Prachtig!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het ligt geeneens in dezelfde straatje.
Ik dacht net andersom, dat vooral Luther een antisemitisch pamflet had geschreven.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Calvijn was een koppensnellende antisemiet, Luther wat minder.
Ja, anders is die krankzinnige verwarring niet te verklaren.quote:
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
@ Apropos, waar baseer je het op dat Luther wat nationalistischer was? Hoe uitte zich dat?
Van het niveau Streicher en Celine.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:
Kan het mis hebben, maar... of... nou ja... Luther was misschien de antisemiet,
Calvijn heeft Michael Servet laten doden, inderdaad.quote:Calvijn had dan zo'n vent gedood in Geneve?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat verzet tegen de Roomse curie die de Duitsers uitzoog, een prominent element van veel van zijn geschriften was.
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu weet ik het ook weer. Toevallig ook op een protestantse school gezeten?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[afbeelding]
http://www.ddaymuseum.org/
In de Nederlandse taal zijn ook veel boeken over verschenen. Er is werkelijk een schat aan informatie over beschikbaar. Ook wel logisch natuurlijk omdat het wel een hoop veranderde.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, maar die periode interesseert mij bijzonder. Ook bijv. Jan Hus.
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik wilde hier een bedrijfsgeheim vermelden, maar ik doe het niet.
Wie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die Marianne, of hoe heet ze, wel een geil ding, hè?
Nee. En waar is hier?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:47 schreef Monidique het volgende:
Ron Boszhard woont slechts zo'n twee kilometer hiervandaan, wisten jullie dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |