voorsprong de Spanjaard te verslaan.



In de kwalificatie op Silverstone valt het doek al direct voor Trulli, die zijn motor opblaast. Button komt niet verder dan een teleurstellende negentiende plaats. Vooraan de grid blijkt Alonso de snelste. Schumacher wordt op het laatste moment naar de derde startrij gedirigeerd door Räikkönen.

Na de start van de race is gelijk de safety car nodig, nadat Ralf Schumacher, Scott Speed en Mark Webber met elkaar in botsing komen. Button is de enige andere uitvaller in de race, na een mooie opmars door het veld. Alonso wordt het niet moeilijk gemaakt en wint de wedstrijd, terwijl achter hem Räikkönen met een lange pitstop de tweede plaats verliest aan Schumacher.

Ondertussen rommelt het in de Grand Prix Drivers' Association (GPDA). Pedro de la Rosa vindt de positie van voorzitter Michael Schumacher ongeloofwaardig na diens capriolen in de kwalificatie in Monaco en Jacques Villeneuve valt hem bij door ook ontslag te nemen als GPDA-lid. Alexander Wurz wil zelfs dat Schumacher uit zijn functie wordt gezet. Uiteindelijk blijft Schumacher gewoon aan als voorzitter.











Vrijdag 6 juli 2007

11:00 - 12:30 vrije training 1
15:00 - 16:30 vrije training 2

Zaterdag 7 juli 2007

12:00 - 13:00 vrije training 3
15:00 - 16:00 kwalificatie training

Zondag 8 juli 2007

14:00 - 2007 FORMULA 1 Santander British Grand Prix



Zaterdag 7 juli 2007

14:30 - 16:30 kwalificatie
Zondag 8 juli 2007

13:00 - 13:55 voorbeschouwing
14:00 - 15:40 Race
15:40 - 16:30 Nabeschouwing



Het Weer in

Live Timing

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1
Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST

De OP is hier te vinden!

Klagen, bashen en verdedigen van/op Christijan Albers kan hier!

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 06-07-2007 12:03:20 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:06:58 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51175973
WEST kijkt morgen nog even naar de kruisjes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51176118
TakkuVoorPodium!
pi_51176166
Tering Vet Podium voor Hamilton!!!

Go Hammie Go Hammie Go Hammie!!!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_51176274
ferrari moet nu ff doorzetten
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_51176378
dr staat heel stuk over frankrijk in de OP...........was dat??
pi_51176415
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:18 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
ferrari moet nu ff doorzetten
Lijkt me zowel voor de strijd in het kampioenschap als Fok!-F1managerTechnischgewijs een Verschrikkelijk goed Plan
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:26:54 #8
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_51176493
Hamiliton!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_51176681
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:22 schreef TJDoornbos het volgende:
dr staat heel stuk over frankrijk in de OP...........was dat??
Foutje??
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_51176742
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:22 schreef TJDoornbos het volgende:
dr staat heel stuk over frankrijk in de OP...........was dat??
Das een heel stuk over Frankrijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:38:45 #11
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51176864
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Das een heel stuk over Frankrijk
grapjas volgens mij zit WEST gewoon stoned of bezopen die OP's te maken!!
pi_51176912
Hup Coulthard.
pi_51177670
quote:
In 1998 is het opnieuw Michael Schumacher die de ogen op zich weet gericht. In de stromende regen stevent Mika Hakkinen af op een overwinning, tot de safety car het circuit op komt. Het regent te hard om nog veilig door te kunnen rijden. Bij de herstart pakt Schumacher de leiding af van de Fin, maar vlak voor het eind van de race krijgt hij een Drive Through-penalty opgelegd. Hij zou Hakkinen hebben ingehaald achter de safety car, waardoor een overwinning in rook leek op te gaan. Ferrari en Schumacher waren echter slim, en loste de straf pas in de laatse ronde in. Schumacher passeerde de finishlijn in de pitstraat, waarmee hij alsnog de race won. Ondanks de hevige protesten van de andere teams bleef de overwinning bij Schumacher.
Was toen toch echt wel een geniale actie van Scuderia Ferrari
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:26:09 #14
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51178406
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:02 schreef The_S het volgende:

[..]

Was toen toch echt wel een geniale actie van Scuderia Ferrari
dat was gewoon een fout van de FIA om hem die winst toe te kennen!
pi_51178487
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

dat was gewoon een fout van de FIA om hem die winst toe te kennen!
Het was een maas in het net van regels door de FIA opgesteld.
Je kan iemand straffen voor het omzeilen van het net maar niet voor het zwemmen door een maas...
pi_51179606
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:18 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
ferrari moet nu ff doorzetten
Inderdaad.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het was een maas in het net van regels door de FIA opgesteld.
Je kan iemand straffen voor het omzeilen van het net maar niet voor het zwemmen door een maas...
Hebben ze toen vrij snel daarna ook aangepast.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:53:34 #17
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51186335
nee, ik had deze race simpel weg gewoon te weinig tijd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:58:19 #18
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_51186477


moet nog er nog ff tussen

en deze link ipv het circuit van frankrijk
http://www.fia.com/resources/images/2147374647__gb_circuit.gif

dat moet jij ff aanpassen sanger
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:05:44 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51186684
"MAXIMUM ATTACK!!!!"
pi_51188555
Whehehe
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51188569
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding] "MAXIMUM ATTACK!!!!" [afbeelding]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 04:34:17 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51190322
Deze race: Button 2 puntjes
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 04:35:21 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_51190324
Ik vind Silverstone een van de moeilijkere circuits om op te rijden (in GP4 ).

Kon me herinneren dat Verstappen steevast een halve seconde langzamer was dan zijn teamgenoot op dit circuit.
Confidence through competence
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:12:21 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51190688
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:22 schreef TJDoornbos het volgende:
dr staat heel stuk over frankrijk in de OP...........was dat??
Tijdgebrek
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:18:44 #25
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51190718
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 07:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Tijdgebrek
aangepast dank uw dames!

Button 3 punten AR 2 is zo weinig!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')