Ik heb op die manier ook mijn leergeld betaald...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:36 schreef Stansfield het volgende:
Ja idd dat heb ik naderhand ook geleerd. Al doende leert men.
Dat zullen de meeste beginnende beleggers wel gedaan hebben. Maar ik probeer nu dus mijn leergeld zo laag mogelijk te laten zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb op die manier ook mijn leergeld betaald...![]()
vergeet opties, tegenwoordig zijn er veel betere produkten zoals ABN turbos of speedersquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:18 schreef Sargon het volgende:
Ik had een paar vragen over opties,
Ik beleg nu een tijdje in aandelen en het gaat op zn zachtst gezegd erg aardig tot goed. Nu wil ik eens voor het eerst opties proberen, ga in mijn schaduw port eerst wat uitproberen. Ik wilde call opties vedior december kopen maar hoe weet je nu of iets echt duur is of goedkoop. Dat de call opties van 11.00 heel duur zijn begrijp ik ook, maar die van 16.00 zijn 70 eurocent, is dat duur? Kortom hoe weet je of opties duur zijn?
alvast bedankt
Dat zijn structured products met (verborgen) kosten die hoger liggen dan die van opties, dus leg eens uit waarom dat 'betere' producten zijn? Het zijn hooguit andere producten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:36 schreef bbstreams het volgende:
[..]
vergeet opties, tegenwoordig zijn er veel betere produkten zoals ABN turbos of speeders
Is het trouwens ook niet zo dat je met Turbo Long's in de problemen kunt komen wanneer een aandeel ex-dividend gaat. Door de hefboomwerking kan de turbo in een keer door de stop-loss (die elke .. dagen wordt gesteld) kan vallen en je je volledige investering kwijt bent.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:28 schreef macondo het volgende:
.......
Ten slotte vergeet je een groot nadeel van de turbo's. Een kleine dalig richting de stop, en bij de minder liquide fondsen zal de bank even doordrukken zodat alle turbo's uitgestopt zijn.
Zoals SeLang al aangeeft, het zijn andere producten. Appels zijn ook niet beter dan peren.
Ik ben ook met zulke bedragen begonnen. Op zich vind ik het niet heel verkeerd, ik zag het ook puur als leren, al geloofde ik er ook wel in. En ik sta er nogsteeds achter, maar stap met zulke bedragen in in een lage index en niet - zoals nu - op een hoog punt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:54 schreef macondo het volgende:
Ik heb op die manier ook mijn leergeld betaald...![]()
Kul!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:06 schreef macondo het volgende:
[..]
Nog meer tips:
1) ga niet in ITM opties handelen (is vrij zinloos namelijk)
2) als je de goedkoopste call of put gaat kopen voor zeg, 15 cent, dan raak je snel door je geld heen want het zal waarschijnlijk waardeloos aflopen.
3) probeer altijd in spreads te denken (koop een callspread, of koop een call en verkoop een lagere put. Of koop een call en verkoop een putspread)
4) ratio spreads kunnen ook. Bijvoorbeeld een keer de call kopen, en twee keer een verdere otm call verkopen.
Tis nu alweer een tijdje geleden dit, maar dan nog...quote:'Weg vrij voor miljoenenclaim tegen Hagemeyer'
ETTEN-LEUR (ANP-AFX) - City Electrical Factors (CEF), een groothandel in elektrotechnische materialen, denkt binnenkort miljoenen euro's te kunnen innen bij technisch handelshuis Hagemeyer. Dat liet CEF vrijdag weten.
Het bedrijf baseert zich op een uitspraak van het Europese Hof van Justitie donderdag dat boetes die in 1999 wegens kartelafspraken werden opgelegd, terecht zijn. CEF eist bij de rechtbank in Rotterdam een schadevergoeding van 97 miljoen euro van Hagemeyer en de Franse groep Sonepar voor schade door de kartelafspraken.
De procedure werd al in 1999 aangespannen door CEF. De rechter schorste haar in afwachting van het oordeel van het Europese Hof. Omdat het Hof oordeelde dat er inderdaad van kartelafspraken sprake was, rekent CEF nu op toekenning van de claim.
Als de claim wordt toegekend, is het onduidelijk hoeveel Hagemeyer moet betalen. ,,Het gaat ons erom dat we 97 miljoen euro krijgen. Wie welk deel betaalt, dat maakt ons niet uit'', zei een woordvoerder namens CEF.
Een woordvoerster van Hagemeyer liet weten goede hoop te hebben dat de claim van CEF door de rechtbank in Rotterdam wordt verworpen. ,,Gezien het feit dat de Europese Commissie Hagemeyer niet schuldig heeft bevonden aan kartelafspraken, is Hagemeyer van mening dat er goede juridische gronden zijn om aan te nemen dat de vordering van CEF wordt verworpen.''
Ze voegde er wel aan toe dat het nog niet helemaal zeker was dat dit de uitkomst van de rechtszaak zou zijn. De zaak gaat terug tot 1991. CEF maakte toen bij de Europese Commissie melding van schending van de mededingingsregels door de Nederlandse branchevereniging Nederlandse Federatieve Vereniging voor de Groothandel op Elektrotechnisch Gebied (FEG) en het belangrijke verenigingslid Technische Unie (TU). TU maakt deel uit van Sonepar. Hagemeyer was lid van FEG via dochterbedrijf Bernard.
Na uitvoerig onderzoek achtte de commissie in 1999 bewezen dat inderdaad kartelregels zijn overtreden en legde de twee partijen boetes op van respectievelijk 4,4 miljoen euro en 2,15 miljoen euro. Het Europese Hof in Luxemburg oordeelde donderdag dat die boetes terecht waren.
Kul? Je zal waarschijnlijk bedoelen dat je het er niet mee eens bent, of dat je het niet begrijpt. Kan gebeuren..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:43 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Kul!
1) ITM opties hebben relatief lage tijdswaarde en zijn dus zeker niet zinloos
2) De prijs van opties is mede afhankelijk van de kans dat ze ITM zullen expireren. Als de kans dat een optie waardeloos zal expireren hoog is, wordt dit gecompenseerd door een lage premie.
3) Spreads koop je niet, want spreads zijn altijd combinaties van kopen en schrijven van opties (bv bearish callspread, bullish putspread, iron condor etc). Btw, de constructie waarbij een call gekocht wordt en een put verkocht is geen spread.
Bij ex-dividend gaan wordt het financieringsniveau direct aangepast. Ik weet niet of de stoploss dan ook wordt aangepast (lijkt me van niet). Maar in elk geval hou je bij uitstoppen dan wel een hogere restwaarde over. Het dividend ben je niet kwijt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:02 schreef joriszss het volgende:
[..]
Is het trouwens ook niet zo dat je met Turbo Long's in de problemen kunt komen wanneer een aandeel ex-dividend gaat. Door de hefboomwerking kan de turbo in een keer door de stop-loss (die elke .. dagen wordt gesteld) kan vallen en je je volledige investering kwijt bent.
Inderdaad, precies ook mijn motivatie om niet in turbo's te gaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:33 schreef SeLang het volgende:
Die stoploss is in mijn ogen het grootste nadeel van een turbo, want er hoeft maar even een spike/dipje te komen en je bent weg. (Dat geldt trouwens voor stoplossen in het algemeen, daarom gebruik ik vrijwel nooit een stoploss).
Ik ben het met je eens. Af en toe duiken er verhalen op dat er al spoedig een recessie aankomt, met name getriggerd door de VS. Dat soort verhalen moet iedere belegger goed in de gaten houden ben ik van mening.quote:Op maandag 16 oktober 2006 15:36 schreef elcastel het volgende:
[...]dat je best op de hoede mag zijn.
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 14quote:Ok, de dagen van daling hebben we erop zitten vermoed ik. Het is niet de correcte geworden die sommigen hadden voorspeld (naar de 440).
De komende twee à drie weken gaat het hard. Ik voorspel dat we binnen een maand door de 500 punten gaan.
Ligt er natuurlijk helemaal aan vanaf wanneer je begint te meten. Ik stapte vlak voor de daling in. Als ik in januari was ingestapt dan had ik voor het ene fonds 30% winst gehad, voor de ander 20% verlies, voor weer een ander 70% winst.quote:Op maandag 16 oktober 2006 20:38 schreef macondo het volgende:
Een rendement van 9 procent is trouwens niet echt veel voor zo'n gewaagde keuze. Europa heeft het heel wat beter gedaan hier en daar. Ook mijn China index volger heeft beter gepresteerd.
Put your money where your mouth is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:21 schreef Socios het volgende:
Ik voorspel een ´Black Monday´ op 30 oktober a.s.. Alle lucht er weer even uit! Snel terug naar een AEX van 428 punten.
Ja... totdat een ITM optie niet meer ITM is of dat steeds minder wordt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:10 schreef macondo het volgende:Dat er leverage zit aan itm opties zal ik niet ontkennen. De aanschafwaarde is namelijk lager dan dat van de aandelen, terwijl de prijs van de opties reageert als een aandeel in absolute waarde. Als het aandeel 10 cent duurder wordt, dan zal de optie ook 10 cent duurder worden. Niets bizars aan.
Dacht dat van die 10 cent vanwege de tabel:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:05 schreef macondo het volgende:
Webdesign, je vraagt een beetje naar de bekende weg. De lagere prijs zijn inderdaad de kooporders, en de hogere prijs de verkooporders. Biedingen en offers.
En wat je gehoord hebt is juist. Dit soort aandelen van bedrijven die op de fles zijn gegaan, daar moeten particulieren wegblijven. Je betaalt te veel transactiekosten, en het risico is enorm. Je moet het met grote aantallen spelen. Stel dat je 8 cent binnenkrijgt, wie zegt dat je het ooit weer kan verkopen op 9 cent? Misschien zakt het wel langzaam weg.. naar een waarde van bijvoorbeeld vier cent.. Dan heb je 50% verlies aan je broek. En veel upside potential zit er niet in
De meesten gaan pas verkopen op 10 cent? Hoezo?
Ten eerste is het aan jou of je uberhaupt wilt verkopen, op welke prijs dan ook. Jij bent namelijk gewoon eigenaar van een (microscopisch klein) stukje Corus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje. Wederom over de overname van corus. Dit is voor het eerst dat ik een aandeel heb wat mogelijk overgenomen gaat worden. De huidige koers is hoger dan wat ik vanmorgen in de krant las wat als overname bod gedaan wordt.
Krijg ik na de overname alleen de overname prijs per aandeel? Of krijg ik dan aandelen Tata? En zou ik dan nu dus moeten verkopen nu de koers nog iets hoger staat dan het overname bod?
Niemand heeft er inzicht in, de professionele markt ook niet. Dus wat dat betreft heb je als particulier geen achterstand. Iedereen probeert het boek af en toe te manipuleren, maar eigenlijk trapt niemand er in en loop je vooral risico dat het misgaat óf dat anderen je doorzien en tegen je in gaan handelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:16 schreef elcastel het volgende:
Macondo, vraagje : is het nou zo dat het officieel niet mag, het intrekken van orders in het orderboek ? Ik heb die taferelen zelf mogen meemaken bij o.a. Getronics en Ahold, maar omdat ik zelf beperkte inzage heb, of eigenlijk officieel gewoon totaal niet, kan ik dat niet goed volgen. Maar goed, mag het, of is het misbruiken van een schemergebied ?
Ik moest er aan denken omdat ik destijds overal las dat er blokken werden geplaatst en als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit was toen Getronics rond de 1,40 doolde. De koers leek duidelijk gedrukt te worden, terwijl het algemeen werd aangenomen dat Getronics zelf hoopte op een koers ~1,45 zodat de boel boven de 10¤ zou komen na de reverse split.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:40 schreef macondo het volgende:
Maar je eigenlijke vraag.. mag het? Eigenlijk zou ik het niet weten. Het is inderdaad een schimmig gebied, je zou het kunnen opvatten als marktmanipulatie. Maar je mag wel gewoon orders inleggen, en elke order geeft toch een signaal af. Ik heb nooit gehoord dat er tegen opgetreden is, het is gewoon wat de voortdurende handel is. Proberen niet in je kaarten te laten kijken, en toch je transactie voltooien.
Ik dacht dat ABN Amro een turbo-toernooi heeft waar je met fake geld kan oefenen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:52 schreef MacKniver het volgende:
Ongeveer een jaar geleden was ik nog into aandelen en was teletext mijn grote vriend maar ik wil nu mijn aandacht meer richten op turbos/speeders. Weet iemand een goede simulatie waar ik de komende maanden eerst kan simmen voordat ik er echt aan begin. Liefst gewoon een gratis sim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |