abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:33:31 #101
12012 arexes
Oei LALA
pi_48935309
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:46 schreef DoimeN het volgende:
Ik wacht met smacht tot ABN eindelijk eensch naar beneden gaat. Iemand nog tips?
Blaas het hoofdkantoor op?
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:59:12 #102
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48936138
Nee, ik bedoelde andere aandelen die misschien gingen stijgen of dalen hahaha.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:11:18 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_48944382
Afwezig door Koninginnedag ;-)
Druk aan het verhuizen!
pi_48992244
Wat is die Groenink een lul geweest voor z'n bedrijf zeg, eerst al zo veel mismanagement waardoor het bedrijf gewoon niet goed draaide en een overnameprooi werd en dan nu door snel die deal met BoA te sluiten over La Salle waardoor ze nu in de onmogelijke positie zitten dat ze dus claims gaan krijgen van BoA en ze voor Barclays minder interessant worden.

Hij dacht even slim te zijn door La Salle snel te verkopen en Barclays de ABN AMRO te laten kopen, maar had met waarschijnlijk de som die hij zelf tegemoet had kunnen zien voor de rest niet nagedacht.

Nu zitten in NOVA en al dat soort programma's de journalisten wel de VEB, grootaandeelhouders en hedgefondsen aan te vallen, maar dit alles is mogelijk gemaakt door Groenink, hij heeft hier door eigen handelen regelrecht op afgestuurd.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:44:05 #105
12012 arexes
Oei LALA
pi_49004984
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Wat is die Groenink een lul geweest voor z'n bedrijf zeg, eerst al zo veel mismanagement waardoor het bedrijf gewoon niet goed draaide en een overnameprooi werd en dan nu door snel die deal met BoA te sluiten over La Salle waardoor ze nu in de onmogelijke positie zitten dat ze dus claims gaan krijgen van BoA en ze voor Barclays minder interessant worden.

Hij dacht even slim te zijn door La Salle snel te verkopen en Barclays de ABN AMRO te laten kopen, maar had met waarschijnlijk de som die hij zelf tegemoet had kunnen zien voor de rest niet nagedacht.

Nu zitten in NOVA en al dat soort programma's de journalisten wel de VEB, grootaandeelhouders en hedgefondsen aan te vallen, maar dit alles is mogelijk gemaakt door Groenink, hij heeft hier door eigen handelen regelrecht op afgestuurd.
Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink, voor het bedrijf (ABN) is het beter om te gaan fuseren met Barclays dan op te splitsen. Door La Salle snel te verkopen probeerde hij inderdaad RBS en consortium voor het blok te zetten. Dit natuurlijk ook om z'n eigen portomonnee gevuld te zien maar denk dat het wel het beste zou zijn voor het bedrijf, voor de aandeelhouders is het natuurlijk een andere zaak die willen alleen geld zien.

En naast geld nu ook bloed, het bloed van Groenink welteverstaan.
pi_49005899
quote:
NEW YORK (Reuters) - Stock futures added slight gains after weaker-than-expected April jobs data on Friday.
Wie snapt het nog?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:45:38 #107
12012 arexes
Oei LALA
pi_49009366
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:09 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wie snapt het nog?
Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.

We wachten nog even af.
pi_49015044
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:44 schreef arexes het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink,
Ach, ik snap z'n gedachtengang wel, maar om dat zo maar even te doen zonder uitvoerig juridisch te checken, waardoor je in de zaak tegen de VEB zo ongeveer als enig tegenwicht het "Ja maar we krijgen claims als de verkoop niet doorgaat" kunt inbrengen, is gewoon compleet falen als bestuurder.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:38:32 #109
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_49015490
Ik zou de bestuursvoorzitter ook dwingen om af te treden als hij dat zou flikken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:56:00 #110
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_49020835
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef arexes het volgende:

[..]

Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.

We wachten nog even af.
Heb ook het idee dat sommige bedrijven/hedgefunds etc "posities" aan het opbouwen zijn. Je weet het maar nooit namelijk....
  maandag 7 mei 2007 @ 10:56:32 #111
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49092909
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt
--------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 7 mei 2007 @ 11:32:59 #112
12012 arexes
Oei LALA
pi_49094036
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt
Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.
pi_49094245
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:32 schreef arexes het volgende:

[..]

Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.
ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:55:38 #114
12012 arexes
Oei LALA
pi_49094678
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:40 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?
Is dat zo? Ik volg het niet meer zo op de voet, kan je me misschien een linkje geven?

Ga ondertussen zelf ook nog wel zoeken.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb het een en ander opgezocht, het algehele bod van 38,40 per aandeel lijkt dus ook verworpen te zijn. Zelf dacht ik alleen dat het bod op La Salle verworpen maar hoorde dus ook bij het algehele bod op ABN.

Maar wat ik dan niet snap, hoe kan ABN AMRO zomaar het bod verwerpen? Moet dat ook niet door de aandeelhouders goedgekeurd worden?

[ Bericht 34% gewijzigd door arexes op 07-05-2007 12:01:18 ]
pi_49116469
15 % winst gemaakt met Apple in 3 weken
pi_49116731
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.

*mompelt iets over beer schieten en huiden enzo.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 7 mei 2007 @ 20:57:48 #117
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49116785
Moraalridder in de huis

maandag 7 mei 2007 @ 21:01:25 #118
12012 arexes
Oei LALA
pi_49116976
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.

Wat hij zegt, ook andersom trouwens (als je in de min staat kan het ook in 1 x omslaan )
pi_49121770
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:

Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:50:11 #120
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_49136811
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:52 schreef ryan_atwood het volgende:
15 % winst gemaakt met Apple in 3 weken
Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:16:43 #121
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49140252
Beter lezen ik vermeld zowel verliezen als winst
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:09:14 #122
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_49142467
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:16 schreef DoimeN het volgende:
Beter lezen ik vermeld zowel verliezen als winst
Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?
pi_49143246
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:09 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?
Voorlopig maar even niet instappen naar deze reeks lijkt mij
pi_49152474
Maar nieuwe OS Leopard is uitgesteld omdat ze developers daarvan af gehaald hebben om iPhone op tijd gereed te krijgen. Dus zo gemakkelijk loopt dat niet.
Leopard is tot oktober uitgesteld en nieuwe aankopen van Mac's zullen dat vermoedelijk ook worden (zelfde effect als PC verkopen vertraagd vanwege latere release datum Vista). Dus ik denk wel dat het gevolgen gaat hebben voor het komende kwartaal of kwartaal erna.

(overigens ik gebruik zelf overigens een Mac en ben Mac minded).

edit: linkje naar bericht.
http://www.webwereld.nl/a(...)eld-door-iphone.html
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:34 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.
pi_49168391
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)
Blah

Grootste beleggings en/of inversteringsblunders?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49191920
Morgen komt mijn blunder: short overnight
pi_49196972
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:28 schreef klausch het volgende:
Morgen komt mijn blunder: short overnight
Oh ik heb juist calls gekocht nouja dan verdient in ieder geval 1 van ons 2 geld, over een half uur weten we wie waarschijnlijk
pi_49197998
Kut.. is het toch mijn blunder

-edit-

WTF we gaan weer omhoog.. dan is het toch jouw blunder

-edit-

en we gaan weer omlaag weetjewat? we zien het morgen wel

[ Bericht 39% gewijzigd door American_Nightmare op 09-05-2007 20:24:49 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:33:49 #129
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_49216697
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...
Overal verstand van.
pi_49233025
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:33 schreef macondo het volgende:

[..]

Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...
ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.
pi_49233463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Kut.. is het toch mijn blunder

-edit-

WTF we gaan weer omhoog.. dan is het toch jouw blunder

-edit-

en we gaan weer omlaag weetjewat? we zien het morgen wel

Net m'n shorts verkocht op laagste punt (vorige laagste punt).. dus ik dacht nou mooi..

Schieten we in een keer door naar de 528.. heb ik daar even best wel heel veel geld laten liggen njah.. winst is winst maar met een kut gevoel.. gvd
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:28:56 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49233555
Ik denk dat het neerwaards potentieel van banken en andere financiele instellingen momenteel nogal wordt onderschat. Er is een creditbubble aan de gang die zijn weerga niet kent (kijk naar private equity, kijk naar onroerend goed, kijk naar een aantal effectenbeursen, kijk naar China) terwijl de financials hun stroppenpotten de laatste jaren juist hebben verkleind. De financials krijgen waarschijnlijk de hardste klappen als één of meer van die bubbles leeglopen. Hoe hard dat kan gaan zag je bijvoorbeeld in 1998. Aandelen zoals bijv ING gingen in een paar weken bijna door de helft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_49240615
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:28 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het neerwaards potentieel van banken en andere financiele instellingen momenteel nogal wordt onderschat. Er is een creditbubble aan de gang die zijn weerga niet kent (kijk naar private equity, kijk naar onroerend goed, kijk naar een aantal effectenbeursen, kijk naar China) terwijl de financials hun stroppenpotten de laatste jaren juist hebben verkleind. De financials krijgen waarschijnlijk de hardste klappen als één of meer van die bubbles leeglopen. Hoe hard dat kan gaan zag je bijvoorbeeld in 1998. Aandelen zoals bijv ING gingen in een paar weken bijna door de helft.
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.

Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
pi_49240854
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:

[..]

Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.

Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
0.00 - 07.00 volgens mij
  vrijdag 11 mei 2007 @ 01:52:59 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49255216
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:

[..]

ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennis ), maar het blijft moeilijk (=vrijwel niet) te voorspellen wanneer dat dan gebeurt.
quote:
Andere vraag:
http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#global
Mijn reisverslagen
pi_49260568
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef klausch het volgende:

[..]

Net m'n shorts verkocht op laagste punt (vorige laagste punt).. dus ik dacht nou mooi..

Schieten we in een keer door naar de 528.. heb ik daar even best wel heel veel geld laten liggen njah.. winst is winst maar met een kut gevoel.. gvd
Kijk maar niet naar de koers van vandaag dan ik had ook puts gisteren.. met verlies verkocht zelfs (hoe krijg ik het voor mekaar). Als ik zie wat ze nu waard zijn, dan ben ik daar toch wel een beetje ziek van.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:38:29 #137
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49261448
Ik ga met Selang mee, en heb daarom ook Aegon shorts gekocht
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:35:05 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49265690
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:38 schreef DoimeN het volgende:
Ik ga met Selang mee, en heb daarom ook Aegon shorts gekocht
Dan interpreteer je mijn post toch verkeerd. Ik verwacht op termijn (veel) lagere koersen maar ik ga zeker niet short in opties/ turbos/ futures. Het valt namelijk niet te voorspellen wanneer dat precies gebeurt, en al die instrumenten kosten je geld zolang je er inzit en er niks gebeurt.

Daarom ben ik long in cash. Mijn verwachting is dat cash op termijn flink gaat toenemen in waarde, en zolang er niks gebeurt levert dat in ieder geval een vast bruto rendement op van zo'n 3,6%
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:43:42 #139
12012 arexes
Oei LALA
pi_49266060
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 01:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennis ), maar het blijft moeilijk (=vrijwel niet) te voorspellen wanneer dat dan gebeurt.
[..]

http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#global
Geweldig thanks
pi_49270849
Is het voor een kleine belegger mogelijk om in een Hedge Fund te beleggen?
pi_49272545
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef DaForZz het volgende:
Is het voor een kleine belegger mogelijk om in een Hedge Fund te beleggen?
Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:19:09 #142
12012 arexes
Oei LALA
pi_49274714
We gaan weer omhoog ondanks alle slechte cijfers vandaag, gekke amerikanen.
pi_49278897
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?
Ja

Hedge Funds lijken me een mooie gelegenheid om wat meer te spreiden maar helaas heb ik geen 50.000 euro. Ofwel, zijn er mogelijkheden voor een kleine belegger om toch in Hedge Funds te kunnen beleggen?
pi_49280362
Volgens mij hebben banken en zo wel vaak hedge - fondsen net zoals je obligaties fondsen en zo hebt
pi_49281478
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij hebben banken en zo wel vaak hedge - fondsen net zoals je obligaties fondsen en zo hebt
Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vinden

Heb een account bij Binck en Postbank.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:12:09 #146
12012 arexes
Oei LALA
pi_49300576
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:53 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vinden

Heb een account bij Binck en Postbank.
Een van de banken bellen?
  maandag 14 mei 2007 @ 17:48:54 #147
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49371869
tvp
FCT
  maandag 14 mei 2007 @ 23:48:28 #148
57047 macondo
pi_49386487
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:12 schreef arexes het volgende:

[..]

ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.
Met "banken" bedoel ik alleen maar ABN AMRO. Een koosnaampje van de beurs. Enfin, het downside risk van ABN is vrij beperkt. Er liggen immers al twee biedingen. Zolang Barclays niet helemaal wegzakt zet dat een bodem onder de koers.
Overal verstand van.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:17:32 #149
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49489172
RDS
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:21:06 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49489293
Ow ja o.a. op basis van geruchten dat er een fusie op handen zou zijn tussen BP en Shell. Of met Gazprom (ABN rapport). Nou ja, in ieder geval een flink pak geld binnen gehaald, dwz, als ik zou cashen, laat ik het vooralsnog op een mooie stijging houden. Verder een bos eigen aandelen ingekocht geloof ik en de olieprijs ging flink omhoog, maar daar zie ik nooit echt verband tussen met RDS.
quote:
Aandeel Shell profiteert van geruchten over fusie met BP
Op de Amsterdamse beurs was Shell donderdag de blikvanger. De koers van het aandeel steeg op geruchten dat het concern uit zou zijn op een fusie met sectorgenoot British Petroleum (BP). Royal Dutch Shell sloot 3,2 procent hoger op het Damrak

Volgens berichten in de angelsaksische pers zou het Brits-Nederlandse olieconcern samen willen gaan met BP, dat door een moeilijke periode gaat. Beide ondernemingen weigerden donderdag commentaar. Ook werd gerefereerd aan een rapport van ABN Amro, waarin de optie wordt besproken van een fusie van Shell met het Russische Gazprom. Bij ABN Amro was niemand bereikbaar voor commentaar.
Bron : FD

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 17-05-2007 22:21:10 ]
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_49490441
vanmorgen mijn calletjes 26,00 mei voor 0,25 cent de deur uit gedaan
  maandag 21 mei 2007 @ 11:41:23 #152
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_49600511
weet iemand misschien waar ik een seed voor mijn website vandaan kan halen net zoiets als op

http://www.belegger.nl/

zo'n ding met AEX informatie en grafiekje enzo.. net zoiets als dit..
heb het wel op meer sites gezien.. maar wee tniet waar ik het vandaan kan halen ??
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:25:27 #153
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49654325
Kut, ik heb weer niet opzitten letten vandaag. MOrgen een nieuwe kans, ik wil al tijden een bos aandelen Logica/CMG erbij hebben voor 2,40, da's óók na de trading update van vandaag overigens. Pracht fonds, had allang op de 3,00 moeten staan.
pi_49657355
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:25 schreef elcastel het volgende:
Kut, ik heb weer niet opzitten letten vandaag. MOrgen een nieuwe kans, ik wil al tijden een bos aandelen Logica/CMG erbij hebben voor 2,40, da's óók na de trading update van vandaag overigens. Pracht fonds, had allang op de 3,00 moeten staan.
Hier ook, LogicaCMG longs meest verhandelde turbo's (2x)
pi_49657762
waarom is logica/cmg zo'n mooi fonds dan?
pi_49683352
Ik heb een paar aandelen ABN amro, heb ze op een mooi moment gekocht destijds maar wat zouden jullie nu doen? Op zeker spelen en verkopen, of even aankijken wat er gaat gebeuren?

Ajax aandelen is meer een funaandeel toch? Of valt er winst mee te maken als bijvoorbeeld Sneijder straks toch verkocht word?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:38:42 #157
57047 macondo
pi_49686188
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een paar aandelen ABN amro, heb ze op een mooi moment gekocht destijds maar wat zouden jullie nu doen? Op zeker spelen en verkopen, of even aankijken wat er gaat gebeuren?

Ajax aandelen is meer een funaandeel toch? Of valt er winst mee te maken als bijvoorbeeld Sneijder straks toch verkocht word?
Lekker blijven zitten met ABN. Misschien dat er wel weer een euro afgaat, maar het is zeker niet uitgesloten dat er een bod komt van zeg 40 euro. Downside risk is beperkt.

Ajax aandelen zou ik gewoon vanaf blijven. Risico's zijn groot, en het zit vol met knelpunten. Spelers verkopen oke, maar wel evengoed ver komen in de Champions League? Lastig.
Overal verstand van.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:42:15 #158
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_49686332
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.

Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
Confidence through competence
pi_49686559
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.

Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
Welke bedrijven zijn dat dan? En wat staat er precies te broeien?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:57:02 #160
55709 Stereotomy
pi_49686948
Oh, zo worden geruchten de wereld in geholpen

Palm komt met een nieuwe productlijn. Wordt of een enorme flop of een top. Ik had gekocht toen de koers redelijk laag stond, en sta nu op +8% en verwacht dat het nog wel wat verder naar boven gaat. Maar ik irriteer me aan die 15 minuten vertraging. Heb jij een oplossing?
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:04 #161
57047 macondo
pi_49687287
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:

Handelen op de lange termijn..
En daar realtime koersen voor nodig hebben
Beleggen bij de Rabobank
Palm

Sorry .. open gewoon een account bij IB of zo. Verder heb je niet meer kennis dan er al publiekelijk bekend is. Als je voor de lange termijn aandelen koopt noemen we dat beleggen.
Overal verstand van.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:10:57 #162
55709 Stereotomy
pi_49687479
Ik ga je niet tegenspreken.

En wat is IB?
pi_49687619
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga je niet tegenspreken.

En wat is IB?
http://www.interactivebrokers.com

Grootste internet broker afaik.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:19:17 #164
55709 Stereotomy
pi_49687855
Thanks.

Misschien had ik mijn vraag ook anders moeten formuleren:

"Ik wil mijn geld willens en wetens door de gootsteen spoelen en heb daar real-time koersen voor nodig. Wie weet waar ik dat het beste kan doen?"

woensdag 23 mei 2007 @ 16:06:50 #165
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_49689910
weet iemand misschien waar ik een seed voor mijn website vandaan kan halen net zoiets als op

http://www.belegger.nl/

zo'n ding met AEX informatie en grafiekje enzo.. net zoiets als dit..
heb het wel op meer sites gezien.. maar wee tniet waar ik het vandaan kan halen ??
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:58 #166
57047 macondo
pi_49694824
Spenky, ik heb een deja vu
Overal verstand van.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:28:49 #167
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49694886
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:49 schreef ryan_atwood het volgende:
waarom is logica/cmg zo'n mooi fonds dan?
Ze halen gewoon de doelstellingen die ze inschatten, in tegenstelling tot branchegenoten. Geen lijken uit de kast, een net dividend en een ijzersteke positie. Enige nadeel is dat het aandeel vreselijk saai is, daarom heb ik nu lager bijgekocht (en flink ook), zodat ik sneller mijn rit kan maken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:03:42 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49698521
Ow ja en ze geven keurig trading updates. Btw, dat nieuws van gisteren lag (bij mij) al in de lijn der verwachtingen, ik was best (achteraf aangenaam) verrast van de reactie op de beurs.
pi_49732894
zijn er sites waar ik FX opties kan doen? en ik bedoel wel meer dan alleen eur/usd. dingen zoals eur/jpy eur/zar eur/huf en zeker nzd/jpy want die is heel interessant

dingen zoals Alex en Bink doen het niet echt.
pi_49741975
Ah een thread vol experts .

Ik heb weer eens wat geld, ¤1000, vrijgemaakt om aandelen te kopen. Ik zat zelf te denken om Ahold te kopen maar zeker weten doe ik het nog niet. Zijn er nog kenners hier die (geniale) tips heb wat ik moet kopen of wat interessanter is dan Ahold?
pi_49745368
Nu niet kopen hehehe , kom over een maandje maar weer terug
pi_49745852
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:34 schreef klausch het volgende:
Nu niet kopen hehehe , kom over een maandje maar weer terug
Aan het einde van de dalende trend. Tot over een maand .
pi_49767981
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:03 schreef elcastel het volgende:
Ow ja en ze geven keurig trading updates. Btw, dat nieuws van gisteren lag (bij mij) al in de lijn der verwachtingen, ik was best (achteraf aangenaam) verrast van de reactie op de beurs.
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?
pi_49768311
Van LogicaCMG heb ik de meeste aandelen. Het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon .

Ik las ook dat de resultaatverwachtingen in Engeland tegenvielen dus hopelijk gaan de aandelen niet verder de diepte in.

Is LogicaCMG geen mooie overnamekandidaat voor een groter bedrijf. Ik vraag me af of LogicaCMG ondanks dat het al een gefuseerd bedrijf is in de toekomst kan overleven.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:43:45 #175
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49787610
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:20 schreef ryan_atwood het volgende:
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?
Ik denk het, maar de hele ICT werd vandaag afgewaardeerd, kijk maar naar Ordina, Getronics ... Dus eigenlijk meer een sector afwaardering dan nog een tik voor Logica/CMG.
pi_49832087
Tvp en beginnersvraag

Waarschijnlijk een nogal naive vraag, waarvan ik het antwoord eigenlijk toch wel weet:

Ik wil het echter toch even voor de zekerheid navragen:

Als een broker, zeg Binck, het heeft over transactiekosten, dan zijn dit kosten die zowel voor aankoop EN verkoop gelden?

Met andere woorden: na kopen en verkopen van een aandeel moet je minstens E20,- winst hebben om break even te draaien [ 2x de minimale E10,- voor een Euronext aandeel: http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/tarieven.asp ]

Zo ja:
- wat hebben brokers dan een mooie manier om geld te verdienen
- ai.. weer een iets hogere drempel om echt winst te kunnen maken

Daarnaast:

Is Binck een beetje een prettige broker voor een incidentele belegger?

Alvast bedankt!

Edit:

Hoe is deze? iemand ervaringen met Today's Brokers?

http://www.todaysbrokers.nl/nl/home.aspx
pi_49832880
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:15 schreef Starfish het volgende:
Tvp en beginnersvraag

Waarschijnlijk een nogal naive vraag, waarvan ik het antwoord eigenlijk toch wel weet:

Ik wil het echter toch even voor de zekerheid navragen:

Als een broker, zeg Binck, het heeft over transactiekosten, dan zijn dit kosten die zowel voor aankoop EN verkoop gelden?

Met andere woorden: na kopen en verkopen van een aandeel moet je minstens E20,- winst hebben om break even te draaien [ 2x de minimale E10,- voor een Euronext aandeel: http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/tarieven.asp ]

Zo ja:
- wat hebben brokers dan een mooie manier om geld te verdienen
- ai.. weer een iets hogere drempel om echt winst te kunnen maken

Daarnaast:

Is Binck een beetje een prettige broker voor een incidentele belegger?

Alvast bedankt!

Edit:

Hoe is deze? iemand ervaringen met Today's Brokers?

http://www.todaysbrokers.nl/nl/home.aspx
Klopt wat je zegt, die 10euro zijn per transactie dus bij 1 koop en 1 verkoop samen 20euro.
Binck is inderdaad duur er zijn vele goedkopere maar dat is wellicht iets meer voor de gevorderde.

Ik zit nu ook bij Binck, prima alles. Maar aangezien ik soms daytrade (>10 transacties op een dag) wordt het daar wel redelijk duur t.o.v. WHSelfInvest (zie http://www.whexpert.nl/nl/index.php) tevens heb je daar een mooi systeem bij.

Maar Binck is prima om mee te beginnen geen extra kosten behalve 0,2% bewaarloon per jaar daarintegen krijg je volgens mij wel weer rente dus...

Als iets niet werkt zoals problemen met Java gewoon bellen en wordt zo opgelost!
pi_49832960
Transactiekosten zijn altijd per transactie (aan- of verkoop).
Verder is Binck een prima broker. Als je in beleggingsfondsen wil beleggen kan je beter Fundix of Fundcoach nemen aangezien die geen transactiekosten berekenen.

Ik zit nu bij Binck maar ik wil er weg omdat je niet op alle beurzen kunt handlen (oa Londen en Toronto) en ik dit wel wil doen.

Dus bekijk even wat voor aandelen je wil gaan kopen.
pi_49835024
Bedankt voor de reacties.

Ik heb vooral interesse in AEX aandelen. Beleggingsfondsen wil ik ook nog niet uitsluiten.
Verder dit ook gewoon op de Nederlandse markt.

Wil gewoon eens wat op dit gebied leren, maar wel op een onderbouwde manier. En met een niet al te groot bedrag dat ik in het allerergste geval gewoon kan missen.

Dus nu ben ik van te voren gewoon eens redelijk dingen aan het uitpluizen. Ik begin de verschillende analysemethoden zowaar interessant te vinden te laatste tijd, terwijl ik daar 5 jaar geleden niets mee had.

En aangezien brokers fees de mogelijke winst drukken dient dit uitgezocht te worden i.p.v. zo maar de eerste advertentie gedachteloos te volgen.
pi_49840140
Oh ja, de rente van Bick is verschrikkelijk: debetrente 9% en creditrente 1%
pi_49846689
Goed punt.

Toch vind ik deze er op zich ook niet gek uitzien:
http://www.todaysbrokers.nl/nl/tarieven-netherlands.aspx
pi_49849904
Todays Brokers gebruikt het systeem van Interactive Brokers. IB is goedkoper, maar TB is natuurlijk een Nederlandstalig alternatief.

Let wel, als je real time koersen wil hebben bij TB of IB moet je daarvoor betalen.
pi_49850693
Real time koersen heb ik niet nodig. Het wordt niet een fulltime baan van mij, dus het wordt toch pas 's avonds kijken wat er gebeurt is.

Voor de rest gebruik ik ter bescherming dan wel een stop loss o.i.d.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:59:25 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49850899
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:28 schreef _Henry_ het volgende:
Let wel, als je real time koersen wil hebben bij TB of IB moet je daarvoor betalen.
Dat is juist een van de voordelen van IB: je kunt zelf bepalen of je daarvoor wilt betalen of niet.
Bij de meeste andere brokers zit het in de transactiekosten verwerkt en betaal je er dus altijd voor.
Mijn reisverslagen
pi_49853200
Heb wel het idee, van wat ik tot nu toe gezien heb, dat de webinterface van Binck beter is dan die van IB/TB.
pi_49856820
Leuk topic en veel interessante informatie van vooral selang en elcastel. Wat ik een beetje mis zijn de verwachtingen op de wat langere termijn, omdat speculeren niet voor de meeste van ons is weggelegd.

Mijn eigen idee is dat de AEX nog wel omhoog zal gaan tot tegen de 600 eind 2007, maar dat in 2008 toch echt een flinke daling zal worden ingezet. Op zich zijn er geen fundamentele redenen voor de beurs om binnenkort te dalen, echter denk ik dat er wel factoren zijn die in 2008 een rol gaan spelen.

Ik verwacht in 2008 dat er iets gaat gebeuren in het midden oosten. 1) Amerika trekt zijn troepen terug en er ontstaat een burgeroorlog in Irak. 2) Amerika of Israel valt Iran aan of Iran valt Israel aan. Het zou zomaar mogelijk zijn dat Iran tegen die tijd een kleine atoombom kan ontwikkelen. Hierbij zal de olieprijs tot grote hoogte stijgen met als gevolg een flinke koersdaling, omdat de grondstoffen zo duur worden.

De rente zal zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Er is door de economische groei een grote vraag naar geld voor nieuwe investeringen, waardoor de rente een opwaartse trent zal laten zien. Slechts de afgelopen maanden geven een uniek beeld in de zin dat en de rente en de aandelenkoersen omhoog zijn gegaan. Dat zal echter niet lang worden volgehouden.
pi_49858123
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:07 schreef floris_ het volgende:

De rente zal zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Er is door de economische groei een grote vraag naar geld voor nieuwe investeringen, waardoor de rente een opwaartse trent zal laten zien. Slechts de afgelopen maanden geven een uniek beeld in de zin dat en de rente en de aandelenkoersen omhoog zijn gegaan.
Stijgende rente betekent niet dat aandelenkoersen omlaag moeten. Natuurlijk kunnen aandelen niet blijven stijgen als de rente dat ook doet, maar in pratijk is niet direct een correlatie te zien: stijgende aandelen - dalende rente

woensdag 30 mei 2007 @ 11:40:09 #188
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_49921132
Ik ben achteraf blij dat ik vorige week gewoon RDS heb verkocht op mijn koersdoel (28¤), ik kreeg weer jeuk aan meer en wou ze nog even vasthouden, die fout heb ik al eerder gemaakt, dus ik heb ze toch maar verkocht. Ik zie dat ik ze alweer bijna kan terugkopen ...

Om ook het slechte nieuws te melden (of had ik dat hier al gepost), vorige week heb ik iets te vroeg Logica/CMG gekocht. Op zich geen probleem, maar gewoon weer iets te enthousiast gehandeld. Gelukkig staat we daar momenteel weer boven.

Maar de tip was : cash gewoon op je koersdoel, het levert je namelijk geld op.
pi_49935020
van winst nemen is niemand armer geworden.

Ik heb mijn BAM verkocht op 20,10 (aankoop 18,86) dus een mooi ritje gemaakt. Als ze nog verder doorstijgen is dat jammer, maar wellicht vallen ze weer terug en koop ik ze dan weer.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:25:42 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49935401
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef merry77 het volgende:
van winst nemen is niemand armer geworden.
Niets is minder waar
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:06:03 #191
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49936925
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niets is minder waar
Vertel
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:36:34 #192
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49961248
Ik heb trouwens hiervan gesnoept:

ABN AMRO Holding NV Turbo Long 25,60

Alleen abn staat nou op:
35.85

Dus hij hoeft maar een paar punten te zakken en ik ben al me geld kwijt?
pi_49972631
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb trouwens hiervan gesnoept:

ABN AMRO Holding NV Turbo Long 25,60

Alleen abn staat nou op:
35.85

Dus hij hoeft maar een paar punten te zakken en ik ben al me geld kwijt?
10.25euro ja.. en dan ben je nog niet al je geld kwijt.
pi_49973005
Ik heb een vraag,
Ik moet voor school een verwachting maken van de koers van ABN Amro voor volgende week. Oftewel zal hij dalen of stijgen? Maar ik heb weinig verstand van dit hele gebeuren. Is er iemand die mij kan vertellen wat hij/zij verwacht met de koers van ABN. Enige beargumentatie zal zeer op prijs worden gesteld.
pi_49984310
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:30 schreef TheGeneral het volgende:
Ik heb een vraag,
Ik moet voor school een verwachting maken van de koers van ABN Amro voor volgende week. Oftewel zal hij dalen of stijgen? Maar ik heb weinig verstand van dit hele gebeuren. Is er iemand die mij kan vertellen wat hij/zij verwacht met de koers van ABN. Enige beargumentatie zal zeer op prijs worden gesteld.
Eigenlijk heb ik geen zin om je huiswerk te maken maar omdat ik in een goede bui ben vooruit.

Naar verwachting zal de koers de komende weken op zijn plek blijven, tot het moment daar komt dat er iets concreters bekend wordt dan eerder is uitgekomen. Er zijn een paar scenario's die kunnen de prijs gaan drukken of gaan opvoeren.

1) Overname gaat niet door, koers zakt (geen grote kans)
2) Barclays wint (koers blijft ongeveer gelijk en ABN wordt overgenomen voor het bedrag wat ze hebben geboden (doe je huiswerk maar)
3) Consortium wint (koers stijg nog wat verder en consort betaalt overname prijs)
4) Beide bieden (koers wordt nog hoger)
5) Er komt een biedende derde partij (zie 4)
pi_49985554
Houdt er dan ook rekening mee dat bij het bod van het Consortium, 1euro voor af gaat als er rechtzaken e.d. komen. Die gaan zij namelijk niet ophoesten, dat mogen de aandeelhouders doen.
pi_49986010
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niets is minder waar
Nou, vertel dan eens hoe je van winst armer kunt worden
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:26:14 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50000802
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:15 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Nou, vertel dan eens hoe je van winst armer kunt worden
De stelling was: "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden".
In werkelijkheid is (te vroeg) winstnemen een van de belangrijkste redenen waarom veel mensen op lange termijn verliezen op de beurs. Ik zal uitleggen waarom.

Zoals ik eerder al eens postte moet je onderscheid maken tussen "beleggen" en speculeren.
Bij beleggen steek je geld in (aandelen van) een onderneming om te profiteren van dividend en winst die her-investeerd wordt in het bedrijf waardoor het bedrijf nog weer meer winst kan genereren. Bij beleggen probeer je dus te profiteren van een 'echte' waardegroei van de onderneming en de eventuele cash die in de vorm van dividend wordt uitgekeerd. Beleggen is daarom per definitie lange termijn (meerdere jaren). Hoewel de koers van een aandeel in korte tijd flink kan fluctueren (en nauwelijks voorspelbaar is) verandert de onderliggende business een stuk minder snel.
Wanneer verkoopt een belegger? Zolang de fundamentals goed blijven in principe nooit. Een uitzondering zou kunnen zijn wanneer de fundamentals goed zijn maar het aandeel enorm is overgewaardeerd.
Bij een beurscrash verkoopt een belegger niet. Immers, als aandelen op een hogere koers aantrekkelijk waren dan zijn ze dat op een lagere koers zeer zeker en zou het dom zijn om te verkopen. Als je toch zou willen verkopen met het doel om lager terug te kopen, dan kom je in het land van de "speculanten".

De catagorie "speculeren": In feite is dat "ritjes maken" en proberen te profiteren van korte termijn fluctuaties. De meerderheid van de Fok-ers in dit topic valt in deze catagorie. Iemand die bijvoorbeeld ING koopt en een jaar later weer wegdoet is een typische speculant, want ING is in een jaar tijd niet wezenlijk veranderd.

Nu weer terug naar de stelling "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden"
Winstnemen is typisch iets voor speculanten. Immers beleggers nemen geen winst maar verkopen wanneer de fundamentals verslechterd zijn. Om op lange termijn geld te verdienen met speculeren MOET je een systeem hebben dat aantoonbaar winstgevend is, anders is het gokken (de meeste mensen hebben trouwens geen systeem en zullen op lange termijn verliezen).
De meest gebruikte handelssystemen zijn trendvolgend van aard (simpel gezegd: kopen als de koersen stijgen, verkopen als de koersen dalen). Dergelijke systemen hebben typisch een win percentage van ~35%, oftewel 35% van de trades wordt met winst afgesloten en 65% met verlies. Echter, de gemiddelde winnende trade is wel groter dan de gemiddelde verliezende trade en zo kan het zijn dat in geld uitgedrukt het systeem toch winst genereert. Ook typisch voor een dergelijk systeem is dat de meeste winst uit slechts enkele enorm winstgevende trades bestaat. Zonder die paar killertrades zou het systeem verliesgevend zijn.

Wat gebeurt er nu als je gaat "winstnemen" onder het motto: "ik sta flinke winst en van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden"? Je gaat dan die killertrades inkorten terwijl die juist de essentie zijn van het hele systeem. Daar doe je het allemaal voor. Je hebt ze hard nodig om al die verliesgevende trades te compenseren. Die paar belangrijke trades zijn het verschil tussen dag en nacht.

Ik heb zelf behoorlijk wat systemen en strategieen gesimuleerd en gebacktest en keer op keer zie ik weer dat wanneer je een koersdoel vaststelt en daarop gaat "winstnemen" dat dan je winstgevendheid achteruitgaat.

Overigens kan ik een heel topic volschrijven met het debunken van geaccepteerde beurswijsheden
Mijn reisverslagen
pi_50015837
Mooi geschreven SeLang, maar ik vind het vasthouden aan een vooraf bepaald koelsdoel toch wel essentieel. Zolang er geen fundamentele redenen zijn om van je koersdoel af te wijken, moet je je daaraan houden.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:45:01 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50025201
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef floris_ het volgende:
Mooi geschreven SeLang, maar ik vind het vasthouden aan een vooraf bepaald koelsdoel toch wel essentieel. Zolang er geen fundamentele redenen zijn om van je koersdoel af te wijken, moet je je daaraan houden.
Leg eens uit waarom dit essentieel is?
Ik ben erg benieuwd .
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')