abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:47:35 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49470970
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 01:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Until I Find You, van Irving

Overigens wel de eerste Irving die ik heb gelezen.

En ook wel uitgelezen hoor, maar daarna in de kast gezet met een gevoel van WTF was I wasting my time with?

Een vriendin van mij en fan van hem, zegt dat ik ook niet met dat boek had moeten beginnen.
Een Irving-adept in dit topic nog gedachten hierover?
Toevallig hadden we het gisteren over boeken tijdens de lunch en toen zei ik dus idd dat ik dus niet door Irving heen kom.

Ik heb 2 boeken van hem en vind ze allebei niets. Wel gelezen, maar met de grootst mogelijke moeite en stukken overslaand enzo.
De eerste is/was die ene die toen zo hot was 'Weduwe voor een jaar'. Vreselijk vond ik dat, maar ja... iedereen had het over Irving dus ik dacht dat het aan mij zou liggen.

Toen nog een keer 'Bidden wij voor Owen Meany' gekocht (mede vanwege de honkbal op de kaft, ik dacht dat moet dan wel interessant zijn). Ook niet om doorheen te komen.

Geen Irving dus meer voor mij.

Ik zie nu pas hierboven 2 hele positieve reacties erover! Nou ja, zo zie je maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 17-05-2007 08:56:27 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:59:18 #202
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_49471009
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:55 schreef RecomServ het volgende:
de bijbel... onsamenhangend .... de samenvatting op het eind is ook al zo onduidelijk....
Ik heb het meerdere malen geprobeerd, een jaar lang bijna elke bijbel uit het nachtkastje in het hotel getrokken... maar het is wel zo saai, slecht geschreven slaapverwekkend.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:14:41 #203
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49471072
om een of andere reden, hoe vaak ik het ook probeer, kom ik niet verder dan 15 pagina in het boek van silnece of the lambs
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_49471182
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 08:47 schreef Brighteyes het volgende:

Toen nog een keer 'Bidden wij voor Owen Meany' gekocht (mede vanwege de honkbal op de kaft, ik dacht dat moet dan wel interessant zijn). Ook niet om doorheen te komen.

Geen Irving dus meer voor mij.

Ik zie nu pas hierboven 2 hele positieve reacties erover! Nou ja, zo zie je maar.
Ik vond The world according to Garp fenomenaal. Nu ben ik begonnen in A prayer for Owen Meany en ik vind het boek ook fantastisch. De personages zijn zo grappig en sympathiek en het is onmiskenbaar Irving.

Ik zou dus willen zeggen: onbegrijpelijk dat je er niet doorheen komt! Maar ik ben er inmiddels ookal maanden 'in begonnen'. Ik neem de schuld volledig op me; ik moet me niet af laten leiden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_49471248
Same here BE, Irving begin ik niet meer aan. Garp heb ik for the sake of it maar uitgelezen, maar dat kostte de grootste moeite. Anderen heb ik altijd na een paarhonderd bladzijden weggelegd. Niet mijn schrijver...
mooi he, alles
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:46:10 #206
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49472155
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kun jij nou idolaat zijn van Houellebecq (net als ik) en tegelijkertijd fan zijn van Aft, die ik tot op de bodem van mijn ziel verafschuw, met al zijn leugens?

Een mysterie.
Hoe bedoel je, leugens?

Waarschijnlijk lees ik anders.

Houellebecq lees ik om de heerlijke zwartgalligheid. Ook in mij zit uiteraard een stukje geest dat de wereld en de mensheid haat, maar ik laat dat niet zo vaak naar buiten, omdat je er nou eenmaal niks mee opschiet. Een boek lang tier ik lekker met Houellebecq mee, daarna kan ik er weer een tijdje tegen.

Van der Heijden lees ik om de fraaie constructie van het verhaal: de plotlijnen die door tijd en ruimte door elkaar lopen, het uitstellen van onthullingen, en (zeker nu in Homo Duplex) de verdubbeling van personages. Ik merk wel dat hij ook filosofisch het een en ander probeert te melden, maar daar snap ik allemaal niet zoveel van. Het gaat me bij hem vooral om het esthetische, het genieten van het verhaal.

Twee verschillende auteurs, twee verschillende manieren van lezen. Voor mij is het helemaal niet vreemd om ze allebei goed te vinden.
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:24:15 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49473010
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, leugens?
Leugens omdat hij, voor mij, op zo'n manier schrijft dat ik het gewoon weiger te geloven. Hoe alledaags de situaties ook zijn, wanneer ik het lees denk ik van:'dit is allemaal niet gebeurt, dit is allemaal gelogen
The End Times are wild
pi_49473051
Ik dacht dat 'Het psalmenoproer' van Maarten 't Hart wel een goed boek zou zijn, maar er is niet doorheen te komen
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:43:43 #209
15967 Frollo
pi_49473482
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leugens omdat hij, voor mij, op zo'n manier schrijft dat ik het gewoon weiger te geloven. Hoe alledaags de situaties ook zijn, wanneer ik het lees denk ik van:'dit is allemaal niet gebeurt, dit is allemaal gelogen
Dat ben ik wel met je eens. Er ligt altijd een artificieel laagje overheen, waardoor bijvoorbeeld de personages nét iets te gevat uit de hoek komen en gebeurtenissen nét iets te toevallig op elkaar volgen.
.
Maar ja, het is literatuur hè. Als schrijver creëer je toch je eigen werkelijkheid en bij Adrie ziet die werkelijkheid er toevallig zo uit. Dit is zijn stijl, en die stijl kan ik wel waarderen zolang het boek duurt.
pi_49477169
wel grappig om in uitgerekend dit topic een boek tegen te komen waarvan je denkt, dat moet ik ook eens lezen. ik ga dus binnenkort maar eens elementaire deeltjes lezen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:58:57 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49482896
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Er ligt altijd een artificieel laagje overheen, waardoor bijvoorbeeld de personages nét iets te gevat uit de hoek komen en gebeurtenissen nét iets te toevallig op elkaar volgen.
.
Maar ja, het is literatuur hè. Als schrijver creëer je toch je eigen werkelijkheid en bij Adrie ziet die werkelijkheid er toevallig zo uit. Dit is zijn stijl, en die stijl kan ik wel waarderen zolang het boek duurt.
Nou, dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Want waar hij over schrijft is op zich allemaal best wel gebruikelijk en allerdaags. Op de een of andere manier bevalt zijn stijl mij niet. Stel dat hij schrijft:
'Die dinsdagmorgen ging mevrouw Scholten al vroeg naar het dorp. Terwijl ze stond te wachten bij de groentenboer bedacht ze zich dat ze straks bij de bakker best wel twee appelflappen mee kon nemen. Het was immers al weer een hele tijd geleden dat zij en haar man zich aan zoiets te goed gedaan hadden.'
Dan is er niets, werkelijk helemaal niets, toevalligs, gevats of abnormaals aan de gebeurtenissen zoals omschreven in de tekst op te merken. Het zou in principe allemaal best gebeurt kunnen zijn. Maar ik geloof het niet. Hij schrijft op zo een manier, dat ik hem voortdurend niet geloof. Net zoals iemand tegen je staat te praten en je het gevoel bekruipt dat hij staat te liegen. Terwijl het verder een plausibel verhaal is. Dat heb ik met Aft.

Houellebecq is anders geweldig. De melancholie.
The End Times are wild
pi_49518596
Calamiteitenleer voor gevorderden van Pessl. Ik heb hem uiteindelijk met veel gemopper wel uitgelezen, omdat ik voor mezelf de regel heb dat ik alles wat in de boekenkast staat ook gelezen wil hebben. Maar wat vond ik het twintig keer niets. Ergens is het best een boeiende verhaallijn, maar haar schrijfstijl irriteerde me mateloos.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49518930
Houellebecq is m.i. toch wel de meest overschatte schrijver van het moment. Ik heb een poging gedaan om Elementaire deeltjes uit te lezen, maar ben op pagina 25 afgehaakt. Ik kan me er nog van herinneren dat Houellebecq het nodig achtte om de kleur van iemands koelkast te beschrijven.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:56:36 #214
393 phileine
española
pi_49529587
de enige reden dat ik elementaire deeltjes heb uitgelezen is omdat mijn toenmalige hoofdredacteur -waar ik een erg hoge pet van op had- hem me had aangeraden. Al zijn andere aanraders vond ik wel geweldig, dus ik dacht misschien komt het nog. Maar er is me echt NIETS van dat boek bijgebleven behalve dat ik het enorm gezeur vond.

[ Bericht 0% gewijzigd door phileine op 19-05-2007 00:33:39 ]
mooi he, alles
pi_49529628
Grappig, ik ben er net weer in begonnen. Ik heb het al een keer uitgelezen, maar er is me bar weinig van bijgebleven. Heeft dus geen indruk gemaakt, die Houellebecq. En ik dacht: dan lees ik het gewoon nog een keer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49529792
Ik ben deze week weer eens in boek 5 van Wheel of Time van Robert Jordan begonnen... een kleine 4 jaar geleden was ik daar halverwege in gestrand. Ben bang dat ik er nu weer niet doorheen ga komen, en ik heb de rest van de serie (t/m boek 11 ofzo ) hier ook al staan...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 05:55:23 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49533904
Elementaire deeltjes vond ik toch echt een goed boek, wat ik meerdere malen gelezen heb.
Enkel het einde, waarin er zo nodig een plot moet worden gegeven, erger nog, een plot waarin alles ook nog eens goed afloopt. Voor de hele mensheid, of haar opvolger tenminste. Dat verprutst het boek een beetje. Maar wanneer je vanaf pagina 234 alle verdere bladzijdes eruit scheurt, houd je een goed boek over. Een heel goed boek.
The End Times are wild
  zaterdag 19 mei 2007 @ 05:58:27 #218
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49533909
Ik loop enigzins het risico dat deze al genoemd is aangezien ik alleen de OP gelezen heb maar goed:
Mein Kampf, schrijver lijkt me duidelijk. Nee, ik ben geen fascist, nee ik ben geen neonazi, skinhead, of extreem rechts tuig. Ik ben puur en enkel geinteresseerd in de gedachtengang van dit heerschap. Het boek heb ik zelf niet uiteraard, maar wel een digitale variant daarvan in het engels en het duits, maar ik kom er gewoon niet doorheen. De manier van schrijven is enorm vaag, en echt samenhangend kan ik het ook niet noemen...

Tot dusver tot pagina 18 gekomen, daarna de moed opgegeven.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 06:54:51 #219
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_49534008
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 05:58 schreef DeeCruise het volgende:
Ik loop enigzins het risico dat deze al genoemd is aangezien ik alleen de OP gelezen heb maar goed:
Mein Kampf, schrijver lijkt me duidelijk. Nee, ik ben geen fascist, nee ik ben geen neonazi, skinhead, of extreem rechts tuig. Ik ben puur en enkel geinteresseerd in de gedachtengang van dit heerschap. Het boek heb ik zelf niet uiteraard, maar wel een digitale variant daarvan in het engels en het duits, maar ik kom er gewoon niet doorheen. De manier van schrijven is enorm vaag, en echt samenhangend kan ik het ook niet noemen...

Tot dusver tot pagina 18 gekomen, daarna de moed opgegeven.
Die zou ik ook nog eens graag willen lezen. Ben erg benieuwd wat de gedachtengang van die man was. Ik vind het trouwens ontzettend stom dat dit boek niet verkocht mag worden in Nederland.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:02:33 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49534384
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 05:58 schreef DeeCruise het volgende:
Mein Kampf
Ben je nazi ofzo?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49534458
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:02 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben deze week weer eens in boek 5 van Wheel of Time van Robert Jordan begonnen... een kleine 4 jaar geleden was ik daar halverwege in gestrand. Ben bang dat ik er nu weer niet doorheen ga komen, en ik heb de rest van de serie (t/m boek 11 ofzo ) hier ook al staan...
Ik voel met je mee. Het beste is waarschijnlijk om te wachten tot de serie voltooid is, als dat ooit gebeurt, en dan pas de rest te lezen. Ik ben zelf vastgelopen in boek 11.
pi_49534466
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 05:55 schreef LXIV het volgende:
Elementaire deeltjes vond ik toch echt een goed boek, wat ik meerdere malen gelezen heb.
Enkel het einde, waarin er zo nodig een plot moet worden gegeven, erger nog, een plot waarin alles ook nog eens goed afloopt. Voor de hele mensheid, of haar opvolger tenminste. Dat verprutst het boek een beetje. Maar wanneer je vanaf pagina 234 alle verdere bladzijdes eruit scheurt, houd je een goed boek over. Een heel goed boek.
Ah, voor mij zou dat betekenen dat ik alleen de pagina's vanaf 234 moet lezen. Een boek zonder plot, daar kom ik echt niet doorheen.

[ Bericht 1% gewijzigd door the_mind op 19-05-2007 09:24:18 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:18:11 #223
35706 Binsentu
pi_49535943
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben je nazi ofzo?
Wat is dat nu weer voor een onzin?
pi_49537947
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben je nazi ofzo?
Een bruinhemd, een bruinhemd zeg ik je !
pi_49540271
Ik ben zojuist gestrand in "dood op krediet" van Ferdinand Celine. Het kan me niet boeien en ik kan mijn gedachten er niet bij houden. Ik was tijden geleden ook al gestrand in "reis naar het einde van de nacht" maar dat was eigenlijk alleen doordat ik er op pagina 412 achterkwam dat er 6 pagina's uit het boek ontbraken... essentiele pagina's. (Dus daarom was het zo goedkoop op de boekenmarkt!)
Toen was het verpest en heb ik het boek nijdig weggegooid.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:38:46 #226
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_49543643
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 02:00 schreef SeLang het volgende:
Mein Kampf is ook niet doorheen te komen
In het Nederlands is de titel vertaald als 'Mijn Kamp'
Let's Rummikub the night away.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:39:47 #227
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_49543669
Het telefoonboek
pi_49544788
De koran.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:50:52 #229
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_49547847
Slinger van Foucault - Umberto Eco (al vier keer opnieuw begonnen)
How To Be Good - Nick Hornby (al twee keer opnieuw begonnen)
De Oude Patagonie expres - Paul Theroux (hoewel dit boek als een traag boemeltje beetje bij beetje toch zijn eindbestemming nadert)
Shake'm U Won't Break'm
  Redactie Frontpage zaterdag 19 mei 2007 @ 18:51:36 #230
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49547864
oh Nick Hornby, that reminds me ik heb High Fidelity nog steeds liggen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_49548301
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:51 schreef Etcetera het volgende:
oh Nick Hornby, that reminds me ik heb High Fidelity nog steeds liggen
Haha, om de een of andere reden kwam ik zelfs niet eens door de film heen, die heb ik halverwege afgezet, terwijl die toch alom bejubeld wordt.
pi_49551450
Noordeuropese mysteriën en hun sporen tot heden, misschien een andere keer nog eens proberen.
pi_49957635
Harry Mülisch - De ontdekking van de hemel, ben ooit bij bladzijde 452 gekomen en toen niet meer gelezen . Ben nu weer begonnen van voor af aan ben nu bij blz 200
x -- me Gustas tú
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:04:08 #234
101884 PeRi
Allons-y!
pi_49974137
Gehaaid - Steven Hall, wat een saai kutboek.
Whatever I want.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:08:10 #235
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49994221
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:38 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

In het Nederlands is de titel vertaald als 'Mijn Kamp'
Niet per se verkeerd, daar 'kamp' ook 'gevecht, strijd' betekent. Denk ook aan 'ergens mee kampen' en 'kemphaan'. Maar, de eerste associatie is tegenwoordig allicht met kamp in de betekenis van tentenkamp. Ik vermoed dat de vertaling echter vrij oud is, en dat er wellicht daarom voor die titel gekozen is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:24:44 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49994765
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:08 schreef Iblis het volgende:

Niet per se verkeerd, daar 'kamp' ook 'gevecht, strijd' betekent. Denk ook aan 'ergens mee kampen' en 'kemphaan'. Maar, de eerste associatie is tegenwoordig allicht met kamp in de betekenis van tentenkamp. Ik vermoed dat de vertaling echter vrij oud is, en dat er wellicht daarom voor die titel gekozen is.
In combinatie met de auteur is mijn eerste associatie geen tenten- maar een concentratiekamp.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:26:06 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49994819
Je zou Mein Kampf ook met Jihad kunnen vertalen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:28:00 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49994886
Deel 3 van Neal Stephensons Trilogie "system of the world"
Een doorgaans geweldige schrijver, maar hier wordt het echt textverwerkerbrei.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:46:33 #239
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_50020456
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Het meest vervelende boek dat ik door geploeterd heb (en ik ken niemand die het wel leuk vond) was de kleine vriend van donna tart. Niet om door te komen, en elke plot of climax die er in zou moeten zitten heb ik volkomen gemist. Terwijl De verborgen geschiedenis zo mooi is.
Mij was ook afgeraden het te gaan lezen, maar ik vond het toch echt een erg leuk boek !
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:57:22 #240
393 phileine
española
pi_50022820
"Mijn kamp" is natuurlijk lekker beladen, omdat iedereen gelijk denkt aan concentratiekampen. Dat is vast niet onbewust gedaan.
mooi he, alles
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:03:58 #241
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50023009
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:57 schreef phileine het volgende:
"Mijn kamp" is natuurlijk lekker beladen, omdat iedereen gelijk denkt aan concentratiekampen. Dat is vast niet onbewust gedaan.
Ja maar aangezien het in het Duits meer 'mijn strijd' betekent, vind ik het toch wel een beetje té simpel van die vertaler.
Zo heeft de auteur, wat voor zak 't ook is, het niet bedoeld.
Ik denk niet dat 'Mein Kampf' het beste boek is voor een vertaler om er maar een creatieve vertaling op los te laten.
Let's Rummikub the night away.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 03:42:56 #242
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50025925
Ik krijg Joe Speedboot maar niet uit. Mooi geschreven, maar het blijft zo vlak. Er zit geen begin of einde aan.
pi_50025946
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Deel 3 van Neal Stephensons Trilogie "system of the world"
Een doorgaans geweldige schrijver, maar hier wordt het echt textverwerkerbrei.
Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:49:23 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50036579
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 03:42 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg Joe Speedboot maar niet uit. Mooi geschreven, maar het blijft zo vlak. Er zit geen begin of einde aan.
Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?
The End Times are wild
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:01:58 #245
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50036967
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?
Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.
  zondag 3 juni 2007 @ 09:25:14 #246
35706 Binsentu
pi_50053170
Ik ben nu Haunted aan het lezen van Chuck Palahniuk en tijdens het korte verhaal "Guts" (Hier compleet te lezen) heb ik toch een paar keer moeten stoppen. Dit is echt het meest bizarre verhaal wat ik ooit heb gelezen, het ene moment schiet je in de lach en het andere krijg je braakneigingen. Dit is pas het begin van het boek en ik heb gehoord dat er nog heel wat smerigheid in het verschiet ligt. Ik ga het trouwens wel uitlezen denk ik.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:07:44 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_50053497
Haunted verdient het uitgelezen te worden, Binsentu. Een nogal vervreemdend boek, maar de moeite meer dan waard, imho.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_50055229
Haunted is geweldig inderdaad!
  zondag 3 juni 2007 @ 13:20:13 #249
15967 Frollo
pi_50057715
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.

Maar ik kan je geruststellen: er zit een einde aan. Sterker nog, wel drie eindes! Telkens wanneer je denkt: dit zou een mooie afsluiting zijn, nu kan Wieringa wel ophouden, dan plakt hij er nog een gloednieuwe ontwikkeling achteraan.

Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:27:01 #250
135182 Uccella
You would if you could
pi_50121502
Ik heb heel veel moeite om Sneeuw van Pamuk door te komen. Was aangeraden door een kennis, maar ik denk dat ik toch stop.
Heb ook nog Take 7 liggen van Vonne vd Meer en dat lijkt me een stuk makkelijker weglezen. Dus Sneeuw leg ik maar ergens ver weg zodat ik het pas als ik ga verhuizen weer tegenkom....
'We couldn't have more excitement if Elvis walked in and asked for a chip sandwich.'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:32:54 #251
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_50121684
Hypnerotomachia Poliphili

Das taaie stof... en langdradig...

is een allegorische liefdes verhaal...
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:36:45 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50121834
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.

Vond vooral zijn zinnen prachtig, lekker net-niet-archaïsch poëzie-proza.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:24:57 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50123444
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.

Maar ik kan je geruststellen: er zit een einde aan. Sterker nog, wel drie eindes! Telkens wanneer je denkt: dit zou een mooie afsluiting zijn, nu kan Wieringa wel ophouden, dan plakt hij er nog een gloednieuwe ontwikkeling achteraan.

Wanneer je een boek met plezier kunt lezen is het m.i. per definitie geen slecht boek! En ook ik heb het met plezier gelezen, alhoewel ik het naar verhouding van alle commotie eromheen ook niet echt geweldig vond.
The End Times are wild
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:37:15 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50129435
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.

Vond vooral zijn zinnen prachtig, lekker net-niet-archaïsch poëzie-proza.
Ja, er zitten pareltjes van zinnen/alinea's tussen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:50:16 #255
45206 Pietverdriet
pi_50129928
Voor de fans van Tommy Wieringa
http://www.boekencast.be/episodes_detail.php?channel=1&id=13
Een kort verhaal van hem, en door hem voorgelezen
pi_50129941
Momenteel lukt het me niet om wat voor boek dan ook uit te lezen..

lijk wel leesmoe ofzo :S
underground forever baby
pi_50137053
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 03:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.
Ik ben gestrand in Quicksilver. Taai. Cryptonomicon heb ik in 1 adem uitgelezen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:33:38 #258
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50145342
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de fans van Tommy Wieringa
http://www.boekencast.be/episodes_detail.php?channel=1&id=13
Een kort verhaal van hem, en door hem voorgelezen
Mooi verhaal. Mooie sonore stem ook.
pi_50181735
Figuranten van Arnon Grunberg.

Mijn vriend vond het een geweldig boek en toen besloot ik ook om hem te gaan lezen.
Behoorlijk saai vond ik hem
E.
pi_50185699
James Redfield - Celestijnse Belofte

Ik heb 'm al 9 weken naast mijn bed liggen, ben over de helft. Maar ik heb nog nooit zolang over een boek gedaan
En ik lees toch wel één of twee boeken per week.

Op de één of andere manier kan het me niet echt boeien, het middenstuk is zoooooo langdradig .

Maargoed, ik moet en zal het ding ooit een keer uitgelezen hebben, het is niet zoiets ingewikkelds als het Kaartenhuis waar je langzaamaan je echt steeds meer moedeloos en gefrustreerd van gaat voelen, het is gewoonweg omdat het me zo erg niet boeit

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 23:57:52 ]
pi_50186362
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:57 schreef SeaOfLove het volgende:
James Redfield - Celestijnse Belofte

Ik heb 'm al 9 weken naast mijn bed liggen, ben over de helft. Maar ik heb nog nooit zolang over een boek gedaan
En ik lees toch wel één of twee boeken per week.

Op de één of andere manier kan het me niet echt boeien, het middenstuk is zoooooo langdradig .

Maargoed, ik moet en zal het ding ooit een keer uitgelezen hebben, het is niet zoiets ingewikkelds als het Kaartenhuis waar je langzaamaan je echt steeds meer moedeloos en gefrustreerd van gaat voelen, het is gewoonweg omdat het me zo erg niet boeit
De celestijnse belofte was een aantal jaren geleden een enorme hype maar het is natuurlijk in alle opzichten een compleet baggerboek, zowel op het gebied van stijl, inhoud, als onderwerp. Voel je niet schuldig als je er niet doorheen komt.

De enige reden dat dit boek succesvol is geweest is het lege leven van de lezers, die in dit boek de uitweg voor de zinloosheid van het bestaan dachten te kunnen vinden. Kwamen die even bedrogen uit... De hoeveelheid nietszeggende open deuren die in dit boek opengetrapt worden is werkelijk waar ontelbaar en de "waardevolle inzichten" vallen uiteen als stof als je er even over nadenkt.

Ja, ook ik was een van die lezers. Maar het boek is dermate dun en hap-slik-weggerig dat ik het wel heb uitgelezen. Destijds vond ik het zelfs nog een aardig boek.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:53:44 #262
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_50232661
De Wereld van Sofie
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:30:15 #263
45206 Pietverdriet
pi_50275589
pi_50513926
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:53 schreef Patch het volgende:
De Wereld van Sofie
Hier hetzelfde
Ooit eens gekocht voor te lezen in de vakantie, maar na het boek voor een kwart gelezen te hebben, heb ik hem weggelegd en nooit meer open geslagen. Het verhaal kon mij niet boeien.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de eerder genoemde Celestijnse Belofte.
pi_50525599
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Laton het volgende:

Dat heb ik soms ook met vlagen .. komt wel weer goed
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:49:42 #266
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50527030
De Talisman van Stephen King. Mede door de kleine letters. Poging 4 wordt ondernomen in de toekomst. Niet alleen de kleine letters maar ook de manier van schrijven. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50527489
Knielen op een bed violen van Jan Siebelink (saaaaai) en alles van Arnon Grunberg en Herman Brusselmans. Het zijn mijn schrijvers gewoon niet.
Verder had ik een haat-liefde verhouding met de Wereld van Sofie van Jostein Gaarder. Wel uitgelezen uiteindelijk.
pi_50553523
Leven om het te vertellen, van Gabriel Garcia Marquez. Best een mooi boek hoor, maar er zit geen verhaallijn in en de hoofdstukken zijn zo lang dat je, wanneer je het boek even weggelegd hebt, meteen weer bij het begin van het hoofdstuk moet beginnen om de draad weer op te pakken.
You can either agree with me or be wrong
pi_50558543
quote:
De Wereld van Sofie
Dat soort boeken zijn ook niet bedoeld om te lezen
  Redactie Frontpage zondag 17 juni 2007 @ 23:12:30 #270
145738 superworm
is erbij
pi_50561487
Stephen King - Desperation. Ik kom d'r NIET doorheen, al zes keer begonnen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_50577058
quote:
De Wereld van Sofie
Volgens mij is dat ook een zeer oppervlakkig boek uitgaande van de filosofische aard.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_50577131
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Laton het volgende:

Wanneer ik perioden heb dat ik veel voor m'n studie moet lezen, lees ik daarbuiten eigenlijk ook niet of nauwelijks boeken voor de fun.
Last.fm
pi_50577174
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Dat soort boeken zijn ook niet bedoeld om te lezen
Wat moet je er dan mee doen?
  Redactie Frontpage maandag 18 juni 2007 @ 18:08:59 #274
145738 superworm
is erbij
pi_50585119
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:25 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wat moet je er dan mee doen?
kopen, vluchtige samenvatting lezen, pimpen met het feit dat-ie in je kast staat.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 18 juni 2007 @ 18:36:12 #275
15967 Frollo
pi_50585840
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:08 schreef superworm het volgende:

[..]

kopen, vluchtige samenvatting lezen, pimpen met het feit dat-ie in je kast staat.
Pimpen dat je De wereld van Sofie in de kast hebt staan.
pi_50586253
Postcodeboek.

En het boek met het meest verschrikkelijke einde is ongetwijfeld mijn spaarbankboekje.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:00:10 #277
148823 znarch
ondertitel
pi_50586554
De slinger van Foucault

al 2x aan begonnen intussen
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_50587060
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:08 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet) maar de wereld van Sofie is gewoon een licht verteerbaar kinderboekje...
pi_50587462
Dief van de tijd - John Boyne
Niet leuk, onsamenhangend, verwarrend en saai. Zonde van m'n geld.
pi_50589410
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet) maar de wereld van Sofie is gewoon een licht verteerbaar kinderboekje...
Je moet ze sowieso alle drie hebben (dus ook kritik der praktischen Vernunft en Kritik der Urteilskraft) wil je het geheel 'snappen'. Maar ik zou daar ook niet doorheen komen. Ik heb al moeite met de beknopte samenvatting
Last.fm
  Redactie Frontpage maandag 18 juni 2007 @ 20:15:03 #281
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50589550
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:50 schreef MaGNeT het volgende:

En het boek met het meest verschrikkelijke einde is ongetwijfeld mijn spaarbankboekje.
ws is het begin het meest dramatisch hoor
With four other people
And aliens
pi_50590167
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:12 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Je moet ze sowieso alle drie hebben (dus ook kritik der praktischen Vernunft en Kritik der Urteilskraft) wil je het geheel 'snappen'. Maar ik zou daar ook niet doorheen komen. Ik heb al moeite met de beknopte samenvatting
De prolegomena heb ik ook helemaal ongelezen in mijn kast staan. En om on topic te blijven, in de tractatus van wittgenstein ben ik wel begonnen, vond het zelfs interessant maar desondanks toch gestrand. Dat is meer iets als ik gepensioneerd ben en niks meer te doen heb, nu heb ik er niet het geduld voor.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:35:31 #283
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_50590373
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:00 schreef znarch het volgende:
De slinger van Foucault

al 2x aan begonnen intussen
Ben niet de enige dus. Check mijn post van 19 mei 2007 maar. Heb dit boek nu al vier keer opzij gelegd. En waar het aan ligt? Het is niet eens dat ik het een slecht boek vind, integendeel...
Shake'm U Won't Break'm
pi_50590882
Wat leuk, dit topic! Er staan best veel boeken in die ik mijn top zoveel van geweldige boeken heb staan: De naam van de roos, slinger van Foucault, Harry Potters, de ontdekking van de hemel, LOTR...
Maar ook: Ulysses en De kleine vriend, die ik niet om door te komen vond. Ze staarden me aldoor beschuldigend aan vanuit mijn boekenkast, dus die heb ik verpatst, ik geloof op Fok .

Maar meestal worstel ik me wel door een boek, ook al vind ik er niets aan. Want dan weet ik tenminste precies waaróm ik het niets vind...
Eva en Maria
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juni 2007 @ 22:18:33 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50595040
LOTR, het waarom heb ik wel eens eerder gepost maar het komt er op neer dat ik wacht op de samenvatting waarin niet elk fucking grassprietje beschreven wordt.

Het Kaartenhuis. Briljant concept moeilijk uitgewerkt. Ik kan mijn aandacht er niet goed bijhouden en dat is wel noodzakelijk bij dit boek.

Buicks 8. Het gaat gewoon nergens over.
pi_50597659
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat doe ik met Kant's Kritik der reinen Vernunft (goedkoop op de rommelmarkt gekocht maar niet eens een poging gedaan om er doorheen te komen, dat lukt me toch niet)
Je hebt je boeken zeker ook op kleur gesorteerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:59:23 #287
113593 kodro
i love tomatos
pi_50604117
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
LOTR, het waarom heb ik wel eens eerder gepost maar het komt er op neer dat ik wacht op de samenvatting waarin niet elk fucking grassprietje beschreven wordt.
Daar moet je een beetje overheen lezen, wat ook wel prettig is:

na het uiteenvallen van het reisgenootschap bij amon hen, eerst de Sam en Frodo volgen tot de doemspleten en daarna pas beginnen aan de reis van de rest van het genootschap.

Zelf heb ik moeite met "het oneindige verhaal" van Michael Ende.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juni 2007 @ 10:11:16 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50605577
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:59 schreef kodro het volgende:

[..]

Daar moet je een beetje overheen lezen
Dat lukt me bij veel boeken, zelfs dusdanig dat ik ze bij een tweede keer lezen compleet nieuwe dingen tegen kom .

Maar bij LOTR houdt het op zodra ze bij Bombardil aankomen... zingen.... in een boek
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:42:14 #289
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50606387
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:57 schreef Carolina123 het volgende:
Leven om het te vertellen, van Gabriel Garcia Marquez. Best een mooi boek hoor, maar er zit geen verhaallijn in en de hoofdstukken zijn zo lang dat je, wanneer je het boek even weggelegd hebt, meteen weer bij het begin van het hoofdstuk moet beginnen om de draad weer op te pakken.
Ik heb het wel gelezen, maar het moeilijkste vond ik eigenlijk al die namen. Zoveel namen, en allemaal Spaans. Ik ben sowieso al niet zo goed in namen onthouden, maar als ze dan ook nog Spaans (of Russisch) zijn, gaat het vaak helemaal mis. Op een of andere manier vind ik ze dan allemaal sterk op elkaar lijken, en dan ga ik ze ook door elkaar halen.

Niettemin, een leuk boek, zeker als je andere werken van hem gelezen hebt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:58:11 #290
113593 kodro
i love tomatos
pi_50606894
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat lukt me bij veel boeken, zelfs dusdanig dat ik ze bij een tweede keer lezen compleet nieuwe dingen tegen kom .

Maar bij LOTR houdt het op zodra ze bij Bombardil aankomen... zingen.... in een boek
Ik sla die "liederen en gedichten" ook over, vind het trouwens wel een mooi stuk daar bij Tom Bombadil en de grafheuvels, dat mis ik in de film
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:59:29 #291
15967 Frollo
pi_50606932
Bij het zien van De wereld van Sofie (dat ik overigens wel uitgelezen heb) moet ik denken aan De reis van Theo van Catherine Clement, dat er qua opzet wel wat op lijkt of in elk geval zo in de markt is gezet.

De doodzieke Theo maakt met zijn tante een reis langs allerlei steden en locaties die een belangrijke rol in de godsdienstgeschiedenis hebben gespeeld: Jeruzalem, Rome enzovoort. Later in het boek gaan ze geloof ik ook nog naar India, Amerika, China, maar zover ben ik niet gekomen. Het had weliswaar een beetje simpel, maar toch een vermakelijk en interessant jeugdboek kunnen zijn, maar dat is het niet. Het is absoluut niet meeslepend en meestal gewoon ongeloofwaardig.

In elke stad waar ze komen, heeft Theo allerlei vragen over de religie die ter plaatse aangehangen wordt. 'Wacht maar', zegt tante dan. 'Morgen zal ik je kennis laten maken met een vriend van mij, die je er alles over kan vertellen!'
Waarna Theo de volgende dag inderdaad aan iemand voorgesteld wordt, een kardinaal of een ambassadeur of iets dergelijks, die zonder problemen dagen en dagen de tijd heeft om met Theo te wandelen en hem van alles uit te leggen.
Na zo'n monoloog van enkele pagina's stelt Theo een vraag, die helemaal niets te maken heeft met wat hij zojuist gehoord heeft, compleet uit de lucht komt vallen, maar zijn gesprekspartner wel mooi weer de gelegenheid geeft om een paar pagina's door te oudehoeren.

Nou, en zo gaat het dus met elke religie die behandeld wordt. Het boek is in feite een encyclopedisch artikel waar een miezerig verhaallijntje doorheen is geweven. Zelfs het plot van De wereld van Sofie is sterker.
Clement had beter een duidelijke keus kunnen maken: fictie of non-fictie, want deze mengeling is hopeloos mislukt.
pi_50607250
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Alle onderdelen met Hobbits overslaan werkt voor mij prima.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:06:30 #293
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_50620118
Kluun -- Komt een vrouw bij de dokter

Het heeft eerst God weet hoelang geduurt voordat ik het gekocht had.. en nu..nu kom ik er niet verder in..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juni 2007 @ 17:43:07 #294
145738 superworm
is erbij
pi_50621562
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef _Cara_ het volgende:
Kluun -- Komt een vrouw bij de dokter

Het heeft eerst God weet hoelang geduurt voordat ik het gekocht had.. en nu..nu kom ik er niet verder in..
w00t, zelfs mijn domme havo-ex heeft dat boek gelezen. uitgelezen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juni 2007 @ 18:34:27 #295
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50623222
ik vond Kluun best leesbaar anders
heb z'n 2de nog niet geprobeerd, niet veel goeds over gehoord eigenlijk
With four other people
And aliens
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:57:47 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50624043
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:35 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:

[..]

Ben niet de enige dus. Check mijn post van 19 mei 2007 maar. Heb dit boek nu al vier keer opzij gelegd. En waar het aan ligt? Het is niet eens dat ik het een slecht boek vind, integendeel...
same here . Waarom beginnen we geen Fok! Leesclub? Dan beginnen we met dat boek .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29:38 #297
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_50625233
Rebecca van Daphne Du Maurier. Vorig jaar voor 2 euro gekocht en ik ben nu net over de helft. Het is een mooi verhaal maar erg oud en daarmee wat langdradig.. de film was wel erg gaaf dus ik wil 'm zo graag uitlezen maar het duurt echt een eeuwigheid zo.
pi_50626648
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt je boeken zeker ook op kleur gesorteerd?
Ja inderdaad, en boeken van dezelfde kleur sorteer ik op houtsoort waar het papier van is gemaakt. En daarbinnen sorteer ik op lettertype.

woensdag 20 juni 2007 @ 09:52:35 #299
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_50643072
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:43 schreef superworm het volgende:

[..]

w00t, zelfs mijn domme havo-ex heeft dat boek gelezen. uitgelezen.
Slimmerik. . dit heeft zuiver en alleen met de (mijn) erachter liggende emotie te maken..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:50:13 #300
183608 Droogstoppel
Let Bartlet be Bartlet
pi_50659915
Ik zit nu in het eerste jaar Nederlands, en de volgende werken heb ik gefrustreerd in de hoek gegooid:

Een liefde van Lodewijk van Dijssel
De historie van Mejuffrouw Sara Burgerhart van Wolf & Deken (mijn GOD wat een vervelend boek is dat).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')