abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:46:06 #1
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_47552233
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:37 schreef DoimeN het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie bij ABN amro beleggen en niet bij een van zijn baksmaten?

Niet lullig bedoeld maar gewoon interesse...
Dus waarom?

[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 18
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 17
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 16
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 15
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 14
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 13
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 12
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 11
[Centraal] Beleggen & Aandelen deel 10

Nog wat grappige quotes:

Boiler room:

The Notorious BIG said it best: "Either you're slingin' crack-rock, or you've got a wicked jump-shot." Nobody wants to work for it anymore. There's no honor in taking that after school job at Mickey Dee's, honor's in the dollar, kid. So I went the white boy way of slinging crack-rock: I became a stock broker.

Wallstreet:

The main thing about money, Bud, is that it makes you do things you don't want to do.

Handige links:
www.iex.nl
Boiler room
www.alex.nl
www.binck.nl
www.blikopdebeurs.com
www.quotenet.nl
http://www.beleggingsstrategie.web-log.nl/

Aanvullingen?

[ Bericht 65% gewijzigd door DoimeN op 22-03-2007 17:01:09 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_47552411
tvp
pi_47552479
Niet voor beginners

Waarom geen short op ABN?
pi_47552497
tvp
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:36:05 #5
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47555946
Teeveepee!
pi_47556680
RDS ready for take off?
pi_47559080
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:00 schreef Bowny het volgende:
RDS ready for take off?
Ik mag het hopen, ik had ze al ingekocht.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_47559280
Maar goed, RDS staat al een tijdje klaar. Ik heb ze iets te vroeg ingekocht, maar verwacht wel dat ze rond deze tijd omhoog schieten. Ze staat rond de 8:1 waar andere olie's meer richting 1:10 of zelfs hoger zitten. Verder de zoveelste tegenvallende oliereserve's in de VS. Nou ja, zeg het maar ...
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_47559608
Goedzo.. de US in de min, vannacht ook Azie hopelijk en dan morgen een flinke klap op de AEX. Worden die donderse puts van mij misschien nog eens wat waard.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_47562155
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_47562353
Ik zit net als arexes bij de ABN omdat ik daar mijn lopende rekeningen heb lopen. Gemak dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47562781
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Goedzo.. de US in de min, vannacht ook Azie hopelijk en dan morgen een flinke klap op de AEX. Worden die donderse puts van mij misschien nog eens wat waard.
Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:18:40 #13
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_47563503
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef klausch het volgende:

[..]

Ik heb short 524, verwacht eerst een (kleine) correctie voordat we verder gaan. Maar daarna gewoon naar de 530 in de vakantie..
Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....

Wat vinden jullie: Turbo short of put optie, of gewoon nog verder omhoog !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:53:15 #14
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_47570840
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Ik beleg bij ABN omdat ik daar ook rekeningen heb lopen, als ik nog wat ad-hoc wil inkopen dan kan ik wat overmaken en binnen een paar seconden wat kopen. Dat is de voornaamste reden.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:39 schreef arexes het volgende:
Maar als iemand het veel goedkoper kan(mbt transactie kosten) dan zou je het wel willen overzetten?

Ja ik doe een onderzoek voor school dus
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_47571175
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:18 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Zat zelf aan hetzelfde te denken, we staan wel erg hoog nu in korte tijd. De rek bij ABN is er nu ook wel uit dus ik verwacht een correctie. Misschien morgenvroeg snel ff AEX Index Turbo Short 524,00 inkopen. Kan me niet voorstellen dat de beurs nu nog 3 % stijgt om door de stop loss te knallen. Maar ja aan de andere kant we gaan tegenwoordig met procenten omhoog dus....

Wat vinden jullie: Turbo short of put optie, of gewoon nog verder omhoog !
Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.

Hoeveel er van waar is is nog even afwachten, de rek is er iig nog niet uit en richting de 410 zoals AN opperde is meer wishfull thinking dan iets anders.

ING en Postbank moeten dus toch dichter bij elkaar liggen, die overname komt er echt wel aan, hetzij het over een aantal jaren.

Rabo schopt Alex eruit, Binkc mogelijke klant.

Kortom genoeg rumour voor vandaag

ps. Domein: Ja als het verschil heel groot zou zijn, natuurlijk.
pi_47571422
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:35 schreef arexes het volgende:

[..]

Breaking news: Citygroup doet een bod op ABN.

Hoeveel er van waar is is nog even afwachten, de rek is er iig nog niet uit en richting de 410 zoals AN opperde is meer wishfull thinking dan iets anders.

ING en Postbank moeten dus toch dichter bij elkaar liggen, die overname komt er echt wel aan, hetzij het over een aantal jaren.

Rabo schopt Alex eruit, Binkc mogelijke klant.

Kortom genoeg rumour voor vandaag

ps. Domein: Ja als het verschil heel groot zou zijn, natuurlijk.
Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_47572859
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Rumour of geen rumour; als de rest van europa daalt en de VS doet later op de dag lekker mee dan gaat het Damrak net zo goed onderuit. Ook technische analyses wijzen erop dat de top nu zo goed als bereikt is. Zie ook http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=25696
Dalen ja, onderuit? Nee. Zoals ik al heb gezegd in het vorige deel, ik verwacht zelf een klein dipje en daarna gewoon weer door met groeien. Het zal mij echter een worst wezen als de AEX crashed, verwacht echter dus dat dit uit zou blijven.
Technische Analysés zijn wel mooi en aardig, de voorspellende waarde van deze zijn ook hoog, maar nu even niet.

Maar tijd zal het leren...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:15:21 #18
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47574933
Even een vraagje over het "inkopen van eigen aandelen", zoals Akzo gaat doen en ook Ahold.
Ik las dit stukje:
quote:
MP) De cijfers van Ahold leverden vanochtend een paar verrassingen op. Een meevallende nettowinst en een tegenvallend operationeel resultaat werden ondergesneeuwd door het bericht dat voor 3 miljard euro aan eigen aandelen opgekocht gaat worden. Zo geeft het bedrijf een miljard euro meer terug aan de aandeelhouders dan eerder was aangekondigd.

Het geld moet vrijkomen door de verkoop van US Foodservice, wat eind vorig jaar in de etalage is geplaatst. Bovendien wil Ahold 2 miljard euro die binnenkomt door de verkoop van Amerikaanse Tops-supermarkten en andere niet-kernactiviteiten gebruiken om schulden af te lossen. In 2006 werd de nettoschuldpositie met 884 miljoen euro afgebouwd naar 4,6 miljard euro.

Het bedrijf is dus heel goed op weg om de financiële situatie helemaal op orde te brengen, maar de aandeleninkoop zou de koers in theorie helemaal in beweging kunnen zetten. Er worden dagelijks gemiddeld 15 miljoen aandelen Ahold verhandeld. Bij de huidige beurskoers van 8 euro is dat goed voor 25 dagen handel.

Als het concern de aandeleninkoop over een heel jaar uit zou spreiden, neemt het in die periode ongeveer een tiende van de totale handel in aandelen Ahold voor zijn rekening. Dat is eerder beleggen met een vangnet dan met een boodschappenmandje.
Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?

Waarom ik het vraag, is omdat ik nog steeds Akzo bezit (gekocht rond de 44, nu dus rond de 56) en die gaan zelf inkopen. Ik zit er ook aan te denken om, gezien het nieuws, Ahold aan te schaffen. Al ben ik daarmee eigenlijk net te laat
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:37:10 #19
133861 Invert
abu abu abu
pi_47575755
Kopen jullie wel eens opties van de volgende of dezelfde maand? (zoals vandaag in opties april).
Ik ben benieuwd hoeveel dat nog oplevert als bijv een call optie in the money komt maar wel vrijwel al zijn tijdswaarde is verloren
pi_47577207
Ik heb net mijn aandelen Ahold verkocht voor 8,50 euro, de rest houd ik nog.
pi_47579917
512 wordt niet echt doorbroken.. ga nu maar winstnemen jongens
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:17:11 #22
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_47583080
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:50 schreef klausch het volgende:
512 wordt niet echt doorbroken.. ga nu maar winstnemen jongens
We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:27:22 #23
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47583531
Even puur speculatief (en ook een ongegeneerde TVP )

Short gaan op 2WayTraffic bekend van de belspelletjes. Heeft een notering in London op de "Alternative Investment Market" ( )

Momenteel zwaar onder druk door vermeende oplichtingspraktijken. Helaas staan er nog geen cijfers van ze online (volgende week de eerste publicatie) ik weet nl niet hoe groot het omzetaandeel is van die belspelletjes.

Maar wat is jullie mening? Met de huidige omstandigheden (politiek die maatregelen wil en de media aandacht) is een short positie 2waytraffic slim?

http://www.londonstockexc(...)BGBXAIM%20B0Z9BM0TWT
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:29:40 #24
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47583643
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:15 schreef SnuggLe het volgende:
Even een vraagje over het "inkopen van eigen aandelen", zoals Akzo gaat doen en ook Ahold.
Ik las dit stukje:
[..]

Ik mag hieruit opmaken dat het inkopen van eigen aandelen dus de prijs/koers op zal drijven....vraag/aanbod verhaal. Maar hoe groot zal dat effect zijn? Zorgt dat voor een stijging van 5%, 10%...? zijn er in het verleden vergelijkbare zaken gedaan en wat was het effect daarvan?

Waarom ik het vraag, is omdat ik nog steeds Akzo bezit (gekocht rond de 44, nu dus rond de 56) en die gaan zelf inkopen. Ik zit er ook aan te denken om, gezien het nieuws, Ahold aan te schaffen. Al ben ik daarmee eigenlijk net te laat
Even een aanvullende vraag. Wat is eigenlijk gunstiger voor de aandeelhouders? Dat het bedrijf een deel van de winst gaat gebruiken om dividend uit te keren. Of dat ze dat deel gebruiken om aandelen terug te kopen (en zo dus het aantal uitstaande aandelen verkleint)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:28:07 #25
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47586297
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

We staan er nu toch echt boven, nu nog kijken of dat houdt ....
513....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')