Da's 't gekke aan Verdriet van België. Dat is wel erg mooi, zeker 200 pagina's lang.quote:Op zaterdag 21 april 2007 02:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet of ik een boek ga lezen meestal al na 3 of 4 pagina's, eigenlijk.
Vergeet de S niet cultuurbarbaar!!quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:00 schreef LENUS het volgende:
Jeroen Brouwe - de zondvloed
Ik ben een groot voorstander van een boek wegleggen als het je niet bevalt, maar De donkere kamer moet je écht eens proberen uit te lezen!quote:Op zondag 22 april 2007 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
De donkere kamer van Damokles, van W.F. Hermans. Daar ben ik al zo vaak aan begonnen, maar ik blijf steeds hangen. Terwijl ik andere boeken van Hermans wel waarderen kan.
Ik schaam me er ook oprecht voor dat ik het nog niet uit heb. Dit jaar moet het toch echt een keer gaan gebeuren.quote:Op zondag 22 april 2007 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een boek wegleggen als het je niet bevalt, maar De donkere kamer moet je écht eens proberen uit te lezen!
quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De ontdekking van de hemel
Daar kan ik ook niet door komen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Lord of the Rings. Twee keer aan begonnen, gewoon omdat ik vond dat je het toch eens gelezen moet hebben, maar allebei de keren op precies hetzelfde punt gestopt: halverwege boek twee, bij de slag bij Helm's Deep.
Inderdaad, ik ook. Naam van de roos ben ik op een kwart gestrand. De slinger van foucault, daar heb ik meerdere pogingen gedaan, elke keer liep ik vast. Uiteindelijk toch doorgezet, en het is toch gelukt maar god wat kostte dat een moeite. Ik vind die veel te dik opgelegde eruditie van die man zo vermoeiend. Hij heeft best wat te zeggen en delen van zijn boeken zijn gewoon goed maar zijn grootste doel lijkt wel om de wereld te tonen hoe godsgruwelijk veel hij weet. Intellectuele masturbatie is het.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef davym het volgende:
Umberto Eco - Name of the Rose
(Slinger van Foucault trouwens ook niet)
Die ook. Van paar mensen gehoord dat het zo'n geniaal boek zou zijn, men was er echt lyrisch over. Dus een moedige poging ondernomen maar eigenlijk wist ik al na enkele tientallen pagina's dat als het niet snel interessant zou worden, ik het niet zou gaan redden. En dat klopte.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
Gewassen Vlees van Thomas Rosenboom heb ik na een tijdje ook maar terzijde gelegd. Ik voelde al eerder nattigheid, toen de hoofdpersoon twintig pagina's nodig had om uit de trekschuit te stappen, maar er zat ook wel iets intrigerends in en daarom las ik toch door. Maar rond pagina 70 ging het echt niet meer.
In de naam van de roos is goed door te komen, andere van hem had ik meer moeite mee.quote:Op maandag 23 april 2007 02:07 schreef Maisnon het volgende:
Ben nu toevallig bezig met wat filosofie dingetjes en Umberto Eco zit er ook bij, maar boeken lezen van hem lijkt me na het zien van dit topic geen goed idee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |