Blaas het hoofdkantoor op?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:46 schreef DoimeN het volgende:
Ik wacht met smacht tot ABN eindelijk eensch naar beneden gaat. Iemand nog tips?![]()
Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink, voor het bedrijf (ABN) is het beter om te gaan fuseren met Barclays dan op te splitsen. Door La Salle snel te verkopen probeerde hij inderdaad RBS en consortium voor het blok te zetten. Dit natuurlijk ook om z'n eigen portomonnee gevuld te zien maar denk dat het wel het beste zou zijn voor het bedrijf, voor de aandeelhouders is het natuurlijk een andere zaak die willen alleen geld zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Wat is die Groenink een lul geweest voor z'n bedrijf zeg, eerst al zo veel mismanagement waardoor het bedrijf gewoon niet goed draaide en een overnameprooi werd en dan nu door snel die deal met BoA te sluiten over La Salle waardoor ze nu in de onmogelijke positie zitten dat ze dus claims gaan krijgen van BoA en ze voor Barclays minder interessant worden.
Hij dacht even slim te zijn door La Salle snel te verkopen en Barclays de ABN AMRO te laten kopen, maar had met waarschijnlijk de som die hij zelf tegemoet had kunnen zien voor de rest niet nagedacht.
Nu zitten in NOVA en al dat soort programma's de journalisten wel de VEB, grootaandeelhouders en hedgefondsen aan te vallen, maar dit alles is mogelijk gemaakt door Groenink, hij heeft hier door eigen handelen regelrecht op afgestuurd.
Wie snapt het nog?quote:NEW YORK (Reuters) - Stock futures added slight gains after weaker-than-expected April jobs data on Friday.
Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.quote:
Ach, ik snap z'n gedachtengang wel, maar om dat zo maar even te doen zonder uitvoerig juridisch te checken, waardoor je in de zaak tegen de VEB zo ongeveer als enig tegenwicht het "Ja maar we krijgen claims als de verkoop niet doorgaat" kunt inbrengen, is gewoon compleet falen als bestuurder.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:44 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel een slimme zet van Groenink,
Heb ook het idee dat sommige bedrijven/hedgefunds etc "posities" aan het opbouwen zijn. Je weet het maar nooit namelijk....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik ben al gestopt met het begrijpen van de markt, er is geen touw aan vast te knopen. Goed nieuws, hogere koersen, slecht nieuws, hogere koersen.
We wachten nog even af.
Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt![]()
ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:32 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik denk dat het ritje naar beneden niet lang zal duren, ik verwacht eigenlijk nog wel dat iemand een stokje voor rbs en consorten gaat steken. Hetzij aan de kant van overheidsinstanties anderzijds het personeel en misschien wel een bank die barclays helpt.
Is dat zo? Ik volg het niet meer zo op de voet, kan je me misschien een linkje geven?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
ABNAMRO heeft het bod van RBS toch al verworpen?
Wat hij zegt, ook andersom trouwens (als je in de min staat kan het ook in 1 x omslaanquote:Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.
*mompelt iets over beer schieten en huiden enzo.
Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:56 schreef merry77 het volgende:
winst maak je pas als je het ook verzilverd hebt. Dit is alleen papieren winst. Als de beurskoers van Apple inklapt heb je niets.
*mompelt iets over beer schieten en huiden enzo.
Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)quote:Op maandag 7 mei 2007 20:52 schreef ryan_atwood het volgende:
15 % winst gemaakt met Apple in 3 weken
Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:16 schreef DoimeN het volgende:
Beter lezen ik vermeld zowel verliezen als winst
Voorlopig maar even niet instappen naar deze reeks lijkt mijquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:09 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Oké, dan is het goed. Wat denken jullie van Arcelor?
quote:Op maandag 7 mei 2007 22:34 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Ok, ongerealiseerde winst dan, wat jij wil. Maar de koers van Apple gaat niet in elkaar storten hoor. Ik denk dat ze het komende jaar nog erg gaan stijgen aangezien ik verwacht dat de iPhone een heel groot succes gaat worden.
Blahquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Niet opscheppen over grote winsten, over missers hoor ik nooit iemand (spontaan)
Oh ik heb juist calls gekochtquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:28 schreef klausch het volgende:
Morgen komt mijn blunder: short overnight
Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DoimeN het volgende:
Wie gaat er mee op het ritje abn amro?? ik wel iig. Ik hoop dat hij nog verder zakt![]()
ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:33 schreef macondo het volgende:
[..]
Short op banken? Ik zie daar maar weinig downside potentieel...
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Kut.. is het toch mijn blunder
-edit-
WTF we gaan weer omhoog.. dan is het toch jouw blunder
-edit-
en we gaan weer omlaagweetjewat? we zien het morgen wel
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:28 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het neerwaards potentieel van banken en andere financiele instellingen momenteel nogal wordt onderschat. Er is een creditbubble aan de gang die zijn weerga niet kent (kijk naar private equity, kijk naar onroerend goed, kijk naar een aantal effectenbeursen, kijk naar China) terwijl de financials hun stroppenpotten de laatste jaren juist hebben verkleind. De financials krijgen waarschijnlijk de hardste klappen als één of meer van die bubbles leeglopen. Hoe hard dat kan gaan zag je bijvoorbeeld in 1998. Aandelen zoals bijv ING gingen in een paar weken bijna door de helft.
0.00 - 07.00 volgens mijquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:
[..]
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.
Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennisquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef arexes het volgende:
[..]
Precies, en daarom zit ik op ING puts (exp. Dec). Genoeg tijd nog om te gaan dalen dacht ik zo.
http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#globalquote:Andere vraag:
Weet iemand (ws. Selang wel) wat de precieze openings/slutiingstijden zijn van Azie (de nikkei enz).
Ik heb al enkele uren gezocht maar op google zie ik alleen maar andere informatie.
Kijk maar niet naar de koers van vandaag danquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef klausch het volgende:
[..]
![]()
Net m'n shorts verkocht op laagste punt (vorige laagste punt).. dus ik dacht nou mooi..
Schieten we in een keer door naar de 528.. heb ik daar even best wel heel veel geld laten liggen njah.. winst is winst maar met een kut gevoel.. gvd
Dan interpreteer je mijn post toch verkeerd. Ik verwacht op termijn (veel) lagere koersen maar ik ga zeker niet short in opties/ turbos/ futures. Het valt namelijk niet te voorspellen wanneer dat precies gebeurt, en al die instrumenten kosten je geld zolang je er inzit en er niks gebeurt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:38 schreef DoimeN het volgende:
Ik ga met Selang mee, en heb daarom ook Aegon shorts gekocht
Geweldig thanksquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
ING puts zijn inderdaad jackpot materiaal (ik had ze op 9/11 2001, geen voorkennis), maar het blijft moeilijk (=vrijwel niet) te voorspellen wanneer dat dan gebeurt.
[..]
http://www.interactivebro(...)ib_entity=llc#global
Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef DaForZz het volgende:
Is het voor een kleine belegger mogelijk om in een Hedge Fund te beleggen?
Jaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat ben je van plan, ga je Fok opkopen opsplitsen en de losse subfora verkopen?
Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vindenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij hebben banken en zo wel vaak hedge - fondsen net zoals je obligaties fondsen en zo hebt
Een van de banken bellen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:53 schreef DaForZz het volgende:
[..]
Daar ben ik dus naar opzoek. Kan het alleen niet vinden![]()
Heb een account bij Binck en Postbank.
Met "banken" bedoel ik alleen maar ABN AMRO. Een koosnaampje van de beurs. Enfin, het downside risk van ABN is vrij beperkt. Er liggen immers al twee biedingen. Zolang Barclays niet helemaal wegzakt zet dat een bodem onder de koers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:12 schreef arexes het volgende:
[..]
ABN is dan ook niet een "gewone" bank, zoals je ongetwijfeld zal weten kan er van alles gebeuren met deze koers.
Bron : FDquote:Aandeel Shell profiteert van geruchten over fusie met BP
Op de Amsterdamse beurs was Shell donderdag de blikvanger. De koers van het aandeel steeg op geruchten dat het concern uit zou zijn op een fusie met sectorgenoot British Petroleum (BP). Royal Dutch Shell sloot 3,2 procent hoger op het Damrak
Volgens berichten in de angelsaksische pers zou het Brits-Nederlandse olieconcern samen willen gaan met BP, dat door een moeilijke periode gaat. Beide ondernemingen weigerden donderdag commentaar. Ook werd gerefereerd aan een rapport van ABN Amro, waarin de optie wordt besproken van een fusie van Shell met het Russische Gazprom. Bij ABN Amro was niemand bereikbaar voor commentaar.
Hier ook, LogicaCMG longs meest verhandelde turbo'squote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:25 schreef elcastel het volgende:
Kut, ik heb weer niet opzitten letten vandaag. MOrgen een nieuwe kans, ik wil al tijden een bos aandelen Logica/CMG erbij hebben voor 2,40, da's óók na de trading update van vandaag overigens. Pracht fonds, had allang op de 3,00 moeten staan.
Lekker blijven zitten met ABN. Misschien dat er wel weer een euro afgaat, maar het is zeker niet uitgesloten dat er een bod komt van zeg 40 euro. Downside risk is beperkt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een paar aandelen ABN amro, heb ze op een mooi moment gekocht destijds maar wat zouden jullie nu doen? Op zeker spelen en verkopen, of even aankijken wat er gaat gebeuren?
Ajax aandelen is meer een funaandeel toch? Of valt er winst mee te maken als bijvoorbeeld Sneijder straks toch verkocht word?
Welke bedrijven zijn dat dan? En wat staat er precies te broeien?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
Handelen op de lange termijn..quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
http://www.interactivebrokers.comquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga je niet tegenspreken.
En wat is IB?
Ze halen gewoon de doelstellingen die ze inschatten, in tegenstelling tot branchegenoten. Geen lijken uit de kast, een net dividend en een ijzersteke positie. Enige nadeel is dat het aandeel vreselijk saai is, daarom heb ik nu lager bijgekocht (en flink ook), zodat ik sneller mijn rit kan maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:49 schreef ryan_atwood het volgende:
waarom is logica/cmg zo'n mooi fonds dan?
Aan het einde van de dalende trend. Tot over een maandquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:34 schreef klausch het volgende:
Nu niet kopen hehehe, kom over een maandje maar weer terug
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:03 schreef elcastel het volgende:
Ow ja en ze geven keurig trading updates. Btw, dat nieuws van gisteren lag (bij mij) al in de lijn der verwachtingen, ik was best (achteraf aangenaam) verrast van de reactie op de beurs.
Ik denk het, maar de hele ICT werd vandaag afgewaardeerd, kijk maar naar Ordina, Getronics ... Dus eigenlijk meer een sector afwaardering dan nog een tik voor Logica/CMG.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:20 schreef ryan_atwood het volgende:
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?
Klopt wat je zegt, die 10euro zijn per transactie dus bij 1 koop en 1 verkoop samen 20euro.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:15 schreef Starfish het volgende:
Tvp en beginnersvraag
Waarschijnlijk een nogal naive vraag, waarvan ik het antwoord eigenlijk toch wel weet:
Ik wil het echter toch even voor de zekerheid navragen:
Als een broker, zeg Binck, het heeft over transactiekosten, dan zijn dit kosten die zowel voor aankoop EN verkoop gelden?
Met andere woorden: na kopen en verkopen van een aandeel moet je minstens E20,- winst hebben om break even te draaien [ 2x de minimale E10,- voor een Euronext aandeel: http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/tarieven.asp ]
Zo ja:
- wat hebben brokers dan een mooie manier om geld te verdienen
- ai.. weer een iets hogere drempel om echt winst te kunnen maken
Daarnaast:
Is Binck een beetje een prettige broker voor een incidentele belegger?
Alvast bedankt!
Edit:
Hoe is deze? iemand ervaringen met Today's Brokers?
http://www.todaysbrokers.nl/nl/home.aspx
Dat is juist een van de voordelen van IB: je kunt zelf bepalen of je daarvoor wilt betalen of niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:28 schreef _Henry_ het volgende:
Let wel, als je real time koersen wil hebben bij TB of IB moet je daarvoor betalen.
Stijgende rente betekent niet dat aandelenkoersen omlaag moeten. Natuurlijk kunnen aandelen niet blijven stijgen als de rente dat ook doet, maar in pratijk is niet direct een correlatie te zien: stijgende aandelen - dalende rentequote:Op maandag 28 mei 2007 17:07 schreef floris_ het volgende:
De rente zal zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Er is door de economische groei een grote vraag naar geld voor nieuwe investeringen, waardoor de rente een opwaartse trent zal laten zien. Slechts de afgelopen maanden geven een uniek beeld in de zin dat en de rente en de aandelenkoersen omhoog zijn gegaan.
Niets is minder waarquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef merry77 het volgende:
van winst nemen is niemand armer geworden.
10.25euro ja.. en dan ben je nog niet al je geld kwijt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb trouwens hiervan gesnoept:
ABN AMRO Holding NV Turbo Long 25,60
Alleen abn staat nou op:
35.85
Dus hij hoeft maar een paar punten te zakken en ik ben al me geld kwijt?![]()
Eigenlijk heb ik geen zin om je huiswerk te maken maar omdat ik in een goede bui ben vooruit.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:30 schreef TheGeneral het volgende:
Ik heb een vraag,
Ik moet voor school een verwachting maken van de koers van ABN Amro voor volgende week. Oftewel zal hij dalen of stijgen? Maar ik heb weinig verstand van dit hele gebeuren. Is er iemand die mij kan vertellen wat hij/zij verwacht met de koers van ABN. Enige beargumentatie zal zeer op prijs worden gesteld.
De stelling was: "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden".quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:15 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens hoe je van winst armer kunt worden![]()
Leg eens uit waarom dit essentieel is?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef floris_ het volgende:
Mooi geschreven SeLang, maar ik vind het vasthouden aan een vooraf bepaald koelsdoel toch wel essentieel. Zolang er geen fundamentele redenen zijn om van je koersdoel af te wijken, moet je je daaraan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |