Zelfs de titel was al lastig?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:07 schreef Copycat het volgende:
De ontdekking van de wereld van Mulisch.
LOLquote:
Die laat ik dan nog maar even onderop mijn 'to read' stapeltje liggen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:23 schreef Radonir het volgende:
Ik ben tot halverwege Moby Dick gekomen en heb het toen gefrustreerd in een hoek geflikkerd.
Die dus, en ook de Slinger van Foucault van Eco. Dat boek zit zo vol 'weetjes' en referenties naar andere kennis, dat ik de draad van het verhaal steeds kwijt raak. Dat is ook een makke van de heer Mulisch trouwens.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:07 schreef Copycat het volgende:
De ontdekking van de hemel van Mulisch. Na een kleine 100 pagina's weggelegd. Kwam er niet doorheen.
Heb ik tien jaar geleden ook na vier bladzijdes weggelegd, maar vorige week nog maar eens geprobeerd en toen kreeg ik 'm wel uit! Leuk boek, vind ik nu.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:02 schreef Biancavia het volgende:
Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan - Couperus
Die moet je ook gewoon overslaan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Lord of the Rings. Twee keer aan begonnen, gewoon omdat ik vond dat je het toch eens gelezen moet hebben, maar allebei de keren op precies hetzelfde punt gestopt: halverwege boek twee, bij de slag bij Helm's Deep.
Idem met Foucault heb er een schurfthekel aan dat alles er met de haren bijgesleept wordt, heb geen zin om een encyclopedie naast m'n leesboek te hebben liggen alleen maar om te begrijpen waar het over gaat.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die dus, en ook de Slinger van Foucault van Eco. Dat boek zit zo vol 'weetjes' en referenties naar andere kennis, dat ik de draad van het verhaal steeds kwijt raak. Dat is ook een makke van de heer Mulisch trouwens.
Oh ja, en 'Knielen op een bed violen'. Wat is de hype? Ik vind het een oersaai boek...
Och, de films vond ik ook ruk, dus ik denk dat het gewoon aan mij ligt. Ik ga er in elk geval geen tijd meer in steken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Die moet je ook gewoon overslaan.
"In Europa" ben ik nu voor de 2de keer aan het lezen terwijl ik bijna nooit boeken lees.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Alles van Mak.
Tip: sla het latere werk van Neal Stephenson dan ook maar over. Briljant schrijver, maar hij kan het niet laten om met trivia te strooien.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Idem met Foucault heb er een schurfthekel aan dat alles er met de haren bijgesleept wordt, heb geen zin om een encyclopedie naast m'n leesboek te hebben liggen alleen maar om te begrijpen waar het over gaat.
Het lukte mij al nieteens om één van die films helemaal af te kijken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Lord of the Rings. Twee keer aan begonnen, gewoon omdat ik vond dat je het toch eens gelezen moet hebben, maar allebei de keren op precies hetzelfde punt gestopt: halverwege boek twee, bij de slag bij Helm's Deep.
oh ja, nog eentje dus (lang geleden eens in begonnen, weggelegd en sindsdien werkloos op de plank staat)quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:34 schreef Copycat het volgende:
Zelfde als De Naam van de Roos. Al die kerkpolitieke zaken sloeg ik over.
dat is wel een groot verschikl hoor, beetje raarquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Kreator het volgende:
'Mijn leven', van Bill Clinton.
Heb wel 5 of 600 pagina's gelezen, maar ik kom er neit door.
Hoe verscheur je iets naar pagina's?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:07 schreef Megumi het volgende:
De avonden. Wat een klote boek is dat. Verscheurd naar de eerste paar pagina's.
Heel naar.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hoe verscheur je iets naar pagina's?![]()
Hee, daar heb ik laatst de film van gezienquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef davym het volgende:
Umberto Eco - Name of the Rose
(Slinger van Foucault trouwens ook niet)
En dat is juist het laatste boek waar ik niet doorheen ben gekomen. Verder heb ik nog niks van Rosenboom gelezen, en ik weet ook niet of ik dat wel wil.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
Je zou denken dat ik mijn buik vol had van Rosenboom, maar om onverklaarbare redenen heb ik 'm daarna toch een nieuwe kans gegeven. En daar ben ik heel blij om, want Publieke Werken bleek het beste boek te zijn dat ik in 15 jaar heb gelezen.
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:32 schreef lily het volgende:
Glamorama van Brett Easton Ellis
een vriendin raadde hem aan maar ik heb m na 2 pogingen weggelegd...
*kuch* Less Than Zero *kuch*quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:20 schreef dragonkiss het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.
Is ook verfilmd, film nooit gezien, maar het boek is echt lekker voor een luie zomerdag.
Vermakelijk, maar niet te zwaar.
Vergeet American Psycho nietquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:20 schreef dragonkiss het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.
Is ook verfilmd, film nooit gezien, maar het boek is echt lekker voor een luie zomerdag.
Vermakelijk, maar niet te zwaar.
Da's 't gekke aan Verdriet van België. Dat is wel erg mooi, zeker 200 pagina's lang.quote:Op zaterdag 21 april 2007 02:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet of ik een boek ga lezen meestal al na 3 of 4 pagina's, eigenlijk.
Vergeet de S niet cultuurbarbaar!!quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:00 schreef LENUS het volgende:
Jeroen Brouwe - de zondvloed
Ik ben een groot voorstander van een boek wegleggen als het je niet bevalt, maar De donkere kamer moet je écht eens proberen uit te lezen!quote:Op zondag 22 april 2007 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
De donkere kamer van Damokles, van W.F. Hermans. Daar ben ik al zo vaak aan begonnen, maar ik blijf steeds hangen. Terwijl ik andere boeken van Hermans wel waarderen kan.
Ik schaam me er ook oprecht voor dat ik het nog niet uit heb. Dit jaar moet het toch echt een keer gaan gebeuren.quote:Op zondag 22 april 2007 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een boek wegleggen als het je niet bevalt, maar De donkere kamer moet je écht eens proberen uit te lezen!
quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De ontdekking van de hemel
Daar kan ik ook niet door komen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Inderdaad, ik ook. Naam van de roos ben ik op een kwart gestrand. De slinger van foucault, daar heb ik meerdere pogingen gedaan, elke keer liep ik vast. Uiteindelijk toch doorgezet, en het is toch gelukt maar god wat kostte dat een moeite. Ik vind die veel te dik opgelegde eruditie van die man zo vermoeiend. Hij heeft best wat te zeggen en delen van zijn boeken zijn gewoon goed maar zijn grootste doel lijkt wel om de wereld te tonen hoe godsgruwelijk veel hij weet. Intellectuele masturbatie is het.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef davym het volgende:
Umberto Eco - Name of the Rose
(Slinger van Foucault trouwens ook niet)
Die ook. Van paar mensen gehoord dat het zo'n geniaal boek zou zijn, men was er echt lyrisch over. Dus een moedige poging ondernomen maar eigenlijk wist ik al na enkele tientallen pagina's dat als het niet snel interessant zou worden, ik het niet zou gaan redden. En dat klopte.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
Gewassen Vlees van Thomas Rosenboom heb ik na een tijdje ook maar terzijde gelegd. Ik voelde al eerder nattigheid, toen de hoofdpersoon twintig pagina's nodig had om uit de trekschuit te stappen, maar er zat ook wel iets intrigerends in en daarom las ik toch door. Maar rond pagina 70 ging het echt niet meer.
In de naam van de roos is goed door te komen, andere van hem had ik meer moeite mee.quote:Op maandag 23 april 2007 02:07 schreef Maisnon het volgende:
Ben nu toevallig bezig met wat filosofie dingetjes en Umberto Eco zit er ook bij, maar boeken lezen van hem lijkt me na het zien van dit topic geen goed idee
Ik kom er ook niet doorheen...... zovéél informatie... zóveeeeel tekst.... Karakters die het verhaal inwalsen, kort iets betekenen, doodgaan en de rest van het verhaal kom je ze niet meer tegen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Same here. Kennis is er echt helemaal lyrisch over. Ik vind het maar kut.quote:Op zondag 22 april 2007 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
De 'Donkere toren' serie van Stephen King.
Het lukt me niet...
quote:Op maandag 23 april 2007 22:41 schreef thaleia het volgende:
Honderd Jaar Eenzaamheid niet gelukt
Jammer idd, ietwat magisch realistisch maar toch erg mooi. Kan het me op zich wel voorstellen trouwens dat je het waarom een beetje mist. Heb je Liefde in tijden van Cholera wel eens geprobeerd? Die heeft iets meer richting, en heeft vond ik uiteindelijk een vergelijkbare charme.quote:Op maandag 23 april 2007 22:41 schreef thaleia het volgende:
Honderd Jaar Eenzaamheid niet gelukt
quote:Op maandag 23 april 2007 10:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik moest meteen denken aan Eco toen ik dit topic zag. Bijna al zijn boeken zijn doorwerken, maar eigenlijk ook in alle gevallen vond ik het aan het einde het absoluut waard. Alleen Baudolino was wat flauw misschien, maar da's wel weer de makkelijkste om te beginnen. En als je in de Slinger af en toe een pagina moet overslaan, ach....
Ik ben al een paar keer begonnen aan Orhan Pamuk's Istanbul, maar dat lijkt me gewoon niet echt te boeien.
Het meest vervelende boek dat ik door geploeterd heb (en ik ken niemand die het wel leuk vond) was de kleine vriend van donna tart. Niet om door te komen, en elke plot of climax die er in zou moeten zitten heb ik volkomen gemist. Terwijl De verborgen geschiedenis zo mooi is.
Dan ken je nu zo iemand, want ik vond 'm schitterend.quote:Op maandag 23 april 2007 10:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Het meest vervelende boek dat ik door geploeterd heb (en ik ken niemand die het wel leuk vond) was de kleine vriend van donna tart. Niet om door te komen, en elke plot of climax die er in zou moeten zitten heb ik volkomen gemist. Terwijl De verborgen geschiedenis zo mooi is.
Dat kan ik wel begrijpen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:27 schreef hummus het volgende:
Ik ben gisteren voor de achtste keer begonnen in The Little Friend, en die sfeer die Frollo inderdaad opmerkt is prachtig, maar het gaat nergens heen! Ik kan best tegen sfeer, prachtig, geweldig, maar na een bladzijde of 50 heb ik ook graag wat verhaal en plot en.. tja, dat wat je in een boek houdt. The Secret History was zo enorm die-wil-ik-nu-uitlezen dat dit alleen nog maar tegenvalt eigenlijk. Ik vrees dat dit de zoveelste keer wordt dat ik het boek toch maar moet gaan wegleggen.
Hey, niet vrijwillig hoor. Maar als een boek mij telkens weer in slaap doet vallen (in de trein, op de bank, zelfs rechtop aan tafel zittend) dan geef ik het opquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen.
Als je alleen van de sfeer wilt genieten, kun je inderdaad makkelijk 50 pagina's voor het einde ophouden.
Daar kom ik ook niet door. Staat hier nog steeds in de kast. Moest er gister ook aan denken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef hummus het volgende:
Ik ga maar weer eens voor de zoveelste keer beginnen in Catch-22.
Helemaal waar. Ik bleef trouwens ook lezen, omdat ik steeds het idee had: nu komt het!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan ken je nu zo iemand, want ik vond 'm schitterend.
Toegegeven, het is best jammer (lees: gekmakend frustrerend!) dat bepaalde plotlijnen niet goed uitgewerkt worden, maar het grote pluspunt van het boek is dat het haast letterlijk uit elkaar barst van de sfeer. De zinderende hitte in dat stadje, de klamme bossen eromheen, die doodenge white trash familie, de knotsgekke slangenpredikers, het wordt allemaal met een overweldigende rijkdom aan details beschreven door de ogen van een meisje dat net kind-af aan het worden en zich de pleuris verveelt in de zomervakantie. Inhoudelijk misschien niet helemaal bevredigend, maar jongens, wat een sfeer, wat een sfeer.
Heerlijk boek.
ik vond het juist in het Nederlands een dráákquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:38 schreef dndiek het volgende:
Lord of the Rings (in het Engels dus)
De Nederlandse versie heb ik nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vond het juist in het Nederlands een dráák
in het Engels heb ik hem wel uitgekregen
Er is maar één vertaling, die van Max Schuchart.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Etcetera het volgende:
in de NL versie van LOTR heb ik me kapot geergerd aan de schrijfstijl: en toen.... en toen.... en toen..., tenminste zo voelde het, alsof er gelepeld werd in plaats van verteld
mss had ik gewoon een verkeerde vertaling hoor
nou, dat weet ik niet hoor. ik vond het in het engels in elk geval een stuk prettiger lezen dan in het nederlandsquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Er is maar één vertaling, die van Max Schuchart.
En dat het nogal repetitief aandoet lijkt mij eerder een tekortkoming van dhr. Tolkien zelf.
In één ruk uitgelezen. Zo droogkomsich kom ik ze maar zelden tegen. Helaas kon ik niet hetzelfde juichen over het vervolg Closing Time.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef hummus het volgende:
Ik ga maar weer eens voor de zoveelste keer beginnen in Catch-22.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:51 schreef Viking84 het volgende:
- De ontdekking van de hemel.
heb jij daar niet eens een essay over geschreven bij TV1?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:16 schreef Etcetera het volgende:
[..]
![]()
had ik van jou niet verwacht eigenlijk
ja, om die reden heb ik A Clockwork Orange ook weggelegd. Terwijl het, geloof ik, wel op de leeslijst staat voor Engels. Arme scholiertjesquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Catch 22, is me echt niet gelukt.
Het eiland van de vorige dag van Umberto Eco, ik begreep dat boek echt niet. Te veel scheepstermen deden me besluiten op te houden met lezen.
A Clockwork Orange, ik heb mijn best gedaan, maar ik kreeg dat taalgebruik maar niet onder de knie waardoor ik het boek steeds bleef wegleggen en uiteindelijk heb ik het nooit meer opgepakt.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
heb jij daar niet eens een essay over geschreven bij TV1?. Kan me herinneren dat je een presentatie hield over het boek: "Het is een geweldig boek, alles klopt gewoon"
.
Ja, ik heb de film wel gezien (heb hem zelfs op dvd), maar echt, Onno en Max zijn echt een stel zwetsers, bah. Ik kan die quasi-intellectuele prietpraat echt niet volgen. Dat heeft me de das omgedaan
.
Clockwork Orange vond ik dan wel weer lekker weglezen, maar het boek van trainspotting vond ik dan wel weer rampzalig...quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, om die reden heb ik A Clockwork Orange ook weggelegd. Terwijl het, geloof ik, wel op de leeslijst staat voor Engels. Arme scholiertjes. Om dezelfde reden heb ik het boek 'And the ass saw the angel' van Nick Cave weggelegd. Er werd geschreven in een soort dialect en hoewel ik op den duur wel wist dat 'ah' en 'mah' gewoon voor 'I' en 'my' stonden, vond ik het toch te irritant
.
quote:Op woensdag 25 april 2007 03:05 schreef Lyr het volgende:
Great expectations van Charles Dickens. Wat viel dát tegen, zeg!
En wat vond je er uiteindelijk van? Blij dat je had doorgezet?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:24 schreef parselmouth het volgende:
De Avonden heb ik uiteindelijk wel uit gekregen, maar echt met ontzettend veel moeite.
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:24 schreef parselmouth het volgende:
De Bijbel kom ik niet doorheen, kom echt niet verder dan genesis.
Ook voor school gelezen, zoooo saai maar wel uitgekregen (en een voldoende voor m'n mondeling). In LOTR ben ik vorige zomer tot halverwege gekomen en ik heb pas nog een paar bladzijden gelezen. Ik vind het prachtig, het is alleen dat ik nu veel andere dingen te doen heb.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:54 schreef Gizlijntje het volgende:
Jan Siebelink - Knielen op een bed violen
heb het opgegeven
quote:Op zondag 22 april 2007 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
De 'Donkere toren' serie van Stephen King.
Het lukt me niet...
God ja, heb ik ook al meerdere malen weggelegd.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die dus, en ook de Slinger van Foucault van Eco. Dat boek zit zo vol 'weetjes' en referenties naar andere kennis, dat ik de draad van het verhaal steeds kwijt raak.
Ik vond het einde van dat boek juist het leukst.... terwijl ik ook al wist hoe het zal eindigen omdat ik de films al had gezien.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef Commensaal het volgende:
Volgens mij heb ik In de ban van de Ring nooit helemaal uitgelezen. De Hobbit vond ik een erg leuk boek en In de ban van de Ring begon ook goed, maar gaandeweg het verhaal begonnen de langdradige beschrijvingen en de algehele voorspelbaarheid me steeds meer tegen te staan. Ik ben geloof ik net voordat ze de krater van de Doemberg bereikten afgehaakt![]()
Ik wil mensen die dat boek heel interessanterig 'het beste boek aller tijden' noemen, altijd slaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:55 schreef Mainport het volgende:
Ulysses van James Joyce. Zulke onsamenhangende onzin heb ik nog nooit gelezen.
Om die opgeblazen pretentie eruit te krijgen, moet je wel héél hard slaan!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil mensen die dat boek heel interessanterig 'het beste boek aller tijden' noemen, altijd slaan.
Ja. De oude vertaling is (als ik het goed heb) nog van Marsman, dus minstens 65 jaar oud. Er is in 1996 een nieuwe vertaling verschenen, van Wilfred Oranje, die is beter leesbaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:50 schreef CrackerJack het volgende:
Also sprach Zarathustra, twee keer aan begonnen maar helaas ook twee keer teruggelegd. Het taalgebruik lag me niet. Zou het aan de vertaling kunnen liggen?
Hier nog 1quote:Op donderdag 26 april 2007 13:46 schreef Karina het volgende:
[afbeelding]
Niet doorheen te komen. Terwijl ik "The secret history" wel in 1 adem heb uitgelezen.
Idem.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:13 schreef milia het volgende:
Het kaartenhuis van Mark Z. Danielewski kost mij zeer veel moeite, ik ben al een aantal keren weer opnieuw begonnen, maar dan nog..........
Yep, helemaal waar, als je alleen maar af en toe een stukje kunt lezen ivm tijdgebrek 'kom' je ook niet echt in the mood of zo. Maar het boek krijgt absoluut een nieuwe kans, ik heb hem tenslotte lekker gekocht!quote:Op zondag 6 mei 2007 23:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Idem.
Je verdwaalt in alle kamers in het boek.
Misschien van de zomer eens echt de tijd voor nemen. Want het is het volgens mij wel waard. Ik ga 'm iig opsnorren en op de 'leestafel' leggen.
Zag ik gisteren staan bij de V&D voor maar een tientje, dus ik dacht: ha, die is voor mij!quote:
Ik begin er nieteens meer aanquote:Op zondag 6 mei 2007 23:13 schreef milia het volgende:
Het kaartenhuis van Mark Z. Danielewski kost mij zeer veel moeite, ik ben al een aantal keren weer opnieuw begonnen, maar dan nog...........
Mij leek het gegeven me ook erg boeiend en veelbelovend, vandaar dat ik er best van baalde dat ik er niet doorheen kwamquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kwam ook niet echt ver in Het kaartenhuis, terwijl ik het idee wel erg leuk vond.
same story all over the placequote:Op woensdag 9 mei 2007 20:29 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Mij leek het gegeven me ook erg boeiend en veelbelovend, vandaar dat ik er best van baalde dat ik er niet doorheen kwam![]()
respectquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:54 schreef radioanne het volgende:
Jup! ik heb t Kaartenhuis uitgelezen! 2 of 3 zomers terug geloof ik, maar t was de moeite waard!
Respect!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:54 schreef radioanne het volgende:
Jup! ik heb t Kaartenhuis uitgelezen! 2 of 3 zomers terug geloof ik, maar t was de moeite waard!
Ik heb het probleem dat ik niet van namen, eigennamen,vadersnamen,familienamen, koosnaampjes etc en bijnamen houd. En die komen in overvloed voor in de Russische literatuur.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Catch 22, is me echt niet gelukt.
Het eiland van de vorige dag van Umberto Eco, ik begreep dat boek echt niet. Te veel scheepstermen deden me besluiten op te houden met lezen.
A Clockwork Orange, ik heb mijn best gedaan, maar ik kreeg dat taalgebruik maar niet onder de knie waardoor ik het boek steeds bleef wegleggen en uiteindelijk heb ik het nooit meer opgepakt.
Mee eens, dit is ook een enorm langdradig kutboekquote:Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Dubbelspel van Frank Martinus Arion. Wat een vervelend langdradig kutboek is dat. Terwijl het zo wordt opgehemeld door (vooral) BN'ers. Ik kwam niet verder dan pag 130 ofzo, hoewel ik het wel goed had kunnen gebruiken voor Nederlands en CKV.
Ik had 'm toen gratis gekregen bij die bieb-actie, maar ik vond het stiekum ook een ontzettend zeikboek.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Dubbelspel van Frank Martinus Arion. Wat een vervelend langdradig kutboek is dat. Terwijl het zo wordt opgehemeld door (vooral) BN'ers. Ik kwam niet verder dan pag 130 ofzo, hoewel ik het wel goed had kunnen gebruiken voor Nederlands en CKV.
Het leven uit een dag soms? Dat is de enige waar ik als fan van Van der Heijden ook niet doorheen kom.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:05 schreef Nemain het volgende:
Verder ben ik nu bezig in één van die boeken van A.F.Th. van der Heijden, maar ik kan de titel niet eens onthouden, zo saai en vaag is het.
Wereld idee!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:27 schreef Etcetera het volgende:
is het misschien een idee om een topic te openen over wat we op dit moment lezen? lijkt me ook wel leuk om van elkaar te weten (goede leestips opdoen enzo)
Even opgezocht: Het hof van barmhartigheid.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het leven uit een dag soms? Dat is de enige waar ik als fan van Van der Heijden ook niet doorheen kom.
Nee, dat kan ik begrijpen, er komen nog drie dikke delen en een proloog vóór (en nog een deel achteraan trouwens). Als je die niet gelezen hebt slaat Hof van Barmhartigheid echt nergens op.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:39 schreef Nemain het volgende:
[..]
Even opgezocht: Het hof van barmhartigheid.
Aangeraden door een docent, maar ik vind het tot nu toe geen succes..
Nou, het was niet zozeer dat hij me dit boek specifiek had aangeraden, maar wel de Tandenloze tijd, waar dit als ik het goed heb begrepen het eerste deel van is. Dus ik dacht dat ik dan wel goed zat.quote:
Aha, je hebt je dus verkeerd laten informeren.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:54 schreef Nemain het volgende:
[..]
Nou, het was niet zozeer dat hij me dit boek specifiek had aangeraden, maar wel de Tandenloze tijd, waar dit als ik het goed heb begrepen het eerste deel van is. Dus ik dacht dat ik dan wel goed zat.
Niets blijkt minder waar!![]()
Ja, die wel.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:13 schreef Copycat het volgende:
Ik heb alleen Advocaat van de Hanen gelezen, liet zich inderdaad prima zonder 'voorkennis' lezen.
Vandaarquote:Deel 4 kun je na deel 2 lezen, maar na deel 3 mag ook. Het staat een beetje los van de rest.
Ik heb ooit van mijn ouders deel 1 en 2 voor mijn verjaardag gekregen. Ben enthousiast in Vallende ouders begonnen, maar toen (11 jaar geleden) kreeg ik last van een (zeer tijdelijke) depressie en op de een of andere manier is die onheilspellende sfeer aan dat boek blijven kleven. Nooit in verder gegaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:06 schreef Frollo het volgende:
Dit zijn alle boeken van de Tandeloze tijd in volgorde van verschijnen (tussen 1983 en 1996):
De slag om de Blauwbrug - proloog
Vallende ouders - deel 1
De gevarendriehoek - deel 2
Advocaat van de hanen - deel 4
Weerborstels - intermezzo (boekenweekgeschenk)
Het hof van barmhartigheid - deel 3, boek 1
Onder het plaveisel het moeras - deel 3, boek 2
"On the beach" van Nevil Shute heb ik gelezen als 12 jarige en dat heeft juist een enorme indruk op me gemaakt. Zo beklemmend dat ik er zelfs nachtmerries van kreeg. Heb het toen ik volwassen was nog heel vaak gezocht en nooit gevonden!quote:Op donderdag 26 april 2007 13:40 schreef R-Mon het volgende:
Drie boeken van school (moesten we nog wel recensies over schijven e.d.)
- On the beach - Nevil Shute
- The Painted Bird - Jerzy Kosinski
- Van oude menschen - Couperus
[..]
"Bidden wij voor Owen Meany" is echt prachtig. "Regels van het ciderhuis" ook en "Garp". Daar zou ik mee beginnen. En behalve als je Engels heel goed is zou ik de Nederlandse versie nemen. Mij ontgingen toch behoorlijk wat dingen toen ik Owen Meany in het Engels las, ben blij dat ik het daarna ook in het Nederlands heb gelezen!quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Until I Find You, van Irving
Overigens wel de eerste Irving die ik heb gelezen.
En ook wel uitgelezen hoor, maar daarna in de kast gezet met een gevoel van WTF was I wasting my time with?
Een vriendin van mij en fan van hem, zegt dat ik ook niet met dat boek had moeten beginnen.
Een Irving-adept in dit topic nog gedachten hierover?
Owen Meany is veruit mijn favoriet van alle Irvingboeken die ik las. En het staat ook hoog op mijn lijst van beste/mooiste boeken ooit gelezen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:43 schreef conleche het volgende:
[..]
"Bidden wij voor Owen Meany" is echt prachtig.
Die heb ik ook ooit geleend en snel weer teruggegeven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:26 schreef CrackerJack het volgende:
Elementaire deeltjes van Houllebecq gaat ook niet mijn favoriet boek worden merk ik al na 100 blz.
Wat voor zinnen formuleert die kerel zeg...![]()
Ook na dingen als dit, die om de paar pagina's voorkomen?quote:
Mja, het is ook alweer een aantal jaartjes geleden dat ik Elementaire Deeltjes heb gelezen. Ik was dit soort zinnen blijkbaar helemaal vergeten. In mijn herinnering vloog ik door het boek heen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Ook na dingen als dit, die om de paar pagina's voorkomen?
"Jaren later zou Michel een kleine theorie van de menselijke vrijheid formuleren naar analogie van het gedrag van superfluïde helium. Uitwisselingen van elektronen tussen de neuronen en de synapsen binnen de hersenen zijn onopvallende atomaire verschijnselen, en als zodanig in principe aan de kwantumtheoretische onvoorspelbaarheid onderhevig".
En ook al heet het boek elementaire deeltjes, dit is me toch wat teveel van het goede voor in een roman.
Hoe kun jij nou idolaat zijn van Houellebecq (net als ik) en tegelijkertijd fan zijn van Aft, die ik tot op de bodem van mijn ziel verafschuw, met al zijn leugens?quote:
Toevallig hadden we het gisteren over boeken tijdens de lunch en toen zei ik dus idd dat ik dus niet door Irving heen kom.quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Until I Find You, van Irving
Overigens wel de eerste Irving die ik heb gelezen.
En ook wel uitgelezen hoor, maar daarna in de kast gezet met een gevoel van WTF was I wasting my time with?
Een vriendin van mij en fan van hem, zegt dat ik ook niet met dat boek had moeten beginnen.
Een Irving-adept in dit topic nog gedachten hierover?
Ik heb het meerdere malen geprobeerd, een jaar lang bijna elke bijbel uit het nachtkastje in het hotel getrokken... maar het is wel zo saai, slecht geschreven slaapverwekkend.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:55 schreef RecomServ het volgende:
de bijbel... onsamenhangend .... de samenvatting op het eind is ook al zo onduidelijk....
Ik vond The world according to Garp fenomenaal. Nu ben ik begonnen in A prayer for Owen Meany en ik vind het boek ook fantastisch. De personages zijn zo grappig en sympathiek en het is onmiskenbaar Irving.quote:Op donderdag 17 mei 2007 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Toen nog een keer 'Bidden wij voor Owen Meany' gekocht (mede vanwege de honkbal op de kaft, ik dacht dat moet dan wel interessant zijn). Ook niet om doorheen te komen.
Geen Irving dus meer voor mij.Ik zie nu pas hierboven 2 hele positieve reacties erover!
![]()
Nou ja, zo zie je maar.
Hoe bedoel je, leugens?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou idolaat zijn van Houellebecq (net als ik) en tegelijkertijd fan zijn van Aft, die ik tot op de bodem van mijn ziel verafschuw, met al zijn leugens?
Een mysterie.
Leugens omdat hij, voor mij, op zo'n manier schrijft dat ik het gewoon weiger te geloven. Hoe alledaags de situaties ook zijn, wanneer ik het lees denk ik van:'dit is allemaal niet gebeurt, dit is allemaal gelogenquote:
Dat ben ik wel met je eens. Er ligt altijd een artificieel laagje overheen, waardoor bijvoorbeeld de personages nét iets te gevat uit de hoek komen en gebeurtenissen nét iets te toevallig op elkaar volgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leugens omdat hij, voor mij, op zo'n manier schrijft dat ik het gewoon weiger te geloven. Hoe alledaags de situaties ook zijn, wanneer ik het lees denk ik van:'dit is allemaal niet gebeurt, dit is allemaal gelogen
Nou, dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Want waar hij over schrijft is op zich allemaal best wel gebruikelijk en allerdaags. Op de een of andere manier bevalt zijn stijl mij niet. Stel dat hij schrijft:quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Er ligt altijd een artificieel laagje overheen, waardoor bijvoorbeeld de personages nét iets te gevat uit de hoek komen en gebeurtenissen nét iets te toevallig op elkaar volgen.
.
Maar ja, het is literatuur hè. Als schrijver creëer je toch je eigen werkelijkheid en bij Adrie ziet die werkelijkheid er toevallig zo uit. Dit is zijn stijl, en die stijl kan ik wel waarderen zolang het boek duurt.
Die zou ik ook nog eens graag willen lezen. Ben erg benieuwd wat de gedachtengang van die man was. Ik vind het trouwens ontzettend stom dat dit boek niet verkocht mag worden in Nederland.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 05:58 schreef DeeCruise het volgende:
Ik loop enigzins het risico dat deze al genoemd is aangezien ik alleen de OP gelezen heb maar goed:
Mein Kampf, schrijver lijkt me duidelijk. Nee, ik ben geen fascist, nee ik ben geen neonazi, skinhead, of extreem rechts tuig. Ik ben puur en enkel geinteresseerd in de gedachtengang van dit heerschap. Het boek heb ik zelf niet uiteraard, maar wel een digitale variant daarvan in het engels en het duits, maar ik kom er gewoon niet doorheen. De manier van schrijven is enorm vaag, en echt samenhangend kan ik het ook niet noemen...
Tot dusver tot pagina 18 gekomen, daarna de moed opgegeven.
Ben je nazi ofzo?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 05:58 schreef DeeCruise het volgende:
Mein Kampf
Ik voel met je mee.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:02 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben deze week weer eens in boek 5 van Wheel of Time van Robert Jordan begonnen... een kleine 4 jaar geleden was ik daar halverwege in gestrand. Ben bang dat ik er nu weer niet doorheen ga komen, en ik heb de rest van de serie (t/m boek 11 ofzo) hier ook al staan...
Ah, voor mij zou dat betekenen dat ik alleen de pagina's vanaf 234 moet lezen. Een boek zonder plot, daar kom ik echt niet doorheen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 05:55 schreef LXIV het volgende:
Elementaire deeltjes vond ik toch echt een goed boek, wat ik meerdere malen gelezen heb.
Enkel het einde, waarin er zo nodig een plot moet worden gegeven, erger nog, een plot waarin alles ook nog eens goed afloopt. Voor de hele mensheid, of haar opvolger tenminste. Dat verprutst het boek een beetje. Maar wanneer je vanaf pagina 234 alle verdere bladzijdes eruit scheurt, houd je een goed boek over. Een heel goed boek.
Een bruinhemd, een bruinhemd zeg ik je !quote:
In het Nederlands is de titel vertaald als 'Mijn Kamp'quote:Op zaterdag 21 april 2007 02:00 schreef SeLang het volgende:
Mein Kampf is ook niet doorheen te komen
Haha, om de een of andere reden kwam ik zelfs niet eens door de film heen, die heb ik halverwege afgezet, terwijl die toch alom bejubeld wordt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:51 schreef Etcetera het volgende:
oh Nick Hornby, that reminds me ik heb High Fidelity nog steeds liggen
Niet per se verkeerd, daar 'kamp' ook 'gevecht, strijd' betekent. Denk ook aan 'ergens mee kampen' en 'kemphaan'. Maar, de eerste associatie is tegenwoordig allicht met kamp in de betekenis van tentenkamp. Ik vermoed dat de vertaling echter vrij oud is, en dat er wellicht daarom voor die titel gekozen is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:38 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
In het Nederlands is de titel vertaald als 'Mijn Kamp'![]()
In combinatie met de auteur is mijn eerste associatie geen tenten- maar een concentratiekamp.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:08 schreef Iblis het volgende:
Niet per se verkeerd, daar 'kamp' ook 'gevecht, strijd' betekent. Denk ook aan 'ergens mee kampen' en 'kemphaan'. Maar, de eerste associatie is tegenwoordig allicht met kamp in de betekenis van tentenkamp. Ik vermoed dat de vertaling echter vrij oud is, en dat er wellicht daarom voor die titel gekozen is.
Mij was ook afgeraden het te gaan lezen, maar ik vond het toch echt een erg leuk boekquote:Op maandag 23 april 2007 10:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Ja maar aangezien het in het Duits meer 'mijn strijd' betekent, vind ik het toch wel een beetje té simpel van die vertaler.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:57 schreef phileine het volgende:
"Mijn kamp" is natuurlijk lekker beladen, omdat iedereen gelijk denkt aan concentratiekampen. Dat is vast niet onbewust gedaan.
Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Deel 3 van Neal Stephensons Trilogie "system of the world"
Een doorgaans geweldige schrijver, maar hier wordt het echt textverwerkerbrei.
Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 03:42 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg Joe Speedboot maar niet uit. Mooi geschreven, maar het blijft zo vlak. Er zit geen begin of einde aan.
Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.
Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
Wanneer je een boek met plezier kunt lezen is het m.i. per definitie geen slecht boek! En ook ik heb het met plezier gelezen, alhoewel ik het naar verhouding van alle commotie eromheen ook niet echt geweldig vond.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.
Maar ik kan je geruststellen: er zit een einde aan. Sterker nog, wel drie eindes!Telkens wanneer je denkt: dit zou een mooie afsluiting zijn, nu kan Wieringa wel ophouden, dan plakt hij er nog een gloednieuwe ontwikkeling achteraan.
Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
Ja, er zitten pareltjes van zinnen/alinea's tussen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.
Vond vooral zijn zinnen prachtig, lekker net-niet-archaïsch poëzie-proza.
Ik ben gestrand in Quicksilver. Taai. Cryptonomicon heb ik in 1 adem uitgelezen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 03:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.
Mooi verhaal. Mooie sonore stem ook.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de fans van Tommy Wieringa
http://www.boekencast.be/episodes_detail.php?channel=1&id=13
Een kort verhaal van hem, en door hem voorgelezen
De celestijnse belofte was een aantal jaren geleden een enorme hype maar het is natuurlijk in alle opzichten een compleet baggerboek, zowel op het gebied van stijl, inhoud, als onderwerp. Voel je niet schuldig als je er niet doorheen komt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:57 schreef SeaOfLove het volgende:
James Redfield - Celestijnse Belofte
Ik heb 'm al 9 weken naast mijn bed liggen, ben over de helft. Maar ik heb nog nooit zolang over een boek gedaan![]()
En ik lees toch wel één of twee boeken per week.
Op de één of andere manier kan het me niet echt boeien, het middenstuk is zoooooo langdradig.
Maargoed, ik moet en zal het ding ooit een keer uitgelezen hebben, het is niet zoiets ingewikkelds als het Kaartenhuis waar je langzaamaan je echt steeds meer moedeloos en gefrustreerd van gaat voelen, het is gewoonweg omdat het me zo erg niet boeit![]()
Hier nog een uitzending van Kunststof met Tommyquote:
Hier hetzelfdequote:
Dat heb ik soms ook met vlagen .. komt wel weer goedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Laton het volgende:
Momenteel lukt het me niet om wat voor boek dan ook uit te lezen..
lijk wel leesmoe ofzo :S
Volgens mij is dat ook een zeer oppervlakkig boek uitgaande van de filosofische aard.quote:
Wanneer ik perioden heb dat ik veel voor m'n studie moet lezen, lees ik daarbuiten eigenlijk ook niet of nauwelijks boeken voor de fun.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Laton het volgende:
Momenteel lukt het me niet om wat voor boek dan ook uit te lezen..
lijk wel leesmoe ofzo :S
Wat moet je er dan mee doen?quote:Op zondag 17 juni 2007 22:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat soort boeken zijn ook niet bedoeld om te lezen
Pimpen dat je De wereld van Sofie in de kast hebt staan.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:08 schreef superworm het volgende:
[..]
kopen, vluchtige samenvatting lezen, pimpen met het feit dat-ie in je kast staat.
Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet) maar de wereld van Sofie is gewoon een licht verteerbaar kinderboekje...quote:Op maandag 18 juni 2007 18:08 schreef superworm het volgende:
[..]
kopen, vluchtige samenvatting lezen, pimpen met het feit dat-ie in je kast staat.
Je moet ze sowieso alle drie hebben (dus ook kritik der praktischen Vernunft en Kritik der Urteilskraft) wil je het geheel 'snappen'. Maar ik zou daar ook niet doorheen komen. Ik heb al moeite met de beknopte samenvattingquote:Op maandag 18 juni 2007 19:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet) maar de wereld van Sofie is gewoon een licht verteerbaar kinderboekje...
ws is het begin het meest dramatisch hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 18:50 schreef MaGNeT het volgende:
En het boek met het meest verschrikkelijke einde is ongetwijfeld mijn spaarbankboekje.
De prolegomena heb ik ook helemaal ongelezen in mijn kast staan. En om on topic te blijven, in de tractatus van wittgenstein ben ik wel begonnen, vond het zelfs interessant maar desondanks toch gestrand. Dat is meer iets als ik gepensioneerd ben en niks meer te doen heb, nu heb ik er niet het geduld voor.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:12 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Je moet ze sowieso alle drie hebben (dus ook kritik der praktischen Vernunft en Kritik der Urteilskraft) wil je het geheel 'snappen'. Maar ik zou daar ook niet doorheen komen. Ik heb al moeite met de beknopte samenvatting![]()
Ben niet de enige dus. Check mijn post van 19 mei 2007 maar. Heb dit boek nu al vier keer opzij gelegd. En waar het aan ligt? Het is niet eens dat ik het een slecht boek vind, integendeel...quote:Op maandag 18 juni 2007 19:00 schreef znarch het volgende:
De slinger van Foucault
al 2x aan begonnen intussen
Je hebt je boeken zeker ook op kleur gesorteerd?quote:Op maandag 18 juni 2007 19:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet)
Daar moet je een beetje overheen lezen, wat ook wel prettig is:quote:Op maandag 18 juni 2007 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
LOTR, het waarom heb ik wel eens eerder gepost maar het komt er op neer dat ik wacht op de samenvatting waarin niet elk fucking grassprietje beschreven wordt.
Dat lukt me bij veel boeken, zelfs dusdanig dat ik ze bij een tweede keer lezen compleet nieuwe dingen tegen komquote:
Ik heb het wel gelezen, maar het moeilijkste vond ik eigenlijk al die namen. Zoveel namen, en allemaal Spaans. Ik ben sowieso al niet zo goed in namen onthouden, maar als ze dan ook nog Spaans (of Russisch) zijn, gaat het vaak helemaal mis. Op een of andere manier vind ik ze dan allemaal sterk op elkaar lijken, en dan ga ik ze ook door elkaar halen.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:57 schreef Carolina123 het volgende:
Leven om het te vertellen, van Gabriel Garcia Marquez. Best een mooi boek hoor, maar er zit geen verhaallijn in en de hoofdstukken zijn zo lang dat je, wanneer je het boek even weggelegd hebt, meteen weer bij het begin van het hoofdstuk moet beginnen om de draad weer op te pakken.
Ik sla die "liederen en gedichten" ook over, vind het trouwens wel een mooi stuk daar bij Tom Bombadil en de grafheuvels, dat mis ik in de filmquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lukt me bij veel boeken, zelfs dusdanig dat ik ze bij een tweede keer lezen compleet nieuwe dingen tegen kom.
Maar bij LOTR houdt het op zodra ze bij Bombardil aankomen... zingen.... in een boek
Alle onderdelen met Hobbits overslaan werkt voor mij prima.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
LOTR, het waarom heb ik wel eens eerder gepost maar het komt er op neer dat ik wacht op de samenvatting waarin niet elk fucking grassprietje beschreven wordt.
w00t, zelfs mijn domme havo-ex heeft dat boek gelezen. uitgelezen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef _Cara_ het volgende:
Kluun -- Komt een vrouw bij de dokter
Het heeft eerst God weet hoelang geduurt voordat ik het gekocht had.. en nu..nu kom ik er niet verder in..
same herequote:Op maandag 18 juni 2007 20:35 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Ben niet de enige dus. Check mijn post van 19 mei 2007 maar. Heb dit boek nu al vier keer opzij gelegd. En waar het aan ligt? Het is niet eens dat ik het een slecht boek vind, integendeel...
Ja inderdaad, en boeken van dezelfde kleur sorteer ik op houtsoort waar het papier van is gemaakt. En daarbinnen sorteer ik op lettertype.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt je boeken zeker ook op kleur gesorteerd?
Slimmerik.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:43 schreef superworm het volgende:
[..]
w00t, zelfs mijn domme havo-ex heeft dat boek gelezen. uitgelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |