abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42570212
Ik las vanmorgen in de krant dat corus mogelijk voor 8 tot 10 miljard overgenomen gaat worden. Weet iemand hoe je erachter kan komen wat dat bod per aandeel is? Ik heb namelijk nog 40 aandelen in bezit en dan kan ik zien in hoeverre het in de buurt komt van mijn aankoopprijs.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:05:34 #252
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_42570658
Het zijn geruchten, er ligt nog geen bod. Maar het bedrag waar jij het over hebt, dat is zowel in dollars als in euro genoemd. Als je alle berichten een beetje op een hoop gooit kom je ongeveer op 8,80 euro uit.

Maar 40 aandeeltjes.. dat is ongeveer 250 euro waard. Dat is geen bedrag om in losse aandelen te investeren. Dan moet het aandeel ongeveer 7% omhoog om uberhaupt quite te spelen.
Overal verstand van.
pi_42572900
Ja idd dat heb ik naderhand ook geleerd. Al doende leert men.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:54:20 #254
57047 macondo
pi_42573409
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:36 schreef Stansfield het volgende:
Ja idd dat heb ik naderhand ook geleerd. Al doende leert men.
Ik heb op die manier ook mijn leergeld betaald...
Overal verstand van.
pi_42574172
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat zullen de meeste beginnende beleggers wel gedaan hebben. Maar ik probeer nu dus mijn leergeld zo laag mogelijk te laten zijn.
pi_42574617
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:18 schreef Sargon het volgende:
Ik had een paar vragen over opties,

Ik beleg nu een tijdje in aandelen en het gaat op zn zachtst gezegd erg aardig tot goed. Nu wil ik eens voor het eerst opties proberen, ga in mijn schaduw port eerst wat uitproberen. Ik wilde call opties vedior december kopen maar hoe weet je nu of iets echt duur is of goedkoop. Dat de call opties van 11.00 heel duur zijn begrijp ik ook, maar die van 16.00 zijn 70 eurocent, is dat duur? Kortom hoe weet je of opties duur zijn?

alvast bedankt
vergeet opties, tegenwoordig zijn er veel betere produkten zoals ABN turbos of speeders
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:37:37 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42574643
Wat betreft opties:
Bij mij is het succes op lange termijn ongeveer evenredig gebleken met de looptijd van de opties die ik aanschafte. Mijn conclusie is dan ook dat kortlopende opties alleen leuk zijn om te schrijven, niet om te kopen. Vaak had ik gelijk met de richting die de koers opging, maar de verwachtingswaarde liep er sneller uit dan de koers kon bijhouden... (oftewel, ik had gewoon schrijver van die opties moeten zijn).

Met langlopende opties (enkele jaren looptijd) gaat die verwachtingswaarde er niet zo snel uit dus die gedragen zich een beetje zoals het aandeel maar dan met een hefboom. De kosten zijn in vehouding ook lager.

Sinds een paar jaar doe ik trouwens helemaal geen opties meer maar uitsluitend futures vanwege de lagere kosten, lagere spread, betere verhandelbaarheid en het ontbreken van verwachtingswaarde. Je hebt dan natuurlijk wel het nadeel dat je altijd een margeverplichting hebt en dat je verlies opbeperkt kan oplopen (net als met opties schrijven).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:40:10 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42574710
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:36 schreef bbstreams het volgende:

[..]

vergeet opties, tegenwoordig zijn er veel betere produkten zoals ABN turbos of speeders
Dat zijn structured products met (verborgen) kosten die hoger liggen dan die van opties, dus leg eens uit waarom dat 'betere' producten zijn? Het zijn hooguit andere producten.
Mijn reisverslagen
pi_42575282
tijd is geld bij opties plus opties gaan in stappen van 5 euro dat werk in je nadeel bij lage volatiliteit, bij turbo's/speeders kun je vrij nauwkeurig de in en uitstap momenten zelf uitrekenen, werk altijd waar de handel is dan ligt de bied/laat ook dicht bij elkaar. de verborgen kosten zitten hem namelijk daarin, bij minder verhandelde turbos/speeders hanteert de MM-computer dan zijn eigen grotere bied/laat spread.
pi_42580049
Wat denken de heren en dames van zecco.com voor het handelen in aandelen?

http://www.internetnews.com/ec-news/article.php/3635496
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:28:55 #261
57047 macondo
pi_42584555
Zecco gaat wel een succes worden denk ik. Kan niet wachten tot het in Nederland komt.

@bbstreams:
Je zit er naast. Opties staan namelijk op vijf cent. Net als de structured products, waar verder nog allemaal verborgen kosten voor de bank in zitten.

Tijd is geld. Klopt, en dat kan je ook in je voordeel laten werken.

De volatility is laag, en dan is de 5 cent spread nadelig? Je zegt dus dat opties goedkoop zijn (kán), maar daarmee is de spread niet extra nadelig. Dat is echt onzin, behalve misschien bij kleine bagger van een dub.

Ten slotte vergeet je een groot nadeel van de turbo's. Een kleine dalig richting de stop, en bij de minder liquide fondsen zal de bank even doordrukken zodat alle turbo's uitgestopt zijn.

Zoals SeLang al aangeeft, het zijn andere producten. Appels zijn ook niet beter dan peren.
Overal verstand van.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:02:38 #262
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_42587378
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:28 schreef macondo het volgende:
.......

Ten slotte vergeet je een groot nadeel van de turbo's. Een kleine dalig richting de stop, en bij de minder liquide fondsen zal de bank even doordrukken zodat alle turbo's uitgestopt zijn.

Zoals SeLang al aangeeft, het zijn andere producten. Appels zijn ook niet beter dan peren.
Is het trouwens ook niet zo dat je met Turbo Long's in de problemen kunt komen wanneer een aandeel ex-dividend gaat. Door de hefboomwerking kan de turbo in een keer door de stop-loss (die elke .. dagen wordt gesteld) kan vallen en je je volledige investering kwijt bent.
The greatest things in life cost nothing
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:40:21 #263
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42588788
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef macondo het volgende:
Ik ben ook met zulke bedragen begonnen. Op zich vind ik het niet heel verkeerd, ik zag het ook puur als leren, al geloofde ik er ook wel in. En ik sta er nogsteeds achter, maar stap met zulke bedragen in in een lage index en niet - zoals nu - op een hoog punt.

Al verdiend het sneller, ik zou nooit iemand aanraden om gelijk groter in te zetten, tenzij de betreffende persoon ruim in het geld zit. Maar niet nu doen nee.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:43:19 #264
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42588888
Het valt me sowieso op (nofi) dat er een hoop nieuwe gezichten in dit topic komen als de beurs hard omhoog gaat, dat kan toeval zijn natuurlijk. Maar juist als er zoveel nieuwe aanwas is, moet je oppassen. Ik raad elke beginner in dit topic dan ook aan om een paar jaar geduld te hebben (begin met een simulatie portefeuille) en in te stappen als de boel wat gezakt is. Het kan ook over een jaar natuurlijk, ik bedoel dus een laag moment en niet een hoog moment.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_42588892
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:06 schreef macondo het volgende:

[..]

Nog meer tips:

1) ga niet in ITM opties handelen (is vrij zinloos namelijk)
2) als je de goedkoopste call of put gaat kopen voor zeg, 15 cent, dan raak je snel door je geld heen want het zal waarschijnlijk waardeloos aflopen.
3) probeer altijd in spreads te denken (koop een callspread, of koop een call en verkoop een lagere put. Of koop een call en verkoop een putspread)
4) ratio spreads kunnen ook. Bijvoorbeeld een keer de call kopen, en twee keer een verdere otm call verkopen.
Kul!

1) ITM opties hebben relatief lage tijdswaarde en zijn dus zeker niet zinloos
2) De prijs van opties is mede afhankelijk van de kans dat ze ITM zullen expireren. Als de kans dat een optie waardeloos zal expireren hoog is, wordt dit gecompenseerd door een lage premie.
3) Spreads koop je niet, want spreads zijn altijd combinaties van kopen en schrijven van opties (bv bearish callspread, bullish putspread, iron condor etc). Btw, de constructie waarbij een call gekocht wordt en een put verkocht is geen spread.
pi_42594438
Waar ik ook een beetje schrik van heb is de mogelijke boete die Hagemeyer moet betalen als ze ongelijk worden gesteld door de rechtbank.
quote:
'Weg vrij voor miljoenenclaim tegen Hagemeyer'
ETTEN-LEUR (ANP-AFX) - City Electrical Factors (CEF), een groothandel in elektrotechnische materialen, denkt binnenkort miljoenen euro's te kunnen innen bij technisch handelshuis Hagemeyer. Dat liet CEF vrijdag weten.

Het bedrijf baseert zich op een uitspraak van het Europese Hof van Justitie donderdag dat boetes die in 1999 wegens kartelafspraken werden opgelegd, terecht zijn. CEF eist bij de rechtbank in Rotterdam een schadevergoeding van 97 miljoen euro van Hagemeyer en de Franse groep Sonepar voor schade door de kartelafspraken.

De procedure werd al in 1999 aangespannen door CEF. De rechter schorste haar in afwachting van het oordeel van het Europese Hof. Omdat het Hof oordeelde dat er inderdaad van kartelafspraken sprake was, rekent CEF nu op toekenning van de claim.

Als de claim wordt toegekend, is het onduidelijk hoeveel Hagemeyer moet betalen. ,,Het gaat ons erom dat we 97 miljoen euro krijgen. Wie welk deel betaalt, dat maakt ons niet uit'', zei een woordvoerder namens CEF.

Een woordvoerster van Hagemeyer liet weten goede hoop te hebben dat de claim van CEF door de rechtbank in Rotterdam wordt verworpen. ,,Gezien het feit dat de Europese Commissie Hagemeyer niet schuldig heeft bevonden aan kartelafspraken, is Hagemeyer van mening dat er goede juridische gronden zijn om aan te nemen dat de vordering van CEF wordt verworpen.''

Ze voegde er wel aan toe dat het nog niet helemaal zeker was dat dit de uitkomst van de rechtszaak zou zijn. De zaak gaat terug tot 1991. CEF maakte toen bij de Europese Commissie melding van schending van de mededingingsregels door de Nederlandse branchevereniging Nederlandse Federatieve Vereniging voor de Groothandel op Elektrotechnisch Gebied (FEG) en het belangrijke verenigingslid Technische Unie (TU). TU maakt deel uit van Sonepar. Hagemeyer was lid van FEG via dochterbedrijf Bernard.

Na uitvoerig onderzoek achtte de commissie in 1999 bewezen dat inderdaad kartelregels zijn overtreden en legde de twee partijen boetes op van respectievelijk 4,4 miljoen euro en 2,15 miljoen euro. Het Europese Hof in Luxemburg oordeelde donderdag dat die boetes terecht waren.
Tis nu alweer een tijdje geleden dit, maar dan nog...
Als ze moeten betalen zal dat niet leuk zijn voor de koers vrees ik...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:44:29 #267
57047 macondo
pi_42596380
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:43 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Kul!

1) ITM opties hebben relatief lage tijdswaarde en zijn dus zeker niet zinloos
2) De prijs van opties is mede afhankelijk van de kans dat ze ITM zullen expireren. Als de kans dat een optie waardeloos zal expireren hoog is, wordt dit gecompenseerd door een lage premie.
3) Spreads koop je niet, want spreads zijn altijd combinaties van kopen en schrijven van opties (bv bearish callspread, bullish putspread, iron condor etc). Btw, de constructie waarbij een call gekocht wordt en een put verkocht is geen spread.
Kul? Je zal waarschijnlijk bedoelen dat je het er niet mee eens bent, of dat je het niet begrijpt. Kan gebeuren..

Naar mijn mening hebben echte in-the-money opties weinig toegevoegde waarde voor kleine particuliere beleggers. De materie wordt al snel complex met early exercise risico's en dergelijke, als een optie bovendien reageert als een aandeel - koop dan gewoon de aandelen.

Beleggers met een kleine portemonnee hebben vaak de neiging om kleine calletjes en putjes te kopen, want die zijn zo goedkoop. In de praktijk zijn ze juist erg duur (hoge volatility), en heb je vaak een lange adem nodig om hier winst uit te behalen. Als de extreme beweging uit blijft, ben je gewoon vrij snel je investering kwijt.

Het is correct om te stellen dat een call kopen en een lager put schrijven geen spread is. Dat noemen we eigenlijk een risk reversal. Maar met veel termen strooien lijkt misschien erg interessant - je hebt er alleen zo weinig aan.
Verder kan je een callspread gewoon kopen of verkopen. Neem dat maar gewoon van mij aan. Als je een callspread koopt, koop je de laagste call en verkoop je de verdere out-of-the-money call. En bij verkopen is het andersom.

[ Bericht 3% gewijzigd door macondo op 11-10-2006 23:55:32 ]
Overal verstand van.
pi_42605855
Ik bedoel dat ik het er niet mee eens ben.

Er is echt wel verschil tussen een ITM optie en een aandeel. Ook een ITM optie heeft leverage, al is die klein. De stelling dat een optie reageert als een aandeel vind ik bizar.

Kijk eens naar dit plaatje. Een ITM call versus een aandeel. Lijkt me toch dat ze verschillen.
http://img92.imageshack.us/my.php?image=itmcallmh4.png
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:10:25 #269
57047 macondo
pi_42607848
Kijk, dat klinkt al een stuk meer bescheiden.

Dat er leverage zit aan itm opties zal ik niet ontkennen. De aanschafwaarde is namelijk lager dan dat van de aandelen, terwijl de prijs van de opties reageert als een aandeel in absolute waarde. Als het aandeel 10 cent duurder wordt, dan zal de optie ook 10 cent duurder worden. Niets bizars aan.

Verder ga je natuurlijk de mist in met je (interessante) plaatje. Het aandeel ABN keert namelijk dividend uit, en de opties niet. Scheelt al snel 7,5 % over jouw periode. Sterker nog, bij de laatste dividend uitkering van ABN had je in de praktijk je optie moeten uitoefenen om de aandelen op te vragen, dividend te incasseren, daarna aandelen weer verkopen en gelijktijdig weer dezelfde call terug te kopen.
(als het aandeel door het dak gaat lijkt het allemaal minder relevant dat je hier en daar wat geld laat liggen, zeker).

Ik denk dat het bovenstaande ingewikkeld is, en je beter af bent met een turbo. Scheelt ook transactiekosten. Het is geen wet van meden en perzen, mijn mening is dat ITM opties niet zo veel toevoegen voor de kleine belegger. Natuurlijk kun je er goede winst mee maken, maar dan moet je wel weten wat je aan het doen bent. En op dit forum hou ik het graag zo simpel mogelijk.

Overal verstand van.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:33:28 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42608455
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:02 schreef joriszss het volgende:

[..]

Is het trouwens ook niet zo dat je met Turbo Long's in de problemen kunt komen wanneer een aandeel ex-dividend gaat. Door de hefboomwerking kan de turbo in een keer door de stop-loss (die elke .. dagen wordt gesteld) kan vallen en je je volledige investering kwijt bent.
Bij ex-dividend gaan wordt het financieringsniveau direct aangepast. Ik weet niet of de stoploss dan ook wordt aangepast (lijkt me van niet). Maar in elk geval hou je bij uitstoppen dan wel een hogere restwaarde over. Het dividend ben je niet kwijt.

Die stoploss is in mijn ogen het grootste nadeel van een turbo, want er hoeft maar even een spike/dipje te komen en je bent weg. (Dat geldt trouwens voor stoplossen in het algemeen, daarom gebruik ik vrijwel nooit een stoploss).
Mijn reisverslagen
pi_42625354
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:33 schreef SeLang het volgende:
Die stoploss is in mijn ogen het grootste nadeel van een turbo, want er hoeft maar even een spike/dipje te komen en je bent weg. (Dat geldt trouwens voor stoplossen in het algemeen, daarom gebruik ik vrijwel nooit een stoploss).
Inderdaad, precies ook mijn motivatie om niet in turbo's te gaan.
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:47:37 #272
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_42719854
Op 22 februari ben ik begonnen met fondsen aankopen. Dat ging voorspoedig en binnen twee maanden had ik 7% winst. Kort daarna begon echter de harde daling. Dit resultaarde weer twee maanden later in een dieptepunt van 20% verlies.

Op dat moment besloot ik flink bij te kopen. Met succes is nu gebleken. Niet alleen heb ik nu ruim drie keer zoveel geïnvesteerd in fondsen als waarmee ik begon, ook is de winst inmiddels helemaal terug op een goed niveau en uitgekomen op 9%.

De winst wordt bij mij voornamelijk veroorzaak door fondsen met Chinese of Indiase aandelen. De Fondsen met Russische of Oost-Europese aandelen blijven iets achter. Deze heb ik daarom vandaag verkocht, zodat ik meer geld kan steken in India en China.
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:36:56 #273
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42721213
Goed gedaan, ik heb ongeveer op datzelfde moment een simulatie van fondsen gestart, ongeveer dezelfde fondsen, maar dan aangevuld met energie en industriele materialen, uiteraard gingen die net zo hard (zo niet harder) onderuit. Voor mij was dat de reden dat ik bij het uit het dal komen, alle aandelen die ik had (en VS gerelateerd waren) eruit heb gegooid.

Maar je hebt een keurig rendement, blijf vooral goed vooruit kijken en kies (zoals ik deed) voor een mooie winst. Waarmee ik niet zeg dat je nu moet uitstappen, maar dat je best op de hoede mag zijn. Dat was mijn tip van de dag.
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:14:55 #274
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_42721421
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 15:36 schreef elcastel het volgende:
[...]dat je best op de hoede mag zijn.
Ik ben het met je eens. Af en toe duiken er verhalen op dat er al spoedig een recessie aankomt, met name getriggerd door de VS. Dat soort verhalen moet iedere belegger goed in de gaten houden ben ik van mening.

Ik heb tijd lang dagelijks het beursnieuws en finaciële nieuws van Japan, China, India en mindere mate Rusland en Turkije bijgehouden. En dan leer je ook dat de Japanse Centrale Bank de rente verhoogde nadat deze jarenlang op 0 had gestaand. Dat vatte ik op als een signaal dat het beter gaat met het land.
Het bijhouden van het nieuws kost een hoop tijd maar uiteindelijk betaald het zich terug in betere beleggingsresultaten, (voor zover ik dat kan beoordelen in 8 maanden die ik nu actief bezig ben).

Voor zover ik het op dit moment kan overzien denk ik dat de seinen voor de belegger op groen staan, dus ik profiteer er nog even van.

Overigens was ik in het begin ook wel erg optimistisch. Ik vond het wel grappig om deze quote van mezelf terug te lezen:
SjonLok - dinsdag 16 mei 2006 @ 17:35
quote:
Ok, de dagen van daling hebben we erop zitten vermoed ik. Het is niet de correcte geworden die sommigen hadden voorspeld (naar de 440).

De komende twee à drie weken gaat het hard. Ik voorspel dat we binnen een maand door de 500 punten gaan.
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 14
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:29:15 #275
57047 macondo
pi_42723436
Poeh... 20% verlies is wel erg veel! Moet er zelf niet aan denken eerlijk gezegd. Ging vanaf 1 januari ongeveer 15% omhoog, daarna op dieptepunt nog een winstje van 4 of 5 procent. En nu gelukkig weer iets van 18 procent.
Overal verstand van.
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:38:30 #276
57047 macondo
pi_42723565
Een rendement van 9 procent is trouwens niet echt veel voor zo'n gewaagde keuze. Europa heeft het heel wat beter gedaan hier en daar. Ook mijn China index volger heeft beter gepresteerd.
Overal verstand van.
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:44:12 #277
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_42723747
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:38 schreef macondo het volgende:
Een rendement van 9 procent is trouwens niet echt veel voor zo'n gewaagde keuze. Europa heeft het heel wat beter gedaan hier en daar. Ook mijn China index volger heeft beter gepresteerd.
Ligt er natuurlijk helemaal aan vanaf wanneer je begint te meten. Ik stapte vlak voor de daling in. Als ik in januari was ingestapt dan had ik voor het ene fonds 30% winst gehad, voor de ander 20% verlies, voor weer een ander 70% winst.
pi_42732850
Ik voorspel een ´Black Monday´ op 30 oktober a.s.. Alle lucht er weer even uit! Snel terug naar een AEX van 428 punten.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:35:06 #279
57047 macondo
pi_42734358
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:21 schreef Socios het volgende:
Ik voorspel een ´Black Monday´ op 30 oktober a.s.. Alle lucht er weer even uit! Snel terug naar een AEX van 428 punten.
Put your money where your mouth is.

Hoezo is er sprake van lucht in de AEX? Vind je soms de K/W te hoog, of het dividendrendement te laag? We horen het graag van je!
Overal verstand van.
pi_42737682
Weet iemand al het mogelijke overname bod per aandeel van Tata Steel op Corus?? Het aandeel staat nu op 7,32. Het kan toch niet zo zijn dat de overnamen gedaan wordt voor een prijs per aandeel die lager ligt dan nu??
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:50:57 #281
159890 Webdesign21
Webdesign is cool
pi_42741298
Even een vraag over bijvoorbeeld van der Hoop

http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?ID=57723

Hier staat een lijst met 'bied' en 'laat'. Die volumes zijn gewoon het aantal aandelen? Het 'bied' is het bedrag wanneer men het aandeel aan gaat kopen? Het 'laat' is wanneer men de aandelen verkoopt?

Is het dan bijvoorbeeld handig om van der Hoop voor 0,08 te kopen en dan bij 0,09 te verkopen? Aangezien de meesten pas vanaf 0,10 gaan verkopen... Ik heb ook gehoord dat je er haast niet tussen kan komen als particuliere belegger dus er eigenlijk niet aan moet beginnen met zulke lage waarden van aandelen.

Nu trouwens al Buhrmann vanaf 10,96 vaststaan, gaat mooi, ook vandaag weer
Yeah, webdesign
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:05:36 #282
57047 macondo
pi_42749881
Webdesign, je vraagt een beetje naar de bekende weg. De lagere prijs zijn inderdaad de kooporders, en de hogere prijs de verkooporders. Biedingen en offers.

En wat je gehoord hebt is juist. Dit soort aandelen van bedrijven die op de fles zijn gegaan, daar moeten particulieren wegblijven. Je betaalt te veel transactiekosten, en het risico is enorm. Je moet het met grote aantallen spelen. Stel dat je 8 cent binnenkrijgt, wie zegt dat je het ooit weer kan verkopen op 9 cent? Misschien zakt het wel langzaam weg.. naar een waarde van bijvoorbeeld vier cent.. Dan heb je 50% verlies aan je broek. En veel upside potential zit er niet in

De meesten gaan pas verkopen op 10 cent? Hoezo?
Overal verstand van.
pi_42752257
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:10 schreef macondo het volgende:Dat er leverage zit aan itm opties zal ik niet ontkennen. De aanschafwaarde is namelijk lager dan dat van de aandelen, terwijl de prijs van de opties reageert als een aandeel in absolute waarde. Als het aandeel 10 cent duurder wordt, dan zal de optie ook 10 cent duurder worden. Niets bizars aan.
Ja... totdat een ITM optie niet meer ITM is of dat steeds minder wordt.

En verder, over dat dividend heb je helemaal gelijk. Erg stom van me om dat te vergeten.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:57:24 #284
159890 Webdesign21
Webdesign is cool
pi_42762746
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:05 schreef macondo het volgende:
Webdesign, je vraagt een beetje naar de bekende weg. De lagere prijs zijn inderdaad de kooporders, en de hogere prijs de verkooporders. Biedingen en offers.

En wat je gehoord hebt is juist. Dit soort aandelen van bedrijven die op de fles zijn gegaan, daar moeten particulieren wegblijven. Je betaalt te veel transactiekosten, en het risico is enorm. Je moet het met grote aantallen spelen. Stel dat je 8 cent binnenkrijgt, wie zegt dat je het ooit weer kan verkopen op 9 cent? Misschien zakt het wel langzaam weg.. naar een waarde van bijvoorbeeld vier cent.. Dan heb je 50% verlies aan je broek. En veel upside potential zit er niet in

De meesten gaan pas verkopen op 10 cent? Hoezo?
Dacht dat van die 10 cent vanwege de tabel:

7 119.574 0,08 0,09 72.879 7
3 122.140 0,07 0,10 179.747 12
2 126.000 0,06 0,11 87.500 5
2 129.000 0,05 0,12 12.500 1
5 689.250 0,04 0,14 25.000 1

Bij 0,10 is het volume 179
Bij 0,9 is het volume 72

Dacht ik dat de meesten het pas bij 0,10 gaan verkopen of hoger.
Yeah, webdesign
pi_42763728
Ik heb ook nog een vraagje. Wederom over de overname van corus. Dit is voor het eerst dat ik een aandeel heb wat mogelijk overgenomen gaat worden. De huidige koers is hoger dan wat ik vanmorgen in de krant las wat als overname bod gedaan wordt.

Krijg ik na de overname alleen de overname prijs per aandeel? Of krijg ik dan aandelen Tata? En zou ik dan nu dus moeten verkopen nu de koers nog iets hoger staat dan het overname bod?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:40:24 #286
57047 macondo
pi_42767699
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje. Wederom over de overname van corus. Dit is voor het eerst dat ik een aandeel heb wat mogelijk overgenomen gaat worden. De huidige koers is hoger dan wat ik vanmorgen in de krant las wat als overname bod gedaan wordt.

Krijg ik na de overname alleen de overname prijs per aandeel? Of krijg ik dan aandelen Tata? En zou ik dan nu dus moeten verkopen nu de koers nog iets hoger staat dan het overname bod?
Ten eerste is het aan jou of je uberhaupt wilt verkopen, op welke prijs dan ook. Jij bent namelijk gewoon eigenaar van een (microscopisch klein) stukje Corus.

Als er een openingsbod komt onder de huidige beurskoers zal de overname waarschijnlijk niet slagen. Er zal een premie geboden moeten worden om het een en ander te laten doorgaan. De betalingswijze kan geschieden in de vorm van cash, aandelen Tata of een combinatie. In dit geval zal het alleen cash zijn, want de meeste beleggers zitten niet te wachten op een aandelenpositie in een bedrijf genoteerd in India...

@webdesign
Dat is wel heel simpel redeneren. Het bied en offer boek kan een beetje inzicht geven, maar niet veel. Het offer op 9 cent kan gewoon worden aangevuld als het bijna op is. Daarnaast kan het zijn dat het offer op 10 cent alleen maar cosmetisch is, en weggetrokken wordt zodra het hele 9 cent offer uitgenomen is. Als dat ooit gaat gebeuren...

[ Bericht 13% gewijzigd door macondo op 18-10-2006 12:50:15 ]
Overal verstand van.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:16:11 #287
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42780168
Macondo, vraagje : is het nou zo dat het officieel niet mag, het intrekken van orders in het orderboek ? Ik heb die taferelen zelf mogen meemaken bij o.a. Getronics en Ahold, maar omdat ik zelf beperkte inzage heb, of eigenlijk officieel gewoon totaal niet, kan ik dat niet goed volgen. Maar goed, mag het, of is het misbruiken van een schemergebied ?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:59:52 #288
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_42781781
ik had vedior poosje terug op 14,85 gekocht, ze gaan nu lekker, veel positieve geluiden.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:40:12 #289
57047 macondo
pi_42785838
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:16 schreef elcastel het volgende:
Macondo, vraagje : is het nou zo dat het officieel niet mag, het intrekken van orders in het orderboek ? Ik heb die taferelen zelf mogen meemaken bij o.a. Getronics en Ahold, maar omdat ik zelf beperkte inzage heb, of eigenlijk officieel gewoon totaal niet, kan ik dat niet goed volgen. Maar goed, mag het, of is het misbruiken van een schemergebied ?
Niemand heeft er inzicht in, de professionele markt ook niet. Dus wat dat betreft heb je als particulier geen achterstand. Iedereen probeert het boek af en toe te manipuleren, maar eigenlijk trapt niemand er in en loop je vooral risico dat het misgaat óf dat anderen je doorzien en tegen je in gaan handelen.

Maar je eigenlijke vraag.. mag het? Eigenlijk zou ik het niet weten. Het is inderdaad een schimmig gebied, je zou het kunnen opvatten als marktmanipulatie. Maar je mag wel gewoon orders inleggen, en elke order geeft toch een signaal af. Ik heb nooit gehoord dat er tegen opgetreden is, het is gewoon wat de voortdurende handel is. Proberen niet in je kaarten te laten kijken, en toch je transactie voltooien.
Overal verstand van.
pi_42846976
Iemand nog een mening over wat India de komende maanden gaat doen?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:12:22 #291
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42850768
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:40 schreef macondo het volgende:
Maar je eigenlijke vraag.. mag het? Eigenlijk zou ik het niet weten. Het is inderdaad een schimmig gebied, je zou het kunnen opvatten als marktmanipulatie. Maar je mag wel gewoon orders inleggen, en elke order geeft toch een signaal af. Ik heb nooit gehoord dat er tegen opgetreden is, het is gewoon wat de voortdurende handel is. Proberen niet in je kaarten te laten kijken, en toch je transactie voltooien.
Ik moest er aan denken omdat ik destijds overal las dat er blokken werden geplaatst en als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit was toen Getronics rond de 1,40 doolde. De koers leek duidelijk gedrukt te worden, terwijl het algemeen werd aangenomen dat Getronics zelf hoopte op een koers ~1,45 zodat de boel boven de 10¤ zou komen na de reverse split.

Het verhaal kwam ook boven water toen Ahold erg bleef hangen in de range rond de 6,40. Daar was ook sprake van blokken die verdwenen en opkwamen uit het niets. Voor mij al helemaal niet te volgen, maar zoals op het dft forum plaatsen mensen toch met enige regelmaat boekjes.

Ik heb er nooit direct last van gehad, omdat ik geen daghandelaar ben en ik uitsluitend beleg in bedrijven waarvan ik weet (/denk) dat er meer in moet zitten, fundamenteel dus. Het is natuurlijk wel een frustratie als je het idee hebt dat de koers omhoog moet en mag, maar toch om onverklaarbare reden blijft hangen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 08:22:58 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42879638
Als je doel is om met het orderboek de markt te manipuleren dan is het in principe strafbaar. Alleen is het moeilijk te bewijzen. Verder denk ik dat je er -afgezien van een paar onwetende kleine particuliere beleggers- helemaal niemand mee kunt manipuleren

Het orderboek zegt namelijk helemaal NIETS over de vraag en aanbod verhoudingen in de markt. Want je bent wel heel erg dom als je een grote order van te voren in het orderboek zet (tenzij je zelf een bepaald effect wilt bereiken natuurlijk). De meeste orders worden pas naar de beurs gestuurd als een bepaalde koers is bereikt. Bij veel brokers (bijv IB) kun je gewoon opgeven dat je order verborgen blijft (die gaat dus pas naar de beurs als een bepaalde koers wordt gemaakt) of dat je alleen een klein stukje van je order zichtbaar maakt in het orderboek (iceberg order). Ik heb zelf ook een applicatie gebruikt (voor futures) waarbij de orders alleen lokaal op je eigen PC bestaan (PATS client) en direct naar de computers van CME / CBOT etc in Chicago gaan. Als je je PC uitzet is je order weg.
Mijn reisverslagen
pi_42881099
Ongeveer een jaar geleden was ik nog into aandelen en was teletext mijn grote vriend maar ik wil nu mijn aandacht meer richten op turbos/speeders. Weet iemand een goede simulatie waar ik de komende maanden eerst kan simmen voordat ik er echt aan begin. Liefst gewoon een gratis sim.
pi_42882314
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:52 schreef MacKniver het volgende:
Ongeveer een jaar geleden was ik nog into aandelen en was teletext mijn grote vriend maar ik wil nu mijn aandacht meer richten op turbos/speeders. Weet iemand een goede simulatie waar ik de komende maanden eerst kan simmen voordat ik er echt aan begin. Liefst gewoon een gratis sim.
Ik dacht dat ABN Amro een turbo-toernooi heeft waar je met fake geld kan oefenen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_42952543
Ik vroeg me af of je als particulier obligaties/high-yield bonds kan kopen?? Niet van die fondsen van banken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 26-10-2006 14:29:59 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:22:07 #296
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42952717
Handelen met speeders gaat me heerlijk af. Maar helaas moeten er vanaf volgende maand bij Binck weer gewoon transactiekosten over betaald worden.
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:36:48 #297
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_43024109
@MacKniver met turbo's oefenen kan altijd op iex bij het turbotoernooi, maar als ik jou was zal ik een account aanmaken op binck(je moet 1 keer geld storten) en daarna kan je zoveel simmen als je wilt, met realtime koersen en veel informatie gratis. Je bent helaas net te laat om mee te doen met de slimstebelegger anders was dat nog leuker om te simmen. Ik sta helaas op een hele slechte plek maar van de 3 weken die de 3e ronde telde ben ik er 2 op vakantie geweest, dus ik heb een goede smoes:) Mijn echte portefeuile staat er gelukkig beter voor..
ten cate(+15%) zelfs nadat ik vlak voor de vakantie(vakantiegeld) de helft verkocht voor 19,80
pharming(+7%) die heb ik alleen nog omdat ik een flinke stijging verwacht bij goedkeuring c1-remmer
oncomethylome(13%) heb ik vanaf de emmisie maar die gaan er denk ik deze maand uit(8,50+)
LBI(6%) fusie na LBicon, heeft maanden niks gedaan dus verwacht nu snel de 6 euro weer te zien
akzonobel speeders(+20%) snel even in de vakantie gekocht na de daling van 2 weken terug, maar morgen of overmorgen verkoop ik ze of koop ik er 200% bij. Dat zijn de twee laatste dagen dat we gratis kunnen handelen in speeders bij Binck, dus verkoop ik ze gratis of koop er gratis veel bij.
Daarnaast heb ik ook nog opties elsevier open staan, gekochte call's nov13,00 +12,5%) gekocht toen elsevier op 12,80. Die heb ik eerst gekocht en later mijn aandelen elsevier verkocht dus die heb ik in principe gratis.
Deze aandelen heb ik minder dan 3 maanden in mijn hand dus ik klaag zeker niet,
Liefde, leven , geven!!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:11:45 #298
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_43081166
Tjeem ik had google aandelen moeten nemen toen ze net de markt opgingen. Ik zat toen al met het idee, maar was maar een vage gedachte. had ik het maar gedaan
Drugs are good mkay?
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:51:21 #299
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43231573
Wat stijgen de beurzen toch lekker door op de slechte macro-economische nieuws uit de VS zeg.
(oke oke, behalve de laatste week dan)
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:13:45 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43233285
Gewoon rustig blijven wachten.
Het dividend rendement is ongeveer gelijk aan de bankrente, dus de hamvraag is of je binnen nu en een paar jaar de aandelen lager kunt inkopen. Als je denkt dat het antwoord op die vraag 'ja' is dan kun je je geld beter op de bank houden.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')