Lucy is een phoney. Wat ik geleerd heb is dat hij de crappy situatie waarin hij verkeert, en waaruit hij de inspiratie put om zo te fulmineren zoals hij doet, voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Eigen verantwoordelijkheid, is dat hè.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik acht Lucida zeer hoog en integer. Je ziet het verschil niet tussen eerlijkheid en spel.
Zielig hoor, dat je steeds maar moet verwijzen naar mijn leeftijd om een beetje superieur over te willen komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach je bent nog 18, sommige ervaringen maak je voor het eerst mee..
Hier moet hij maar zelf op reageren, ik acht hem echter hoog en integer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
Joehoe..
[..]
Lucy is een phoney. Wat ik geleerd heb is dat hij de crappy situatie waarin hij verkeert, en waaruit hij de inspiratie put om zo te fulmineren zoals hij doet, voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Eigen verantwoordelijkheid, is dat hè.
Tuurlijk moest ik wel altijd om zijn onbeholpenheid, boertigheid en algemene nitwitterigheid lachen hoor. Nog steeds wel eigenlijk.
ik vindt het spiegelen van jou tot de standaard pedofiel, en je reacties daarop, ook wel vrij spastischquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
Joehoe..
[..]
Lucy is een phoney. Wat ik geleerd heb is dat hij de crappy situatie waarin hij verkeert, en waaruit hij de inspiratie put om zo te fulmineren zoals hij doet, voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Eigen verantwoordelijkheid, is dat hè.
Tuurlijk moest ik wel altijd om zijn onbeholpenheid, boertigheid en algemene nitwitterigheid lachen hoor. Nog steeds wel eigenlijk.
Potdomme hé! Je zou toch maar niet meer op een website kunnen komenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
sjun, lucy, klefboertje, ja het zijn wel slachtoffers idd.
Ze kunnen niet meer op Fok! hè, buitengeslotenen als ze zijn, Aah, zeg nou zelf. eeuwige slachtoffers..
Wij hebben enorm moeten lachen om lucy hier hoor. Wat die Rocky ermee te maken heeft, is mij een raadsel, ook al heeft hij het over positieve crap energie.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hier moet hij maar zelf op reageren, ik acht hem echter hoog en integer.
Eén ding is zeker, we hebben gelachen! Positieve energie he, zoals die Ordinaire Rocky dat placht te zeggen.
Volgens mij kunnen ze allemaal of binnenkort op fok.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
sjun, lucy, klefboertje, ja het zijn wel slachtoffers idd.
Ze kunnen niet meer op Fok! hè, buitengeslotenen als ze zijn, Aah, zeg nou zelf. eeuwige slachtoffers..
Rocky is nu mod he, dus die weet alles. Strenge selectie, je weet toch.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wij hebben enorm moeten lachen om lucy hier hoor. Wat die Rocky ermee te maken heeft, is mij een raadsel, ook al heeft hij het over positieve crap energie.
Ecce Ryan3 c.s.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zielig hoor, dat je steeds maar moet verwijzen naar mijn leeftijd om een beetje superieur over te willen komen.
Valt mee hoor, eerst was het een spel, toen werd het menens. Later kregen we het AMK op ons dak, dankzij een meelezende ex en nieuwe vriendin, en die hebben allerlei lui hier op Fok! nog geëmaild (duderina, wrs yvonne ook, Loedertje enz. enz.). Was allemaal onfris.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik vindt het spiegelen van jou tot de standaard pedofiel, en je reacties daarop, ook wel vrij spastisch![]()
Politiek heeft dan ook niets met een fijne sfeer te maken. We zitten dus goed hier.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:41 schreef problematiQue het volgende:
Sfeerverziekend, dit soort onzin.
ah, duidelijk, ik krijg ook nog regelmatig mailtjes van gefrustreerde gasten met afbeeldingen van kogelsquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Valt mee hoor, eerst was het een spel, toen werd het menens. later kregen we het AMK op ons dak, een meelezende ex en nieuwe vriendin hebben allerlei lui hier op Fok! nog geëmaild (duderina, wrs yvonne ook, Loedertje enz. enz.). Was allemaal onfris.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Politiek heeft dan ook niets met een fijne sfeer te maken. We zitten dus goed hier.
Wat stel je zelf voor om op POL te gaan doen, knul? Beetje andere users afzeiken zeker?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:41 schreef problematiQue het volgende:
Sfeerverziekend, dit soort onzin.
PvdA lid???quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ah, duidelijk, ik krijg ook nog regelmatig mailtjes van gefrustreerde gasten met afbeeldingen van kogels
Waarom zou ik andere users willen afzeiken? Beetje paranoia aan het worden, knul?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat stel je zelf voor om op POL te gaan doen, knul? Beetje andere users afzeiken zeker?
Dat is wel een tamelijk groot probleem voor die lui hoor. Beetje serieus blijven hè.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Potdomme hé! Je zou toch maar niet meer op een website kunnen komen![]()
Wat anders, over politiek gaat het allang niet meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat stel je zelf voor om op POL te gaan doen, knul? Beetje andere users afzeiken zeker?
Je zeikt toch bepaalde users af, of zie ik dat pa-ra-no-i-de dat ik ben alleen zelf?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:46 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom zou ik andere users willen afzeiken? Beetje paranoia aan het worden, knul?
vvd lid, de mailtjes komen van de meer linkse hoekquote:
Politiek is emotie en geen ennuie zoals die probleem kid zich voorstelt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat anders, over politiek gaat het allang niet meer.![]()
![]()
Want er werden Koerden gesloopt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
South Park was eens leuk voor de verandering
wel lekkere schoentjesquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Schoenen aan in bed, waar gaat het heen met de normen en waarden!
Voeten zijn per definitie lelijk, dus schoentjes aan in bed hoeft niet erg te zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Schoenen aan in bed, waar gaat het heen met de normen en waarden!
quote:Vladimir Poetin scoort op alle fronten
Analyse Arnout Brouwers
MOSKOU - Door een Azerbeidzjaans konijn uit de hoed te toveren, toont Poetin zich de sluwe vos in de internationale diplomatie.
Als de internationale diplomatieke wereld een dierentuin is – en daar lijkt het soms op – dan komt Vladimir Poetin de rol toe van sluwe vos. Met zijn verrassende voorstel om een radarstation in Azerbeidzjan te gebruiken voor een gezamenlijke raketdefensie scoort hij op alle fronten.
Naar het buitenland toont hij zijn compromisbereidheid, in het binnenland bevestigt hij zijn naam als de sterke leider die afrekent met gevaarlijke dreigingen. En op de koop toe zadelt hij de Amerikanen op met een idee dat ze nog vele kopzorgen zal geven.
Wat is de stand van zaken? Ten eerste heeft Poetin zich met deze opening een plek aan tafel verworven over de aard, omvang en plaats van een toekomstig Amerikaans raketschild. Amerikanen en Russen gaan nu om de tafel zitten om de haalbaarheid van Poetins voorstel te bestuderen. Dat is winst voor Poetin, want tot nu toe gold het Amerikaanse dogma dat de raketdefensie in Midden-Europa er zeker zou komen, ongeacht de Russische bezwaren.
Het mooiste aan Poetins zet is dat hij hiermee punten scoort voor de deëscalatie van een conflict dat hij zelf heeft veroorzaakt. Een maandenlange campagne tegen de raketplannen, maar ook tegen het hele ‘desastreuze’ en ‘imperialistische’ Amerikaanse beleid, waarbij de VS indirect zelfs met het Derde Rijk werden vergeleken, ging eraan vooraf.
En dat terwijl Rusland strikt genomen geen bemoeienis heeft met een verdedigingssysteem dat niet op het land gericht is, dat de Russische raketten nooit zou kunnen uitschakelen, en dat wordt geplaatst in twee Europese landen die allang in de NAVO zitten. Wie na zo’n agitatiecampagne internationale lof kan oogsteg voor zijn ‘compromisbereidheid’, heeft het goed gedaan.
Maar ook in Rusland zelf komt Poetins trouvaille van pas. Russische waarnemers zien het opkloppen van een nieuw westers vijandbeeld in Rusland vooral als een populistische truc om de nationale sentimenten te bespelen in een verkiezingsjaar. Door een Azerbeidzjaans konijn uit de hoed te toveren tracht Poetin, in de woorden van persbureau RIA Novosti, ‘de spanningen te verminderen die zijn veroorzaakt door Amerikaanse plannen om delen van een raketdefensie in Europa te plaatsen’.
Het venijn van het Russische voorstel zit hem trouwens in de details. De Russen maakten direct duidelijk dat zij Azerbeidzjan als vervanging, niet als toevoeging zien, van de installaties in Polen en Tsjechië. Eerder hebben de VS belangstelling getoond voor een derde raketafweerbasis ‘ergens in de Kaukasus’ (denk aan Georgië), dus wellicht komt Azerbeidzjan gelegen als extra basis.
Maar dat de VS hun oorspronkelijke plannen in Midden-Europa zullen willen ruilen voor een gedeeld project in Azerbeidzjan achten defensie-experts bijna uitgesloten. Daarvoor is die basis technologisch niet uitgerust – en bovendien vraagt het neerhalen van ballistische raketten de plaatsing van afweerraketten op enige afstand. Daarop zinspeelde NAVO-chef De Hoop Scheffer vrijdag toen hij opmerkte dat Azerbeidzjan ‘wel erg dicht bij de schurkenstaten ligt waarover we het hebben’.
In het Russische voorstel ligt dus op voorhand al nieuwe conflictstof besloten, die blijkens uitspraken van Russische politici zal worden gebruikt als ‘bewijs’ dat de Amerikanen vuil spel spelen. ‘Als de Amerikanen ons voorstel afwijzen, weten we zeker dat ze geen dreiging uit Iran of Noord-Korea willen tegengaan, maar Ruslands kernwapens willen neutraliseren’, aldus Doemalid Kosasjev vrijdag.
De Amerikanen kunnen intussen weinig anders doen dan lichtpuntjes zien in Poetins voorstel: er wordt tenminste gepraat en Poetin erkent nu, na maandenlange het tegendeel te hebben beweerd, dat de raketdefensie niet tegen Rusland is gericht. In de komende besprekingen zal duidelijker moeten worden of Poetins voorstel meer is dan een tactische zet.
De raketdiplomatie bevestigt dat Rusland terug is op het politieke toneel. Resteert de vraag of het terug is als grootmacht of vooral als hindermacht. Uit Poetins uitspraak dat het door zijn plan onnodig wordt om raketten op Europa te richten (zoals hij onlangs dreigde) blijkt dat het Kremlin het volume van zijn intimidatiecampagne in ieder geval tijdelijk heeft willen terugdraaien.
Bijgewerkt 9:04 9 juni 2007
Gepubliceerd 2:46 9 juni 2007
Buitenland
laatste nieuws Buitenland
Dat kan 'ie namelijk zelf niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:35 schreef kLowJow het volgende:
Ik kom even melden dat Monidique niet debiel is.
En dit moet ik erg vinden?quote:Verdachte moslims met Arabische namen werden met kappen op naar detentiekampen in Polen en Roemenië vervoerd. Wat daar gebeurde, is in Polen, in Roemenië en in de hele Europese Unie verboden zijn. Zo werd een deel van deze gedetineerden naar landen gestuurd waar ze een gerede kans liepen om gemarteld te worden, zoals Afghanistan en Egypte. Velen werden later vrijgelaten omdat ze onschuldig bleken te zijn – zonder excuses.
Russen zijn goede schakers. Ik zou echter niet zo snel in het plan van Poetin mee gaan, maar ja, Amerikanen zijn dan weer geen denkers.quote:
Als je voorstander van een fatsoenlijke rechtsstaat bent wel.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dit moet ik erg vinden?
Ik ook niet. We mogen onze handjes dichtknijpen voor de tegendruk vanuit Wit-Rusland. Wie weet wat er voor onmetelijke chaos er had kunnen ontstaan als Poetin de onvoorwaardelijke volmacht had gekregen..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Russen zijn goede schakers. Ik zou echter niet zo snel in het plan van Poetin mee gaan, maar ja, Amerikanen zijn dan weer geen denkers.![]()
Merci. Engels!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:35 schreef kLowJow het volgende:
Ik kom even melden dat Monidique niet debiel is.
We moeten immer sterk staan in een wereld vol barbaren.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dit moet ik erg vinden?
Dat schijnen vrouwen te zeggen als ze in groepen verkerenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
We moeten immer sterk staan in een wereld vol barbaren.
Dat zei je achternichtje vannacht ook.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat schijnen vrouwen te zeggen als ze in groepen verkeren
Eindelijk, of lag ze niet bij je in bed?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zei je achternichtje vannacht ook.
Vastgetekend onder de trap.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Eindelijk, of lag ze niet bij je in bed?
En jij lag onder je bed naar Alice in Chains te luisteren?quote:
Iemand vasttekenen onder de trap. Ernstig, maar niet schadelijk.quote:
Bè!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
En jij lag onder je bed naar Alice in Chains te luisteren?
en maandag weer vrolijk aan het werk?quote:
Vrolijk zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
en maandag weer vrolijk aan het werk?
Met dank aan Aaahikwordgek en Ryan3 en vrienden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat anders, over politiek gaat het allang niet meer.![]()
![]()
Kun je niet ergens anders gaan kneuzen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lekker liberaal weer van de VVD. Vroeger waren ze niet zo anti-blowen, nu huichelen ze met het CDA meequote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Pfff, gaan al die azijnzeikerds straks ook uit.
De VVD weet helemaal niet meer wat liberaal is.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:16 schreef Aoristus het volgende:
Lekker liberaal weer van de VVD. Vroeger waren ze niet zo anti-blowen, nu huichelen ze met het CDA mee
Daar val jij dan weer onder, bureaucraat.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met dank aan Aaahikwordgek en Ryan3 en vrienden.
Voor een partij in diepe crisis, hebben ze wel veel noten op hun zang. Je zou zeggen dat je bij veel onzekerheden juist baat hebt bij stabiele factoren en een consistent verhaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:16 schreef Monidique het volgende:
Liberalen zitten dan ook bij D66. VVD is conservatief.
Tenzij je fietst natuurlijkquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Alsof uitgaan alleen kan als je rookt.![]()
Nee, maar ik wil die zeikwijven die andere mensen van alles willen verbieden niet in mijn stamkroeg hebben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Alsof uitgaan alleen kan als je rookt.![]()
Zeker, als ik in de hemel zou willen zijn, dan hoef ik al die vrome zeikerds er ook niet bij.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil die zeikwijven die andere mensen van alles willen verbieden niet in mijn stamkroeg hebben.
Daarom wil ik ook naar de hel, daar zijn alle coole mensen. In de hemel zitten alleen maar zeikende mensen die niet geleefd hebben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:30 schreef Aoristus het volgende:
Zeker, als ik in de hemel zou willen zijn, dan hoef ik al die vrome zeikerds er ook niet bij
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil die zeikwijven die andere mensen van alles willen verbieden niet in mijn stamkroeg hebben.
beloof je dan dat je auto ook geen fijnstof meer uitstoot?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Lekker éénzijdig. Als je dan voortaan die rook lekker bij je houdt dan is er niets aan de hand.
Vraag dat aan de leverancier, ik vind het best.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
beloof je dan dat je auto ook geen fijnstof meer uitstoot?
Nee, de zeikwijven kunnen lekker naar de nu enorm goedlopende superdrukke en gezellige al bestaande rookvrije kroegen. Aangezien de vraag ernaar zo enorm is kan het natuurlijk niet anders dat slimme ondernemers legio rookvrije kroegen hebben opgezet die stuk voor stuk wereldomzetten draaien.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lekker éénzijdig. Als je dan voortaan die rook lekker bij je houdt dan is er niets aan de hand.
En homo's.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zeker, als ik in de hemel zou willen zijn, dan hoef ik al die vrome zeikerds er ook niet bij.
De horeca heeft van het CDA nog niet genoeg op zijn lazer gekregen de afgelopen jaren. Elk biertje moest gecompenseerd worden, ook al werden de marges al stevig gedrukt door de verhoogde bierprijzen en de betutteling vanuit de overheid. Nu moet de kroeg al verbouwd worden, zodat je een apart rookhokje hebt.
Alsof kroegen alleen maar goed lopen als er gerookt wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, de zeikwijven kunnen lekker naar de nu enorm goedlopende superdrukke en gezellige al bestaande rookvrije kroegen. Aangezien de vraag ernaar zo enorm is kan het natuurlijk niet anders dat slimme ondernemers legio rookvrije kroegen hebben opgezet die stuk voor stuk wereldomzetten draaien.
Als ik het zo lees mogen het serveer en rookgedeelte niet dezelfde zijn. Dat is dus gewoon een kwestie van een hok om de bar heen zetten en dan kan je daarna gewoon overal roken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:30 schreef Aoristus het volgende:
De horeca heeft van het CDA nog niet genoeg op zijn lazer gekregen de afgelopen jaren. Elk biertje moest gecompenseerd worden, ook al werden de marges al stevig gedrukt door de verhoogde bierprijzen en de betutteling vanuit de overheid. Nu moet de kroeg al verbouwd worden, zodat je een apart rookhokje hebt.
Hebben ze weer wat te jammeren?quote:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik het zo lees mogen het serveer en rookgedeelte niet dezelfde zijn. Dat is dus gewoon een kwestie van een hok om de bar heen zetten en dan kan je daarna gewoon overal roken.![]()
Let maar op, de volgende maatregel is een soort ophokplicht ofzoquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik het zo lees mogen het serveer en rookgedeelte niet dezelfde zijn. Dat is dus gewoon een kwestie van een hok om de bar heen zetten en dan kan je daarna gewoon overal roken.![]()
Het gaat mij er eigenlijk helemaal niet om of kroegen wel of niet goed lopen met of zonder rook. Ik vind gewoon dat de ondernemer zelf moet kunnen bepalen of in zijn eigen kroeg wel of niet gerookt mag worden. Grote sticker op de deur, "hier mag je roken" of "hier is het rookvrij" en je bent van het probleem, voor zover die bestaat af.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Alsof kroegen alleen maar goed lopen als er gerookt wordt.![]()
Ga eens in Ierland kijken, daar loopt het fantastisch. De zeikwijven hier drinken gewoon niet door en moeten dus een pafke in de fikken hebben, omdat ze zich anders zo eenzaam voelen. Drinken en ouwehoeren.![]()
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:23 schreef Aoristus het volgende:
Hasj en wiet, wat weet je wel, wat weet je niet ?
Ja, en speciale hokken voor dikke mensen, de zogeheten vetcontainers.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:42 schreef Aoristus het volgende:
Let maar op, de volgende maatregel is een soort ophokplicht ofzo
Nu ben ik het wel eens met je, maar eerst zei je wat anders, nl. dat zonder roken de kroeg niet zou draaien. Het probleem is dat er een claimcultuur komt, waarbij verantwoordelijkheid steeds meer wordt afgeschoven op anderen. Krijg jij maar eens werknemers op langere termijn als die allemaal gaan zeiken dat ze ziek worden van de rook, afgezien van wat de verzekeraars van die werknemers zullen zeggen denk ik niet dat er nog veel werknemers zullen tekenen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het gaat mij er eigenlijk helemaal niet om of kroegen wel of niet goed lopen met of zonder rook. Ik vind gewoon dat de ondernemer zelf moet kunnen bepalen of in zijn eigen kroeg wel of niet gerookt mag worden. Grote sticker op de deur, "hier mag je roken" of "hier is het rookvrij" en je bent van het probleem, voor zover die bestaat af.
Nu is het onder het mom van bescherming van de werknemer in de horeca, maar als bv. een kroegeigenaar al zijn personeel een contract laat tekenen dat ze geen bezwaar hebben tegen de rook komt de overheid alsnog langs om die werknemers te "beschermen" terwijl ze er zelf al bewust van zijn, ervoor getekend hebben, etc.
Dat is even erg als bejaarden die toch al bijna dood gaan en van hun sigaartje willen genieten, in dat laatste gedeelte van hun leven de kou in worden geschopt omdat er in de horeca-stukken in bejaardetehuizen niet gerookt mag worden.
Betutteling en bemoeienis.![]()
In sportkantines zou toch ook niet meer gerookt mogen worden? Ik heb het niet opgezocht, maar die worden in adem genoemd met kroegen en restaurants in dit verband.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja, en speciale hokken voor dikke mensen, de zogeheten vetcontainers.
Maar gelukkig is het verenigingsgebeuren iets anders geregeld dan in het buitenland en is het in Nederland een eitje om van een kroeg een rokersclub te maken.
De betutteling vind ik eigenlijk doorgeslagen, maar in deze maatregel vind ik eigenlijk wel prettig. Geen rooie ogen en stinkende kleren als je uit de kroeg komtquote:Overigens zal je ook gewoon zien dat er veel meer feestjes thuis zullen zijn. Daar mag men nog wel roken en dan gaan alle niet-rokers die eerst ook gewoon gezellig utigingen gezellig tussen de rokers thuis zitten.![]()
In sportkantines mag het al niet voor zover ik weer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
In sportkantines zou toch ook niet meer gerookt mogen worden? Ik heb het niet opgezocht, maar die worden in adem genoemd met kroegen en restaurants in dit verband.
In Scandinavie is roken nooit echt onwijs populair geweest, ze zitten daar massaal aan de snus. Las pas nog in de krant dat ze dat hierheen willen halen.quote:Ik verwacht overigens dat kroegen nog steeds druk bezocht zullen blijven. Zelf in Noorwegen gaan mensen nog naar de kroeg, terwijl je er niet mag roken en bier er stervensduur is.
quote:In sommige culturen wordt de tabak anaal geconsumeerd,
quote:Mondkankerspecialist professor Brad Rodu uit Alabama berekende dat een roker van 35 jaar gemiddeld acht jaar korter leeft dan een niet roker. Een snus-gebruiker leeft ook korter dan een niet-roker, maar het verschil is een stuk minder bedreigend: 14 dagen.
Ben ik jullie vriendje? Bureaucraat?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar val jij dan weer onder, bureaucraat.
Ik kan het plaatje helaas niet meer vinden, het is een reklame van ongeveer 10 jaar geleden. Ik had destijds nog wel een aantal van dit stickersquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:46 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
![]()
Dat is lang geleden.
Of gebruiken ze die slogan nog steeds?
Je heb het nadeel dat je niet in een echte stad woont. Had je dat wel gedaan, dan zou je het absoluut vreemd vinden dat er mensen zijn die niet gediend zijn van stadsproblemen, maar die zich wel de stad als geheel eigen willen maken. Vraag het een willekeurige stadsecoloog en hij zal beamen dat de balans in de natuur hevig is verstoord.quote:
Onzin, Harry. De Leidse rechtenfaculteit herbergt meer Marokkanen dan de stad Amsterdam.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je heb het nadeel dat je niet in een echte stad woont.
Wat heet, een hetze!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:53 schreef Monidique het volgende:
Als dat rechts is, zou ik, als ik mij rechts voelde, verklaren het niet meer te zijn. Want het is niet rechts, het is extreem-rechtse achterlijkheid.
Ik zou graag beweren dat mijn rechtsgevoel meer is dan rechtsinstinct en ik mij daarom niet verkneukel om het lot van Paris Hilton.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:10 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
"It's not right!" shouted the weeping Hilton. "Mom!" she called out to her mother in the audience.
Hooguit die van ome Ryan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ben ik jullie vriendje? Bureaucraat?
Niet extreem-links?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:53 schreef Monidique het volgende:
Als dat rechts is, zou ik, als ik mij rechts voelde, verklaren het niet meer te zijn. Want het is niet rechts, het is extreem-rechtse achterlijkheid.
tra la la laquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Verklaar je nader. En bureaucraat, hoe zit dat dan?
En dat is zo omdat....quote:
Zijn dat wel échte Marokkanen? Volgens mij zijn het gecultiveerde namelijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Onzin, Harry. De Leidse rechtenfaculteit herbergt meer Marokkanen dan de stad Amsterdam.
Ik ben een voorstander van je eigen belangen te beschermen. Hoe je dat doet en hoe vijanden aangepakt worden is daarbij van ondergeschikt belang.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als je voorstander van een fatsoenlijke rechtsstaat bent wel.
Ik heb vandaag geen zin in zo'n ellenlange "waarom waarom waarom waarom"-sessie met jou.quote:
Niet?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De wereld is geen kleuterspeeltuin, hoe graag sommigen dat ook zouden geloven.
Prima, maar dan wel met begrijpelijke regels en geen stiekem gedoe buiten die regels. Ooit ben je misschien zelf doelwit en bij wie moet je dan nog te rade ook als je werkelijk onschuldig bent?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van je eigen belangen te beschermen. Hoe je dat doet en hoe vijanden aangepakt worden is daarbij van ondergeschikt belang.
De wereld is geen kleuterspeeltuin, hoe graag sommigen dat ook zouden geloven.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb vandaag geen zin in zo'n ellenlange "waarom waarom waarom waarom"-sessie met jou.
Er is geen Chinees aan " Daar val jij dan weer onder". Jij zegt dat ik een vriendje ben van R3. Nu, waarom? Leg maar uit. En dat bureacratengedoe?quote:Je bent geen vriend van mij, dus hooguit die van ome Ryan, wat is daar Chinees aan?
Hooguit, ongeletterde, hooguit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:27 schreef Monidique het volgende:
[..]. Het is geen ellenlange sessie, het is één simpele vraag: Waarom ben ik Ryan3s vriendje? Maar die kun je niet beantwoorden, want je weet dat het onzin is,
.
[..]
Er is geen Chinees aan " Daar val jij dan weer onder". Jij zegt dat ik een vriendje ben van R3. Nu, waarom? Leg maar uit. En dat bureacratengedoe?.
Daar kwam je later pas mee. Het was dus een correctie? Goed, dan ben ik hooguit zijn vriendje.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hooguit, ongeletterde, hooguit.
quote:If people had understood how patents would be granted when most of today’s ideas were invented, and had taken out patents, the industry would be at a complete standstill today. (...) [worried that] some large company will patent some obvious thing [and use the patent to] take as much of our profits as they want.
Nu zeg je het zelf, oh zevende wereldwonder.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar kwam je later pas mee. Het was dus een correctie? Goed, dan ben ik hooguit zijn vriendje..
Dat is juist het probleem: je vijanden houden zich niet aan regels.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Prima, maar dan wel met begrijpelijke regels en geen stiekem gedoe buiten die regels. Ooit ben je misschien zelf doelwit en bij wie moet je dan nog te rade ook als je werkelijk onschuldig bent?
Eerst zei je stellig dat ik een van zijn vriendjes was. Later zwakte je het af. Jezelf corrigeren is groots, mijn complimenten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nu zeg je het zelf, oh zevende wereldwonder.
Nu is ook het bureaucratische gehalte van je aangetoond. Zeverkont.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eerst zei je stellig dat ik een van zijn vriendjes was. Later zwakte je het af. Jezelf corrigeren is groots, mijn complimenten.
Dat is een onzinantwoord, als zij de regels overtreden dan worden ze er op aangepakt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem: je vijanden houden zich niet aan regels.
Je moet je frustraties niet verbaal op mij proberen te botvieren,quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nu is ook het bureaucratische gehalte van je aangetoond. Zeverkont.
http://www.nederlandineuropa.nl/weblogquote:Bangmakerij
8 juni 2007
Veel gedoe over bangmakerij de vorige week. Als ik op de gevolgen wijs voor ons land als wij alleen zouden komen te staan in Europa, gevolgen die zo evident zijn dat niemand ze in twijfel trekt, gevolgen die gister ook door de WRR zijn benadrukt, worden meteen parallellen getrokken met de opmerkingen twee jaar geleden van Laurens Jan 'het-licht-gaat-uit' Brinkhorst en Piet Hein 'er-komt-oorlog' Donner. Helaas bleek in de Tweede Kamer niemand bereid inhoudelijk op mijn opmerkingen in te gaan. Jammer.
Boeiend blijft het wel te zien hoe vaak met twee maten gemeten wordt bij de bespreking van doemscenario’s. Velen wisten het zeker in 2004: de uitbreiding van de Europese Unie zou op een ramp uitlopen. Ons land zou worden overspoeld door een leger van Oost-Europese hangsnorren die banen van Nederlanders zouden inpikken en die voor een ongekende stijging van geweld en misdaad zouden zorgen. Die landen waren bovendien zó arm, dat kon nooit wat worden.
Drie jaar later is de realiteit volstrekt anders. De invasie is uitgebleven. In Nederland wachten 200.000 banen op werknemers, onze werkloosheid zit ergens tussen 4 en 5 % van de beroepsbevolking. Bepaald geen dramatische situatie die bovendien op geen enkele manier negatief wordt beïnvloed door de komst van nieuwe lidstaten in de EU, integendeel. De economie in de nieuwe lidstaten groeit zó hard, dat onze export naar die landen snel stijgt.
Schande toch, die volstrekt ongefundeerde bangmakerij?
De euro, ons favoriete nationale chagrijnonderwerp. Die euro is door een aantal mensen, vooral in de horeca, misbruikt om de prijzen fors te verhogen. Balen. En dat doen we dus allemaal al vijf jaar.
Maar misschien is het nu tijd om ook eens anders tegen die euro aan te kijken. In de eurozone is de inflatie en dus de rente lager dan in landen die het pond of de dollar gebruiken. Dat merkt iedere Nederlander iedere dag weer in de portemonnee. Denk alleen al aan de hypotheekrente die daardoor bij ons aanmerkelijk lager is dan in Engeland. Ook zijn de landen met de euro een toonbeeld van stabiliteit gebleken in tijden van monetaire onrust. Zoals toen de Aziëcrisis dankzij de euro grotendeels aan Europa voorbij ging.
Alle doemscenario’s over de euro als begin van ons economisch einde zijn flauwekul gebleken. Sterker nog: die euro is een zegen voor ons exporterend bedrijfsleven, omdat het overgrote deel van onze export niet de wereldzeeën overgaat, maar lekker in de buurt blijft binnen die eurozone. Laten wij eens wat vaker stilstaan bij waar wij het beleg voor onze boterham verdienen, in plaats van alleen te monkelen over gevaren die niet uit blijken te komen.
Erg hè, al die bangmakerij!
Maandag kon ik weer via alle journaals horen dat de SP zich ertegen verzet dat Europa gaat beslissen over de inzet van onze militairen bij vredesmissies. Nu is er werkelijk helemaal niemand in Europa die voorstelt het besluit over de inzet van militairen weg te halen bij nationale parlementen en neer te leggen bij de EU. Niet één land voelt hiervoor, niet één regering heeft dit voorgesteld, laat staan dat zoiets zou staan in een nieuw verdrag. Alle landen willen gewoon vasthouden aan de regel dat zij zelf beslissen over de inzet van troepen. De SP roept met haar onzinnige stelling dus een spookbeeld op om vervolgens dat spookbeeld fel te gaan bestrijden.
Vreselijk, die bangmakerij!
Ook hoor ik Wilders en de SP voortdurend fulmineren tegen het opgeven van HET Nederlandse veto. De Europese samenwerking zit al meer dan vijftig jaar zó in elkaar dat landen op deelterreinen besluiten bevoegdheden samen uit te voeren. Meestal komt het niet op stemming aan, maar het is mogelijk besluiten te nemen bij meerderheid van stemmen. Dat voorkomt dat één land in z’n eentje een besluit zou kunnen blokkeren. Maar een groep landen van voldoende gewicht kan dat wél, zelfs als ze getalsmatig een minderheid vormen. Zonder deze methode zou de EU nooit het economische succes hebben behaald dat door niemand, ook door Wilders en de SP niet, wordt betwist.
De ervaring leert dat als de nationale schaal niet meer toereikend is, dit een uitstekend instrument kan zijn om de nationale soevereiniteit nieuwe invulling te geven. Anders wordt die soevereiniteit een lege huls. Er zijn grote nieuwe uitdagingen die landen niet meer in hun eentje aankunnen, zoals de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit, de aanpak van het klimaatprobleem, onze energiezekerheid. Op die terreinen zou Europa ook met meerderheden besluiten moeten kunnen nemen, onder de strikte voorwaarde dat het zich dan ook tot die gebieden beperkt en nationale bevoegdheden niet naar Europa kunnen weglekken. Dan moeten we dus dezelfde methode toepassen als wij in het verleden bij de handel, het landbouwbeleid, de eenmaking van de markt en het Milieu hebben gedaan. Niets meer en niets minder. Dus Nederland levert niet HET veto in, want over alle andere terreinen houden we gewoon in ons eentje zeggenschap.
Jammer, al die bangmakerij.
Frustraties? En waarom niet als het zo is? Je geniet er toch van, je neemt vrijwillig deel aan die crap-discussie van ome Ryan, maar ondertussen brul je steeds dat je het niks vindt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je moet je frustraties niet verbaal op mij proberen te botvieren,.
quote:Het was de militair historicus Eliot Cohen die als eerste herkende dat het conflict waarin we ons nu bevinden evenals de Koude Oorlog op ideologische grondslagen berust. We staan ditmaal tegenover het islamofascisme, de zoveelste mutatie van de totalitaire ziekte die we eerst in de gedaante van het nazisme en fascisme en vervolgens in de gedaante van het communisme hebben verslagen. Opnieuw gaat het om een globaal conflict, opnieuw wordt de oorlog met zeer verschillende – en niet altijd militaire – wapens uitgevochten, en opnieuw zal het conflict waarschijnlijk decennialang duren.
Welke ' crap-discussie'?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Frustraties? En waarom niet als het zo is? Je geniet er toch van, je neemt vrijwillig deel aan die crap-discussie van ome Ryan, maar ondertussen brul je steeds dat je het niks vindt.
Dan hoop ik dat we deze oorlog wel winnen.quote:
http://obsidianwings.blog(...)are_we_disappea.htmlquote:Today, six human rights groups released a report (pdf) on 39 people who they think the US government might be holding in undisclosed locations, and whose location is presently unknown. (Thus, they are not counting anyone known to be at Guantanamo or Bagram; just people who are missing.) That we have disappeared anyone is shocking, and a violation of treaties we have signed and ratified.
This report has gotten a fair amount of play, but in all the coverage I've read, only the Philadelphia Inquirer has mentioned what is, to me, the most awful allegation: that we disappeared young children. The report (pp. 24-26) lists five groups of family members; those who are discussed at greatest length are the sons of Khalid Sheikh Mohammed.
Linkse rechters.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:05 schreef Monidique het volgende:
Nog zo'n goeie, in Spanje is een man veroordeeld omdat hij een dode ETA-leider herdacht. Propaganda voor het terrorisme, zoiets.
the very same.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:08 schreef Monidique het volgende:
EO-jongerendag.
Dat is ondertussen inderdaad afgelopen. van 10:00 - 18:00 feesten met de here, en daarna weer knus terug naar pa en ma om alle grote goddelijke avonturen te vertellen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:07 schreef Aoristus het volgende:
Hemeltje, ik was helemaal vergeten dat het eo jongerendag was
één hele zielquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is ondertussen inderdaad afgelopen. van 10:00 - 18:00 feesten met de here, en daarna weer knus terug naar pa en ma om alle grote goddelijke avonturen te vertellen.
Wat kost zo'n kaartje?![]()
Die heb ik allang niet meer, .... kan ik nu dus niet meefeesten met god? En een andere belangrijke vraag ... schenken ze er bier?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef Aoristus het volgende:
één hele ziel
72 maagden denk ik. Die kun je dan wel vergeten.quote:
Que?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gisteren voor het 1st dat ik me rijbewijs heb de alcoholfuik in gereden.
http://www.iraqslogger.co(...)sein_Execution_Videoquote:A new leaked video of the execution of Saddam Hussein shows chief prosecutor Munqith Al-Faroon carried on shoulders and chanting sectarian slogans in a large impromptu demonstration near the Council of Ministers inside the Green Zone, where Saddam's corpse was waiting in an ambulance.
The two-minute video, which was published yesterday on Iraqi websites, shows guards in military uniforms and others in plainclothes carrying weapons, chanting, "The Shia of Haider are victorious," as Iraqi officials watched, according to Al-Hayat newspaper. Haider is a nickname of Imam Ali bin Abi Talib, the cousin and son-in-law of the prophet Mohammed and the first Shi'ite Imam.
Chief prosecutor Munqith Al-Faroon was assigned to transport Saddam Hussein's corpse from the Military Intelligence Headquarters in Kadhimiya, where the execution took place, to the Green Zone in an ambulance, before it was handed over to relatives from Hussein's tribe, Al-Bu Nasir. Some demonstrators are seen in the video trying to storm into the ambulance where Hussein's corpse was kept wrapped in a white shroud, as they chant, "Where is the scoundrel who waged war against us?"
Al-Faroon, the chief prosecutor of the Iraqi High Tribunal in the Anfal trial, had told the press that he objected to the manner of Hussein's execution last December, and was heard in the cell phone video from the execution chamber protesting the slogans that were shouted during the execution by Shi'ite guards.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:15 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Voor Pberends, het meisje van de mobiele telefoon striptease
Nu ja, we weten nu iig dat we ons geen illusies hoeven te maken. Steun gewoon al die dictators in Islamitische landen want dat is as good as its gonna get. Die gasten kunnen gewoon geen democratie en vrijheid aan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.iraqslogger.co(...)sein_Execution_Video
Democratisering is volgens mij een proces dat een land zelf moet doormaken en wat niet **opeens** kan worden afgedwongen. Democratie is meer dan alleen een regeringsvorm, het is ook een instelling van de bevolking, de pers, etc.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, we weten nu iig dat we ons geen illusies hoeven te maken. Steun gewoon al die dictators in Islamitische landen want dat is as good as its gonna get. Die gasten kunnen gewoon geen democratie en vrijheid aan.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Democratisering is volgens mij een proces dat een land zelf moet doormaken en wat niet **opeens** kan worden afgedwongen. Democratie is meer dan alleen een regeringsvorm, het is ook een instelling van de bevolking, de pers, etc.
Je hebt verschillende visies ten aanzien van het begrip 'democratie'. Grote politieke denkers kunnen het maar niet eens worden over de verschillende onderdelen die een democratie moet omvatten. Zo heb je de minimalistische visie van bijvoorbeeld Schumpeter en Huntington, die zich vooral focussen op electorale elementen van een democratie. Andere denkers zoals Snyder, Linz en Diamond kijken juist veel meer zoals jij naar democratie. Een meer liberale kijk tegen democratie dus, omdat civil rights e.d. erg belangrijk zijn voor hun.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Democratisering is volgens mij een proces dat een land zelf moet doormaken en wat niet **opeens** kan worden afgedwongen. Democratie is meer dan alleen een regeringsvorm, het is ook een instelling van de bevolking, de pers, etc.
Dat is wel interessant ja. Hoe kan het dat het dáár wel kon en in het Midden Oosten niet?quote:
Volgens mij mislukte de democratie op een bepaald moment toch behoorlijk in Duitsland.quote:
Je begrijpt het niet: in die 2 landen is na WOII democratie opgelegd. En dat werkte wel.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij mislukte de democratie op een bepaald moment toch behoorlijk in Duitsland.
Over Japan weet ik te weinig om er iets zinnigs over te zeggen.
Duitslands democratie na WOII, dus west-Duitsland, en vanaf 1989 oost-Duitsland ook nog, is volgens mij juist een prima democratie. Een vrij aparte vorm van democratie, met veel autonome macht van de verschillende provincies.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:53 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij mislukte de democratie op een bepaald moment toch behoorlijk in Duitsland.
Dat is expres gedaan he om te voorkomen dat niet weer 1 iemand de macht naar zich toe kon trekken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een vrij aparte vorm van democratie, met veel autonome macht van de verschillende provincies.
Ja, en waarom lukte het daar wel? Wat is de sleutel tot succes?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet: in die 2 landen is na WOII democratie opgelegd. En dat werkte wel.
En die waren net zo totalitair als bv Irak was.
Het zou in Irak ook wel kunnen dunkt me, al is het probleem van die 2 bevolkingsgroepen iets wat in Duitsland en Japan niet speelde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en waarom lukte het daar wel? Wat is de sleutel tot succes?
Er bestaat nog geen sleutel tot succes. Er is veel discussie gaande of interventie en het dus opleggen van democratie wel mogelijk is in niet-westerse landen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en waarom lukte het daar wel? Wat is de sleutel tot succes?
moslims.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is wel interessant ja. Hoe kan het dat het dáár wel kon en in het Midden Oosten niet?
Bovendien was Duitsland al een democratie vroeger en had de bevolking een westerse mentaliteit. Daar een democratie implementeren was makkelijker, ook al omdat alle westerse landen eromheen ook (gevorderde) democratiën waren.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zou in Irak ook wel kunnen dunkt me, al is het probleem van die 2 bevolkingsgroepen iets wat in Duitsland en Japan niet speelde.
Verder zou Irak best gestabiliseerd kunnen worden denk ik maar dat kost gewoon 1.000.000 manschappen, niet 150.000. Dat is het grootste probleem momenteel.
Heeft het ook niet gewoon te maken met de 'harde-werkersmentaliteit'? Zowel in Duitsland als in Japan had je dat al veel langer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zou in Irak ook wel kunnen dunkt me, al is het probleem van die 2 bevolkingsgroepen iets wat in Duitsland en Japan niet speelde.
Verder zou Irak best gestabiliseerd kunnen worden denk ik maar dat kost gewoon 1.000.000 manschappen, niet 150.000. Dat is het grootste probleem momenteel.
Nee.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:01 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bovendien was Duitsland al een democratie vroeger
Nou, das niet waar. Westers was het toen echt niet en de landen ten oosten ervan ook niet.quote:en had de bevolking een westerse mentaliteit. Daar een democratie implementeren was makkelijker, ook al omdat alle westerse landen eromheen ook (gevorderde) democratiën waren.
Duitsland had in de Weimarrepubliek inderdaad een democratie. De plaats in de geschiedenis daarvan is bekend.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:01 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bovendien was Duitsland al een democratie vroeger en had de bevolking een westerse mentaliteit. Daar een democratie implementeren was makkelijker, ook al omdat alle westerse landen eromheen ook (gevorderde) democratiën waren.
Is dat echt waar?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:01 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bovendien was Duitsland al een democratie vroeger en had de bevolking een westerse mentaliteit.
Ja, Boze_Appel is namelijk constant volwassen.quote:
Ook weet ik dat de Amerikanen er weg moeten. Gewoon naar Turkije en Bahrein.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:14 schreef Monidique het volgende:
Ik heb geen flauw idee! [14.gif]. Maar ik weet wel, Irak is geen Duitsland en Irak is geen Japan.
Ik ben constant dronken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, Boze_Appel is namelijk constant volwassen.
uh? heh?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:15 schreef Apropos het volgende:
Ja, Boze_Appel is namelijk constant volwassen.
Irak is nooit een democratie geweest. Tot de Eerste Wereldoorlog Turks, toen een Brits mandaatgebied, na de Tweede Wereldoorlog was er een of andere koning, ofzo, daarna Baath, toen kwam Saddam en nu is er een burgeroorlog.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Irak was toch niet zo vreselijk lang geleden een democratie?
Dan neemt Schumpeter inderdaad met bar weinig genoegen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Hitler werd verkozen. Voor politiek-filosofen als Schumpeter zou dat al afdoende zijn voor het begrip 'democratie'.
Toch waren het met name de Protestanten die de Weimarrepubliek verafschuwden. De Duitse Reformatie is overigens ook maar zeer gedeeltelijk met de onze te vergelijken, wegens de Lutherse signatuur.quote:En met westerse mentaliteit doel ik meer op de meer protestantse achtergrond van mede Duitsland door de reformatie.
Vaag, ik was in de veronderstelling dat het parlement toen Hoessein de macht greep gekozen was. Hoe kom ik daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Irak is nooit een democratie geweest. Tot de Eerste Wereldoorlog Turks, toen een Brits mandaatgebied, na de Tweede Wereldoorlog was er een of andere koning, ofzo, daarna Baath, toen kwam Saddam en nu is er een burgeroorlog.
http://nl.wikipedia.org/w(...)van_het_moderne_Irakquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Vaag, ik was in de veronderstelling dat het parlement toen Hoessein de macht greep gekozen was. Hoe kom ik daar nou weer bij?
Machine Head ... WALL OF DEATH.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:18 schreef Monidique het volgende:
Ik ga mooi niet in de pit staan.
Ja, je had wel gelijk. Heb zelf ook even gekeken toen je zei wat je zei.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)van_het_moderne_Irak
Ja dan zal het allemaal veel beter worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ook weet ik dat de Amerikanen er weg moeten.
Ik had niet gelijk! Ik dacht dat de monarchie er langer was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, je had wel gelijk. Heb zelf ook even gekeken toen je zei wat je zei.
Ik denk dat het op de lange termijn beter is, ja. Er is altijd een kans dat het dan echt uit de hand gaat lopen, maar die kans is, als je het goed speelt, niet zo groot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dan zal het allemaal veel beter worden.
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan neemt Schumpeter inderdaad met bar weinig genoegen.
[..]
Toch waren het met name de Protestanten die de Weimarrepubliek verafschuwden. De Duitse Reformatie is overigens ook maar zeer gedeeltelijk met de onze te vergelijken, wegens de Lutherse signatuur.
Ik wel en ook bij Machine Headquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
Dat heb ik nog nooit gezien bij Machine Head. Nog nooit ever, trouwens.
Luther was veel ''nationalistischer'' dan Calvijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.
Montov is geen kLowJow.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:26 schreef kLowJow het volgende:
Japan is geen Duitsland.
Prachtig!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het ligt geeneens in dezelfde straatje.
Ik dacht net andersom, dat vooral Luther een antisemitisch pamflet had geschreven.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
Ja, anders is die krankzinnige verwarring niet te verklaren.quote:
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
@ Apropos, waar baseer je het op dat Luther wat nationalistischer was? Hoe uitte zich dat?
Van het niveau Streicher en Celine.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:
Kan het mis hebben, maar... of... nou ja... Luther was misschien de antisemiet,
Calvijn heeft Michael Servet laten doden, inderdaad.quote:Calvijn had dan zo'n vent gedood in Geneve?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu weet ik het ook weer. Toevallig ook op een protestantse school gezeten?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[afbeelding]
http://www.ddaymuseum.org/
In de Nederlandse taal zijn ook veel boeken over verschenen. Er is werkelijk een schat aan informatie over beschikbaar. Ook wel logisch natuurlijk omdat het wel een hoop veranderde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.
Wie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?
Nee. En waar is hier?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
Krek.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Schweigt, etc.?
Die vent is simpelweg gek. Kan niet wachten tot het 2009 is en er na acht jaar weer een échte president komt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:11 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Wat probeert ie nu eigenlijk... z'n laatste anderhalf jaar opeens de lieve papa uithangen
quote:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zo, eindelijk een abbo op de Opinio.
Reagan, Bush, Clinton, Bush.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die vent is simpelweg gek. Kan niet wachten tot het 2009 is en er na acht jaar weer een échte president komt.
Reagan, Bush, Clinton. Drie redelijke presidenten, geen zwakzinnige cowboys, dat vind ik al voldoende.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Reagan, Bush, Clinton, Bush.
Waarom zou er plotseling een heel ander figuur komen?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[afbeelding]
Though the United States' new strategy in Iraq has proven effective at routing insurgent rebels, it has done little to relieve the stigma of what many percieve as American imperialism.
Iran-Contra en El Salvador zijn alweer vergeten, zie ik.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Reagan, Bush, Clinton. Drie redelijke presidenten, geen zwakzinnige cowboys, dat vind ik al voldoende.
Het huidige vergelijkingsmateriaal levert al snel redelijke presidenten op.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:29 schreef Apropos het volgende:
[..]
Iran-Contra en El Salvador zijn alweer vergeten, zie ik.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Speciaal voor ome Ryan
[afbeelding]
Hallo, Reagan, B-acteur. Als dat geen zwakzinnige cowboy was dan is er geenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Reagan, Bush, Clinton. Drie redelijke presidenten, geen zwakzinnige cowboys, dat vind ik al voldoende.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Speciaal voor ome Ryan
[afbeelding]
Eigenlijk uitsluitend moreel en economisch geblunder.quote:Major legislation signed
* 1993-02-05 - The Family and Medical Leave Act of 1993
* 1993-08-10 - Omnibus Budget Reconciliation Act of 1993 - Raised income tax rates; income tax, top rate: 39.6%; corporate tax: 35%
* 1993-09-21 - creation of the AmeriCorps volunteer program
* 1993-11-30 - Brady Bill
* 1994-09-13 - Violent Crime Control and Law Enforcement Act, part of an omnibus crime bill, the federal death penalty was expanded to some 60 different offenses (see Federal assault weapons ban)
* 1996-02-01 - Communications Decency Act
* 1996-02-08 - Telecom Reform Act: eliminated major ownership restrictions for radio and television groups.
* 1996-02-26 - Personal Responsibility and Work Opportunity Reconciliation Act, a welfare reform bill
* 1996-03-14 - authorized $100 million counter-terrorism agreement with Israel to track down and root out terrorists.
* 1996-04-09 - Line Item Veto Act
* 1996-04-24 - Antiterrorism and Effective Death Penalty Act
* 1996-08-20 - Minimum wage Increase Act
* 1996-09-21 - Defense of Marriage Act, allowed states to refuse recognition of certain same-sex marriages, and defined marriage as between a male and female for purposes of federal law
* 1997-08-05 - Taxpayer Relief Act of 1997
* 1998-10-28 - Digital Millennium Copyright Act
* 1998-10-31 - Iraq Liberation Act
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:47 schreef Apropos het volgende:
Clinton en Gore reden de FBI ook nog wel eens in de wielen waar het de aanpak van Russische gangsters betrof.
Ze beschermden vooral hun zakenvriendjes. Bron volgt.quote:
quote:Negen van de tien Duitse soldaten waren pukkelige onderkruipsels, maar soms zat er een heldengestalte tussen die rondjes over het Binnenhof reed en alleen daarin al deed denken aan Rutger Hauer.
quote:Maar toe ze weg waren heeft mijn oma (die alles bestickerde met een kleine opmerking waar iets vandaan kwam) de achtergelaten asbak voorzien van een stickertje 'achtergelaten door de Moffen'.
Ja ben ik wel benieuwd naar want als ik op google zoek krijg ik dit:quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ze beschermden vooral hun zakenvriendjes. Bron volgt.
quote:
Het staat in een van de laatste hoofdstukken van ''Rode Mafia'', door Robert Friedman. Geen uitmuntend boek, maar dit was wel aannemelijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja ben ik wel benieuwd naar want als ik op google zoek krijg ik dit:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bill+clinton+FBI+russian+mafia&meta=
Oei.... welk een geschiedvervalsing...schande..jij jij..... yankeeloverquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
[i]Reagan, ........redelijk ... geen zwakzinnige cowboy,
quote:
LOLquote:ik vind je wel een kwaliteits user overigens pberends
zegt iets over het milieu waarin u verkeert?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:13 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik zou graag beweren dat mijn rechtsgevoel meer is dan rechtsinstinct en ik mij daarom niet verkneukel om het lot van Paris Hilton.
Maar ik ken zo ontzettend veel wezenloze trutten die denken dat ze dat wicht in alles na moeten volgen, dat ik veel genoegen beleef aan haar veroordeling.
Zogenaamd zelfbewuste studentes, de irritante nastuipen van de Breezergeneratie.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:25 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
zegt iets over het milieu waarin u verkeert?
Ha, groenintellectuelenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zogenaamd zelfbewuste studentes, de irritante nastuipen van de Breezergeneratie.
heb ik gelukkig allemaal gemist, net als het Paris Hilton gebeuren, al kan ook ik mij niet volledig onttrekken aan dit geneuzel, al helemaal niet als je dan zelfs in de tram in A'dam je ogen bewust van die shitterige beeldschermpjes met shitroddeltjes en shitnieuwtjes moet houdenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zogenaamd zelfbewuste studentes, de irritante nastuipen van de Breezergeneratie.
Dan weet je vast ook niet wat ik bedoel wanneer ik opmerk dat zulke meisjes van het ene PussycatDollscitaat naar het andere denderen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:45 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
heb ik gelukkig allemaal gemist, net als het Paris Hilton gebeuren, al kan ook ik mij niet volledig onttrekken aan dit geneuzel, al helemaal niet als je dan zelfs in de tram in A'dam je ogen bewust van die shitterige beeldschermpjes met shitroddeltjes en shitnieuwtjes moet houden![]()
geen flauw idee, en laten we dat alstublieft ook zo houdenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan weet je vast ook niet wat ik bedoel wanneer ik opmerk dat zulke meisjes van het ene PussycatDollscitaat naar het andere denderen.
Dank je voor deze treffende duiding.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan weet je vast ook niet wat ik bedoel wanneer ik opmerk dat zulke meisjes van het ene PussycatDollscitaat naar het andere denderen.
Sta je met beide handen in het leven?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:08 schreef raaretsalsdoG het volgende:
en ik ga het ook niet "googlen"
Inderdaad, ik zal dan ook niet in detail treden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:07 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
geen flauw idee, en laten we dat alstublieft ook zo houden
neequote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Sta je met beide handen in het leven?
Ontvlucht jij daarom het onderwijs?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dank je voor deze treffende duiding.
Zolang je het vmbo weet te ontwijken...quote:
Dit is onbegrijpelijk wanneer je van rechts naar links leest.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
Paris Hilton, het symbool van het Westen.
Wanneer lees je van rechts naar links?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit is onbegrijpelijk wanneer je van rechts naar links leest.
.netseW teh nav loobmys teh ,notliH siraP.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit is onbegrijpelijk wanneer je van rechts naar links leest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |