Afgelopen week zijn obligaties bij wijze van spreken gecrashed. (OK, ik overdrijf een beetje)quote:Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Ik heb zelf sinds vorige week een rekening bij Fundix. Pagina ziet er prima en overzichtelijk uit, er zijn geen transactiekosten of bewaarloon oid. Afgelopen weekend een aantal fondsen aangekocht die nu de status 'in verwerking' hebben, duurt niet lang meer dusquote:Op zondag 10 juni 2007 21:28 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Beleggingsfondsen kan je gratis aan/verkopen bij fundix of fundcoach. Verder geen ervaring mee.
Geinfesteerdquote:Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:
Ziet er idd leuk uit Mex!
Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
15k, ik heb rekening proberen te houden met risicospreiding, een aantal fondsen voor de lange termijn en een aantal voor de korte, het lijstje spreekt eignelijk voor zich.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:22 schreef DonSauza het volgende:
Ziet er idd leuk uit Mex!
Mag ik weten hoeveel je ongeveer geinfesteerd hebt en waar je rekening mee hebt gehouden?
idemquote:Op maandag 11 juni 2007 17:08 schreef arexes het volgende:
Ah ja, ik ben ook een keer benaderd door ene George Clinton (ja echt waar) maar dat was voor iets anders. Ik geloofde er zelf ook niets van en zal wel als pseudoniem dienen. Toch ben ik altijd vrij sceptisch tegenover dat soort "normale" namen.
Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:45 schreef ASSpirine het volgende:
Wat is er aan de hand met Corporate expres (voorheen Buhrman?) 9% gestegen vandaag
'Centaurus neemt stemrecht 5,02% in Corporate Express'quote:Op maandag 11 juni 2007 18:19 schreef Tybris het volgende:
[..]
Je kan beter vragen: wat is er aan de hand met al die mensen die het kopen?![]()
Ik zou gewoon fondsen nemen waar je interresses liggen, maar die wel redelijke rendementen maken. Wat floris zegt is natuurlijk waar dat rendementen uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn maar het geeft wel aan of het een slecht presterend fonds is of niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef floris_ het volgende:
Fondsen die 30% rendement scoren zitten meestal (lees altijd) in een bepaald segment van de markt of in een bepaalde regio. De afgelopen tijd haalden de fondsen die uitsluitend in Zuid-Amerika en China belegde enorme rendementen (30%+). Nu die geweldige tijd daar achter de rug lijkt te zijn zullen die enorme rendementen van die fondsen ook niet meer terugkomen. Daarom moet je ook altijd zelf onderzoek doen in wat voor soort markt en/of regio jij wilt beleggen. Vervolgens zoek je een fonds wat aansluit bij jouw wensen. In ieder geval nooit naar het rendement van het afgelopen jaar kijken, want dat blijkt meestal een slechte graadmeter te zijn.
Google eens op Argentina en defaultquote:Op zondag 10 juni 2007 23:56 schreef Emu het volgende:
Ik dacht juist dat obilgaties het minst risico met zich meebrachten.
Uit [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 18 ofzoquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
Het is een plaatje van Koen Hoefgeestquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef arexes het volgende:
Laten we het hopen want ik zit in de putss, mag ik vragen waar je dat plaatje vandaan hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |