Zelfs de titel was al lastig?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:07 schreef Copycat het volgende:
De ontdekking van de wereld van Mulisch.
LOLquote:
Die laat ik dan nog maar even onderop mijn 'to read' stapeltje liggen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:23 schreef Radonir het volgende:
Ik ben tot halverwege Moby Dick gekomen en heb het toen gefrustreerd in een hoek geflikkerd.
Die dus, en ook de Slinger van Foucault van Eco. Dat boek zit zo vol 'weetjes' en referenties naar andere kennis, dat ik de draad van het verhaal steeds kwijt raak. Dat is ook een makke van de heer Mulisch trouwens.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:07 schreef Copycat het volgende:
De ontdekking van de hemel van Mulisch. Na een kleine 100 pagina's weggelegd. Kwam er niet doorheen.
Heb ik tien jaar geleden ook na vier bladzijdes weggelegd, maar vorige week nog maar eens geprobeerd en toen kreeg ik 'm wel uit! Leuk boek, vind ik nu.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:02 schreef Biancavia het volgende:
Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan - Couperus
Die moet je ook gewoon overslaan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Lord of the Rings. Twee keer aan begonnen, gewoon omdat ik vond dat je het toch eens gelezen moet hebben, maar allebei de keren op precies hetzelfde punt gestopt: halverwege boek twee, bij de slag bij Helm's Deep.
Idem met Foucault heb er een schurfthekel aan dat alles er met de haren bijgesleept wordt, heb geen zin om een encyclopedie naast m'n leesboek te hebben liggen alleen maar om te begrijpen waar het over gaat.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die dus, en ook de Slinger van Foucault van Eco. Dat boek zit zo vol 'weetjes' en referenties naar andere kennis, dat ik de draad van het verhaal steeds kwijt raak. Dat is ook een makke van de heer Mulisch trouwens.
Oh ja, en 'Knielen op een bed violen'. Wat is de hype? Ik vind het een oersaai boek...
Och, de films vond ik ook ruk, dus ik denk dat het gewoon aan mij ligt. Ik ga er in elk geval geen tijd meer in steken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Die moet je ook gewoon overslaan.
"In Europa" ben ik nu voor de 2de keer aan het lezen terwijl ik bijna nooit boeken lees.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Alles van Mak.
Tip: sla het latere werk van Neal Stephenson dan ook maar over. Briljant schrijver, maar hij kan het niet laten om met trivia te strooien.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Idem met Foucault heb er een schurfthekel aan dat alles er met de haren bijgesleept wordt, heb geen zin om een encyclopedie naast m'n leesboek te hebben liggen alleen maar om te begrijpen waar het over gaat.
Het lukte mij al nieteens om één van die films helemaal af te kijken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
Lord of the Rings. Twee keer aan begonnen, gewoon omdat ik vond dat je het toch eens gelezen moet hebben, maar allebei de keren op precies hetzelfde punt gestopt: halverwege boek twee, bij de slag bij Helm's Deep.
oh ja, nog eentje dus (lang geleden eens in begonnen, weggelegd en sindsdien werkloos op de plank staat)quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:34 schreef Copycat het volgende:
Zelfde als De Naam van de Roos. Al die kerkpolitieke zaken sloeg ik over.
dat is wel een groot verschikl hoor, beetje raarquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Kreator het volgende:
'Mijn leven', van Bill Clinton.
Heb wel 5 of 600 pagina's gelezen, maar ik kom er neit door.
Hoe verscheur je iets naar pagina's?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:07 schreef Megumi het volgende:
De avonden. Wat een klote boek is dat. Verscheurd naar de eerste paar pagina's.
Heel naar.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hoe verscheur je iets naar pagina's?![]()
Hee, daar heb ik laatst de film van gezienquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef davym het volgende:
Umberto Eco - Name of the Rose
(Slinger van Foucault trouwens ook niet)
En dat is juist het laatste boek waar ik niet doorheen ben gekomen. Verder heb ik nog niks van Rosenboom gelezen, en ik weet ook niet of ik dat wel wil.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
Je zou denken dat ik mijn buik vol had van Rosenboom, maar om onverklaarbare redenen heb ik 'm daarna toch een nieuwe kans gegeven. En daar ben ik heel blij om, want Publieke Werken bleek het beste boek te zijn dat ik in 15 jaar heb gelezen.
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:32 schreef lily het volgende:
Glamorama van Brett Easton Ellis
een vriendin raadde hem aan maar ik heb m na 2 pogingen weggelegd...
*kuch* Less Than Zero *kuch*quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:20 schreef dragonkiss het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.
Is ook verfilmd, film nooit gezien, maar het boek is echt lekker voor een luie zomerdag.
Vermakelijk, maar niet te zwaar.
Vergeet American Psycho nietquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:20 schreef dragonkiss het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, is dat dezelfde schrijver als die van het boek Less then nothing, ofwel Minder dan niks.
Is ook verfilmd, film nooit gezien, maar het boek is echt lekker voor een luie zomerdag.
Vermakelijk, maar niet te zwaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |