[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 19quote:Op maandag 16 april 2007 17:04 schreef DoimeN het volgende:
Wanneer gaat abn amro weer shorts uitgeven, ik in de shorts namelijk
![]()
Vandaag 2.93% ren. op DSM![]()
Ik erger me aan juist aan de optimisten die het negatieve nieuws wegmoffelen onder het mom dat het niets voorstelt.quote:Op maandag 16 april 2007 18:28 schreef Daboy het volgende:
Erger me een beetje aan de mediavolgers met hun doemscenarios zo onderhand.
Gelukkig is het niet altijd het negatieve segment dat de overheid heeft.
Hoezo mediavolgers?quote:Op maandag 16 april 2007 18:28 schreef Daboy het volgende:
Erger me een beetje aan de mediavolgers met hun doemscenarios zo onderhand.
Gelukkig is het niet altijd het negatieve segment dat de overheid heeft.
VS valt opeens toch Iran aan? Dat zou een klap zijn. Of het bod op ABN komt er woensdag toch niet (of ze bieden ludiek 100 euro ofzoquote:Op maandag 16 april 2007 21:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hoezo mediavolgers?
Er zijn langzaam relatief steeds meer signalen die op oranje gaan, de beurskoersen stijgen de laatste maand vrij hard dus je kunt bijna op je vingers nagaan dat in elk geval een redelijke correctie aanstaande is.
Vraag is alleen wanneer die stemming omslaat, welk negatieve cijfer is ineens de druppel, en dat weet uiteraard niemand.
Ja, behalve als de optie geen waarde meer heeft. Als de optie nog waarde heeft 'moet' je de optie namelijk verkopen of uitvoeren. Index opties kan je wel laten aflopen, omdat dan de eindwaarde automatisch uitgekeerd wordt (ook dan betaal je transactiekosten).quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:00 schreef arexes het volgende:
Vraagje, als je optiecontract afloopt, betaal je dan nog transactiekosten?
Ok duidelijk verhaal, dank je.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:25 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Ja, behalve als de optie geen waarde meer heeft. Als de optie nog waarde heeft 'moet' je de optie namelijk verkopen of uitvoeren. Index opties kan je wel laten aflopen, omdat dan de eindwaarde automatisch uitgekeerd wordt (ook dan betaal je transactiekosten).
Omdat het nog wel meevalt? Ze gaan ook in hogerberoep.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:07 schreef arexes het volgende:
[..]
Ok duidelijk verhaal, dank je.
Waarom is Heineken niet aan het dalen nu ze die boete hebben opgelegd gekregen?
Damn jij bent echt tovvquote:Op maandag 16 april 2007 11:47 schreef DoimeN het volgende:
Heb trouwens dsm gekocht.
Denk een goede beslissing.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:27 schreef DoimeN het volgende:
Hatseflatzz gecasht
Denk het ook, ik wil nu een correctie, ik wil in abn shorts/puts. Alleen wtf wanneer komen er weer shorts van abn?quote:
Er is nog wel een speederquote:Op woensdag 18 april 2007 15:50 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Denk het ook, ik wil nu een correctie, ik wil in abn shorts/puts. Alleen wtf wanneer komen er weer shorts van abn?
Om mezelf maar even te quoten, ik ga morgen wat ritjes proberen te makenquote:Op woensdag 18 april 2007 17:41 schreef klausch het volgende:
Hier valt ook wel lekker op te traden:
[afbeelding]
Dat is de EUR/JPY koersquote:Op woensdag 18 april 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:
kan je er wat meer uitleg over geven? Ik zie een neerwaarste trend, maar is dit aex? volgens mij niet, maar wat dan wel of lees ik ergens overheen?
Gaat dit nog een rol spelen morgen of houden we de oogkleppen weer lekker op?quote:Olievoorraden in VS dalen onverwacht
Uitgegeven: 18 april 2007 17:10
AMSTERDAM - In de Verenigde Staten zijn de wekelijkse voorraden ruwe olie onverwacht gedaald. Dit blijkt uit cijfers die het Amerikaanse ministerie van Energie woensdag heeft vrijgegeven.
De voorraden ruwe olie namen met 994 duizend miljoen vaten af tot tot 332,405 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een stijging met 650 duizend vaten. De benzinevoorraden daalden de afgelopen week met circa 2,7 miljoen vaten tot 197,007 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een daling van 1,9 miljoen vaten.
De voorraden stookolie en diesel daalden met 795 duizend vaten tot 117,327 miljoen. Analisten hadden een daling van 925 duizend vaten voorzien.
(c) Novum
Thnx nog van die tip van die ABN speeder shortsquote:
Gekocht?quote:Op donderdag 19 april 2007 09:50 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Thnx nog van die tip van die ABN speeder shorts![]()
Ik zit nog steeds in turbo EUR/JPY 26,52% rendementquote:Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DoimeN het volgende:
Ja tuurlijk, jij kwam immers met een dalende trend![]()
![]()
Niet zoveel trouwens, maar wel lekker, ik hoop dus dat we een correctie krijgen. En ik zag ook dat het goed was dat ik gister uit dsm ben gestapt
En ondertussen gewoon lekker doorstijgenquote:
tik tak, tik tak, zei de tijdbomquote:Op donderdag 19 april 2007 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En ondertussen gewoon lekker doorstijgen
Zeg dat wel.. da's het leuke van gekochte opties, je kunt max je inleg verliezen, maar je winst is onbeperkt. Zo kocht ik gisterenmiddag 10 calls voor 1,10, maar ik zag de beurs dalen en verkocht ze uit pure lafheid voor 1,00quote:
Hoe bedoel je? Ik had een aantal putopties apr07 op de AEX en die lopen nu waardeloos af.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:11 schreef klausch het volgende:
Nice hoor,, waar zie je dat van die puts
Mijn OP, wat doe je! Helemaal waardeloosquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:39 schreef SnuggLe het volgende:
Is er ergens een leuke informatieve site die mij wat meer verteld over puts en calls?
haha prachtigquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:46 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Mijn OP, wat doe je! Helemaal waardeloos![]()
![]()
Heel goedquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zeg dat wel.. da's het leuke van gekochte opties, je kunt max je inleg verliezen, maar je winst is onbeperkt. Zo kocht ik gisterenmiddag 10 calls voor 1,10, maar ik zag de beurs dalen en verkocht ze uit pure lafheid voor 1,00en waar staan ze nu op? 5,25
Ik koos voor 100 euro verlies, terwijl ik ruim 4000 euro winst had kunnen hebben..
quote:Op zondag 22 april 2007 20:53 schreef SnuggLe het volgende:
Volgens teletekst is de deal tussen ABN Amro en Barclays zo goed als rond.
Wie gaat er morgen nog een ritje maken?
quote:Op zondag 22 april 2007 20:53 schreef SnuggLe het volgende:
Volgens teletekst is de deal tussen ABN Amro en Barclays zo goed als rond.
Wie gaat er morgen nog een ritje maken?
Dat moet ik nog maar zien, of er meer in het vat zit. Koers van het aandeel fluctueert hevig zo in het eerste uur.quote:Het bankconcern ABN Amro stond maandagochtend op de beurs in Amsterdam in het middelpunt van de belangstelling op het nieuws dat het overeenstemming heeft bereikt met Barclays. De Britse bank wil ABN Amro inlijven voor 36,25 euro per aandeel. Beleggers denken echter dat er meer in het vat zit.
Goodlifequote:
Ik hoop niet...?! Ik zit ook in ING..long danwelteverstaan.quote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef arexes het volgende:
ING is flink aan het pieken, er is nog geen sprake geweest van een daling deze maand geloof ik (of de daling was niet aanzienlijk) wanneer stopt dit? (ja ik zit in de puts)
better sooner than laterquote:Op maandag 23 april 2007 19:23 schreef klausch het volgende:
Iedereen gordels om? Tijd om een ritje te maken
quote:Op maandag 23 april 2007 19:02 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ik hoop niet...?! Ik zit ook in ING..long danwelteverstaan.
Enlighten me, wat gaan we doen. ABN omlaag? Ing omhoog?quote:Op maandag 23 april 2007 19:23 schreef klausch het volgende:
Iedereen gordels om? Tijd om een ritje te maken
quote:Veruit de grootste stijger bij de AEX-aandelen was Akzo Nobel, met een koerswinst van 4,4%. Het chemie- en farmacieconcern maakte voorbeurs een stijging bekend van het bedrijfsresultaat tot 219 miljoen euro. Dat was veel beter dan verwacht. Analisten gingen gemiddeld uit van een daling tot 179 miljoen euro. Bovendien start Akzo op 3 mei een programma voor de inkoop van eigen aandelen, zo werd aangekondigd.
Van mij mag hij het liefste in elkaar donderen kan namelijk niet geloven dat dit de correctie zal zijn, ff afwachten wat amerika voor de rest doet en asie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:58 schreef DoimeN het volgende:
Is dit nou de correctie?die paar puntjes of gaat hij morgen verder
![]()
![]()
Ja de olieprijzen daalde dus dan gaan we gewoon weer het negatieve nieuws onder laten sneeuwen..ik had niets anders verwacht eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:41 schreef SnuggLe het volgende:
Consumenten vertrouwen omlaag in de VS en minder huizen verkocht dan verwacht.
En toch gaat de DOW omhoogIk vind het niet erg hoor gezien al mijn long posities, maar het blijft komisch :-)
Lijkt me toch wel voornamelijk ABN, aangezien een lagere opening was verwacht totdat het nieuws van ABN naar buiten kwam. ABN trekt gewoon een hoop fondsen mee het groen in. Rodamco stond even op -3% overigens.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:08 schreef arexes het volgende:
das grappig, een kleine winst in amerika en een redelijke verlies in asie (of iig de nikkei) en wat doet de AEX, gewoon 7/10 van een procent hoger openen. Het is niet alleen ABN die de AEX omhoog helpt ik zie namelijk 17 fondsen in het groen.
Kan toch wel op basis van goede bedrijfsresultaten. Macrocijfers komen altijd nog op de 2e plek en worden echt belangrijk in tijden dat er geen bedrijfsresultaten naar buiten komen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:41 schreef SnuggLe het volgende:
Consumenten vertrouwen omlaag in de VS en minder huizen verkocht dan verwacht.
En toch gaat de DOW omhoogIk vind het niet erg hoor gezien al mijn long posities, maar het blijft komisch :-)
Misschien heb je wel gelijk, begin me een beetje zorgen te maken over mijn puts in ING. Ben bang dat ING overgenomen word door een andere bank maar gelukkig zijn mijn puts tot december dus ik kan het nog een beetje aankijken.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel voornamelijk ABN, aangezien een lagere opening was verwacht totdat het nieuws van ABN naar buiten kwam. ABN trekt gewoon een hoop fondsen mee het groen in. Rodamco stond even op -3% overigens.
Het bod is geplaatst op een ABN AMRO incluis LaSalle. Groenink dacht de aasgieren te snel af te zijn door LaSalle in de uitverkoop te doen en snel in het bootje te stappen met Barclays. De TCI heeft opheldering gevraagd over deze voorgenomen verkoop. Het is even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:30 schreef SnuggLe het volgende:
Bod van 39 euro per aandeel op ABN-Amro.
Staat nu op 36nogwat. Nog interessant om een aantal procentjes mee te pakken?
Ja de coupon is gewoon 8.25%.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:01 schreef basmens het volgende:
geeft deze obligatie:
NEDERLAND 8.250% 1992-2007 15/09
in 2007 nog recht op een rente van 8.25% ?
of krijg je dan het bedrag terug(100 euro)
Blaas het hoofdkantoor op?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:46 schreef DoimeN het volgende:
Ik wacht met smacht tot ABN eindelijk eensch naar beneden gaat. Iemand nog tips?![]()
Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink, voor het bedrijf (ABN) is het beter om te gaan fuseren met Barclays dan op te splitsen. Door La Salle snel te verkopen probeerde hij inderdaad RBS en consortium voor het blok te zetten. Dit natuurlijk ook om z'n eigen portomonnee gevuld te zien maar denk dat het wel het beste zou zijn voor het bedrijf, voor de aandeelhouders is het natuurlijk een andere zaak die willen alleen geld zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Wat is die Groenink een lul geweest voor z'n bedrijf zeg, eerst al zo veel mismanagement waardoor het bedrijf gewoon niet goed draaide en een overnameprooi werd en dan nu door snel die deal met BoA te sluiten over La Salle waardoor ze nu in de onmogelijke positie zitten dat ze dus claims gaan krijgen van BoA en ze voor Barclays minder interessant worden.
Hij dacht even slim te zijn door La Salle snel te verkopen en Barclays de ABN AMRO te laten kopen, maar had met waarschijnlijk de som die hij zelf tegemoet had kunnen zien voor de rest niet nagedacht.
Nu zitten in NOVA en al dat soort programma's de journalisten wel de VEB, grootaandeelhouders en hedgefondsen aan te vallen, maar dit alles is mogelijk gemaakt door Groenink, hij heeft hier door eigen handelen regelrecht op afgestuurd.
Wie snapt het nog?quote:NEW YORK (Reuters) - Stock futures added slight gains after weaker-than-expected April jobs data on Friday.
Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.quote:
Ach, ik snap z'n gedachtengang wel, maar om dat zo maar even te doen zonder uitvoerig juridisch te checken, waardoor je in de zaak tegen de VEB zo ongeveer als enig tegenwicht het "Ja maar we krijgen claims als de verkoop niet doorgaat" kunt inbrengen, is gewoon compleet falen als bestuurder.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:44 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink,
Heb ook het idee dat sommige bedrijven/hedgefunds etc "posities" aan het opbouwen zijn. Je weet het maar nooit namelijk....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.
We wachten nog even af.
Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt![]()
ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:32 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.
Is dat zo? Ik volg het niet meer zo op de voet, kan je me misschien een linkje geven?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?
Wat hij zegt, ook andersom trouwens (als je in de min staat kan het ook in 1 x omslaanquote:Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.
*mompelt iets over beer schieten en huiden enzo.
Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.
*mompelt iets over beer schieten en huiden enzo.
Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)quote:Op maandag 7 mei 2007 20:52 schreef ryan_atwood het volgende:
15 % winst gemaakt met Apple in 3 weken
Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:16 schreef DoimeN het volgende:
Beter lezen ik vermeld zowel verliezen als winst
Voorlopig maar even niet instappen naar deze reeks lijkt mijquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:09 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?
quote:Op maandag 7 mei 2007 22:34 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.
Blahquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)
Oh ik heb juist calls gekochtquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:28 schreef klausch het volgende:
Morgen komt mijn blunder: short overnight
Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt![]()
ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:33 schreef macondo het volgende:
[..]
Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Kut.. is het toch mijn blunder
-edit-
WTF we gaan weer omhoog.. dan is het toch jouw blunder
-edit-
en we gaan weer omlaagweetjewat? we zien het morgen wel
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:28 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het neerwaards potentieel van banken en andere financiele instellingen momenteel nogal wordt onderschat. Er is een creditbubble aan de gang die zijn weerga niet kent (kijk naar private equity, kijk naar onroerend goed, kijk naar een aantal effectenbeursen, kijk naar China) terwijl de financials hun stroppenpotten de laatste jaren juist hebben verkleind. De financials krijgen waarschijnlijk de hardste klappen als één of meer van die bubbles leeglopen. Hoe hard dat kan gaan zag je bijvoorbeeld in 1998. Aandelen zoals bijv ING gingen in een paar weken bijna door de helft.
0.00 - 07.00 volgens mijquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:
[..]
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.
Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennisquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:
[..]
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.
http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#globalquote:Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
Kijk maar niet naar de koers van vandaag danquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef klausch het volgende:
[..]
![]()
Net m'n shorts verkocht op laagste punt (vorige laagste punt).. dus ik dacht nou mooi..
Schieten we in een keer door naar de 528.. heb ik daar even best wel heel veel geld laten liggen njah.. winst is winst maar met een kut gevoel.. gvd
Dan interpreteer je mijn post toch verkeerd. Ik verwacht op termijn (veel) lagere koersen maar ik ga zeker niet short in opties/ turbos/ futures. Het valt namelijk niet te voorspellen wanneer dat precies gebeurt, en al die instrumenten kosten je geld zolang je er inzit en er niks gebeurt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:38 schreef DoimeN het volgende:
Ik ga met Selang mee, en heb daarom ook Aegon shorts gekocht
Geweldig thanksquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennis), maar het blijft moeilijk (=vrijwel niet) te voorspellen wanneer dat dan gebeurt.
[..]
http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#global
Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef DaForZz het volgende:
Is het voor een kleine belegger mogelijk om in een Hedge Fund te beleggen?
Jaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?
Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vindenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij hebben banken en zo wel vaak hedge - fondsen net zoals je obligaties fondsen en zo hebt
Een van de banken bellen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:53 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vinden![]()
Heb een account bij Binck en Postbank.
Met "banken" bedoel ik alleen maar ABN AMRO. Een koosnaampje van de beurs. Enfin, het downside risk van ABN is vrij beperkt. Er liggen immers al twee biedingen. Zolang Barclays niet helemaal wegzakt zet dat een bodem onder de koers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:12 schreef arexes het volgende:
[..]
ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.
Bron : FDquote:Aandeel Shell profiteert van geruchten over fusie met BP
Op de Amsterdamse beurs was Shell donderdag de blikvanger. De koers van het aandeel steeg op geruchten dat het concern uit zou zijn op een fusie met sectorgenoot British Petroleum (BP). Royal Dutch Shell sloot 3,2 procent hoger op het Damrak
Volgens berichten in de angelsaksische pers zou het Brits-Nederlandse olieconcern samen willen gaan met BP, dat door een moeilijke periode gaat. Beide ondernemingen weigerden donderdag commentaar. Ook werd gerefereerd aan een rapport van ABN Amro, waarin de optie wordt besproken van een fusie van Shell met het Russische Gazprom. Bij ABN Amro was niemand bereikbaar voor commentaar.
Hier ook, LogicaCMG longs meest verhandelde turbo'squote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:25 schreef elcastel het volgende:
Kut, ik heb weer niet opzitten letten vandaag. MOrgen een nieuwe kans, ik wil al tijden een bos aandelen Logica/CMG erbij hebben voor 2,40, da's óók na de trading update van vandaag overigens. Pracht fonds, had allang op de 3,00 moeten staan.
Lekker blijven zitten met ABN. Misschien dat er wel weer een euro afgaat, maar het is zeker niet uitgesloten dat er een bod komt van zeg 40 euro. Downside risk is beperkt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een paar aandelen ABN amro, heb ze op een mooi moment gekocht destijds maar wat zouden jullie nu doen? Op zeker spelen en verkopen, of even aankijken wat er gaat gebeuren?
Ajax aandelen is meer een funaandeel toch? Of valt er winst mee te maken als bijvoorbeeld Sneijder straks toch verkocht word?
Welke bedrijven zijn dat dan? En wat staat er precies te broeien?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
Handelen op de lange termijn..quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
http://www.interactivebrokers.comquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga je niet tegenspreken.
En wat is IB?
Ze halen gewoon de doelstellingen die ze inschatten, in tegenstelling tot branchegenoten. Geen lijken uit de kast, een net dividend en een ijzersteke positie. Enige nadeel is dat het aandeel vreselijk saai is, daarom heb ik nu lager bijgekocht (en flink ook), zodat ik sneller mijn rit kan maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:49 schreef ryan_atwood het volgende:
waarom is logica/cmg zo'n mooi fonds dan?
Aan het einde van de dalende trend. Tot over een maandquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:34 schreef klausch het volgende:
Nu niet kopen hehehe, kom over een maandje maar weer terug
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:03 schreef elcastel het volgende:
Ow ja en ze geven keurig trading updates. Btw, dat nieuws van gisteren lag (bij mij) al in de lijn der verwachtingen, ik was best (achteraf aangenaam) verrast van de reactie op de beurs.
Ik denk het, maar de hele ICT werd vandaag afgewaardeerd, kijk maar naar Ordina, Getronics ... Dus eigenlijk meer een sector afwaardering dan nog een tik voor Logica/CMG.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:20 schreef ryan_atwood het volgende:
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?
Klopt wat je zegt, die 10euro zijn per transactie dus bij 1 koop en 1 verkoop samen 20euro.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:15 schreef Starfish het volgende:
Tvp en beginnersvraag
Waarschijnlijk een nogal naive vraag, waarvan ik het antwoord eigenlijk toch wel weet:
Ik wil het echter toch even voor de zekerheid navragen:
Als een broker, zeg Binck, het heeft over transactiekosten, dan zijn dit kosten die zowel voor aankoop EN verkoop gelden?
Met andere woorden: na kopen en verkopen van een aandeel moet je minstens E20,- winst hebben om break even te draaien [ 2x de minimale E10,- voor een Euronext aandeel: http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/tarieven.asp ]
Zo ja:
- wat hebben brokers dan een mooie manier om geld te verdienen
- ai.. weer een iets hogere drempel om echt winst te kunnen maken
Daarnaast:
Is Binck een beetje een prettige broker voor een incidentele belegger?
Alvast bedankt!
Edit:
Hoe is deze? iemand ervaringen met Today's Brokers?
http://www.todaysbrokers.nl/nl/home.aspx
Dat is juist een van de voordelen van IB: je kunt zelf bepalen of je daarvoor wilt betalen of niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:28 schreef _Henry_ het volgende:
Let wel, als je real time koersen wil hebben bij TB of IB moet je daarvoor betalen.
Stijgende rente betekent niet dat aandelenkoersen omlaag moeten. Natuurlijk kunnen aandelen niet blijven stijgen als de rente dat ook doet, maar in pratijk is niet direct een correlatie te zien: stijgende aandelen - dalende rentequote:Op maandag 28 mei 2007 17:07 schreef floris_ het volgende:
De rente zal zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Er is door de economische groei een grote vraag naar geld voor nieuwe investeringen, waardoor de rente een opwaartse trent zal laten zien. Slechts de afgelopen maanden geven een uniek beeld in de zin dat en de rente en de aandelenkoersen omhoog zijn gegaan.
Niets is minder waarquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef merry77 het volgende:
van winst nemen is niemand armer geworden.
10.25euro ja.. en dan ben je nog niet al je geld kwijt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb trouwens hiervan gesnoept:
ABN AMRO Holding NV Turbo Long 25,60
Alleen abn staat nou op:
35.85
Dus hij hoeft maar een paar punten te zakken en ik ben al me geld kwijt?![]()
Eigenlijk heb ik geen zin om je huiswerk te maken maar omdat ik in een goede bui ben vooruit.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:30 schreef TheGeneral het volgende:
Ik heb een vraag,
Ik moet voor school een verwachting maken van de koers van ABN Amro voor volgende week. Oftewel zal hij dalen of stijgen? Maar ik heb weinig verstand van dit hele gebeuren. Is er iemand die mij kan vertellen wat hij/zij verwacht met de koers van ABN. Enige beargumentatie zal zeer op prijs worden gesteld.
De stelling was: "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden".quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:15 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens hoe je van winst armer kunt worden![]()
Leg eens uit waarom dit essentieel is?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef floris_ het volgende:
Mooi geschreven SeLang, maar ik vind het vasthouden aan een vooraf bepaald koelsdoel toch wel essentieel. Zolang er geen fundamentele redenen zijn om van je koersdoel af te wijken, moet je je daaraan houden.
Wanneer je geen koersdoel bepaalt, gaan veel mensen (misschien jij niet) af op emotie. Op dat moment is de wens de vader van de gedachte. Ze stappen ze niet op tijd uit met als gevolg dat ze hun winst in rook zien opgaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dit essentieel is?
Ik ben erg benieuwd .
Ik dank u hartelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:32 schreef arexes het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik geen zin om je huiswerk te maken maar omdat ik in een goede bui ben vooruit.
Naar verwachting zal de koers de komende weken op zijn plek blijven, tot het moment daar komt dat er iets concreters bekend wordt dan eerder is uitgekomen. Er zijn een paar scenario's die kunnen de prijs gaan drukken of gaan opvoeren.
1) Overname gaat niet door, koers zakt (geen grote kans)
2) Barclays wint (koers blijft ongeveer gelijk en ABN wordt overgenomen voor het bedrag wat ze hebben geboden (doe je huiswerk maar)
3) Consortium wint (koers stijg nog wat verder en consort betaalt overname prijs)
4) Beide bieden (koers wordt nog hoger)
5) Er komt een biedende derde partij (zie 4)
Dank voor deze post, nu weet ik dat ik iig geen belegger benquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
De stelling was: "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden".
In werkelijkheid is (te vroeg) winstnemen een van de belangrijkste redenen waarom veel mensen op lange termijn verliezen op de beurs. Ik zal uitleggen waarom.
Zoals ik eerder al eens postte moet je onderscheid maken tussen "beleggen" en speculeren.
Bij beleggen steek je geld in (aandelen van) een onderneming om te profiteren van dividend en winst die her-investeerd wordt in het bedrijf waardoor het bedrijf nog weer meer winst kan genereren. Bij beleggen probeer je dus te profiteren van een 'echte' waardegroei van de onderneming en de eventuele cash die in de vorm van dividend wordt uitgekeerd. Beleggen is daarom per definitie lange termijn (meerdere jaren). Hoewel de koers van een aandeel in korte tijd flink kan fluctueren (en nauwelijks voorspelbaar is) verandert de onderliggende business een stuk minder snel.
Wanneer verkoopt een belegger? Zolang de fundamentals goed blijven in principe nooit. Een uitzondering zou kunnen zijn wanneer de fundamentals goed zijn maar het aandeel enorm is overgewaardeerd.
Bij een beurscrash verkoopt een belegger niet. Immers, als aandelen op een hogere koers aantrekkelijk waren dan zijn ze dat op een lagere koers zeer zeker en zou het dom zijn om te verkopen. Als je toch zou willen verkopen met het doel om lager terug te kopen, dan kom je in het land van de "speculanten".
De catagorie "speculeren": In feite is dat "ritjes maken" en proberen te profiteren van korte termijn fluctuaties. De meerderheid van de Fok-ers in dit topic valt in deze catagorie. Iemand die bijvoorbeeld ING koopt en een jaar later weer wegdoet is een typische speculant, want ING is in een jaar tijd niet wezenlijk veranderd.
Nu weer terug naar de stelling "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden"
Winstnemen is typisch iets voor speculanten. Immers beleggers nemen geen winst maar verkopen wanneer de fundamentals verslechterd zijn. Om op lange termijn geld te verdienen met speculeren MOET je een systeem hebben dat aantoonbaar winstgevend is, anders is het gokken (de meeste mensen hebben trouwens geen systeem en zullen op lange termijn verliezen).
De meest gebruikte handelssystemen zijn trendvolgend van aard (simpel gezegd: kopen als de koersen stijgen, verkopen als de koersen dalen). Dergelijke systemen hebben typisch een win percentage van ~35%, oftewel 35% van de trades wordt met winst afgesloten en 65% met verlies. Echter, de gemiddelde winnende trade is wel groter dan de gemiddelde verliezende trade en zo kan het zijn dat in geld uitgedrukt het systeem toch winst genereert. Ook typisch voor een dergelijk systeem is dat de meeste winst uit slechts enkele enorm winstgevende trades bestaat. Zonder die paar killertrades zou het systeem verliesgevend zijn.
Wat gebeurt er nu als je gaat "winstnemen" onder het motto: "ik sta flinke winst en van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden"? Je gaat dan die killertrades inkorten terwijl die juist de essentie zijn van het hele systeem. Daar doe je het allemaal voor. Je hebt ze hard nodig om al die verliesgevende trades te compenseren. Die paar belangrijke trades zijn het verschil tussen dag en nacht.
Ik heb zelf behoorlijk wat systemen en strategieen gesimuleerd en gebacktest en keer op keer zie ik weer dat wanneer je een koersdoel vaststelt en daarop gaat "winstnemen" dat dan je winstgevendheid achteruitgaat.
Overigens kan ik een heel topic volschrijven met het debunken van geaccepteerde beurswijsheden
Het is inderdaad goed (imo zelfs noodzakelijk) om volgens een plan te werken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:21 schreef floris_ het volgende:
[..]
Wanneer je geen koersdoel bepaalt, gaan veel mensen (misschien jij niet) af op emotie. Op dat moment is de wens de vader van de gedachte. Ze stappen ze niet op tijd uit met als gevolg dat ze hun winst in rook zien opgaan.
Leg eens uit als je wilt?quote:Op zondag 3 juni 2007 04:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is inderdaad goed (imo zelfs noodzakelijk) om volgens een plan te werken.
De vraag is echter of dit het juiste plan is.
Zie mijn eerdere postquote:
waar heb jij het nou weer over. waarom maak je onderscheid tussen een belegger een een speculant? een speculant ís een belegger.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:39 schreef arexes het volgende:
Daarbij kan ik nog iets extra's toevoegen aan Selang's post, namelijk de transactie kosten.
De belegger heeft nauwelijks last van transactiekosten, eigenlijk maar eenmalig omdat de belegger bijna nooit uitstapt. Daar komt ook nog bij dat de transactiekosten als het ware over een aantal jaren worden uitgesmeerd.
De speculant heeft wel veel last van de transactiekosten en als ik het niet fout heb dan dragen die transactiekosten een groot deel uit van het verlies van de speculant. Ik geloof dat het het onderzoek was van Binck of Alex dat internetspeculanten (vooral die personen die in opties of turbo's handelen) gemiddeld verlies draaien.
Ik maak dat onderscheid bewust aangezien Selang dat ook doet, het is wel zo eenduidig. Misschien zou je de vorige posts is moeten lezen voordat je begint om mensen af te branden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:22 schreef Tomash het volgende:
[..]
waar heb jij het nou weer over. waarom maak je onderscheid tussen een belegger een een speculant? een speculant ís een belegger.
je zou het beter kunnen hebben over een langetermijn-beleggers en actieve beleggers/speculanten
Het verhaal is zeer duidelijk. Jij maakt er "belegger vs speculant" van, terwijl dat er niet staat. Er wordt een verschil (geen tegenstelling oid) aangegeven en in die zin is je vergelijking correct: een leeuw is niet hetzelfde als een roofdier.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:20 schreef Tomash het volgende:
Ook al had ik de vorige posts gelezen, dan nog klopt er niets van je verhaal. Er is totaal geen touw aan vast te knopen... belegger vs speculant... dat is als roofdier en een leeuw (bijv).
Beleggingsfondsen kan je gratis aan/verkopen bij fundix of fundcoach. Verder geen ervaring mee.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:25 schreef DonSauza het volgende:
Oke, stel ik wil het in fondsen steken, is het dan nog handig om een account te maken op alex.nl of kan ik dat beter via de bank regelen?
Stel ik wil wel graag gaan speculeren omdat ik het ook reuze interessant vind.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:28 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Beleggingsfondsen kan je gratis aan/verkopen bij fundix of fundcoach. Verder geen ervaring mee.
Alles is te duur als je 1000 euro hebt, meeste brokers rekenen een minimum van rond de 10 euro per transaktie. Dan ben je dus al 2% kwijt alleen om te kopen/verkopen. 1000 euro moet je gewoon lekker op je spaarrekening zetten (of misschien in een fonds via fundix/fundcoach)quote:Op zondag 10 juni 2007 22:21 schreef DonSauza het volgende:
Maar is Apple niet veel te duur als je maar 1000 euro hebt om te beleggen?
Afgelopen week zijn obligaties bij wijze van spreken gecrashed. (OK, ik overdrijf een beetje)quote:Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Ik heb zelf sinds vorige week een rekening bij Fundix. Pagina ziet er prima en overzichtelijk uit, er zijn geen transactiekosten of bewaarloon oid. Afgelopen weekend een aantal fondsen aangekocht die nu de status 'in verwerking' hebben, duurt niet lang meer dusquote:Op zondag 10 juni 2007 21:28 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Beleggingsfondsen kan je gratis aan/verkopen bij fundix of fundcoach. Verder geen ervaring mee.
Geinfesteerdquote:Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:
Ziet er idd leuk uit Mex!
Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
15k, ik heb rekening proberen te houden met risicospreiding, een aantal fondsen voor de lange termijn en een aantal voor de korte, het lijstje spreekt eignelijk voor zich.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:
Ziet er idd leuk uit Mex!
Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
idemquote:Op maandag 11 juni 2007 17:08 schreef arexes het volgende:
Ah ja, ik ben ook een keer benaderd door ene George Clinton (ja echt waar) maar dat was voor iets anders. Ik geloofde er zelf ook niets van en zal wel als pseudoniem dienen. Toch ben ik altijd vrij sceptisch tegenover dat soort "normale" namen.
Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:45 schreef ASSpirine het volgende:
Wat is er aan de hand met Corporate expres (voorheen Buhrman?) 9% gestegen vandaag
'Centaurus neemt stemrecht 5,02% in Corporate Express'quote:Op maandag 11 juni 2007 18:19 schreef Tybris het volgende:
[..]
Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?![]()
Ik zou gewoon fondsen nemen waar je interresses liggen, maar die wel redelijke rendementen maken. Wat floris zegt is natuurlijk waar dat rendementen uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn maar het geeft wel aan of het een slecht presterend fonds is of niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef floris_ het volgende:
Fondsen die 30% rendement scoren zitten meestal (lees altijd) in een bepaald segment van de markt of in een bepaalde regio. De afgelopen tijd haalden de fondsen die uitsluitend in Zuid-Amerika en China belegde enorme rendementen (30%+). Nu die geweldige tijd daar achter de rug lijkt te zijn zullen die enorme rendementen van die fondsen ook niet meer terugkomen. Daarom moet je ook altijd zelf onderzoek doen in wat voor soort markt en/of regio jij wilt beleggen. Vervolgens zoek je een fonds wat aansluit bij jouw wensen. In ieder geval nooit naar het rendement van het afgelopen jaar kijken, want dat blijkt meestal een slechte graadmeter te zijn.
Google eens op Argentina en defaultquote:Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Uit [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 18 ofzoquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
Het is een plaatje van Koen Hoefgeestquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
Tnx voor de volledigheidquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:54 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Het is een plaatje van Koen Hoefgeest
Zou wat zijn hèquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:54 schreef SnuggLe het volgende:
Dus..nu op korte termijn terug naar de 532...en dan helemaal naar beneden?
Sentiment in amerika slaat nu net om.
Wat ik me nu afvraag, komen zulke plaatjes wel eens uit? Ik bedoel, een aap belegt het beste..quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volatilityquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:52 schreef arexes het volgende:
Heeft iemand of kan iemand mij uitleggen hoe ik de voyability kan uitrekenen? Zijn daar speciale programma's voor?
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt. Kijk maar eens op www.morningstar.nl Je moet een portefeuille indelen met een goede spreiding over alle regio's. Er zijn genoeg fondsen die het op lange termijn erg goed doen. Ondanks slechte beurstijden. Het is nogal een verschil of je belegd voor 1 jaar of voor 20 jaar.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef floris_ het volgende:
Fondsen die 30% rendement scoren zitten meestal (lees altijd) in een bepaald segment van de markt of in een bepaalde regio. De afgelopen tijd haalden de fondsen die uitsluitend in Zuid-Amerika en China belegde enorme rendementen (30%+). Nu die geweldige tijd daar achter de rug lijkt te zijn zullen die enorme rendementen van die fondsen ook niet meer terugkomen. Daarom moet je ook altijd zelf onderzoek doen in wat voor soort markt en/of regio jij wilt beleggen. Vervolgens zoek je een fonds wat aansluit bij jouw wensen. In ieder geval nooit naar het rendement van het afgelopen jaar kijken, want dat blijkt meestal een slechte graadmeter te zijn.
Als je maar vaak genoeg roept dat de AEX onderuit gaat heb je vanzelf een keer gelijk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:15 schreef moz het volgende:
[..]
Wat ik me nu afvraag, komen zulke plaatjes wel eens uit? Ik bedoel, een aap belegt het beste..
Je bedoelt volatility?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:52 schreef arexes het volgende:
Heeft iemand of kan iemand mij uitleggen hoe ik de voyability kan uitrekenen? Zijn daar speciale programma's voor?
Nee ik bedoelde de volatility van de AEX en eigenlijk ook van de Dow en de Nikkei.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:58 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Je bedoelt volatility?
En dan is de volgende vraag: de volatility van wat?
De beweeglijkheid van een aandeel? Bereken dan de standaarddeviatie over een lange periode.
De implied volatility van een optieserie? Vul dan alle bekende variabelen in in de formule van Black&Scholes (zie wikipedia) en los de vergelijking op voor de vola.
Dit lijkt me op korte termijn niet mogelijk, met name door het haperen van RDS en ING (samen weging van 30%) is de AEX achtergebleven op andere indices, terwijl de potentie bij die aandelen er zeker wel is (koers-winst verhouding < 10). Ook bij andere zwaargewichten AEGON, Philips en Unilever lijken nog veel opwaarts potentieel te zijn. De klappen van 1%-2% die de DAX en Dow Jones op dit moment te verwerken krijgen worden in Amsterdam nu al grotendeels opgevangen door de koersuitbraak van RDS. Wel is een terugval tot 480-520 te verwachten door het recente hoogtepunt en de onzekerheid over hoe het verder moet. Daarna kan het op zich gewoon weer omhoog, de economie draait goed en er is nog lang geen sprake van overwaardering zoals in '99/'00 het geval was.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:52 schreef Kwarkie het volgende:
Dit, reeds eerder geposte, plaatje wordt, na het afketsen op 555 vandaag, misschien wel relevant.
[afbeelding]
Hmm... waarvoor wil je dit weten eigenlijk? Bedoel het kost nogal wat werk om dit uit te rekenen. Het is niet een kwestie van 1 formule invullen. Het zijn meerdere formules en bewerkingen aan je data trouwens. Heb je de datareeks van de AEX en Dow en de Nikkei al?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:49 schreef arexes het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde de volatility van de AEX en eigenlijk ook van de Dow en de Nikkei.
Ze zeggen wel eens dat volatility aangeeft hoe het sentiment in een markt is, een hoge volatility zou een crash kunnen voorspellen. Het lijkt mijzelf wel interresant om uit te rekenen hoe de volatility was in de tijd dat er grote neerwaartse beweginingen waren in de beurs. Deze zou ik dan willen doortrekken tot vandaag om te zien of er overeenkomsten zijn met die neerwaartse bewegingen van toen. Ook het verschil in volalitity tussen de verschillende hoofdkoersen (nikkei, dow en aex voor nederland) lijkt mij wel interressant om te weten. Echter ben ik niet van plan om hier echt veel tijd aan te besteden en daardoor vroeg ik mij af hoe het te berekenen was en of er ook websites zijn die die volatility kunnen berekenen.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:36 schreef Snorbeest het volgende:
[..]
Hmm... waarvoor wil je dit weten eigenlijk? Bedoel het kost nogal wat werk om dit uit te rekenen. Het is niet een kwestie van 1 formule invullen. Het zijn meerdere formules en bewerkingen aan je data trouwens. Heb je de datareeks van de AEX en Dow en de Nikkei al?
OK, wat jij wil weten is niet de volatility maar de implied volatility die in optiepremies verwerkt zit. Hoe hoger de implied volatility, hoe meer men bereid is te betalen voor een optie, dus hoe meer beweeglijkheid men verwacht.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:41 schreef arexes het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens dat volatility aangeeft hoe het sentiment in een markt is, een hoge volatility zou een crash kunnen voorspellen. Het lijkt mijzelf wel interresant om uit te rekenen hoe de volatility was in de tijd dat er grote neerwaartse beweginingen waren in de beurs. Deze zou ik dan willen doortrekken tot vandaag om te zien of er overeenkomsten zijn met die neerwaartse bewegingen van toen. Ook het verschil in volalitity tussen de verschillende hoofdkoersen (nikkei, dow en aex voor nederland) lijkt mij wel interressant om te weten. Echter ben ik niet van plan om hier echt veel tijd aan te besteden en daardoor vroeg ik mij af hoe het te berekenen was en of er ook websites zijn die die volatility kunnen berekenen.
Hangt een beetje van je broker af maar in principe word er 'gesettled' in 3 dagenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:53 schreef ASSpirine het volgende:
Mijn eerste echte verkoop van aandelen is gebeurd. Ik had corporate expres een paar dagen geleden op een limiet van 11 euro geplaatst om te verkopen. Op één bepaalde dag zat die er dicht bij, en vlak voordat ik naar school vertrok heb ik ff de order vastgelegd. Vandaag deed Corporate expres het blijkbaar goed genoeg, ging tot 11,15 deze ochtend.
Maar nu even mijn vraagje, hoe lang duurt het daadwerkelijk voordat het geld is overgeschreven op mijn rekening?
Zou direct moeten gebeuren. Anders is het ook wel erg onhandig voor traders die kopen en op dezelfde dag willen verkopen en dan een halve week op hun geld zouden moeten wachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:53 schreef ASSpirine het volgende:
Maar nu even mijn vraagje, hoe lang duurt het daadwerkelijk voordat het geld is overgeschreven op mijn rekening?
Het duurt 3 dagen voordat het geld op je rekening staat, je kan echter wel meteen andere aankopen doen met dat geld. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clearingquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:58 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Zou direct moeten gebeuren. Anders is het ook wel erg onhandig voor traders die kopen en op dezelfde dag willen verkopen en dan een halve week op hun geld zouden moeten wachten.
Wat is het verschil tussen geld dat op je rekening staat en geld dat je kan gebruiken? Dat is er niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:49 schreef scrumple het volgende:
[..]
Het duurt 3 dagen voordat het geld op je rekening staat, je kan echter wel meteen andere aankopen doen met dat geld. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clearing
De meeste brokers brengen rente inrekening als je geld van een effecten transactie binnen 3 dagen van je rekening haalt ipv te gebruiken voor een andere transactie omdat zij dat geld pas na 3 dagen van de clearing organisatie ontvangen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:42 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen geld dat op je rekening staat en geld dat je kan gebruiken? Dat is er niet.
Bij welke brokers is dit dan bijvoorbeeld? Volgens mij heb ik dit nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:50 schreef scrumple het volgende:
[..]
De meeste brokers brengen rente inrekening als je geld van een effecten transactie binnen 3 dagen van je rekening haalt ipv te gebruiken voor een andere transactie omdat zij dat geld pas na 3 dagen van de clearing organisatie ontvangen.
Verhip, je hebt gelijk: de valutadatum is gelijk aan de transactiedatum + 3 dagen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:57 schreef scrumple het volgende:
ik weet zeker dat dit bij binck en van der moolen zo is.
Zelfde geld voor ABN-Amro en ik neem aan ook bij de rest van de beleggingsbanken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:15 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Verhip, je hebt gelijk: de valutadatum is gelijk aan de transactiedatum + 3 dagen.
De boekdatum is echter gelijk aan de transactiedatum, vandaar dat ik eerst niet helemaal begreep wat je bedoelde.
Ja dat is het waterfonds, management fee is 1%, is dat veel?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:30 schreef _Henry_ het volgende:
Tis dat waterfonds zeker? Da's nou echt iets waarbij je kunt zeggen: rendementen uit het verleden enz enz. Het is namelijk een themafonds dat inspeelt op een huidige hype, net zoals je acht jaar geleden al die ict- of internetfondsen had.
Zoals wel vaker gezegd hier: de kosten van het fonds bepalen op lange termijn voor een groot deel de rendementen. Wat is de management fee? Hoeveel transacties voeren ze zelf uit? Bijkomende kosten?
En de risicometer zegt voor alle aandelenfondsen dat het risico "zeer groot" is, dus dit zegt niet specifiek over dit aandelenbeleggingsfonds, behalve dat er (denk ik) geen obligaties of andere "veilige" dingen in zitten..
Waar kan ik dat vinden? Ben zelf ook klant van de ABNquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:41 schreef Lassekjus het volgende:
Henry, Een waterfonds is nou niet echt een hype hoor.
Dit zal in de toekomst waarschijnlijk echt wel blijven groeien aangezien er steeds minder schoon water aanwezig is op deze planeet en er toch meer water verbruikt word.
Ik ga zelf ook het water certificaat van ABN AMRO aanschaffen.
Zoals je weet moet de beurswaarde van een bedrijf gelijk zijn aan de contante waarde van alle toekomstige kasstromen. Dat idee van stijgende waterprijzen is waarschijnlijk wel juist, maar dit zit al in de koersen van aandelen verwerkt. De waardering van wateraandelen is zeer pittig.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:41 schreef Lassekjus het volgende:
Dit zal in de toekomst waarschijnlijk echt wel blijven groeien aangezien er steeds minder schoon water aanwezig is op deze planeet en er toch meer water verbruikt word.
De fundamentele markt voor water is inderdaad niet slecht maar de fondsen worden naar mijn inziens wel gehyped. Hiermee zijn ze in mijn ogen riskant geworden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:41 schreef Lassekjus het volgende:
Verschillende aandelen, momenteel o.a. Qiao Xing, Victoria Resources, RDS, ING en corporate express. Ik heb aandelen maar soms alleen een callspread of naakte call.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef Lassekjus het volgende:
Waar zit je zelf in Henry?
leer 2 dingen van mequote:Op donderdag 5 juli 2007 17:41 schreef Lassekjus het volgende:
het is anders wel de manier waarop s'werelds rijkste belegger rijk is gewordenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:40 schreef Lassekjus het volgende:
1. Als je een fonds koopt in water dan hoeven de bedrijven zich niet te onderscheiden hoor.
Als de een wat harder groeit dan de ander dan maakt dat niet uit. Daarom is het een fonds.
2. Dat is grote onzin, alles op een paard zetten is ook nog nooit verstandig geweest.
In principe heb je gelijk. Dit is inderdaad wat ook Warren Buffett doet.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:17 schreef dop het volgende:
[..]
het is anders wel de manier waarop s'werelds rijkste belegger rijk is geworden
(buffett)
banken vertellen je graag het tegenovergestelde maar geloof me je kunt beter beleggen in 1 bedrijf wat je snapt als in 100 waar je niets van weet via een fonds waar je ook al niets van weet
Wall street the only place in te world where people come with rolls royce to get advise from poeple who go there everyday with the subway
beleggen is niet doen wat een ander je verteld, maar is iets doen met de kennis die je zelf hebt en, of kunt vergaren.
het is een fijt dat sprijden van je beleggingen alleen maar kan leid tot het verlagen van je rendement
ga niet op zoek naar sprijding maar steek je energie in het zoeken naar goede beleggingen.
Moet ik dan denken aan Microsoft, RDS, Philips en dat soort fondsen ? Zoja, ben je derhalve beperkt tot fondsen uit de hoofd indices of bestaan er ook van deze fondsen in de rest van het veld?quote:Op zondag 8 juli 2007 03:19 schreef SeLang het volgende:
[..]Ga niet gokken op de toekomst maar koop 'sure things'. Dus investeer in bedrijven met een uitstekende trackrecord van winst en hoge winstmarges en die ofwel zo'n dominante marktpositie hebben dat concurrenten moeilijk in de buurt komen, of die een 'protective moat' hebben, zeg maar een hoge drempel doordat producten/ diensten niet makkelijk zijn na te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |