Ik had niet gelijk! Ik dacht dat de monarchie er langer was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, je had wel gelijk. Heb zelf ook even gekeken toen je zei wat je zei.
Ik denk dat het op de lange termijn beter is, ja. Er is altijd een kans dat het dan echt uit de hand gaat lopen, maar die kans is, als je het goed speelt, niet zo groot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dan zal het allemaal veel beter worden.
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan neemt Schumpeter inderdaad met bar weinig genoegen.
[..]
Toch waren het met name de Protestanten die de Weimarrepubliek verafschuwden. De Duitse Reformatie is overigens ook maar zeer gedeeltelijk met de onze te vergelijken, wegens de Lutherse signatuur.
Ik wel en ook bij Machine Headquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:22 schreef Monidique het volgende:
Dat heb ik nog nooit gezien bij Machine Head. Nog nooit ever, trouwens.
Luther was veel ''nationalistischer'' dan Calvijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Luther en Calvijn verschilden vooral over de vraag hoe de macht georganiseerd moest zijn, voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot.
Montov is geen kLowJow.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:26 schreef kLowJow het volgende:
Japan is geen Duitsland.
Prachtig!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het ligt geeneens in dezelfde straatje.
Ik dacht net andersom, dat vooral Luther een antisemitisch pamflet had geschreven.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
Ja, anders is die krankzinnige verwarring niet te verklaren.quote:
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
@ Apropos, waar baseer je het op dat Luther wat nationalistischer was? Hoe uitte zich dat?
Van het niveau Streicher en Celine.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:
Kan het mis hebben, maar... of... nou ja... Luther was misschien de antisemiet,
Calvijn heeft Michael Servet laten doden, inderdaad.quote:Calvijn had dan zo'n vent gedood in Geneve?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu weet ik het ook weer. Toevallig ook op een protestantse school gezeten?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[afbeelding]
http://www.ddaymuseum.org/
In de Nederlandse taal zijn ook veel boeken over verschenen. Er is werkelijk een schat aan informatie over beschikbaar. Ook wel logisch natuurlijk omdat het wel een hoop veranderde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.
Wie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?
Nee. En waar is hier?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
Krek.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Schweigt, etc.?
Die vent is simpelweg gek. Kan niet wachten tot het 2009 is en er na acht jaar weer een échte president komt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:11 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Wat probeert ie nu eigenlijk... z'n laatste anderhalf jaar opeens de lieve papa uithangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |