Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ga gewoon 1x per maand los op een feest. Je bent wel 2 dagen kapot erna, maar het is tenminste een leuke vorm van cardioquote:Op maandag 2 april 2007 10:22 schreef NotoriousJw het volgende:
Ik wil over 1 maand gaan cutten, en dan 2 binnen 2 maanden 3/4 kilo's vet kwitj te raken.
Alleen zit ik nog te twijfelen over hoe ik dit ga doen. Of ik elke dag (5x per week) na de training een half uur/ 3 kwartier ga lopen/ fietsen. Of dat ik elke ochtend voor het ontbijt een half uurtje ga hardlopen. Iemand enig idee?
En qua eiwitverhoging. Ik zit nu op 2 bakken kwark, 3 shakes, 5 eieren, stuk of 6 plakken kipfilet per dag. Hoe kan ik dit verhogen?
quote:Op maandag 2 april 2007 14:17 schreef Videopac het volgende:
tvp
quote:Op maandag 2 april 2007 13:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ga gewoon 1x per maand los op een feest. Je bent wel 2 dagen kapot erna, maar het is tenminste een leuke vorm van cardio![]()
Zal wel weer mijn dirty mind zijn...maar bij 't lezen van dit:quote:Op maandag 2 april 2007 13:55 schreef ivosnivo het volgende:
Ga gewoon 1x per maand los op een feest. Je bent wel 2 dagen kapot erna, maar het is tenminste een leuke vorm van cardio![]()
Was het eerste wat me te binnenschoot sexquote:maar het is tenminste een leuke vorm van cardio![]()
Nu welquote:Op maandag 2 april 2007 15:31 schreef Den_Haag het volgende:
Stats nog gelezen Frautie?
Iedereen poseert....de een maakt er foto's van, de ander nietquote:Op maandag 2 april 2007 13:29 schreef Den_Haag het volgende:
Poseren doe ik niet aan. Train niet voor wedstrijden of zo.
Stats zijn nu 107 a 109kg bij 2.03m
Vetpercentage zo rond de 15 a 16. Mag dus wel wat minder voor de zomer.
Wil je een doelstelling? Hoe the fuck moeten wij dat nou weten?quote:Op maandag 2 april 2007 15:51 schreef Robbadefrissa het volgende:
Hoi
ik ben nieuw met fitness, ik ben nu 3 weken bezig en vind het aardig leuk
ik train 3 dagen in de week, en heb een trainingsschema voor mijn hele lichaam
verdere info, 16 jaar, rond 176 en rond de 75 kilo, dat is precies op het randje voor geen overgewicht. Ik ben van nature stevig en breed gebouwd (erfelijke aanleg)
ik vraag me nu af wat een mooie doelstelling voor mij is voor de zomer. Ik denk hierbij aan wat kilo afvallen en iets gespierdere armen, schouders en buik. Benen train ik ook maar die zijn gespierd genoeg en daar wil ik me nog niet op fixeren.
bij voorbaat dank
De vetjes gaan er wel af. Alleen gaat dat met dit weer moeilijk worden. Afgelopen weekend te veel in de zon gezeten op het terrasquote:Op maandag 2 april 2007 15:52 schreef Frautie het volgende:
Nu wel
[..]
Iedereen poseert....de een maakt er foto's van, de ander niet
Vetjes kan voor de zomer idd iets af, maar je hebt de tijdLekker doortrainen en langzaamen cutten dan komt 't allemaal goed
![]()
Is 't door 't bulken dat je vetjes nu wat hoog zijn? Of ben je zwaarder geweest en wil je afvallen?
dankjewel voor je tipquote:Op maandag 2 april 2007 15:54 schreef Haijo het volgende:
[..]
Wil je een doelstelling? Hoe the fuck moeten wij dat nou weten?
De meeste gaan flink cutten voor de zomer zodat de sixpack mooi zichtbaar wordt. Als je van nature breed bent en dus voldoende spieren hebt zou je dat kunnen doen maar ik zou eerst even een jaar flink doortrainen...mss kijken op welk gewicht je nu tilt en dat over een jaar verdubbelen?
Jullie vrouwen zijn ook allemaal hetzelfde he.........quote:Op maandag 2 april 2007 15:52 schreef Frautie het volgende:
[..]
Zal wel weer mijn dirty mind zijn...maar bij 't lezen van dit:
[..]
Was het eerste wat me te binnenschoot sex
[..]
Proteïne == eiwit. Het is een aanvullig/vervanging voor eiwitten in je normale dieet. Voordeel van een shake is is dat hij meestal goed opneembaar wat dus mooi uitkomt na je training aangezien je spieren dan smeken om eiwitten. En het is niet zo dat het verslavend is of dat het "effect" tijdelijk is. Het valt gewoon onder de groep eiwitten waar de eiwitten uit kwark of kip ook kunt in delen...quote:Op maandag 2 april 2007 16:31 schreef Robbadefrissa het volgende:
[..]
dankjewel voor je tip
nog wat verdere info, ik zit op voetbal, dat doe ik ook 3 dagen in de week dus 6 van de 7 dagen sport ik (donderdag vrij)
maar nu heb ik een vraagje, ik lees vaak over protiene shakes en die kan je ook bestellen bij ons in de sportschool. Heb ook wel gelezen dat het je spieren sneller hersteld en dat je sneller resultaat ziet.
aan de andere kant hoor ik ook dat je er afhankelijk van word, en dat als je er mee stopt dat je spieren slap worden. klopt dit? aangezien ik nu een uurtje op internet zoek en niks erover kan vinden.
En als protiene geen nadelige effecten heeft, hoe kan je dat dan het beste gebruiken?
greetings
Die hebben andere bronnenquote:Op maandag 2 april 2007 17:41 schreef Ruehl het volgende:
Ik hoor vaak dat je van zuivel (de lactose erin iig) een laagje vet onder je huid zou krijgen, ik vraag me af hoe prof's dan zichzelf helemaal droogtrainen zonder eiwit uit welke vorm van zuivel dan ook te halen (mel/kwark)? Puur en alleen gevogelte/shakes?
euhh bullshit?quote:Op maandag 2 april 2007 17:41 schreef Ruehl het volgende:
Ik hoor vaak dat je van zuivel (de lactose erin iig) een laagje vet onder je huid zou krijgen, ik vraag me af hoe prof's dan zichzelf helemaal droogtrainen zonder eiwit uit welke vorm van zuivel dan ook te halen (mel/kwark)? Puur en alleen gevogelte/shakes?
quote:Op maandag 2 april 2007 10:31 schreef taxibabe het volgende:
Goedemorgen,
Ik had al gezocht met de search naar vergelijkbare topics met advies over trainen en aankomen, maar kon niet echt vinden wat ik zocht. Ook waren het al redelijk oude topics, dus om daar in te posten zou wel een rare topickick worden.
Vandaar dat ik toch maar een nieuwe open.
Wat wil ik:
Ik ben een jonge vrouw van 1.78 m en ik weeg maar 53 kilo. Ik wil dus een paar kilootjes aankomen.
Maar ik ben 'gezegend' met een niet al te beste rug, dus ik ben beperkt in het uitvoeren van een heleboel sporten. Ook heb ik het geld niet om begeleid te gaan sporten in een sportschool.
Ik wil dus thuis een beetje verantwoord met gewichten (dumbbels?) gaan trainen en nog meer op mn voeding gaan letten.
Wat is mijn plan:
Mijn eetpatroon op dit moment, ik wil het langzaam aan opbouwen naar meer.
's Ochtends: bak yoghurt met brinta
Tegen 10 uur: 1-2 boterhammen met kaas/ham/iets anders
Lunch: Macaroni met kaas
Dan ga ik naar mn werk tot half 5,
Tussen 1 en 4 uur: 3 boterhammen met kaas/ham/iets anders
's Avonds: Groente, vlees, pasta/aardappels (meestal 5 dagen pasta en de andere 2 dagen aardappels)
Tegen 9/10 uur: 2 boterhammen met meestal kaas en jam
En dan het sporten, 's ochtends:
De ene dag mijn biceps doen (geen idee hoe die oefening heeten zijwaarts tillen.
De andere dag mijn bovenrug:
Oefening
en mijn triceps: Oefening
En dan 1 dag rustdag (de dag dat ik de hele dag moet werken).
Ook wil ik elke avond gaan skeeleren. Of zou het verstandiger zijn om ook hier een rustdag in te lassen?
Tis een hele lap tekst geworden, maar is mijn plan haalbaar om op een gezonde manier een beetje aan te komen en iets gespierder te worden?
ondanks het feit dat ik hier weinig te vertellen hebquote:Op maandag 2 april 2007 14:17 schreef Videopac het volgende:
tvp
Ja, dat klopt inderdaad.quote:Op maandag 2 april 2007 17:41 schreef Ruehl het volgende:
Jij hebt toch ook zo'n heerlijke lactose-intolerantie? Waar meng jij je Whey mee?quote:Op maandag 2 april 2007 20:17 schreef Calyptus het volgende:
Enkel de huid wordt dikker. Of het juist vet is dat er juist onder zit, of vocht, weet ik niet.
Stoffen met minder lactose(zure melkproducten) hebben minder effect. 1 à 2 maand voor competities wordt alle zuivel inderdaad uit het dieet geschrapt.
Ik ben niet lactose intolerant. Of toch niet té erg. En ik neem geen whey, of proteinepoeders whatsoever meer.quote:Op maandag 2 april 2007 21:02 schreef Sloper het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook zo'n heerlijke lactose-intolerantie? Waar meng jij je Whey mee?
Ik ben nog steeds op zoek naar lactose-vrije melk![]()
Dit klinkt misschien bitchy maar zie 't meer als een virtuele schop onder je reetquote:Op maandag 2 april 2007 16:05 schreef Den_Haag het volgende:
De vetjes gaan er wel af. Alleen gaat dat met dit weer moeilijk worden. Afgelopen weekend te veel in de zon gezeten op het terras![]()
Ik heb vorige maand nog op de 111kg gezeten. Nu langzaam afbouwen tot het buikje grotendeels weg is.
Ik ga 't ff splitsen in eten en trainenquote:Op maandag 2 april 2007 19:12 schreef taxibabe het volgende:
Op advies van een paar fokkers die gereageerd hebben in mijn topic post ik hier ff mijn OP (Trainingsschema en voeding)
In het topic kwamen mensen met voedingssuplementen en 3x per dag eten bij de mac. Dit is dus precies wat ik niet wil. Ik wil op een gezonde manier aankomen dmv normale voeding en training.
De belangrijkste vraag is of mijn plan, die hieronder beschreven is, een goede start hiervoor is.
Of dingen goed inplannen, ik kom hoe dan ook altijd aan mijn 4x trainen per week. Niks aan den handje, heb geen vaste dagen of iets.quote:Op maandag 2 april 2007 21:11 schreef Frautie het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien bitchy maar zie 't meer als een virtuele schop onder je reet
D'r zijn maar 2 manieren waarop je je doelen behaalt.
Doorzettingsvermogen en prioriteiten stellen.
Easy as pie.
[..]
Ik ga 't ff splitsen in eten en trainen
Eten:
Eigenlijk gaat 't erop neerkomen dat je meer moet eten. Maar ben je altijd zo mager geweest? Of ben je ineens zo afgevallen?
Trainen:
Hoelang train je al? En hoe oud ben je? Ik kan je nu al vertellen dat de enige manier waarop jij je rug sterker gaat krijgen is door 'm met beleid te belasten
En wat je wil is haalbaar. Als je maar doorzettingsvermogen hebt.
Ik ben altijd wel dun/slank geweest, maar vorig jaar ben ik ineens 6-7 kilo afgevallen (waarschijnlijk stress, veel gebeurd die tijd) .quote:Op maandag 2 april 2007 21:11 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik ga 't ff splitsen in eten en trainen
Eten:
Eigenlijk gaat 't erop neerkomen dat je meer moet eten. Maar ben je altijd zo mager geweest? Of ben je ineens zo afgevallen?
Trainen:
Hoelang train je al? En hoe oud ben je? Ik kan je nu al vertellen dat de enige manier waarop jij je rug sterker gaat krijgen is door 'm met beleid te belasten
En wat je wil is haalbaar. Als je maar doorzettingsvermogen hebt.
Rot op reljostie.quote:Op maandag 2 april 2007 23:37 schreef Skazminko het volgende:
Goed topic.
Voeg gewoon paar maaltijden per dag er aan toe. Handje ongezoute nootjes ofzo, of paar boterhammen. Of drink is wat (volle) melk. Voor je het weet zit je in het programma de afvallers oid.quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel dun/slank geweest, maar vorig jaar ben ik ineens 6-7 kilo afgevallen (waarschijnlijk stress, veel gebeurd die tijd) .
Ik ben eigenlijk nog maar een week bezig, maar voordat verkeerde dingen ga doen wou ik een beetje advies en kijken wat jullie ervan vinden.
Ik ben 24.
Maar mijn bedoeling is in eerste instantie niet om mijn rug sterker te maken, maar meer om spieren te trainen zodat ik er iets gevormder uitzie en hopelijk ook wat aankom.
Qua zwaarte van de gewichten begin ik heeeeeeeel laag, ook om mijn rug te sparen (met beleid de zwaarte opvoeren) en omdat ik nu nog niet zo sterk ben.
Zoals die zijwaartse oefening ben ik bezig met 0,5 kilo schijfjes (totaal iets van 2 kilo ofzo per dumbbel??)
En over dat eten, het lukt me nog niet om ineens meer te eten, dus dat ga ik ook verder opbouwen, iedere keer een beetje meer.
quote:Op maandag 2 april 2007 21:11 schreef Frautie het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien bitchy maar zie 't meer als een virtuele schop onder je reet
D'r zijn maar 2 manieren waarop je je doelen behaalt.
Doorzettingsvermogen en prioriteiten stellen.
Easy as pie.
Ja maar wat eet je nou precies? Zo kunnen we je minder goed helpen he, zo word je nooit een fat ass.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:53 schreef taxibabe het volgende:
@ivosnivo:
Ik drink sowieso bij het avondeten al een groot glas volle melk, over de hele dag gezien drink ik denk ik meer dan een halve liter volle melk per dag. Zoals ik al eerder zei probeer ik de hoeveelheid eten langzaam aan op te bouwen.
Wat ik nu eet per dag is zonder sporten, dus als het goed zal ik als ik een goed trainingsschema ga volgen automatisch meer moeten gaan eten.
@Den_Haag:
Tnx, dat zou super zijn.
Read upquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja maar wat eet je nou precies? Zo kunnen we je minder goed helpen he, zo word je nooit een fat ass.
quote:Mijn eetpatroon op dit moment, ik wil het langzaam aan opbouwen naar meer.
's Ochtends: bak yoghurt met brinta
Tegen 10 uur: 1-2 boterhammen met kaas/ham/iets anders
Lunch: Macaroni met kaas
Dan ga ik naar mn werk tot half 5,
Tussen 1 en 4 uur: 3 boterhammen met kaas/ham/iets anders
's Avonds: Groente, vlees, pasta/aardappels (meestal 5 dagen pasta en de andere 2 dagen aardappels)
Tegen 9/10 uur: 2 boterhammen met meestal kaas en jam
Ik zie 't meer als duidelijk....en ik moet iedere week zondigenquote:Op dinsdag 3 april 2007 08:40 schreef Den_Haag het volgende:
wat ben je streng zeg
![]()
1 dag in de week mag je zondigen.
Ik zondig elke dag bijna welquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:54 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik zie 't meer als duidelijk....en ik moet iedere week zondigen
En ik weet nu al waar ik dit weekend voor ga
@ Taxibabe: Heb je de OP al gelezen?![]()
Qua eten zou ik iig hoger in de eiwitten gaan zitten, dat zijn bouwstoffen voor je spieren. En omdat je bij wil komen moeten je kcal's omhoog. Dus bijv. studentenhaver eten, en wat meer boterhammen met bijv. pindakaas of appelstroop en vervang de ham door kipflet.
Ok, vanmiddag dus maar pakje kipfilet en appelstroop halen (ik lust geen pindakaasquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:54 schreef Frautie het volgende:
[..]
@ Taxibabe: Heb je de OP al gelezen?![]()
Qua eten zou ik iig hoger in de eiwitten gaan zitten, dat zijn bouwstoffen voor je spieren. En omdat je bij wil komen moeten je kcal's omhoog. Dus bijv. studentenhaver eten, en wat meer boterhammen met bijv. pindakaas of appelstroop en vervang de ham door kipflet.
ik snappem nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:00 schreef Videopac het volgende:
Speciaal voor Tommy_808: kort abs filmpje
Ik denk dat voor jou thuistrainen geen probleem is. Je doel is idd niet om te cardioen of te bodybuilden. Trainingsschema komt er zo aan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok, vanmiddag dus maar pakje kipfilet en appelstroop halen (ik lust geen pindakaas).
Maar heb ik er dan wel goed aan gedaan om de boterhammen te vervangen door macaroni als lunch?
Oja, ik lees in de OP dat thuistrainen geen zin heeft. Maar ik heb het geld niet om naar de sportschool te gaan, dan is dit toch wel een goede start ofnie?
Ik bedoel thuis iig 'iets met gewichten' trainen is beter dan niks doen, toch? Ik hoef ook geen bodybuildster te worden, als ik maar een paar kilo aankom, (meer dan 10 kilo aankomen zal met mijn bouw niet haalbaar zijn denk ik) en qua kleding minimaal maatje 36-38 kan kopen.
Ik weet nu al dat ik een zwaar weekend ga hebben. Vrijdag bbq met vrienden, zaterdag verjaardag van een vriendin en zondag paasdinerquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:54 schreef Frautie het volgende:
[..]
wat is dit - een afslankforum!?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik een zwaar weekend ga hebben. Vrijdag bbq met vrienden, zaterdag verjaardag van een vriendin en zondag paasdiner![]()
Ik dacht dat je vrouwenspieren i.h.a. welquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:16 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
ik snappem niet(btw, dat zijn mijn abs op m'n avatar - waarom zou ik in godsnaam andermans buik afbeelden
)
Ik wou dat ik die luxe hadquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:59 schreef ivosnivo het volgende:
Ik zondig elke dag bijna welEen x wat extremer dan de andere.
Valt me op zich nog best mee wat je wegknaagt op een dag![]()
Jups, da's goed.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef taxibabe het volgende:
Ok, vanmiddag dus maar pakje kipfilet en appelstroop halen (ik lust geen pindakaas).
Maar heb ik er dan wel goed aan gedaan om de boterhammen te vervangen door macaroni als lunch?
Als je serieus wil groeien is thuis trainen not the way to go.quote:Oja, ik lees in de OP dat thuistrainen geen zin heeft. Maar ik heb het geld niet om naar de sportschool te gaan, dan is dit toch wel een goede start ofnie?
Ik bedoel thuis iig 'iets met gewichten' trainen is beter dan niks doen, toch? Ik hoef ook geen bodybuildster te worden, als ik maar een paar kilo aankom, (meer dan 10 kilo aankomen zal met mijn bouw niet haalbaar zijn denk ik) en qua kleding minimaal maatje 36-38 kan kopen.
Thanks! Ik doe mijn best en 't is leuk om te zien hoe mijn lichaam verandertquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:22 schreef Videopac het volgende:
@ Frautie: prima foto's!; gezien de gewichten die je nu duwt enzo komt het helemaal goed nu je aan het opdrogen bent en de spieren straks (nog meer) zichtbaar worden.
(ik zal zelf ook binnenkort eens wat posten; niet dat het veel voorstelt, maar iedereen is klein begonnen, toch?)
uh - alleen voor bille & benequote:Op dinsdag 3 april 2007 12:28 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik dacht dat je vrouwenspieren i.h.a. welvond, of geldt dat alleen voor billen en benen??
Toevallig zeg, heb ze net vandaag besteld. De trainer, nr1+2. Maar ik had niet verwacht dat je ook massa op je handen zou bijkomenquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:26 schreef Tommy_808 het volgende:
hoe zit het trouwens met de CoC - mannen? m'n handen lijken wel op steroids na 1/2 jaar gebruik, er lijkt massa bij te zijn gekomen en aders langs de binnekant waar ik ze nog nooit gezien had![]()
handbuilding![]()
whoh, 80kg drukken met 53 kg lichaamsgewicht...quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:34 schreef ivosnivo het volgende:
Gebruik me coc niet meer eigenlijk, als ik er paar setjes mee deed voelden me vingers niet gezond aan.
Heb gisteren meisje in de sportschool gesassisteerd die 80kg ging bankdrukken. Echt super netjes, ze is echt kurkdroog heel klein en heeft nog nooit verboden middelen gebruikt (zegt ze). Doet mee met wedstrijden tot 53kg oid, traint 15 uur per week en werkt er ook nog 40 uur naast. Zeer netjes
ik train ermee als ik er goesting voor heb - zo'n 2x per weekquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:03 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Toevallig zeg, heb ze net vandaag besteld. De trainer, nr1+2. Maar ik had niet verwacht dat je ook massa op je handen zou bijkomen. Hoe train jij er trouwens mee, doe je ook negatives e.d?
Tnx voor het trainingsschema, je hebt het over een paar keer per week. Kan dit ook bijna elke dag? Ik werk 4 dagen 's middags en de donderdag hele dag. Ik zat er aan te denken om elke ochtend te trainen en dan donderdag rustdag? Of is dit teveel?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:20 schreef Den_Haag het volgende:
De macaroni is geen probleem qua lunch. Vergeet echter niet brood te blijven eten. Hier zit namelijk jodiumzout in en dat heb je nodig.
Mijn eetpatroon op dit moment, ik wil het langzaam aan opbouwen naar meer.
's Ochtends: bak yoghurt met brinta (voeg wat honing toe)
Tegen 10 uur: 1-2 boterhammen met kaas/ham/iets anders (standaard twee boterhammen van maken)
Lunch: Macaroni met kaas (probeer ook wat aardappel of rijst)
Tussen 1 en 4 uur: 3 boterhammen met kaas/ham/iets anders (maak hier 4 boterhammen van)
's Avonds: Groente, vlees, pasta/aardappels (meestal 5 dagen pasta en de andere 2 dagen aardappels) probeer ook eens wat rijst te combineren. Kun je schatten hoeveel gram je van alles eet?
Tegen 9/10 uur: 2 boterhammen met meestal kaas en jam (vervang dit eens voor een bak magere kwark)
Eeeh...in mijn kamer op mijn halterbank? Maar dat bedoel je denk ik niet...quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:26 schreef ivosnivo het volgende:
@ Ledzep: Wat was volgens jou ook al weer het max aantal reps wat je moest doen met deadliften?
Net 180kg 3x6 gedeadlift, ging nog best goed eigenlijk. Aangezien ik nog steeds overal spierpijn en kramp heb van me "cardio" van zaterdag.
@ Iedereen: Zijn er nog mensen die in Groningen stad trainen?
Ok, bedanktquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:12 schreef Adelante het volgende:
magere kwark: meeste eiwitten, minste vet (verzadigd)
6 is iig teveelquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:26 schreef ivosnivo het volgende:
@ Ledzep: Wat was volgens jou ook al weer het max aantal reps wat je moest doen met deadliften?
Net 180kg 3x6 gedeadlift, ging nog best goed eigenlijk. Aangezien ik nog steeds overal spierpijn en kramp heb van me "cardio" van zaterdag.
@ Iedereen: Zijn er nog mensen die in Groningen stad trainen?
ik heb stukjes gezien, maar vond het redelijk freakyquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:30 schreef NotoriousJw het volgende:
Kijk eens op rtl4, gaat over bodybuilders van 60+
Die man die die prijs won zag er nog goed uit voor z'n 60e.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik heb stukjes gezien, maar vond het redelijk freakydat je er op je 60ste nog goed uit wilt zien oke, maar de mannen (en vrouw
) die die shows liepen hadden hun beste dagen echt al wel gehad
quote:Op woensdag 4 april 2007 09:17 schreef Sloper het volgende:
Er was idd 1 kerel waar een hoop mensen hier nog een puntje aan konden zuigen. Maar die wist de spuit ook wel goed te vinden. nofi
Jam is geen probleem. Haal wel een beetje gezonde jam (dus niet die 90% suikertroep). Beetje complexe koolhydraten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Tnx voor het trainingsschema, je hebt het over een paar keer per week. Kan dit ook bijna elke dag? Ik werk 4 dagen 's middags en de donderdag hele dag. Ik zat er aan te denken om elke ochtend te trainen en dan donderdag rustdag? Of is dit teveel?
Over het eten:
Je hebt het over honing in de yoghurt, mag dit ook jam zijn? Ik doe al jam in de yoghurt, dit vind ik lekkerder dan suiker.
Ik eet ook 1 keer in de week zelfgemaakte nasi met een gebakken ei. Is dit genoeg aan rijst per week?
Ik weet niet hoeveel gram ik van alles eet, maar ik doe de macaroni in een grote koffiemok, die gaat helemaal vol en dat kook ik dan. Als ik aardappels eet kook ik 3 grote aardappels. De nasi maak ik in een grote pan, dit is dan voor 4 dagen. Er gaat dan voor 3 dagen in vriezer .
Waarom eigenljk magere kwark?
Lijkt me niks van die capsules. Eerst moet je er 14 nemen en daarna 7, zo doe je niet lang met je 200 capsules.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:55 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand deze creatine wel eens gebruikt: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=41 ? En als het niets is, wat is een aanrader
28 dagen, 1 kuur.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijkt me niks van die capsules. Eerst moet je er 14 nemen en daarna 7, zo doe je niet lang met je 200 capsules.
Ik neem meestal creatine op www.perfect-body.nl en dan hun eigen merk, perfect creatine gewoon in poeier vorm. Werkt prima.
5 of 10 gram is wel een verschilquote:Op woensdag 4 april 2007 10:12 schreef Den_Haag het volgende:
5 a 10 gr per dag, was het toch?
quote:Op woensdag 4 april 2007 09:55 schreef NotoriousJw het volgende:
Iemand deze creatine wel eens gebruikt: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=41 ? En als het niets is, wat is een aanrader
Maarja deze kost weer 30 euroquote:Op woensdag 4 april 2007 10:30 schreef Frautie het volgende:
[..]
Deze schijnt ook ok te zijn
Hoewel ik 'm van 't weekend alleen geroken heb en OMG het rook net naar azijn
Dus daar moet je je wel overheen kunnen zetten
De macaroni (droog, voor het koken) is iets meer dan 100 gram, na het koken is dat een groot soepbord vol. 's Avonds eet ik penne als pasta, dat weegt droog bijna 100 gram.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Jam is geen probleem. Haal wel een beetje gezonde jam (dus niet die 90% suikertroep). Beetje complexe koolhydraten.
Heb je enig idee hoeveel vlees en groente je eet? Misschien een handig om deze week het te wegen en bij te houden.
Er is iets goed misgegaan met de smaak. Was het eerst zurig (wel te doen echter) smaakt het nu naar een chemische verfoplossing ofzo.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:30 schreef Frautie het volgende:
[..]
Deze schijnt ook ok te zijn
Hoewel ik 'm van 't weekend alleen geroken heb en OMG het rook net naar azijn
Dus daar moet je je wel overheen kunnen zetten
Ik zie qua vlees vooral varkensvlees staan. Is rund en kip ook mogelijk? Die portie is trouwens niet verkeerd.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De macaroni (droog, voor het koken) is iets meer dan 100 gram, na het koken is dat een groot soepbord vol. 's Avonds eet ik penne als pasta, dat weegt droog bijna 100 gram.
Ik heb in de kast nog een potje groente staan, dat weegt 180 gram, ik probeer zoveel mogelijk verse groente te eten, maar zoals rode kool en rooie bietjes eet ik uit pot. Spinazie eet ik meestal uit de vriezer (van die deelblokjes).
En vlees weet ik zo niet, ik eet gewoon 1 stukje vlees (slavink, saucijsje, speklap, cordon bleu)
Je mengt toch jmet vruchtensap of met water?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Er is iets goed misgegaan met de smaak. Was het eerst zurig (wel te doen echter) smaakt het nu naar een chemische verfoplossing ofzo.
Ik heb de pot na 1/4 gewoon weggegooid en ben overgestapt op een ander merk. Jammer, dit was nl. net wat ik zocht.
Je zou ze toch contacteren of er iets verandert was aan de inhoud?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Mr.J het volgende:
Er is iets goed misgegaan met de smaak. Was het eerst zurig (wel te doen echter) smaakt het nu naar een chemische verfoplossing ofzo.
Ik heb de pot na 1/4 gewoon weggegooid en ben overgestapt op een ander merk. Jammer, dit was nl. net wat ik zocht.
Jij houdt wel van een beetje zelfkastijdingquote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef Panzer het volgende:
En ik heb net weer een nieuwe pot besteld.
Wel gedaan, niets gehoord. Dan houdt 't voorlopig even op.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:41 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je zou ze toch contacteren of er iets verandert was aan de inhoud?![]()
Niet gedaan?
Neem je nog altijd elke dag crea?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wel gedaan, niets gehoord. Dan houdt 't voorlopig even op.
Okidoquote:Op woensdag 4 april 2007 12:50 schreef Mr.J het volgende:
Wel gedaan, niets gehoord. Dan houdt 't voorlopig even op.
Lol....quote:!!Deze review gaat puur over de smaak!!
Mijn god!! NOOIT heb ik iets gebruikt wat zoo ongelooflijk smerig smaakt als dit. Er staat op "dat het een zure smaak heeft en je dit met vruchtensap kunt maskeren". Nou mooi niet, heel dat sapje smaakt ernaar. Ik kan de smaak het best omschrijven als urine. Ik overdrijf echt niet. Ik ben net 2 dagen bezig, maar die smaak jongens!! Moet echt iedere x ervan kokhalzen ervan. Ik hoor((((((((
Toevallig een wat duurder merk nu. http://www.musclesurf.com/cell-mass.htmlquote:Op woensdag 4 april 2007 13:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
Okido
Wat gebruik je nu als vervanger dan?
True, gewoon een zuur gezicht trekken en doordrinken.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:41 schreef Frautie het volgende:
[..]
Je zou ze toch contacteren of er iets verandert was aan de inhoud?![]()
Niet gedaan?
[..]
Jij houdt wel van een beetje zelfkastijding![]()
Ik zal tzt ook wel aan de crea gaan en ik hoop van harte dat die smaak dan aangepast is
Wat is nou 't verschil tussen no-xplode en cell mass? Afgezien van de prijsquote:Op woensdag 4 april 2007 13:47 schreef Mr.J het volgende:
Toevallig een wat duurder merk nu. http://www.musclesurf.com/cell-mass.html
Wie/wat/waar/wanneer/hoeveelquote:Maar ga hierna weer terug naar een hele simpele CEE variant. Voor de pre workout krijg ik binnenkort wat leuks.
NO explode is vnl. gebasseerd op AAKG, cellmass op creatine.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:16 schreef Frautie het volgende:
[..]
Wat is nou 't verschil tussen no-xplode en cell mass? Afgezien van de prijs
Ik zie dat in beide dat cem3 zit. Wanneer gebruik je wat...en is dat no-xplode zijn geld waard dan?
Iemand die supps ontwikkeld komt met wat leuks tegen een goede prijs. Voorlopig een pre workout, in de toekomst ook een post workout mix.quote:Wie/wat/waar/wanneer/hoeveel![]()
Met een scheur in je broek had je best verder kunnen trainen.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:11 schreef NotoriousJw het volgende:
Die hele broek boeit me niet eens.......maar dat ik me training gedwongen moest stoppen wel....
Ja ik las het op de frontpage.........quote:Op woensdag 4 april 2007 22:03 schreef NotoriousJw het volgende:
Omdat ik jullie ook wat te lachen gun.......ik ben net uit me broek gescheurd bij fitness.....was lekker aan het squaten doe 130kg, 3e herhaling hoor ik dit: GGGKKKKKKKKK......stond ik daar met een mooi gat in me broek.......gelukkig zag niemand het, alleen moest wel naar boven en daar stond nog een groep van 10 man.......gelukkig heeft niemand het verder gezien...
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij danquote:Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Den_Haag het volgende:
Gisteren weer wezen deadliften. De straps werken super. Nu nog ff ingehouden om het lichaam te laten wennen. Volgende week maar weer zwaarder.
@taxibabe: de oefeningen al gebruikt?
Je kunt ook 2 herhalingen per keer maken zonder gewicht oid, en heel langzaam opbouwen.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.
Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk), dus ik hou vandaag mijn rustdag.
Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.quote:Op donderdag 5 april 2007 00:50 schreef Calyptus het volgende:
probleem: Onderste deel van mn bench is veel te zwak tov de rest
oplossing:
- borst trainen, meer dippen?
- bp wijder nemen af en toe?
Of heeft iemand een beter id
ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.
Wat ik met squatten deed was eerst op een redelijk makkelijk gewicht de oefening een maand ofzo oefenen tot je hem droomt. Dus de eerst maand concentreren op uitvoering en gewicht laten wat het is. Misschien ook langere sets met meer reps doen. Squats gaan bij mij ook vloeiender nu.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.
Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk), dus ik hou vandaag mijn rustdag.
Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.
Ms zijn het mn lats die te zwak zijn ipv mn borst... explosive Bor kan ik net de 105kg tegen mn borst trekken, mn lats zijn beduidend zwakker als mn armen.
Mooi tochquote:Op donderdag 5 april 2007 21:05 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb vanavond toch nog iets gedaan:
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSquat.html
Ik had nog geen beenoefening gedaan, dus ik dacht dat ik die wel nog kon doen vandaag. Ik heb die gedaan met beide kanten 7 kilo. Dat was toch nog best wel zwaar.
Omdat ik vandaag de hele dag moest werken kon ik geen macaroni eten in de pauze, dus ik heb ipv macaroni 2 boterhammen met kipfilet (+cup a soup) gegeten.
In totaal 7 boterhammen meegenomen, maar volgende week neem ik meer mee, ik had om 3 uur alles al op, en om half 4 had ik alweer trek.
Vanavond heb ik dan maar 2 borden pilaf gegeten. Zometeen maar weer wat eten. Ik snap werkelijk niet waar ik het allemaal laat .. haha
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangtquote:Op donderdag 5 april 2007 23:34 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf weer eens in een andere hal wezen klimmen.....en ik ben 't afgelopen half jaar door de krachttraning flink wat sterker geworden
D'r waren routes waar ik vorig jaar helemaal stuk op ging en nu was 't gewoon cookie! En dan heb ik 't over routes met een helling erin, dus dat je lekker lomp op kracht moet klimmen
Beter!
Ik vind 't juist leuk, 't is veel technischer klimmenquote:Op donderdag 5 april 2007 23:40 schreef LedZep het volgende:
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangt![]()
Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...quote:Op donderdag 5 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.
Wat betekent "buiten de grote arch"?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:35 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...
nu bench ik zoals hem, typische powerlifting bp. Buiten de grote arch, en mn benen gebruik ik ook niet meer.
En die partials doe ik in het rack
Ik ga eens pauzed presses uitproberen maandag, een stop inlassen van 2 seconden. Normaal bounce ik.
Aan de ene kant is het wel gaar, aan de andere kant voel ik nu aan de spierpijn welke spieren ik allemaal train. Ik hoop ook dat ik snel weer op mijn oude niveau zit, even een weekje weer wennen aan de inspanning en dan weer knallenquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Kut is dat he, afgelopen donderdag had ik mijn 2e training sinds 2 weken. Merk gewoon dat mijn lichaam weer helemaal moet wennen aan de belasting. Ik had ook veel moeite om de oefeningen op tempo af te werken, was snel buiten adem en duizelig.
Dat bedoel ik, maar als je dat al goor vindt proef dan die creatine maar eens (ruik er maar eens aan)quote:
Ik doe het voor en na het trainen. En dan voor me shake en voor me banaan. Moet die smaak wel beetje wegwerken. Flikker me creatine in een halve liter water. Was eerst wel beetje wennen, maar nu gaat het wel.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HOe zit het met de inname van creatine ik heb nu die 'gore' van xxxlnutrition gekocht. Gisteravond genomen 30 minuten voor d etraining (dat spul is zo goor). Maar ik wil het ook bij me ontbijt nemen, maar moet ik die creatine als eerste nemen of na me shake (melk + whey)?
Ik hoorde namelijk dat je creatine en melk niet samen of net na elkaar moet innemen.
BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:52 schreef Tommy_808 het volgende:
wat zijn BCAA's??
en ik vraag me af wat er zou gebeuren als je al deze supplementen op een dag zou slikken. zou je een verschil voelen?![]()
zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.
Ik heb een keer een pot met bcaa poeder gekocht, merkte geen verschil maar misschien was mijn inname niet ideal. Nam op trainingsdagen 5gr voor het avondeten in en ging na het avondeten trainen.
jepquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?
Lijkt mij juist.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?
gokje:
- powerlifting: BP, SQ en DL
- weightlifting: snatch, jerk en cleans?
Tot een jaar of wat geleden was de clean & press ook een olympische oefening.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?
gokje:
- powerlifting: BP, SQ en DL
- weightlifting: snatch, jerk en cleans? clean & jerk (1 oefening)
Nee, i wishquote:Op maandag 9 april 2007 16:53 schreef Frautie het volgende:
@McGilles: Hoe'st me je knie dan?
@Fugie: Kan jij dragonflags!
![]()
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag begonnen met nieuw eet en trainschema.
Dit weekend beetje chill out weekend gehouden, was echt een beetje op. Was 't eten spuugzaten doodmoe van werk en trainen...
Vrijdag veel powernaps gedaanen dit weekend een beetje 'schoon' gejunkt...
Iig vandaag weer lekker getraind. 20 hh vind ik niet zo leukZo bij de 15 hh wil ik er eigenlijk mee kappen, maar 't is ff doorbikkelen
![]()
Op naarde 25 %
Die oefening doe ik ook, of iets op een bal, of hangend en dan me benen omhoog trekken.quote:Op maandag 9 april 2007 17:07 schreef Fugie het volgende:
[..]
Nee, i wishHet zijn gewoon leg raises maar dan liggend op een bankje en met mijn onderlichaam volledig van het bankje. Alleen het onderste gedeelte van een dragonflag zeg maar, daarna gewoon een leg raise
![]()
Maar ik heb ze al heel lang niet gedaan, zaten ook in mijn vorige schema maar met zwaar squatten en deadliften had ik atlijd spierpijn in me buik![]()
Ik heb ze 2 weken geleden eens gedaan, en mn onderrug was de dag erna compleet om zeep, tot vandaag de dag. Ik vind het geen aanrader. Ik deed ws iets verkeerd.quote:Op maandag 9 april 2007 17:07 schreef Fugie het volgende:
[..]
Nee, i wishHet zijn gewoon leg raises maar dan liggend op een bankje en met mijn onderlichaam volledig van het bankje. Alleen het onderste gedeelte van een dragonflag zeg maar, daarna gewoon een leg raise
![]()
Maar ik heb ze al heel lang niet gedaan, zaten ook in mijn vorige schema maar met zwaar squatten en deadliften had ik atlijd spierpijn in me buik![]()
Mja als je het niet helemaal goed doet krijg je stress op je onderrug, voel je dan ook gelijk. Is ook verstandig om je onderrug en je heupen eerst even wat op te warmen met wat hyperextensions ofzo.quote:Op maandag 9 april 2007 19:34 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik heb ze 2 weken geleden eens gedaan, en mn onderrug was de dag erna compleet om zeep, tot vandaag de dag. Ik vind het geen aanrader. Ik deed ws iets verkeerd.
Én progress foto's, elke maand 1, en mss ook je spieren opmeten!quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:36 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: nog een kleine motivatie-tip: hou bij met hoeveel kg je de oefeningen doet; het werkt erg motiverend als je ziet dat je de oefeningen steeds zwaarder kunt!
Idd, muziek kan je net even dat extra geven. Alleen vind ik het super ongezellig om me hele training met dopjes in me oren te moeten trainen. Daarom doe ik het vaak alleen met deadliften en squaten. Maar het scheelt echt wel wat of je nou popiejopiemuziek hoort of roots bloody roots.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:11 schreef Videopac het volgende:
Inderdaad: irritante feestdagen; heb ook 4 dagen niks gedaan...
Vorige week voor het eerst met muziek (mp3 speler) getraind: werkt echt goed!
Ondanks m'n nieuwe schema waarbij ik aangespannen 1 seconde vast moet houden meteen verzwaard met overhead press: 10x 14kg + 2 x 10 16kg dumbbells (en dat na dumbbell flies, dumbbell press, incline dumbbell press, reverse triceps pulldown, triceps extention en front raises). Training ging top! Sepultura is toch wel motiverender dan die Sky Radio-achtige meuk die hier in het rond galmt ("We built this city" van Starship bv.)
Mijn paastraining bestond uit het slopen van een badkamer... mijn sportschool gebruikt ieder excuus om maar te sluiten.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:34 schreef McGilles het volgende:
Wel even een brutale ecto van 75kg laten zien dat het makkelijk is om hem boven m'n hoofd te tillenDat was grappig, ook een soort van trainen
![]()
Damn, da's best een lekker stukje manvleesquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:05 schreef Calyptus het volgende:
mn nieuwe streefdoel, en op korte termijn maar dan wel met iets grotere benen en 3 keer meer kracht, Sean Cassidy.
http://www.youtube.com/watch?v=23Li3bqF-5E
Een prachtige fysiek qua bovenlichaam.
Ik ga vooral mn borst meer aandacht moeten geven.
Dat is wel een goed idee. Ik kan al wel merken dat een paar oefeningen wat makkelijker gaan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:36 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: nog een kleine motivatie-tip: hou bij met hoeveel kg je de oefeningen doet; het werkt erg motiverend als je ziet dat je de oefeningen steeds zwaarder kunt!
Netjes meis! Keep it upquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:21 schreef taxibabe het volgende:
Dat is wel een goed idee. Ik kan al wel merken dat een paar oefeningen wat makkelijker gaan.
De concentrion curl doe ik met 5 kilo, vorige week was dat iets teveel van goede. Ontzettend veel spierpijn gehad, maar deze week kan ik het goed volhouden. De laatste paar keer tillen is nog wel heel zwaar maar het is te doen.
En deze:
http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
Vorige week kwam ik bij de 8ste keer ofzo op een dood punt, maar nu kan ik hem (wel met moeite) helemaal 3 x 10 afmaken.
Die doe ik trouwens met 2 kilo.
En het eten gaat ook goed. Ik denk dat ik nu 3 weken macaroni eet tussen de middag en ik ben 1,5 kilo aangekomen.![]()
zou die spuiten? -ben een totale noob op dat vlak -quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:05 schreef Calyptus het volgende:
mn nieuwe streefdoel, en op korte termijn maar dan wel met iets grotere benen en 3 keer meer kracht, Sean Cassidy.
http://www.youtube.com/watch?v=23Li3bqF-5E
Een prachtige fysiek qua bovenlichaam.
Ik ga vooral mn borst meer aandacht moeten geven.
ik vermoed van wel, maar niet echt veel, en vooral middelen die "voller" maken als masteron bv.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
zou die spuiten? -ben een totale noob op dat vlak -
het lijken iig opgeblonken waterballonnetjesquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ik vermoed van wel, maar niet echt veel, en vooral middelen die "voller" maken als masteron bv.
Als je zijn kracht ziet en zijn lichaam als het niet opgepompt is, kun je je vraagtekens stellen. Je mag er zeker van zijn dat zijn massa vooral uit intercellulair vocht bestaat ipv meer spiervezels. Als hij een maandje of 2 niet traint is hij veel van dat vocht kwijt.
Voor de rest staat hij gewoon goed droog en heeft hij goede genen.
Iddquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:38 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
het lijken iig opgeblonken waterballonnetjesborst & biceps baby
![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Idd
Nontheless will ik voor zijn fysiek best tekenen en dan enkel op kracht trainen. Droog staan en massa behouden is fucking moeilijk.
Nofi maar auto trekken is niks an. 'T is gewoon een kwestie van de massa in beweging krijgenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:35 schreef no-look het volgende:
Ik ga eind deze week (als het goed is) op een parkeerplaats autoduwen en misschien trekken (als ik een goed harnas weet te improviseren), lijkt me erg cool en slopend!
Verder gaat trainen echt heerlijk! Ben in enkele weken (tijdje niet gewogen) 2kg aangekomen, zit nu op 73 op nuchtere maag 's ochtends. Lovely! Wil tijdens de zomer rond de 76/77 zitten met een pak meer kracht en dan tegen het eind van de zomer CuTtEn zodat mijn vet me niet aan de grond plakt als ik wil springen
Mijn paastraining bestond uit hardcore melk drinken en hardcore noobs pwnen met CnC Tiberium Wars.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn paastraining bestond uit het slopen van een badkamer... mijn sportschool gebruikt ieder excuus om maar te sluiten.
De triceps wil soms wel eens totaal uitgeput zijn jaquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:21 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee. Ik kan al wel merken dat een paar oefeningen wat makkelijker gaan.
De concentrion curl doe ik met 5 kilo, vorige week was dat iets teveel van goede. Ontzettend veel spierpijn gehad, maar deze week kan ik het goed volhouden. De laatste paar keer tillen is nog wel heel zwaar maar het is te doen.
En deze:
http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
Vorige week kwam ik bij de 8ste keer ofzo op een dood punt, maar nu kan ik hem (wel met moeite) helemaal 3 x 10 afmaken.
Die doe ik trouwens met 2 kilo.
En het eten gaat ook goed. Ik denk dat ik nu 3 weken macaroni eet tussen de middag en ik ben 1,5 kilo aangekomen.![]()
Dat is ook zo kut! Ik train bij de sportschool van mijn universiteit... die waren zelfs met goede vrijdag dicht. Stond ik daar voor een gesloten deurquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef BertV het volgende:
[..]
mijn sportschool gebruikt ieder excuus om maar te sluiten.
Ok, ook de taille-maat bijhouden dus. Net opgemeten, ong. 65 cm.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
De triceps wil soms wel eens totaal uitgeput zijn ja![]()
Goede vooruitgang zo te zien. Om te kijken of het vet of vooral spierweefsel is moet je je taille-maat bijhouden. Ga zo door, en blijf de vooruitgang posten! (met foto's?)
het is dat de meesten hier zo strak in hun lijf staan...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:30 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok, ook de taille-maat bijhouden dus. Net opgemeten, ong. 65 cm.(taille is toch bij je navel?)
Haha, als ik foto's ga plaatsen gaan jullie me uitlachen..
quote:Op woensdag 11 april 2007 18:53 schreef Calyptus het volgende:
[..]
het is dat de meesten hier zo strak in hun lijf staan...
gefeliciteerd manquote:Op woensdag 11 april 2007 20:38 schreef Fugie het volgende:
vandaag 3de training na al mijn rust, weinig pijntjes ervaren dus dat voelt goed
squats omhoog gegooit naar 80kg, voor de pauze was dat 77,5. Deadlifts gingen weer op 100kg en overige oefeningen ook weer oude gewicht. Allemaal wel wat moeizamer maar toch wel een lekker gevoel. En ik was natuurlijk ubereuforisch aangezien ik vandaag afgestudeerd benmisschien dat het helpte
Haha, heb ik ook wel is gedaan met kameraad toen de sportschool dicht was. Beetje op de rem drukkenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:35 schreef no-look het volgende:
Ik ga eind deze week (als het goed is) op een parkeerplaats autoduwen en misschien trekken (als ik een goed harnas weet te improviseren), lijkt me erg cool en slopend!
Verder gaat trainen echt heerlijk! Ben in enkele weken (tijdje niet gewogen) 2kg aangekomen, zit nu op 73 op nuchtere maag 's ochtends. Lovely! Wil tijdens de zomer rond de 76/77 zitten met een pak meer kracht en dan tegen het eind van de zomer CuTtEn zodat mijn vet me niet aan de grond plakt als ik wil springen
Ik zit op 93% met downloadenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:07 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Mijn paastraining bestond uit hardcore melk drinken en hardcore noobs pwnen met CnC Tiberium Wars.![]()
Zo'n taile had ik ook lang geledenquote:Op woensdag 11 april 2007 17:30 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok, ook de taille-maat bijhouden dus. Net opgemeten, ong. 65 cm.(taille is toch bij je navel?)
hoe groot ben je?quote:Op woensdag 11 april 2007 09:35 schreef no-look het volgende:
zo heb ik veel vooruitgang geboekt afgelope zomerquote:Op woensdag 11 april 2007 12:07 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Mijn paastraining bestond uit hardcore melk drinken en hardcore noobs pwnen met CnC Tiberium Wars.![]()
Zo ver als ik kan, iets van 10cm ofzo boven de grond denk ik, maar let er nooit op. Ik zak gewoon zover ik kan en kom weer omhoogquote:Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
gefeliciteerd man![]()
ps: wat versta jij onder squats? 45°? meer? minder? ik zie steeds meer mensen squatten in m'n gym, maar allemaal boven 45°. als ze mij zien squatten denken ze van "hah dat gewicht kan ik ook aan" -maar dan de + 45° variant- waarna ik strijk ga
(niet dat het zoveel gewicht is - maar dat boeit niet).
net als die benchpress. johnnies die 90kg drukken.. op 10cm. jah johnnie zo kan ik er 150(wat dus in princiep 2.2x BW is
)
ach die johnnies.. altijd een lachertje![]()
Het beste kun je het op de bovenkant van je heupbot afmeten. Die verschuift tenminste nooit. net iets boven het bot meten.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:30 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat zijn parallel squats.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
Zo ver als ik kan, iets van 10cm ofzo boven de grond denk ik, maar let er nooit op. Ik zak gewoon zover ik kan en kom weer omhoogIk denk nog steeds dat mijn uitvoering zuigt, heb het gevoel dat wanneer ik uitdruk me rug krom trekt tot parralel en vanaf daar is het wel weer goed, ook steken me knieen wat voor me voeten uit. Maar zolang me rug geen klachten geeft vind ik het wel best.
Mijn squats zien er ongeveer zo uit denk ik, waarbij ik dus mijn rug een beetje hol staat bij het uitdrukken.
http://www.youtube.com/watch?v=4DBBi9Gv-So
Misschien een beetje op vorm trainen met een kg of 50 op mijn mijn borstdag en nog eens advies vragen van de brede mannenKan misschien ook komen omdat mijn quads een stuk sterker zijn en ik onbewust daarvan uit druk en ze daardoor miss niet helemaal goed uitvoer.
Ja. Krijg geen blessure. Dat is kut. Nog meer tips nodig?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:14 schreef Rubbish11 het volgende:
Ik ben gister begonnen met fitness en het beviel zeker goed, maar heeft er iemand tips voor mij hier?
ik zou die dude 35+ schattenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef Skazminko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Trey Brewer, 21 jaar. Check die benen.![]()
![]()
Oke, de verhoudingen deugen niet helemaal, maar toch wel brute massa voor een 21 jarige
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Zie op de sportschool vaak genoeg echte skeletten. En ehhhh, lange benenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:18 schreef taxibabe het volgende:
Nou..vooruit dan maar... bij deze een foto van mij, de magere lat, op dit moment:
ikke
En niet lachen he!
^^quote:
^^quote:Op donderdag 12 april 2007 00:53 schreef ivosnivo het volgende:
Zijn kop ziet er uit of ie 35 is ofzo
nee je moet geen spierpijn hebben. Spierpijn de volgende dag is van melkzuuropbouw. Dat je langzaamhand geen spierpijn meer hebt de dag erna komt omdat je receptoren niet meer geirriteerd raken. Spierpijn de volgende dag doet enkel je herstel langer duren.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:48 schreef honderd het volgende:
Hoe zit dat nou precies met spierpijn?
Veel mensen zeggen dat je spierpijn hoort te hebben, anders heb je niet goed getrained. Maar sinds ik wat beter op mijn eten let, en meer eet heb ik nog amper spierpijn de volgende dag, ik voel wel bepaalde spiergroepen maar verder ook niet. Klopt dit wel, of moet ik maar eens harder gaan trainen?
ik heb die van kruidvat, nog geen probleem mee gehad.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Denk juist dat als je geen spierpijn hebt dat dat duid op een goed herstel.
Hoe staan jullie tegenover goedkopere visolie caps? Ik ben nogal bang dat er dan eventueel vervuilingen ofzo in zitten...
denken er veel, zogenaamde sportschoolwijsheid.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:38 schreef no-look het volgende:
ik vind spierpijn altijd lekker. En ik dacht altijd: spierpijn --> microtrauma in de spier --> extra spiergroei.
?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:40 schreef Calyptus het volgende:
[..]
kan bij de squatten is slecht voor je knieen, quartersquatten is beter, en deadliften is slecht voor je rug rommel.
is dus niet waar, maar in de sportschool en door fitnessinstructeurs wordt dat vaak verkondigd, aka "sportschoolwijsheid" dus. Spierpijn=spiergroei past bij dat plaatje. of "anabolen zijn spieren uit een potje", of massa=krachtquote:
Dat eerste klinkt me heel apart in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat als je super hard traint je geen spierpijn hebt een dag erna.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Denk juist dat als je geen spierpijn hebt dat dat duid op een goed herstel.
Hoe staan jullie tegenover goedkopere visolie caps? Ik ben nogal bang dat er dan eventueel vervuilingen ofzo in zitten...
Zeker heel groot. Dat krijg je ook van die zooi, een mega hoofd en mega handen en voetenquote:Op donderdag 12 april 2007 09:21 schreef Frautie het volgende:
En ik heb picca's gezien van zijn handen.....die zijn gewoon eng![]()
![]()
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:31 schreef Calyptus het volgende:
[..]
nee je moet geen spierpijn hebben. Spierpijn de volgende dag is van melkzuuropbouw. Dat je langzaamhand geen spierpijn meer hebt de dag erna komt omdat je receptoren niet meer geirriteerd raken. Spierpijn de volgende dag doet enkel je herstel langer duren.
Spiergroei=microtrauma. En dat hoef je niet te voelen.
Het lijkt wel per persoon te verschillen. Ik heb vrijwel geen last van spierpijn. (en daardoor altijd het gevoel dat ik misschien te licht train)quote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.
Dat heet gewenning. 3x In de week squaten is dan ook wel heel erg veel.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:35 schreef Semargofni het volgende:
Hoezo? Als ik 3x in de week squat heb ik in het begin misschien spierpijn maar na een week of 2 niet meer terwijl ik net zo hard train.
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meequote:Op donderdag 12 april 2007 13:38 schreef BertV het volgende:
[..]
Het lijkt wel per persoon te verschillen. Ik heb vrijwel geen last van spierpijn. (en daardoor altijd het gevoel dat ik misschien te licht train)
Beetje dubbelop niet?quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef ivosnivo het volgende:
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meemaar je zal wel niet bij Groningen in de buurt wonen.
Als ik zoiets lees heb ik zoiets van, train een keer met mij mee. Maarja je zal wel niet bij groningen in de buurt wonen
een keer lezen is genoeg eh.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meemaar je zal wel niet bij Groningen in de buurt wonen.
Als ik zoiets lees heb ik zoiets van, train een keer met mij mee. Maarja je zal wel niet bij groningen in de buurt wonen
allemaal heel mooi, als je verslaafd bent aan spierpijn. Maar spierpijn is gewoon niet nodig. Er is een verschil tussen super hard trainen en trainen voor resultaten. Ik kan 40 sets voor borst doen, en ik zal 3 dagen amper kunnen bewegen. Maar ga ik daarom de beste resultaten hebben? neequote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat eerste klinkt me heel apart in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat als je super hard traint je geen spierpijn hebt een dag erna.
[..]
Zeker heel groot. Dat krijg je ook van die zooi, een mega hoofd en mega handen en voeten![]()
[..]
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainenquote:Op donderdag 12 april 2007 14:26 schreef BertV het volgende:
[..]
een keer lezen is genoeg eh.![]()
Ik vertrouw er direct op dat jij je training beter op orde hebt.
Weet niet of ik ooit foto zal plaatsen... Hoofd mag eraf, dat scheelt iig flink.![]()
Niet meer doen dus.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef ivosnivo het volgende:en ik dacht het nog even snel te veranderen.
Ik train nu met het 19-jarige anabolenvriendje van m'n zus...quote:Op donderdag 12 april 2007 14:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainen![]()
gewenning aan spierpijn komt omdat je spierreceptoren gewend raken aan de opbouw van melkzuur in je spieren. Je hebt dan of meer melkzuur nodig en een zwaardere training, of een tijdje geen melkzuur waardoor die gewenning terug weggaat en je spierreceptoren terug worden geirriteerd => spierpijnquote:Op donderdag 12 april 2007 14:46 schreef Fugie het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar ik weet wel dat spierpijn persoonlijk isHeb nu ook last van me traps en rug van gister, benen valt wel mee. Is misschien ook een stuk gewenning, als je tijdje niet sport en dan gaat sporten heeft iedereen last van spierpijn door de plotselingen belasting. Maargoed, ik vind spierpijn wel fijn, iig een teken dat ik flink ben wezen trainen
duuurr tell me about teh raaaaabbittsquote:Op donderdag 12 april 2007 17:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat een kneuzen hier zeg, gelukkig ben ik echt vet slim.![]()
wat is dan je max met 1 rep? ik bounce niet eh, ik tik verend aan...quote:Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef Videopac het volgende:
Nieuw PR bankdrukken! 10x 60kg, 10x 65kg, 8x 65kg.En dat zonder spotter en zonder muziek...
En netjes afgeremd, dus geen gebounce.
Volgens mij is het grootste verschil de winstmarge die er op zit.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Alleen tijdens het trainen???quote:Op donderdag 12 april 2007 14:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainen![]()
1RM? (nog) Geen idee; ik hoop dat binnenkort te kunnen bepalen (ik zal dan wel een spotter regelenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:31 schreef BertV het volgende:
[..]
wat is dan je max met 1 rep? ik bounce niet eh, ik tik verend aan...![]()
Ik ben volgens mij ook begonnen met bodypump en o wat klinkt dit bekendquote:Op donderdag 12 april 2007 21:55 schreef Videopac het volgende:
Als ik dan terugdenk aan de eerste keer Bodypump (lach niet!). Toen lette ik totaal niet op voeding en van shakes had ik nog nooit gehoord. Vier dagen spierpijn in mijn poten. Ik heb me op mijn werk 4 dagen gedrukt met het halen van koffie en waggelde alleen naar de plee als ik echt nodig moest.
Same here, ik trainde nooit benen omdat ik last van mijn knieen had. Daarna trainde ik ze een beetje. En daarna heb ik ze getraind met me trainingsmaatje. Echt niet normaal meer, week lang amper kunnen lopen. En deed toen net vakantiewerk. Moest me poten de hele tijd oprekken als ik wou bewegenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:15 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij ook begonnen met bodypump en o wat klinkt dit bekend
Ik was nog zo enthousiast dat ik dacht dat de spierpijn wel meeviel, dus de volgende dag gewoon laarzen met hak aangedaan naar werk...
Halverwege de dag mijn laarzen maar onder 't bureau geschopt en op mijn sokken verder gegaan
En als ik terugdenk aan de spierpijn die ik vroegah gehad heb....gewoon een week rondlopen met spierpijn![]()
Als ik een beetje heb getrained, voel ik de volgende dag wel wat, maar de tweede dag is het meestal het meest. Dat is dus goed, mooi zoquote:Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Calyptus het volgende:De enige spierpijn die wel met spiergroei te make heeft is de vertraagde spierpijn, of die die komt na 2-3 dagen. Veel histaminelekken van zware microtrauma komt daardoor. Ik zou niet meer die spier trainen tot die spierpijn gedaan is.
Silverdome en bij de skibaan zit er ook één wel redelijk aan de prijs volgens mij en in Leidschenveen zit er ééntje die goedkoop is (naast de Gamma).quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:27 schreef Caoimghin het volgende:
Hallo,
Afgelopen jaar heb ik besloten om eens flink aan m'n overgewicht te gaan werken. Ik ben 20 jaar, 1,95m lang en in pak hem beet 8 maanden van 106 kilo naar 71 kilo nu gegaan, wat een gigantische verlichting voor mijn niet al te beste rug is
Jammer genoeg ben ik niet gezegend met een gespierde bouw en daar wil ik nu aan gaan werken, onder andere ter versterking van mijn rug, maar ook zeker om wat spiermassa aan te zetten.
Ik ben op dit moment op zoek naar een sportschool, maar er zitten er nogal wat hier in ZoetermeerHeeft iemand een idee welke sportschool een goede keus is voor een beginner, dus met een fatsoenlijke begeleiding?
106kg op 1.95 is wel netjes, hoor, mits goed getraind. Je moet evenveel eten binnenwerken als iemand van 1m80 op 106, en das is dus fucking veel...quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:27 schreef Caoimghin het volgende:
Hallo,
Afgelopen jaar heb ik besloten om eens flink aan m'n overgewicht te gaan werken. Ik ben 20 jaar, 1,95m lang en in pak hem beet 8 maanden van 106 kilo naar 71 kilo nu gegaan, wat een gigantische verlichting voor mijn niet al te beste rug is
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.quote:Ik ben op dit moment op zoek naar een sportschool, maar er zitten er nogal wat hier in ZoetermeerHeeft iemand een idee welke sportschool een goede keus is voor een beginner, dus met een fatsoenlijke begeleiding?
bij mij was het ook warm, maar het zat juist vol breezahs door die paasvakantiequote:Op vrijdag 13 april 2007 20:06 schreef Frautie het volgende:
Ik kan jullie meedelen dat 't best warm is in de sportschool
En dat 't kaf gelijk van 't koren gescheiden wordt...was weer lekker rustig
Ja, op dit moment ben ik een magere lat, dat is weer het andere uiterste. Nou is dat wel de typische lichaamsbouw in mijn familie, alleen hield ik er een beetje een ongezond eetpatroon op naquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
Nee, geen kapotte weegschaalquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesHoe heb je dat voor elkaar gekregen? Alleen door minder te eten?
[..]
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:56 schreef Calyptus het volgende:
heeft er iemand hier research/studies over de "pomp"? Ik heb hier vroeger veel over gevonden, nu nog amper iets...
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:23 schreef Frautie het volgende:
[..]
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.
Hoevaak trainen jullie met pomp? Ik heb 't de laatste tijd pas en eigenlijk vind ik 't gewoon irritant.
Ik krijg 't op de een of andere manier alleen in mijn biceps en triceps en zoals gezegd, ik vind 't gewoon irri
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.
Maar of het juist goed of slecht is voor spiergroei, vind ik bar weinig onderbouwde informatie over... De consensus is "maakt niet uit", maar ik ben sceptici tot in de kist
een van de redenen dat cutten een lagere prioriteit heeft bij mijquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:56 schreef no-look het volgende:
ik moet iets bekennen... ik begin te merken dat ik 'groter' word en ik vind het niet eens erg...
ja maar daar doel ik niet opquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:07 schreef McGilles het volgende:
Ben eindelijk maar weer eens hier.
Vorige week naar de huisarts gegaan met mijn knie en er zit vocht in de knie, nu heb ik een afspraak bij de orthopeed over 2 weken in het ziekenhuis, hopelijk gaat er eindelijk iets veranderen zodat ik weer lekker kan trainen, een spuit erin of 3 pillen per dag, het boeit me niks als het maar weg gaat.
Voor de rest gisteren 6x100 Shoulderpress en 6x120 benchpress, dat gaat nog wel goed!
Lolquote:Op zaterdag 14 april 2007 19:47 schreef Calyptus het volgende:
Nog 1% vet eraf en ik post mn foto hier, mogen jullie eens beoordelen welke lichaamsdelen nog werk nodig hebben. Ik krijg complimenten in de gym dat ik goed droog sta, en ik zou ms op de poster komen van mn gym, de baas had me ervoor gevraagd of ik intresse had ervoor ergens volgende maand, ik moet wel nog iets scherper. En wie weet hoe het dan verder gaat... Eigenlijk zie ik een bijbaantje als fitnessmodel of onderbroekenmodel(niet veel anders te doen met mn rotkop) ofzo best zitten. Weinig doen en toch degelijk verdienen.
Hmm ok.quote:Op zondag 15 april 2007 12:44 schreef Haijo het volgende:
In principe het gewicht verhogen als je de betreffende spier groter wilt maken.
Okquote:Op zondag 15 april 2007 13:16 schreef Haijo het volgende:
ah, oke, als het zo'n grote stap is, mss toch meer herhalingen doen tot je het kunt, of je doet 1 week 3X6, dan 3X7, dan 3X8, etc. etc.
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.quote:Op zondag 15 april 2007 13:26 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok
Owja en is het normaal dat er zo'n groot verschil zit in gewicht per oefening?
Zoals deze oefening:
http://exrx.net/WeightExe(...)ontLateralRaise.html
zit ik nu dus op halve kilo schijfjes.(dat is die ik net ook bedoelde)
En deze:
http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
Doe ik met 7 kilo (2+1 kilo schijfjes)
Ok tnxquote:Op zondag 15 april 2007 13:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.
Wat moet je dan duidelijk voelen? Ik merk dat ik het gewoon niet meer til maar voel niks speciaals hoorquote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
Ok.. ik heb het nog niet geprobeerd met meer gewicht, maar ik ben bang dat ik niet verder kom dan 4 keer ..haha. Wat dan?quote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
kickjequote:Op zaterdag 14 april 2007 19:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.
Deze oefening:quote:
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
beest!quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?quote:Op maandag 16 april 2007 08:58 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...
Onze trainer verteld altijd dat het geen nut heeft om zo ver te zakken.![]()
Hij zegt dat er onder m'n kruin, niet zoveel gebeurd.quote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Zo doe ik het ook, en ik ga er bij staan. Als ik dingen achter me hoofd ga doen krijg ik slijmbeursquote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?quote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is het toch verdomd moeilijk om met dit weer genoeg eten binnen te krijgen.
Ach...brood met veel water is ook een shakequote:Op maandag 16 april 2007 10:18 schreef honderd het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?
Mijn probleem is dat ik juist teveel honger heb. Eet er zonder moeite een doos met muslirepen of evergreens bij op. En dat is niet goed voor de blokjesquote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is het toch verdomd moeilijk om met dit weer genoeg eten binnen te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |