abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47996161
De banner
Allah Al Watan Al Malik
pi_47996271
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47996280
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact, en het VK heeft dus dat protocol uit 2000 geschonden. Oftewel ze hebben kinderen een conflictgebied ingestuurt. Bedankt voor het lijsjte Damian, misschien dat GewoneMan het dan WEL begrijpt.
Dat ligt iets genuanceerder, aangezien het een Optioneel Protocol betreft en het Verenigd Koninkrijk in de desbetreffende periode naar alle waarschijnlijkheid dit verdrag noch ondertekend of geratificeerd had-dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen.
Het Optioneel Protocol is min of meer een moreel appèl en geen internationale juridisch rechtsregel.
quote:
The Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the involvement of children in armed conflict came into force in February 2002. It deals specifically with the use of child soldiers. It bans the direct use of all children under the age of 18 in hostilities and prohibits all military use of under-18s by non-governmental armed groups. While government armed forces are permitted to recruit volunteers from the age of 16, they must take steps to ensure that the recruitment is genuinely voluntary. Many "non-western" states were involved in drafting and negotiating the Optional Protocol and many have pledged to abide by its terms and to end the use of child soldiers.

There is continuing debate about the age of adulthood in "western" and non-western" countries. For example, the governments of Canada, France, Germany, the UK and the USA continue to recruit under 18 year olds into their armed forces, although they are not allowed to vote. In some Middle Eastern countries on the other hand, the age of majority is higher than 18 years. In many countries where children are recruited - either legally or illegally - families, communities, activists, academics, doctors, lawyers and former child soldiers themselves have spoken out against the practice. They have argued for laws and other measures to protect children from the dangers and trauma of involvement in hostilities or other military activity.
Daarbij moet wel weer worden toegevoegd, dat het anno 2007 het draagvlak voor het oorspronkelijke protocol van 2000 steeds groter wordt en steeds meer landen zich commiteren aan verdere bescherming en verruiming van de rechten van het kind.
Maar hoe je het went of keert is het een beroep op landen om de minimumleeftijd voor recrutering en deelname aan gevechtsacties te standaardiseren op 18 jaar en geen internationale rechtsregel.
Ik denk overigens wel, dat hoe meer landen dit Protocol ratificeren hoe dichter men komt tot een resolutie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47996396
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:36 schreef damian5700 het volgende:
Dat ligt iets genuanceerder, aangezien het een Optioneel Protocol betreft en het Verenigd Koninkrijk in de desbetreffende periode naar alle waarschijnlijkheid dit verdrag noch ondertekend of geratificeerd had-dat heb ik (nog) niet kunnen achterhalen.
Het Optioneel Protocol is min of meer een moreel appèl en geen internationale juridisch rechtsregel.
Het VK heeft dit protocol ondertekend...zie de bronnen die in het vorige topic zijn aangehaald.
quote:
Daarbij moet wel weer worden toegevoegd, dat het anno 2007 het draagvlak voor het oorspronkelijke protocol van 2000 steeds groter wordt en steeds meer landen zich commiteren aan verdere bescherming en verruiming van de rechten van het kind.
Maar hoe je het went of keert is het een beroep op landen om de minimumleeftijd voor recrutering en deelname aan gevechtsacties te standaardiseren op 18 jaar en geen internationale rechtsregel.
Ik denk overigens wel, dat hoe meer landen dit Protocol ratificeren hoe dichter men komt tot een resolutie.
Volgens het protocol zijn gevechtsacties voor jongeren onder de 18 dus niet "legaal". De defenitie van kindsoldaat is trouwens ieder persoon die onder de 18 is en lid is van een leger/rebellenleger en daarbij meedoet aan gevechtsacties. Wat dat betreft is het gewoon een feit dat het VK kindsoldaten heeft, of het nu wel of niet het protocol heeft ondertekend, maakt daarbij geen reet uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47996662
quote:
UK guilty of sending 'child soldiers' to Iraq
JAMES KIRKUP POLITICAL EDITOR (jkirkup@scotsman.com)

BRITAIN broke a United Nations treaty banning the use of child soldiers by sending underage troops - including 17-year-old girls - to Iraq, it has been revealed.

The Ministry of Defence has admitted that army commanders were put under pressure by successive deployments to Iraq and as a result broke international rules by sending soldiers who had not yet reached their 18th birthday.

The revelation is likely to reignite debate about the armed forces' recruitment of those young enough to be at school.

Britain in 2003 ratified the UN's Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Involvement of Children in Armed Conflict.

The treaty obliges signatories to take "all feasible measures to ensure that members of their armed forces who have not attained the age of 18 years do not take a direct part in hostilities".

But the MoD has now admitted that during the first two years of the war in Iraq, 15 British service personnel aged 17 served in the country. As many as four of the 17-year-olds who did so were female.
quote:
States parties to the Optional Protocol are: Andorra, Argentina, Austria, Azerbaijan, Bangladesh, Belgium, Bulgaria, Canada, Cape Verde, Costa Rica, Croatia, Czech Republic, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Dominica, El Salvador, Finland, France, Guatemala, Holy See, Honduras, Iceland, Ireland, Italy, Jamaica, Kazakhstan, Kenya, Lithuania, Mali, Malta, Mexico, Monaco, Morocco, Namibia, New Zealand, Panama, Paraguay, Peru, Qatar, Romania, Rwanda, Serbia and Montenegro, Sierra Leone, Spain, Sri Lanka, Sweden, Switzerland, Tajikistan, Tunisia, Uganda, United Kingdom, United States of America and Viet Nam.
Het vreemde is dat je uiteindelijk in de UK wel 21 moet zijn om bij de politie te mogen werken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mutant01 op 04-04-2007 10:59:46 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_47997203
Prima, ik had de aanleiding van deze discussie in het vorige topic gemist.
Toch denk ik, dat jouw stelling 'Het Verenigd Koninkrijk heeft kindsoldaten' wel wat genuanceerder ligt.
pi_47997369
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:04 schreef damian5700 het volgende:
Prima, ik had de aanleiding van deze discussie in het vorige topic gemist.
Toch denk ik, dat jouw stelling 'Het Verenigd Koninkrijk heeft kindsoldaten' wel wat genuanceerder ligt.
Damian.. het is een feit. Het klinkt natuurlijk heel vreemd dat een Westers beschaafd land kindsoldaten heeft (en ook nog gebruikt in oorlogen), maar het is toch echt zo. Hoe kan het "genuanceerder" liggen als ik vragen mag? Ik ben blij dat ze in de UK een stuk meer kritiek uitten op deze situatie dan wijzelf dat doen..
Allah Al Watan Al Malik
pi_47997585
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Damian.. het is een feit. Het klinkt natuurlijk heel vreemd dat een Westers beschaafd land kindsoldaten heeft (en ook nog gebruikt in oorlogen), maar het is toch echt zo. Hoe kan het "genuanceerder" liggen als ik vragen mag?
Enerzijds betreft het een incident, dat blijkt ook uit de artikelen van het vorige topic.
Anderzijds is er geen verbod voor regeringen om jongeren (dus onder de 18 jaar) militair op te leiden.

De definitie van kind is overigens wel helder, maar dat is de tekst van het Optionele Protocol ook.
pi_47997751
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Enerzijds betreft het een incident, dat blijkt ook uit de artikelen van het vorige topic.
Anderzijds is er geen verbod voor regeringen om jongeren (dus onder de 18 jaar) militair op te leiden.

De definitie van kind is overigens wel helder, maar dat is de tekst van het Optionele Protocol ook.
Het is helaas geen incident.. in 1999 is de UK ook al een keer op de vingers getikt en het schijnt dat de UK ook tijdens de falkland oorlog kindsoldaten heeft ingezet. Er is inderdaad volgens het protocol geen verbod voor regeringen om jongeren op te leiden..ik zie daar het probleem ook niet zo...op dat gebied is er ook niks geschonden. Het inzetten van jongeren in een conflictgebied is echter een heel ander verhaal, wat dat betreft is het protocol wel geschonden en is het protocol er ook heel helder in. Maar goed, laten we maar weer gewoon ontopic gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 april 2007 @ 11:30:07 #11
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47998040
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is helaas geen incident.. in 1999 is de UK ook al een keer op de vingers getikt en het schijnt dat de UK ook tijdens de falkland oorlog kindsoldaten heeft ingezet. Er is inderdaad volgens het protocol geen verbod voor regeringen om jongeren op te leiden..ik zie daar het probleem ook niet zo...op dat gebied is er ook niks geschonden. Het inzetten van jongeren in een conflictgebied is echter een heel ander verhaal, wat dat betreft is het protocol wel geschonden en is het protocol er ook heel helder in. Maar goed, laten we maar weer gewoon ontopic gaan.
In 1999 gold de uitspraak van het Internationaal Strafhof van 1998 en tijdens de Falklandoorlog de Protocollen bij de Verdragen van Genève uit 1977, dus het klopt niet wat jij beweert.
Ik geef andermaal aan, dat de nuance ver te zoeken is. Dat punt heb ik duidelijk gemaakt en laten we nú maar ontopic gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door damian5700 op 04-04-2007 11:35:44 ]
pi_47998519
Ahmadinejad gaat straks een toespraak geven, ben benieuwd wat hij te melden heeft..
De toespraak zal oa te zien zijn op SKY.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47998636
Ahmadinejad heeft nooit wat te melden hij ijlt slechts wat.
pi_47998711
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:44 schreef venomsnake het volgende:
Ahmadinejad gaat straks een toespraak geven, ben benieuwd wat hij te melden heeft..
Weet je hoe laat dat ongeveer zal zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47998862
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weet je hoe laat dat ongeveer zal zijn?
Ongeveer at lunchtime volgens SKY..
  woensdag 4 april 2007 @ 11:54:32 #16
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47998916
quote:
Live at 12.30pm today - Iran's President Ahmadinejad
13.30 hier dus
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47999036
gaat het nog steeds 6 april gebeuren of is die datum inmiddels verouderd?
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_47999355
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:44 schreef venomsnake het volgende:
De aankondiging van de terugkeer van de 12de imam en het einde van de wereld dat daarbij hoort.
pi_47999697
Geloof me er zal (op korte termijn) geen oorlog komen.
  woensdag 4 april 2007 @ 12:49:17 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48002407
Wanneer is die toespraak nou?

Tevens TVP.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_48003571
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:38 schreef _Qmars_ het volgende:
Wanneer is die toespraak nou?
NU..!
live op SKY
  woensdag 4 april 2007 @ 14:14:19 #23
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48003654
Ik heb geen Sky
Kan iemand het hier neerpompen als 'ie iets denderigs/nuttigs/schokkend/ophitsend zegt?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48003683
BBC World, CNN zenden het ook uit.
voorlopig zijn ze nog islamitische liedjes aan het zingen.
pi_48003786
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:14 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb geen Sky
Kan iemand het hier neerpompen als 'ie iets denderigs/nuttigs/schokkend/ophitsend zegt?
http://news.sky.com/skynews/livenewsevents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')