Hier ook, LogicaCMG longs meest verhandelde turbo'squote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:25 schreef elcastel het volgende:
Kut, ik heb weer niet opzitten letten vandaag. MOrgen een nieuwe kans, ik wil al tijden een bos aandelen Logica/CMG erbij hebben voor 2,40, da's óók na de trading update van vandaag overigens. Pracht fonds, had allang op de 3,00 moeten staan.
Lekker blijven zitten met ABN. Misschien dat er wel weer een euro afgaat, maar het is zeker niet uitgesloten dat er een bod komt van zeg 40 euro. Downside risk is beperkt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een paar aandelen ABN amro, heb ze op een mooi moment gekocht destijds maar wat zouden jullie nu doen? Op zeker spelen en verkopen, of even aankijken wat er gaat gebeuren?
Ajax aandelen is meer een funaandeel toch? Of valt er winst mee te maken als bijvoorbeeld Sneijder straks toch verkocht word?
Welke bedrijven zijn dat dan? En wat staat er precies te broeien?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
Handelen op de lange termijn..quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje. Ik handelde in enkele fondsen op de NASDAQ op lange termijn, maar weet dat voor bepaalde bedrijven op zeer korte termijn iets staat te broeien. Met de normale grafieken en koersstanden op de Rabobank (of Google of MSN of Yahoo) heb ik te maken met 15 minuten delay van de actuele koers, terwijl mijn order bij de Rabobank natuurlijk wel real-time wordt uitgevoerd.
Misschien beetje vragen naar bekende weg, maar zijn er (betaalde) sites waarbij je wel live koersen van fondsen van de NASDAQ ziet?
http://www.interactivebrokers.comquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga je niet tegenspreken.
En wat is IB?
Ze halen gewoon de doelstellingen die ze inschatten, in tegenstelling tot branchegenoten. Geen lijken uit de kast, een net dividend en een ijzersteke positie. Enige nadeel is dat het aandeel vreselijk saai is, daarom heb ik nu lager bijgekocht (en flink ook), zodat ik sneller mijn rit kan maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:49 schreef ryan_atwood het volgende:
waarom is logica/cmg zo'n mooi fonds dan?
Aan het einde van de dalende trend. Tot over een maandquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:34 schreef klausch het volgende:
Nu niet kopen hehehe, kom over een maandje maar weer terug
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:03 schreef elcastel het volgende:
Ow ja en ze geven keurig trading updates. Btw, dat nieuws van gisteren lag (bij mij) al in de lijn der verwachtingen, ik was best (achteraf aangenaam) verrast van de reactie op de beurs.
Ik denk het, maar de hele ICT werd vandaag afgewaardeerd, kijk maar naar Ordina, Getronics ... Dus eigenlijk meer een sector afwaardering dan nog een tik voor Logica/CMG.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:20 schreef ryan_atwood het volgende:
Logica weer een stuk gezakt vandaag. Komt dat allemaal door die lagere resultaatverwachting in de UK?
Klopt wat je zegt, die 10euro zijn per transactie dus bij 1 koop en 1 verkoop samen 20euro.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:15 schreef Starfish het volgende:
Tvp en beginnersvraag
Waarschijnlijk een nogal naive vraag, waarvan ik het antwoord eigenlijk toch wel weet:
Ik wil het echter toch even voor de zekerheid navragen:
Als een broker, zeg Binck, het heeft over transactiekosten, dan zijn dit kosten die zowel voor aankoop EN verkoop gelden?
Met andere woorden: na kopen en verkopen van een aandeel moet je minstens E20,- winst hebben om break even te draaien [ 2x de minimale E10,- voor een Euronext aandeel: http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven/tarieven.asp ]
Zo ja:
- wat hebben brokers dan een mooie manier om geld te verdienen
- ai.. weer een iets hogere drempel om echt winst te kunnen maken
Daarnaast:
Is Binck een beetje een prettige broker voor een incidentele belegger?
Alvast bedankt!
Edit:
Hoe is deze? iemand ervaringen met Today's Brokers?
http://www.todaysbrokers.nl/nl/home.aspx
Dat is juist een van de voordelen van IB: je kunt zelf bepalen of je daarvoor wilt betalen of niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:28 schreef _Henry_ het volgende:
Let wel, als je real time koersen wil hebben bij TB of IB moet je daarvoor betalen.
Stijgende rente betekent niet dat aandelenkoersen omlaag moeten. Natuurlijk kunnen aandelen niet blijven stijgen als de rente dat ook doet, maar in pratijk is niet direct een correlatie te zien: stijgende aandelen - dalende rentequote:Op maandag 28 mei 2007 17:07 schreef floris_ het volgende:
De rente zal zeer waarschijnlijk omhoog gaan. Er is door de economische groei een grote vraag naar geld voor nieuwe investeringen, waardoor de rente een opwaartse trent zal laten zien. Slechts de afgelopen maanden geven een uniek beeld in de zin dat en de rente en de aandelenkoersen omhoog zijn gegaan.
Niets is minder waarquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef merry77 het volgende:
van winst nemen is niemand armer geworden.
10.25euro ja.. en dan ben je nog niet al je geld kwijt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef DoimeN het volgende:
Ik heb trouwens hiervan gesnoept:
ABN AMRO Holding NV Turbo Long 25,60
Alleen abn staat nou op:
35.85
Dus hij hoeft maar een paar punten te zakken en ik ben al me geld kwijt?![]()
Eigenlijk heb ik geen zin om je huiswerk te maken maar omdat ik in een goede bui ben vooruit.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:30 schreef TheGeneral het volgende:
Ik heb een vraag,
Ik moet voor school een verwachting maken van de koers van ABN Amro voor volgende week. Oftewel zal hij dalen of stijgen? Maar ik heb weinig verstand van dit hele gebeuren. Is er iemand die mij kan vertellen wat hij/zij verwacht met de koers van ABN. Enige beargumentatie zal zeer op prijs worden gesteld.
De stelling was: "van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden".quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:15 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens hoe je van winst armer kunt worden![]()
Leg eens uit waarom dit essentieel is?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef floris_ het volgende:
Mooi geschreven SeLang, maar ik vind het vasthouden aan een vooraf bepaald koelsdoel toch wel essentieel. Zolang er geen fundamentele redenen zijn om van je koersdoel af te wijken, moet je je daaraan houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |