Dus waarom?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:37 schreef DoimeN het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie bij ABN amro beleggen en niet bij een van zijn baksmaten?
Niet lullig bedoeld maar gewoon interesse...
Ik mag het hopen, ik had ze al ingekocht.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:00 schreef Bowny het volgende:
RDS ready for take off?
Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Goedzo.. de US in de min, vannacht ook Azie hopelijk en dan morgen een flinke klap op de AEX. Worden die donderse puts van mij misschien nog eens wat waard.
Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef klausch het volgende:
[..]
Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..
quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
Maar als iemand het veel goedkoper kan(mbt transactie kosten) dan zou je het wel willen overzetten?quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:18 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....
Wat vinden jullie: Turbo short of put optie, of gewoon nog verder omhoog !
Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:35 schreef arexes het volgende:
[..]
Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.
Hoeveel er van waar is is nog even afwachten, de rek is er iig nog niet uit en richting de 410 zoals AN opperde is meer wishfull thinking dan iets anders.
ING en Postbank moeten dus toch dichter bij elkaar liggen, die overname komt er echt wel aan, hetzij het over een aantal jaren.
Rabo schopt Alex eruit, Binkc mogelijke klant.
Kortom genoeg rumour voor vandaag![]()
ps. Domein: Ja als het verschil heel groot zou zijn, natuurlijk.
Dalen ja, onderuit? Nee. Zoals ik al heb gezegd in het vorige deel, ik verwacht zelf een klein dipje en daarna gewoon weer door met groeien. Het zal mij echter een worst wezen als de AEX crashed, verwacht echter dus dat dit uit zou blijven.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696
Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?quote:MP) De cijfers van Ahold leverden vanochtend een paar verrassingen op. Een meevallende nettowinst en een tegenvallend operationeel resultaat werden ondergesneeuwd door het bericht dat voor 3 miljard euro aan eigen aandelen opgekocht gaat worden. Zo geeft het bedrijf een miljard euro meer terug aan de aandeelhouders dan eerder was aangekondigd.
Het geld moet vrijkomen door de verkoop van US Foodservice, wat eind vorig jaar in de etalage is geplaatst. Bovendien wil Ahold 2 miljard euro die binnenkomt door de verkoop van Amerikaanse Tops-supermarkten en andere niet-kernactiviteiten gebruiken om schulden af te lossen. In 2006 werd de nettoschuldpositie met 884 miljoen euro afgebouwd naar 4,6 miljard euro.
Het bedrijf is dus heel goed op weg om de financiële situatie helemaal op orde te brengen, maar de aandeleninkoop zou de koers in theorie helemaal in beweging kunnen zetten. Er worden dagelijks gemiddeld 15 miljoen aandelen Ahold verhandeld. Bij de huidige beurskoers van 8 euro is dat goed voor 25 dagen handel.
Als het concern de aandeleninkoop over een heel jaar uit zou spreiden, neemt het in die periode ongeveer een tiende van de totale handel in aandelen Ahold voor zijn rekening. Dat is eerder beleggen met een vangnet dan met een boodschappenmandje.
We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:50 schreef klausch het volgende:
512 wordt niet echt doorbroken.. ga nu maar winstnemen jongens
Even een aanvullende vraag. Wat is eigenlijk gunstiger voor de aandeelhouders? Dat het bedrijf een deel van de winst gaat gebruiken om dividend uit te keren. Of dat ze dat deel gebruiken om aandelen terug te kopen (en zo dus het aantal uitstaande aandelen verkleint)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:15 schreef SnuggLe het volgende:
Even een vraagje over het "inkopen van eigen aandelen", zoals Akzo gaat doen en ook Ahold.
Ik las dit stukje:
[..]
Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?
Waarom ik het vraag, is omdat ik nog steeds Akzo bezit (gekocht rond de 44, nu dus rond de 56) en die gaan zelf inkopen. Ik zit er ook aan te denken om, gezien het nieuws, Ahold aan te schaffen. Al ben ik daarmee eigenlijk net te laat
513....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |