Aegonquote:Op maandag 28 maart 2005 22:47 schreef PFP het volgende:
mja ben uit getronics gestapt, ben opzoek naar fondsen
Ziet er wat onbetrouwbaar uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef Lassekjus het volgende:
Iemand hier ervaring met Tiptrading?
www.tiptrading.nl
Ben wel benieuwd naar deze site en of iemand hem gebruikt
Als ik me niet vergis heeft dat clubje wat shuffles veroorzaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef Lassekjus het volgende:
Iemand hier ervaring met Tiptrading?
www.tiptrading.nl
Ben wel benieuwd naar deze site en of iemand hem gebruikt
hmm orderbedrag van 9,50 en pas vanaf 25.000 0,10% .. dat is wel cheap.. ook geen bewaarloon..quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:49 schreef 6liNes het volgende:
Zijn er hier ook mensen die beleggen via fundix.nl, en zo ja....waarin en hoe bevalt het??
hoezo ignorant ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef nikao het volgende:
Pharming op 3,25 nu.. ongelovelijk hoe ignorant de gemiddelde belegger is.. maar goed.. belangerijke les geleerd zullen we maar denken
als dat het geval was dan had je gelijk.. in dit geval reageerde men duidelijk op het bericht. Mocht dat bericht nieuws voor je zijn..dan vind ik je ignorant..want dan weet je gewoon niets van pharming af, of denk je niet goed na.. er werd dus gereageerd op 'nieuws' wat geen nieuws was... dat is wat anders dan dat de koers daalt omdat er niets gebeurt...quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:56 schreef dop het volgende:
Nikao weet je wat speculatie is ?
de huidige beurskoers van pharming is in geen verhouding tot de huidige omzet / winst.
als er dan geen niewe ontwikkelingen aan het licht komen dan nemen speculatieve beleggers winst
gevolg ...
dat is niet ignorand dat heet slim.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Pharming kortstondig -10% nadat bedrijf tegen Dow Jones stelde dat marktgang C1-inhibitor 'alleen als alles meezit' in 2005 op de markt komt. Is volgens een analist "een vertrouwensbreuk en een teleurstelling" omdat bedrijf tot dusver vrij zeker was van marktintroductie in 2005 en nu minder zeker lijkt te zijn. "Aandeel is toekomst-gedreven; als die somberder wordt is dat tegenvaller." Aandeel -7,2% op EUR 3,37, ASX -0,2%. (RCO)
Yozd,quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef yozd het volgende:
Even een vraagje; een hele tijd terug (kan wel een jaar geleden ofzo) is er in deze topicreeks
een discussie geweest over het nut van technische analyse. Iemand heeft toen ook links
gepost naar artikelen van beleggers belangen ta (http://www.belbelta.nl/) over MACD.
Hierin werd dmv winst/verlies ratio's aangegeven dat traden mbv het MACD histogram
winstgevend kan zijn.
Laatst heb ik mijn pc geformatteerd en nu ben ik dat artikel dus kwijt. Heeft iemand dat artikel nog?
Ik ben op dit moment bezig met mijn bachelorscriptie over de efficiëntie van aandelenmarkten en
ik kan dat artikel wel goed gebruiken.
Je bent pas ignorant als je denkt dat je op grond van een paar openbaar toegankelijke krantenberichten denkt een oordeel te kunnen vormen over een puur hype gedreven aandeel als Pharming waarvan de koers geen relatie heeft tot de huidige economische waarde.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef nikao het volgende:
Pharming op 3,25 nu.. ongelovelijk hoe ignorant de gemiddelde belegger is..
quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bent pas ignorant als je denkt dat je op grond van een paar openbaar toegankelijke krantenberichten denkt een oordeel te kunnen vormen over een puur hype gedreven aandeel als Pharming waarvan de koers geen relatie heeft tot de huidige economische waarde.
hehe..dit is dus het hele punt... twas geen PB..quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:50 schreef dop het volgende:
dus pharming heeft voor de lol een persbericht uit laten gaan ?
[..]
heb je de nederlandse biotech aandelen onderling al eens vergeleken ?quote:Op zondag 3 april 2005 09:40 schreef nikao het volgende:
[..]je bent pas ignorant als je denkt dat je de waarde van een biothech aandeel moet relateren aan de huidige economische waarde...
ben bang dat je iets teveel met een rozebril leestquote:Op zondag 3 april 2005 09:44 schreef nikao het volgende:
[..]
hehe..dit is dus het hele punt... twas geen PB..
kijk.. als ik zeg dat ik gepland heb om iets op een bepaalde datum af te hebben... en het is voor iedereen duidelijk dat het wel krap wordt..maar dat het opzich wel mogelijk is... als iemand mij dan vraagt: krijg je het zeker af voor die datum? en ik antwoord: als alles gewoon goed gaat wel jah...dan zeg ik toch niets nieuws?..
heel juistquote:Op zondag 3 april 2005 14:45 schreef elcastel het volgende:
Ik kijk net even bij Pharming op DFT, maar alleen de grafiek al zegt mij dat het geen goed instapmoment is/was. Ze zijn van 13/12 tot 10/02 gestegen van 1,90 naar 4,60. Hoe goed nieuws of sentiment ook is, bij zo'n stijging (140%) in zo'n korte tijd, kun je er donder op zeggen dat men winst gaat pakken.
ik zeg alleen dat je bij biotech aandelen niet op die wijze de waarde van het aandeel kan bepalen, simpelweg omdat er in begin stadium nooit verdient wordt, maar later (waarschijnlijk) wel fors. Zo';n aandeel heeft dus veel meer potentie.. en men kijkt dan ook algemeen meer naar de ontwikkeling van de producten en de cashburn dan naar de waarde van zo'n bedrijf.quote:Op zondag 3 april 2005 10:32 schreef dop het volgende:
[..]
heb je de nederlandse biotech aandelen onderling al eens vergeleken ?
en dek je werkelijk dat een biotech aandeel meer waarde heeft omdat het biotech is ?
reken eens uit hoeveel winst er moet worden gemaakt om tegen de huidige beurskoers een normaale K/W te scoren van laat zeggen 10 tot 20 (ruim genomen)
voor mij was het in elk geval geen nieuws..en ik blijf van mening dat dat voor niemand zou moeten zijn...quote:Op zondag 3 april 2005 10:49 schreef dop het volgende:
[..]
ben bang dat je iets teveel met een rozebril leest
ok .. een paar nuance verschillen:quote:Op maandag 4 april 2005 08:34 schreef dop het volgende:
leg me dan op zijn minst uit hoe de ceo van pharming aan het begin van dit jaar alvast weet te vertellen dat de C1 remmer voor 4 miljoen zal bijdragen aan de winst
waar hij vervolgens nu zegt dat de C1 remmer alleen op de markt komt als alles mee zit.
hij mag als hij dat vooraf al weet nooit iets zeggen over een winst verwachting,
hij deet dat wel en dus is het voor de meeste beleggers een tegenvaller.
cruccel had al eerder zijn bubbel in de koers veel mensen zijn gaan gokken op een nieuw paard, en nemen dan domweg winst, en kijken verder.
Als je dit vindt, dan snap ik niet dat je zo reageert op de koersval van afgelopen week. Immers hoog risico fondsen zoals in biotech, stijgen keihard, maar dalen ook keihard. Als iemand dan met slecht nieuws of extra voorwaarden komt, dan keldert de koers gigantisch (of tegenwoordig kan het zelfs enorm stijgen op slecht nieuws).quote:Op maandag 4 april 2005 07:49 schreef nikao het volgende:
ik zeg alleen dat je bij biotech aandelen niet op die wijze de waarde van het aandeel kan bepalen, simpelweg omdat er in begin stadium nooit verdient wordt, maar later (waarschijnlijk) wel fors. Zo';n aandeel heeft dus veel meer potentie.. en men kijkt dan ook algemeen meer naar de ontwikkeling van de producten en de cashburn dan naar de waarde van zo'n bedrijf.
ik denk eigenlijk dat we het wel met elkaar eens zijn.. ik bestrijd dan ook niet dat het een speculatief fonds is.. hell ..dat is de reden dat ik erin zitquote:Op maandag 4 april 2005 17:13 schreef elcastel het volgende:
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar de beurs loopt altijd voor, dat is het speculatieve effect. Als men een voorschot neemt op goed nieuws, dan zit dat vaak direct in de koers, als dat goede nieuws wordt afgevlakt, dan daalt de koers. Misschien zijn ze nu weer op punt 0 en niet onder 0, maar dat maakt de belegger geen ene moer uit. Mij niet althans en zoals je ziet een hoop anderen ook niet. Misschien, Nikao, moet je meer kijken naar wat anderen doen, dan naar wat je zelf vindt.
Ik beleg ook naar mijn eigen mening en wel lange termijn en met hele andere fondsen dan jij doet. Een fonds als Pharming heeft - in mijn ogen - niets met lange termijn te maken, het is een fonds dat morgen gekraakt kan worden en onder de 1 ¤ kan eindigen. Ik heb ook een risico fonds hoor, het heet Getronics .... maar dat is dus ook geen Pharming..
Ok, da's waar ookquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:32 schreef SeLang het volgende:
Yozd,
Dit kun je in een kwartiertje tijd zelf met Metastock testen. (bovendien scoort dat een stuk beter voor je scriptie).
Ik kan je alvast verklappen dat de MACD voor de AEX geen voorspellende waarde heeft. Er zijn wel winstgevende periodes geweest in de eerste helft van de jaren '90, maar die worden weer teniet gedaan door verliesgevende periodes in recentere jaren. Per saldo kun je niet stellen dat de MACD enige voorspellende waarde heeft.
Hier moet toch een alarm belletje gaan rinkelenquote:Op donderdag 7 april 2005 16:45 schreef nikao het volgende:
Generex heeft Investor Relations International (IRI)ingeschakeld om de koers boven de $1 te krijgen.
inderdaad.. ze hebben een reeks van 9 uit 9 waarbij het gelukt is.. dat doet bij mij een hele grote (positieve) alarmbel rinkelenquote:Op donderdag 7 april 2005 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier moet toch een alarm belletje gaan rinkelen
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.quote:Op vrijdag 8 april 2005 08:28 schreef nikao het volgende:
[..]
inderdaad.. ze hebben een reeks van 9 uit 9 waarbij het gelukt is.. dat doet bij mij een hele grote (positieve) alarmbel rinkelen
biotech sector werkt nou eenmaal anders.. je kan niet de waarde van een aandeel gaan bepalen door te kijken naar de winst etc. Een biotech bedrijf maakt nou eenmaal altijd verlies de eerste jaren omdat er onderzoek gedaan wordt zonder dat er producten zijn. Als een bedrijf op het punt staat om een product te lanceren (zoals generex dus) zit er gewoon enorm veel potentie in zo'n aandeel.. je hebt alleen altijd de onzekere factor dat het product op het laatste moment toch niet goedgekeurt ofzo wordt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.
Het is echter wel in tegenspraak met 'fundamentele' argumenten die je eerder aanhaalde. Want als een bedrijf geld besteedt aan truuks puur om de koers op de peppen in plaats van zich op de core business te richten dan kun je je afvragen of het bedrijf wel met de juiste dingen bezig is.
Een downtrend die al 5 jaar lang aan de gang is keer je niet met dit soort truuks maar met bedrijfsresultaten.
Nogmaals, er is niks mis mee om van een hype te profiteren (dat geldt voor bijna de hele biotech sector, fundamenteel is er m.i. geen enkele reden om te kopen) maar gebruik dan ook de juiste argumenten.
trouwens..ze besteden het oppeppen van de koers uit he?..zodat ze zelf met hun corebusiness kunnen bezighoudenquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een punt. Op zich is er ook niks mis mee om daar je beleggings beslissing op te baseren.
Het is echter wel in tegenspraak met 'fundamentele' argumenten die je eerder aanhaalde. Want als een bedrijf geld besteedt aan truuks puur om de koers op de peppen in plaats van zich op de core business te richten dan kun je je afvragen of het bedrijf wel met de juiste dingen bezig is.
Een downtrend die al 5 jaar lang aan de gang is keer je niet met dit soort truuks maar met bedrijfsresultaten.
Nogmaals, er is niks mis mee om van een hype te profiteren (dat geldt voor bijna de hele biotech sector, fundamenteel is er m.i. geen enkele reden om te kopen) maar gebruik dan ook de juiste argumenten.
Wanneer heb ik dit eerder gehoord ?quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:47 schreef nikao het volgende:
[..]
biotech sector werkt nou eenmaal anders.. je kan niet de waarde van een aandeel gaan bepalen door te kijken naar de winst etc. Een biotech bedrijf maakt nou eenmaal altijd verlies de eerste jaren omdat er onderzoek gedaan wordt zonder dat er producten zijn. Als een bedrijf op het punt staat om een product te lanceren (zoals generex dus) zit er gewoon enorm veel potentie in zo'n aandeel.. je hebt alleen altijd de onzekere factor dat het product op het laatste moment toch niet goedgekeurt ofzo wordt.
neem dan ook van de oude rotten aan dat de bomen niet tot in de hemel groeienquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:54 schreef nikao het volgende:
ik wil leren beleggen en dat het liefst in aandelen waarbij ze zowel voor de KT en LT interessant zijn.. zo beter?
Je stelt eigenlijk dat de verwachtingswaarde van Pharming zo groot is in relatie tot de koers. Immers, je zegt: de kans dat Pharming winsten gaat maken is gering, maar als hun product aanslaat, dan worden het mega-winsten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:54 schreef nikao het volgende:
ik wil leren beleggen en dat het liefst in aandelen waarbij ze zowel voor de KT en LT interessant zijn.. zo beter?
dus alle 'professionele' beleggers hebben het ook fout? Ik verzin dat niet zelf hoor, dat lees je veel (onder andere in de laatste IEX Magazine dacht ik). Biotech is gewoon een andere sector die anders in elkaar zit en anders benaderd moet worden. Prima dat jij daar niets voor voelt, maar doe het niet af alsof dat allemaal onzin is en dat dat niet bij beleggen hoort.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:26 schreef dop het volgende:
[..]
neem dan ook van de oude rotten aan dat de bomen niet tot in de hemel groeien
als je over beleggen praat gaat het niet over cash burn rate of beloftes voor de toekomst
het gaat dan over de huidige waarde en prestaties
over de toekomst praten en dromen dat mag maar, neem het niet aan als of het een feit is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |