abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43239160
Vervolg op http://forum.fok.nl/fok/post_reply/892796/6/50/43233285

Game on.
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:13 schreef SeLang het volgende:
Gewoon rustig blijven wachten.
Het dividend rendement is ongeveer gelijk aan de bankrente, dus de hamvraag is of je binnen nu en een paar jaar de aandelen lager kunt inkopen. Als je denkt dat het antwoord op die vraag 'ja' is dan kun je je geld beter op de bank houden.
Hier is die rente niet helemaal gelijk, maar voor de rest zit ik prima 'stil' en dat blijf ik nog wel even inderdaad. Het verbaast me alleen weer hoe de boel doorstijgt, terwijl het er allemaal niet echt lekker uitziet, elk cijfer valt lager uit dan verwacht en die verwachtingen waren al voorzichtig. Ik vind het prima allemaal.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_43250109
tvp
  zondag 5 november 2006 @ 11:30:56 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43254528
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:50 schreef elcastel het volgende:
Vervolg op http://forum.fok.nl/fok/post_reply/892796/6/50/43233285
Hier is die rente niet helemaal gelijk
Het dividend rendement van de AEX ligt rond de 3%, net als de spaarrente.
Er zijn een aantal fondsen met een hoger dividend rendement (zoals de financials) maar die hebben ook een hoger risico. Aangezien je meestal een gespreide portefeuille aanlegt vind ik het realistischer om te vergelijken met de AEX.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43258148
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:30 schreef SeLang het volgende:
Het dividend rendement van de AEX ligt rond de 3%, net als de spaarrente.
Er zijn een aantal fondsen met een hoger dividend rendement (zoals de financials) maar die hebben ook een hoger risico. Aangezien je meestal een gespreide portefeuille aanlegt vind ik het realistischer om te vergelijken met de AEX.
Dat is zo. Maar goed vooralsnog zit ik lekker cash, ik verwacht toch een randje recessie in de VS over een tijdje en verwacht dan ook mooie instapmomenten op den duur, ook al is de boel niet superhoog gewaardeerd momenteel.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 5 november 2006 @ 14:16:53 #5
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_43258541
tvp
Overal verstand van.
  zondag 5 november 2006 @ 16:23:37 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43262696
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar goed vooralsnog zit ik lekker cash, ik verwacht toch een randje recessie in de VS over een tijdje en verwacht dan ook mooie instapmomenten op den duur, ook al is de boel niet superhoog gewaardeerd momenteel.
Ik denk er precies zo over.
De S&P500 heeft nu een Trailing P/E = 18.5, Dividend Yield = 1.81%. De gemiddelde P/E van de afgelopen 130 jaar was 14.5 (al lag dat in de jaren '90 veel hoger). Echt goedkoop is de markt dus niet.

In de tussentijd ben ik weer wat aan het prutsen met geautomatiseerde strategieen voor (zeer) korte termijn. (voorlopig alleen op papier)

[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 05-11-2006 16:29:00 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43310535
tvp
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:35:06 #8
57047 macondo
pi_43318309
Even na tien uur op deze vrolijke dinsdag.. nieuwe year-high van de AEX op 496.08
Overal verstand van.
pi_43319599
Een collega van me begon bijna te janken gisteren toen Ahold op het nieuws even 3% steeg. Hij was - net als ik - op ~7,40¤ uitgestapt. Ik wist niet dat ik mensen/beleggers ook nog moest troosten af en toe. Maar goed ik snap zijn achteraf gevoel wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:54:01 #10
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_43320272
tvp
cijfers vallen tot nu toe mee maar volgende week komt reed elsevier met een tradingupdate, de reactie van de beurs daarop is de eerstkomende belangrijkste event in mijn port. Zit ook eventjes long in de olie maar zodra ik daarop 10% pak stap ik er weer uit. Want het geeft mij geen goed gevoel om te hopen dat de olie omhoog gaat:) Sta ook iedere dag aan de pomp.
Liefde, leven , geven!!!!
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:07:42 #11
57047 macondo
pi_43320691
Trouwens, wat vinden jullie van Wessanen? Een kutbedrijf, maar met een solide balans en een nieuwe degelijke CEO. En een schitterend dividendrendement van meer dan 6 %. Plus wellicht een overname kandidaat... 500 gekocht op 10,54 en gisteren 500 op 9,94. Staan nu iets van 10,20.

Oh ja, met het dividend teren ze in op hun vermogen, want de winst per aandeel is lager dan het uitgekeerde dividend..
Overal verstand van.
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:14:07 #12
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43344180
Ik weet er niks van macondo. Ik heb er vorige week wat over gehoord of gelezen, ik dacht van Kees de Kort. Nou ben ik niet van de analisten en ik geloof dat geen fonds het goed doet bij hem. Maar goed, ik vind het een grappige vent en macro economisch denken we er hetzelfde over. Ow ja, Wessanen, nee sorry, niet goed genoeg van op de hoogte. Wat je neerzet ziet er leuk uit, maar ik meen dat het nogal ontbreekt aan outlook daar en dat is jaren zo begreep ik ?
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:16:51 #13
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43344337
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef honesty het volgende:
cijfers vallen tot nu toe mee maar volgende week komt reed elsevier met een tradingupdate, de reactie van de beurs daarop is de eerstkomende belangrijkste event in mijn port.
...
Dat de cijfers goed zouden zijn wist iedereen 2 maanden terug al. Ik vraag me af wat nu verder ? Geeft iedereen een beetje een duidelijk vooruitzicht, of verteld iedereen mooie verhalen zonder inhoud ?
pi_43442488
Wessanen zou juist nu een heleboel winst moeten maken, aangezien het tegenwoordig mode is om alles "gezond" te doen. Gezond is hip, kijk maar naar de tv-programma's over eten: voortdurend wordt erop gehamerd hoe gezond het allemaal moet zijn.

Dat Wessanen met zijn kruidentheetjes en "gezonde" suikervrije snacks nu geen winst weet te maken, betekent niet veel goeds voor een toekomst waarin de consument zich misschien op andere dingen gaat focussen.
Eigenlijk maakt Wessanen allerlei spullen die je niet echt nodig hebt. Een soort van luxe-voeding maar ook weer niet echt luxe. Voor zulkt soort producten moet je veel reclame maken, anders vergeet de consument dat ze het nodig hebben of willen hebben. Wessanen is echter niet zo'n groot bedrijf en kan het niet zo veel reclame maken als -bijvoorbeeld- Unilever. Probleempje dus voor Wessanen.

En dan dat dividend. Erg mooi ja, maar op lange termijn niet houdbaar. Het management geeft ermee aan dat ze verwachten dat de winst fors zal groeien (anders kunnen ze het dividend nooit handhaven), maar ik vraag me af waarop die verwachting is gebaseerd.
  zondag 12 november 2006 @ 03:59:01 #15
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_43469315
Ik geloof in mijn divdend van Ten Cate(ook al doet de koers nu niet wat ik wil zakken) al denk ik dat de dalende koer snel richting mijn bijkoopkoers komt(mijnaankoop ligt nog ver onder de ¤20 maar voor die tijd koop ik ze bij) want 22, of ver daarboven lijkt me reeel voor Ten Cate.
Verleden week nog een leuke trade gemaakt met TMY(op de amx) gekocht voor 2.60 en terwijl ik kon verkopen op 3,40 toch een dag te lang gewacht om dan pas te verkopen op 3,03(lager dan de koers nu) maar omdat we meer dan 17% winst hebben genomen toch tevreden. De dalende olieprijs maakt me een stuk voorzichtiger met oliefondsen. En winst is winst toch, ons rendement is nu weer een paar procent hoger en met het geld van de winst zijn genoeg leuke dingen te verzinnen:)
Voor de rest zit ik nog vol in pharming(tot nieuws) en lopen mijn opties elsevier aankomende vrijdag af, maar ik ga er van uit dat ik ze ga uitvoeren en dat elsevier voor de tweede keer dit jaar door een weerstand breekt. Mocht ik de opties voor de cijfers leuk wegzetten doe ik dat natuurlijk wel, want liever winst pakken op zeker dan afwachten en je winst verspelen:)
pi_43492729
Wat is TMY? Ik ken het niet en volgens mij zit het ook niet in de AMX
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:05:40 #17
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_43545981
Ik lees sinds een tijdje mee, nog niet actief gepost. Wat ik zo lees is dat de meesten nu cash aanhouden, puur vanwege verwachtingen van een recessie? Ik denk dat we nog wel even doorstijgen. Bij de correctie zijn er mooie instapmomenten denk ik.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:57:49 #18
57047 macondo
pi_43561607
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:05 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Ik lees sinds een tijdje mee, nog niet actief gepost. Wat ik zo lees is dat de meesten nu cash aanhouden, puur vanwege verwachtingen van een recessie? Ik denk dat we nog wel even doorstijgen. Bij de correctie zijn er mooie instapmomenten denk ik.
Nee hoor, ik zit vol long sinds begin 2005. Ik vind de aandelen niet duur, en bovendien is er nog het TINA argument. There Is No Alternative.
Overal verstand van.
pi_43579188
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:57 schreef macondo het volgende:
Nee hoor, ik zit vol long sinds begin 2005. Ik vind de aandelen niet duur, en bovendien is er nog het TINA argument. There Is No Alternative.
Helemaal waar, al kies ik natuurlijk anders (ik zit wel cash), voor de LT kan het best.
  donderdag 16 november 2006 @ 09:20:56 #20
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_43599333
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:40 schreef elcastel het volgende:

[..]

Helemaal waar, al kies ik natuurlijk anders (ik zit wel cash), voor de LT kan het best.
Ga jij meer voor de korte termijn ?
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_43612995
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:20 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Ga jij meer voor de korte termijn ?
Nee, meer mid-lang. Ik wil 1 keer laag instappen en dan op mijn koersdoel verkopen. Ik hoef niet het onderste uit de kan, maar gewoon op een ontspannen een leuke rente pakken.
pi_43620305
en Honesty, heb je de Elsevier opties nog kunnen verzilveren?
Ik heb vandaag Elsevier gekocht. Zat al een tijdje te volgen nadat ik er een tijdje uitgestapt was. De koersdaling van vandaag was een mooi aankoopmoment.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 18 november 2006 @ 03:11:46 #23
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_43649164
Ik heb de 13¤/nov opties, voor meer de helft gelukkig woensdag kunnen verkopen op 75 cent en de rest kunnen uitoefenen vanmiddag op 13.15(die inmiddels 13,02 staan) ik zit er nog wel met verlies in maar ik heb met elsevier dit jaar al zoveel winst gemaakt dat ik dat niet kwijt raak, ik heb natuurlijk wel spijt dat ik niet alles heb verkocht eergisteren maar ja, je kan niet alles hebben, belangrijker is voor mij wat de olie doet, want daar zit ik na de dip nog dieper in:)

[ Bericht 1% gewijzigd door honesty op 19-11-2006 20:53:25 (foutje) ]
  zaterdag 18 november 2006 @ 03:18:26 #24
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_43649224
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:55 schreef _Henry_ het volgende:
Wat is TMY? Ik ken het niet en volgens mij zit het ook niet in de AMX
volgens mij zit het wel gewoon in de amx:) met binck wel te vinden maar niet echt te volgen:(en daarnaast ook echt een gokkertje:) voor mij was het ishet niks, maar wens iedereen geluk ermee
pi_43706578
TVP. Ik ben me ook wat meer aan het verdiepen in beleggen. Ik moet nog even kijken of ik me ga richten op opties of aandelen. Opties zouden riskanter zijn maar als je geluk hebt kan je er sneller mee cashen, bij aandelen is het risico kleiner. Ik ga me er nog eens in verdiepen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')