Ze kwakkelen nu maar wat aan, maar zeker geen miskoop. Lekker voor de LT portefeuille en niet meer naar kijken. Is gewoon een gezond bedrijf, dat op het moment zeer ondergewaardeerd is met een lage K/W verhouding. Ik heb ook de september 25 calls gekocht toen we onder de 25 stonden voor 110 per contract.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
Jammer dat abn zulke hoge transactie kosten berekent.
Heb gisteren denk ik een goede aankoop gedaan.
Shell gekocht op 25 euro...
Analisten hadden nog slechter verwacht, valt dus wel mee..quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:13 schreef arexes het volgende:
Snap het niet, waarom reageert de AEX nu alleen maar op goed nieuws, er is zat slecht nieuws voorhande
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt, ik begon me al zorgen te makenquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:24 schreef American_Nightmare het volgende:
De koers wordt duidelijk kunstmatig omhoog gehouden tijdens het berekenen van de expiratiekoers van de weekopties. Na 16.30 gaan we flink naar beneden denk ik. Het klopt ook van geen kanten.. Azie diep in het rood, VS in het rood, en wij staan .80 in de plus
Desondanks stijgen we gewoon doorquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:43 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt, ik begon me al zorgen te maken![]()
Het is niet alleen de Nederlandse beurs die zo stijgt, de rest van Europa staat ook nog in de plus alleen zie ik daar wel dalingen rond de klok van 16.30 in tegenstelling tot de AEX.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Desondanks stijgen we gewoon door
Eigenlijk maar mooi dat slecht nieuws wordt genegeerd en we gewoon doorstijgen, je kent immers de gezegde...."sell in may and remember to come back in september". Die daling komt echt nog wel, zoals voorgaande jaren in dezelfde periode.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Desondanks stijgen we gewoon door
Sowieso dat hele inflatie gebeuren.. de prijzen 1% omhoog in 1 maand tijd lijkt me bijzonder slecht nieuws.. maar weten we wat? We halen de brandstof en voedsel eruit, dan zijn de prijzen gewoon gelijk gebleven! Goed nieuws dus! Volgens mij voelt de consument die stijging van brandstof en voedsel ook wel in z'n portemonnee. Nee dan het consumentenvertrouwen.. flink gedaald, dus de beurs maakt een knikje naar beneden, maar dat vergeten we snel en we gaan weer lekker stijgen! Volgens mij kun je slecht nieuws wel een tijdje negeren, maar op een moment gaat dat fout, en naar mijn idee gaat dat grondiger mis naarmate je langer slecht nieuws negeert.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:50 schreef arexes het volgende:
[..]
Het is niet alleen de Nederlandse beurs die zo stijgt, de rest van Europa staat ook nog in de plus alleen zie ik daar wel dalingen rond de klok van 16.30 in tegenstelling tot de AEX.
Gaat weer nergens over![]()
Gelukkig heb ik een langdurige puts, dus mijn beurt komt nog wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:13 schreef klausch het volgende:
[..]
Ik heb maar verlies genomen helaas.
M'n rendement deze week verkloot vandaag, volgende week gewoon weer
Ik had 'n turbo long 529 maar geen zin om dit weekend mee door te brengen, je weet maar nooitquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:30 schreef arexes het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een langdurige puts, dus mijn beurt komt nog wel.
Klopt zeker een aanrader, hij staat online bij een van de publieke omroepen. Zoeken op 'tegenlicht' dacht ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:39 schreef arexes het volgende:
De euro kruipt omhoog, iemand toevallig de documentaire gezien "De dag dat de dollar valt". Zo niet ff googlen want hij is zeker de moeite waard.
Dat is 20 delen terug al eens ter sprake gekomen, maar het is een wat overtrokken beeld van een doemscenario, desondanks leuk genoeg om een keer te zien, hij staat online in de Tegenlicht archieven van vrpo.nl .quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:39 schreef arexes het volgende:
De euro kruipt omhoog, iemand toevallig de documentaire gezien "De dag dat de dollar valt". Zo niet ff googlen want hij is zeker de moeite waard.
Als je via Direct Beleggen aan- en verkoopt betaal je juist érg weinig transactiekosten. Zoek het even na en ga langs bij een kantoor in de buurt als je teveel blijkt te betalen. Is dus afhankelijk van de soort dienstverlening waar je destijds voor gekozen hebt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
Jammer dat abn zulke hoge transactie kosten berekent.
Heb gisteren denk ik een goede aankoop gedaan.
Shell gekocht op 25 euro...
Mijn gevoel zegt me dat het met Barclays niet goed gaat komen en er zijn dus genoeg gegadigden. Gaat een interessant hoofdstuk worden dit, ook voor de andere financials.quote:ABN AMRO benaderd door RBS, Santander, Fortis voor gesprekken
Royal Bank of Scotland (RBS), Banco Santander en Fortis hebben ABN AMRO vandaag via een brief benaderd voor 'verkennende' gesprekken. Dat bevestigt de Nederlandse bank vanavond via een persbericht.
'Het management en de Raad van Commissarissen van ABN AMRO zullen de brief zorgvuldig beoordelen, in lijn met hun verantwoordelijkheden', aldus de bank.
Barclays, een Britse bank, is al weken exclusief in gesprek met ABN AMRO over een 'vriendelijk' overnamevoorstel. Bij Fortis wil een woordvoerder geen commentaar geven op het bericht.
Volgens verscheidene buitenlandse media zou het de bedoeling zijn om ABN AMRO na de overname op te splitsen en de activiteiten samen te verdelen. De prijs is momenteel nog niet vastgesteld.
Fortis zou zijn oog hebben laten vallen op de investeringsbankdivisie van ABN Amro. Royal Bank of Scotland zou op zijn beurt ABN Amro's Amerikaanse retailbank LaSalle overnemen. Banco Santander heeft interesse in de Italiaanse en Braziliaanse activiteiten van de Nederlanse bankgroep.
Analisten geloven dat een opsplitsingsscenario meer zal opleveren dan een deal met Barclays.
Vrijdag meldden bronnen nog aan Betten dat een bod van Barclays op ABN AMRO op zijn vroegst eind volgende bekend zal worden gemaakt. Op 26 april houdt ABN AMRO een aandeelhoudersvergadering.
Ik ben benieuwd in hoeverre dit nog invloed heeft, barclays en abn amro zijn namelijk al in een ver gevorderd stadium aanbeland. Dit zal ongetwijfeld een koersstijging tot gevolg hebben vraag me alleen af of deze koersstijging 'ruim' is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt me dat het met Barclays niet goed gaat komen en er zijn dus genoeg gegadigden. Gaat een interessant hoofdstuk worden dit, ook voor de andere financials.
Als ABN gekocht wordt, dan zullen andere financials toch ook gaan uitkijken naar schaalvergroting, danwel het afstoken van zaken die niet tot de kernactiviteiten behoren om daarmee in een positie te komen om weer andere firma's over te nemen die wel binnen hun kernactiviteiten vallen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef arexes het volgende:
Hoe denk jij dat dit voor andere financials ook interresant word dan? Of doel je op de mogelijke bieders?
Ik heb nooit om dat andere gevraagt en ging er standaard vanuit dat ik aan direct beleggen deed.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:08 schreef Cosworth het volgende:
Dit zijn de direct beleggen-tarieven: http://www.abnamro.nl/nl/(...)leggen/tarieven.html
Verschil tussen de concepten 'beleggingsadvies' (wat veel mensen hebben) en 'direct beleggen' is het adviesdeel: Direct Beleggen doe je helemaal zelf, je hebt geen recht op advies van de beleggingslijn bijvoorbeeld. Veel Preferred Bankers geven dat advies overigens alsnog wel, al is het eigenlijk niet meer de bedoeling.
Van de site:
Als u gebruik maakt van Direct Beleggen, belegt u volledig zelfstandig. Als u hiervoor kiest, kunt u alleen gebruikmaken van de directe orderkanalen: Internet Bankieren, Mobiel Bankieren, en de beleggingslijn. U kunt geen gebruik meer maken van beleggingsadvies van ABN AMRO. Verder wordt u niet gewaarschuwd als uw portefeuille of een beleggingsorder niet (meer) in uw beleggersprofiel past.
Direct beleggen bestaat nog niet zo lang.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Ik heb nooit om dat andere gevraagt en ging er standaard vanuit dat ik aan direct beleggen deed.
Ik heb nu al honderden euros opgemaakt aan provisie kosten terwijl ik nooit om hulp vraag.
Dat probleem heb ik dus bij ABN AMRO...quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:48 schreef Daboy het volgende:
Ik mag helaas niet aankopen en verkopen binnen 24 uur aangezien ik bij beleggingen werk van de Rabobank. Anders zou het helemaal leuk zijn, maar niet meer met mijn werk bezig zijn.
Tubo's en optiesquote:Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef klausch het volgende:
Wie doen traden hier nou eigenlijk in Turbo's en Future's?
Bepaal je zelf je eigen tactiek of zit je ergens bij?quote:Op maandag 16 april 2007 08:18 schreef SeLang het volgende:
De laatste paar jaar alleen futures
Wat bedoel je met "ergens bij?"quote:Op maandag 16 april 2007 11:43 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Bepaal je zelf je eigen tactiek of zit je ergens bij?
Als je dat wil vertellen...graag
Omdat we gaan dalen neem ik aan?quote:Op maandag 16 april 2007 15:06 schreef SeLang het volgende:
Ik krijg echt een deja-vu bij al die (veel te dure) overname gekte...
Dat wordt huilen voor heel veel (nieuwe) beleggers
Tis dat ik vanochtend niet kon opstaan anders had ik een leuke winst op calls van ING kunnen draaien.quote:Op maandag 16 april 2007 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Waar liggen die stapeltjes calls als je ze nodig hebt..Hier een 2 leuke verhalen hoe mensen de nagatieve berichten negeren: http://adnbeursanalyse.nl/Updates/aex-upd(11).html en http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25851
Dat het gruwelijk mis gaat lijkt me duidelijk, alleen nu nog te weten zien te komen wanneer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |