abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50274050
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Einstein.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 17:33:49 #127
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_50274053
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Eerst zei je stellig dat ik een van zijn vriendjes was. Later zwakte je het af. Jezelf corrigeren is groots, mijn complimenten.
Nu is ook het bureaucratische gehalte van je aangetoond. Zeverkont.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 17:34:29 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_50274077
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem: je vijanden houden zich niet aan regels.
Dat is een onzinantwoord, als zij de regels overtreden dan worden ze er op aangepakt.
pi_50274086
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nu is ook het bureaucratische gehalte van je aangetoond. Zeverkont.
Je moet je frustraties niet verbaal op mij proberen te botvieren, .
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:37:09 #130
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50274163
In zekere zin heb ik medelijden met Frans Timmermans, onze EU man van de PvdA. Liever had ik de schone taak van het ophemelen van het heilige Europa aan Atzo Nicolaï overgelaten, die weet nieuws net even iets doorzichtiger te slijten:
quote:
Bangmakerij

8 juni 2007

Veel gedoe over bangmakerij de vorige week. Als ik op de gevolgen wijs voor ons land als wij alleen zouden komen te staan in Europa, gevolgen die zo evident zijn dat niemand ze in twijfel trekt, gevolgen die gister ook door de WRR zijn benadrukt, worden meteen parallellen getrokken met de opmerkingen twee jaar geleden van Laurens Jan 'het-licht-gaat-uit' Brinkhorst en Piet Hein 'er-komt-oorlog' Donner. Helaas bleek in de Tweede Kamer niemand bereid inhoudelijk op mijn opmerkingen in te gaan. Jammer.

Boeiend blijft het wel te zien hoe vaak met twee maten gemeten wordt bij de bespreking van doemscenario’s. Velen wisten het zeker in 2004: de uitbreiding van de Europese Unie zou op een ramp uitlopen. Ons land zou worden overspoeld door een leger van Oost-Europese hangsnorren die banen van Nederlanders zouden inpikken en die voor een ongekende stijging van geweld en misdaad zouden zorgen. Die landen waren bovendien zó arm, dat kon nooit wat worden.

Drie jaar later is de realiteit volstrekt anders. De invasie is uitgebleven. In Nederland wachten 200.000 banen op werknemers, onze werkloosheid zit ergens tussen 4 en 5 % van de beroepsbevolking. Bepaald geen dramatische situatie die bovendien op geen enkele manier negatief wordt beïnvloed door de komst van nieuwe lidstaten in de EU, integendeel. De economie in de nieuwe lidstaten groeit zó hard, dat onze export naar die landen snel stijgt.

Schande toch, die volstrekt ongefundeerde bangmakerij?

De euro, ons favoriete nationale chagrijnonderwerp. Die euro is door een aantal mensen, vooral in de horeca, misbruikt om de prijzen fors te verhogen. Balen. En dat doen we dus allemaal al vijf jaar.

Maar misschien is het nu tijd om ook eens anders tegen die euro aan te kijken. In de eurozone is de inflatie en dus de rente lager dan in landen die het pond of de dollar gebruiken. Dat merkt iedere Nederlander iedere dag weer in de portemonnee. Denk alleen al aan de hypotheekrente die daardoor bij ons aanmerkelijk lager is dan in Engeland. Ook zijn de landen met de euro een toonbeeld van stabiliteit gebleken in tijden van monetaire onrust. Zoals toen de Aziëcrisis dankzij de euro grotendeels aan Europa voorbij ging.

Alle doemscenario’s over de euro als begin van ons economisch einde zijn flauwekul gebleken. Sterker nog: die euro is een zegen voor ons exporterend bedrijfsleven, omdat het overgrote deel van onze export niet de wereldzeeën overgaat, maar lekker in de buurt blijft binnen die eurozone. Laten wij eens wat vaker stilstaan bij waar wij het beleg voor onze boterham verdienen, in plaats van alleen te monkelen over gevaren die niet uit blijken te komen.

Erg hè, al die bangmakerij!

Maandag kon ik weer via alle journaals horen dat de SP zich ertegen verzet dat Europa gaat beslissen over de inzet van onze militairen bij vredesmissies. Nu is er werkelijk helemaal niemand in Europa die voorstelt het besluit over de inzet van militairen weg te halen bij nationale parlementen en neer te leggen bij de EU. Niet één land voelt hiervoor, niet één regering heeft dit voorgesteld, laat staan dat zoiets zou staan in een nieuw verdrag. Alle landen willen gewoon vasthouden aan de regel dat zij zelf beslissen over de inzet van troepen. De SP roept met haar onzinnige stelling dus een spookbeeld op om vervolgens dat spookbeeld fel te gaan bestrijden.

Vreselijk, die bangmakerij!

Ook hoor ik Wilders en de SP voortdurend fulmineren tegen het opgeven van HET Nederlandse veto. De Europese samenwerking zit al meer dan vijftig jaar zó in elkaar dat landen op deelterreinen besluiten bevoegdheden samen uit te voeren. Meestal komt het niet op stemming aan, maar het is mogelijk besluiten te nemen bij meerderheid van stemmen. Dat voorkomt dat één land in z’n eentje een besluit zou kunnen blokkeren. Maar een groep landen van voldoende gewicht kan dat wél, zelfs als ze getalsmatig een minderheid vormen. Zonder deze methode zou de EU nooit het economische succes hebben behaald dat door niemand, ook door Wilders en de SP niet, wordt betwist.

De ervaring leert dat als de nationale schaal niet meer toereikend is, dit een uitstekend instrument kan zijn om de nationale soevereiniteit nieuwe invulling te geven. Anders wordt die soevereiniteit een lege huls. Er zijn grote nieuwe uitdagingen die landen niet meer in hun eentje aankunnen, zoals de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit, de aanpak van het klimaatprobleem, onze energiezekerheid. Op die terreinen zou Europa ook met meerderheden besluiten moeten kunnen nemen, onder de strikte voorwaarde dat het zich dan ook tot die gebieden beperkt en nationale bevoegdheden niet naar Europa kunnen weglekken. Dan moeten we dus dezelfde methode toepassen als wij in het verleden bij de handel, het landbouwbeleid, de eenmaking van de markt en het Milieu hebben gedaan. Niets meer en niets minder. Dus Nederland levert niet HET veto in, want over alle andere terreinen houden we gewoon in ons eentje zeggenschap.

Jammer, al die bangmakerij.
http://www.nederlandineuropa.nl/weblog
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 17:38:19 #131
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_50274197
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je moet je frustraties niet verbaal op mij proberen te botvieren, .
Frustraties? En waarom niet als het zo is? Je geniet er toch van, je neemt vrijwillig deel aan die crap-discussie van ome Ryan, maar ondertussen brul je steeds dat je het niks vindt.
pi_50274274
quote:
Het was de militair historicus Eliot Cohen die als eerste herkende dat het conflict waarin we ons nu bevinden evenals de Koude Oorlog op ideologische grondslagen berust. We staan ditmaal tegenover het islamofascisme, de zoveelste mutatie van de totalitaire ziekte die we eerst in de gedaante van het nazisme en fascisme en vervolgens in de gedaante van het communisme hebben verslagen. Opnieuw gaat het om een globaal conflict, opnieuw wordt de oorlog met zeer verschillende – en niet altijd militaire – wapens uitgevochten, en opnieuw zal het conflict waarschijnlijk decennialang duren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:58:16 #133
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_50274811
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Frustraties? En waarom niet als het zo is? Je geniet er toch van, je neemt vrijwillig deel aan die crap-discussie van ome Ryan, maar ondertussen brul je steeds dat je het niks vindt.
Welke ' crap-discussie'?
pi_50274913
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]
Dan hoop ik dat we deze oorlog wel winnen.
quote:
Today, six human rights groups released a report (pdf) on 39 people who they think the US government might be holding in undisclosed locations, and whose location is presently unknown. (Thus, they are not counting anyone known to be at Guantanamo or Bagram; just people who are missing.) That we have disappeared anyone is shocking, and a violation of treaties we have signed and ratified.

This report has gotten a fair amount of play, but in all the coverage I've read, only the Philadelphia Inquirer has mentioned what is, to me, the most awful allegation: that we disappeared young children. The report (pp. 24-26) lists five groups of family members; those who are discussed at greatest length are the sons of Khalid Sheikh Mohammed.
http://obsidianwings.blog(...)are_we_disappea.html
pi_50274955
Nog zo'n goeie, in Spanje is een man veroordeeld omdat hij een dode ETA-leider herdacht. Propaganda voor het terrorisme, zoiets.
pi_50275005
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:05 schreef Monidique het volgende:
Nog zo'n goeie, in Spanje is een man veroordeeld omdat hij een dode ETA-leider herdacht. Propaganda voor het terrorisme, zoiets.
Linkse rechters.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50275014
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Linkse rechters.
Mogelijk.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:07:31 #139
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50275016
Hemeltje, ik was helemaal vergeten dat het eo jongerendag was
pi_50275041
EO-jongerendag.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:10:15 #141
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50275079
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:08 schreef Monidique het volgende:
EO-jongerendag.
the very same.

Waar is Autodidact eigenlijk?
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 18:11:53 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50275122
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:07 schreef Aoristus het volgende:
Hemeltje, ik was helemaal vergeten dat het eo jongerendag was
Dat is ondertussen inderdaad afgelopen. van 10:00 - 18:00 feesten met de here, en daarna weer knus terug naar pa en ma om alle grote goddelijke avonturen te vertellen.

Wat kost zo'n kaartje?
Carpe Libertatem
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:13:21 #143
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50275156
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is ondertussen inderdaad afgelopen. van 10:00 - 18:00 feesten met de here, en daarna weer knus terug naar pa en ma om alle grote goddelijke avonturen te vertellen.

Wat kost zo'n kaartje?
één hele ziel
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2007 @ 18:15:20 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50275209
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef Aoristus het volgende:
één hele ziel
Die heb ik allang niet meer, .... kan ik nu dus niet meefeesten met god? En een andere belangrijke vraag ... schenken ze er bier?
Carpe Libertatem
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:15:30 #145
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50275216
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

één hele ziel
72 maagden denk ik. Die kun je dan wel vergeten.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50275218
.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:15:58 #147
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50275229

Voor Pberends, het meisje van de mobiele telefoon striptease
pi_50275244
LEKKER GEIL!!!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:18:02 #149
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50275282
Dat dacht ik ook ja
pi_50275304
Gisteren voor het 1st dat ik me rijbewijs heb de alcoholfuik in gereden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')