abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50316850
Bedankt voor de info jongens!

Ik realiseer me terdege dat transactiekosten wel erg drukken op een begroting van 1000 euro.
Het is dus denk ik ook beter om het geld gewoon in een fonds te stoppen.

@Henry:
Daarom kom ik hier ook vragen stellen om mezelf eerst meer te verdiepen in de beurs.

Ik ben nog nooit ergens als een kip zonder kop ingedoken!
pi_50316978
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Afgelopen week zijn obligaties bij wijze van spreken gecrashed. (OK, ik overdrijf een beetje)

Qemiddeld genomen bewegen obligaties minder dan aandelen. Maar in perioden van stijgende rente levert het gewoon verlies op. Zeker als van te voren vastgesteld is op welke datum je je obligaties weer verkoopt, want hiermee verklein je je mogelijkheden om in te spelen op economische gebeurtenissen.

[ Bericht 17% gewijzigd door _Henry_ op 11-06-2007 00:10:00 ]
pi_50323000
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:28 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Beleggingsfondsen kan je gratis aan/verkopen bij fundix of fundcoach. Verder geen ervaring mee.
Ik heb zelf sinds vorige week een rekening bij Fundix. Pagina ziet er prima en overzichtelijk uit, er zijn geen transactiekosten of bewaarloon oid. Afgelopen weekend een aantal fondsen aangekocht die nu de status 'in verwerking' hebben, duurt niet lang meer dus

Dit is het lijstje waar ik mee ga beginnen:

pi_50324891
Ziet er idd leuk uit Mex!

Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
  maandag 11 juni 2007 @ 11:49:30 #230
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_50325809
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:

Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
Geinfesteerd .

in-fes-te-ren (ov.ww.)
1 [form.] verpesten
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_50326256
geïnvesteerd dan!

Bedankt voor je nuttige bijdrage!
pi_50326608
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:

15k, ik heb rekening proberen te houden met risicospreiding, een aantal fondsen voor de lange termijn en een aantal voor de korte, het lijstje spreekt eignelijk voor zich.
pi_50327689
Wat is er aan de hand met Corporate expres (voorheen Buhrman?) 9% gestegen vandaag

edit:

kzie het al

http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=225279&taal=NL
  maandag 11 juni 2007 @ 16:49:54 #234
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_50337019
Ik ben vandaag gebeld door zo'n Boiler-room (?) volgens mij

Bedrijf heet AIG blabla equity (http://www.aigprivateequity.com/ ???) kwam erop neer dat ze nieuwe klanten zoeken en ze momenteel een gouden tip voor me hebben ter introductie. Verder een hoop blablabla. Is een bedrijf in alternatieve brandstoffen nl. Pacific Ethanol [ur]http://finance.yahoo.com/q/ks?s=PEIX[/url] daarna weer een heel verhaal over de toekomst en wat er gaat gebeuren (zogenaamd een deal met Ford )

Ik ga het bedrijf uiteraard wel even bekijken, maar ik ga er geen geld op inzetten en al helemaal niet via een bedrijfje wat me viavia vindt( ).

Die man had een licht indisch accecnt. Zijn naam is "Andrew Fletcher"

Jullie mening/vermoeden?

edit: Naam gegoogled http://www.zoominfo.com/people/Fletcher_Andrew_246724787.aspx
  maandag 11 juni 2007 @ 17:08:08 #235
12012 arexes
Oei LALA
pi_50337680
Ah ja, ik ben ook een keer benaderd door ene George Clinton (ja echt waar) maar dat was voor iets anders. Ik geloofde er zelf ook niets van en zal wel als pseudoniem dienen. Toch ben ik altijd vrij sceptisch tegenover dat soort "normale" namen.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  maandag 11 juni 2007 @ 17:25:01 #236
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_50338237
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:08 schreef arexes het volgende:
Ah ja, ik ben ook een keer benaderd door ene George Clinton (ja echt waar) maar dat was voor iets anders. Ik geloofde er zelf ook niets van en zal wel als pseudoniem dienen. Toch ben ik altijd vrij sceptisch tegenover dat soort "normale" namen.
idem

Er werkt echter wel een Andrew Fletcher bij dat (beursgenoteerde) AIG
pi_50340155
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:45 schreef ASSpirine het volgende:
Wat is er aan de hand met Corporate expres (voorheen Buhrman?) 9% gestegen vandaag
Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?
Nou ja, ik zit er niet mee, heb zelf ook nog ff 10% op de long turbo meegenomen.
Nu maar weer even afwachten, kan interessant worden om short op te gaan.
Jaja...
  zondag 17 juni 2007 @ 22:46:44 #238
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_50560254
Gerucht gaat (bericht op DFT.nl) dat Akzo Nobel de branchegenoot ICI gaat overnemen.
Ben benieuwd wat de koers morgen gaat doen, gezien het feit dat deze de laatste maand(en) al flink gestegen is.
pi_50561043
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:19 schreef Tybris het volgende:

[..]

Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?
'Centaurus neemt stemrecht 5,02% in Corporate Express'
Bron: IEX.nl

Dat dus, hegdefonds, opsplitsen, verkopen etc....
pi_50586929
Beleggen wekt al even mijn aandacht. Zeker interessant.

Concluderend uit wat ik gelezen heb is het makkelijkste voor mij om te beginnen een fondsbelegging? Het is voor de fun, maar ook om wat meer uit m'n spaargeld te halen.

Alleen er is zo'n bak aan fondsen! Wat kopen jullie en wat is de motivatie daarachter? Ik zie rendementen van 30% voor fondsen, maar dat is toch te mooi om waar te zijn? En wat is het risico voor de korte termijn? Zegmaar de komende 1 á 2 jaar?
pi_50591530
Fondsen die 30% rendement scoren zitten meestal (lees altijd) in een bepaald segment van de markt of in een bepaalde regio. De afgelopen tijd haalden de fondsen die uitsluitend in Zuid-Amerika en China belegde enorme rendementen (30%+). Nu die geweldige tijd daar achter de rug lijkt te zijn zullen die enorme rendementen van die fondsen ook niet meer terugkomen. Daarom moet je ook altijd zelf onderzoek doen in wat voor soort markt en/of regio jij wilt beleggen. Vervolgens zoek je een fonds wat aansluit bij jouw wensen. In ieder geval nooit naar het rendement van het afgelopen jaar kijken, want dat blijkt meestal een slechte graadmeter te zijn.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:08:45 #242
12012 arexes
Oei LALA
pi_50613510
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef floris_ het volgende:
Fondsen die 30% rendement scoren zitten meestal (lees altijd) in een bepaald segment van de markt of in een bepaalde regio. De afgelopen tijd haalden de fondsen die uitsluitend in Zuid-Amerika en China belegde enorme rendementen (30%+). Nu die geweldige tijd daar achter de rug lijkt te zijn zullen die enorme rendementen van die fondsen ook niet meer terugkomen. Daarom moet je ook altijd zelf onderzoek doen in wat voor soort markt en/of regio jij wilt beleggen. Vervolgens zoek je een fonds wat aansluit bij jouw wensen. In ieder geval nooit naar het rendement van het afgelopen jaar kijken, want dat blijkt meestal een slechte graadmeter te zijn.
Ik zou gewoon fondsen nemen waar je interresses liggen, maar die wel redelijke rendementen maken. Wat floris zegt is natuurlijk waar dat rendementen uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn maar het geeft wel aan of het een slecht presterend fonds is of niet.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:19:22 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50613868
De belangrijkste parameter voor het te verwachten rendement van een fonds op lange termijn is de kosten die het fonds achterhoudt. Daarom presteren index trackers op lange termijn het beste (weinig management kosten) en themafondsen (speciale thema's, regios, etc) het slechtste. Zij hebben namelijk de hoogste kosten door research en transactiekosten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_50615116
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Google eens op Argentina en default
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50655587
Heb in ieder geval info bij Binck aangevraagd Ik ga eens wat leuke fondsen uitzoeken.
pi_50658101
Dit, reeds eerder geposte, plaatje wordt, na het afketsen op 555 vandaag, misschien wel relevant.

pi_50658764
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
pi_50661485
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
Uit [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 18 ofzo
pi_50661729
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Het is een plaatje van Koen Hoefgeest
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:54:18 #250
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_50670775
Dus..nu op korte termijn terug naar de 532...en dan helemaal naar beneden?
Sentiment in amerika slaat nu net om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')