Ja maar aangezien het in het Duits meer 'mijn strijd' betekent, vind ik het toch wel een beetje té simpel van die vertaler.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:57 schreef phileine het volgende:
"Mijn kamp" is natuurlijk lekker beladen, omdat iedereen gelijk denkt aan concentratiekampen. Dat is vast niet onbewust gedaan.
Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Deel 3 van Neal Stephensons Trilogie "system of the world"
Een doorgaans geweldige schrijver, maar hier wordt het echt textverwerkerbrei.
Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 03:42 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg Joe Speedboot maar niet uit. Mooi geschreven, maar het blijft zo vlak. Er zit geen begin of einde aan.
Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er geen einde aan zit wanneer je hem niet uitgelezen krijgt?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ha ha, goede vraag. Dat weet ik niet. Maar ik bedoel eigenlijk dat het verhaal eindeloos lijkt voort te kabbelen. Ik ga hem trouwens wel uitlezen, misschien herzie ik dan mijn mening wel.
Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
Wanneer je een boek met plezier kunt lezen is het m.i. per definitie geen slecht boek! En ook ik heb het met plezier gelezen, alhoewel ik het naar verhouding van alle commotie eromheen ook niet echt geweldig vond.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vond het ook maar 'n matig verhaal, dat alle kanten uitslingerde maar nooit echt ergens naartoe ging.
Maar ik kan je geruststellen: er zit een einde aan. Sterker nog, wel drie eindes!Telkens wanneer je denkt: dit zou een mooie afsluiting zijn, nu kan Wieringa wel ophouden, dan plakt hij er nog een gloednieuwe ontwikkeling achteraan.
Bah, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik moet concluderen dat het toch echt een behoorlijk slecht boek is. Terwijl ik het op het moment zelf nog wel met enig plezier heb gelezen.
Ja, er zitten pareltjes van zinnen/alinea's tussen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vond het heel mooi toen ik het las. Heb er hier nog een tamelijk hysterisch topic over geopend.
Vond vooral zijn zinnen prachtig, lekker net-niet-archaïsch poëzie-proza.
Ik ben gestrand in Quicksilver. Taai. Cryptonomicon heb ik in 1 adem uitgelezen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 03:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die heeft mij ook even laten pauzeren. Het was uiteindelijk wel de moeite om hem uit te lezen, maar hij heeft wel eens soepeler lopend werk afgeleverd.
Mooi verhaal. Mooie sonore stem ook.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de fans van Tommy Wieringa
http://www.boekencast.be/episodes_detail.php?channel=1&id=13
Een kort verhaal van hem, en door hem voorgelezen
De celestijnse belofte was een aantal jaren geleden een enorme hype maar het is natuurlijk in alle opzichten een compleet baggerboek, zowel op het gebied van stijl, inhoud, als onderwerp. Voel je niet schuldig als je er niet doorheen komt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:57 schreef SeaOfLove het volgende:
James Redfield - Celestijnse Belofte
Ik heb 'm al 9 weken naast mijn bed liggen, ben over de helft. Maar ik heb nog nooit zolang over een boek gedaan![]()
En ik lees toch wel één of twee boeken per week.
Op de één of andere manier kan het me niet echt boeien, het middenstuk is zoooooo langdradig.
Maargoed, ik moet en zal het ding ooit een keer uitgelezen hebben, het is niet zoiets ingewikkelds als het Kaartenhuis waar je langzaamaan je echt steeds meer moedeloos en gefrustreerd van gaat voelen, het is gewoonweg omdat het me zo erg niet boeit![]()
Hier nog een uitzending van Kunststof met Tommyquote:
Hier hetzelfdequote:
Dat heb ik soms ook met vlagen .. komt wel weer goedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Laton het volgende:
Momenteel lukt het me niet om wat voor boek dan ook uit te lezen..
lijk wel leesmoe ofzo :S
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |